eitaa logo
اسرار پیدا
278 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
363 ویدیو
101 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
taleban.5.26.mp3
زمان: حجم: 11.76M
چرا برای هم مرز نشدن با داعش جنگدیم اما برای طالبان نه ؟ / آقای تحلیلگر ✍️🎵🎥 به پایگاه خبری_تحلیلی «نبأ»، ویژه اساتید و نخبگان بپیوندید. 👇👇👇 @basirate_asatid راه ارتباطی شما👇 @mrb1344
255.mp3
زمان: حجم: 4.3M
💠 تصرف افغانستان توسط طالبان چه تاثیری بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دارد؟ 🎙 کارشناس : دکتر یدالله جوانی ✍️🎵🎥 به پایگاه خبری_تحلیلی «نبأ»، ویژه اساتید و نخبگان بپیوندید. 👇👇👇 @basirate_asatid راه ارتباطی شما👇 @mrb1344
⭕️ به مناسبت سالگرد شهادت 🔺 یک مجموعه کم‌نظیر مشروطه‌شناسی ‍ ⚫️ معرفی و خرید دوره هفت جلدی مشروطیت و آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری(ره) 🔻 ✍ اثر متفکر و مورخ فقید، مرحوم استاد علی ابوالحسنی(منذر) 🔹 این موسوعه هفت جلدی مستندترین و عمیق‌ترین مجموعه‌ای است که به گمگوشه‌های تاریخ مشروطه، جریان شناسی آن و اندیشه شیخ شهید می‌پردازد: 1⃣ آخرين آواز قو! بازكاوي شخصيت و عملكرد شيخ فضل الله نوري بر اساس "آخرين برگِ" زندگي او و "فرجام" مشروطه . 2⃣ شيخ فضل الله نوری، و مكتب تاريخ نگاري مشروطه. . 3⃣ انديشه سبز، زندگي سرخ؛ زمان و زندگي شيخ فضل الله نوري. . 4⃣ خانه، بر دامنۀ آتشفشان!؛ شهادتنامه شيخ فضل الله نوري(به ضمیمه وصیتنامه منتشر نشدۀ او) . 5⃣ ديده بان بيدار؛ دیدگاهها ومواضع سیاسی وفرهنگی شیخ فضل الله نوری. . 6⃣ كارنامه شيخ فضل الله نوري ؛ پرسش ها و پاسخ ها . 7⃣ كالبد شكافي چند شايعه درباره شيخ فضل الله نوري؛ فروش مدرسه چال به بانك استقراضي ، رشوه گيري از شاه و امين السلطان؟ و... 📝ناشر کتب فوق: "مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران" 🔰 معرفی و خرید مجموعه 🔰 1⃣ معرفی مجموعه هفت جلدی : در سایت تاریخ معاصر ایران 2⃣ لیست فهرست‌وار مباحث این مجموعه هفت جلدی: خبرگزاری فارس 3⃣ فروشگاه و خرید اینترنتی آثار: در سایت موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 eitaa.com/monzer_ir کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی 🌐 eitaa.com/aboutalebi57
🔴این سکوت رهبری، معنا دارد... 🔹نقل است، هنگامی‌که مکه به دست مسلمانان فتح شد، رسول خدا (ص) برای اهل مکه فرمان عفو عمومی صادر کرد، ولی دستور داد که عبداللّه بن سعد را هر جا یافتند، بکشند حتی اگر به پرده‌ی کعبه آویزان شده باشد. 🔸عبداللّه به عثمان پناه برد. عثمان او را پنهان کرد تا این که او را به خدمت پیامبر خدا آورد و برایش از آن حضرت امان خواست. 🔹رسول خدا (ص) دقایقی طولانی سکوت فرمودند و پاسخی ندادند، تا آنکه سرانجام او را عفو کردند. 🔸چون عثمان بازگشت، حضرت رسول (ص) رو به حاضران کرد و فرمود: از آن جهت خاموش ماندم تا یک نفر از شما برخیزد و حکم الهی را در حق او اجرا کند. 🔹حاضران در پاسخ گفتند: ایما و اشاره‌ای در این زمینه به ما می‌فرمودی. رسول خدا (ص) فرمود: شایسته نیست که پیامبر به گوشه چشم ایما و اشاره کند. https://b2n.ir/g80935 ♦️و تاریخ تکرار می‌شود. 🔹امام امت، [پس از آن همه تاکید بر استیضاح و برخورد بدون ملاحظه با این و آن و تقی‌زاده نامیدن برخی که تحریف شد]، بر خلاف آن که همیشه بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید، برای رئیس جمهور قبلی حکم جدیدی را صادر می‌کردند؛ این‌بار، سکوتی طولانی کرده‌اند. به امید آنکه اصحاب و خواص به وظیفه‌شان عمل کنند. 🔹اگر فردا روزی عثمان‌ها به وساطت عبدالله‌ها رفتند و امام امت، حکم جدیدی برایشان صادر کرد، از بی‌بصیرتی خواصی است که معنی این سکوت را نفهمیدند و منتظر ایما و اشاره بودند! ✅ مشارکت در شکایت سراسری مردم از حسن روحانی در آدرس زیر : 🌐 http://asle90.24on.ir 💠✍️کانال 🆔 @Dr_Javidnia
💢روزهای گذشته سه تن از معاونان ‎ در زمان مدیرکلی اطلاعات قم، قرار بود در جلسه کمیسیون اصل90 حضور پیدا کنند و نکات مهمی را درباره ‎ بگویند اما آنان را دوساعت درب مجلس معطل کرده و راه ندادند تا زمان جلسه کمیسیون بگذرد! برخی می‌خواهند با سانسور حقایق ‎ رای بیاورد! 🆔 @amarha
زمان: حجم: 259.2K
(شماره چهار) ✅قابل توجه نمایندگان محترم مجلس!👆👆 🔹تا کنون توجه کرده اید چرا آقای خطیب به هيچ يک از سوالات مخالفان خود پاسخ نداد؟! یعنی واقعا نمایندگان مخالف درباره ایشان صحبت نکرده بودند؟! 🔹چه کسی قرار است به سوالات نمایندگان جواب بدهد؟! ✍️حداقل به درخواست آقای رضوانی نماینده مردم تهران پاسخ مثبت می داد که از او خواست از همین تریبون فتنه را محکوم کند. @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🌐 اندر حکایت‌های متعارض درباره گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات 1. معاونان انقلابی آقای خطیب که با ایشان کار کرده‌اند و عملکرد ایشان را انقلابی نمی‌دانند مستنداتی دارند و صرفاً گمانه‌هایی از دور نیست. طبعا نیاز به شنیدن دارد. متأسفانه مجلسیان با مخالفت‌های امنیتی و سیاسی برخی اجازه شنیدن آنها را نیافتند. طبعاً بدنه جریان انقلابی از آنها بی‌خبر است و شاید هم هنوز مصلحت در عدم طرح مصادیق آنها درصحنه عمومی باشد. چنان‌که، آنان نیز این موارد را طرح نمی‌کنند. 2. سال‌ها حضور گزینه محترم پیشنهادی در قم آشنایی‌های نزدیکی با ایشان را برای موافقان و مخالفان ایشان فراهم کرده است. از این رو، قضاوت‌های مستقیم درباره ایشان در موافقت یا مخالفت کم نداریم. به تعبیر یکی از بزرگان، در دوره مسؤولیت ایشان شیخ عصابه‌دست همه جا حاضر است. این امر طبیعی بوده است. اما مواجهه‌ی او طبعاً تصویرهای مختلفی از خود به جای گذاشته است. و می‌توان این تصاویر متنوع را با یکدیگر جمع کرد. 3. تنوع ارتباطات کاری و غیرکاری ایشان، افراد بسیاری را با او مرتبط و چه بسا وام‌دار کرده باشد. تصویر بخش محدودی از انبوه مرتبطین با ایشان را می‌توانید در تصاویر چند سال پیش فاتحه مادر ایشان را ببینید. همان موقع این مقدار شرکت کننده در این مراسم برایم جالب و عجیب بود. جمعیتی که گاه آنان را در مراسم فاتحه بسیاری از مشاهیر نیز نمی‌بینیم. 4. مخالفت‌های تند با ایشان برایم سؤال برانگیز است. اما می‌توانم این مسأله را بپذیرم که قطعاً عملکرد مستقیم و غیر مستقیم، مواجهه مستقیم و غیر مستقیم ایشان در تعارض جدی با فعالیت برخی انقلابیان قرار داشته است یا دستکم رویکرد انقلابی ایشان به تعبیر جناب آقای ذوالنوری بسیار پایین‌تر از سطح توقع بسیاری از انقلابی‌های قم به‌ویژه در کوران برخی حوادث خاص تاریخی بوده است.. 5. برخی چه بسا سخن از گمانه‌زنی افراطی برخی مخالفان گزینه پیشنهادی برای وزارت اطلاعات مطرح می‌کنند. اما باید پرسید آیا همه مخالفت‌ها برآمده از گمانه‌زنی است؟ 6. طبعا برجسته‌ترین و بالاترین مقام امنیتی در قم درگیر مستقیم و غیرمستقیم مسائل قم ودر تعامل یا تقابل توأمان با بسیاری از جریان‌های متنوع بوده است. ازاین‌رو، نمی‌توان گفت همه مواجهه‌ها صرفاً گمانه است. چه آن‌که، بسیاری از آنان هم مواجهه مستقیم داشته‌اند و گمان‌زنی هم اگر بوده باشد، لزوماً همه از دور و بدون اطلاع از مسائل و رخدادها نبوده است. 7. نمی‌توان انتظار داشت که همه انقلابیان در برخوردها و مواجهه‌ها به برداشت مثبت جناب آقای ذوالنوری رسیده باشند. نمی‌توان انتظار داشت تحلیل‌های شخصیت‌شناسانه و عملکردشناسانه‌ی از نزدیک همه انقلابیون یکسان باشد. 8. گزینه پیشنهادی در دوران مسؤولیت خود در قم، صرفاً با جریان‌های غیرانقلابی و ضد انقلابی تعامل یا مواجهه نداشته است. بلکه، خیلی از افراد جریان انقلابی در مسائل مختلف با ایشان در تقابل افتاده‌اند و حق دارند، برداشت مخالف خود را از نزدیک یافته باشند و الان خلاصه‌ای ـ با لحاظ مسائل نظام و مسائل امنیتی ـ به اشاره نقل کنند. امثال آقای جلالی و آقای ذوالنوری و ... طبعا به نسلی تعلق دارند که بسیاری از درگیری‌ها یا رخدادهای ناگفته را می‌شناسند یا آن‌که، از ناگفته‌های جریان‌شناسانه نسل پیشین خود اطلاع دارند. اما متأسفانه یا خوشبختانه فقدان تاریخ‌نگاری حوزوی معاصر و عدم تاریخ شفاهی بسیاری از اطلاعات مورد نیاز میدانی انقلاب را از خاطره‌ها برده است. 🌐 یک سؤال اساسی باقی است که حوزه چقدر و چگونه می‌تواند در پرورش کادرهای نظام و از جمله برای وزارت اطلاعات نقش‌آفرین باشد؟ ذبیح الله نعیمیان .💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
PSQ_Volume 1_Issue سال اول - شماره چهارم - بهار 78_Pages 191-212.pdf
حجم: 326.4K
📒 مبانی مذهبی و قومی طالبان 💧چکیده💧 جنبش طالبان، جنبشى است متشکل از نیروهاى مردم پشتون افغانستان که از لحاظ فکرى، از خارج از مرزهاى این کشور تغذیه مى‏شود. تفکر مذهبى ـ سیاسى کنونى طالبان، ریشه در اندیشه‏هاى اسلامى شناخته شده در داخل جامعه افغانستان ندارد. تفکر رایج در جامعه افغانستان، تفکر اخوانى، لیبرالى و اصلاحى از نوع خردگرایانه آن است و بنیادگرایى افراطى نوع طالبانى، صرفاً در مناطق روستایى در حد انسجام نیافته، حضور داشته که به عنوان یک اندیشه جدى هیچ گاه قابل توجه نبوده است. اما تحولات دو دهه اخیر با توجه به زمینه‏هاى تاریخى، سبب شکل گیرى و رشد نوع تفکر طالبانى در این کشور گردید. تفکر طالبانى اگر چه در ظاهر به عنوان تفکر خالص اسلامى در افغانستان تبلیغ مى‏گردد و حتى بعضى از کشورهاى همجوار را نیز تحت تأثیر ماهیت اسلامى خود قرارداده است؛ اما با یک ارزیابى عمیق از سنّتهاى قبیله‏اى افغانستان و نقش عرف و «عنعنات» در فرهنگ روستایى و قبایلى این کشور، درمى‏یابیم که تفکر جدید به همان اندازه که ماهیت مذهبى دارد، ماهیت قبایلى نیز دارد. درستى این ادعا با تحلیل مقایسه‏اى بین تفکر طالبان در داخل جامعه افغانستان و الگوى مادر در دو کشور پاکستان و عربستان، بیش از پیش روشن مى‏گردد. در عین حال، اندیشه جنبش طالبان به دور از ویژگیهاى محلّى و تفسیرهاى متأثر از فرهنگ داخلى، اندیشه‏اى است که در شبه قاره هند و برخى از کشورهاى حاشیه خلیج فارس به صورت اندیشه رسمى مطرح بوده و در میان توده‏هاى مردم (نه نخبگان) ریشه عمیقى پیدا نموده است. ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab