May 11
بنام خداوند جان و خرد...
امیدوارم این حس دغدغه برای نشر اندیشه های انقلابی و دینی، تا خون در رگ هایمان جریان دارد باقی و عالی بماند.
@andisheengelabi
May 11
فرمایشات #امام_خامنه ای(دام ظله) در جمع مردم آذربایجان شرقی:
من میخواهم [مطلبی هم] عرض بکنم برای آیندهی کشور؛ بدانید،
✅ اوّلاً جوانها باید خودشان را آماده بکنند؛ از لحاظ علمی، از لحاظ اعتقادی، از لحاظ انگیزههای انقلابی، جوانها باید همیشه آماده باشند.
✅جوانها #موتور_پیشرفت انقلابند؛ از اوّل هم همینجور بوده است، تا امروز هم همینجور است.
✅ خوشبختانه ما امروز جوانِ دارای عزم و همّت و بصیرت، از اوّل انقلاب #بیشتر داریم. نه اینکه بهقدر اوّل انقلاب؛ نخیر، بصیرت جوانهای امروز، عمق معرفت جوانهای امروز، از بسیاری از جوانهای اوّل انقلاب بیشتر است و ما در این زمینه هیچ کمبودی نداریم؛ این بحمدالله هست.
✅جوانها خودشان را باید آماده کنند؛ این نوجوانهایی که به سمت جوانی میروند باید خودشان را آماده کنند؛ #تفکّرات_انقلابی، #انگیزههای_انقلابی، #بصیرت_انقلابی، #اقدام_انقلابی، جزو سرفصلهایی است که جوانهای ما باید به یاد داشته باشند.
1396/11/29
@andisheengelabi
🚨اهمیت سرمایه اجتماعی در گام دوم انقلاب:
سرمایه اجتماعی، عبارت است از یک ظرفیت (جوهر اجتماعی) که هماهنگی و همکاری را در جامعه و گروه، تسهیل می کند. در واقع، می توان سرمایه اجتماعی را یک مفهوم مرکب که دارای سه بعد: ساختار، محتوا و کارکرد است، تلقی نمود که ساختار اجتماعی آن، همان شبکه ارتباطات اجتماعی است و محتوای آن، عبارت از اعتماد و هنجارهای اجتماعی است و کارکرد آن نیز همان عمل متقابل اجتماعی است.
امروزه در کنار سرمایه های انسانی و اقتصادی، سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی (social capital) نیز مورد توجه قرار گرفته است. سرمایه اجتماعی، یا بعد معنوی یک اجتماع، میراثی تاریخی است که از طریق تشویق افراد به «همکاری» و «مشارکت» در تعاملات اجتماعی، قادر است به حل میزان بیشتری از معضلات موجود در آن اجتماع، فائق آید و حرکت به سوی رشد و توسعه شتابان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را امکان پذیر سازد.
در واقع، سرمایه اجتماعی را می توان در کنار سرمایه های اقتصادی و انسانی، بخشی از ثروت ملّی به حساب آورد که بستر مناسبی برای بهره برداری از سرمایه انسانی و فیزیکی (مادّی) و راهی برای نیل به موفقیت قلمداد می شود.
ابعاد سرمایه اجتماعی
در یک دسته بندی، سرمایه اجتماعی به سه بُعد: ساختاری، شناختی و ارتباطی تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر یک از این ابعاد می پردازیم.
1. بعد ساختاری:
این بُعد، به سه دسته زیر تقسیم می شود:
الف: پیوندهای موجود در شبکه، شامل: وسعت و شدت ارتباطات موجود در شبکه.
ب: شکل و ترکیب شبکه، شامل: سلسله مراتب شبکه، میزان ارتباط پذیری و تراکم شبکه.
ج: تناسب سازمانی، مثلاً: تا چه انداره شبکه ایجاد شده برای یک هدف خاص، ممکن است برای اهداف دیگر نیز استفاده شود.
2. بعد شناختی:
این بعد که محور آن، شناخت (یعنی فعالیّت های ذهنی، عقلی و اندیشه ای) است، با استفاده از زبان مشترک، بینش مشترکی از اهداف و ارزش ها را برای اعضای شبکه فراهم می کند و مقدمه فعالیت بهینه آنان در نظام اجتماعی را فراهم می نماید و شامل: زبان، علائم مشترک و روایت های مشترک است.
3. بعد ارتباطی:
این بعد، شامل مؤلّفه هایی چون: اعتماد، هنجارها، تعهدات، روابط متقابل و تعیین هویت مشترک است.
✅✅شرط تحقق عینی بیانیه گام دوم انقلاب
با این توصیف و تفصیل می توان اذعان نمود که رهبر انقلاب به درستی نقطه #قوت_نظام را نشانه رفته و دلیل اینکه رک و شفاف در قبال ساختارهای موجود از عامل و اراده انسانی سخن می راند، این است که #جوان، منشا و مبنای قدرت و اقتدار نظام می باشد، و این بیان و بیانیه نیز حرکت رو به جلویی است که گام های بعدی انقلاب را تسریع می بخشد.
در دنیایی که قدرت و تنازع بقا و جلب منفعت حرف اول و آخر را می زند، این نیروی انسانی مومن و انقلابی است که می تواند منشا تحول و تغییر در کشور و منطقه و جهان قرار بگیرد و حال و هوای انسانی و ایمانی به جهان بشریت اعطا نماید.
مدیریت محافظه کار و فرسوده فقط باعث درجا زدن و اتلاف فرصت ها و قدرت های نظام می شود و به جای سرعت بخشیدن به قطار انقلاب، نقش سرعت گیر و دست اندازهای درونی را برای نظام ایفا می نماید. رویش های انقلاب همان هایی هستند که در جلسات متعددی مثل دانشجویان و طلاب و شاعران و مداحان و اندیشمندان و هنرمندان به دیدار ایدئولوگ انقلاب می شتابند و مورد خطاب ایشان برای حرکت در مسیر تحقق آرمان های انقلابی واقع می شوند.
#بیانیه_گام_دوم اگر بخواهد توان عینی و تحقق خارجی خود را تجربه نماید و به منصه ظهور برسد و منشا تحول و اثر قرار گیرد، بایستی بی تعارف در سطح رسمی و قلمروهای غیررسمی و مردمی، شاهد حضور جوانان و نیروی مستعد مومن انقلابی باشیم تا کمترین اتلاف انرژی در خصوص منابع و توان و اقتدار و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و...در کشور داشته باشیم./702/241/ح
📝علیرضا محمدلو
📍تبیین بیشتر در لینک زیر👇
http://vasael.ir/fa/news/13378/اهمیت-سرمایه-اجتماعی-در-بیانیه-گام-دوم-انقلاب
@andisheengelabi
Savade Resaneh1.pdf
1.85M
#کتاب_سواد_رسانه
اثر استاد محمدی ( از اساتید مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان حوزه علمیه قم)
ویژه مربیان تربیتی
آشنایی با رسانه و شیوه های مقابله با تهاجم رسانه ای
@andisheengelabi
وسایل ارتباط جمعی و #از_خود_بیگانگی در تمدن امروز
آیت الله #شهید_مطهری
🔹یكی از مواهب برای انسان این است كه شرایط برایش فراهم باشد ولی هیچ چیز برای او تحمیلی نباشد. گاهی فكر هم برای انسان تحمیلی است، ذوق هم تحمیلی است، عاطفه هم تحمیلی است و این مصیبت #تمدن جدید است.
🔹شما ببینید امروز این #وسایل_ارتباط_جمعی- و به قول اینها #رسانه_های_عمومی - دارد انسانها را مسخ می كند، یعنی انسانها را آن طور می سازند كه دل خودشان بخواهد نه آن طور كه مصلحت واقعی آنهاست یا مطابق آنچه كه انسانها خودشان برای خودشان انتخاب كرده اند. وقتی چیزی را بخواهند، دائماً به گوش آدم می خوانند، جلو چشم او می آورند، آنقدر می آورند كه اصلاً روح انسان را مسخ می كنند و انسان نمی تواند غیر از آن فكر كند.
🔹این مسئله ی مسخ انسان كه در تمدن امروز وجود دارد هیچ زمانی مشابهش وجود نداشته. الآن به شكلی است كه هیچ كس در انتخاب هیچ چیزی نمی تواند #آزادی داشته باشد، با اینكه انسان امروز در یك حد بالاتری از #دانش و #معرفت قرار دارد. مثلاً انسان می خواهد یك لباس انتخاب كند، هزار و یك لِم و كلك و فن است كه آن لباسی را كه فلان كارخانه تولید كرده به تن او بپوشانند.
🔹آنقدر #تبلیغات می كنند، آنقدر #تلویزیون نشان می دهد كه وقتی شخص از كنار خیابان رد می شود و یك #مانكن با هزاران طنّازی در یك فروشگاه است، این بدبخت بی جهت به آنجا كشیده می شود. نمی خواهد آن لباس را بخرد ولی روی این جهت اغفال می شود. می رود به خیال خودش دو سه كلمه با او حرف بزند، ده دقیقه حرف می زند. یك وقت به خود می آید می بیند كه چند تكه لباس هم زیر بغلش است و دارد خارج می شود. مجبور است آن را بپوشد. این امر به او تحمیل می شود. تازه اینها تحمیل های خیلی ساده است والاّ همه جور #فكر و ذوق و سلیقه و عاطفه و همه چیز به مردم به زور تحمیل می شود.
🔹این چه كمالی است برای انسان؟ ! همان چیزی است كه خودشان آن را «از خود بیگانگی» نامیده اند. نهایت از خود بیگانگی در تمدن امروز وجود دارد؛ یعنی در عین اینكه انسان به طور كلی از اسارت #طبیعت آزاد شده است ولی همین امر سبب اسارت انسان برای انسان شده به شكل دیگری و به نوعی #بردگی منجر شده است به شكل دیگری.
مجموعه آثار شهید مطهری . ج15، ص 222-223
#سواد_رسانه
@andisheengelabi
970620-Panahian-HaghShenas-ControlZehnDarMasirTagharob-Moharam97-01-18k.mp3
6.05M
🔉 #کنترل_ذهن در مسیر تقرّب(۱)
📅 جلسه ۱ | ۹۷/۶/20
🔍 #محرم۹۷
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #پناهیان
@andisheengelabi
⚠️ #سلبریتی_الگوی_مصرف_پست_مدرن
به تعبیر یک نویسنده جامعه شناس، در جامعه معاصر سلبریتی بودن لزوما به این معنی نیست که یک فرد در مقایسه با میانگین افراد آن جامعه از استعداد و مهارت بیشتری برخوردار است، بلکه صرفا به این معنی است که یک نفر بهتر از دیگران توانسته #کالایی را که مردم می خواهند، به خوردشان بدهد. مهم این است که مردم با دیدن آن بتوانند رویایی از آن چه را ندارند، در سر بپرورانند.
به همین خاطر است که با بررسی سلبریتی های هر جامعه می توان به #فرهنگ_توده_ای و شکاف های اصلی آن جامعه در یک دوره مشخص پی برد. چرا که #فرهنگ_شهرت چیزی فراتر از علاقه به آدم های مشهور، انعکاسی از ارزش های جمعی و نمایش رابطه پیچیده میان انتظارات اجتماعی و واقعیت های اجتماعی ـ اقتصادی است.
#تفاوت_سلبریتی_های الان با الگوها و اسوه های سنتی را می توان در خلقیات و روحیات و رفتارهای ارزشی و انسانی و اجتماعی آنها دانست. در دوران ماقبل پست مدرن، کسی که ویژگی های متفاوت تری بلحاظ پهلوانی یا اندیشه ای یا جوانمردی و ایثارگری یا مدیریت و راهبری دینی و اجتماعی و سیاسی و یا مولد بودن در امور اقتصادی و... را داشت، تبدیل به شخصیتی مرجع و معروف می شد و تاثیر رسانه ها حداقلی محض بود ولی الان ویژگی های ظاهری و #سبک_مصرفی و پوششی خاص با حضور حداکثری در مقابل ارباب رسانه و تبدیل شدن به سوژه مصرف رسانه ای باعث شهرت و معروفیت شخص می شود.
📝علیرضا محمدلو
📍تبیین بیشتر مطلب در لینک زیر👇
http://vasael.ir/fa/news/13493/سلبریتی-الگوی-مصرف-پست-مدرن
@andisheengelabi