عصرتبیین عصررسانه
📲آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا به #اینستاگرام اعتیاد دارید؟؟؟🧐
🔔تنها 3دقیقه وقت مطالعه
1️⃣اگر کسی شما را لایک کند آن بالا نشان داده میشود که یک نفر مطلب شما را لایک کرده است.
2️⃣اگر کسی به شما کامنتی بدهد آن بالا نشان داده میشود که یک نفر برای شما کامنتی فرستاده.
3️⃣اگر کسی شما را فالو کند آن بالا نشان داده میشود که کسی شما را فالو کرده است.
4️⃣اگر کسی از فالوینگهای شما لایو بگذارد آن بالا نشان داده میشود که کسی لایو گذاشته است.
⁉️اگر بپریم و آن بالا را کاری کنیم که چیزی نشان ندهد آن وقت چه اتفاقی میافتد؟
✅یک میل اعتیادآور درون ما جریان دارد که برگردیم و دائم چک کنیم که آیا اتفاقی رخ داده یا نه؟ در حالی که الحق و الانصاف اکثر این اتفاقات اصلا مهم نیستند و چیزی به ما اضافه نمیکنند.
✅مثلا گرفتن یک لایک چه اتفاق خاصی است؟ یا فالوری که میدانیم میتواند چند روز دیگر صفحهمان را آنفالو کند؟
🔴تازه به غیر از نوتیفیکیشنها یک صفحه داریم به نام صفحه سرچ، پر شده از مطالب عوام پسندانه بر اساس علایق ما، صفحهای که از سر بیکاری و بی برنامگی همیشه آن جا علاف میشویم. یک صفحه بی انتها با اطلاعات نامتناهی که هیچ وقت تمام نمیشود و اگر ما هم تمام شویم او وجود دارد.
🔴اینستاگرام پا را این فراتر گذاشته و اطلاعات بیشتری درباره استوریها و پستها به ما میدهد که چه کسانی دیدهاند، چند بار بوکمارک شده و برای چند نفر دایرکت شده.
🎰این اطلاعات سطحی و بی فایده، به همراه صفحه سرچ تضمین کننده بقای اینستاگرام هستند.
📌اینستاگرام را میشود طور دیگری تصور کرد. معیارهایش را کمی دستکاری کرد و حاصل را دید.
✅اولا مفهوم لایک را از آن حذف کنیم. بخش عظیمی از نوتیفیکیشنها حذف میشود و برای لایک گرفتن مطلب نمیگذاریم.
♻️فالور و فالوینگ باشند ولی معلوم نباشد چه کسانی ما را فالو و آنفالو میکنند. این طور افراد واقعا به قصد واقعی فالو میکنند. نه فالو بک که میشود اسمش را گدایی متقابل گذاشت.
❎صفحه سرچ حذف شود و فقط بتوانیم افراد را پیدا کنیم.
⚠️نظارت قدرتمندی روی هشتگها باشد که اگر کسی هشتگ نا به جا زد صفحهاش حذف شود.
💠اگر کسی کامنت داد همه جمع شود و فقط ۲۴ ساعت بعد مشخص شود که کامنتها چه بودهاند. آن وقت کاربر این شبکه اجتماعی فقط هر ۲۴ ساعت یک بار آن را چک خواهد کرد.
🛃اما اینستاگرام برای این طراحی شده که با اطلاعات پراکنده مغزمان را پر کند و وقتمان را در حدی که میتواند، با سیستم اعتیادآورش از بین ببرد.
⁉️چه ضرورتی دارد که بسیاری از اطلاعات آماری در دسترس مخاطبین باشد آن هم وقتی که نه اینها آدمهای مهمیاند و محتوای مهمی تولید میکنند. مثلا یک شرکت اقتصادی نیستند، صرفا یک صفحه شخصی دارند که خیلی جدیاش گرفتهاند.
کانال عصرجدید، عصر رسانه
@Andisheengelabi
🎯 بازی رایانهای اگر بکشبکش نداشته باشد، به چه دردی میخورد؟
— بازیهای رایانهای «ملایمی» که جدیداً رایج شدهاند کمک میکنند تا آرامش خودمان را حفظ کنیم
📍بازیهای رایانهای راهی برای سیرابکردن عطشهایی است که در زندگی بیرون به آنها نمیرسیم. رانندگی با سیصد کیلومتر سرعت در خیابانهای باریک و شلوغ، به رگبار بستن هیولاها و زامبیها، سوراخ سوراخکردن بهترین دروازهبانهای جهان، یا فرمانروایی بر سرزمینها و فرمان جنگ و صلح صادرکردن. برای همین بازیها را تقلید زندگی آدمهای سرآمد در دنیای واقعی دانستهاند. اما شاید حالا به دستۀ کاملاً متفاوتی از بازیها نیاز بیشتری داشته باشیم. بازیهایی که بهجای هیجان و استرس، آرامش و سکون هدیه کنند.
🔖 ۲۱۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۳ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9774/
🔻کانال عصر جدید،عصر رسانه
@Andisheengelabi
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼 ترانهٔ My Voice
ترانهٔ انگلیسی «صدای من»
کاری زیبا از گروه وتر
🔸 من نمیتوانم نفس بکشم، نه فقط زمانی که گلویم را گرفته باشند، بلکه تا وقتی ابرهای بیعدالتی آسمان را تیره و خورشید حقیقت را از چشمان ما پنهان کردهاند.
🔻موسیقی این ترانه برگرفته از آهنگ “Numb” از “XXXTentacion” است، هنرمند آمریکایی سیاهپوستی که او هم مدتی قبل از این کشته شد.
@Andisheengelabi
عصرتبیین عصررسانه
🔹همه والدینی که نگران آنلاین بودن فرزندانشان هستند، حتما بخوانند
🔸«کودکان تنها با چند کلیک میتوانند از مکانی امن به مکانهایی ترسناک (نگرانکننده) بروند»
✔️نیوزیلند بنابر آمار سال ۲۰۱۹ یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار دسترسی کودکان به محتواهایی که مناسب گروه سنیشان نیست را داراست. از این رو دولت برای مقابله با این معضل دست به اقداماتی از جمله تولید آگهیها و کلیپهای ویدیویی هشدار دهنده و ایجاد سایت آموزشی و راهنما برای والدین جهت مواجهه با این معضل زده است.
✔️پخش یک ویدیوی آگهی تلویزیونی غیرمعمول از سوی دولت نیوزیلند با موضوع هشدار دسترسی کودکان به فیلمهای پورن در فضای مجازی که میلیونها بار دیده شد و با واکنشهای بسیاری مواجه شد؛ گام اول دولت این کشور برای هشدار به والدین بود. در این ویدیوی غیرمعمول تبلیغاتی در مورد مشکلات ارتباط کودکان با دنیای مجازی و لزوم آموزش در مورد برخورد با آن بویژه در مورد فیلمهای پورن نمایشی کوتاه ارائه شده است.
✔️موضوع ویدیو از این قرار است که دو هنرپیشه نیوزیلندی با نامهای «درک» و «سو» که وانمود میکنند بازیگر پورن هستند به در خانهای میروند. مادری در را باز کرده و با حالتی شوکه به زن و مرد مینگرد. آنها به او میگویند که پسر کوچک شما از طریق لپتاپش در اینترنت ما را تماشا میکنند. و اینکه او نباید با این سن و سال اینچنین محتواهایی را تماشا کند چراکه اطلاعی از نحوه ارتباطات و تعاملات بزرگترها را نمیداند و نباید با این صحنهها مواجه شود. پسر هم که در یک دستش لپتاپ و در دست دیگرش یک کاسه غذا هست، به محض اینکه این دو را درِ خانهشان میبیند، از ترس کاسه غذا از دستش میافتد.
✔️ایندیپندنت مینویسد: راوی این فیلم تبلیغی و ترویج کننده مراقبت والدین در پایان آدرس وبسایت مشاورهای دولت نیوزیلند را اعلام میکند. این فیلم پس از انتشار گزارشی در سال گذشته منتشر شد که نشان میداد نوجوانان در نیوزیلند از اینترنت به عنوان اصلیترین روش برای یادگیری در مورد رابطه جنسی استفاده میکنند.
✔️«هیلاری نگان کی» سخنگوی بخش «بیماری تصویری» (Motion Sickness) آژانس تولیدکننده این آگهی ویدیویی در این مورد میگوید: والدین باید هنگام برخورد با این مسائل و مشکلات احساس اطمینان کنند که آنها بهترین فرد برای حفظ امنیت فرزند خود هستند.
💢متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
👉 http://fna.ir/exs888
@andisheengelabi
#فیلم_خوب_ببینیم!
#انیمیشن_کلاوس (klaus - 2019)
💠انیمیشن کلاوس با ساختار جذاب و تماشایی خود، داستانی منحصربهفرد و استثنایی و صداپیشگان حرفهای توانست بازخوردهای بسیاری مثبتی بدست آورد.
✅سایت راتن تومیتوز با بررسی 61 نقد، 93 درصد از آنها را مثبت خواند و امتیاز 7.59 از 10 را به این انیمیشن اعطا کرد و در اجماع نهایی خود چنین نوشت: «انیمیشن کلاوس زیبا و روایت طنزآمیز و دلانگیزی است که باعث میشود کلاوس کاندیدی حتمی برای تماشا در تعطیلات کریسمس باشد».
📺انیمیشن Klaus توانست با شکست انیمیشن داستان اسباب بازی 4 از سوی مجله Animation به عنوان بهترین انیمیشن سال 2019 انتخاب شود.
🔴متااسکور نیز با بررسی نظرات مخاطبان و تماشاگران به این فیلم نمره 9 از 10 را اعطا کرد.
❎در پایان باید گفت بیشک انیمیشن کلاوس جز بهترین و مجبوبترین فیلمهای سال 2019 است. این فیلم 96 دقیقهای با کسب جوایز متعدد نشان داد که قادر به مبارزه با کمپانیهای بزرگی مانند #پیکسار و #دیزنی است.
دیدن این انیمیشن زیبا و متفاوت را به همه دوستداران انیمیشن پیشنهاد میکنیم. آیا این انیمیشن را دیدهاید؟ نظر شما در مورد این انیمیشن چیست؟
@andisheengelabi
#برشی_از_کتاب
#جنگ_روانی
#صلاح_نصر
📌تاریخ جنگ به قدمت تاریخ آدمی است. در گذشته رکن اساسی پیروزی در جنگ، حذف فیزیکی دشمن بود. اما هم اکنون پا به پای پیشرفت در ساخت فن آوری های جنگی، از بین بردن روحیه، به تنش کشاندن و ایجاد اضطراب روانی دشمن از یک سو و تاثیر بر ذهن دشمن، تحریف حقیقت و تخریب فرهنگی از سوی دیگر، نقش اصلی و اساسی یافته است، تا بدانجا که امروز مسجل شده است برنده نهایی جنگ کسی است که ابتدا دشمن را در جنگ فرهنگی و روانی شکست داده باشد.
✅برای مقاومت در برابر جنگ روانی – فرهنگی که اولین ابزار آن رسانه است، ناگزیریم ماهیت رسانه و جنگ روانی را به درستی بشناسیم تا خود را در برابر آن آماده سازیم.
⏪جنگ روانی مفهومی است که از جنگ جهانی اوّل به بعد توسط آمریکائی ها مطرح شده و رفته رفته فراگیرتر شده است. ارائه تعریف همه پسند از آن دشوار است زیرا در طول سال ها و بسته به شرایط سیاسی مختلف در جهان، معانی متفاوت و حتّی الفاظ گوناگون معادل آن به کار رفته است: جنگ سرد، جنگ افکار، جنگ سیاسی، فعّالیت های اطّلاعاتی بین-المللی، مبارزه اطّلاعاتی، جنگ تبلیغاتی، تحریک و جنگ کلامی از آن دست اند. امّا تسامحاً می توان پذیرفت که جنگ روانی استفاده از تبلیغات بر ضدّ دشمن، همراه با اقدامات عملی ای است که دارای ماهیت نظامی، اقتصادی یا سیاسی باشد. بنابراین استفاده برنامه ریزی شده از هر یک از انواع ارتباطات به منظور تأثیر بر عواطف و افکار یک گروه دشمن رکن اصلی آن است و پای "رسانه ها" ، پای اطّلاعات، تبلیغات، شایعه پراکنی، افکار عمومی را به میان می کشد.
کانال عصر جدید، عصر رسانه
@andisheengelabi
#معرفی_کتاب
#جنگ_روانی
نوشته #صلاح_نصر
✅کتاب " جنگ روانی" در هشت بخش تدوین شده است. بخش اول کتاب پیدایش رفتارهای اجتماعی جنگ روانی، ریشه های تاریخی و مفاهیم مختلف آن را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و بخش دوم سازماندهی جنگ روانی و قابلیت های افراد در برخورد با این جنگ روانی را گوشزد می کند.
♻️بخش سوم طرح ریزی عملیات جنگ روانی و هدف های سیاسی و نظامی آن را معرفی کرده و بخش چهارم عرصه های ارتباطات را در شیوع این جنگ روانی بر می شمارد.
💠بخش پنجم با عنوان شایعات آفت جامعه، به تعریف شایعه، طبقه بندی شایعات، شایعه از دیدگاه روانشناسی، راهنمای تحلیل شایعات و مقاومت در برابر شایعات را به تفصیل بیان کرده و زوایای هر یک را برای خوانندگان روشن می سازد. بخش ششم نیز تاثیر افکار عمومی و تبلیغات را در گسترش جنگ روانی مورد تحلیل قرار داده و به بیان انواع تبلیغات و نقش نظرخواهی ها در ارزیابی جنگ روانی می پردازد.
❎بخش هفتم کتاب حاضر نقش اطلاعات در جنگ روانی ، اطلاعات تبلیغاتی و تحلیل تبلیغات موشکافانه مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت بخش آخر کتاب با عنوان کاربرد، انقلاب ۲۳ ژوئیه بر ضد روشهای استعماری و ارتجاعی را به عنوان نمونه نام برده و آن را در مقاطع مختلف در بوته نقد و بررسی قرار می دهد.
⏪چاپ پنجم کتاب " جنگ روانی" در ۶۱۶ صفحه و با قیمت ۲۸۵۰۰۰ ریال از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
کانال عصر جدید، عصر رسانه
@andisheengelabi
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ضریب اعتماد به دیدنی هایمان روز به روز در حال افول است...
به دنیای فریب و زیبای #دیپ_فیک خوش آمدید...
شاید قرار است که دیگر جعل واقعیت یا بهتر بگویم #واقعیت_جعلی به بخشی از زندگی آینده تبدیل شود...
#تکنولوژی_جعل_واقعیت
@andisheengelabi
#یادداشت_فرهنگ_و_رسانه
💡روز دختر، انگاره ای استراتژیک
🔹نمادسازی یعنی ارائه تصویری معنادار و کدگذاری شده برای تثبیت یک هدف استراتژیک.ادعا شده که راهبری اجتماعی بسمت یک تمدن، از مسیر انگاره سازی های راهبردی، ممکن و میسور می شود.
▫️نامگذاری ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر در راستای نمادسازی دینی، تدبیری است راهبردی که با #برجسته_سازی جایگاه دختر، تصویری حقیقی و بدور از تبلیغات سیاه و خاکستری موجود علیه دخترمسلمان ارائه نماید و چند اتفاق خوب را منجر شود.
▫️اولاً مرزهای عقیدتی مشخصی را در مساله جنسیت ترسیم می نماید و ثانیاً توان پاسخگویی به شبهات انزوا و کم ارزش بودن جنس زن را افزایش می دهد و سوم اینکه حس #اعتمادبنفس را به دختران عفیف سرزمین ایران، جهت مطالبه گری جایگاه واقعی شان فارغ از #پروپاگاندا و غوغاسالاری دشمنان خارجی و همسویان داخلی شان فراهم می نماید.
▫️در همین راستا باید اضافه نمود که هر تصویر و انگاره استراتژیک، پتانسیل آن را داراست که خط مرزی واقع شده و حتی انواع تمدن را از هم تفکیک نموده و نقطه عطفی جدی در زمینه نامگذاری تمدنی قرار بگیرد.
▫️مساله زن نیز #انگاره_ای_استراتژیک است که می تواند با مقوله حیا گره خورده و تمدن عفت و حیامحوری را رقم بزند و برعکس می تواند با برهنگی به بهانه آزادی عجین شده و تمدن عاری از حیا و عفت را به منصه ظهور رساند.
▫️آنچه که بعنوان دلالت التزامی این ادعا قابل ارزیابی و توجه جدی است، مساله نشاط و فعال بودن و اثرگذاری یک دختر عفیف و مسلمان در عرصه خانوادگی و اجتماعی است که به دور از جوزدگی ها و #نمایش_های_اینستاگرامی و وقت تلف کردن ها و #تقلیل_یافتگی_های_توییتری و...بعنوان دختر طراز تمدن اسلامی منشاء اثر واقع شود.
▫️دختر در نگاه انگلوساکسونی با گام نهادن در جاده آزادی و لذت گرایی و سرگرمی محض، به #ابزاری_جهت_توسعه صنعت و اقتصاد تعبیر می شود و در نگاه کلیسازده کاتولیکی ، به موجودی ضعیف و منزوی و #دچار_روزمرگی بدل می گردد و در خوانش متعالی دینی، انسانی #صاحب_اثر و مستقل و بی بدیل در تدبیر منزل و ارتباطات اجتماعی تلقی می شود.
🔸الغرض اینکه #تصویرسازی_صحیح از جنس زن در سطح ملی، یک رسالت تاریخی تمدنی در عرصه آموزشی و رسانه ای می باشد که تولیدات فاخر تلویزیونی و سینمایی و کنشگری فرهیختگانی در نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی، انگاره ای اعتمادافزا، مولد امنیت و پیشرفت آفرین را رقم خواهد زد.
🖌علیرضامحمدلو، پژوهشگر رسانه و فرهنگ
@andisheengelabi
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تهاجم_فرهنگی
بنظرتون ما در چه سطحی از این وضعیت هستیم؟
@andisheengelabi