7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️سخنان جالبِ استاد رحیمپورِ ازغدی راجعبه انحراف در شیعه!
🔹باید مراقبِ #شیعه_انگلیسی که از لندن تغذیه میشه باشیم؛ اینها آمدهاند تا وجههیِ اسلام و تشیّع را در جهان به سُخره بگیرند🙄
@andisheengelabi
#جور_دیگر | 🔸 اینفودمی
🔻#اپیدمی (epidemic) یا همهگیری؛ بروز بیش از حد یک بیماری یا عارضه در جمعیتی معین است.
🔻#پندمی (pandemic) همان اپیدمی است که با شتابی بیشتر در سطوح منطقهای، قارهای و جهانی بروز میکند. مثل همین #کرونا.
🔻#اینفودمی (infodemic) همهگیری اطلاعات است تا آن حد که راه حلیابی برای مسئله را دشوار میکند. مثل بلایی که حرفهای بیپایه غیر متخصصها و یا فیکنیوزها در محافل فیسبوکی، توییتری و تلگرامی و ... بر سر همین کرونا در آوردهاند.
یک توصیه:
لطفن در محافل اینفودمیک به خصوص با لعاب آکادمیک توقف نکنید، به نظرم خطرات ابتلا به "رضایت از میزان شعور" به مراتب بیشتر از ابتلا به کرونا است.
دکتر یونس شکرخواه
@andisheengelabi
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مهمترین نکته برای داشتن یک #خانواده_خوب
🔻چرا خوب شوهرداری کردن برای خانمها حکم جهاد دارد؟
#تصویری #روابط_زوجین #تربیت_فرزند
@andisheengelabi
🔸 کاری که اینترنت با مغز ما میکند.
🔻نیکلاس کار، پژوهشگر و نویسنده آمریکایی در کتاب مشهورش به نام «کم عمقها: #اینترنت با مغز ما چه میکند؟» تاثیر اینترنت، نشر الکترونیک و کتابخوانی دیجیتال را از زوایای مختلف بررسی کرده است. وی معتقد است که با روند توسعه اینترنت به عنوان منبع اصلی اطلاعات، اگرچه دانش انسان افزایش یافته، اما هوش او کاهش شدیدی پیدا کرده است. در این سخنرانی، وی به صورت اجمالی بخشی از ایدههای کتابش را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.
🎦 تماشای ویدیوی سخنرانی در:
https://www.aparat.com/v/ngm9R
منبع: پژوهشگاه فضای مجازی
ناشر کتاب: نشر گمان
✅ @andisheengelabi
🔎من فوروارد میکنم، پس هستم
◀️عصر جدید را عصر اطلاعات و بطور پیشرفته تر و بهینه شده، عصر دیجیتال نیز نامیده اند.از شاخصه های اصلی دنیای مدرن و #عصردیجیتال، سبک زندگی خاصی است که باخود به ارمغان آورده است.
🔸در دوره ای هستیم که فقط اطلاعات_را_مصرف_میکنیم ولی نه برای حل مسائل بلکه بدلیل #کالاشدگی_اطلاعات آنها را میخریم و بدون اینکه به دنیای عمل ما ارتباط داشته باشد و صرفا از باب عقب نماندن از چرخه مصرف کنندگان، مصرف می کنیم.
🔸گئورگ زیمل در رابطه با کلانشهرها و ویژگی هایش در مقاله ای که نوشته چنین می گوید: انسان ها در شهرهای کلان دچار گمنامی و بی نامی و غربت هستند و برای خلاصی از این وضعیت، سراغ مصرف می روند تا #خود_از_دسترفته_شان را بازیابی کنند.
🔸تورستن وبلن جامعه شناس، #مصرف_متظاهرانه را بعنوان شاخصه اصلی عصرمدرن مطرح می کند و می گوید: بعد از دکارت که دغدغه عقلانیت داشت و می گفت: من_فکر_میکنم_پس_هستم، به دوره ای رسیدیم که بشر می گوید: من_میخرم_پس_هستم.
🔸اساسا این طرز تفکر که برای جبران گمنامی بشر و بازگشت هویت او مطرح شده، چالش های جدیدی را رقم زده و پدیده ای بنام #انسان_های_پرسه_زن را تحویل عصرجدید داده است که کاری جز فروشگاه گردی های بدون هدف و خریدهای غیرهوشمند و بدون حساب و کتاب ندارند.
در ادامه جریان مصرف زدگی بشر، غول های رسانه ای وارد گود شده و شیب تندی را برای مصرف_مهارنشده بشر، تحمیل نموده اند.
🔸رسانه از زمان ورود به چرخه مصرف جامعه، با افزایش گزینه های انتخابی برای مصرف بشر نه تنها باعث آزادی عمل بیشتری نشده که با خود سردرگمی و تحیر را بهمراه آورده است.
🔸بقول هربرت سیمون، برنده جایزه نوبل: "غنای اطلاعات، #فقر_توجه می آورد".
این تحیر و سردگمی که ناشی از سرریز اطلاعاتی بشر می باشد، باعث شده نسخه درمانی جدیدی از طریق جریان های رسانه ای تدوین و تبلیغ شود بنام "در_لحظه_زندگی_کن."
🔸این اندیشه که بدلیل حذف عقلانیت از چرخه دریافت(احساسات)، تحلیل( اندیشه وعقلانیت)، کنش(اقدام و عمل) شیوع پیدا کرد، راه جبران خسارت سردرگمی و افسردگی و #سرطان_مصرف_زدگی و تنوع طلبی بشر را در ترویج و تبلیغ اندیشهء در لحظه زندگی کن می داند که فقط و فقط بدلیل ابتنای بر اصالت لذت و بریدن از عقلانیت، جامعه بشری را در خدمت سودآوری کمپانی های اقتصادی و دولت های استعماری تعریف می کند.
🔸در این میان آنچه که در شبکه های اجتماعی امروزه مشاهده می شود، ادامه همین طرز نگاه بوده که بدون توجه به پروسه چرایی، چیستی و نتایج یک خبر و حادثه، فقط لحظه را دیده و حوصله ای برای واکاوی و تحقیق بیشتر ندارند و برای جانماندن از قافله مصرف اطلاعات و لذت بردن از حضور در فضای مجازی، صرفا لحظه را گزارش و فوروارد می کنند.
🔸فقدان سواد رسانه ای در سیستم اجتماعی و #اوردوز_اطلاعاتی مردم، باعث شکل گیری هویت جدیدی در فضای اجتماعی شده که می توان چنین تعبیر نمود: #من_فوروارد_می_کنم_پس_هستم...
🔸زبانحال جامعه امروز ما در فضای مجازی این است که چون شناسایی منبع و توجه به نتایج نفع و ضرر یک خبر، کاری زمان بر با چاشنی عقلانیت و #مهارت_رسانهای است، پس فوروارد میکنم تا از گمنامی به در آیم.
🔸نتیجه چنین کنش های فاقدعقلانیت، چیزی جز تشدید #ازخودبیگانگی و بازتولید و تقویت نظام سرمایه داری بعنوان عقبه رسانه های جریان اصلی جهانی نخواهد بود و نتیجه ای جز ظلم و بی عدالتی مهارنشده نخواهد داشت.
✍علیرضامحمدلو
🆔 @asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا هنوز به غرب نگاه مثبتی دارید پیشنهاد میکنم به صحبتهای دردمندانه رئیس جمهور صربستان گوش کنید:
«همدردی جامعه جهانی در واقع وجود ندارد. همدردی اروپاییها واقعیت ندارد.. حرفهای اروپا فقط روی کاغذ است.. تنها کشوری که به ما کمک میکند چین است.. »
#غرب_بدون_روتوش
@andisheengelabi
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 چرا برای امام زمان(عج) دعا میکنیم، در حالی که به دعای ما احتیاجی ندارند؟
@andisheengelabi
Clip-Pananhian-ShebahatHazrateAbbasVaEmamMosabneJafar.mp3
2.94M
🔘 #روضه
🔹شباهت حضرت ابالفضل(ع)
و امام کاظم(ع)
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلبریتی_باهوش به سبک لیورپول
🔸 #یورگن_کلوپ سرمربی تیم فوتبال #لیورپول در نشست خبری بعد از بازی تیمش در پاسخ خبرنگاری که با موضوع #کرونا سوال مطرح کرده است میگوید:
🔸من نمیدونم چرا #آدمای_معروف باید راجع به همه مسائل نظر بدن. #من_نمیدونم و کسی که میدونه باید راجع به این مسائل صحبت کنه.
این را دست به دست کنید تا به سلبریتیهایمان برسد
@andisheengelabi
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آنتی_ویروس_کرونا
قسمت دوم : #اخبار_بد را در تلفن همراه #قرنطینه کنیم‼️
#آنتی_کرونا
#سواد_رسانه_ای
#مخاطب_فعال
@andisheengelabi
#یادداشت_تحلیلی
🖌اقتصاد، جهش تولید، #مزیت_رقابتی
از سال ۸۸ تا سال۹۹، تمامی عناوین و شعارهای سال، جنبه اقتصادی داشته اند.یا خطاب مستقیم به مسئولان و دولت بوده یا مردم و بازار مصرف و یا هردو.
✅تشخیص درست #پاشنه_آشیل_کشور و اصرار بر ترمیم نقاط ضعف اقتصاد کشور، تیزبینی و فهم دقیق و #نگاه_راهبردی_رهبرانقلاب را می رساند که در فراز ونشیب های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، جو حاکم را به سمت پوشش نقطه ضعف اصلی و سکوی پرتاب نظام سوق می دهد و از اینشعار پاپس نمی کشد.
✅اقتصادی که #تفکر_لیبرالی و نئولیبرالی در طول سالیان قبل و بعدانقلاب بر آن حاکم بوده، #جراحی_بزرگی می طلبد که بایستی جهت مصرف تمام انرژی های کشور را به بهانه نام گذاری سال، به سمت رشد و پیشرفت اقتصاد هدف گیری نماید.
