eitaa logo
عصر هوشمندی
513 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
برندهای رسانه‌ای چه میزان مورد اعتماد مردم آمریکا هستند؟ @asrehooshmandi
دوره خانواده دیجیتال کد معرف c3356 @asrehooshmandi
🔔انجمن علمی مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی  برگزار می‌کند: «مدرسه تابستانه مطالعات زنان» 📌زن و سینما_دکتر محمدتقی کرمی روزهای ۲۱ و ۲۸ مرداد و ۴ و ۱۱ شهریور- از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ 📌تاریخ اجتماعی زنان_دکتر علی جنادله روزهای ۲۲ و ۲۹ مرداد و ۵ و ۱۹ شهریور - از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ 📌 جایگاه هوش مصنوعی در تحقیقات اجتماعی_دکتر حمیده دباغی روز ۲۰ مرداد- از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ 📌 آموزش فوتوشاپ مقدماتی و طراحی پوستر_احسان کریمیان روزهای ۲۱ و ۲۳ و ۲۸ و ۳۰ مرداد- ساعت ۱۰ الی ۱۱ 📌تولید پادکست_محمدرضا خیاطیان روزهای ۲۰ و ۲۳ و ۲۷ و ۳۰ مرداد و ۳ و ۶ شهریور- ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ 📌 روزنامه نگاری زنان_دکتر معصومه نصیری روزهای ۳ و ۷ و ۱۰ شهریور- ساعت ۱۴ الی ۱۵ 📌جستارنویسی_دکتر بهارک محمودی کارگاه یک روزه در ۱۷ شهریور- ساعت ۱۶ الی ۱۹ ⏰زمان: ۲۰ مرداد ماه تا ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ 🟣ثبت‌نام برای کل پکیج مشمول تخفیف خواهد بود. 🔴 جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://survey.porsline.ir/s/1gk15ehJ 🔵برای کسب اطلاعات بیشتر به @faez_ghf @Man_e_ou و شماره 09130764227 مراجعه فرمایید. @asrehooshmandi
🔔انجمن علمی مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی  برگزار می‌کند: «مدرسه تابستانه مطالعات زنان» 📌 روزنامه نگاری زنان_دکتر معصومه نصیری روزهای ۳ و ۷ و ۱۰ شهریور- ساعت ۱۴ الی ۱۵ در این دوره تلاش خواهیم کرد درباره «روزنامه نگاری با تاکید بر زمینه خبر»، «گزارش نویسی و گزارش روایی» و «روزنامه نگاری آنلاین و چند رسانه‌ای» البته با محوریت زنان صحبت کنیم. 🔴 جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://survey.porsline.ir/s/1gk15ehJ @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاست چندگانه و متناقض فرهنگی؛ از سینما تا صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی! تناقض فرهنگی چگونه تشدید می‌شود؟ /بخش نخست/ در نشست تخصصی «هاتف» درباره موضوع تناقض جدی تولید محتوا در صداوسیما و پلتفرم‌های نمایش خانگی و همچنین سینما، دکتر معصومه نصیری و دکتر فاطمه دلاوری در این باره به گفت‌وگو پرداختند. در این سه بستر محتوا به‌گونه‌ای تولید و ارائه می‌شود که گویی ما برای سه کشور با سه فرهنگ و مردم تولید فرهنگی می‌کنیم. این سطح از تفاوت یا بهتر است از آن با عنوان تناقض یاد کنیم، در نهایت «منِ ایرانی» دچار شده به قطب بندهای فرهنگی بسیار فاصله دار با یکدیگر ایجاد می‌کند که در نهایت به جای تنوع و تکثر، تعارض و تناقض را منجر می‌شود. @asrehooshmandi
🔸سرگرمی‌های دیجیتال نسل زی ▫️نسل زی (١٢ تا ٢٧ سال) چه ترجیحاتی دارد؟ @asrehooshmandi
🔊امروز خبر نخوانید!! یازدهم سپتامبر هر سال مصادف با بیست‌ویکم شهریور ۱۴۰۳، روز بی‌خبری، خوش‌خبری No News is Good News Day است؛ یک مناسبت جالب که ممکن است سرگرم‌کننده به نظر برسد، اما در اصل به ماهیت ویران‌گر اخبار بد بر روحیه عمومی می‌پردازد. روز بی‌خبری، خوش‌خبری No News is Good News Day هر سال در یازدهم سپتامبر (بیست‌ویکم شهریور ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و هدف آن دور شدن از اخبار منفی و بد تنها برای ۲۴ ساعت و درنتیجه بهره‌مند شدن از پیامدهای مثبت این اقدام است. روز بی‌خبری، خوش‌خبری در یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان روز جهانی شد. با وجود فشارهای هجومی رسانه‌های اجتماعی و درگیری‌های سیاسی که هر روز به بشر وارد می‌شود، این مناسبت به‌شدت ضروری به‌نظر می‌رسد، به‌ویژه که امروزه رسانه‌های دروغ‌پرداز اغلب از یک سوگیری منفی و اغراق برای تقویت محتوای خود بهره می‌گیرند، چراکه اخبار بد توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. دور ماندن از اطلاعات خارجی می‌تواند کیفیت خلق‌وخوی بشر را تا حد زیادی بهبود ببخشد و در نتیجه بهره‌وری فرد افزایش پیدا کند. @asrehooshmandi
◀️استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و تیک‌ تاک برای زیر 14 ساله‌ها در استرالیا ممنوع شد. ◀️قواعد رده‌بندی سنی برای استفاده از انواع رسانه و محتواها در دنیا جدی و غیرقابل اغماض است. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
‍ 📚کتاب «صفر تا صد سواد مالی و تقویت هوش اقتصادی» منتشر شد ▫️کتاب «صفر تا صد سواد مالی و تقویت هوش اقتصادی» چگونه نسل هزاره سوم را تربیت اقتصادی کنیم به قلم معصومه نصیری و علی نوریجانی و توسط انتشارات باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران منتشر شد. ▫️ این کتاب در هفت فصل تهیه شده است که «تعاریف انواع سواد و تاریخچه سواد مالی»، «چرایی و ضرورت‌های سواد مالی و یادگیری آن»، «آشنایی با مهارت‌های کلیدی ارتقای سواد مالی»، «برنامه‌ریزی مالی و ارکان سازنده آن»، «ایستگاه‌های سواد مالی برای تحقق تربیت اقتصادی نسل هزاره سوم»، «بررسی گام به گام تربیت اقتصادی کودکان و نوجوانان توسط والدین» و «مفهوم ریسک و نسبت آن با سواد مالی» عناوین فصل‌های این کتاب است. ▫️علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب از طریق شماره 88932284 _021 اقدام کنند. ✅لینک خبر انتشار کتاب در خبرگزاری مهر @asrehooshmandi
⬅️ساز دشمن پسند دوقطبی سازی ▫️دوقطبی‌سازی، به عنوان رفتاری غلط و انحرافی، چگونه تعریف می‌شود؟ مرز دوقطبی‌سازی با اختلاف‌نظر متعارف سیاسی چیست؟ چگونه گروه‌های سیاسی می‌توانند در عین پایبندی به دیدگاه‌های خاصّ خود، از درافتادن به وادی دوقطبی‌گری رهایی یابند؟ ▫️رفتار دوقطبی‌ساز رفتاری است که «شکاف اجتماعی» و «تنش و تشنّج» ایجاد می‌کند که نقطه‌ مقابل آرامش و امنیّت روانی افکار عمومی است. ✅متن کامل را در لینک بخوانید. ‌@asrehooshmandi
با همکاری باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران و کدومو برگزار می‌شود: نشست تخصصی «حکمرانی سایبری؛ حقوق کودکان و نوجوانان» کارشناسان: 💢دکتر معصومه نصیری ـ دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران 💢سرهنگ علی‌محمد رجبی ـ رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا 🕰زمان: 27 شهریور ساعت 15 🏢مکان: مصلی امام خمینی (ره) تهران، شبستان اصلی، ستون 3 و 4 ـ نمایشگاه رصتا @asrehooshmandi
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلࣰا 🏴آرمان‌ها ضد گلوله اند 🏴ما شیشه عطریم بکوبید به سنگ.... @asrehooshmandi
باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران: خون‌ سید مقاومت پیامی فراگیر خواهد شد باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ـ ایران با صدور بیانیه‌ای شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه لبنان را محکوم کرد. به گزارش روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ـ ایران، در این بیانیه آمده است: «مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلا بازهم ترور، بازهم جنایت، بازهم ریختن خون مظلوم به قصد ایجاد تزلزل در دل حق خواهان و آزادی طلبان عالم. ترور، این شیوه رژیم ترسو و زبون صهیونیستی سالهاست که درخت «مقاومت» را تنومندتر، و والاترین پیام را به جهان مخابره کرده است که حق و حقیقت اتفاقا با ریختن شدن خون مظلومان نمایان خواهد شد و تشت رسوایی ظالمان را با مهیب ترین صدا به زمین خواهد زد. شهادت سید مقاومت، مجاهد بزرگ، فرمانده شجاع «سیدحسن نصرالله» بی شک یکی از مهمترین و بزرگترین گام‌ها به سوی حذف کامل رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود. صهیونیست‌ها بدانند در نگاه ما «خون» والاترین پیام قابل مخابره به جهان است و موفق‌ترین روایتی که می‌توان متبادر کرد. این خون‌ها به زودی گریبانشان را خواهد گرفت و این روز دیر نخواهد بود به اذن الله. از سوی دیگر بی عملی و سکوت منفعت طلبانه برخی کشورها و ضعف خودخواسته رسانه های غربی در پرداختن به جنایات در حال وقوع در منطقه حکایت از رویه ای دارد که نشان می‌دهد حقیقت در عصر غلبه رسانه ها نیز توان دیده نشدن و کتمان شدن را دارد. سوژه ای به بزرگی جنایت چند ده هزار نفری میتواند نادیده انگاشته شود و علی رغم تمام عناصر و ارزش های محرز خبری، خفیف شده و از سطح برخوردش با افکار عمومی کاسته شود. البته همانگونه که تاکید شد «خون» مظلومان حرکتی جهانی را میان فطرت ها و وجدان های پاک بشری ایجاد کرد و این موج ادامه خواهد داشت. باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ـ ایران ضمن محکومیت جنایات رژیم مجهول صهیونیستی، اعلام می‌کند که مقاومت آرمان و منطقی است که منبعث از دکترین و نگاه تمدنی مسلمانان است و با شهادت یک فرمانده این میدان خالی نخواهد ماند. مقاومت ادامه دارد تا حذف ظلم و ظالم و بازگشت مظلومان به وطنشان. وعدالله الحق» @asrehooshmandi
31.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر معصومه نصیری ـ دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ـ ایران در برنامه سلام تهران تاکید کرد: در حوزه رسانه‌های بین المللی با یک بی عملی به معنای دقیق کلمه مواجه هستیم. این بی عملی با صرفه نظر از نقش جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در جنایات اخیر و بی نظمی و آتش افروزی در منطقه نمایان شده است. - دستور ترور از سازمان ملل صادر می‌شود و پوشش خبری تمام عیار داده می‌شود اما جنایت صهیونیست‌ها در قاعده حبس خبر، ضریب نمی‌گیرد. @asrehooshmandi
🔸تکنولوژی‌های نوین ⏳چقدر زمان برد تا فراگیر شوند؟ @asrehooshmandi
سلسله نشست‌های اینترنت بهتر برای کودکان «کوداپیا» برگزار می‌شود اولین نشست از این سلسله نشست‌ها ۱۰ مهرماه با حضور تهیه‌کنندگان، تولیدکنندگان محتوا و برخی کارشناسان مرتبط با این حوزه در موزه سینما برگزار خواهد شد. @asrehooshmandi
چند خط عمده و پرکاربرد رسانه‌ای در برابر اقدام موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی تا این لحظه ۱: دمیدن بر این پیام که مردم ایران تقاص انتقام خون سیدحسن نصرالله را پس می‌دهند و تلاش برای ایجاد انشقاق بین محور ایران ـ لبنان و مردم ـ حاکمیت ۲: کوچک سازی و خفیف سازی حمله صورت گرفته و القای دروغ ردگیری همه موشک ها در حالی که رسانه‌های معتبر در حال پخش مستقیم برخورد موشک‌ها هستند ۳: ایجاد وحشت در مردم از واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی و تلاش برای القای اینکه مردم و حاکمیت دو خط جدا را پیگیری می‌کنند ۴: تلاش مضاعف برای ایجاد مسیرهای انحرافی در ذهن مردم و ارائه گزارش در قالب میزگردها که هزینه‌های نظامی ایران چگونه تامین می‌شود و... با هدف ایجاد دوقطبی در جامعه ۵: تلاش برای بازگرداندن اعتبار به گنبد آهنین با تکرار کلیدواژه «رهگیری» شدن موشک ها تا اینجا شاید یکی از مهمترین نگرانی های رژیم صهیونیستی، اضطراب از نشر تصاویر وضعیت فعلی اراضی اشغالی و ترس سربازان و مردم ساکن این جغرافیا بوده است. اطلاعیه های صادر شده و تهدید شهروندان اراضی یکی از نشانه‌های این ترس قلمداد می‌شود. ✍معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه @asrehooshmandi
◀️حواسمان به خطوط عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن باشد بعد از عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ و اذعان جهانی بر توفیق و تحقق اهداف طراحی شده برای این اقدام بزرگ و شجاعانه، خطوط زیر قطعا در دستور کار طراحان عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن قرار گرفته و خواهد گرفت که نیاز است هم مخاطبان و هم رسانه‌ها نسبت به آنها دقت و مراقبت لازم را داشته باشند: 1⃣ تلاش برای ایجاد انگاره و باور جنگ و ایجاد حس ناامنی در افکار عمومی به منظور گرفتن رفتار هیجانی و احساسی منفی در جامعه و ایجاد تقابل معنادار 2⃣ تهیج و تشویش افکار عمومی با هدف هجوم آحاد جامعه برای ذخیره‌سازی اقلام مصرفی و اساسی و همچنین ذخیره بنزین برای مواجه کردن کشور با بحران اجتماعی و القای حس شرایط جنگی و خاص 3⃣ ایجاد حس ترس و ناامنی و تلاش برای غلبه یافتن هیجان با انتشار اخبار ناامید کننده و... مخصوصا در برخی از نقاط کشور که دارای تأسیسات و .... هستند 4⃣ تلاش برای القای روایت حمله ایران به مناطق مسکونی و مردم و ایجاد تشکیک درباره حمله به مناطق نظامی 5⃣ تلاش برای ارایه تصویر وارونه شده و وحشت از ایران به جای اقتدار و سانسور تصاویر وحشت مسوولان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی 6⃣ تمرکز بر ایران‌هراسی و ارایه تصویر جنگ طلبی ایران برای ایجاد اجماع جهانی علیه کشور 7⃣ انتشار اخبار اقتصادی منفی و ارائه آمار منفی و‌ سقوطی در انواع بازارها در کشور برای انتقال اضطراب اجتماعی 💢اخبار در این شرایط، مبتنی بر انواع تکنیک‌ها و سناریوهای عملیات رسانه‌ای و نرم طراحی می‌شود. اولین و مهمترین نکته و بویژه ترس و اضطراب است. ✍ معصومه نصیری _ کارشناس رسانه @asrehooshmandi