eitaa logo
اسرار پیدا
281 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
273 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مرتضی سلطانی تهرانی
20.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆انتشار برای اولین بار! وقتی رهبری برای اولین بار لباس نظامی می‌پوشد! • میتوانید علت نماز جمعه این هفته به امامت آقا را در این خاطرات بشنوید. • شما سخنان رئیس‌جمهور وقت در جمع لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب قم را می‌بینید! ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
18.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش حجت الاسلام وافی، امروز صبح از حرم حضرت زینب (س)؛ 📽 حضور فرزند حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دمشق و در میان آوارگان لبنانی ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
❄️ تأسیس انجمن تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی بعد از سال‌ها این انجمن تأسیس شد. ❄️ چقدر زود دیر می‌شود چه فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که به‌خاطر امور جزئی یا عدم پیگیری جدی از دست می‌روند. خاطرم هست که بعد از تأسیس انجمن تاریخ اسلام بود که با دوستان جلساتی برای تأسیس این انجمن جلساتی داشتیم. در هر حال، تقدیر از زحمات و تلاش دوستان 💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از تعلیقات
به‌بهانه آغاز درس اخلاق استاد رشاد چندی پیش خبری منتشر شد که احساس کردم دیده نشد، اهمیت آن درک نشد و بدون پرداختن به آن تبدیل به امری حاشیه‌ای خواهد شد. خبر عبارت بود از: آغاز درس اخلاق در تهران آیت‌الله رشاد، عالمی اخلاقی، از شاگردان مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی و از نظریه‌پردازان برجسته معاصر است که در جهان اسلام شناخته شده است. تواضع و فروتنی مثال‌زدنی، شاگردپروری و تجلی صفات برجسته اخلاقی از ویژگی‌های این استاد عزیز است. تعامل با این استاد فرهیخته به‌ویژه برای نخبگان بسیار سازنده، راهگشا و رشددهنده است. چه آنکه وی اشراف عمیقی به مبانی و مسائل نظام اسلامی دارد. جبهه انقلاب که امروز صاحب مسائل متعددی و دغدغه‌های نو است باید راه را از نقطه‌ای قابل اتکا دنبال کند. درس اخلاق آیت‌الله رشاد، بستری مناسب برای ارتباط، تعامل و امکان جبهه انقلاب است. این فرصت‌ها را قدر بدانیم. این دست فرصت‌ها امکان‌های جدیدی را برای ذائقه های مختلف فراهم می‌کند. سخن از ابعاد فعالیت، پروژه فکری، و ویژگی‌های انحصاری و راهبردی جناب استاد، امری ضروری است که انشاالله در جای خود به آن خواهم پرداخت. ✅ درس اخلاق سه‌شنبه شب‌ها 🔻🔻 https://eitaa.com/Rashad_ir/2838 ➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
هدایت شده از محمود عیسوی
1285889793_-923406704.pdf
4.12M
🔴 *ترجمه فارسی رمان "خار و میخک" به قلم شهید یحیی سنوار* ♦️یحیی سنوار، رهبر اسطوره‌ای حماس و طراح و فرمانده عملیات ، که در روزهای اخیر، در یک عملیات قهرمانانه، تنها و مظلومانه به دست نیروهای متجاوز و سفاک صهیونیست، به شکلی حماسی به شهادت رسید، دانش‌آموخته زبان و ادبیات عرب از دانشگاه غزه بود. او به سبب مبارزات آزادیخواهانه خود علیه اشغالگران جنایتکار صهیونیست، از همان دوران نوجوانی، بارها توسط این رژیم بازداشت، شکنجه و زندانی شد؛ و در آخرین دستگیری به چهار بار حبس ابد محکوم شد. تا آنکه در نهایت، پس از تحمل بیست و سه سال زندان، در جریان یک عملیات نظامی حماس و سپس مبادله اسرا توسط این گروه با رژیم غاصب، آزاد شد. این مجاهد خستگی‌ناپذیر، در دوران زندان، زبان عبری آموخت و به تالیف و ترجمه کتابهایی چند به یا از این زبان اقدام کرد. یکی از این کتاب‌ها رمان خار و میخک بود؛ که آن را به زبان عبری نوشت و منتشر کرد. 🆔 eitaa.com/eisavim