✅درسندچشم انداز۱۴۰۴، طی چهارپنج سال آینده بایستی در اقتصاد و علم و بهداشت و فناوری و...در #قله_منطقه ایستاده باشیم و راه چاره، چیزی جز یک #برنامه_راهبردی یا همان #پلن_استراتژیک معروف و مصطلح نمی باشد.
◀️اما ویژگی خاص نامگذاری امسال، انتظار و توقع #سرعت_بخشی به فعالیت ها و سیاستگذاری های خرد و کلان اقتصادی است و معیار سنجش آن، #ملموس_بودن_نتایجش در زندگی و سر #سفره_مردم می باشد.
✅جهش تولید، #یک_تفاوت_بزرگ در پلن اقتصادی کشور را لازم دارد و باحرکت های معمولی و روزمره و شناخته شده، ره به جایی نخواهد برد.
✅آنچه که در بیان استراتژیک لازم به توجه و تذکر می باشد، تدوین و طراحی #مدل_هایی_با_مزیت_رقابتی برای پیشرفت است.
✅ #مزیت_رقابتی در بیان ساده یعنی فعالیت هایی که منحصربفرد بوده و #خلاقانه و #شجاعانه و بومی طراحی شده باشد و در قیاس با طرح های مشابه رقبا، #تفاوت_را_رقم_بزند.
❕شما هر روز به رقیبانتان نگاه خواهید کرد و سعی میکنید تاکتیکهای آنها را کپی کنید:
▫️آنها قیمت خود را کاهش دادهاند، پس ما هم باید قیمت خود را کاهش دهیم.
▫️آنها محصولات جدید عرضه کردهاند، پس ما هم باید به دنبال توسعه محصول جدید باشیم.
▫️آنها سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مستقر کردهاند، پس ما هم باید این سیستم را راهاندازی کنیم.
▫️آنها باشگاه مشتریان راهاندازی کردهاند و به هر کس در هر خرید امتیاز میدهند، پس ما هم باید همین کار را انجام بدهیم.
▫️آنها فروش ویژه گذاشتهاند، پس ما هم فروش ویژه بگذاریم.
◽️این رفتارها میتوانند اشتباه نباشند. ممکن است واقعاً گاهی اوقات، شما تصمیم بگیرید در پاسخ به تاکتیکهای شرکت رقیب، تاکتیکها و اقدامهایی را بهکار بگیرید. اما اصل ماجرا این است که #استراتژی_را_نمیتوان_در_رقابتهای_تاکتیکی_خلاصه_کرد.
✅شما باید در سطح کلان، یک بار تکلیف خودتان را مشخص کنید که محور اصلی رقابت شما چیست و نسبت به رقیبانتان #چه_مزیتی دارید.
✅از نظر پورتر، مزیت رقابتی به معنای ویژگی یا ویژگی هایی است که باعث میشود یک مرکز اقتصادی بتواند #بهتر_از_رقیبانش عمل کند (Outperforming Competitors).
📙انتظار بالاتر، #اقدامات_قوی_تر و #سریع_تر را طلب می کند. ظاهرا باید متفاوت تر از قبل عمل کنیم.
◀️در سطح مسئولین، #مدیران_طراح_و #مولد و #باجَنَم(نه دولتمرد ضعیف و غربزده) می طلبد.
◀️در سطح عمومی، مردمی #باهوش و #حامی_در_مصرف لازم دارد.
◀️ در سطح #رسانه نیز، تعهدی آرامش بخش و #امیدوارکننده و محرک به سمت #کنشگری_مثبت(نه یک سلبریتی غرغرو و برج آج نشین) را نیاز دارد که هر طرح ملی بدون #پیوست_رسانه_ای قوی و #همسو و هوشمندانه، محکوم به شکست است.
✅پس #مثلث مدیر باعرضه در طراحی و تولید، مردم باهوش و حامی در مصرف، رسانه ای الهام بخش و همراه در تمامی مراحل چرخه تولید تا مصرف، عوامل اصلی تحقق آرمان پیشرفت و ثبات اقتصادی کشور است.
✅یقینا هیچ کشوری بدون اتکا به نیروهای داخلی و بدون توجه به موقعیت ها و ظرفیت های درون مرزی، به استقلال و پیشرفت نخواهد رسید و #طعم_تلخ_وابستگی را ترک نخواهد نمود و در هر تحریم و #نوسان سیاسی و اقتصادی و زیست محیطی و... خواهد لرزید.
✅مسیر پیشرفت کشور از استقلال در اقتصاد و مسیر استقلال اقتصادی از #جهش_تولید می گذرد.
آینده ای پر از موفقیت و پیشرفت و شادکامی را برای ملت بزرگ ایران آرزومندم.
علیرضامحمدلو
@andisheengelabi
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ آیا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و کرونا ارتباطی با هم دارند؟
وزیر دفاع اسبق آمریکا، 1979, در رم چه گفت:
👆 #افزایش_جمعیت جهان به ده میلیارد نفر، از نظر آمریکا تهدید بزرگی است.
روش کاهش جمعیت: کنترل زاد و ولد، افزایش مرگ و میر
تاکتیک عملیاتی: جنگ ها، مریضی ها
@andisheengelabi