eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
664 عکس
411 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش ششم: "انگاره سازی و مهندسی پیام در عاشورا" 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗مشاهده نسخه باکیفیت (ع) انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش هفتم: " شرطی سازی جامعه جهت مدیریت افکارعمومی در واقعه کربلا " 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗مشاهده نسخه با کیفیت (ع) انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام 🆔@asre_tabyin
هدایت شده از رحا مدیا
حکمرانی مردم‌پایه و ۴ شرط تحقق دولت اسلامی بررسی مؤلفه‌های دولت اسلامی جهت مبتلانشدن به مسأله‌های مدرن یک امر ضروری است تا الگوی متفاوتی از شهریاری را به منصه ظهور رسانیم. 1️⃣ عدالت به شرط مردم جذاب‌ترین گزینه در دولت‌سازی و جلب آراء فعال و نیمه‌فعال و خاموش و معترض در حکومت اسلامی، موضوع عدالت اجتماعی است. 2️⃣ معرفت بدون کدگذاری آنچه دولت‌سازی در ادبیات دینی را ممکن می‌نماید، معرفت‌افزایی است که مردم را نسبت به کم‌کاری و پرکاری دولت هوشیار کرده تا در مدار مطالبه یا حمایت، بدون مداخله پروپاگاندا عمل کند. 3️⃣ مودّت و عبور از گسل‌ها 4️⃣ معنویت در صحنه ✍️حجت الاسلام علیرضا محمدلو، پژوهشگر و مدرس رسانه برای خواندن متن کامل یادداشت اینجا را کلیک کنید 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش هشتم: "نقش موثر شایعات، فیک نیوزها و القاء ترس در واقعه عاشورا" 🎙حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه باکیفیت در آپارات (ع) انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢"بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش نهم: "عاشورا و مارپیچ سکوت رسانه ها" 🎙️حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه با کیفیت (ع) 🆔@asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش دهم: "تولید ادبیات عاشورایی ورسالت رسانه" 🎙️حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه با کیفیت (ع) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
چهار ویژگی راهبردی قیام عاشورا قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» جهت درک تفاوت نگاه موقعیتی_اجتماعی با نگاه جریانی_گفتمانی، ضروری است که وجوه تمایز حرکت امام را بازخوانی نماییم و چگونگی فرصت سازی در دل بحران ها را در این قیام تاریخی، رصد و رهگیری نماییم. اما آنچه که اطلاعات آشکار عاشورا بدون توسل به نگاه های عرفانی و فلسفی بازگو می نماید، اصلی قهرمان، ایدئولوژی، تشکیلات، رسانه در نافذ بودن و حرکت تاریخی امام حسین(ع) مشهود و قابل رویت است. ابَرقهرمانی برای مکتب سازی هرجنبشی برای داینامیک بودن و اثربخشی عمیق، نیاز به یک قهرمان و لیدر و آقای خاص دارد. شخصیتی که بینش و منش او شاخص کل جریان بوده و به تنهایی توان و افق گشایی و ظرفیت الگوشدن را دارا باشد. در یک کلام به تعبیر شهیدمطهری(ره)، امام حسین (ع) یک قهرمان و بلکه ابرقهرمان بود و شاهد ماجرا اینکه یارانش بدون تردید و عاشقانه برای مسیر و مرامش، جان می دادند و دیگران نیز به پاس عظمتش، کلاه از سر برمی داشتند. ایدئولوژی برای گفتمان سازی هر جریانی برای پایایی و عمق بخشی و گفتمان سازی، نیازمند به عقبه فکری و تاریخی و می باشد. امام حسین(ع) و حرکت عاشورایی ایشان بشدت عمیق و اقناعی و استدلالی بود و خطبه منای ایشان برای توجیه هشتصدتن از نخبگان جامعه، گواه بر قیام حسینی است. تشکیلات برای شبکه سازی قهرمان بدون ایدئولوژی پایدار نمی ماند و بدون کادرسازی، در لابه لای سیاست و سانسورهای رسانه ای، گفتمانش خفه خواهد شد. پس جهت جریان_سازی و سپس گفتمان_سازی، نیاز به یک شبکه_سازی قوی و حساب شده می باشد. امام حسین علیه السلام جهت اینکه حرکت انقلابی شان در گوش جامعه معاصرش طنین انداز شده و گفتمان ایشان در کربلا دفن نشود، نمود. تربیت نیرو از خانواده خود تا افرادی که طی ده بیست سال مبارزه مخفی فرهنگی_سیاسی، سر از کوفه و بصره و بغداد درآوردند و برخی به عنوان سفیر و برخی نیز به عنوان منتقم قیام، دست به کنشگری در سطح کلان اجتماعی نمودند. رسانه ای برای جریان سازی در مرحله نهایی که برگ برنده تاریخی حرکت امام حسین(ع) شمرده میشود، آشنایی نخبگانی چون امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و...با مخاطب شناسی و جریان رسانه ای بود. امتدادتاریخی عاشورا، نتیجه درک درست اصحاب امام با ، فرهنگ، سیاست و توان روایت سازی در کوران مصیبت و سختی و تنهایی با غلبه بر روایت و جریان ظلم حاکم بود. حلقه رسانه ای واقعه عاشورا، شهرهای استراتژیکی چون کوفه و شام و مدینه را طی یک مجاهدت رسانه ای هوشمندانه هرچندمظلومانه، تحت تاثیر و ظلم ستیزی امام و یارانش در نوردیدند. واقعه عاشورا علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
🔎عاشورا، مارپیچ سکوت اُموی و پلورالیزم مدل های حمایتی قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» 🔸چرا امام زمان عاشورا و زمین کربلا تنها ماند؟ اینکه جامعه سال۶۱ دچار انحطاط گفتمانی و شیب تند فساد شده بود، برای تحلیل کفایت نمی کند. مردم چگونه پذیرای تفکر اموی سلطه طلب، فسادمحور، دیکتاتور و میمون باز شده بودند؟ 🔻پروپاگاندای معاویه و سه اتفاق مهم یزید وارثِ فاسِد سلطه اُمَوی معاویه بود و پروپاگاندای ۲۰ساله معاویه توانسته بود سه اتفاق مهم را برای ساخت و مهندسی واقعیت های اجتماعی رقم بزند. اینکه انگاره های اعتقادی_سیاسی مردم را دچار تشکیک و تغییر کرده بود و امامت از سیاست و خلافت جدا شده بود. اینکه سطح ایمانی_اخلاقی مردم را بشدت تنزل داده بود و ذائقه عمومی به فساد و سکوت عادت کرده بود. در مرحله نیز کنشگری منفعلانه، راحت طلبانه و مدل حمایت دیپلماتیک را تبدیل به یک امر بین الاذهانی کرده بود. 🔻مدل های شش گانه حمایت اگر بخواهیم فرهنگ عمومی را که ذیل حاصل از نظام سلطه اموی رنگ و بوی انفعال و گرفته بود، تحلیل نماییم، سوژه مطالعاتی و درک فرهنگی مان را به مدل های متکثر حمایت در صحنه عاشورا و حرکت انقلابی امام حسین(ع) متمرکز می کنیم. 1⃣ حمایت منفعلانه: حمایتی کم خاصیت که صرفا به دعا و راز و نیاز خلاصه شده بود و اثری از شجاعت و دیانت مقتدارنه در آن دیده نمی شد. را به نفع ترک کرده و با نام زهد و عبادت، معنویت فانتزی در پیش گرفته بودند. این طیف بزرگترین افتخارشان دعا برای جان امام حسین بود و حتی گفتمان امام را نیز چه بسا قبول نداشتند. 2⃣ حمایت گزینشی: همان بندگان دلسوز و بزدلی که فقط اسب و شمشیرشان را برای امام پیش کشیدند و در دل نیز با امام بودند، اما جانشان و عملکردشان بتمامه در گرو دستگاه فکری و عقیدتی امام تعریف نشده بود. 3⃣ حمایت مشروط: افرادی بودند که در طول زندگی برای تک تک رفتار مثبت خود، چرتکه می انداختند و خیلی دیپلماتیک و برد_برد، دین و زندگی را مصرف می کردند. همین طیف و قشر دیپلمات تا آخرین روزها نیز با امام بودند ولی با بلند شدن بوی مرگ و شهادت، را در پیش گرفتند. 4⃣ حمایت مستشارانه: صاحبان این فکر با امام بودند و ضدسلطه نیز فعالیت هایی داشتند ولی در با امام دچار اختلاف بودند. پیشنهاد یمن و جنگ های چریکی و پارتیزانی هم دادند و اما فراموش کرده یا دچار شده بودند و فلسفه جهاد که ذیل منطق امامت باعث قرب الهی می شد را از یاد برده بودند. 5⃣ حمایت متاخرانه: تیپولوژی این دسته نیز مثل قبلی ها و حتی بیشتر از مستشاران از جهاتی به یاران امام نزدیک بود. این ها دل در گرو امام داشتند و ایمان و عملکردشان نیز کم و بیش معدل خوبی داشت، اما در و حرکت در معیت ولایت را هنوز نتوانسته بودند به عنوان یک ضرورت اولیه و همیشه همراه، درک نمایند. روزی عبادت، روزی خانواده و روزی مباحث و احکام دیگر را بر ولایت ترجیح دادند و در نهایت نیز کمی دیر یا خیلی دیر به معرکه نصرت شتافتند. 6⃣ حمایت کنشگرانه مومنانه: این طیف که ایمان و معرفت و عمل را بر محور ولایت گره زده بودند و به یک وحدت بینشی_کنشی_گرایشی با مکتب امام رسیده بودند و با تمام وجود و در سراسر زندگی، ذیل گفتمان امام و انقلاب حرکت کرده بودند و در آخرین کنشگری مومنانه نیز با غلبه بر مارپیچ سکوت حاکم و پاشنه آشیل های انفسی و آفاقی چون تردید و تاخیر و حسابگری و...به امام زمان خویش نائل شدند. واقعه عاشورا ✍علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
🔎چیستی و فرایند زیست خبری سالم و ایده‌آل! 🔸در مواجهه با اخبار روزمره، با سه گروه از مردم مواجه هستیم که از تعداد گروه نخست باید کاست و کمیت گروه دوم و کیفیت گروه سوم را باید افزایش داد. 1⃣رسانه‌خوان ها: این گروه بیشتر به دنبال پرسه‌زنی و هستند و فقط می‌خوانند و متعجب می‌شوند و فوروارد می‌کنند. 2⃣رسانه‌دان ها: این صنف هم می‌خوانند و هم تحلیل می‌کنند. دروازه‌بانی خبر از ویژگی های این صنف از اهالی رسانه است. 3⃣رسانه‌بان ها: این افراد هم می‌خوانند، هم تحلیل و دروازه‌بانی خبر انجام می‌دهند و هم در پی جریان سازی و هستند و به اصطلاح، رصد و محیط بانی هم می‌کنند. 🔹برای این هدف، در گام نخست، مکث و تامل و تفکر درباره چیستی و چرایی خبر هنگام مواجهه اولیه و در گام بعدی را با جستجوی ساده از منابع اصلی یا جستجوی معکوس در مواقع عکس و فیلم بایستی در دستور کار قرار دهیم. 🔸در همین رابطه گفتنی است اگرچه بیش از 60 جلد کتاب نوشته ولی اغلب دانشجویان ارتباطات وی را با جمله معروف که در سال 1940 نگاشت ، می شناسند: چه کسی ، چه چیزی را ، از چه مجرایی ، و به چه کسی و با چه تاثیری می گوید. 🔹در مواجهه با هر متن یا پیام رسانه‌ای در عصری که به و اشباع اطلاعاتی مبتلاست و راست و دروغ مخلوط شده و اخبار جعلی(disinformation) قدرت مانور بالایی یافته اند، مکث، تحلیل و راستی‌آزمایی فرایند زیست سالم و مصرف مناسب به شمار می‌رود. 🔸این فرایند، صرفا سنگ محکی برای خبر درست از غلط نیست و حتی برای تشخیص خبر خوب از خبر بد نیز بکار می‌رود. با اینکه در عصر رسانه دچار تحول جدی شده و معرفت از حالت عمودی بدیهی_نظری، بصورت افقی و شبکه‌ای درآمده و انسجام‌ اطلاعاتی جایگاه مبناگرایی معرفتی را تنگ کرده است، اما همچنان می‌توان از ساحت معرفت و حقیقت دفاع نمود و رژیم مصرف سالمی را تجربه کرد. ✍علیرضا محمدلو، کارشناس و پژوهشگر رسانه 🆔 @asre_tabyin
🔎حجت الاسلام علیرضا محمدلو در گفتگو با خبرگزاری ایکنا مطرح کرد: 🔻پنج لایه تلاقی فضای مجازی و موضوع مهدویت 🔸می‌توانیم دو نوع نگاه نسبت به و داشته باشیم، اگر مهدویت را صرفاً یک باور بدانیم، نوعی از الزامات، نتایج و دلالت‌هایی خواهد داشت و اگر آن را سوای اینکه یک باور است، و استراتژی بدانیم، نتایج و آثار متفاوت‌تری خواهد داشت. 🔸این نگاه در نسبت با فضای مجازی نیز همینطور است. اگر فضای مجازی را صرفاً یک فناوری و ابزار بدانیم یا  اینکه آن را یک با عقبه تئوریک بدانیم که هم شامل مبانی متفاوت و هم الگوریتم است، نتایج و پیامد‌های گوناگونی خواهد داشت. 🔸در واقع اگر تکنولوژی را صرفاً یک ابزار ندانسته و به جهان‌بینی، هستی‌شناسی و و عمیق‌تر قائل باشیم، می‌توانیم چنین دیدگاهی نسبت به فضای مجازی و مهدویت داشته باشیم. 🔸با توجه به این توضیح در می‌توانیم محل تلاقی فضای مجازی و مهدویت را به بحث بگذاریم... 1⃣ لایه هستی شناختی: همراه واقعیت یا عبور از واقعیت(حاد واقعیت) 2⃣ لایه معرفت شناختی: اطلاعات محور یا معرفت محور 3⃣لایه انسان شناختی: مصرف زده یا مسئولیت پذیر 4⃣ لایه جامعه شناختی: غرق در تفرد یا جمع گرا 5⃣ لایه روانشناختی: مطالبه گر یا بی تفاوت ادامه مصاحبه 👈 https://iqna.ir/00Hm1r 🆔 @asre_tabyin
🔎محورهای جنگ روانی رسانه های معاند، پسا شهادت سیدمقاومت 🔸عملیات نظامی بطور کلی به زعم صاحب‌نظران و کارشناسان، دارای یک و یک است که مکمل جنگ های نوین تلقی می‌شود. اینطور بیان می‌کنند که پیش از عملیات نظامی، عملیات اطلاعات و شناسایی اتفاق می‌افتد و پس از عملیات نظامی نیز یک پیوست رسانه‌ای این جنگ را تکمیل می‌کند که البته این دو محور در پس و پیش عملیات دارای سهم های متفاوتی هم هستند. 🔸دقت و نفوذ و برد هر عملیاتی به تکمیل این سه محور بستگی دارد که چگونه رقم بخورد. عملیات شهادت نیز به گواه برخی کارشناسان در موقعیت پیشاعملیات، از رخنه امنیتی و به زعم برخی کارشناسان از توانایی تکنولوژیکی بهره برده است. اما آنچه که مطمح نظر این جریده محسوب می شود ماجراست که منجر به اختلال محاسباتی و شناختی در بستر افکارعمومی و بعضا نخبگان و تصمیم‌گیران ‌می‌شود. 1⃣ خط تضعیف و هراس افکنی: ترس برادر مرگ است و تولید در ساحت مسئولین یا نخبگان یا افکارعمومی از بارزترین محورهای جنگ روانی است. جریان رسانه های صهیونیستی با اغراق و در توانایی های تکنولوژیکی و نظامی و تکرار و القای این عبارت که "حماس و حزب الله دیگر توان بلند شدن ندارند و نفوذ عمیق و آسیب کاری، خط مقدم جبهه‌ را فلج کرده است " و با و سانسور ضربات سنگین جبهه مقاومت بر عمق تلاویو و حیفا و ... و بدون اشاره به وضعیت بحرانی سرزمین های اشغالی و حمله‌های شبانه روزی موشکی و پهبادی از لبنان و عراق و یمن و غزه و دست برتر و چندضلعی مقاومت، سعی بر این دارند که پایگاه مردمی مقاومت را به سمت کشانده و مرکز تصمیم گیری و فرماندهی را به یاس و ضعف و عقب نشینی سوق دهند. 2⃣ خط تفرقه و گسل سازی: با این عبارت‌های مسموم که "ایران برای انتقام اسماعیل هنیه کاری نکرد و برای شهادت سیدحسن هم معامله ای از پیش صورت داده و کاری نخواهد کرد" یا این خط خبری که "جاسوس ایرانی موقعیت سیدمقاومت را لو داده و با فرماندهان بعدی هم چنین معامله ای خواهد داشت" در صدد هستند که را با ایجاد گسل و تفرقه به یک نقاط پراکنده و دور از هم و قابل شکار بدون هزینه تبدیل کنند. زهی خیال باطل که در سطح سازمانی چنین اتفاقی رخ بدهد اما در سطح افکارعمومی نیاز به تبیین دارد که عمق ایدئولوژیک و استراتژیک روابط ایران و حزب الله و مقاومت چقدر قویم و قدیم است. 3⃣ خط تخریب و وارونه‌نمایی: با خط خبری و عبارت‌های ناسیونالیستی که "او برای غیرعرب‌ها می جنگید و نیروی جمهوری اسلامی بود" یا مثل این خط خبری جعلی و دروغی که "مقر فرماندهی‌اش جهت ایجاد سپر و پوشش، اطراف مدرسه بین المللی و وسط زندگی مردم بود" و "مردم عزادار در محل حادثه نیز افراد حزب الله بودند" و "شادی افراد محدودی در سوریه و سانسور عزاداری بحرینی ها و عراقی ها و کشمیری ها و هندی ها و پاکستانی‌ها و ایرانی ها در سراسر کشور" سعی در و خنثی سازی امتداد مردمی حزب الله و بایکوت خشم و مطالبه عمومی علیه رژیم کودک کش صهیونیستی دارند. این درحالی است که همه لبنان و مردم منطقه و حتی جریان بین المللی از میزان نزد افکارعمومی و جهان عرب مطلع هستند. اساسا حزب الله سوای قدرت نظامی پیچیده، دارای یک و جایگاه ویژه در ذهن و قلب مردم لبنان و شیعیان منطقه و حتی مسیحیان و جریان ضدصهیونیستی دنیاست. این توانایی فرهنگی حتی در تولید قدرت نظامی از جذب و تربیت نیروی انسانی تا اشراف و عمق اطلاعاتی به کمربند ایمنی حزب الله کمک کرده است. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
سنصلّی فی القدس ان شاءالله الله اکبر... قله زیر قدم ماست بیا برخیزیم حاج قاسم دلش آنجاست بیا برخیزیم مرحبا لشگر حزب الله ای قدس به تو از جان سلام الیوم یوم الانتقام... یاحیدر....
جنگ روانی که راه انداخته بودند و بعد شهادت سید مقاومت و ترورهای دومینویی و عملیات اغراق و سحر فرعونی، گستاخانه رهبر انقلاب را تهدید می کردند را این چنین خیبری و علی وار و ابالفضلی باید پاسخ می‌دادیم و دهن صهیونیست ها و آمریکایی ها را می‌شکستیم💪. جانم به این خاک مقدس و لعنت بر شیطان و صهیونیسم...انّا من المجرمین منتقمون و دوئل استراتژیک و موازنه قدرت یعنی همین روحت شاد سیدحسن و حاج عماد، جایت خالی حاج قاسم و حسن تهرانی مقدم
🔎الگوی رهبر انقلاب در شکست جنگ روانی صهیونیست‌ها 🔻در این‌ چند روز اخیر که از سنگین ترین و سخت ترین شرایط جنگی کشور بعد از جنگ تحمیلی محسوب می‌شد، تدبیر و بیان و کنشگری (مد ظله العالی) باز هم ورق بازی را به اصطلاح برگرداند و نشان داد که حتی معروف به چیکن استراتژی و مواجهه سخت یا دکترین شوک و بهت که در جریان ترورهای اخیر رخ داد و حتی دکترین ماشه را که اگر بزنی(دست از پا خطا کنی) میزنم، بهتر و دقیق‌تر از میز و طرف صهیونیستی بلد است. 🔸اما امام خامنه ای چگونه از روایت رسانه های معاند سبقت گرفت و چه خوانش و پیام های راهبردی را به رقیب و میدان و افکارعمومی منتقل کرد؟ با چه الگویی توانستند بعنوان مفسر و پیوست و مترجم موشک‌های بالستیک ایرانی، پرحجم و پرتکرار رسانه‌های معاند را با شکست مواجه کنند؟ 1⃣ و القای دست برتر منطقه و مهار گسل‌های ذهنی: بعد از شهادت سیدحسن نصرالله پرچمدار مقاومت که با عجیبی همراه بود و جریان مقاومت را در سطح افکارعمومی حداقل به یاس و شکستگی نزدیک کرده بود و حس می‌شد که رشته‌های سی چهل ساله مقاومت به وسیله دومینوی جنگی اسرائیلی در حال پنبه شدن است، در بیانیه پسا شهادت فرمودند که "سازمان و نیروی انسانی حزب الله لبنان، بسیار مستحکم تر و قوی‌تر از تصورات موجود است" و در واقع از جهت ادراکی و شناختی، آن گسل‌های موهوم و تصورات منفی برساخته را نسبت به توان مقاومت و حزب الله لبنان تا حد زیادی مهار نمود. 2⃣ و پیشرفت و انضباط در سطح افکارعمومی: بدیهی ترین مولفه اجتماعی که در وسط جنگ مبتلا به فرسایش و چالش می‌شود، مساله آرامش و است. ایشان به عنوان یک رهبر میدان و متفکر دوراندیش برای القاء آرامش و انضباط به جامعه، فردای موشکباران سرزمین های اشغالی توسط ایران اسلامی و تهدیدهای ضبط شده و گستاخانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نشست و دیداری با نخبگان علمی جامعه برگزار می‌کند و پیامی مملو از آرامش و ادامه مسیر پیشرفت به جامعه منتقل می‌کند. 3⃣ و تیر خلاص به جنگ روانی‌ رژیم صهیونیستی: جنگ های نوین با مثلث ارتش، دولت، افکارعمومی در ادبیات کلاوزویتس، استراتژیست معروف جنگ ها عجین شده است. یعنی یک ضلع جنگ اگر بحث باشد، ضلع دیگرش بحث و ضلع سومش هم بحث ای و مدیریت افکارعمومی است. ضربات ده روز اخیر رژیم صهیونیستی بلحاظ حسی_ادراکی پایگاه اجتماعی جریان مقاومت را به یک بهت و چالش جدی فرو برده بود و ترس و ارعاب غالب و وسیعی حاکم کرده بود که خبر امامت نمازجمعه حضرت آقا که در پیشامتن ماجرا از طرف صهیونیست ها در فضای رسانه ای هم تهدید شده بود، برای شکست و خنثی سازی این جنگ روانی و و بازتولید قدرت و تهدیدزدایی از جامعه و جبهه، پیام راهبردی داشت. 🔻اینکه ایشان به افکارعمومی التفات جدی داشته و به موازات میدان نظامی، هوای میدان اجتماعی را هم دارند و نماینده به طبس می‌فرستند و روال نشست ها و جلسات علمی و نخبگانی را بهم نمیزنند و یک دیدار عمومی هم در بحبوحه جنگ در قالب نماز جمعه ترتیب می‌دهند، در راستای و خوانش درست ایشان از لایه افکارعمومی و راهبری اجتماعی می‌تواند ترجمه شود. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
🔎رهبر انقلاب، دکترین ماشه ایران و یک نمازجمعه صهیون‌شکن دست ایران روی ماشه است، اینبار نه شاخ و برگ که ریشه و تنه باهم یعنی کل موجودیت اسرائیل و عقبه آنگلوساکسون و وهابی‌اش، سیبل و هدف موشک های دور برد و شیرافکن و خیبرشکن ایرانی است. زیر ۷ دقیقه کار تمام است. این‌ها یک رجز خالی نیست و یک تعهد قطعی و باور راسخ است. 🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از رحا مدیا
مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار می‌کند: 💢 سلسله روایت های خطبه تاریخ ساز رهبر انقلاب«۳» 🔻با موضوع: بررسی و تحلیل راهبردی نمازجمعه تاریخی نصر از قاب رسانه مهمان: 👤 حجت الاسلام علیرضا محمدلو؛ مدیر گروه رصد و آینده پژوهی پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه ⌛️ تاریخ: چهارشنبه هجدهم مهرماه ۱۴۰۳ ⏱ ساعت: ۱۶:۳۰ 📍محل برگزاری: خیابان هنرستان| میدان بسیج| مدرسه رحا 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 تارنما | ایتا | ویراستی | آپارات 🆔 @rahamedia
rahamedia.mp3
49.32M
⭕️ 💢 سلسله روایت های خطبه تاریخ ساز رهبر انقلاب 🔻 موضوع: بررسی و تحلیل راهبردی از قاب رسانه مهمان: 👤 حجت الاسلام علیرضا محمدلو؛ مدیر گروه رصد و آینده پژوهی پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه 💢 04:10 چه میزان سخنرانی رهبر انقلاب در نمازجمعه جایگاه اقتداری جمهوری اسلامی را افزایش داده است؟ 💢 13:29 نقش رسانه در بازخورد سخنان رهبرانقلاب در سطح بین الملل 💢 34:46 یکی از رژیم صهیونیستی در حوادث اخیر "شروع از پله دوم" است 💢 43:40 پارادایم جهانی را تغییر داد 💢 55:31 در رسانه های داخلی چه میزان از اقتدار نماز جمعه نصر به نمایش در آمد؟ 🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از رحا مدیا
🏫 مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار می‌کند: ✅ دوره تقویت مبانی اندیشه اسلامی و کنشگری در فضای مجازی 🍂 📣ویژه و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای ♦️عناوین دوره ها: 1⃣ هویت شیعی در لبنان و شکل‎گیری حزب الله 2⃣ جریان‌های فکری و معرفتی مکتب نجف 3⃣ سیره سیاسی ائمه در منظومه فکری رهبر انقلاب 4⃣ ژئوپلتیک رسانه 5⃣ حکمرانی فضای مجازی 6⃣ رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی 🎓 دوره های مهارتی و کارگاه‌ها: 1⃣ نویسندگی خلاق🖋️ 2⃣ سوادبصری در تصویرسازی و گرافیک🌇 3⃣ از ایده تا تدوین📽 4⃣ کنش‌گری در فضای مجازی📲 📆 زمان برگزاری هریک از دوره ها در کانال رحامدیا اطلاع رسانی خواهد شد.↪️ https://eitaa.com/joinchat/3502047246Cda14933e66 جهت ثبتنام به لینک زیر مراجعه فرمایید↪️ https://eitaa.com/joinchat/3502047246Cda14933e66
🔎استراتژی رژیم صهیونیستی در شرایط بحران 🔻بعد از عملیات ۷ اکتبر، وقتی رژیم صهیونیستی از غزه و تسخیر تونل هایش و همچنین آزادی اسرای اسرائیلی ناامید می شود، بیمارستان و مدرسه و کوچه و خیابان را هدف قرار می‌دهد تا با و نمایش رسانه‌ای، شکست میدان را پوشش دهد. 🔸در لبنان هم با چنین رویکردی در جهت افسرده سازی افکارعمومی و زدن پایگاه اجتماعی مقاومت همزمان با متلاشی کردن چهره نظامی حزب الله، فرماندهان و امیران و رهبران مقاومت همچون را ترور می‌کند و در رسانه‌هایش از تضعیف سازمان حزب الله و تخریب شخصیت محوری ایران و تحریف چهره محبوب ترین شخص جهان عرب، روایت می‌کند. 🔻در ده روز اخیر هم بعد از افتضاح رسانه‌ای رژیم یا زیرکی و تله گذاری ایران و جریان مقاومت در کمتر از ده روز، بیش از ۲۰۰ دروغ پیرامون و ترور شخصیت ایشان روایت کرد و با حضور ایشان در مراسم تشییع سردار شهید نیلفروشان، اش بر باد رفت و همچنین ضربات مهلک موشکی به حیفا و تلاویو وارد آمد، میدان و ترور اینبار به کمک بازوهای رسانه ‌ای شکست خورده اش دوید و با شهادت سردار مجاهد ، صحنه را به نفع رژیم، به موازنه نمایشی کشاند. 🔸 در راهبرد جنگی صهیونیست ها روشن است. از ترور فرماندهان فقط به فکر انهدام و تخریب سازمان رزم مقاومت نیستند و پای افکارعمومی و و تولید ناامیدی و یاس در طرف مردمی مقاومت و در جانب دیگر، بازیابی اعتماد و اقتدار از دست رفته در ساحت افکارعمومی شهرک نشینان صهیونیستی است که به نقل از خبرنگار و ، حس و حال و معنای زندگی را از دست داده اند و دچار فروپاشی روانی شده اند و عزم مهاجرت معکوس دارند. 🔻در چنین شرایطی که مردم به واسطه رسانه ها، در کنار دولت ها و ارتش ها، محسوب می‌شوند، روایت و حمایت و مقاومت را در کنار همدیگر باید پیش برد. تزریق بی اعتمادی و بی تفاوتی، توامان میدان نبرد است و از شهادت ها بایستی توان تکثیر و تعمیم عزم ها و اسطوره ها را دستور کار قرار داد. 🔸 از شهادت سرداران صفوف مقدم بسیار دیده و غم از دست دادن عباس ها و قاسم ها و حسن ها و عمادها و اسماعیل ها و یحیی ها و... علمدارانش را بارها چشیده اما دوباره برافروخته تر و قوی تر و پیچیده تر برخاسته و ضربات مهلک تر و با انگیره تری به دشمن غدارش وارد کرده است. 🔸استراتژی این جنگ برای ما با ۱.ولایت و ۲.ایمان و ۳.اراده و ۴.انسجام و ۵.شهادت عجین شده و بایستی از و پایگاه مردمی مان در جریان نبرد، مراقب ویژه بکنیم که جبهه حق با مرام و مردمش به پیروزی خواهد رسید. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
Revayat- 1.mp3
18.01M
📻 / برنامه نقد و نظر 🔻با موضوع‌ 🔸نشست اول؛ ضرورت و منزلت روایت در جهت جامعه سازی و 🔻کارشناسان برنامه؛ 🔹حجت الاسلام‌ محمد کهوند 🔹حجت الاسلام علیرضامحمدلو 🔻پخش زنده برنامه؛ پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۵۰ از موج FM ردیف ۹۶ مگا هرتز 🆔 @asre_tabyin
هدایت شده از رحا مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مهندسی واژه در جهت درونی سازی باورها، ترفند رسانه های رژیم خبیث صهیونیستی 🎥 حجت‌الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از رحا مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه با وجود بایکوت های رسانه‌ای، پیام مظلومیت و مقاومت به مردم دنیا مخابره شد؟! 💠 حجت‌الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia