هدایت شده از مرتضی سلطانی تهرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆انتشار برای اولین بار!
وقتی رهبری برای اولین بار لباس نظامی میپوشد!
• میتوانید علت نماز جمعه این هفته به امامت آقا را در این خاطرات بشنوید.
• شما سخنان رئیسجمهور وقت در جمع لشکر ۱۷ علیبنابیطالب قم را میبینید!
●➼┅═❧═┅┅───┄
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش حجت الاسلام وافی، امروز صبح از حرم حضرت زینب (س)؛
📽 حضور فرزند حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دمشق و در میان آوارگان لبنانی
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
❄️ تأسیس انجمن تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی
بعد از سالها این انجمن تأسیس شد.
❄️ چقدر زود دیر میشود
چه فرصتها و ظرفیتهایی که بهخاطر امور جزئی یا عدم پیگیری جدی از دست میروند.
خاطرم هست که بعد از تأسیس انجمن تاریخ اسلام بود که با دوستان جلساتی برای تأسیس این انجمن جلساتی داشتیم.
در هر حال، تقدیر از زحمات و تلاش دوستان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از تعلیقات
☘ بهبهانه آغاز درس اخلاق استاد رشاد
چندی پیش خبری منتشر شد که احساس کردم دیده نشد، اهمیت آن درک نشد و بدون پرداختن به آن تبدیل به امری حاشیهای خواهد شد. خبر عبارت بود از: آغاز درس اخلاق #آیتالله_رشاد در تهران
آیتالله رشاد، عالمی اخلاقی، از شاگردان مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی و از نظریهپردازان برجسته معاصر است که در جهان اسلام شناخته شده است.
تواضع و فروتنی مثالزدنی، شاگردپروری و تجلی صفات برجسته اخلاقی از ویژگیهای این استاد عزیز است.
تعامل با این استاد فرهیخته بهویژه برای نخبگان #جبهه_انقلاب بسیار سازنده، راهگشا و رشددهنده است. چه آنکه وی اشراف عمیقی به مبانی و مسائل نظام اسلامی دارد. #نخبگان جبهه انقلاب که امروز صاحب مسائل متعددی و دغدغههای نو است باید راه را از نقطهای قابل اتکا دنبال کند.
درس اخلاق آیتالله رشاد، بستری مناسب برای ارتباط، تعامل و امکان #رشد جبهه انقلاب است. این فرصتها را قدر بدانیم. این دست فرصتها امکانهای جدیدی را برای ذائقه های مختلف فراهم میکند.
سخن از ابعاد فعالیت، پروژه فکری، و ویژگیهای انحصاری و راهبردی جناب استاد، امری ضروری است که انشاالله در جای خود به آن خواهم پرداخت.
✅ درس اخلاق سهشنبه شبها
🔻🔻
https://eitaa.com/Rashad_ir/2838
➖➖➖➖
🆔 @taalighat
هدایت شده از محمود عیسوی
1285889793_-923406704.pdf
4.12M
🔴 *ترجمه فارسی رمان "خار و میخک" به قلم شهید یحیی سنوار*
♦️یحیی سنوار، رهبر اسطورهای حماس و طراح و فرمانده عملیات #طوفان_الاقصی، که در روزهای اخیر، در یک عملیات قهرمانانه، تنها و مظلومانه به دست نیروهای متجاوز و سفاک صهیونیست، به شکلی حماسی به شهادت رسید، دانشآموخته زبان و ادبیات عرب از دانشگاه غزه بود.
او به سبب مبارزات آزادیخواهانه خود علیه اشغالگران جنایتکار صهیونیست، از همان دوران نوجوانی، بارها توسط این رژیم بازداشت، شکنجه و زندانی شد؛ و در آخرین دستگیری به چهار بار حبس ابد محکوم شد. تا آنکه در نهایت، پس از تحمل بیست و سه سال زندان، در جریان یک عملیات نظامی حماس و سپس مبادله اسرا توسط این گروه با رژیم غاصب، آزاد شد.
