⭕️چند روش برای رسیدن به انتخاب درست در انتخابات
1️⃣ تفاوت شعار و برنامه را تشخیص دهید
#برنامه مبتنی بر مسائل اصلی کشور و مردم است، راهکار دارد و جزئیتر مطرح میشود. اما #شعار اکثرا کلی، پر ابهام و با استفاده از واژگان فریبنده مطرح میشود.
2️⃣ آیا وعدههای کاندیدا در حیطه اختیارات رئیسجمهور است
گاهی کاندیداها قولهایی میدهند که طبق قانون اساسی در حیطه اختیارات رئیسجمهور نیست. مثلا در حیطه اختیارات مجلس یا ستاد کل نیروهای مسلح یا سایر بخشهاست. مهم است بدانیم فرد قانونا توانایی اجرای وعدهاش را دارد یا فقط بنا دارد با ذکر برخی مسائل، از این مرحله عبور کند.
3️⃣ به کلیدواژهها دقت کنید
واژگان بیعلت انتخاب نشدهاند و به شما کمک خواهند کرد میزان دغدغه فرد در قبال مسائل کشور را ارزیابی کنید. کلیدواژههای پرتکرار یک کاندیدا اگر ناظر بر مسائل اصلی کشور نبوده و مربوط به حواشی باشد، یکی از روشهای است که به شما در انتخاب بهتر کمک کند.
4️⃣ فقط تیتر اخبار را نخوانید
در بازه زمانی انتخابات بهوفور اخباری را مشاهده خواهیم کرد که تیترشان به نکتهای جنجالی اشاره دارد که اساسا آن جملات و کلمات به شکلی دیگر در متن اظهارات فرد بوده است. دقت کنید تیترها میتوانند شما را گمراه کنند.
5️⃣برچسب است یا واقعیت؟
در انتخابات رقبا برای بیاثر کردن تبلیغات یکدیگر اقدام به برچسبزنی و انگ زدن میکنند. لزوما برچسبها با واقعیت یکی نیستند و گاهی حتی در تضاد با واقعیت هستند اما در زرورق واژگان جذاب پیچیده میشوند و شما را از مسیر اصلی دور میکنند.
✍️معصومه نصیری_مدرس سواد رسانهای
#سواد_انتخاباتی
#انتخابات_۱۴۰۳
@asrehooshmandi
📣آنچه باید درباره #پروپاگاندا یا #تبلیغات_سیاسی بدانید
پروپاگاندا یعنی چه؟
گونهای ارتباط است که در آن، اطلاعات #هماهنگ و #جهتدار برای اثرگذاری بر افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده میشود. #پروپاگاندا برخلاف تهیه اطلاعات غیر جانبدارانه، در اصلیترین معنای خود، دادن اطلاعات با هدف نفوذ بر مخاطب است. در این راستا، اغلب اوقات، واقعیتها به طور #گزینشی بیان و بازنمایی میشوند تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند.
🔻روش های رایج برای موفقیت پروپاگاندا
#برچسب_زدن: برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه.
#شعار_های_فریبنده: دادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی.
#حمله_شخصی: حمله کردن به شخصیت فرد؛ اتهام روابط نامشروع یا خیانت به کشور به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او.
#تکرار: تکرار بی وقفه یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود.
#توسل_به_اکثریت: القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است.
#دروغ_بزرگ: بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمیکند که کسی آنقدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد.
و.....
به دوقطبی ها، به کلیدواژه های احساسات برانگیز، به شعارهای بدونراهکار، به تاکید بر کارنامه به جای ارائه برنامه، به تاکید بر برنامه بدون ارائه راهکار و به همه آنچه ذیل گفتمانهای مختلف انتخاباتی گفته میشود دقت کنید.
