🔴افشاگری "یاسر جبرائیلی" بعد از درخواست وام دولت ایران از صندوق بینالمللی پول
✍️برخلاف تبلیغاتی که انجام میشود، #وام صندوق بینالمللی پول برای مبارزه با کرونا #غیرمشروط_نیست.
دریافتکنندگان وام باید برای اجرای سیاستهای اقتصادی خاصی متعهد شوند. ماجرا کاملا آشناست: #نئولیبرالیسم بار دیگر در حال استفاده از بحران برای پیشروی است.
@andisheengelabi
3.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خانه_پوشالی
🎥اظهارات شگفتآور رئیس سابق سازمان خدمات بهداشت عمومی دولت آمریکا در #CNN: #وضعیت_تجهیزات_پزشکی در بیمارستانهای #آمریکا الان به صورتی است که پزشکان مجبورند به هم ماسک استفاده شده #قرض بدهند
امکان تست کرونا از بسیاری از بیمارانی که نیاز دارند #وجود_ندارد و پزشکان مجبورند تست کرونا را جیره بندی کنن
#افول_آمریکا
@andisheengelabi
💢تفکر غربالگری جایگزین تفکر اسفنجی
🔻دکتر بهاره نصیری ـ عضو شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی معتقد است: به جای آنکه #تفکر_اسفنجی داشته باشیم و هرآنچه را که می بینیم، می شنویم و می خوانیم را در ذهنمان جذب کنیم باید #تفکر_غربالی داشته باشیم تا به طور نظام مند و منطقی بر مهم ترین مسائل بپردازیم و سایر مسائل را نادیده بگیریم، بهترین حالت برای مواجهه با رسانه ها را مواجهه مبتنی بر #مهارت_های_سوادرسانه ای دانست.
🔻وی با بیان اینکه غرق شدن در پیام های رسانه ای باعث ایجاد "#خستگی_پیام" در بلندمدت در مخاطب می شود به طوری که توانایی تمرکز را از دست میدهد، خاطرنشان کرد: به قول هربرت سیمون برنده جایزه نوبل: «#غنای_اطلاعات، #فقر_توجه می آورد». در حالی که انتخاب ها بی شمارند، اما این انتخاب های بیش از حد می تواند ما را #فلج کند و نتوانیم دست به #کنش بزنیم.
✅متن کامل را در بخش ویژه «کرونا و سواد رسانه ای» در سایت سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی به آدرس milconf.ir بخوانید.
#سواد_رسانه_ای
@andisheengelabi
🔹نگاهی به عواقب بی توجهی به سواد رسانه ای در ارتباط با اخبار و اطلاعات کرونایی
✍️دکتر معصومه نصیری ـ عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
🔸بی اعتمادی عمومی، #انحراف_افکارعمومی از حقیقت و واقعیت به سمت دروغ و پاره حقیقت ها و سردرگمی رسانه ای مخاطبان از لطمات بی توجهی به آموزه های سواد رسانه ای مخصوصا در بزنگاه هاست.
🔹این بی توجهی و اهمال کاری دو سو دارد؛ از یک سو میتواند منجر به #اووردوز و #سرریزاطلاعاتی در مخاطب شود و در بدبینانه ترین شرایط موجب سر و بی حسی افکار عمومی نسبت به موضوع مدنظر شود.
🔹بدون تردید خوانش مستمر اخبار موجب تاثیرات بر حوزه شناختی افراد و #رفتاری_منفعلانه در برابر سیل اطلاعات خواهد شد، اطلاعاتی که دانستن و ندانستن آنها نیز تاثیر قابل تاملی بر روی وضعیت مخاطب ندارد.
✅متن کامل را در بخش ویژه «کرونا و سواد رسانه ای» در سایت سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی به آدرس milconf.ir بخوانید.
#سواد_رسانه_ای
@andisheengelabi
1.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢در دنیای #دیپ_فیک_ها، ساختن بارش بادمجان به راحتی آب خوردن است.
💢«دیدن» دیگر #شرط_کافی برای #صحت_یک_محتوا نیست.
💢یادمان باشد «دیدم»، «شنیدم» و «میگویند» شرط کافی برای پذیرش محتواها نیست. #مکث، #تفکر و #راستی_آزمایی کنید.
#زودباور_نباشیم
#سواد_رسانه_ای
@andisheengelabi
@asrehooshmandi
🔻 قابل توجه کسانی که #عادت_به_خواندن_همه_اخبار دارند
💢چه چیزی به ما «مربوط» است؟
🌀در میان مشتاقان اخبار بد هیچکس به این سوال اهمیت نمیدهد که سود واقعی گرایش به #مصرف_اخبار_بد چیست؟ اگر از یکی از آنها بپرسید که از میان مثلاً ده هزار خبری که طی سالهای اخیر شنیدهاند، تنها به یک خبر اشاره کنند که باعثِ ایجاد #تغییر_مثبت_در_زندگی یا اتخاذ یک تصمیم درست شده باشد، احتمالاً یک نفر هم نمیتواند.
✅در حقیقت، همانطور که «آلن باتن» در مقاله «#دشواریهای_مصرف_اخبار» که سال ۲۰۱۴ در هافینگتنپست منتشر شد، میگوید، «ما اولین نسل بشر هستیم که دنبال #اخبارِ_بیربط به خودمان میگردیم. برای بسیاری، فهمیدن اینکه کدام خبر به آنها ربط دارد، کاری دشوار است، اما بهسادگی میفهمند چه چیزی جدید است چه چیزی جدید نیست.» و رسانه دقیقاً از همین طریق شما را تحریک میکند؛ با دادنِ چیزی که اگرچه بهشما بیربط است، اما جدید و دسته اول بهنظر میرسد.
✅جنگِ میان «#مرتبط_بودن» و «#جدیدبودن» نزاع بنیادین عصر جدید است. این نبردی است که رسانه علیه بشریت آغاز کرد.
✅سازمانهای رسانهای با ایجاد این حس که اطلاعاتی جدید در اختیار شما میگذارند، میکوشند این تکههای خبری را بهعنوان #مزیت_رقابتی_زندگی مخاطب جا بزنند. آنها سعی میکنند به مخاطب بقبولانند که ناآگاهی از این اخبار، آنها را از جریان زندگی عقب میاندازد، زیرا هرچه «#بیخبرتر» باشند، با اوضاع و احوال جامعه «#بیربطترند». این اخبار اگرچه جدیدند، اما هیچ ارتباط واقعی با زندگی مخاطب ندارند. بنابراین، بسیاری از افراد زمانیکه از اخبار دور میمانند، دچار #اضطراب میشوند، زیرا این وضعیت در ذهن آنها بهمعنی #عقبماندگی است.
میمانند، دچار #اضطراب میشوند، زیرا این وضعیت در ذهن آنها بهمعنی #عقبماندگی است.
@andisheengelabi
@asrehooshmandi
17.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| سخنرانی بیل گیتس در سال 2015
و پیش بینی او از «ویروس کرونا»
▫️همراه با زیرنویس فارسی
▫️ @continuous_improvement
@andisheengelabi
⭕️هر دو ضدّ اسلامند!
🔹مقامِ معظّم رهبری: دستهای تفرقهافکن میانِ شیعه و سنی، به سرویسهای جاسوسی دشمنانِ اسلام میرسد. نه تشیعی که با MI6 انگلیس ارتباط دارد، شیعه است و نه تسننی که مزدورِ CIA آمریکا باشد، سنّی است، بلکه هر دو ضدّ اسلامند.
#شیعه_انگلیسی
#اسلام_آمریکایی
@andisheengelabi
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️سخنان جالبِ استاد رحیمپورِ ازغدی راجعبه انحراف در شیعه!
🔹باید مراقبِ #شیعه_انگلیسی که از لندن تغذیه میشه باشیم؛ اینها آمدهاند تا وجههیِ اسلام و تشیّع را در جهان به سُخره بگیرند🙄
@andisheengelabi
#جور_دیگر | 🔸 اینفودمی
🔻#اپیدمی (epidemic) یا همهگیری؛ بروز بیش از حد یک بیماری یا عارضه در جمعیتی معین است.
🔻#پندمی (pandemic) همان اپیدمی است که با شتابی بیشتر در سطوح منطقهای، قارهای و جهانی بروز میکند. مثل همین #کرونا.
🔻#اینفودمی (infodemic) همهگیری اطلاعات است تا آن حد که راه حلیابی برای مسئله را دشوار میکند. مثل بلایی که حرفهای بیپایه غیر متخصصها و یا فیکنیوزها در محافل فیسبوکی، توییتری و تلگرامی و ... بر سر همین کرونا در آوردهاند.
یک توصیه:
لطفن در محافل اینفودمیک به خصوص با لعاب آکادمیک توقف نکنید، به نظرم خطرات ابتلا به "رضایت از میزان شعور" به مراتب بیشتر از ابتلا به کرونا است.
دکتر یونس شکرخواه
@andisheengelabi
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مهمترین نکته برای داشتن یک #خانواده_خوب
🔻چرا خوب شوهرداری کردن برای خانمها حکم جهاد دارد؟
#تصویری #روابط_زوجین #تربیت_فرزند
@andisheengelabi
🔸 کاری که اینترنت با مغز ما میکند.
🔻نیکلاس کار، پژوهشگر و نویسنده آمریکایی در کتاب مشهورش به نام «کم عمقها: #اینترنت با مغز ما چه میکند؟» تاثیر اینترنت، نشر الکترونیک و کتابخوانی دیجیتال را از زوایای مختلف بررسی کرده است. وی معتقد است که با روند توسعه اینترنت به عنوان منبع اصلی اطلاعات، اگرچه دانش انسان افزایش یافته، اما هوش او کاهش شدیدی پیدا کرده است. در این سخنرانی، وی به صورت اجمالی بخشی از ایدههای کتابش را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.
🎦 تماشای ویدیوی سخنرانی در:
https://www.aparat.com/v/ngm9R
منبع: پژوهشگاه فضای مجازی
ناشر کتاب: نشر گمان
✅ @andisheengelabi