eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.5هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️رهبری معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰/۵/۱۲) می‌فرمایند: 🔸امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و و تبلیغات رسانه‌ای است… 🔸کار تبلیغاتی کار مهمّی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم. حالا بگذریم از آن آدمهای غافلی که از رسانه‌های داخلی هم به نفع دشمن استفاده میکنند -که حالا آن محلّ بحث ما نیست- لکن [درباره‌ی] آن کسانی هم که قصد خیر در این زمینه دارند، ما کم‌کاری داریم. 🔻در زمینه‌ی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم. 🆔@asre_tabyin
🔎چرا ورزشکاران قهرمان ایرانی خوشحال نیستند؟ ▫️شادی نکردن و نخواندن سرود ملی توسط بازیکنان و کادر فنی فوتبال ساحلی و کشتی فرنگی که به ترتیب قهرمان جام بین قاره‌ای و جام جهانی شدند را با چگونه می توان تحلیل کرد؟ ▫️واقعا به مردم اهمیت نمی دهند و مقابل شادی ملت، گارد گرفته اند یا پای واقعیت دیگری در میان است؟ فارغ از اینکه فدراسیون و پروتکل های موجود باید پاسخگوی این در سطح ملی و بین المللی باشند، این مساله را از زوایه دیگری هم می‌شود فهمید. ▫️۴ مهرماه در همین رابطه، یادداشتی نگاشته شد که برای فهم این موقعیت و نوع واکنش رسانه ای ما موثر است.👇 🔎سلبریتی ها، حباب اطلاعاتی و تله پژواک! https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔎جامعه شناسی "چالشی با محوریت عمامه و مشت‌های شکلاتی" ▫️تقابل مشت های شکلاتی با متن‌ عفاف یا آزادی(خیالی) و ایده عمامه بوسی در قبال عمامه پرانی، هایی است که نیاز به تامل رسانه ای و واکاوی جامعه شناختی دارد. ▫️این تقابل ایده ها را چطور می توان روایت کرد؟ اگر این قبیل کنشگری ها را نمادین و سمبلیک در راستای عمومی و بنوعی‌ بدانیم، چه بسا نوع تحلیل و کنشگری متفاوتی را شاهد باشیم. ▫️جامعه شناسان بر این باورند که غالب رفتارهای انسان، صورت و شکل فضایی خاص خود را دارد. ، سه گونه فضا را از هم تفکیک کرده هرچند که این سه جزء را بطور دیالکتیکی باهم مرتبط می‌داند. 1⃣ فضای زیست شده(تجربه شده و اجتماعی) 2⃣ فضای انگاشت شده(درک شده و تاریخی) 3⃣ فضای برداشت شده(خیال شده، مصنوعی و نمادین) ▫️وضعیت حاکم بر امروز، پررنگ شدن (مصنوعی)،سمبلیک و پر از نشانه های متکثر در خدمت هویت بخشی، همراه سازی و مصادره یا معنابخشی به افکارعمومی با ارزانترین هزینه و میانبرترین مسیر منتهی به حکمرانی است. ▫️این تقابل پدافندی با چاشنی عملیات روانی که شاهد هستیم ولو اینکه (تجزیه طلبان با ابزار عناصر اجیر شده) علیه اکثریت(مردم) بوده ولی جهت‌گیری و مکانیزم ماجرا، و بازی نشانه‌ها در راستای مهندسی و مصادره افکارعمومی است که به یا منجر شود. ✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 🔻با رسانه ما همراه باشید؛ عصرجدید، عصررسانه: https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔎۶۰ ثانیه آمار اینترنت یا حکمرانی سایبری!؟ ▫️با تامل و دقت به آمار داده کاوی درباره اینترنت نگاه کنید. 🔸وقتی در ۶۰ ثانیه چنین مصرف بالایی در جهان رقم میخورد، وقتی حجم سرسام آوری از (کالا) مبادله می‌شود، وقتی تجارت و سرگرمی و و حتی در این فضای به اصطلاح مصنوعی و مجازی شکل می گیرد، یاد الوین تافلر و کتاب می‌افتم؛ کلبه الکترونیک. 🔸با تعریف رژیم مصرف مجازی، تجهیز و ترمیم ارتباطات خانوادگی و ترتیب سرگرمی‌های واقعی، از سلطه کلبه الکترونیک و در هایپر رئالیتی(فراواقعیت‌ها مجازی) رها شوید. https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔎سواد رسانه و تکنیک دروغ بزرگ! ▫️مامور دروغ در موقعیت چهره به چهره و انفرادی جهت طرف مقابل، از دروغ کوچک، حساب شده و ساندویچی(وسط دوتا خبر راست مثلا یه دروغ جا میده) استفاده می‌کند بطوریکه هنگام ، آچمز نشده و اعتبارش مخدوش نشود. ▫️اما مامور دروغ در موقعیت مجازی و مواجهه با ، جهت اثر حداکثری و بُرد بیشتر دروغ، از استفاده می‌کند. در چنین صورتی بدلیل حاکم شدن و نادر شدن پرسش از منبع و ماهیت پیام، اثر و گستره دروغ فراگیر می‌شود. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
🎯 انتشار اخبار جعلی توییتر کار کیست؟ من و شما — پژوهشی جدید نشان می‌دهد چرا حل مشکل اخبار جعلی توییتر اینچنین دشوار است 📍در خیابان‌های توییتر حقیقت مثل یک ماشین قراضه است و اخبار جعلی شبیه ماشینی آخرین مدل. طبیعی است که ماشین‌های آخرین مدل سریع‌تر از «ماشین قراضه» خیابان‌های توییتر را بالا و پایین می‌کنند و توجه بیشتری جلب می‌کنند. طبق یافته‌های علمی دروغ شش برابر سریع‌تر از حقیقت در توییتر بازنشر می‌شود. این شرایط تقصیر کیست و برایش چه می‌توان کرد؟ 🔖 ۱۸۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۱ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/8998/ 🆔@asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
🎯 انتشار اخبار جعلی توییتر کار کیست؟ من و شما — پژوهشی جدید نشان می‌دهد چرا حل مشکل اخبار جعلی توییت
توییتر؛ شبکه اجتماعی یا ماشین سیاسی؟ ▫️این مقاله بلحاظ محتوای خوبی است ولی از سوگیری‌های سیاسی توییتر کم نمی‌کند. اینکه مقصر انتشار اخبار جعلی بنابر این نوشتار، من و شما باشیم بخشی از صورت مساله است نه تمام ماجرا. توییتر در از این شبکه اجتماعی و شدن مهسا امینی نشان داد که یک ماشین سیاسی است تا یک شبکه اجتماعی و بر اساس یک پروژه امنیتی ذیل سازمان سیا عمل می کند. 🆔@asre_tabyin