هدایت شده از ایلیا
40.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 تحلیل روایی مرحوم علامه کورانی پژوهشگر مهدویت و نویسنده کتاب عصر ظهور راجع به عاقبت جنگ اخیر فلسطین و اسرائیل در آذر ماه ۱۴۰۲ 🌐 @badr135 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
هدایت شده از ابوالحسن
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 سروده ای از مرحوم آیت الله المعظم آقای حاج آقا علی صافی گلپایگانی نورالله مرقده و پیش بینی جنایات رژیم صهیونیستی در سالهای قبل 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 اى مسلمان عزّت ديرينه را از سر بگير درس صبر و استقامت را ز پيغمبر بگير اين تو بودى كز تو مى ‏لرزيد پشت روزگار چون نياكان خيز و زين چرخ كهن چنبر بگير پرچم اسلام را افراشتى در بحر و بر در پناه دين بيا و باز بحر و بر بگير دين و دانش شرق تا غربت مسخّر كرد و باز باختر را با همين سرمايه تا خاور بگير گر خداخواهى نظر بردار از غير خدا دل ز جاه و اعتبار و از زر و زيور بگير دور شو از اختلاف و سعى كن در اتحاد وز نهال ريشه دار دين تو بار و بر بگير اتّحادى جو كه در آن هر كسى باشد سهيم برتر از رنگ و نژاد و حزب و از كشور بگير اتّحادى جو كه باشد رابطش حبّ خدا پس در اين وحدت مساوى مهتر و كهتر بگير نيست در قاموس دين فرقى سيه را با سفيد در شعاع دين تو دست اسود و احمر بگير هر كجا ديدى مسلمانى به حفظش كن قيام هر كه باشد دشمن دين در رهش سنگر بگير گر مسلمانى به ذلّت تن مده در هيچ حال با فداكارى چو مردان عزّ و مجد و فر بگير كن برون از خانه ‏ات اين خانه بردوشان دون داد از صهيونيان جانى ابتر بگير مسجد اقصاى تو افتاده در دست يهود اى مسلمان همّتى كن مسجد و منبر بگير مى‏ شود لبنان تو آن سان كه شد جولان تو آخر از خواب گران اى بى ‏خبر سر بر بگير عرصۀ ميدان تو جاى شغالان گشته است بيشۀ دين را از آنان همچو شير نر بگير هر چه بر ما مى ‏رسد از شرق باشد يا ز غرب راه را بر هر دو اين قوم ستم گستر بگير هين مگو چون مى ‏توان با دشمنان پيكار كرد نقد جان در كف دمار از خصم بداختر بگير يا به ذلّت تن ده و باقى بمان با ننگ و عار يا به عزّت جان سپار و زندگى از سر بگير روح استقلال كن پيدا و پس دست نياز از بنى الاحمر گرفته تا بنى الاصفر بگير گر مسلمانى رها كن عادت بيگانگان راه و رسم زندگى از احمد و حيدر بگير راه خيرت را (على) گفتا تو خود دانى دگر خواه راه خير طى كن خواه راه شر بگير چون حسين بن على مردانه از حق كن دفاع بيمى اندر دل نه از تير و نه از خنجر بگير او قيامش چون عليه ظلم و استبداد بود آخر اندر زندگى سرمشق از آن سرور بگير او به خون خويش و ياران نخل‏دين شاداب ‏كرد تو بيا و بار از اين نخل بارآور بگير 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 @ayatollah_safi
هدایت شده از حجت‌الاسلام رضایی
🔰 مجمع محققین؛ از بی‌اعتنایی به دین تا همراهی با نظام استکبار 🔺بسیاری تصور می‌کنند طرح دو دولتی و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط مجمع محققین و مدرسین اولین باری است که توسط این گروه مطرح شده است، در حالی که چنین نیست. 🔺این گروه زاویه‌دار از مبانی اسلام و انقلاب در طول یکسال گذشته و از ابتدای جنگ اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان، حداقل در 4 بیانیه، با طرح دو دولتی که طرح نظام استکبار است، تلویحا رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است. 🔺بنابراین موضع اخیر این افراد، تصادفی و یا اشتباه در تعبیر و یا سوء استفاده دیگران از این گروه نیست، بلکه موضع رسمی و قطعی آنان و نشان‌دهنده عمق انحراف فکری این گروه از مبانی اسلام و انقلاب است. 🔺اصرار و تاکید آنها بر این موضوع با بیانیه‌های متعدد، همراستایی آنان را با کفار حربی و دشمن‌ترین دشمنان اسلام و انسانیت نشان می‌شود که این موضوع یک خطر بزرگ در متن حوزه‌های علمیه است. 🔺تلخی ماجرا این است که این متلبّسین به لباس روحانیت در حوزه علمیه کرسی‌های درس دارند و مدعی اسلام‌شناسی هستند در حالی که با ابتدائیات فقه و مسلّمات دین اسلام یا آشنا نیستند و یا تعمّدا آنها را نادیده می‌گیرند. 🔺مساله و از منظر فقه و شرع بدیهی و کاملا روشن است. غاصب هیچ حقی نسبت به زمینی که غصب کرده ندارد و باید با او برخورد کرد، به خصوص غاصبی که است و از نقاط مختلف دنیا به سرزمین مسلمانان آمده و بیش از 70 سال علاوه بر غصب، کشتارها و جنایت‌های بی‌پایان نیز انجام داده و این جنایات را همچنان ادامه می‌دهد و برای کل منطقه هم برنامه دارد. 🔺آیا این به اصطلاح معمّمین با این قاعده فقهی آشنا نیستند که «الغاصِب یُؤخَذُ باَشَقِّ الاَحوال: غاصب به بدترین و سخت‌ترین حالت‌ها مؤاخذه می‌شود»؟ آیا آیات متعدد جهاد با کفار حربی و کسانی که تمام همتشان نابودی اسلام و کیان اسلام است را ندیده‌اند؟ آیا ادله مختلف فقهی مقابله با ستمگران و ظالمین را مطالعه نکرده‌اند؟ آیا آیات و روایات گوناگون در حمایت از مظلومین و مستضعفین به گوششان نخورده است؟ 🔺باعث تاسف است که این گروه به جای تکیه بر و الهام گرفتن از آنها، منشورات و بیانیه‌های سازمان‌های تحت سلطه و هدایت نظام کفر و استکبار را مرجع خود قرار داده و به آنها استناد می‌کنند. آیا آیات متعدد مربوط به تقبیح اعتماد به کفار و عقوبت آن را ندیده‌اند؟ «و لَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ مَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ/ هود آیه 113: به ستمگران تمايل و تكيه نكنيد كه آتشِ (عذاب) شما را فرا مى‌گيرد و (در اين صورت) براى شما در برابر خداوند، هيچ دوست و سرپرستى نيست، پس (از هيچ ناحيه‌اى) مورد كمك قرار نخواهيد گرفت.» 🔺انحرافات فکری این گروه به این مورد خلاصه نمی‌شود بلکه در حوادث گوناگون از جمله: فتنه 88 ، اغتشاشات 98، اغتشاشات 1401 و ...، با حمایت از فتنه‌گران و محاربین، با صدور بیانیه‌های متعدد، نظام اسلامی را تضعیف و در پازل دشمن بازی کرده‌اند. 🔺به نظر می‌رسد جامعه مدرسین حوزه علمیه و همچنین مسوولین و بزرگان حوزه باید نسبت به این گروه که به نام استاد حوزه و در قالب یک مجموعه حوزوی، عقبه فکری جریان و را فراهم می‌کنند، تصمیم قاطع بگیرند. چشم‌پوشی بر این حجم از انحراف این افراد و نادیده گرفتن همراهی آنان با نظام استکبار در میانه جنگ و جنایات رژیم خون‌خوار صهیونی، جایز نیست. ✍️ محسن رضایی 🆔 @MohsenRezaei
هدایت شده از ذبیح الله نعیمیان
اندر هم‌سخنی مجمع مدرسین با اسرائیل لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا 1. هر کسی می‌تواند هر اندیشه‌ای داشته باشد. این می‌تواند یعنی تکویناً همه آزادند و طرز فکر آنها دست دیگران نیست. اما این امر مانع نمی‌شود که مواضع سیاسی آنان مورد تحلیل دیگران قرار نگیرد. 2. ارزیابی دیگران همواره می‌بایست با تکیه بر ضوابط عقلانی ـ دینی انجام شود. 3. همواره در دوران انقلاب اسلامی، کسانی در حوزه بوده‌اند که رویکرد انتقادی داشته‌اند. انتقاد‌گرایی نه به خودی خود بد است و نه به خودی خود خوب. ازاین‌رو، ارزیابی انتقادی محتوای ارائه شده از آنان، می‌بایست بر اساس ضوابط معقول انجام شود. 4. موضع‌گیری سیاسی، صرفاً ارائه محتوا نیست. بلکه، این مقوله، از جنس فعل است و فعل انسان بدون انگیزه نیست. 5. مجمع موسوم به مدرسین، پیش‌تر مجوز فعالیت قانونی آن سلب شده است. ازاین‌رو، ارزیابی کارنامه فعالیت آن از این منظر باید مد نظر قرار گیرد. 6. محتوای بیانیه حاوی طرح صلح دو دولتی، محتوایی کاملاً مخالف ضوابط دینی دارد که به حمایت از امت اسلامی و اهتمام به امور مسلمانان (البته اهتمام ضابطه‌مند و صحیح، نه با هر موضع سخیف) رهنمون می‌کنند. 7. موضع جمهوری اسلامی، حمایت عمیق از ملت فلسطین است. صرفاً محکومیت اسرائیل را کافی نمی‌داند. موضع مجمع، در تنافی با این موضع جامعه و حکومت اسلامی است و صرفاً کمک به اسرائیل غاصب و تثبیت موضع اسرائیل و امریکاست. 8. همسویی با این موضع اسرائیل (به‌رغم محکوم کردن خشونت آن) نمی‌تواند جز ناهمسویی با جهت‌گیری کلی حوزه، روحانیت، جامعه اسلامی و نظام ج.ا.ا است. 9. چنین ناهمسویی‌هایی از منظر قرآنی، چه ماهیتی دارد؟ آیا نصرت اسلام است؟ آیا کمک به اسلام است؟ به نظر می‌رسد چنین عناوینی یا دیگر عناوین مشابه را نمی‌توان برای این آزاداندیشی قابل صدق دانست؟ 10. چاره‌ای جز این نیست که به دنبال عناوینی دیگر برویم. عناوینی مانند تفرقه‌جویی، عدم اهتمام درست به امور مسلمین، همسویی با دشمن، خیانت، نفاق. 11. بی‌تردید، این تحلیل نیاز به ادله، شواهد و قرائن مناسبی دارد. برای دستیابی به این موارد، بد نیست خود را به جای نتانیاهو بگذاریم. آیا او موضع این تشکل، را همراهی با خود نخواهد دانست؟ 12. اگر حامیان چنین مواضعی بر طبل آزاداندیشی می‌کوبند، اشکال ندارد که آنان نیز اجازه آزاداندیشی درباره خود را بدهند و تطبیق عناوینی چون خیانت، نفاق و ... را بر آنان مجاز بدانند. هرچند اشکال ندارد از ناقدان یا ارزیابی‌کنندگان خود مستند بخواهند. خوشحالی اسرائیل از این پیشنهادهای سخیف و تکراری مستند ضعیفی نیست. ذبیح الله نعیمیان
هدایت شده از اجتهاد
💢خطا در پاسخ دادن به پرسش از شیعه یا سنی بودن فرماندهان شهید حماس ✔️پرسش‌هایی مانند «شیعه بودن یا سنی بودن رهبران حماس»، «نیل یا عدم نیل آنان به شفاعت اهل بیت» و «شهید بودن یا نبودن آنان» به اندازه همان پرسشی که آن برادر بنی‌اسدی در صفین مطرح کرد، نابجا و نشانه‌ی «قَلِقُ اَلْوَضِين» بودنِ پرسشگر است. ما نیز با تأسی به امیرالمؤمنین علیه‌السلام، به جای این‌که در دام چنین پرسشگرانی افتاده و پاسخ صریح بدهیم که فلان فرمانده حماس شیعه شد یا نشد، باید آنها را متقاعد کنیم که امروز زمان مناسبی برای این پرشسها نیست. 📝 دیدگاه استاد محمد عشایری منفرد را بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=76273 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
اعتراض استاد قدیرعلی شمس به بیانیه مجمع جعلی محققین - خارج اصول ۱ ابان.mp3
6.22M
🔺اعتراض و نقد جدی حضرت استاد شیخ قدیرعلی شمس به بیانیه خلاف واقع و مشکوک مجمع محققین و مدرسین خارج اصول یک آبان - مدرسه دارالهدی قم 💥توجه: مجمع محققین هیچ ارتباطی به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ندارد 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
هدایت شده از مُجـــــــــاب
📮مُجاب ، جریان شناسی انقلاب ؛ 📲 ایتا | تلگرام