عکسها از مناسبات جریانی سخن میگویند4:
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
عکسها از مناسبات جریانی با شما سخن میگویند5:
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
انتشار رسالهی دکترا دربارهی جریان شیرازیها در عربستان
دانشگاه ملک سعود. دانشکده تربیت
الشيرازية الإمامية - عرضاً ونقداً
تعدُّ الشيرازيَّة من أشد تيارات الإماميَّة الإثنى عشريَّة غلوًا وإظهارًا للعداء والخصومة تجاه أهل السُّنَّة والجماعة، فقد كان لهم دور بارز في تأجيج العداوة وبث الكراهية تجاه أهل السُّنَّة داخل المجتمع الشيعي، وقد زاد من تلك الخطورة انتشارهم وتوسع نفوذهم في السنوات الأخيرة، يضاف إلى ذلك أنَّ كثيرًا من أهل السُّنَّة لا يدرك خطورتهم، ولا يعلم شيئًا عن الفَرق بين الشيرازيَّة والاتجاهات المنتسبة للإماميَّة، ما يضعف مواجهتها ودرء خطرها، رغم أنها تحارب أهل السُّنَّة في المقام الأوَّل. من هنا كانت الحاجة ماسة إلى دراستها، وهو ما تكفل به هذا الكتاب.
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
انتشار رسالهی دکترا دربارهی جریان شیرازیها در عربستان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
♻️پروژهی دو قطبیسازی فرهنگی ِ ِ سیاسی
❇️اصلاحات در اوج ضعف سیاسی بهسرمیبرد و نیازمند تقویت جایگاه خود با تکیه بر حاشیهسازیهای در مسائلی مانند مسألهی حضور زنان در ورزشگاه است. اما باید مراقب بود که تقابل با این موارد، نباید خیلی سیاسی شود. زیرا:
1️⃣. دستگاههای سیاسی و رئیس جمهوری ظاهراً عزمی برای شنیدن فتاوای مراجع ندارند.
2️⃣. عدم شنیدن سخنان آنان، وهن مرجعیت را تقویت میکند.
3️⃣. مخالفان نظام برآنند تا فضای سیاسی را وارد دوقطبی فرهنگی کنند. عمدهی امید آنان در شرایط بد اصلاحات، جلب آرا از طریق این دو قطبی است.
4️⃣. برای التزام مسئولین به سخنان مراجع، در این مورد بیشتر باید فشار سنگین پنهان بر رئیس جمهور و دیگر کارگزاران دخیل وارد کرد، نه آنکه، در فضای عمومی به این دو قطبی کمک کرد.
5️⃣. برای پیشگیری از تضعیف و وهن فتاوای مراجع، باید فکر دیگری کرد.
ذبیح الله نعیمیان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🌜تمایز نماز جماعت انقلابی با نماز عادی🌛
🌾امروز در مسجدی به امامت جماعت یکی از مشاهیر مشترک در جامعه مدرسین و نشست دورهای شرکت کردم. همراه با انبوهی از طلاب و فضلا. اما صرفاً اذانی، اقامهای و نمازی و ... انتظار خاصی نمیتوان برای صیانت از شعائر انقلاب از فقط امام جماعت داشت. مأمومین فاضل و انقلابی ثابت در این مسجد چه؟
🌺حال آنکه، امام خمینی(ره) سالها آنجا نماز خوانده است و تزریق انقلابیگری در آنجا کرده است.
🌸🌷به یاد نماز جماعت آیت الله فیاضی در مؤسسه امام خمینی(ره) افتادم که چگونه پورشور و انقلابی شعار خداخدایا را با دستان گشوده به آسمان رحمت الهی در جان طلاب و فضلا و اساتید مؤسسه وارد میکند.
ذبیح الله نعیمیان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
❇️معرفی مقاله:
مطالعه تطبیقی نظریه حکومت در اندیشه عیسی قاسم و عبدالوهاب حسین؛ براساس روش قصدگرای #هرمنوتیک #اسکینر
جلال درخشه، علیرضا بیگی
http://priw.ir/article-1-1002-fa.pdf
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
14-rafiei-moharam.mp3
18.09M
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در مورد سبک زندگی امام حسین (ع)
🌜بیت مرجعیت؛ موزهداری و محوریتسازی در روابط بین الملل حوزه 🌛
❇️ قبلاً گزارشهایی به اجمال شنیده بودم. اما دیروز یکی از فضلای ارجمند از دیدار جمعی با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی و بازدید از موزهی شخصی ایشان گزارشی ارائه فرمودند که پس از ملاقات ایشان با سفیر سوئیس یا سوئد انجام شده بود. چند نکته در این زمینه:
1️⃣گزارش حکایت از هدیهی وسیع هدایای فوقالعاده نفیس توسط شخصیتهای اسلامی و غیراسلامی در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... داشت.
2️⃣همواره روابط عمومی و بینالمللی ایشان را تحسین میکردم. اما آیا نباید چنین جایگاه ویژهای برای شخصیت رسمی حوزه و مسؤولین نهادی آن ایجاد شود.
3️⃣آیا این موزهی شخصی، واقعاً شخصی است و بعد از ایشان چه خواهد شد؟ آیا این هدایای گاه میلیاردی بعد از ایشان به ورثهی ایشان خواهد رسید یا به حوزه؟
4️⃣بهطور کلیتر، مؤسسات و مراکز علمی و غیرعلمی تأسیسی توسط مراجع عظام پس از آنان به چه کسانی خواهد رسید؟ آیا عملکرد آیت الله العظمی مکارم در واگذاری آنها به حوزه توسط دیگران نیز انجام خواهد گرفت؟
5️⃣تأثیرات دیدارهای شخصیتهای سیاسی و حتی غیرسیاسی غربی با برخی از حوزویان و بیوت آیات عظام چه خواهد بود؟
6️⃣آیا اقبال جهانی به برخی از شخصیتها برای مسؤولان بالای حوزه تحقق خواهد یافت؟
7️⃣ سهم جامعه مدرسین در روابط بین الملل حوزه چه اندازه است؟
ذبیح الله نعیمیان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
به بهانهی:
15 مهر سالگرد تصویب صوری متمم قانون اساسی مشروطه
معرفی و دانلود برخی مقالههای اینجانب ذبیح الله نعیمیان دربارهی مشروطه و نظام سیاسی، تاریخ معاصر، جریانشناسی و ...:
http://ensani.ir/fa/article/author/32645
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
سیر مطالعات سیاسی.doc
51.2K
سير مطالعات سياسي ويژه دانشجويان و طلاب شامل 15 جلد کتاب در حوزههاي تاريخ معاصر، جريانشناسي، غربشناسي و انقلاب اسلامي
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
سير مطالعاتي تاريخ معاصر و جریان شناسی 2.doc
84K
سير مطالعاتي تاريخ معاصر و جريانشناسي در دو سطح براي کساني که علاقه به مطالعات بيشتر در حوزه تاريخ معاصر و جريانشناسي فکري سياسي دارند.
__________________________________
سیاست و دیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
__________________________________
هدایت شده از تحولات جهان اسلام
#یمن
💢پاسخ به سوالات کلیدی در خصوص جنگ #یمن – شماره پنجم
🔸پاسخ به سوالاتی درباره رابطهی ارتش یمن با انصارالله، تغییر استراتژی نظامی انصارالله، چرایی مستعفی خواندن دولت عبدربه منصورهادی و طرح تجزیهی یمن
▪️۱۴_ عملیات اخیر انصارالله تحت عنوان نصر من الله را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا استراتژی انصارالله از حالت دفاعی به هجومی تغییر یافته است؟
▪️۱۵- چرا دولت عبدربه منصور هادی را مستعفی خطاب میکنید و دولت انصارالله را قانونی میدانید؟
▪️۱۶- چرا انصارالله در یمن اعلام خودمختاری نکرده و انتخابات برگزار نمیکند؟
▪️۱۷- روابط ارتش یمن با انصارلله چگونه است و در حال حاضر چند درصد از ارتش یمن با انصار الله همکاری میکند؟
🔸پاسخ به این سوالات را در لینک زیر مطالعه کنید:
✅ https://iswnews.com/21981
✅ @iswnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای صانعی:
"خدااااا ما دیگه خجالت می کشیم به تو بگیم؛ چقدر بگیم خداااااا مقدمات آزادی حضرت مهندس موسوی و حضرت آیت الله کروبی را فراهم کن"...
هدایت شده از رادار انقلاب
⭕️درخواست تعدادی از یهودیانِ مذهبی برای اخذ پناهندگی در ایران
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت: فرقه لو طاهور (یکی از فرقههای یهودی) با ارسال بیعت نامه ای به رهبر ایران درخواست پناهندگی سیاسی کردند! تصویر متن اعلام وفاداری لو طاهور با رهبر ایران آیتالله خامنهای
پ.ن:
📌 فرقه لو طاهور از جمله یهودیانی هستند که مورد آزار صهیونیستها قرار داشته و ازین روی اغلب در کانادا و آمریکا ساکن می باشند و دارای گرایشات به شدت مذهبیاند. لو طاهور به زبان فارسی به معنی قلب پاک است./اخبار نیمه محرمانه
🇮🇷 گلچین مطالب انقلابی با ذکر منبع🇮🇷
@Radar_enghelab
♻️داریوش ارجمند:
سلام بر آقای خامنهای
❇️سلام و درود میفرستم به آقای خامنهای، تنها مردی که امروز در مقابل استکبار ایستاده و با شجاعت به نخستوزیر ژاپن میگوید من برای این آقا نه پیغام میفرستم و نه پیغامش را قبول میکنم.
❇️شما در تاریخ ایران کسی را دیدهاید که در برابر یک ابرقدرت اینطور با شجاعت حرف بزند؟ من که رشتهام تاریخ است ندیدهام؛ به جز امام خمینی(ره) که گفت امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
❇️ البته به نظر من امام ناشناس آمد و ناشناس رفت و هنوز کسی نتوانسته ایشان را درست بشناسد.
❇️هر کسی از ظن خود شد یار او. و بخاطر همین است که هنوز هم آقا دارند توصیه میکنند که این مرد [امام] را بشناسید. الان هم آقای خامنهای همان راه امام را با شدت و حدّت بیشتری دارد میرود و این از اعتقاد و ایمان راسخش برمیآید.
ر.ک: داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنهای و علی شریعتی
http://fna.ir/dcjtk2
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🌸♻️شرکت در جلسهی نشست دورهای؛
آری یا نه؟
❇️نشسته دورهای اساتید سه سطح دارد که هر یک تحلیل خاص خود را میطلبد:
1. عموم اساتید مدعو ؛
2. حلقهی میانی؛
3. اعضای اتاق فکر.
❇️مخاطب این سخن، عمدتاً سطح عموم اساتید است. طبعاً انگیزهی اکثریت مطلق آنان بهرهمندی از فرمایشات مرجع بزرگواری است که در محضر ایشان شرکت میکنند. این نیت خالصانه مبارک است و قطعاً جای اشکال نیست.
🌸اما پرسش کلیدی این است که انگیزه یا انگیزههای اعضای محوری این نشست که در اتاق فکر آن هستند از تلاش چندین ساله برای برگزاری نشست مزبور و کارآمدی آنان چیست؟
🌸توجه به شخصیت و انگیزهی آنان، میتواند در تصمیم مدعوین محترم تأثیرگذار باشد.
🌸اگر اعضای اتاق فکر بخواهند مدیریت در مدیرت حوزه درست کنند، شرکت در برنامهی مزبور حمایتی از آنان خواهد بود و طبعاً حضور هر بزرگوار در تشتت مدیریتی حوزه سهم خواهد داشت.
🌸چنانکه، شرکت تعاملگرایانهی مدیران پیشین و فعلی حوزه در اتاق فکر مزبور یا نشست عمومی یا ... قطعاً میتواند از این منظر تحلیل شود و آنان میبایست پاسخگوی تأثیر این قدمرنجههای قاعدتاً مخلصانه و غیرمحافظهکارانه باشند.
🌸مهمتر آنکه، شرکت سروران در این جلسه میتواند و بلکه توانسته است در زمینهسازی برای قدرتگیری برخی مرجعیتهای خودخوانده یا دلبستگان مرجعیت مؤثر باشد. طبعاً نمیتوان انتظار داشت که خداوند نسبت به تأثیرات چنین اموری از امثال ما بازخواست نکند.
🌺چند پرسش کلیدی:
1️⃣آیا شرکت مخلصانه سروران در چنین نشستی بیتأثیر و خنثی خواهد بود یا آنکه، به مثابهی تبدیل آن سروران به سیاهی لشکر برای برخی قدرتطلبان (البته نه لزوماً همهی اعضای نشست در ردههای مختلف) نخواهد بود؟
2️⃣آیا مصلحت بهرهگیری از فرمایشات مراجع عظام در موازنه با مفسدههای قطعی یا حتی احتمالی در تلقی برخی سروران ، میتواند توجیهکنندهی ضرورت یا حسن شرکت در چنین نمایش قدرتهایی باشد؟
3️⃣آیا ضرورت ندارد که سروران در حسن، ضرورت و کارآمدیهای مثبت یا منفی اصل چنین تشکلی بازنگری فردی و بلکه جمعی کنند؟
4️⃣آیا عدم شرکت برخی سروران در نشست در مؤسسه اسرا به دور از تأثیر کنترلکننده و مثبت بر نشست نبود؟
5️⃣ آیا استمرار این رویکرد،نمیتواند برخی آسیبهای معاصر حوزه را کاهش دهد؟
6️⃣آیا حمایت مالی از اساتید نباید از تنها یک مرکز مدیریت انجام گیرد؟
7️⃣ آیا مگر وقتی آیت الله العظمی مکارم حمایت مالی خود را از این تشکل قطع کرد، حمایت ایشان از اساتید به پایان رسید؟
و دهها سؤال مهم و نیازمند طرح در این زمینه ....
ذبیح الله نعیمیان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فقط باید دید و سکوت کرد.
🔹این کلیپ باید روزی ۵ بار از تلویزیون پخش شود اما متاسفانه در طی این ۴۰ سال شاید ۱۰ بار هم از تلویزیون پخش نشده!
🔸چرا؟ چون این امام؛ امامی نیست که به نفع اقایان باشد.. امامی مطلوب این مسئولین است که به اسم حرم برایش کاخ و قصر بسازند./آقازادهنیوز
🇮🇷 گلچین مطالب انقلابی با ذکر منبع🇮🇷
@Radar_enghelab
هدایت شده از پونز
*ریشه شناسی فتنه جدید عراق در شاخه ایران*
#اختصاصی_خیانت_خواص
1️⃣دیشب ساعت ۲۰:۰۵ کانال تلگرامی روزنامه جام جم وابسته به سازمان صداوسیما به آدرس @JamejamDaily خبر کذب و بدون سند و منبعی را به این شرح منتشر می کند:
#فوری
*در نجف اشرف، حکومت نظامی اعلام شد*
2️⃣ ساعت ۲۰:۳۳ کانال امیدمردم وابسته به وزیر ارتباطات و پروانه مافی که توسط یکی از مرتبطین سابق مشایی اداره می شود این خبر کذب را بازنشر می دهد.
3️⃣ ۱۵ ثانیه بعد کانال میلیونی خبرفوری (سبز) عین همین خبر کذب را در ساعت ۲۰:۳۳ بازنشر می دهد.
4️⃣ ساعت ۲۰:۳۵ کانال خبرفوری (قرمز) وابسته به حسام آشنا با آب و تاب بیشتر و اضافه کردن دروغی دیگر با عنوان بسته شدن مرز چذابه به علت حکومت نظامی در نجف، خبر مجعول را بازنشر می دهد.
5️⃣ ساعت ۲۰:۴۰ تا ۲۱ ابتدا کانال های زنجیره ای اصلاح طلب و سپس متاسفانه برخی کانال های انقلابی اقدام به بازنشر وسیع این خبر از اساس کذب می کنند.
6️⃣ ساعت ۲۱:۰۴ کانال بصیر خیانت خواص اقدام به تکذیب این شایعه کرده و ادمین هایی که برای اولین بار خبر دروغ را نشر دادند را تهدید به برخورد و پیگیری قضایی می کند.
7️⃣ از ساعت ۲۱:۰۵ تا ۲۱:۱۵ موج تکذیب با استناد به خبر کانال خیانت خواص و مستنداتی که ارائه داده است به راه می افتد.
8️⃣ ساعت ۲۱:۲۲ کانال مربوط به وزیر ارتباطات با درج تکذیبیه و عذرخواهی از مخاطبان، خبر مجعول را حذف کند در حالی که کانال روزنامه جام جم و خبر فوری سبز بدون درج تکذیبیه و عذرخواهی از مخاطبان، بی سرو صدا خبر اولیه و دروغ را حذف می کنند. کانال آشنا هم که با خیال راحت خبرش را به کانال جام جم مستند کرده بود اقدام به انتشار اخبار جدید می کند.
9️⃣ امروز ساعت ۶:۳۲ کانال آخرالزمان که توسط یک طلبه بی سواد و احمق و احتمالا وابسته به عربستان سعودی اداره می شود، تازه از خواب بلند شده و خبر حکومت نظامی در نجف را منتشر کرده است!!
🔴 ملاحظات:
۱. تمام اسکرین شات ها و مستندسازی های فنی از تمام موارد فوق موجود است ضمن اینکه عزیزانی که شکر می خورند و فکر می کنند با پاک کردن اخبار دروغین می توانند از دست قانون فرار کنند لطفا سری به سایت جهانی آرشیو بزنند تا از امشب دچار کابوس عمیق و همیشگی شوند!!
۲. این اتفاق هشداری است به ادمین های محترم کانال های تلگرامی و فعالان شبکه های اجتماعی که هیچ گاه بخاطر عجله و اول شدن در خبررسانی، در دام عملیات روانی محور عبری-عربی نیافتند و به ابزار رسانه ای دشمن تبدیل نشوند.
۳. تمام این دست و پا زدن ها بخاطر تحت الشعاع قرار دادن حرکت عظیم و پرشکوه راهپیمایی اربعین حسینی است اما دشمن نمی داند هر کیلومتر این راهپیمایی صدها کیلومتری تبدیل به یک ۹دی خواهد شد و #موج_الحسین تمام این فتنه ها و دسیسه ها را با خود خواهد برد.
۴. باید مشخص شود ارتباط ادمین کانال روزنامه جام جم با آیدی @JamejamDaily_admin با محور عبری-عربی در منطقه و محور آشنا-جهرمی در ایران چیست؟ نهادهای انقلابی و کارشناسان ولایی و عاشورایی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه نباید این سرنخ مهم را رها کنند!
#موج_الحسین_نهضتنا
#حب_الحسین_یجمعنا
_خیانت خواص_
📌 @ponezs
✴️💢یک تجربهی مباحثهی انتقادی چند ساله با دکتر فیرحی❗️
🔹تجربههای متنوع دوستان در مواجهه با افرادی که تفاوت فکری فراوان یا محدود دارند، قابل توجه است.
🔹کتاب جذاب مسئولیت و سازندگی مرحوم عین صاد را در دوره دبیرستان خواندم و بعدها نیز مکرر به آن مراجعه کردم. تلاش کرده بود با دستهبندی دقیق روحیهها، نحوهی مواجهه با افراد مختلف را تبیین کند.
🔹همواره وقتی به یاد این کتاب میافتم احساس نیاز میکنم باید تقریرهای به روزی از آن کتاب و آن الگوی راهنمایی را متناسب با مخاطبان مختلف نیروهای انقلاب بازآفرینی کرد.
🔹🔹اما یک تجربهی خودم:
🔹شاید حدود هشت نه سال، از قبل از فتنه 88 تا یکی دو سال قبل، در یکی از جلسات هفتگی انجمن سیاسی حوزه با محوریت دکتر فیرحی و عمدتا با حضور شاگردان یا افراد همسو با ایشان شرکت میکردم. در اکثریت این سالها عمدتا منتقد ناهمسو با ایشان و آن جمع بودم. جز برخی اوقات که برخی به نقدهای ناهمسو میپرداختند. البته گفتگوها و نقدهای همسوی شاگردان ایشان برقرار بود.
🔹 همیشه تلاش میکردم بدون هیچ گونه بحث تخاصمی و جدلگونه، اما با منطق به بحث بپردازم. شاید هیچ جلسهای بدون نقد بنده نگذشت.
🔹دکتر محمود شفیعی عضو هیأت علمی علوم سیاسی دانشگاه مفید که در برابر بحثهای من گاه جوش میآورد، دو سه بار گفت خوب است به عنوان اقلیت جلسه با نرمی همیشه بحث میکنی.
🔹🔹جمعبندی این تجربههای طولانی:
1️⃣شاید هیچ گاه اساسی بحثهای بنده را دکتر فیرحی و امثال آقای شفیعی نپذیرفتند . اما دکتر فیرحی گاه تا مدتها دنبال پاسخ جدید به آن نکات بود.
ایشان همواره در مسیر اسلامیسازی صوری تجدد و دموکراسی، حرکت کرد و هیچگاه کوتاه نیامد.
2️⃣ در بسیاری از موارد نیز در قالب رفتار و سخنان مودبانه همیشگی، (جز یک بار که کمی تند شد و مجبور به پوزش شد)، از طریق تطبیق نظریههای پیشینی بر نصوص دینی و نصوص رجال، تکرارهای تلقینوار، خلاصهگوییهای مکرر، بازخوانی خاص و جهت نصوص اندیشه سیاسی رجال پیشین، به عادیسازی اندیشههای شبه دینی برخی متفکران غربباور یا سلفی پیشین و دینینمایی اندیشه تجدد، شبه فقهیسازی آنها، و در مجموع، بازآفرینی اندیشههای مدرن با ادبیات خاص میپرداخت.
3️⃣ روش ایشان با تکیه بر بازی با اذهان شکل گرفته است و در مجموع، نقدهای بنده به عنوان اقلیتی که معمولاً فرصت خوبی هم اعضای جلسه و دبیر محترم جلسه میدادند، در ایشان تأثیر نداشت و نقدها و پاسخها را نمیپذیرفتند و به تکرار پاسخهای پیشین یا یافتن پاسخهای جدید میپرداختند. گوآنکه، در عمده مباحث آن زمان جلسات، بهرههای چندین سال کار مشترک بحثی و مکتوب با دو سه کارگروه با دکتر موسی نجفی، مرحوم ابوالحسنی منذر و دکتر موسی حقانی پوشش دهندهی نیاز محتوایی در آن جلسات بود.
4️⃣ مجموع این چند سال تجربهی گفتگوی رودررو با خواندن کتب ایشان تفاوت داشت. چرا که دیدگاههای ایشان مستقیم طرح میشد و پاسخهای ژلهای و تغییرپذیر و بهرغم ادعای نصمحوری خود ایشان در جاهای مختلف، پاسخهای نسبیگرایانه یا شبهنسبیگرا و نیز گزینشی ایشان و در عین حال، نصمحوری نسبی و توأمان ایشان برایم حدسهای ظنی و احتمالی پیشین نسبت بر تقدیم خودآگاهانهی نظریههای تجددگرایانه بر نصمحوری ادعایی را روشن کرد. چنانکه، نمونهای از زرنگیهای روشنفکری را برایم به نمایش درآورد.البته در این نکته،بهدنبال نیتخوانی نیستم. هرچند شکل ضابطهمند و مستند آن را قبول دارم.
5️⃣به عینه شخصیتزدگی، خوشباوری نسبت به شخصیتهای خوشنام، ضعفهای علمی برخی دکتر ـ طلبههای غیرعمیق حوزوی، و نیمخواندههای را راه سلطهی روشنفکری و تإثیرپذیری شدید آنان و البته در سطوح مختلف یافتم.
6️⃣ مکرر دیدم که روشنگری انتقادی نسبت به برخی بدفهمیها، برخی زرنگبازیهای شبه علمی، استنادهای گزینشی به برخی نصوص تاریخی و ...، حداقل برای برخی مریدان و طالبان خوشبین دانش سیاسی میتوانست تقلیل بدهد. و مانع تأثیرپذیری صددرصدی از جهتدهی ذهنی دکتر فیرحی شود.
7️⃣ اما در مجموع، به این جمعبندی رسیدم که خوشنامی علمی و در مواردی نیز شبهعلمی دکتر فیرحی، و روش تکرار مستمر و تلقینگونهی دکتر فیرحی مانع از خروج کامل شاگردان و بهویژه شاگردان مرید شدهی ایشان از پارادایم تجددگرایانه و بازخوانیهای شبهدینی ایشان از تجدد شود.
🔹در هر حال، جز از راه ورود کامل در همهی جزئیات به صورت آرام و علمی نمیتوان ذهنیت متأثران از مدرنیته را تغییر داد. بهویژه آنکه، در میان نیروهای انقلابی، بسیاری در موضوعات و حوزههای خاص تمرکز نمیکنند و بر مبانی رقیب یا مخالف، جز به صورت کلی آشنایی نمییابند و وارد گفتگو در همه جزئیات نمیشوند و عجله و همه کارگی را پیشهی خود میکنند و از تخصصگرایی خود را دور کرده و سطح تأثیر خود را کم میکنند.
(ذبیح الله نعیمیان)
مراسم بخشش گناهان یک ساله یهودیان در شهر" بیت شِمِش" در اسراییل
🔹در این آیین در عصر روز "یوم کیپور" (روز آمرزش گناهان) مردم شهر دور یک حیوان (غالبا بز یا مرغ و خروس) جمع میشوند و خاخام شهر با خواندن لیستی، گناهان را به گردن حیوان میاندازد و سپس حیوان را در بیابان رها میکنند./ آسوشیتدپرس
🎴 #اخبار_2030
http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc