eitaa logo
اسرار پیدا
278 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
363 ویدیو
101 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فتوای آیت‌الله‌العظمی سیستانی درباره ادعای تکفیر مطرح شده توسط آقای سیدکمال حیدری در پی سخنان آقای کمال حیدری، حجت الاسلام والمسلمین سید منیر خباز نظر حضرت آیت الله سیستانی را درباره کفر باطنی پیروان سایر مذاهب اسلامی اعلام کرد. در ویدئویی که از این فاضل حوزوی منتشر شده وی اظهارداشت: مرجع عظیم الشأن شیعیان اثنی عشری [دوزاده امامی] در این زمینه فتوایی دارند که امروز از نجف اشرف دریافت کردم؛ ایشان می فرمایند: "مسلمانان غیر اثنی عشری [دوازده امامی] در ظاهر و واقع مسلمان هستند. نه اینکه فقط ظاهراً مسلمان باشند. بنابراین عبادات آنها مانند نماز، روزه و حج اگر طبق شرایط باشد مجزی و مبرئ‌الذمة است." حجت الاسلام والمسلمین خباز افزود: پس این کلام که «عالمی شیعی اصلا وجود ندارد که به کفر باطنی همه مسلمانان فتوا نداده باشد» صحیح نیست. @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از  استاد محمدی قائینی
💢 ، مساوی آیت الله خویی نیست... 🔹🔸 امروزه اینطور مشهور شده که از مکتب نجف، آیت الله خویی اراده می شود اما باید توجه داشت در نجف آن زمان فقط مرحوم آقای خویی نبوده‌اند که بخواهیم را مساوی مکتب آقای خویی بدانیم. بزرگانی در نجف آن روز حضور داشته‌اند که حالا به دلایلی کمتر نامی از آن‌ها برده می‌شود. مرحوم آقای ، مرحوم آسید عبدالهادی شیرازی، مرحوم ، مرحوم کاشف الغطا از خاندان کاشف الغطای بزرگ و معاصر آقای بروجردی، مرحوم آقای سید عبدالاعلی سبزواری بوده و مرحوم میرزا باقر زنجانی بوده است که برخی ایشان را از آقای خویی أعلم می‌دانسته‌اند. 🔹🔸 اما به علت مطرح شدن مرحوم آقای خویی (ره) و توفیقاتی که ایشان پیدا کردند عواملی را می‌توان برشمرد. آقای خویی توفیق بسیاری در شاگرد پروری داشتند. 💢 عوامل برجسته شدن حوزه درسی آیت الله خوئی (رحمة الله علیه) 🔻🔻 🔹 اولاً به این دلیل که مطالب را با زبانی ساده و روان و شیوا مطرح می‌کردند. 🔸 ثانیاً همه مطالب را دسته بندی شده ارائه می‌فرمودند. در این روش کار طلبه ساده می‌شد و مسیری را که باید او طی می‌کرد، استاد به جای او طی کرده است. همین امر موجب شد طلاب زیادی در درس ایشان شرکت کنند. زیرا هم درس دسته بندی شده بود و هم با بیانی ساده و روان مطالب ارائه می‌شد. وگرنه مرحوم آیت الله خویی (ره) ابتکارات علمی چندانی ندارند که به خاطر این ابتکارات درس ایشان مورد توجه قرار گرفته باشد. هرچند صاحب نظر هستند و نقدهایی را بر نظرات مشهور وارد می‌فرمایند ولی این ویژگی اصلی درس ایشان نبوده است. 🔹🔸 یکی از نکات منفی روش ایشان را می‌توان همین امر دانست که طلبه زحمت زیادی برای تحصیل متحمل نمی‌شود. لذا توصیه می‌شود اگر طلبه ای می‌خواهد در فقه قوی شده و ملا شود اول برای شروع از روش و مطالب آقای خویی (ره) شروع کند و بعد سراغ سبک صاحب جواهر برود و با آن سبک هم کار کند. وگرنه با صرف روش آقای خویی (ره) طلبه ملای عمیقی بار نمی‌آید. چون این روش انگیزه تحقیق را در طلبه زنده و تقویت نمی‌کند. زیرا خلاصه همه مطالب را با زحماتی که خود آقای خویی (ره) کشیده‌اند در اختیار طلبه قرار می‌دهد. 🔹🔸 به خلاف روش میرزای شیرازی و حتی به خلاف روش مرحوم امام خمینی (ره) که ایشان هم به طلبه پروری و محوریت دادن به طلبه در درس اهمیت می‌دادند. حضرت آیت‌الله سبحانی نقل می‌کنند وقتی تقریرات را که به حضرت امام خمینی (ره) ارائه کردم فرمودند، چرا اشکالی نکردی؟ عرض کردم آقا چیزی به ذهنم نرسید. فرموده بودند حداقل یک فحشی می‌نوشتی. یعنی بالاخره باید طلبه به حرف و ابراز نظر برسد. این کنایه از این است که باید ذهن طلبه جولان بیابد و تا حدودی از حیث اهمیت به شاگرد می‌توان ایشان را سامرایی در روش تدریس دانست. 🔹🔸 ویژگی اصولی مرحوم آقای خویی و این است که اصول را بسیار دقیق و فنی و عقلی بررسی می‌کردند. خصوصاً اصول پس از مرحوم آقای نائینی و آقای اصفهانی و آقاضیاء بسیار عقلی تر و دقیق تر و ظریف تر شده بود و شاگردان این بزرگان هم همین دقت‌ها را ادامه دادند و در بحث‌ها طرح و نقل می‌کردند. اما ویژگی آقای خویی این بود که این مباحث دقیق اصولی را تفصیلی طرح نمی‌کردند و با بیان ساده خیلی خلاصه آن را مطرح می‌فرمودند. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
هدایت شده از  استاد محمدی قائینی
💢 آیت الله محمد محمدی قائینی به سخنان اخیر سید کمال حیدری 🔻🔻 آیت الله محمد پس از درس خارج فقه خود، در بیانات کوتاهی نسبت به سخنان اخیر واکنش نشان داده و هرگونه حرکتی که در اوضاع فعلی را مخدوش کند، محکوم کردند. @ghaeeni
هدایت شده از  استاد محمدی قائینی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بیانات آیت الله محمد در حاشیه درس خارج فقه، در واکنش به سخنان اخیر 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔻 ضرورت عاقبت اندیشی در اظهار نظرها 🔻 پرهیز از نقل اقوال شاذ به عنوان قول مشهور و مجمع علیه 🔻 لزوم تفکیک بین نواصب، تکفیری ها و قاطبه ی اهل سنت 🔻 اهمیت حفظ وحدت در جامعه اسلامی ✅ کانال رسمی استاد محمدی قائینی 📚@ghaeeni
https://research.iki.ac.ir/news/ 💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از اندیشکده فقه حکومتی
نویسنده کتاب مشروطه اسلامی؛ زندگی و اندیشه سیاسی آخوند خراسانی: دکتر علیرضا جوادزاده استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی https://research.iki.ac.ir/news/ 💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از اندیشکده فقه حکومتی
برخی دیگر از آثار دکتر علیرضا جوادزاده:1 💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از اندیشکده فقه حکومتی
برخی دیگر از آثار دکتر علیرضا جوادزاده:2: بازنگری و بازنگری در کتاب دکتر موسی نجفی: حکم نافذ آقانجفی 💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از اندیشکده فقه حکومتی
برخی دیگر از آثار دکتر علیرضا جوادزاده:3: جلد یک تاریخ جامعه مدرسین 💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از اندیشکده فقه حکومتی
معرفی کتاب: حاوی نقد اندیشه‌های اکبر ثبوت متن pdf http://moaser.iki.ac.ir/sites/moaser.iki.ac.ir/files/matn.pdf @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
هدایت شده از اندیشکده فقه حکومتی
معرفی کتاب فهرست مطالب 1. ديدگاه مراجع و علماي معاصر، درباره انديشه و تحولات تاريخي ايران معاصر در محضر حضرت آيت الله حاج علي آقا صافي گلپايگاني (دامت بركاته) 2. گزارش و ارزيابي كتاب "آشنايي ايرانيان با فلسفه هاي جديد غرب" در نشستي با دكتر كريم مجتهدي، استاد فلسفه دانشگاه تهران 3. نظرگاههاي مشترك ميرزاي نائيني و امام خميني در قلمرو انديشه ونظام سياسي اسلام/جواد سليماني 4. تأملي در تطبيق آيات شورا بر نظام مشروطه و دموكراسي (پيروي اكثر يا اتباع احسن) /مهدي رنجبريان 5. «تئوري انقلاب» بر اساس «روان شناسي اجتماعي» در نشريه «نجف»/ ذبيح الله نعيميان 6. «حكومت رحيمه حكيمه»در انديشه سياسي ـ اجتماعي سيدجمالالدين حسيني/جمعهخان محمدي 7. ترجمه عربي كتاب «تنبيه الامه و تنزيه المله»; ضرورت ها و اهداف/عبدالحسن آل نجف(بهبهاني پور) 8. سفرنامه ها نخستين بازتاب ها در مواجهه با غرب جديد/تقي صوفي نياركي 9. ذهنيات حاكم بر كتاب «تشيع و مشروطيت در ايران و نقش ايرانيان مقيم عراق» (قسمت دوم)/ ذبيح‌الله نعيميان 10. گزارشو ارزيابي كتاب «انديشهديني و سكولاريسم درحوزه معرفتسياسي و غربشناسي»/ عليرضا جهانشاهلو متن کتاب http://moaser.iki.ac.ir/book/export/html/45 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