معصومه نصیری
@asrehooshmandi
تأثیر مناظره اول بر روند توجه و محبوبیت نامزدهای انتخاباتی
پنجمین گزارش میدان رقابت نامزدهای انتخابات در شبکههای اجتماعی
🗓 ۲۴ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - پس از اولین مناظره
📊 دیتاک در این گزارش به بررسی میزان توجه و محبوبیت نامزدهای ریاست جمهوری پس از اولین مناظره، در شبکههای اجتماعی پرداخته است.
🔥 مسعود #پزشکیان همچنان بیشترین میزان توجه کاربران را به خود جلب کرده و سعید #جلیلی نیز همچنان مثبتترین توجهات را در شبکههای اجتماعی به خود اختصاص داده است.
👈 در این بازه زمانی نسبت به گزارش پیشین (مربوط به 20 تا 23 خرداد) رقابت جلیلی و پزشکیان از لحاظ میزان توجه نزدیکتر شده و از طرفی نظرات منفی درباره هر دو افزایش یافته است. نظراتی که درباره این دو نامزد نوشته میشود عمدتاً مثبت یا منفی است و نظرات خنثی درباره آنها کمتر منتشر میشود.
👈 #پورمحمدی را میتوان پدیده کمتوجه مناظره اول دانست. به این دلیل که اگرچه میزان توجه او پس از مناظره افزایش چندانی نداشته، اما احساسات مثبت نسبت به او به طرز چشمگیری افزایش یافته است. همچنین نظرات منفی درباره #قالیباف اندکی کاهش یافته است.
📊 لازم به ذکر است که میزان توجه و محبوبیت هر یک از نامزدها میتواند متاثر از محتوای منتشر شده توسط تیم رسانهای آنها باشد.
#انتخابات
#انتخابات_1403
@asrehooshmandi
💢نگاهی به یک روش تاثیرگذار رسانهای و اندکی تامل
موج انتشار افکارسنجی ها و هشتگ ها در انتخابات چه کاربردی دارد؟
رباتها را دست کم نگیرید!
🔻فارغ از برخی فرآیندهای علمی و منطقی حوزه افکارسنجی و داده کاوی، در سایر تصاویری که در قالب نظرسنجی منتشر و سعی در القای یک اکثریت به مخاطبان دارد، با مقوله اثرگذاری #اکثریت_نمایی در فرآیندهای مختلف مواجه هستیم.
🔻ایناکثریت نمایی بیشتر گروه مردد چه در رای دادن و چه بین انتخاب دو یا چند کاندیدا را #مهندسی_رفتار کرده و تصور اعتقاد اکثریت به یک فرد را پررنگ میکند.
🔻فرضیه اصلی این روش این است که اگر اکثریت مردم کاری را انجام می دهند یا به چیزی اعتقاد دارند و این موضوع به گونهای بازنمایی می شود که آن کار یا عقیده حتما درست است. نکته اینجاست به دلیل اینکه انسان میل به قرار گرفتن در میان گروه اکثریت را دارد، اغلب بطور ناخودآگاه تحت تاثیر این موضوع قرار میگیرد. این رویه موجب تحقق #واگیری_هیجانی نیز میشود.
🔻گاهی #هشتگ_ها و تلاش برای ترندسازی آنها نیز در همین راستا انجام میشود. سازندگان پیام های رسانه ای می خواهند نشان دهند که اکثر مردم نظر خاصی را دنبال می کنند، پس شما هم چنین باشید.
🔻اکثریت بازنمایی شده لزوما اکثریت حقیقی جامعه نیست. بر مبنای تحلیل و بررسی خود و با نگاه ۳۶۰ درجه به افراد و موضوعات توجه کنیم.
✍معصومه نصیری_مدرس سواد رسانهای
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
🎯 چگونه غولهای فناوری «روایت» را از ما دزدیدند؟
— انسانها قصهگو بودهاند، اما شبکههای اجتماعی آنها را قصهفروش کردهاند
📍دنیای امروز دنیای قصهگویی است. برای اینفلوئنسر شدن که به شاهکلید موفقیت در هر زمینهای تبدیل شده است، باید بتوانید قصه تعریف کنید. بعید است هیچ دورۀ دیگری از تاریخ باشد که «روایت» تا این اندازه در آن اهمیت پیدا کرده باشد. اما اگر چنین است، چرا همۀ قصههایی که میشنویم اینقدر تکراری است و چرا همۀ قصهگوهایمان اینقدر شبیه همدیگرند؟ بیونگ چول هان، فیلسوف کرهایآلمانی در کتاب جدید خود ، بحران روایت، میکوشد توضیح دهد که چطور شبکههای اجتماعی، روایتها و قصهها را در راستای اهداف خود تغییر دادهاند.
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/y70189
@asrehooshmandi
💠پاسخ های انتخاباتی توسط قرآن کریم:
1⃣چرا رای بدهیم؟
✅ جواب: "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"
خدا سرنوشت قومی را تغییر نمیدهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند.
2⃣ من وقتی نمیدانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟
✅جواب: "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون"
از اهلش بپرسید.
3⃣اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری میدهد و تحلیلی میکند آن وقت چه کنم؟
✅جواب: ان جائکم فاسق بنبا فتبینوا
نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق
قرآن میفرماید: "هرگاه فاسقی برای شما خبری آورد در مورد آن تحقیق کنید"
4⃣ اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟
✅جواب: "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون"
راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن.
5⃣ چگونه افراد را تشخیص دهیم؟
✅جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت میبرند نروید.
قرآن میفرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"
دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام ندادهاند مورد ستایش قرار گیرند
6⃣ به چه کسی رای بدهیم؟
✅جواب: به کسی رای بدهیم که از سرزنش هیچ ملامتگری نمیهراسد.
"ولا یخافون لومه لائم
#انتخابات_۱۴۰۳
#برنامه_کارنامه
@asrehooshmandi
🎯 چرا عرصۀ سیاستورزی پر از «تحقیر» شده است؟
🔴 بخش عمدهای از سیاست معاصر حول «تحقیر» شکل گرفته است. مردم بهشکل فزایندهای احساس میکنند اقدامات یا سخنان سیاستمداران آنها را تحقیر کرده است و در واکنش، گردِ کسانی جمع میشوند که هنرِ ویژۀ آنها تحقیرکردنِ شدیدتر کسانی که عامل تحقیر قلمداد میشوند. گاهی گفته میشود تحقیر یا ایجاد احساس شرم و سرافکندگی در کسی که به دیگران آسیب زده یا مرتکب اشتباهی شده، راه مناسبی برای جلوگیری از تکرار آن دست اشتباهات است و رفته رفته فضای اجتماع را بهتر میکند. اما واقعاً برندۀ مسابقۀ بیپایان تحقیر کیست؟
🔴 تحقیقات تجربی دربارۀ اثری که تحقیر بر افراد میگذارد، مکرراً نشان داده است که وقتی کسی تحقیر میشود، احتمال تغییر عقیده یا رویههایش کاهش میشود. به عبارت دیگر، راه قبلی خودش را مصرانهتر ادامه میدهد.
🔴 ژولیَن دئونا، فیلسوف دانشگاه ژنو و همکارانش، در تحقیقات خود راجع به احساس تحقیر و شرم، به این نتیجه رسیدند که تحقیرکردن فقط زمانی میتواند کارساز باشد که فرد محترمی کسی را که موقتاً از ارزشی مشترک فاصله گرفته با ملایمت سرزنش کند. مثلاً وقتی پدر و مادری مهربان بچهشان را کمی سرزنش میکنند، احتمال دارد که سرزنش آنها مؤثر باشد. در مقابل، میتوان گفت وقتی فرد تحقیرکننده فردی ریاکار، بینزاکت، تحقیرکننده به نظر برسد، هیچگاه حرفهایش بر طرف مقابل اثر نمیگذارد.
🔴 وقتی ارزشهای مشترک کم باشند، یا افراد اساساً اعتبارشان را از درون گروه خود بگیرند نیز تحقیرکردن بعید است باعث تغییر در رفتار شود. بلکه برعکس، به احتمال زیاد باعث عکسالعمل دفاعی میشود.
🔴 اگر تحقیر مؤثر نیست، پس چرا اینقدر رایج است؟ میراندا مندبیل، نویسندۀ کتاب تحقیر آمریکایی میگوید: اولین نتیجۀ روانشناختیِ مهم تحقیرکردن دیگران این است که حس خوبی به خودمان پیدا میکنیم، این هدف جنبۀ گروهی هم دارد: «هیچچیز مثل سرزنش دستهجمعی باعث ایجاد حس همبستگی نمیشود. درواقع امروزه تحقیرکردن بهنوعی کارکرد ابزارآلات شکنجه در قدیم را دارد». بنابراین کسانی که بیملاحظه مخالفشان را تحقیر میکنند، برخلاف ادعایشان، معمولاً نمیخواهند نظر آنها را تغییر دهند، بلکه صرفاً میخواهند نابودشان کنند.
🔴 درعینحال، تحقیرکردن نوعی «دستاویز» است. فرد با تحقیر دیگران مسیر توجهات را از خودش به سوی دیگران عوض میکند. سیاستمدارانی که میخواهند کسی به کارنامۀ بد خودشان توجه نکند غالباً این راهکار را به کار میگیرند.
🔴 فرقی نمیکند عضو کدام جناح سیاسی باشیم، اشتیاق به تحقیرکردن معمولاً حواس ما را از راههای عملی و واقعگرایانه برای ساختن جامعهای بهتر پرت میکند. بااینحال به نظر میرسد امروزه چنین کاری بخش جداییناپذیر سیاستِ مبتنی بر راهحلهای جادویی برای بحرانهای بسیار واقعی است. فردی یا گروهی که دست به تحقیر مخالفان میزند ممکن است حس خوبی به خودش پیدا کند، اما تحقیرکردن درنهایت باعث میشود هیچکس احساس خوبی نداشته باشد.
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/e74331
@asrehooshmandi
💢دوئل شبکه و نگاه خطی در دور اول انتخابات!
✍دکتر معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه و تحلیلگر دیتا
دور اول انتخابات ریاست جمهوری در حالی تمام و وارد دور دوم شدهایم که در یک برآیند کلی شاهد توفیق فرایند شبکهای (پایداری و اصلاحات) بر فرایند خطی برخی دیگر از کاندیداها بودیم. فرایندی که نشان میدهد مدلهای اثرگذاری بر افکار عمومی دستخوش تغییرات جدی شده است که در ادامه کوتاه به سه مورد آنها اشاره خواهد شد.
◀️غلبه شبکه بر خط!
شبکه انسانی و فضای مجازی بر نتیجه انتخابات تاثیر دوسویه و مستقیم داشتند. درباره درستی و غلطی آن بعد خواهیم گفت اما مساله اصلی این بود که بخش قابل توجهی از مردم که ساکنان شبکه اجتماعی هم هستند دیگر هیچ رویکرد خطی را نخواهند پذیرفت.
◀️بیتوجهی به حس کاربران در تحلیل نهایی دیتا توسط برخی کاندیداها
اثر القای اکثریت متاثر از مدلهای کنشگری مخاطبان و بخشهای رسانهای ستادها موضوعی مهم در امر سنجش وضعیت هر کاندیدا در شبکههای اجتماعی است. نکته انحرافی در این مقوله بیتوجهی به سویه منفی دیتاهای تولیدی حول هر کاندیداست. تاکید بر عدد بدون سنجش حس کاربران اساسا منجر به خطای راهبردی میشود.
◀️بیتوجهی به وفادارسازی مخاطب و هواداران
همه تلاش امروز در رسانهها و حتی میان سیاستمداران بحث «وفادارسازی مخاطبان» است. مخاطب وفادار خود به تنهایی یک ستاد انتخاباتی است. در تحلیل دور نخست انتخابات این مخاطبان یا هوادارن وفادار بودند که نتیجه را متمایز کردند که این در دور دوم هم بسیار حائزاهمیتتر هم خواهد بود.
@asrehooshmandi
📻ما را بشنوید...
واکاوی رفتار، جریان و اقدام رسانههای بیگانه؛
دشمن چرا از رسانه «محرم» هراس دارد؟
⬅️برنامه زنده امواج شبهه
⬅️یکشنبه ۲۴ تیر ماه ساعت ۱۶
⬅️شبکه رادیویی گفت و گو
@asrehooshmandi
53.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 ابعاد رسانهای حرکت امامحسین (ع) و واقعه عاشورا
🏴عاشورا محصول دوگونه مخاطب تحت تاثیر سیستم تبلیغاتی آن دوران است:
⬅️ آنکه تحت تاثیر این سیستم و پروپاگاندای آن دچار #انحراف_در_فهم_حقیقت شده و اساسا مسیر تشخیصش دچار اختلال شده است.
⬅️ دیگری آنهایی که حق را تشخیص میدادند اما #توان_رهاکردن_باطل و قرار گرفتن در مسیر حق را نداشتند.
🏴اساسا عاشورا محصول فرایند #تغییر_در_دی_ان_ای_شناختی مردم عصر خود توسط سیستم تبلیغاتی و رسانهای آن دوران بوده است.
@asrehooshmandi
🎯 چرا همهچیز در همهجای جهان شبیه هم شده است؟
— این روزها وقتی از داخل کافهای عکس میگیرید، نمیشود فهمید نیویورک است یا توکیو
📍حرف زدن از اینکه همۀ اینفلوئنسرهای اینستاگرامی مثل هماند، حالا دیگر چندان نکتۀ تازهای به شمار نمیرود. اما اگر آنچه در پلتفرمی مثل اینستاگرام رخ داده است، در واقع نشانهای باشد از نوعی «همسانسازی» بسیار عظیمتر که فراتر از مرزهای دیجیتال در حال رخدادن است، چه؟ کافی است نگاهی به دور و بر خودمان بیندازیم. به فضاهای شهری، فروشگاههای محلی، منوی رستورانها، یا هر چیز دیگری که بدونِ برنامهریزی یا اجبار، عین نمونههای دیگرش در همهجای دنیا شده است. چطور چنین اتفاقی افتاده است؟
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/a40414
@asrehooshmandi
🔔انجمن علمی مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار میکند:
«مدرسه تابستانه مطالعات زنان»
📌زن و سینما_دکتر محمدتقی کرمی
روزهای ۲۱ و ۲۸ مرداد و ۴ و ۱۱ شهریور- از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰
📌تاریخ اجتماعی زنان_دکتر علی جنادله
روزهای ۲۲ و ۲۹ مرداد و ۵ و ۱۹ شهریور - از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰
📌 جایگاه هوش مصنوعی در تحقیقات اجتماعی_دکتر حمیده دباغی
روز ۲۰ مرداد- از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰
📌 آموزش فوتوشاپ مقدماتی و طراحی پوستر_احسان کریمیان
روزهای ۲۱ و ۲۳ و ۲۸ و ۳۰ مرداد- ساعت ۱۰ الی ۱۱
📌تولید پادکست_محمدرضا خیاطیان
روزهای ۲۰ و ۲۳ و ۲۷ و ۳۰ مرداد و ۳ و ۶ شهریور- ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰
📌 روزنامه نگاری زنان_دکتر معصومه نصیری
روزهای ۳ و ۷ و ۱۰ شهریور- ساعت ۱۴ الی ۱۵
📌جستارنویسی_دکتر بهارک محمودی
کارگاه یک روزه در ۱۷ شهریور- ساعت ۱۶ الی ۱۹
⏰زمان:
۲۰ مرداد ماه تا ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳
🟣ثبتنام برای کل پکیج مشمول تخفیف خواهد بود.
🔴 جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://survey.porsline.ir/s/1gk15ehJ
🔵برای کسب اطلاعات بیشتر به
@faez_ghf
@Man_e_ou
و شماره 09130764227 مراجعه فرمایید.
@asrehooshmandi
🔔انجمن علمی مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار میکند:
«مدرسه تابستانه مطالعات زنان»
📌 روزنامه نگاری زنان_دکتر معصومه نصیری
روزهای ۳ و ۷ و ۱۰ شهریور- ساعت ۱۴ الی ۱۵
در این دوره تلاش خواهیم کرد درباره «روزنامه نگاری با تاکید بر زمینه خبر»، «گزارش نویسی و گزارش روایی» و «روزنامه نگاری آنلاین و چند رسانهای» البته با محوریت زنان صحبت کنیم.
🔴 جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://survey.porsline.ir/s/1gk15ehJ
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاست چندگانه و متناقض فرهنگی؛ از سینما تا صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی!
تناقض فرهنگی چگونه تشدید میشود؟
/بخش نخست/
در نشست تخصصی «هاتف» درباره موضوع تناقض جدی تولید محتوا در صداوسیما و پلتفرمهای نمایش خانگی و همچنین سینما، دکتر معصومه نصیری و دکتر فاطمه دلاوری در این باره به گفتوگو پرداختند.
در این سه بستر محتوا بهگونهای تولید و ارائه میشود که گویی ما برای سه کشور با سه فرهنگ و مردم تولید فرهنگی میکنیم. این سطح از تفاوت یا بهتر است از آن با عنوان تناقض یاد کنیم، در نهایت «منِ ایرانی» دچار شده به قطب بندهای فرهنگی بسیار فاصله دار با یکدیگر ایجاد میکند که در نهایت به جای تنوع و تکثر، تعارض و تناقض را منجر میشود.
@asrehooshmandi
🔸سرگرمیهای دیجیتال نسل زی
▫️نسل زی (١٢ تا ٢٧ سال) چه ترجیحاتی دارد؟
@asrehooshmandi
🔊امروز خبر نخوانید!!
یازدهم سپتامبر هر سال مصادف با بیستویکم شهریور ۱۴۰۳، روز بیخبری، خوشخبری No News is Good News Day است؛ یک مناسبت جالب که ممکن است سرگرمکننده به نظر برسد، اما در اصل به ماهیت ویرانگر اخبار بد بر روحیه عمومی میپردازد.
روز بیخبری، خوشخبری No News is Good News Day هر سال در یازدهم سپتامبر (بیستویکم شهریور ۱۴۰۳) برگزار میشود و هدف آن دور شدن از اخبار منفی و بد تنها برای ۲۴ ساعت و درنتیجه بهرهمند شدن از پیامدهای مثبت این اقدام است.
روز بیخبری، خوشخبری در یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان روز جهانی شد. با وجود فشارهای هجومی رسانههای اجتماعی و درگیریهای سیاسی که هر روز به بشر وارد میشود، این مناسبت بهشدت ضروری بهنظر میرسد، بهویژه که امروزه رسانههای دروغپرداز اغلب از یک سوگیری منفی و اغراق برای تقویت محتوای خود بهره میگیرند، چراکه اخبار بد توجه زیادی را به خود جلب میکند.
دور ماندن از اطلاعات خارجی میتواند کیفیت خلقوخوی بشر را تا حد زیادی بهبود ببخشد و در نتیجه بهرهوری فرد افزایش پیدا کند.
@asrehooshmandi
#حکمرانی_سایبری_خارج_از_ایران
◀️استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک برای زیر 14 سالهها در استرالیا ممنوع شد.
◀️قواعد ردهبندی سنی برای استفاده از انواع رسانه و محتواها در دنیا جدی و غیرقابل اغماض است.
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi