eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
697 عکس
443 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎جنگ شناختی علیه حوزه و روحانیت 🔻به بهانه اتفاقات و حواشی اخیر علیه حوزه و روحانیت در حادثه و ماجرای مربوط به حجت الاسلام و المسلمین ، یادداشت هایی که در حوادث مشابه سال‌های اخیر با همین موضوع نگاشته‌ام را با لینک مربوطه خدمت مخاطبین عزیز ارائه می‌کنم؛ 1⃣ آنفولانزای نیویورکی در کمین حوزه و روحانیت 2⃣ جنگ شناختی و ترور سکوهای مرجع سه‌گانه ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
🔹انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی خوی برگزار می کند؛ ✨نشست علمی تخصصی با موضوع: 💻عصر رسانه و جامعه شبکه ای 👤 ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین علیرضامحمدلو 🔻حضور از طریق لینک Meet.quran.ac.ir/khoy 🗓زمان: روز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ ⏱ساعت: ۱۷ الی ۱۸ 🔸@uniQuranikhoy 🆔@asre_tabyin
🔎 دوره تربیت مربی؛ سبک زندگی مومنانه در جهان پسامدرن 📝 مدرس: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محمدلو(دعوتی از قم) ▪️سرفصل های آموزشی شامل: ✅جهان اجتماعی و ابتلا به عصر سکولار ✅عصر اطلاعات و شتاب‌‌زدگی جریان مدرن ✅سبک زندگی و دینداری در آشوب پسامدرن ⏰ زمان: ۱۸ ، ۱۹، ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ ✅همراه با اعطای گواهی 🔗متقاضیان جهت ثبت نام مشخصات و شماره تماس خود را به آیدی زیر ارسال کنند: @valizadeh1119 @tablighateslamikhoy 🆔@asre_tabyin
| 🔻انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می‌کند: 🔘دوره آموزشی تربیت مربی ⭕️حضوری و مجازی 💢همراه با اعطای گواهی معتبر ⏱ زمان: یک شنبه‌های بهار1403 📍مکان: قم، شهرک پردیسان، خ شهیدان تقوی، خ آقامحمدی، آقامحمدی یک، تقاطع خ ایمان، ساختمان زعفرانیه ♦️مهلت ثبت‌ نام: تا 25 فروردین ماه 1403 💳 هزینه ثبت‌ نام: 300 هزار تومان، برای طلاب و دانشجویان با ۵۰٪ تخفیف ارائه می‌شود. 🕰زمان شروع دوره: 26 فروردین ماه 1403 🛑برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @Savade_rasane یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل بفرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
❇️ نشست علمی ❇️ 📌موضوع: رسانه و دینداری 🎤سخنران: حجت الاسلام والمسلمین استاد علیرضا محمدلو 🕗زمان: ۱۶ فروردین ساعت ۲۱ 🪑مکان: مسجد ملا احمد 🆔@asre_tabyin
🔻خیبر خیبر یا صهیون...القدس لنا الّلهُمّ انصر الاسلام و المسلمین وانصر جیوش المسلمین و اخذل الکفّار و المعاندین و المنافقین https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔸طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری‌ها، خطوط خبری هفت گانه رسانه های معاند را در واکنش به عملیات پهبادی و موشکی و بالستیکی غرورآفرین و بینظیر تشریح کردیم که ان شاالله تا اواخر امشب یا فردا صبح منتشر خواهد شد. 🔻نکته اینجاست که حجم عملیات روانی دشمن بشدت بالاست و بایستی تلاش مضاعفی صورت بگیرد که بعنوان ضلع سوم جنگ و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، اتصال و همراهی حداکثری اش را حفظ کند ان شاالله. 🆔@asre_tabyin