این مجاهد خستگیناپذیر، در دوران زندان، زبان عبری آموخت و به تالیف و ترجمه کتابهایی چند به یا از این زبان اقدام کرد.
یکی از این کتابها رمان خار و میخک بود؛ که آن را به زبان عبری نوشت و منتشر کرد.
🆔 eitaa.com/eisavim
هدایت شده از ایلیا
40.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 تحلیل روایی مرحوم علامه کورانی
پژوهشگر مهدویت و نویسنده کتاب عصر ظهور راجع به عاقبت جنگ اخیر فلسطین و اسرائیل در آذر ماه ۱۴۰۲
🌐 @badr135
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
هدایت شده از ابوالحسن
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
سروده ای از مرحوم آیت الله المعظم آقای حاج آقا علی صافی گلپایگانی نورالله مرقده و پیش بینی جنایات رژیم صهیونیستی در سالهای قبل
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
اى مسلمان عزّت ديرينه را از سر بگير
درس صبر و استقامت را ز پيغمبر بگير
اين تو بودى كز تو مى لرزيد پشت روزگار
چون نياكان خيز و زين چرخ كهن چنبر بگير
پرچم اسلام را افراشتى در بحر و بر
در پناه دين بيا و باز بحر و بر بگير
دين و دانش شرق تا غربت مسخّر كرد و باز
باختر را با همين سرمايه تا خاور بگير
گر خداخواهى نظر بردار از غير خدا
دل ز جاه و اعتبار و از زر و زيور بگير
دور شو از اختلاف و سعى كن در اتحاد
وز نهال ريشه دار دين تو بار و بر بگير
اتّحادى جو كه در آن هر كسى باشد سهيم
برتر از رنگ و نژاد و حزب و از كشور بگير
اتّحادى جو كه باشد رابطش حبّ خدا
پس در اين وحدت مساوى مهتر و كهتر بگير
نيست در قاموس دين فرقى سيه را با سفيد
در شعاع دين تو دست اسود و احمر بگير
هر كجا ديدى مسلمانى به حفظش كن قيام
هر كه باشد دشمن دين در رهش سنگر بگير
گر مسلمانى به ذلّت تن مده در هيچ حال
با فداكارى چو مردان عزّ و مجد و فر بگير
كن برون از خانه ات اين خانه بردوشان دون
داد از صهيونيان جانى ابتر بگير
مسجد اقصاى تو افتاده در دست يهود
اى مسلمان همّتى كن مسجد و منبر بگير
مى شود لبنان تو آن سان كه شد جولان تو
آخر از خواب گران اى بى خبر سر بر بگير
عرصۀ ميدان تو جاى شغالان گشته است
بيشۀ دين را از آنان همچو شير نر بگير
هر چه بر ما مى رسد از شرق باشد يا ز غرب
راه را بر هر دو اين قوم ستم گستر بگير
هين مگو چون مى توان با دشمنان پيكار كرد
نقد جان در كف دمار از خصم بداختر بگير
يا به ذلّت تن ده و باقى بمان با ننگ و عار
يا به عزّت جان سپار و زندگى از سر بگير
روح استقلال كن پيدا و پس دست نياز
از بنى الاحمر گرفته تا بنى الاصفر بگير
گر مسلمانى رها كن عادت بيگانگان
راه و رسم زندگى از احمد و حيدر بگير
راه خيرت را (على) گفتا تو خود دانى دگر
خواه راه خير طى كن خواه راه شر بگير
چون حسين بن على مردانه از حق كن دفاع
بيمى اندر دل نه از تير و نه از خنجر بگير
او قيامش چون عليه ظلم و استبداد بود
آخر اندر زندگى سرمشق از آن سرور بگير
او به خون خويش و ياران نخلدين شاداب كرد
تو بيا و بار از اين نخل بارآور بگير
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
@ayatollah_safi
هدایت شده از حجتالاسلام رضایی
🔰 مجمع محققین؛ از بیاعتنایی به دین تا همراهی با نظام استکبار
🔺بسیاری تصور میکنند طرح دو دولتی و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط مجمع محققین و مدرسین اولین باری است که توسط این گروه مطرح شده است، در حالی که چنین نیست.
🔺این گروه زاویهدار از مبانی اسلام و انقلاب در طول یکسال گذشته و از ابتدای جنگ اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان، حداقل در 4 بیانیه، با طرح دو دولتی که طرح نظام استکبار است، تلویحا رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است.
🔺بنابراین موضع اخیر این افراد، تصادفی و یا اشتباه در تعبیر و یا سوء استفاده دیگران از این گروه نیست، بلکه موضع رسمی و قطعی آنان و نشاندهنده عمق انحراف فکری این گروه از مبانی اسلام و انقلاب است.
🔺اصرار و تاکید آنها بر این موضوع با بیانیههای متعدد، همراستایی آنان را با کفار حربی و دشمنترین دشمنان اسلام و انسانیت نشان میشود که این موضوع یک خطر بزرگ در متن حوزههای علمیه است.
🔺تلخی ماجرا این است که این متلبّسین به لباس روحانیت در حوزه علمیه کرسیهای درس دارند و مدعی اسلامشناسی هستند در حالی که با ابتدائیات فقه و مسلّمات دین اسلام یا آشنا نیستند و یا تعمّدا آنها را نادیده میگیرند.
🔺مساله #غصب و #غاصب از منظر فقه و شرع بدیهی و کاملا روشن است. غاصب هیچ حقی نسبت به زمینی که غصب کرده ندارد و باید با او برخورد کرد، به خصوص غاصبی که #کافر_حربی است و از نقاط مختلف دنیا به سرزمین مسلمانان آمده و بیش از 70 سال علاوه بر غصب، کشتارها و جنایتهای بیپایان نیز انجام داده و این جنایات را همچنان ادامه میدهد و برای کل منطقه هم برنامه دارد.
🔺آیا این به اصطلاح معمّمین با این قاعده فقهی آشنا نیستند که «الغاصِب یُؤخَذُ باَشَقِّ الاَحوال: غاصب به بدترین و سختترین حالتها مؤاخذه میشود»؟ آیا آیات متعدد جهاد با کفار حربی و کسانی که تمام همتشان نابودی اسلام و کیان اسلام است را ندیدهاند؟ آیا ادله مختلف فقهی مقابله با ستمگران و ظالمین را مطالعه نکردهاند؟ آیا آیات و روایات گوناگون در حمایت از مظلومین و مستضعفین به گوششان نخورده است؟
🔺باعث تاسف است که این گروه به جای تکیه بر #آموزههای_دینی و الهام گرفتن از آنها، منشورات و بیانیههای سازمانهای تحت سلطه و هدایت نظام کفر و استکبار را مرجع خود قرار داده و به آنها استناد میکنند. آیا آیات متعدد مربوط به تقبیح اعتماد به کفار و عقوبت آن را ندیدهاند؟ «و لَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ مَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ/ هود آیه 113: به ستمگران تمايل و تكيه نكنيد كه آتشِ (عذاب) شما را فرا مىگيرد و (در اين صورت) براى شما در برابر خداوند، هيچ دوست و سرپرستى نيست، پس (از هيچ ناحيهاى) مورد كمك قرار نخواهيد گرفت.»
🔺انحرافات فکری این گروه به این مورد خلاصه نمیشود بلکه در حوادث گوناگون از جمله: فتنه 88 ، اغتشاشات 98، اغتشاشات 1401 و ...، با حمایت از فتنهگران و محاربین، با صدور بیانیههای متعدد، نظام اسلامی را تضعیف و در پازل دشمن بازی کردهاند.
🔺به نظر میرسد جامعه مدرسین حوزه علمیه و همچنین مسوولین و بزرگان حوزه باید نسبت به این گروه که به نام استاد حوزه و در قالب یک مجموعه حوزوی، عقبه فکری جریان #سازش و #غربگرا را فراهم میکنند، تصمیم قاطع بگیرند. چشمپوشی بر این حجم از انحراف این افراد و نادیده گرفتن همراهی آنان با نظام استکبار در میانه جنگ و جنایات رژیم خونخوار صهیونی، جایز نیست.
✍️ محسن رضایی
🆔 @MohsenRezaei
هدایت شده از ذبیح الله نعیمیان
اندر همسخنی مجمع مدرسین با اسرائیل
لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا
1. هر کسی میتواند هر اندیشهای داشته باشد. این میتواند یعنی تکویناً همه آزادند و طرز فکر آنها دست دیگران نیست. اما این امر مانع نمیشود که مواضع سیاسی آنان مورد تحلیل دیگران قرار نگیرد.
2. ارزیابی دیگران همواره میبایست با تکیه بر ضوابط عقلانی ـ دینی انجام شود.
3. همواره در دوران انقلاب اسلامی، کسانی در حوزه بودهاند که رویکرد انتقادی داشتهاند. انتقادگرایی نه به خودی خود بد است و نه به خودی خود خوب. ازاینرو، ارزیابی انتقادی محتوای ارائه شده از آنان، میبایست بر اساس ضوابط معقول انجام شود.
4. موضعگیری سیاسی، صرفاً ارائه محتوا نیست. بلکه، این مقوله، از جنس فعل است و فعل انسان بدون انگیزه نیست.
5. مجمع موسوم به مدرسین، پیشتر مجوز فعالیت قانونی آن سلب شده است. ازاینرو، ارزیابی کارنامه فعالیت آن از این منظر باید مد نظر قرار گیرد.
6. محتوای بیانیه حاوی طرح صلح دو دولتی، محتوایی کاملاً مخالف ضوابط دینی دارد که به حمایت از امت اسلامی و اهتمام به امور مسلمانان (البته اهتمام ضابطهمند و صحیح، نه با هر موضع سخیف) رهنمون میکنند.
7. موضع جمهوری اسلامی، حمایت عمیق از ملت فلسطین است. صرفاً محکومیت اسرائیل را کافی نمیداند. موضع مجمع، در تنافی با این موضع جامعه و حکومت اسلامی است و صرفاً کمک به اسرائیل غاصب و تثبیت موضع اسرائیل و امریکاست.
8. همسویی با این موضع اسرائیل (بهرغم محکوم کردن خشونت آن) نمیتواند جز ناهمسویی با جهتگیری کلی حوزه، روحانیت، جامعه اسلامی و نظام ج.ا.ا است.
9. چنین ناهمسوییهایی از منظر قرآنی، چه ماهیتی دارد؟ آیا نصرت اسلام است؟ آیا کمک به اسلام است؟ به نظر میرسد چنین عناوینی یا دیگر عناوین مشابه را نمیتوان برای این آزاداندیشی قابل صدق دانست؟
10. چارهای جز این نیست که به دنبال عناوینی دیگر برویم. عناوینی مانند تفرقهجویی، عدم اهتمام درست به امور مسلمین، همسویی با دشمن، خیانت، نفاق.
11. بیتردید، این تحلیل نیاز به ادله، شواهد و قرائن مناسبی دارد. برای دستیابی به این موارد، بد نیست خود را به جای نتانیاهو بگذاریم. آیا او موضع این تشکل، را همراهی با خود نخواهد دانست؟
12. اگر حامیان چنین مواضعی بر طبل آزاداندیشی میکوبند، اشکال ندارد که آنان نیز اجازه آزاداندیشی درباره خود را بدهند و تطبیق عناوینی چون خیانت، نفاق و ... را بر آنان مجاز بدانند. هرچند اشکال ندارد از ناقدان یا ارزیابیکنندگان خود مستند بخواهند. خوشحالی اسرائیل از این پیشنهادهای سخیف و تکراری مستند ضعیفی نیست.
ذبیح الله نعیمیان
هدایت شده از اجتهاد
💢خطا در پاسخ دادن به پرسش از شیعه یا سنی بودن فرماندهان شهید حماس
✔️پرسشهایی مانند «شیعه بودن یا سنی بودن رهبران حماس»، «نیل یا عدم نیل آنان به شفاعت اهل بیت» و «شهید بودن یا نبودن آنان» به اندازه همان پرسشی که آن برادر بنیاسدی در صفین مطرح کرد، نابجا و نشانهی «قَلِقُ اَلْوَضِين» بودنِ پرسشگر است. ما نیز با تأسی به امیرالمؤمنین علیهالسلام، به جای اینکه در دام چنین پرسشگرانی افتاده و پاسخ صریح بدهیم که فلان فرمانده حماس شیعه شد یا نشد، باید آنها را متقاعد کنیم که امروز زمان مناسبی برای این پرشسها نیست.
📝 دیدگاه استاد محمد عشایری منفرد را بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=76273
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
اعتراض استاد قدیرعلی شمس به بیانیه مجمع جعلی محققین - خارج اصول ۱ ابان.mp3
6.22M
🔺اعتراض و نقد جدی حضرت استاد شیخ قدیرعلی شمس به بیانیه خلاف واقع و مشکوک مجمع محققین و مدرسین
خارج اصول یک آبان - مدرسه دارالهدی قم
💥توجه: مجمع محققین هیچ ارتباطی به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ندارد
💎کشکول ناب حوزوی 🔻
🌼 @kashkolenab
هدایت شده از وعده صادق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضع روشنگرانه آیتالله سیفی مازندرانی علیه خط سازش و مواضع بدعتآمیز مجمع محققین
🎥مصاحبه اختصاصی «وعده صادق» با آیتالله سیفی مازندرانی-1403.8.1
کسانی که مدعی خط امام هستند و امروز میگویند دولت اسرائیل را به رسمیت بشناسیم بیشک از خط امام خارج هستند
الآن میبینیم که چگونه اسرائیل به صغیر و کبیر رحم نمیکند همه را نابود میکند و برای او فرقی ندارد که عراق و نجف را هم همین کار را بکند
حکم اسلام در مجموع این است که اگر توان مقابله داریم و میتوانیم آنها را سر جای خودشان بنشانیم و نابودشان کنیم این وظیفه ماست و حرف از صلح و سازش زدن و دولت اسرائیل را، ولو به صورت جزئی، به رسمیت شمردن یعنی عدول از همه آنچه تا به حال دم میزدیم و این قطعا خلاف شرع است
کسانی که به عنوان مجمع مدرسین و امثالهم این مسائل را مطرح میکنند بار اولشان نیست. آنها همین نهی از منکری را که نسبت به ابتذال و بیحجابی ملت قیام کرده بود اینها معنای «لا إکراه فی الدین» را برعکس معنا میکردند برخلاف همه مفسرین شیعه و سنی میگفتند التزام به احکام شرع واجب نیست هرکس خواست انجام بدهد یا ندهد. اینها ضروری دین را منکر شدند.
#آیتالله_سیفی_مازندرانی
#حوزه_علمیه_قم
#مجمع_مدرسین_و_محققین
#اسرائیل
🔻وعده صادق؛ گذری بر تاریخ تحولات جبهه مقاومت🔻
ایتا |تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب
مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد :
« تنها راه حلصلح پایدار، تشکیل دو دولت مستقل و بازگشت اسرائیل به مرزهای قانونی است.»
همان ایده ای که برای ایجاد مشروعیت و امنیت برای اسرائیل، در سال 1990 میلادی در کنگرهی آمریکا، به تصویب رسید و تجربه ی تلخ ده ها سال گذشته، عدم امکان و خائنانه بودن آن را ، ثابت و مردم مظلوم و رهبران مبارز فلسطین را به #طوفانالاقصی هدایت کرد!
ایْن تذهبون؟!
#طوفانالاقصی
#مقاومت
💠کانال محمد نیازی
https://eitaa.com/joinchat/318964643C9f24f41aa9
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فیتیلهپیچ شدنِ عضو سفارت یا همون لانهی جاسوسی آمریکا توسط رهبر انقلاب را #ببینید
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از روزنه
جوابیه نماینده رسمی حماس به اظهارات اخیر گروهک موسوم به مجمع محققین
موضع رسمی جنبش حماس نسبت به ایده ارتجاعی دو دولتی در بیان دکتر خالد القدومی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️اشاره▫️
بعد از انتشار بیانیه بدعتآمیز گروهک موسوم به مجمع محققین، موجی از اعتراضات و واکنشها توسط فضلا و بزرگان حوزه به راه افتاد.
اخیرا یکی از اعضای این مجمع در دفاع از این بیانیه کذایی مدعی شده بود که این طرح مورد تایید رهبران حماس قرار گرفته است.
موسسه گفتگوی دینی وحدت با هدف صحتسنجی این ادعا، در نامهای خطاب به نماینده رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در ایران، موضع رسمی این جنبش نسبت به این طرح منسوخ را استفسار نمود.
ضمن تشکر از زمانشناسی و اقدام هوشمندانه برادر غریب رضا و تقدیر از شجاعت و صراحت لهجه آقای خالد قدومی در این شرایط پیچیده، پاسخ رسمی نماینده حماس را در ذیل میخوانید.
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر فاضل شیخ حمید غریب رضا زید عزّه
مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت
در پاسخ به پرسش ارزشمند جنابعالی و سوالی که درباره دیدگاه جنبش حماس نسبت «به راه حل دو دولت » مطرح کردید، با توفیق الهی نکات زیر را بیان میکنم:
بنده نسبت به چنین اشتباه و طرح چنین شبههای به شدت متاسف هستم و باید بگویم طرح این مساله، مسوولیت ما را در روشنگری نسبت به حقایق سنگینتر میکند و چه بسا تاکید رهبر انقلاب حضرت آیت الله سید علی خامنهای حفظه الله بر ضرورت این روشنگری و نامگذاری آن به «جهاد تبیین» از این باب باشد.
موضع اصولی جنبش مقاومت اسلامی درباره راه حل سیاسی مساله فلسطین بر دو پایه اساسی بنا نهاده شده است:
۱. نگاهی ریشه دار در مبانی اسلامی به مساله فلسطین:
بر اساس این دیدگاه، فلسطین سرزمینی است که وقف اسلامی به شمار میآید و هیچ مسلمانی حق ندارد در انجام وظیفه خود نسبت به این میراث اسلامی کوتاهی کند تا جایی که باید گفت: مسوولیت حمایت و دفاع از این سرزمین مقدس تنها به عهده ملت فلسطین نیست بلکه تمامی جهان اسلام این وظیفه را به دوش دارد. بنابراین هر گونه کوتاه آمدن از ذره ای از خاک فلسطین خیانت به خدا و رسول الله است.
فلسطین قبله نخست مسلمانان را در خود جا داده و به همین جهت هم بر تمامی امّت اسلامی واجب است این سرزمین را نجات دهند.
هر چند ملت فلسطین نوک پیکان این پروژه جهادی است و در خط نخست مبارزه قرار دارد ولی این واقعیت، وظیفه سنگین دفاع از سرزمین مقدس فلسطین را از دوش سایر مسلمانان برنخواهد داشت.
۲.از نقطه نظر منافع سیاسی:
ما علاوه بر اینکه حق وجود اسرائیل، در سرزمین فلسطین را به رسمیت نمیشناسیم، معتقدیم سرزمین تاریخی فلسطین از نظر جغرافیایی در شرق از رود اردن تا دریای مدیترانه در غرب و در شمال از رأس الناقوره تا ام الرشراش در جنوب امتداد دارد. مساحت فلسطین 27 هزار و نه کیلومتر مربع است. تمامی این مساحت کشور فلسطین است و رژیم صهیونیستی که اسرائیل نامیده شده است، کمترین حقی در ذرهای از این خاک ندارد.
دیدگاه انسانی و سیاسی ما که مبتنی بر مبانی اسلامی، انسانی و ملّی است به اجماع ملی حول برنامهای سیاسی معتقد است. دیدگاه جنبش حماس عبارت است از:
« پذیرش دولت فلسطینی با داشتن حق حاکمیت بر کرانه باختری و باریکه غزه به پایتختی قدس شرف، و حفظ حق بازگشت پناهندگان فلسطینی به مناطقی که از آن بیرون رانده شدهاند، «بدون به رسمیت شناسی آنچه اسرائیل نامیده شده» و اینکه در چارچوب اجماع ملی محقق بشود».
البته فارغ از مسائل ذکر شده، مانع اصلی همه راههای پیشنهادی، طرف اسرائیلی است که چند ماه پیش نیز قانون مخالفت با راهحل دو دولتی را تصویب کرد و به قوانین، قطعنامهها و نهادهای مرجع بین المللی هیچ وقعی نمینهد.
هنگامی که میبینیم دشمن بیش از 75 سال است که در سرزمین فلسطین، نسل کشی میکند، دیگر جای هیچ راه حلی حتی سخن گفتن از راه حل سیاسی، باقی نگذاشته و اساسا هم زمینی برای تشکیل کشور فلسطین باقی نمانده است و به همین دلیل هم طوفان اقصی به راه افتاد. طوفانی که به اذن الهی، طومار دشمن صهیونیستی را در هم خواهد پیچید و دولت فلسطینی آزاد را در تمامی خاک فلسطین برپاخواهد کرد».
‘إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا (6) ‘وَنَرَاهُ قَرِيبًا (7)’ [سورة المعارج].
همانا که آنان تحقق این وعده الهی را بعید و دور میدانند و ما آن را نزدیک میبینیم.
دکتر خالد قدومی
نماینده جنبش حماس
ایران
٢٨ أكتوبر
@rozaneebefarda
هدایت شده از پژوهشکده علوم انسانی اسلامی دانشگاه قم
به همت پژوهشکده علوم انسانی اسلامی دانشگاه قم و با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، نشست تخصصی «ماهیت و ابعاد نفوذ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» چهارشنبه 11 مهرماه 1403 از ساعت 10 تا 12 در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار میشود.
حجتالاسلام والمسلمین سعید صلحمیرزایی عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم (دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی)، حجتالاسلام والمسلمین دکتر مهدی ابوطالبی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حجتالاسلام والمسلمین سهراب مقدمی شهیدانی عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی سخنرانان این نشست خواهند بود.
مکان: دانشگاه قم، تالار اندیشه
پخش آنلاین:
http://ve.qom.ac.ir/riih
پژوهشکده علوم انسانی اسلامی | دانشگاه قم
https://eitaa.com/joinchat/2053374542Cb7dd13d8c8
هدایت شده از مُجـــــــــاب
🔰هشدار قرآن کریم در خصوص مرجف ها و تأکید بر وحدت و حفظ انسجام در کلام رهبری
«لَئِن لَم یَنتَهِ المُنافِقونَ وَالَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ #المُرجِفونَ فِی المَدینَةِ لَنُغرِیَنَّکَ بِهِم ثُمَّ لا یُجاوِرونَکَ فیها إِلّا قَلیلاً»
آیه مبارکه ۶۰ سوره احزاب، آیهای است که رهبر معظم انقلاب در ۶ سخنرانی به صورت جامع به آن استناد و در دهها سخنرانی به صورت ترجمه یا برش داده شده به بخشی از آن اشاره و تأکید کرده است.
👈 مرجفین برهم زنندگان امنیت روانی جامعه ؛
▫️مرجف ها و خطرات شایعه پراکنی
▫️مرجف ها، تهدیدی که بر جامعه لرزه می اندازد
▫️تأثیر فضای مجازی بر روح و روان جامعه
متن کامل گفتوگو با حجتالاسلام دکتر حسن غفاریفر، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم علیهالسلام را در اینجا بخوانید
https://qudsonline.ir/xbJjD
📮مُجاب ، جریان شناسی انقلاب ؛
📲 ایتا | تلگرام | @mojab_ir
🌸 معرفی برخی آثار منتشره استاد مصطفی اسکندری
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p