بسم الله الرحمن الرحیم ادامه سلسله مباحث احیای سنت های طبی اسلامی
همچنان که جسم آدمی هر چند گاهی بر اثر ناپرهیزی دچار آلودگیها شده و نیاز به تخلیه ها که قبلا اشاره کردیم دارد روح و دل و جان آدمی نیز دچار گرفتگیها و آلودگیهائی می گردد که باید پاکسازی گردد ، بعد از هر نوع پاکساز ی گفتیم عضو مورد نظر قدرت جذب و گیرائیش بالا می رود. در خصوص روح و دل نیز بعد از هر پاکسازی آمادگی جذب و دریافت انوار الهی اندر آن بالا می رود هم چون آینه می گردد.
چه زیبا گفته است استاد و حکیم علامه حسن زاده آملی(ره):
خواهی که شود دل تو چون آینه
ده چیز برون کن از درون سینه
حرص و حسد و بخل و حرام و غیبت
بغض و غضب و کبر و ریا و کینه.
همچنانکه امراض جسمی روح را درگیر و باعث آزردگیش می گردد، امراض دهگانه مذکور که استاد علامه حسن زاده بدان اشاره کرده که باید از دل برون کرد تا دل آینه گردد.در صورت ماندگاری این امراض در دل تاثیرش بر بدن به مراتب بالاتر از امراض جسمی است و جسم و جان هر دو را درگیر و قدرت نشاط و لذات جسمی و روحی و عبادت و بندگی خالصانه را ذایل می گرداند
تکرار و توصیه به حق دستور خداوند کریم است همچنانکه شیطان رجیم هر آن در کمین دل و جان ماست که خوبیها را بگیرد و بذر امراض روحی ، حرص و حسد و بخل و غیبت و کبر و ریا و کینه را بکارد و حرام خدا را در زندگی بشر جاری کند.دستور خدا و انبیا و اولیای خدا بر تذکر و یادآوری و مراقبت و پاک و صاف نگه داشتن جسم و دل و جان است که از گزند شیاطین در امان و ایمان که مایه سلامت و سعادت دو گیتی است محفوظ بماند.
طب اسلامی طب پیشگیری و علاج قبل از واقعه است و همیشه هر دو بعد جسم و جان و روح را مد نظر دارد چه بسا به بعد روحی که اصل و جسم فرع است را بیشتر اهمیت میدهد چون روح و دل و جان تا ابد زنده و از دیار خاکی به دیار ابد برای برخورداری از الطاف باری تعالی رهسپار و در این گیتی بهر پختگی و خروج از خامی چند سباحی در قفس جسم محصور است عزیزان.
.
◀️کانال طب اسلامی
@asrarsalamat
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه سلسله مباحث احیای سنت های طبی اسلامی
اندر حکمت های گرمیهای فصل گرما ، گرمای ساعات شبانه روز، گرمای غریزی اوج جوانی، گرمای عارضی دوران یائسگی زنان و سایر گرمیها و تدابیر طب اسلامی ایرانی.
حکمت گرمی فصل تابستان برای نباتات گیاه و درخت پختگی محصول ثمره و میوه آنهاست.
گرمای و صفرای بالای دوران جوانی برای پختگی و ایجاد انگیزه نیاز فطری و جاذبه غریزی حلال و تشکیل خانواده و بقای نسل است و اوج آن در دین اسلام سن بین چهارده سالگی تا بیست سالگیست(از نظر طب اسلامی شروع و بهترین دوران شکوفائی و تولید نسل این دوران است و از بیست به بعد از شدت و اوج کاسته می گردد هر چند تولید نسل با تدابیر طب اسلامی محدودیت سن ندارد).
و اما راهکار و درمان غلبه گرمای غریزی سن جوانی و گرمای فصل و ساعات شبانه روز با تدبیر ساده و دستور امام صادق(ع): گرمی را به سردی دفع و کنترل کردن است که در جلسات قبلی اشاره شد.
نوشیدنیهائی مثل سرکه انگبین ،سرکه شیره، شربت آبلیموی طبیعی با آب و عسل، شربت خاکشیر، آب سیب و ... است
مصرف آب و یخ کنار هم ، یخمک ،بستنی های صنعتی در اوج گرما بسیار مضر است مثل اینکه شما در یک لیوان که در آن آب جوش بوده خالی کرداید و آب یخ که در آن بریزی می شکند و یا ترک بر می دارد همچنین اتفاقی بعد از نوشیدن آب یخ در مویرگهای بدن بخصوص مویرگهای عصبی پیش می آید بدین علت از نظر طب اسلامی غلط است و باعث غلبه سردی در بدن بخصوص غلبه سردی در سلسله رگهای عصبی و ایجاد بیماری رعشه و لرزش دستها و نسیان و فراموشی و ضعف و ناتوانی در سنین بالا می گردد.
آب خنک و گوارا نوشیدن بهتر از آب یخ نوشیدن است باز هم این آب خنک اگر با تخمهای لعاب دار دارای طبع سرد مثل خاکشیر ، بارهنگ و اسفرزه که باعث ماندگاری آب بدن و خنک ماندن بدن است مخلوط و شربت خنک درست شود خیلی بهتر است. چرا که مصرف آب سرد خالی بعلت غلبه گرما و صفرای بالای بالای بدن سریع تبخیر می گردد.
◀️کانال طب اسلامی
@asrarsalamat
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه سلسله مباحث احیای سنت های طبی اسلامی
در ادامه مطالب جلسه قبل در خصوص حکمت و تدبیر اوج گرمای دوران یائسگی در بانوان.
خون قائدگی در بانوان همان اخلاط کثیف و سمومات خون است که بعلت تحرک کمتر بانوان نسبت به آقایان خداوند کریم برای پاکسازی بدن برای تولید نسل سالمتر طراحی نموده است. با گذشت زمان و فرا رسیدن سن کهولت و کم کاری دستگاه تولید نسل و غلبه سردی و ناتوانی بدن این عضو رحم به خشکی می گراید و خونریزی قائدگی قطع می گردد واخلاط کثیف بدن و سمومات خون افزایش می یابد سیستم مدبره و دفاعی بدن برای تخیله اخلاط کثیف سرد شده و سمومات خون دمای بدن را بالا می برد تا اخلاط نرم و قابل تجزیه برای دفع گردد
تدبیر در طب اسلامی کمک کردن به روند تخلیه اخلاط با خوراکیهائی مثل سرکه انگبین دست ساز که محلل و دافع سمومات و اخلاط کثیف است می باشد و تعدیل نمودن گرمای آزار دهنده با شربتهای خنک طبیعی معتدل نه یخ مثل شربت آبلیموی طبیعی با عسل و عرق کاسنی تصفیه کننده خون و تخمهای لعاب دار پاک کننده مثل خاکشیر و غیره است.
◀️کانال طب اسلامی
@asrarsalamat
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه سلسله مباحث احیای سنت های طبی اسلامی
عزیزان بزرگوار با توجه اهمیت تولید نسل و فرزند آوری و دستور مستقیم مقام معظم رهبری برای خروج از معظل کاهش جمعیت و تلاش برای این فریضه مهم مطالب ذیل ارائه می گردد.
در ادامه بحث مشکلات زنان که مسئولیت مهم تولید و پرورش نسل را به عهده دارند
بعلت کنار گذاشتن سنت های حسنه اسلامی و انحرافات طبی و آلودگیهای شیمیایی و عدم رعایت تغذیه طیب هم تولید نسل کاهش یافته و هم خود بانوان محترم دچار مشکلات زیادی مثل یائسگیهای زود رس ، اختلالات قائدگی، بیماریهای عفونی داخلی ،انواع کیستها ،انواع مشکلات روح و جسمی گردیده اند.
با ریشه یابی و بررسی علل و عوامل آن متوجه می شویم که بانوان سلامت عضو مهم شان را که رحم است از دست داده اند.
رحم علاوه بر پرورش جنین و تولید نسل یک دستگاه پاکسازی و تخیله اخلاط کثیف در بدن بانوان است در جلسات قبل اشاره کردیم .
سلامت جسمی و روحی بانوان بستگی کامل به سلامتی این عضو مهم رحم دارد..
میزان ،کیفیت، نظم در زمان و دوره ،کمیت دفع خون قائدگی(اخلاط کثیف و سمومات خون) تاثیر مستقیم در سلامت روح و روان دارد.
تمام بیماریهای بانوان به کارکرد رحم و غلبه سردی یا غلبه گرمی مربوط می شود
تدابیر طب اسلامی برای رفع تمام بیماریهای بانوان ازدواج در سنین اوایل شروع بلوِغ جنسی و کارکرد رحم با تولید نسل است (رحم کارش در شروع دوران بلوغ جنسی شروع میشود هر گونه تاخیر در امر ازدواج باعث سردی و رکود رحم و تولید انواع بیماریهای جسمی و روحی در بانوان است )
برداشتن رحم به هر علتی تیشه به ریشه سلامت خود زدن است چرا که رحم علاوه بر تولید نسل وظیفه دیگرش پاکسازی بدن بانوان است با برداشت رحم سمومات و اخلاط کثیف در بدن انباشته و انواع بیماریهای جسمی و روحی تولید می شود.
تدبیر برای دفع غلبه سردی و دفع غلبه گرمی همان دستور امام صادق(ع): سردی را با گرمی و گرمی را با سردی دفع کردن است.
تمام بیماریها در بانوان با اصلاح و کارکرد صحیح این عضو مهم رحم قابل درمان است.
نشانه غلبه گرمی و بیماریهای مربوطه در رحم خارش و سوزش در این عضو است یک دستور ساده استفاده از عسل و سرکه طبیعی بصورت خوراکی سرکه انگبین و استعمالی مخلوط فقط عسل با سرکه طبیعی است.
نشانه غلبه سردی در این عضو درارای هیج علامتی نیست .تدبیر آن استفاده از خوراک گرم معتدل و خود سرکه انگبین با عسل و عرق نعنای بیشتر از سرکه و خوراک آب جوش با خرما و سیر تازه با آبلیموی طبیعی است و سایر روشهای طبیعی است
گروه احیای سنت های طبی اسلامی آماده پاسخگوئی و ارائه هر گونه راهکار درمانی به روش درمانهای طبیعی طب اسلامی ایرانی میباشد
◀️کانال طب اسلامی
@asrarsalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جنایت تاریخ😱
✅دزدی غربی ها😳
✅نوره و خواص بینظیر آن
💥حتما این کلیپ رو تماشا کن و دقتتتتتت👆👆👆
💚نوره زرنیخ دار چیه؟
📌کانی زرنیخ حاوی آرسنیک و تمام خواص درمانی نوره مربوط به همین آرسنیکه که نباید از اون حذف بشه.
اگرنوره (واجبی )فاقد آرسنیک باشه خواص درمانی نداره. آرسنیک بر خلاف شایعات ضد سرطانه و با جذب سودا و مواد سمی از خون و دفع آن از بدن از سرطان جلوگیری می کنه
❌توجه توجه
موبرهای موجود دربازارفاقدارسنیک
وصرفا اثرموبری داره وخواص درمانی نداااااااره
🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨کلیپ مهم
🌟حتما کلمه کلمه این کلیپ رو خوب دقت کنید
گوش نکنید👈 دقت کنید
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه سلسله مباحث احیای سنت های طبی اسلامی
خوراک انسان اعم از غذا و دارو در طب اسلامی طبق فرموده خداوند کریم حلال و طیب است شفا و درمان در غیر اینها ابدا وجود ندارد. اکثر خوراکیها و آنچه به سلامت انسانها بستگی دارد را جنود شیطان آلوده نموده و بدین علت مردم درگیر مشکلات و بیماریهای روحی و جسمی شده اند.
تنها راه نجات و برون رفت از فتنه های تیره و تار آخرالزمان بازگشت به فطرت و سیره الهی و دامن اولیای الهی ،حجت خدا اباصالح المهدی(عج) و قرآن نور روشنگر و جدا کننده حق از باطل است.
رسم و رسوم ابا و اجدادی سنت های طیب و طاهر ،صفا و روشن دلی ،رحم و مروت و دوستی،عمر با برکت و طولانی سالم نتیحه تغذیه حلال و طیب و حرکت در مسیر فطرت بوده و خواهد بود بهر آنکه طالب است عزیزان.
با توجه به نیاز روز و درگیریهای عمده مشکلات قلبی و عروقی یک سنت حسنه خوراک مفرح داروئی فالوده سیب درختی با سرکه انگبین جامع دردها و مسلح و پاکسازی جامع اخلاط بدن بخصوص قلب است.
عرق نعناع، عسل طبیعی دو پیمانه
سرکه طبیعی ،عرق کاسنی یک پیمانه
سیب درختی شیرین رنده شده یک پیمانه
تخم ریحان به اندازه لازم
همه را مخلوط در جای خنک نگه داشته در طول روز مصرف کنید .
◀️کانال طب اسلامی
@asrarsalamat
May 11
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸
🟦 طب اسلامی ایرانی 🟦
🌹مشاوره درمان های طبیعی
🎯اطلاع رسانی روشهای طبیعی درمان
☘مشاوره درمانی بیماریهای جسمی و روحی با پستوانه تجربیات اساتید برجسته با طب اسلامی ایرانی
🌸مشاوره رایگان ناباروری🌸
@asrarsalamat 👈
زیرنظر محقق طب اسلامی #خاکزاد 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/138215731C134cbbb99f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ درمان قطعی سنگ کلیه به سادگی آب خوردن!
📚 حکیم خیراندیش
💚☜با نشر این کلیپ سلامتی را به هموطنان هدیه کنیم.
💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐
◀️کانال طب اسلامی
@asrarsalamat
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه سلسله مباحث احیای سنت های طبی اسلامی
از بین دو طبع گرم و سرد طبع گرم بهتر از طبع سرد است ،طبع گرم طبع جوانی و نشاط است، افراد با طبع سرد اگر با تدابیر غذائی غلبه سردی از بدن را بیرون کنند و به سمت اعتدال و گرمی بروند به صلاح آنهاست و کمتر در معرض بیماریهای قرار می گیرند.
تمام دستورات دین مثل نماز ،بیداری بین طلوعین،تلاوت قرآن، نظم در کار و زندگی خوراکیهای ذکر شده در قرآن مثل خرما،انگور،زیتون،گوشت چهار پایان مثل شتر،گاو زرد،گوسفندو غیره گرمی بخش و معتدل کننده طبع و مزاج است.اختلاف طبع انسانها بعلت مصلحت ایفای نقش در امور مختلف زندگی اجتماعی است.
گر منظم زندگانی کنی به پیری هم جوانی کنی
طبع سرد را به تدبیر گرمی به سردی ز تن برون کنی.
#شناسائی_مزاج_اصلی_:هرگاه مزاج اصلی یعنی مادر زادی به خشکی گراید تن در همه سالهای عمر به مزاج جوانان شبیه خواهد بود.
اگر این مزاج به سردی یا تری گراید در همه سالها به پیران ماند و جسمی که بدان سال رسد که مزاج در آن سال مانند مزاج اصلی باشد حال او بد شود و به بیماری گراید(تدبیر سردی با گرمی و گرمی با سردی).اگر مزاج اصلی گرم و تر باشد باشد در کهنسالی نیک حال تر باشد زیرا مزاج کهنسالی در قیاس با مزاج سالهای جوانی سرد و خشک باشد بدین سبب معتدل گردد.
شیخ الرئیس بوعلی سینا(ره).
دو نوع مزاج داریم یکی مزاج اصلی مادر زادی یکی مزاج عارضی ناشی از شرایط آب و هوائی محل زندگی و نوع تغذیه.
مزاج اصلی مادر زادی با بررسی حالات روحی و جسمی دوران زندگی مشخص می شود.
با بررسیها و تحقیقات بعمل آمده و تجربیات اساتید طب اسلامی ایرانی ریشه اکثر بیماریها غلبه سردی در جسم و روح است چرا که سردی عامل رکود و اختلال در سوخت و ساز ،کم کاری تیروئید،عدم تخلیه سمومات و به تبع آن تولید امراض است به همین علت بی کاری ،کم کاری ،یاس و ناامیدی،افکار منفی ،خواب بین طلوعین و خواب عصر و غروب،نوشیدن مایعات یخ بخصوص وسط غذا،و بلافاصله نوشیدن آب یخ بعد از غذا که عامل غلبه سردی و تولید بیماریست کراهت شدید داشته و از آنها نهی شده ایم.
◀️کانال طب اسلامی ایرانی
@asrarsalamat
ـ🌼🍂🍃🍂🍃🍂
ـ🍃
ـ 🍂
ـ🍃
ـ🍂
عصر روز جمعه تون بخیر ؛ شادی باشد 😊
◀️کانال طب اسلامی
@asrarsalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ🌺🍂🍃🍂🍃🍂
ـ🍃
ـ 🍂
ـ🍃
ـ🍂
✍ پاکسازی بدن و درمان کبد چرب ⁉️
حکیم خیراندیش
◀️کانال طب اسلامی
@asrarsalamat
🌷 لقمان علیه السلام:
در سفارش به فرزند خود فرمود : فرزندم!
مبادا خروس از تو زرنگتر باشد، هنگام #سحر كه تو در #خوابى او بر مى خيزد و آمرزش مى طلبد!
گوشت خروس دارای طبع گرم بهاری است چون مداوم در معرض نسیم باد بهاری سحر است .
از طرفی در هر سنی از نشاط جنسی برخوردار است باز هم چون از انرژی باد سحر برخوردار است قابل توجه کسانی که در پی اولادند یکی از رموز و راههای رفع موانع بارداری تداوم در بیداری سحر است عزیزان
◀️کانال طب اسلامی ایرانی
@asrarsalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ🌺🍂🍃🍂🍃🍂
ـ🍃
ـ 🍂
ـ🍃
ـ🍂
✍ عملکرد بسیار مهم ناف در بدن انسان ⁉️
دکتر مواضب
حکمت سنت حسنه روغن مالی با روغن بنفشه معطر در نوار کمر انتهای ستون فقرات و اطراف ناف و بستن شال به کمر علاوه بر پیشگیری بسیاری از امراض باعث عملکرد بهتر اعضای مهم بدن مثل معده،روده،کلیه ها، کبد،مثانه، اعضای تولید مثل شده و باعث تخلیه سمومات ناحیه لکن و فوت ساق پاها و نشاط و انررژی جوانی است.
◀️کانال طب سلامی ایرانی
@asrarsalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ🌺🍂🍃🍂🍃🍂
ـ🍃
ـ 🍂
ـ🍃
ـ🍂
✍ تاثیر حجامت بر سم⁉️
حکیم خیراندیش
◀️کانال طب اسلامی ایرانی
@asrarsalamat
بسم الله الرحمن اارحیم ادامه سلسله مباحث احیای سنت های طبی اسلامی
عزیزان بزرگوار در ادامه بحث مزاج و طب شناسی به شرح حال مزاج گرم و سرد در چهار مرحله عمر می پردازیم .
#بهترین_طبع_طبع_معتدل_بهاری_است_
شرح حال مراج گرم و سرد در چهار مرحله عمر
مرحله نخست:از تولد تا ۱۵سالگی عموما مزاج گرم و تر است.
مرحله دوم:رسیدگی و تازگی تا حدود سی تا چهل سالگی است در این مرحله تری کمتر و گرمی پایدار است پس در روزگار جوانی مزاج گرم و خشک است (تدبیر تری در کنار خشکی مثل استحمام و روغن مالی، مصرف میوه های آب دار، مصرف کمتر ادویه هاو ...)
مرحله سوم:روزگار کهنسالی در این زمان بهره ای از قوت جوانی باشد تا ۶۰سالگی .در این مرحله گرمی و تری هر دو کم می شود(تدبیر اصلاح به سمت گرمی و تری و پرهیز از سردی)
مرحله چهارم :پس از ۶۰ سالگی فرد به روزگار پیری می رسد و سستی قوت های عمر پدیرار می شود،گوارش کمتر میشود و بدن آنچه را که خرج کرده حاصل نمی کند و به جایگاه اصلی باز نمی گرداند(سوخت و ساز و بهره از خوراک کمتر است تدبیر در خوراک و حرکات و استفاده از ساعات بهاری سحر و جذب انرژی و گرمای نسیم بهاری سحر و نظم در کار است به قول شاعر:
اگر به دوران پیری منظم زندگانی کنی
سردی تن به گرمی و تری تدبیر کنی
به پیری هم توانی در هر حالی جوانی کنی.)
◀️کانال طب اسلام ایرانی
@asrarsalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ🌺🍂🍃🍂🍃🍂
ـ🍃
ـ 🍂
ـ🍃
ـ🍂
✍ کوتاهی قد کودک‼️
حکیم خیراندیش
◀️کانال طب اسلامی ایرانی
@asrarsalamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ🌺🍂🍃🍂🍃🍂
ـ🍃
ـ 🍂
ـ🍃
ـ🍂
✍ سردی معده ‼️
حکیم خیراندیش
◀️کانال طب اسلامی ایرانی
@asrarsalamat
ـ
خصوصیات و سبک زندگی
افراد دارای مزاج گرم و خشک
دارای حواس تیز بوده (تیزهوش و هشیار)، حتی محرک های (بو، صدا، لمس و…) بسیار ضعیف نیز آن ها را متاثر کرده؛ تغییر طعم، بو و رنگ را سریعاً متوجه میشوند.
روحیه ای بسیار حساس داشته؛ لذا شکنندگی روح و روان دارند و بسیار نیازمند ملاطفت، توجه و رعایت حال می باشند. کلا دارای خلقتی ظریف بوده (جسمی و روانی) و باید با آن ها به ظرافت و لطافت رفتار شود.
نیاز به خواب در این گروه نسبتا کم بوده، باکمی خواب کاملاً خستگیشان از بین میرود و دوباره میتوانند شروع به کار کنند. خواب سبکی دارند و مستعد به اضطراب، تشویش و کمخوابی هستند.
ایده آل گرا هستند و دوست دارند کارها سروقت و دقیق انجام شود. حالت بهینه را در هرچیزی دنبال می کنند. در هنگام رسیدن به قرار ملاقات مرتب تشویش و نگرانی از دیر رسیدن دارند.
◀️کانال طب اسلامی ایرانی
@asrarsalamat