🔎عملیات وعده صادق و ضرورت امتداد رسانه‌ای 🔸گفت و شنودهای مجازی در ساعات پسا عملیات در شبکه های اجتماعی مختلف حاکی است که عموم مردم ایران از حیث روانشناختی و غرور و هویت ملی، حس و حال بهتر و برتری پیدا کرده‌اند. 🔸اما هنوز بخش هایی از جامعه نیاز به تنویر و همراه سازی بیشتر و ممتدی دارند. شاید باید شبیه آمریکایی ها از قهرمانان ملی_امنیتی، سریالی همچون ۲۴ و یک جک باور اسطوره‌ای و همه فن حریف بسازیم و این دغدغه همراهی و توجیه حداکثری افکارعمومی در نسبت با جنگ و بحران های امنیتی و گسترده دشمن، باعث شد که نکاتی را تیتر وار قلم بزنم؛ 🔻پیروزی و برگ برنده در جنگ، چهار شرط دارد: 1️⃣ دیپلماسی قوی که فضای بین المللی را همراه و مسیر مبارزه را هموار کند. 2️⃣ میدان جسور و نترسی که با تدبیر کافی، تهدیدها را تبدیل به فرصت کند. 3️⃣ رسانه باهوشی که پیوست رسانه‌ای و روایت برنده را تامین کند. 4️⃣ افکارعمومی همراه که هم حامی باشد و هم شجاع و هم اهل تحلیل و هم صبور. 🔻سه کارویژه برای رسانه جنگ و بحران: 🔸آنچه که رسانه باهوش امروز برای ساخت افکارعمومی همراه و حامی بایستی انجام دهد سه چیز است: ۱. تشجیع و اسطوره سازی: بخشی از جامعه همیشه همراهند و نیاز به ابرقهرمان برای رهاسازی انرژی‌هایشان دارند. ۲.تولید آرامش و صبر: بخشی از جامعه نیز نگرانی هایی دارند و بایستی در معرض جزییات قدرت بازدارندگی نظام قرار بگیرند و به قرار ذهنی و روانی برسند. ۳. اقناع و بصیرت افزایی: بخشی از جامعه نیز سوالات و شبهاتی دارند که بایستی از طریق تریبون‌های تبیین به پاسخ و حل گره‌های ذهنی برسند. ✍️علیرضامحمدلو لینک مطلب در سایت 🆔@asre_tabyin
🔎هفت خط خبری رسانه‌های معاند پس از عملیات «وعده صادق» ✍علیرضا محمدلو 🔸پیروز جنگ‌های پسامدرن در عرصه رسانه و سطح افکار عمومی تعیین یا نهایی می‌شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ جنگ‌های اصلی امروز در و رسانه‌ها رقم می‌خورد و برنده نهایی همانجا مشخص می‌شود و تسخیر مغز‌ها و افکارعمومی از سلطه بر سرزمین‌ها مهمتر است. 🔸اسرائیل پس از عملیات تاریخی طوفان الاقصی که هم در میدان، ضربه جبران‌ناپذیری از حماس و جبهه مقاومت دریافت کرد و هم در ساحت رسانه‌ای به نفرت فراگیر محکوم شد، در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ (۱۴ آوریل ۲۰۲۴) نیز در تلافی حمله به ایران در سوریه، با عملیات بی‌نظیر و تاریخی «وعده صادق» از جانب ایران مواجه شد. 🔸شکست هیمنه گنبدآهنین و پدافند ارتش اسرائیل در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی باعث شد تا این رژیم و رسانه‌های معاند و همراهش، نتیجه نهایی بازی را به میدان رسانه حواله داده و با و روایت، عمق فاجعه و شکست هیمنه پوشالی را کاهش دهد که خط خبری‌های هفت گانه‌ای که تاکنون در دستور کار رسانه‌های معاند قرار گرفته است را در ادامه مرور می‌کنیم. ۱. کوچک‌نمایی عملیات و فرار از تصویر بازنده: سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل و رسانه‌های صهیونیستی با ادعای اینکه آسیب جزئی به یک منطقه نظامی وارد شده و غالب موشک‌ها و پهباد‌ها رهگیری شده‌اند، درصددند تا با حفظ ابهت نظامی از تصویر بازنده خود همچون پسا فرار کنند. ۲. تحقیر عملیات و خنثی‌سازی حس افتخار و اقتدار: رسانه‌های صهیونیستی تلاش می‌کنند، با سانسور یا بایکوت یا جعل معکوس اتفاقات موشکی و پهپادی و عباراتی فیک و خفیف همچون زخمی شدن کودکی مسلمان در عملیات گسترده ایران و سقوط بخشی از پهپاد‌ها و موشک‌ها در نقطه مبدأ یا حین پرواز، علاوه بر کوچک‌نمایی و تحقیر عملیات، با چاشنی مظلوم‌نمایی، افکار عمومی را علیه حاکمیت تحریک کرده و حس افتخار و اقتدار ایرانی را خنثی کنند. ۳. عوام‌فریبی و دوقطبی نخ‌نمای مردم_حاکمیت: اینترنشنال به نقل از مقامات اسرائیلی نوشته است، که ما در حال مبارزه با حکومت ایران هستیم نه مردم ایران و بی‌بی‌سی به نقل از ربع پهلوی گفته؛ جمهوری اسلامی دشمن مشترک ایران و اسرائیل است. با این عبارت این جریان رسانه‌ای مترصد است تا حمایت مردمی عملیات را به گروه‌های رادیکال و مذهبی کاهش داده و یک فرصت انسجام‌بخش تمام‌عیار را به یک تهدید گسل‌آفرین در جامعه تبدیل کرده و وانمود کند، مردم ایران از عملیات تاریخی دیشب رضایت ندارند. از طریق لینک خبرگزاری ایکنا https://iqna.ir/00HfKZ 🆔@asre_tabyin
🔎سه محور جنگ شناختی در سطح بین المللی علیه عملیات وعده صادق 🔻اسرائیل در میدان شکست خورده و در دیپلماسی به پیچیدگی و بن بست رسیده ولی حربه رسانه و جنگ شناختی را جهت جبران ماجرا در ساحت افکارعمومی همچنان فعال و تا دندان مسلح حفظ کرده است. برای ۱.تضعیف و کمرنگ سازی وعده صادق و ۲.تقویت پرستیژ و احیای ابهت اسرائیل و ۳.ایجاد شکاف در لایه افکارعمومی جبهه مقاومت در سطح بین‌المللی باعث شده که محورهای گسل سازی را به شرح ذیل طراحی کند؛ 1️⃣ ایران هراسی(امپراطوری): مطبوعات غربی، عربی، عبری درصدد هستند که با تکرو و یاغی خواندن ایران در اقدام نظامی و حربه سازمان ملل و شورای امنیت و سازمان انرژی اتمی، اَبَرشرکای استراتژیک ایران در منطقه و جهان را از ظهور یک هراسان کرده و قدرت گرفتن ایران را در جهت نظم نوین منطقه و جهان ترسیم کنند. 2️⃣ فارسی هراسی(نژاد و زبان): مطبوعات ترکیه ای و اماراتی و... درصدد هستند که با عبارت احیای امپراطوری فارسی و یادآوری تاریخ پادشاهی ایران و برجسته کردن دوگانه فارس_عرب و فارس_ترک(عثمانی)، دولت ها و ملت های مسلمان منطقه را از حمایت و تحسین ایران فارغ کرده و را بر مساله فلسطین و حمایت از غزه غالب کنند. 3️⃣ شیعه هراسی(مذهب): این هم سومین محوری است که در جهت کاهش برد و کمینه سازی وعده صادق از حیث اثر راهبردی در حال برجسته سازی و مانور مطبوعاتی است. رسانه های معاند، با تغییر گفتمان تقابل ظالم_مظلوم و نژادی عربی_عبری جلوه دادن ماجرا، شیعه را جریانی مخل و جاه طلب و ماجراجو مطرح کرده و انسجام افکارعمومی منطقه علیه اسرائیل را با طرح دچار شکاف کنند. 🔹بر اصحاب رسانه در سطح کنشگری منطقه ای و جهانی است که در نوع فعالیت رسانه‌ای به این محورها دقت کرده و عبارات و واژه های شکاف آفرین و ضدانسجام راهبردی را مدیریت کنند و افکارعمومی را در ضدیت با اسرائیل و ذیل گفتمان تقابل ظالم_مظلوم و مستکبر_مستضعف، یکدست و شانه به شانه و همسو نگهدارند و عملیات و طوفان الاقصی را در سطح افکارعمومی جهانی با تصویر برنده، قوی، موثر و منسجم، راهبری کنند. ✍️علیرضامحمدلو 🌐 لینک مطلب در عصرتبیین 🆔@asre_tabyin
🎯 مجبور نیستیم هر فناوری جدیدی را به زندگی خود راه دهیم — «انتخاب‌گرایی فناوری» چیست و چه تفاوتی با بدبینی به فناوری دارد؟ 📍نیل پستمن، نظریه‌پرداز برجستهٔ ارتباطات، در سال ۱۹۹۲ گفت که ما در عصر «تکنوپولی» زندگی می‌کنیم. به اعتقاد او، ذهنیت پس از دورهٔ تکنوکراسی رواج یافته و اکنون «همۀ ابعاد حیات فرهنگی ما تسلیم حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری» شده است. اما مفهوم «تکنوپولی» یعنی چه؟ ارتباط آن با رسانه‌های اجتماعی و فناوری چیست؟‌ و آیا راهی برای گریز از این حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری وجود دارد؟ 🔖 ۳۰۴۴ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۷ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/x92115 🆔@asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا