eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸نخستین گام جدی مجلس برای بررسی مسائل حوزه ارتباطات 🔹اهم مطالب مطرح شده در جلسه علنی صبح امروز مجلس 🔻نگاه مجلس: ▪️چرا باید یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا به خارج برود بعد به داخل بازگردد؟ ▪️چرا قماربازی آنلاین مجاز است؟ ▪️شبکه ملی اطلاعات نیاز همه مردم در شئونات مختلف زندگی است و از سوی دیگر امنیت ملی، عمومی، اجتماعی و اخلاقی ما در گروی آن است. ▪️فضای مجازی موجود از کنترل دولت خارج شده است. ▪️افسار گسیختگی در فضای مجازی قابل قبول نبوده و وزارت ارتباطات برنامه راهبردی ندارد؛ مطالبه جدی مردم سامان‌دهی این فضا است. ▪️اینستاگرام قتلگاه اعتقادات بسیاری از جوانان شده است، فکری بکنید. 🔻وزیر ارتباطات: ▪️اینستاگرام با سیاست‌های ما به قطب تبدیل شده؛ زیرا پلت‌فرم‌های دیگر بسته است. اگر اینستاگرام صفحه سردار دل‌های ما را می‌بندد طبیعی است آنها دولت تروریستی هستند و تروریست‌هایی در کت و شلوارند؛ در این موضوع شکی نداریم، اما اگر سردار ما را در بغداد به شهادت رساندند ما بغداد را خالی می‌کنیم؟ آیا عرصه رسانه بین‌المللی است و حضور جریان‌ساز مورد تاکید رهبری را نباید ببینیم؟ ▪️شبکه ملی اطلاعات سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا دارد و باید به صورت همسان رشدی را پیش ببریم. حوزه زیرساخت وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما در این باره دغدغه داریم، اما نسبت ترافیکی از کجا درست می‌شود؟ ✔️متن کامل جلسه امروز مجلس را در لینک زیر بخوانید: 👉 https://www.isna.ir/service/Politics/6003 @asrehooshmandi
اکانت‌های معصومه نصیری: 🔹سایت asrehooshmandi.ir 🔹تلگرام و ایتا عصر هوشمندی: @asrehooshmandi سوادرسانه‌ای و خانواده: @resane_khanevade سواد رسانه‌ای و انتخابات: @entekhabat_resane 🔹اینستاگرام: https://www.instagram.com/asrehooshmandi 🔹آپارات: https://www.aparat.com/masoumeh_nasiri1360 🔹ایمیل: info@asrehooshmandi.ir 🔹حساب توییتری : https://twitter.com/mnasiri_resane 🎯از پیشنهادات، انتقادات و توصیه های شما استقبال میکنم.
🔸فلج خبری و اهمیت سواد رسانه‌ای 🔻دکتر مسعود کوثری ـ رییس شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 💢اشباع بیش از حد و غرق شدن مردم در اخبار و گزارش های مختلف نه تنها قدرت قضاوت را از آنها می گیرد، بلکه آنها را دچار نوعی فلج خبری می کند؛ در این وضعیت سواد رسانه ای نه تنها برای مردم که حتی برای مسوولان هم ضروری و لازم است. زیرا استراتژی‌های سنتی مسوولان در ایران چندان در این موارد کارا نیستند. استراتژی هایی مثل نفی خبر، تکذیب، تأخیر در اعلام یا استراتژی های دیگری که وجود دارد گاه ممکن است هزینه های زیادی را برای جامعه به بار آورد. 💢اگر رسانه های جمعی بدرستی به مسائل ورود کنند و نقش معیار و میزان خبر درست شوند، می توانند نه تنها به مردم معیارهایی برای قضاوت درست در مورد اخبار و گزارشات بدهند، بلکه به آنها اطمینان خاطر هم می دهند. 🆔 @milconf3
هشدار در خصوص عدم برخی شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های اینترنتی، بدون اطلاع از هویت فروشنده و واقعی بودن کالاها، اقدام به خرید می نمایند که متاسفانه در برخی موارد گرفتار کلاهبرداری مجرمین می شوند. کاربران محترم فضای مجازی بایستی قبل از هرگونه واریز وجه، از خدمات یا کالای مورد نظر مطلع شده و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به‌ عنوان بیعانه خودداری کنند. پرداخت وجه را به بعد از تحویل کالا موکول کنید و در قبال دریافت کالا از فروشنده رسید دریافت شود تا اگر کالا، معیوب و یا مسروقه بود بتوانید فرد فروشنده را معرفی کرده و یا برای رسیدگی قضایی مستندات لازم را در اختیار داشته باشید. @asrehooshmandi
‍ ‍ 💢پول بده، مدرک بخر، سر سیبیل شاه نقاره بزن! ✍️معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه 👀چند روز پیش در یکی از گروه‌‌های فضای مجازی با تبلیغ کانال فروش مدرک تحصیلی مواجه شدم. به مدیر کانال مذکور پیام دادم که اگر مدرک بخواهم چگونه باید اقدام کنم و ...اطلاعاتی برای بنده ارسال شد که قیمت و مدت صدور مدرک را اعلام و قید «قابل استعلام» نیز در آن درج شده بود. 🔴 فروش کلیه مدارک تحصیلی با استعلام رسمی ! 🔶 تعرفه سال ۱۳۹۹ 🔻 دیپلم فنی حرفه ای : ۵ میلیون تومان 🔻 دیپلم دبیرستان : ۶ میلیون تومان 🔻 کاردانی دانشگاه آزاد : ۹ میلیون تومان 🔻 کارشناسی دانشکاه آزاد : ۱۵ میلیون تومان 🔻 کارشناسی ارشد : ۲۸ میلیون تومان 🔻 دکتری با طرح و پایان نامه : ۶۰ میلیون تومان ۵۰٪ مبلغ به عنوان پیش پرداخت قبل از انجام کار از مشتری دریافت میشه جهت امور اداری دانشگاه 🔹 در ضمن در صورت دریافت مدرک و ناراضی بودن مبلغ تماما به حسابتون برگشت میخوره 🔴 مدت زمان انجام کار برای مدارک : 🔸 دیپلم : ۱۵ روز کاری 🔸کاردانی ۲۰ روز کاری 🔸کارشناسی ۲۰ روز کاری 🔸کارشناسی ارشد ۴۵ روز کاری 🔸 دکترا ۶۰ روز کاری جدای از اینکه چنین موضوعی یعنی «فاجعه» که البته بارها و بارها زنگ خطرش به صدا درآمده و همین باعث شده آقایان تصور کنند که نظارت بر محدوده چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب یعنی پایان چنین فضاحتی (که آن نظارت هم به نظر باگ‌های جدی دارد)، باید دید چرا اساسا چنین شغلی ایجاد و مورد استقبال قرار می‌گیرد. موضوع ساده است؛ قانون همیشگی عرضه و تقاضا. اما چرا تقاضا برای خرید مدرک وجود دارد؟ چون همه‌چیز بر مبنای مدرک‌گرایی بنا شده است. یک لیسانس و فوق لیسانس ماهر براساس ارزشگذاری اشتباه صورت گرفته، کم‌ارزش‌تر و غیرکاراتر از یک دکتر کارنابلد قلمداد می‌شود. اساسا این ارزش‌گذاری دچار ایراد باعث شده است که از سطوح بالا تا درجات پایین‌تر جامعه ولع دریافت مدرک پیدا کرده و به سراغ سوداگران بازاری پرسودتر مدرک فروشی بروند. نکته دیگر اینکه باید بر فروش مدرک چه در راسته‌ی خیابان انقلاب و چه در فضای مجازی برخورد شود والا با نمایندگانی مواجه خواهیم بود که به علت مدرک جعلی، اعتبارنامه‌شان تایید نمی‌شود و مدیرانی که بعدها با رسوایی جعل مدرک از کار کنار گذاشته می‌شوند. وقتی جای «تخصص»، «تعهد» و «مهارت» را «مدرک» و عناوین دهان‌پر کن بگیرد نتیجه و خروجی می‌شود انبوه امور بر زمین مانده، نیروی انسانی ناکارآمد و مدعی که چون مدرک دارند هر کاری را هم قبول نمی‌کنند و... آقایان! چه خواب باشید و چه خودتان را به خواب زده باشید، مسوول این وضع شما هستید. شده است مصداق بازر "نه چک زدیم نه چونه مدرک اومد به خونه!" @asrehooshmandi
به مناسبت مجموعه ای از جوانان عزیز کشورمان کلیپ هایی را تهیه کردند که هر روز یکی را باهم خواهیم دید. انشاءالله برکت ذهن و قلبمان باشد. ممنونم از همراهی شما گرامیان.👇
14.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر کجای دنیا هستید دهه ی کرامت مبارکتان سلامی به امام رضا (ع) 📺 فیلمبرداری مشهد ، لندن، بیرمینگهام و آکلند ➡️ @asrehooahmandi
🧒چرا دسترسی کودکان به فضای مجازی را محدود کنیم؟ @asrehooshmandi
🔸...یک رسانه عامه پسند، که روزنه ما به دنیای بیرون و به خودمان است، به چیزی که میبینیم و چگونگی دیدن آن شکل میبخشد و در نهایت، اگر به اندازه کافی از آن استفاده کنیم، کیستی ما را، هم در مقام فرد و هم در جامعه دگرگون میکند. 🔸مک لوهان مینویسد:« تاثیرات فناوری در سطح "نظرها و درک و برداشت ما" نیست که بروز میابد؛ بلکه "الگوهای درک و فهم ما" را تدریجا و بدون این که هیچ مقاومتی در مقابلشان صورت گیرد، تغییر میدهند»... 📚اینترنت با مغز ما چه میکند - نیکلاس کار - نشر گمان @asrehooshmandi
38.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند «محبان الرضا» 4️⃣ چهارمین مستند از مجموعه مستندهای بزرگداشت دهه کرامت 🎥 فیلمبرداری لندن، تورونتو و مشهد 🎬 تهیه کننده و کارگردان: سید محمد کاظمی 🎉 دهه کرامت گرامی باد 🎬اساتید دانشگاه لندن کشیش های مسیحی لندن مستبصر های کانادا اساتید دانشگاه مشهد و بازاری ها و راننده های مشهد همه از عشقو علاقه رضوی حرف میزنن @asrehooshmandi
✴️ «عنوان سازی» یکی از مهمترین و در عین حال موثرترین روش های رسانه ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش رسانه می تواند به صورت هدفمند مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن ، آن را در ذهن نهادینه سازد. آنچه در این روش رخ می دهد هدف گیری ضمیرناخودآگاه مخاطب است. در عنوان سازی، رسانه با استفاده از کلماتی با مفاهیم نزدیک بهم اما متفاوت در معنا، وارد عمل می شود و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آنها قرار می گیرد. به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند درحالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. همین عنوان سازی باعث می شود ما فردی را شهید اما بی بی سی کشته بخواند. همین روش باعث می شود ما برخی را منتقد اما رسانه هایی آنها را معترض بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است اما در عمل با یکدیگر فرق دارند. ✳️رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز ✳️دولت ـ نظام ـ رژیم ـحکومت ــ حاکمیت ✳️واکنش ـ تلافي ـ دفاع ✳️عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت ✳️سانسورـ تحريف ✳️معترض ـ آشوبگر ✳️فرار ـ عقب نشيني ✳️اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات ✳️هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت و...... در اخبار، بی دلیل انتخاب نمی شوند. هر واژه بر روی مخاطب اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه ها باشد. @asrehooshmandi