eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
697 عکس
443 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
رئیسی هراسی رسانه های بیگانه عکس نوشته ها را خوب نگاه نکنید. این که رسانه های خبیث ملکه انگلیس، شاه سعودی و شیطان بزرگ در فضای مطبوعاتی بین الملل در حال راه اندازی بودند و هستند، در امتداد همان است که سالهاست به بهانه انرژی هسته ای و قدرت موشکی و منطقه ای و قوانین اسلامی علیه کشورمان ایران رقم خورده است. اساسا هرجا که بوی می آید و به نفع سلطه و ثروت آمریکا، بریتانیا، اسرائیل و رفقای اروپایی و نوچه های منطقه ای شان نیست، باید تحریم شده و تهدید به حساب آید. انتخاب ملت ایران درست بوده و کار درست هم صورت گرفته است. پس به فرموده قرآن کریم، بعد از ایمان باید استقامت کنیم و و عملیاتی انقلاب را محکم‌تر برداریم. 🆔 @andisheengelabi
📌 دوخط موازی محمود_میرحسین، همدیگر را قطع کردند 🔹 نیامد ولی مردم آمدند. حتی کروبی و خاتمی هم آمدند. اما نکته ای که حائز اهمیت است، آن بخشی از جامعه می باشد که تحت تاثیر بیماری کرونا و تخت بیمارستان و یا دلخور از وضعیت معیشتی و بی کفایتی دولت نشد یا نخواستند که شرکت کنند. 🔹 این طیف از مردم، قطعا خوانش احمدی نژادی از نظام را قبول ندارند. منطق یا من یا هیچ در نگاه مردم یک منطق سوخته و بازنده است. یک اندیشه رادیکال و دیکتاتوری روشن است. 🔹 احمدی نژاد و میرحسین موسوی که سایه همدیگر را با تیر می‌زدند و دوخط کاملا موازی و متباین از هم بودند، در ریل دنیای سیاست، به تلاقی و توافق کلان رسیدند. هردو دیگر نظام را قبول ندارند و انتخابات را تحریم کردند. با این تفاوت که افول میرحسین، سال ۸۸ بود و سقوط احمدی‌نژاد، سال ۱۴۰۰. 🖊علیرضا محمدلو، سردبیر 🆔 @andisheengelabi
13.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«شایعه» از پرتکرارترین کلماتی است که روزانه می‌شنویم. این سؤال مطرح است که شایعه دقیقاً چیست؟ 🔸شایعه پدیده‌ای اجتماعی و روانی است که به بیان مسائل پوچ و بی‌اساس و نشر و گسترش آن‌ها می‌پردازد. شایعه جایی مطرح می‌شود که زمینه دسترسی به اخبار موثق امکان‌پذیر نباشد. 🔸 شایعه، انتقال شفاهی پیامی است که برای برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تأثیر در روحیه آنان ایجاد می‌شود. مطالب کلی شایعه باید حول محورهای اساسی و مهمی باشد که مخاطب نسبت به آن حساسیت بالایی دارد. 🔸بهترین شیوه برای القای پیام موردنظر در زمان‌هایی که پخش پیام به‌طور شفاف و روشن امکان‌پذیر نیست یا فرستنده فکر می‌کند با مشکلات قانونی روبه‌رو می‌شود استفاده از شایعه است. 🔸شایعه به دلیل غیرصریح و مبهم بودن، معمولاً تأثیرات عمیقی بر شنونده دارد. اصطلاحاتی مانند «گفته می‌شود»، «شنیده می‌شود»، «به گفته منبعی ناشناس»، «فردی که نمی‌خواست نامش فاش شود»، «در خبرها آمده است» از عبارت‌های رایجی هستند که برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی برای بیان محتوای خودشان استفاده می‌کنند تا صحت خبرشان را به افکار عمومی القا ‌کنند. بهتر است با دقت و هوشمندی در مواجهه با اخبار، آن‌ها را از منابع موثق پیگیری و درباره صحت آن‌ها اطمینان پیدا کنید تا اسیر اخبار دروغین و شایعات فضای مجازی نشوید. http://www.andishkadeboshra.ir/1400/03/31/ 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از دین و رسانه
📌 تلویزیون، «تصور از والدین» و «تصور از خدا» در کودکان 🔹 مطالعات زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند بین «تصویر ذهنی کودک از والدین خود» و «تصویر ذهنی کودک از خداوند» همبستگی قابل توجهی وجود دارد. برخی مطالعات، این همبستگی را در بین جوانان دانشجوی دانشگاه نیز اثبات کرده است. در مطالعه‌ای که در سال 1969 در آمریکا انجام گردید، از آزمودنی‌ها خواسته شد که خداوند، پدر و مادر خود را بر اساس هجده ویژگی پدرانه و هجده ویژگی مادرانه ارزیابی کنند. ویژگی‌های پدرانه شامل مواردی همچون قوی بودن، قدرت، هدایتگری، ذهنیت منسجم، قانون‌مداری، ابتکار عمل، دانش، اقتدار و غیره در نظر گرفته شد. ویژگی‌هایی مادرانه بر اساس مؤلفه‌هایی همچون صبر زیاد، گرم بودن، پناه بودن، لطافت، آسایش و غیره، تقسیم‌بندی شد. یافته‌ها نشان داد که تصویر ذهنی از خدا ابتدا پدرانه است و به تدریج مادرانه‌تر می‌شود. مطالعه دیگری بر روی کودکان 4 تا 11 ساله نشان می‌دهد که همبستگی بین «تصویر ذهنی از والدین» و «تصویر ذهنی از خداوند» متأثر از نژاد، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و حتی وابستگی‌های مذهبی نیست. همچنین این پژوهش نشان داد که در اوایل کودکی، تصویر ذهنی کودکان از خداوند، بیشتر پدرانه است و سپس به تدریج شبیه مادر و یا شبیه ترکیبی از پدر و مادر می‌شود. 🔹مطالعه سیگمن نشان می‌دهد که یک کودک شش ساله تقریباً یک سال کامل از عمر خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کند و ارتباط چشمی او با تلویزیون بیش از ارتباط چشمی او با والدین است. تلویزیون از دو منظر می‌تواند بر روابط کودک با والدین اثرگذار باشد: 1- جلب توجه کودک به خود و کاهش سطح کمّی و کیفی تعامل کودک و والدین؛ 2- تأثیرات شناختی، احساسی و رفتاری برنامه‌های تلویزیونی بر کودکان. جمعی از پژوهشگران تأثیرات دسته دوم را از خلال دو نکته مورد ارزیابی قرار داده‌اند: 1- کودکان، نمی‌توانند مرز دقیقی بین واقعیت و تخیّل فرض کنند و خانواده‌های به تصویر کشیده در تلویزیون را تا حدّی واقعی می‌پندارند. بنابراین ممکن است آن را سنگ‌بنایی برای ارزیابی تجربیات خود قرار دهند و روابط خود با سایر اعضای خانواده را بر مبنای آن تحلیل نمایند. 2- کودکان، فهم خود از ساختارها و روابط درون خانواده را از تلویزیون می‌گیرند. اهمیت نکات فوق سبب شده که مطالعات متعددی در رابطه با بررسی بازنمایی خانواده در تولیدات سینمایی و تلویزیونی و به ویژه برنامه‌های خاص کودکان شکل بگیرد. به عنوان نمونه در مطالعه‌ای که در سال 2018 انجام شد، بیش از 85 انیمیشن شرکت دیزنی از سال 1937 تا سال 2018 بررسی شده و بازنمایی خانواده در آنها از منظر نوع خانواده (مثلاً تک سرپرست یا عادی)، نوع روابط درون خانواده (گرم یا سرد)، نوع تعامل شخصیت قهرمان با خانواده خود و سایر مؤلفه‌ها، مورد ارزیابی قرار گرفته است. 🔹تلویزیون می‌تواند بر رابطه کودک و والدین و در نتیجه تصویر ذهنی کودک از والدین خود، تأثیرگذار باشد. از سوی دیگر، تصویر ذهنی کودک از والدین خود، بر تصویر ذهنی او از خداوند تأثیرگذار است، یا به عبارت دیگر، بین «والدین در ذهن کودک» و «خداوند در ذهن کودک» ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. این دو نکته، فرآیند غیرمستقیم تأثیرگذاری تلویزیون بر تصویر ذهنی کودکان از خداوند را نشان می‌دهد. این نتیجه، از بُعد سیاستگذاری رسانه‌ای حائز اهمیت است و ضرورت توجه مضاعف به نوع «بازنمایی خانواده» در برنامه‌های تلویزیونی مورد مشاهده توسط کودکان (از جمله سریالهای شبانه تلویزیونی) را خاطرنشان می‌کند. در یک جمله می‌توان گفت که: اگر دغدغه خدا دوستیِ فرزندتان را دارید، به نوع بازنمایی خانواده در تلویزیون منزلتان حساس باشید! پی‌نوشت : یادداشت فوق، تلخیصی کوتاه از مقاله‌ای است که اخیرا نوشته‌ام و هنوز منتشر نشده است. @dinrasaneh
1.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎مارادونا باشید در دایره سیاست 🎥 ضربه دیدنی مارادونا و مهار دیدنی چیلاورت دو تا ستاره سابق فوتبال دنیا👌 ✍ هم همینقدر می تواند جذاب باشد اگر مارادونا باشی نه یا که هم بانی مشارکت پایین باشی و هم آن را بدون توجه به عواملش پایین بدانی و هم ناجوانمردانه طعنه بزنی. برای جناح های سیاسی که برای تحقق عقلانیت حداکثری، بدون لکنت، معنویت بی پارازیت، آزادی بدون نمایش و پیشرفت با مثبت باهمدیگر رقابت کنند و برای موفقیت و نمایش خوب همدیگر کلاه از سر بردارند و کف بزنند، سیاست مثل فوتبال است. پایان بازی که می‌رسد تیم برنده علی رغم خوشحالی، دست رقیب را می‌گیرد و از زمین بلند می کند یا تیم بازنده تونل باز می کند و برای برنده دست تبریک می‌زند. نمایش اخلاق در سیاست، بسیار جذاب تر هم خواهد بود اگر نگاه ماکیاولیستی به قدرت نداشته باشیم. اگر چنین شد، شک نکنید که زمان خداحافظی تان از دایره سیاست، همانند وداع ماردونا با مستطیل سبز، موافق و مخالف به پای شما بلند خواهند شد و کف و هورا و زنده باد، جای لعن و نفرین و مرگ باد را خواهد گرفت. نشانه ها گویاست که چقدر موفق بوده ایم و با فرافکنی و مظلوم نمایی و رجزخوانی و اتهام زنی و آمارسازی، سفره مردم حافظه تاریخ را نمی توان منکر شد. 💡لازم به یادآوری است که سیستان و بلوچستان که همیشه آمار مشارکتش بالا بوده نیز چند درصد حداقل کاهش مشارکت داشته است. لطفا مغالطه نفرمایید و از ناکارآمدی دولت بجای عذرخواهی، دلیل تراشی واهی نکنید. در یک کلام مثل ماردونا بهترین باشید تا مثل قهرمان بدرقه شوید. 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از باسواد رسانه‌ای
ویتنام برای کاربران‌ فضای مجازی کد ملی تعیین می‌کند! 💠حکومت ویتنام بنا دارد به هر شخص که در فضای مجازی فعالیت می‌کند یک کد ملی انحصاری تخصیص دهد تا در صورت انتشار محتوای مثبت یا منفی کاربران را مجازات یا تشویق کند. حکومت ویتنام معتقد است بسیاری از محتواهای منتشر شده توسط کاربران باعث تضعیف و تخریب منافع این کشور می‌شود و با این قانون سعی در کنترل کاربران دارد. 💠فقط فیس بوک در ویتنام ۶۰ میلیون کاربر دارد و درصورت عدم همکاری با حکومت ویتنام در این طرح فیلتر می‌شود و یک میلیارد دلار درآمدش را از دست می‌دهد. 📌پ.ن: این راه یکی از بهترین راه هایی است که می‌توان با آن جلو ول بودن فضای مجازی رو گرفت و براحتی هم قابل اجراست. ✅ کانال جامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانه ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
هدایت شده از باسواد رسانه‌ای
سانسور اینترنت در آمریکا چگونه انجام می شود؟ 🔸آمریکا حق آزادی بیان را به رسمیت شناخته است، حقی که بوسیله اولین اصلاحیه قانون اساسی تضمین شده است. این تضمین ها شامل اینترنت و رسانه های اینترنتی نیز می شود. با این وجود، دولت آمریکا به دلایل مختلف از جمله نگرانی های اخلاقی و امنیت ملی ، تحت قوانین متعدد (بیش از 10 قانون) و با شیوه های گوناگون اقدام به محدودسازی ، سانسور و حذف محتوا و رسانه های اینترنتی می کند. 🔹آخرین مورد این دست اقدامات دولت آمریکا ، توقیف دامین وبسایت رسانه های پرس تی وی، العالم و الکوثر بود که نمونه ای از سانسور با استفاده از اهرم تحریم ها است. ✅ کانال جامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانه ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
🔊 چندکلام سوادرسانه‌ای تقدیم به استاد سواد رسانه‌ای 🔻بی مقدمه عرض کنم خدمت آقای ای کشورم که از تمام ابعاد انتقادی نوشته ام فاکتور گرفتم ولی یک مساله را جهت تبیین و تنویر افکار عمومی باید گفت. 🔹اینکه سرمایه نظام است و تریبون رسمی کشور ساعت ها و هفته ها و ماه ها و چندسالی است که در این چهره سازی، هزینه کرده و موقع درو کردن محصولات در یک برنامه با مخاطب نوجوان، چنین حاشیه ای رقم می‌خورد، جای تامل و تاثر دارد. 🔹قبل از حضور در صحنه، باید آن چهره‌خاص و کودک درونتان را فاکتور بگیرید تا مقابل دوربین، هزینه نیافرینید. 🔹بیش فعالی شما در کنشگری رسانه‌ای که با اکت ها و واژه های رگباری تان معروف است، همانگونه که اثرگذار بوده و از مهارت و اشراف شما به دانش رسانه ای حکایت دارد، اگر با دقت در موقعیت و مدیریت هیجان در لحظات همراه نشود، خطاهای گونه و تعریف و توصیف سهوی از چهره مجری خانم، همراه می‌شود. 🔹بازهم معتقدم که شما سرمایه کشور و انسان محترم و باسوادی هستید، فقط لطفا صحنه ها را دریابید و هیجان در واژه هایتان را مدیریت کنید. 🖊علیرضا محمدلو، سردبیر 🆔 @sedayehowzeh
11.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| جهانی که رسانه‌ها نشان می‌دهند! 🔰صاحبان رسانه‌ها در دنیا به علت دسترسی گسترده و امکانات ویژه، پیش از نشان دادن واقعیت به مخاطب، آن را به‌دقت گزینش، ویرایش، طراحی و بازسازی می‌کنند و نتیجه، محصولی می‌شود که تشخیص آن از واقعیت اصلی دشوار است. 🔻جهانی که این رسانه‌ها به ما نشان می‌دهند یک تصویر گزینشی است که واقعی و حقیقی به نظر می‌رسد... برای ادامه متن و تماشای ویدیو به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/f29616
⛔ وقتی ماست، سیاه نشان داده می‌شود 🔰 رسانه تلاش می‌کند با ابزارهای مختلفی مانند قهرمان‌سازی از مهره موردنظر خود و وارونه نشان دادن حقیقت ماجرا یک اقدام مثبت مانند برخورد قانونی با یک قاتل را نزد مخاطبان خود امری منفی نشان دهد و جایگاه مظلوم و ظالم را برای مخاطبان خود وارونه روایت کنند. ✅ نگاهی به تکنیک عملیات روانی «وارونه‌سازی»تطهیر یک قاتل با پوشش ورزشکار! 🔻در ماجرای قتل کارمند اداره آب و فاضلاب شیراز توسط رسانه‌ها تلاش کردند با تمرکز ویژه بر ورزشکار بودن افکاری و سابقه‌ی او در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران، از او یک قهرمان مخالف با جمهوری اسلامی ایران در ذهن مخاطبان خود بسازند. ✔رسانه ها در خدمت خائنین به ایران 🔻پس از اعلام خبر اعدام ، رسانه‌های فارسی زبان بیگانه خط تطهیر او را در قالب یک روزنامه نگار پیش گرفتند. و با سرپوش گذاشتن بر اقدامات او علیه امنیت ملی و همکاری با سرویس های جاسوسی، به مخاطبان خود به گونه‌ای القا کردند که روح الله زم تنها به جرم مخالفت با جمهوری اسلامی اعدام شده است. ✔وقتی ادعای تقلب در انتخابات ایران خوب است ولی در آمریکا بد! 🔻در ماجرای رسانه‌های فارسی زبانی که در خارج از مرزهای ایران فعالیت می‌کنند بار دیگر کوشیدند تا با تکنیک‌های مختلف عملیات روانی از جمله تکنیک وارونه‌سازی برخورد با آشوبگران را سرکوب و نبود آزادی در ایران معرفی کنند. ادامه در لینک زیر: https://b2n.ir/x77917
عصرتبیین عصررسانه
🎥| جهانی که رسانه‌ها نشان می‌دهند! 🔰صاحبان رسانه‌ها در دنیا به علت دسترسی گسترده و امکانات ویژه،
سه سطح جهان خبر و جنگ روایت ها و یک نکته جهان از کمین رسانه، طور دیگری روایت می شود. کارگردان و مدیر و سردبیر مطبوعات و رسانه ها هستند که نگاهشان را در محتوای رسانه ای اشراب می کنند و با لطایف الحیل به مصرف مخاطب می رسانند. در حقیقت جهانی می سازند مملو از خبر و این اخباری که سازنده جهان هستند و دنیای برساخته را نمایندگی می کنند، به تدریج آجر به آجر، بنای انگاره های ما را شکل می دهند و یک شخصیت شرطی شده و رسانه زده را تحویل جامعه می دهند. الغرض که میان سه اصل، ۱.واقعیت محض ۲.مدل خبر ۳.برداشت مخاطب، ارتباطی خاص برقرار شده که محور این ارتباط، منافع، ایدئولوژی ها و دغدغه های شخص راوی یا بنگاه روایت ساز است. یادمان نرود که مهمترین ابزار در جنگ روایت ها، قالب های خبری است. پس خبرنگارها و اخبار محیطی را بیش از پیش جدی بگیریم تا نادانسته و نخواسته مصرف نکنیم و ناخودآگاه، جور دیگری ساخته نشویم.. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @andisheengelabi
4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 “تکنیک طنز” چطور مخاطب را اقناع می‌کند؟😁 ✅ یکی از تکنیک‌های رایج رسانه‌ها در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از تکنیک “طنز” است؛ شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند.🤪 🆔 @andisheengelabi 🔻با وجود رشد و توسعه فضای مجازی، ابزارهای متعددی توسط کارشناسان رسانه برای اقناع مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موثرترین این روش‌ها، استفاده از تکنیک طنز برای مخاطب است. 🔻این تکنیک می‌تواند در مباحث بازرگانی هم استفاده شود و مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهد. شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند. طنز، روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است.👌 🔻اگر آگهی تبلیغاتی بتواند مخاطب را بخنداند و به او احساس خوبی بدهد، می‌توان امیدوار بود که فرد این حس خوب را نسبت به محصول موردنظر هم داشته باشد. ✔️ شما به‌عنوان مخاطب در مقابل این تکنیک رسانه‌ای چه می‌کنید؟ ✔️ آیا طنز می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد؟ https://b2n.ir/p82509 🆔 @andisheengelabi