eitaa logo
عصر هوشمندی
512 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️فرار از خانه، تبدیل به فرار به شبکه‌های اجتماعی شده است! 🔸آسیب اجتماعی فرار از خانه هنوز هم برای والدین ضدارزش است اما باید به آن‌ها بگوییم که فرزندتان در خانه به شبکه‌های اجتماعی فرار کرده است. 🔸مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه : امروز باید ببینیم که پاسخ پدر و مادرها در برابر این گزاره که «فرزندان‌تان به شبکه‌های اجتماعی فرار می‌کنند»، چیست؟ در حقیقت، در خانه هستند اما به این شبکه‌ها فرار می‌کنند. در کلیپی که پخش شد به شبکه لایکی اشاره شد؛ نمی‌خواهم عضویت در این شبکه را ترغیب کنم اما اگر نیمه‌شبی به آن مراجعه کنید کودکان کم سن و سالی را می‌بینید که در وضعیت نامناسبی حرف‌هایی می‌زنند و فعالیت خاصی دارند که اصلاً زیبنده فرهنگ ما نیست. 🔸وی با اشاره بر اینکه والدین کمی بر فعالیت مجازی فرزندان خود دارند افزود: در حقیقت می‌خواهم بگویم که موضوع فرار از خانه هنوز هم برای ما ضدارزش است اما در خانه‌هایمان این فرار رخ می‌دهد. متأسفانه بعضی پدر و مادرها دوست دارند که شیک باشند و افراد مدرنی به نظر بیایند به همین دلیل یک سری فضاها و آزادی‌هایی را بیش از اندازه برای فرزندان درنظر می‌گیرند؛ این فضا مخرب است و والدین هم نظارتی ندارند بنابراین اتفاقاتی که رخ می‌دهد خیلی ناگوار است. واقعاً دردناک است که از بچه‌هایمان بپرسیم که می‌خواهید چه کاره شوید و در پاسخ بگویند می‌خواهیم اینفلوئنسر یا سلبریتی شویم. گزارشی را می‌خواندم که در آن بچه‌ای شش ساله به دوست هفت‌ساله‌اش توصیه می‌کرد لایکی نصب کن. 🔸محمدی گفت: این روزها صحبت از زیاد می‌شود اما به نظرم باید به فکر کنیم. همان‌طور که پدر و مادرهای امروزی بر تربیت غذایی کودکان‌شان حساس هستند در این شئون نیز باید حساس باشند. چیزی که من در لایکی می‌بینیم وندالیسم یا آنارشیسم است. البته نمی‌خواهیم وجوه سرگرمی در خانواده‌ها را کتمان کنیم؛ هر خانواده‌ای باید شادی داشته باشد اما یک اما بزرگ وجود دارد و آن هم این است که کجا و چگونه؟ @asrehooshmandi
🔻«» شیوه ای جدید در حوزه ارتباطات رسانه‌ای 🔹زمانی می توان گفت یک رسانه جریان ساز است که گسلی را فعال کرده باشد. همچنین دال و مدلول های این رسانه باید قابل رصد و شمارش و از طرفی این رسانه باید دارای قابل تعمیم و تکثیر بوده و مسیر حرکت این جریان نیز مشخص باشد. 🔹مسئله ای که قرار است در رسانه تبدیل به همه گیری و دغدغه شود، یا باید جذاب باشد یا مهم! http://asrehooshmandi.ir/%d9%be%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b4%db%8c%d9%88%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d8%a7/ @asrehooshmandi
🔸نگاهی به از منظر چرا برخی ادعاهای دروغین به راحتی پذیرفته می‌شوند؟! ▪️بسیاری از ما هنگام خواندن مطالب جدید به ندرت کاملاً به آن‌‌ توجه می‌کنیم. به ویژه، هنگامی که حس می‌کنیم مطلبی «آسان» و آشنا است، تمایلی به درک جزئیات آن نشان‌‌‌ نمی‌دهیم و فقط می‌خواهیم لب مطلب را بفهمیم. ▪️شوربختانه، راه‌‌های ساده‌ی فراوانی وجود دارد که دروغ‌پردازان می‌توانند با توسل به آن‌‌ها به ادعاهای خود رنگ و لعاب بزنند و بر روانی و آشنایی آن‌‌ها بیفزایند. یک نمونه از این کار، استفاده از تصویر و تجسم است. به ما کمک می‌کنند تا مضمون بعضی حرف‌‌ها را بهتر بفهمیم. یکی از مصادیق این امر، گزارش‌های پزشکی است. برای مثال، وقتی بیماران، همراه با یک نظر شبه‌علمی در باره‌ی مغز خود، تصویری از آن را هم ببینند، احتمال قبول آن نظر بسیار بیشتر خواهد بود. ▪️شاید مؤثرترین راه برای اشاعه‌ی یک دروغ، آن باشد؛ هر چه بیشتر یک نظر را بشنوید، احتمال این که آن را صحیح بپندارید بیشتر است. وقتی گروهی کوچک، اما هم‌رأی و هم‌صدا- مثل منکران تغییرات آب و هوایی- در رادیو و تلویزیون، عرصه‌ی سخن را قبضه کنند، دروغ رواج می‌یابد. چگونه به‌تدریج اخبار جعلی به اصطلاح مهندسی می‌شوند و تفکر منطقی و پرسش انتقادی را به حاشیه می‌رانند؟ ▪️بعضی از مردم از نظر ادراکی «خسیس» هستند. این افراد ممکن است تواناییِ ذهنیِ زیادی داشته باشند و همیشه از عهده‌ی امتحانات سخت برآیند اما هیچ وقت از آن استفاده‌‌‌ نمی‌کنند و به جای تفکر شفاف تحلیلی، به دریافت شهودی و ادراک غریزی متوسل می‌شوند. ▪️با توجه به رواج اطلاعات دروغین در دنیا، باید تفکر انتقادی و راه‌‌های تشخیص اخبار جعلی را در تمام مدرسه‌ها آموزش داد. در نهایت، نه تنها از اخبار جعلیِ سیاسی بلکه از حُقه‌‌های پزشکی و فریب‌کاری‌‌های مالی هم باید در امان ماند. تقویت تفکر شکاکانه می‌تواند به همه، فارغ از هوش و ذکاوت آنها، کمک کند تا خردمندانه‌تر قضاوت کنند. ✅متن کامل را در asrehooshmandi.ir بخوانید. @asrehooshmand
بازار داغ نحوه تشخیص اخبار جعلی: ۱- به سرخط اخبار شک کنیم: سرخط خبر‌های جعلی اکثراً جالب و تعجب‌برانگیز هستند، اگر سرخط خبر باور‌ناپذیر بود احتمال دهید که خبر جعلی است. ۲- منبع خبر: اگر خبر از جایی به دست شما رسیده که برایتان نامشخص و نا آشناست درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. ۳- سایت‌های وابسته به گروه‌های معاند و بیگانه: اخبار جعلی را به طور هماهنگ تولید و پخش می‌کنند. ۴- فرمت‌های ناشناخته: اخبار ساختگی در خود خطا‌های املایی و گرامری دارند و فرمت ظاهریشان هم غیرعادی و غیرمعمولی است. ۵- پیوست و مستندات اخبار: اخبار و گزارش‌های جعلی معمولاً با اسناد و مدارک صوتی و تصویری دستکاری شده همراه هستند. می‌توانید عکس یا فیلم را در اینترنت جست‌وجو کنید تا صحت و درستی آن را بیابید. ۶- تاریخ‌های درج شده در اخبار: در مطالب جعلی ممکن است زمان رخداد‌ها را دستکاری و تغییر داده باشند. ۷- نام نویسنده مطلب: مطالبی که در آن‌ها هیچ منبعی درج نشده یا بدون نام نویسنده است می‌تواند نشانه ساختگی بودن آن باشد. "شایعه ساختن هم نوعی دروغ گویی است" @asrehooshmandi
🚩 خانواده هویتی جمعی دارد که رسانه های نوین آن را به سمت فردگرایی سوق می دهند! 📍مصرف رسانه ای خود را مدیریت کنیم! @asrehooshmandi
🎯 روانکاوی از پشت مانیتور: اسکایپ و زوم چه خدمتی به روان‌شناسی کردند؟ — تماس‌های تصویری می‌توانند چیزهای بیشتری دربارۀ ناخودآگاه افراد آشکار کند 📍فروید شیوۀ خاصی برای روانکاوی داشت: اتاقش را از وسایل اضافی خالی می‌کرد، ساده‌ترین لباس‌ها را می‌پوشید و صندلی راحتی می‌گذاشت، تا بیمار ناخودآگاهش را بدون مزاحمت بیرون بریزد. اما اگر الآن به روان‌شناس‌ها زنگ بزنید، بیشتر آن‌ها فقط می‌پذیرند آنلاین با شما ملاقات کنند. ولی چقدر از ناخودآگاه ما می‌تواند با اسکایپ و و واتس‌اپ برای آن‌ها آشکار شود؟ دکتر استیون بلومنتال می‌گوید حواس‌پرتی‌های آنلاین و دیدن فضایی که بیمار در آن مکالمه می‌کند، می‌تواند سرنخ‌های بیشتری دست روانکاوها بدهد. 🔖 ۱۵۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۹ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9857/ @asrehooshmandi
🔺ماسکی که حرف‌های صاحب خود را به ۸ زبان ترجمه می‌کند 🔹یک استارتاپ ژاپنی موفق به تولید یک ماسک هوشمند شده که می‌تواند حرف‌های کاربر را به هشت زبان ترجمه کند. @asrehooshmandi
📌اینترنت و دنیای مجازی این روزها شده جزئی از زندگی ما به طوری که اگر یک روز آن را در اختیار نداشته باشیم بسیاری از کارهایمان نیمه‌تمام می‌ماند. 🔹منبع: خبرگزاري آنا @asrehooshmandi
ای بیروت! تو آن شمشیری که چون زخم دید و به خون آغشته شد، آبدیده تر شد... و آن عودی که هر چه سوخت عطرآگین تر شد... بیروت! ای آهوی زخم دیده! سرشکم را چونان مرهمی بر تنت بپذیر... که تو سزاوار درد نیستی... ✍ میثم مطیعی @asrehooshmandi
‍ 💢انبوه تنها و عصر انسان دگرراهبر ▪️رایزمن این دوره را متقارن با ظهور ارتباط جمعی می‌داند. به نظر او انسان دیگر تحت تاثیر شیوه‌های آموزش و پرورش و خانواده‌ها نیست بلکه شخصیت فرد تحت تاثیر دیگران شامل گروه‌های دوستی، همکاران و همسالان، نقش می‌پذیرد. ▪️وسایل ارتباط جمعی این نقش را تکمیل و تقویت می‌کند. رایزمن می‌گوید: تمامی افراد در دوران دگرراهبر در یک چیز اشتراک دارند و آن هم نوع و نحوه نگرش ذهنی‌شان در ارتباط با همنوعانشان شکل می‌گیرد. انسان دگرراهبر برای یافتن هویت خود به نیاز دارد به همین دلیل خود را به دامن توده‌ها می‌اندازد و تلاش می‌کند تا با دیگران شود. ▪️وسایل ارتباط جمعی در جهت همسان کردن رفتارها به کار می‌افتد. پیشرفت در این جامعه وابسته به نظرات دیگران است و انسان سعی می‌کند تا شناخت خود را از طریق تصورات دیگران نسبت به خود به دست آورد. در این چنین جامعه‌ای خانواده‌ها قدرت تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهند. ▪️خانواده‌ها فرزندان را ترغیب می‌کنند تا در تمامی موارد بهتر عمل کنند و موفق شوند چون خود الگویی ارائه نمی‌دهند، به وسایل ارتباطی جمعی رجوع می‌کنند و بچه‌ها را به این وسایل می‌سپارند. ▪️از آنجا که دیگر هنجاری برای حصول بر موفقیت وجود ندارد لذا انسان‌ها منفعل و تاثیرپذیر شده تحت نفوذ رسانه‌ها سعی می‌کنند خود را با جامعه همرنگ کنند در نتیجه در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد. 🔻رایزمن تاریخ تمدن بشریت را از روزنه ارتباطات مورد بررسی قرار داده و سه مرحله یا دوران را مورد بازشناسی قرار داده است. در asrehooshmandi.ir بیشتر در این زمینه بخوانید. ، مجموعه تخصصی سوادرسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی گوگل به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی ترجمه می‌کند! وزیر خارجه: 🔹وقتی فارسی‌زبان‌ها می‌خواهند تسلیت خودشان را به زبان عربی یا انگلیسی ابراز کنند، گوگل‌ترنسلیت [کلمه تسلیت] را "تبریک" ترجمه می‌کند. 🔹با این حال اگر کسی بخواهد به رژیم صهیونیستی یا آمریکا تسلیت بگوید خبری از این نقص فنی نیست. fna.ir/eywj4q @asrehooshmandi
🎥اولین پویانمایی کوتاهِ از سوی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد. 🎬 پویانمایی «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان نخستین فیلم کانون پرورش فکری است که به صورت واقعیت مجازی (فیلمی به صورت ۳۶۰ درجه) ارایه می‌شود. 🎬«زری زری کاکل زری» که در سال ۱۳۹۷ از سوی کانون تولید شده است، با تلاش به حفظ اصل سبک و شکل اثر به صورت واقعیت مجازی (۳۶۰ درجه) تولید می‌شود. 🎬این پویانمایی با تکنیک کات‌اوت رایانه‌ای و با مدت زمان ۶ دقیقه تولید شده و ترانه‌های آن را افسانه‌ی شعبان‌نژاد سروده است. 🎬این فیلم با عینک‌های وی‌آر (Virtual Reality) نیز قابل مشاهده است و مخاطب می‌تواند خود را در فضای اثر و در کنار شخصیت‌های فیلم در تمامی فضاهای موجود احساس کند. https://www.kanoonnews.ir/news/298784/ @asrehooshmandi
🔹حریت رسانه‌ای را از خبرنگاران و اهالی رسانه نگیریم ✅معصومه نصیری گفت: البته فراموش نکنیم که ایجاد فضایی امن برای پیگیری مطالبات مردمی از سوی خبرنگاران و اساساً آزادی عمل رسانه‌ها به سعه‌صدر و بلندنظری مسئولان نیز مرتبط است. گاهی اوقات شاهدیم مسئولان کوچک‌ترین نقدی را برنمی‌تابند و فشارهایی را بر خبرنگار و رسانه وارد می‌کنند که موجب از دست رفتن می‌شود. ✅این کارشناس رسانه ادامه داد: صیانت از این حریت وظیفه‌ای است که نباید از آن غافل شد چراکه موجبات بی‌اعتباری رسانه را در پی دارد و این وقتی خود را نشان می‌دهد که در بزنگاه‌های خاصی قرار گرفتیم اما دیگر رسانه ما اعتبار لازم را برای افکار عمومی ندارد و این یعنی مراجعه مخاطبان به رسانه‌هایی که دلسوز ما نیستند. ✅وی گفت: تحقق بیانیه گام دوم با تاکید بر روح «امید به آینده» و «ما می توانیم» می تواند ما را به «ایران قوی» تبدیل کند و این مهم بی شک بدون نقش آفرینی رسانه ای محقق نخواهد شد؛ رسانه هایی که خبرنگارانی دقیق، در پی حقیقت و البته همه جانبه نگر دارد. 👉 https://hawzahnews.com/news/912785 ✍️ را به همکاران گرانقدر و پرتلاشم تبریک عرض می کنم. @asrehooshmandi
🔴بازهم هشتگ بازی های توییتری.... چندسالی هست برخی قرارگاه های دچار اختلال برای پر کردن رزومه های خالی خود و فریب برخی خواص بی اطلاع از مختصات جنگ رسانه ای و فضای مجازی ،به بهانه های مختلف اقدام به ترند کردن هشتگ هایی در توییتر میکنند . هشتگ بازی هایی که تغییری در معادلات فکری جامعه ندارد. بار دیگر برای بزرگان جبهه انقلاب مینویسم که شاید ازین غفلت و ساده لوحی عبور کنند و هوشیار بشوند: 1⃣در عرصه جنگ رسانه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هشتگ ترند کردن در توییتر به تنهایی هیچ اثرگذاری ندارد چون فضای توییتر بسیار محدود است و نهایتا زیر ۱۰ هزار نفر از جامعه ۸۰ میلیونی شاید مشارکت موثری در این عملیات داشته باشند . هشتگی اثرگذار و جریان ساز است که بعد از تولید محتوا در توییتر در هزاران کانال تلگرامی و دیگر پیام رسانها، هزاران پیج اینستاگرامی و خبرگزاری و شبکه های خبری بازنشر داده شود و معادل آن تولید محتوا شود. لذا اگر مسئول یک قرارگاه فجازی برای شما گزارشی از ترند کردن یک هشتگ در توییتر آورد حتما از او گزارشی از جریان سازی این هشتگ در هزاران کانال و پیج و شبکه های خبری مطالبه کنید . اگر چنین گزارشی نداشت او یک کلاهبردار است و لاغیر.... 2⃣در اصول جنگ شناختی و جنگ روایتها و جنگ رسانه ای ، دشمن از همه ظرفیتها و پلتفرمها و شبکه های اجتماعی با کاربردهای متفاوت استفاده میکند . بدین جهت که هر پلتفرم یا شبکه ای مختصات خاص خود در تولید محتوا را دارد . قطعا محتوای منتشر شده در توییتر و آپارات و اینستاگرام و پیام رسانها و سایتهای خبری کاملا با هم متفاوت است . لذا برای جریان سازی باید نیروهایی باشند که بتوانند در هر کدام متناسب با آن فضا تولید محتوا و جریان سازی کنند . اینکه تمام ظرفیت نخبگانی را به سمت توییتر بکشانیم قطعا خیانت به انقلاب در عرصه جنگ رسانه ای میباشد چرا که سایر عرصه ها را از عناصر تاثیر گذار خالی کرده ایم . نکات زیادی هست در این باره که بزرگان انقلابی فریب هشتگ بازی های توییتری برخی قرارگاه ای دچار اختلال در فضای مجازی را نخورند اما همین دو نکته را عزیزان فهم کنند فعلا کافیست.... "سعید درخشان" @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکارهای برای : 1. خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهید. 2. هنگام لاگین به درگاه‌های پرداخت به آدرس صفحه توجه کنید. این صفحه حتماً باید با آدرس /shaparak.ir ختم شده باشد. 3. از صفحه‌کلید مجازی سایت‌ها استفاده نمایید. این صفحات بعد از هر بار refresh باید تغییر کنند. 4. رمز دوم یک‌بارمصرف را فعال نمایید. 5. از کارت‌های دارای موجودی کم برای انجام خریدهای روزانه خود استفاده کنید. @asrehooshmandi
💢حواسمان باشد به اسم گوسفند نباشید، گوسفند فرض نشویم! 👈مراقب تکنیک‌های اقناعی قدرتمندی باشیم که بعضی کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی به کار می گیرند تا ما را تحت تأثیر پیام هایی قرار دهند که برای انتقال بعضی مفاهیم برنامه ریزی شده اند و اگرچه به ظاهر موجه به نظر می رسند، اما هدف آن ها تغییر نگاه ارزشی ماست! 🔻کانال هایی که از اسامی خاص اقناعی استفاده می کنند. مانند: «آگاه باشید!»، «گوسفند نباشید!»، «آریایی بمانید!»، «ایرانی وطن پرست!» و… 🔻در این کانال ها سعی میشود مخاطب تصور کند که پیام ها عین "آگاهی بخشی" است! و اگر آن را قبول نداشته باشد و به آن عمل نکند، حتما فرد ناآگاهیست یا به گفته صاحبان کانال، "گوسفند" محسوب می شود!، یا دچار عذاب وجدان شود که حتما به اندازه کافی "وطن دوست" یا "وطن پرست" نیست! 🔻این مجموعه ها، با استفاده از تکنیک‌های‌ اقناعی همچون ترس، استفاده از افراد مشهور، استفاده از عناوین و القاب، استفاده از آمار و ارقام، ارابه و ... مردم را متقاعد می‌کنند که پیام‌های ارسال شده از سوی آنها، دلسوزانه است. @asrehooshmandi
! 📍اخیرا، انجمن روانپزشکی آمریکا، تمایل گرفتن از خود یا همان عکس را به عنوان اختلال روانی تایید کرده است که آن را با اصطلاح «» ( selfitis#)، نامیده اند. ✳️۱- اگر روزی سه عکس سلفی از خود می‌گیرید، اما آنها را در به اشتراک نمی‌گذارید، در رده‌ سلفیتیس لب مرزی قرار می‌گیرید. ✳️۲- اگر روزی حداقل سه عکس از خودتان را به این شبکه‌ها ارسال می‌کنید، دچار اختلال سلفیتیس حاد هستید. ✳️۳- اگر اشتیاق غیرقابل کنترلی برای گرفتن روزانه شش عکس از خود و ارسال آنها را تجربه می‌کنید، شما دچار اختلال سلفیتیس مزمن هستید. @asrehooshmandi
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع) وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ ... عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام بر تمامی شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد. ما همانیم غدیر آینهء بیعت ماست بی کفن تیغ به دستیم، همین غیرت ماست @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گردباد نیوز
Qadir.Khutba.tavashih.baharanra.mp3
8.02M
فایل صوتی خطبه غدیر، عیدی شما در شب عید الله اکبر ... ان شا الله غدیری و ولایی باشیم و بمانیم... با دل و قلب و عمل و اطاعت مان یکبار دیگر در غدیر با امام خامنه ای عزیز تجدید بیعت کنیم به نیابت از شهدا التماس دعا
هدایت شده از خانواده و اینترنت
🔰 🔺 ویژه به مناسبت عید غدیر 🔸ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید ولایت، به همین منظور در نظر دارد تا کتاب‌های ”جستارهایی در آموزش سواد رسانه‌ای” و ”راهنمای فرزندپروری در عصر دیجیتال” را با تخفیف ۲۵ درصدی تقدیم حضور شما مخاطبین گرامی نماید. 🔹مهلت ثبت سفارش: تا ساعت ۱۲ امشب شنبه ۱۸ مرداد‌ماه ⭕️ مسیررسانه | مؤسسه تخصصی سواد رسانه‌ای⭕️ جهت سفارش از طریق آیدی زیر اقدام نمایید: 🆔 t.me/massiradmin 🆔 t.me/massir_resane
♨️فضای مجازی چگونه بر زندگی ما تاثیر می گذارد؟ ✍️معصومه نصیری ـ مدرس رسانه 🔻رسانه‌ها همان‌طور که همواره گفته شده بسان تیغی دو دم هستند که می‌توانند مقوم فرهنگ باشند یا مخرب آن، ذائقه سازی یکی از کارکردهایی است که رسانه در قالب آن را پیگیری می‌کند. در این زمینه لازمه جدی برای اینکه تسخیر عواطف و احساسات مخاطبان صورت گرفته و آن‌ها را به سمت تغییرات سبک زندگی ببرد، شناسایی و است. اینکه چه سبکی یا مدلی یا کسانی یا مصرفی را می‌پسندیم و لایک می‌کنیم، محور فهم و لو رفتن‌ ذائقه ما است که به دلیل نگاه مصرفی حاکم بر سبک زندگی مردم و عدم دقت در فعالیت مجازی به‌راحتی تعیین و تثبیت می‌شود. 🔻رسانه‌ها توانایی ساختن عادت و از بین بردن عادت‌های پیشین مخاطبان را دارند، البته که تأثیر بر ترک عادات اشتباه کارکرد مثبت رسانه محسوب می‌شود و حتی خلق عادت همسو با فرهنگ غالب جوامع نیز هم. اما آنچه باید مورد توجه باشد است؛ عاداتی که می‌تواند جامع را از فرهنگ و اصالت تهی کند. 🔹در مصاحبه با خبرگزاری فارس می خوانید: 👈امروز دیگر مردم نمی‌شوند بلکه می‌شوند. 👈جنگ فقط خوردن خمپاره روی خانه‌هایمان نیست. 👈برخی تولیدات رسانه‌ای، یکی از مهم‌ترین ابزار دشمن علیه خانواده‌هاست. 👈بیشترین تغییرات سبک زندگی انسان‌ها در بخش سرگرمی رخ می‌دهد. 👈«همه این‌طور هستند» ها را باور نکنید. 👈قورباغه آب پز نباشیم! ✅ http://fna.ir/eyx5er @asrehooshmandi
⁠ ◽️عصر قدرت نرم رسانه ▫️فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در عصر کنونی به درجه‌ای از رشد و پیشرفت رسیده‌اند که گاه خبرهایی که از کاربردشان می‌شنویم، باورپذیر نیستند. ▫️نمونه‌اش بیانیه دیروز مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا درباره دخالت احتمالی دولت‌های خارجی در انتخابات این کشور داده ‌است. ▫️در این بیانیه منظور از دخالت، اثرگذاری بر رویکردها و ترجیحات شهروندان آمریکایی، تاثیرگذاری در سیاست‌های آمریکا، افزایش اختلاف و ایجاد حس بی‌اعتمادی در میان شهروندان به سازوکارهای دمکراتیک کشور است. ▫️بحث دخالت‌های خارجی در انتخابات آمریکا از 4 سال پیش مطرح بوده اما با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در کانون توجه قرار گرفته است. ▫️بی‌آنکه بخواهیم صحت و سقم این ادعا را بررسی کنیم، موضوع محوری و اصلی، استفاده از قدرت اطلاعاتی برای مقاصد و اهداف گوناگون است. ▫️رسانه‌ها به ویژه در قالب نوین خود به‌عنوان گزینه اصلی توزیع هدفمند اطلاعات هستند. ▫️فراگیری، مقرون‌ به صرفه بودن و کارآمدی رسانه‌ها، باعث شده که اشخاص و گروه‌ها و حتی دولت‌ها با مجموعه‌ای از اهداف و اغراض سیاسی، هزاران کیلومتر دورتر، از ظرفیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای استفاده کرده و با تولید محتوای جعلی در سطح رسانه‌های نوین، لایه‌های اجتماعی کشوری دیگر را تحریک و زمینه بهره‌برداری‌های سیاسی و غیرسیاسی از آن به نفع هدف خود را ایجاد کنند. ▫️به طور طبیعی تمیز دادن اطلاعات واقعی از مجعول برای شهروندان جامعه هدف سخت است و در اغلب موارد نیز مصون ماندن از گرفتاری در تور اخبار و اطاعات کذب دشوار است. ▫️شهروندان روزانه با انبوهی خبرها و گزارش و اطلاعات دیگر در رسانه‌ها روبرو می‌شوند که ارزیابی اعتبار، پایایی، ثبات و اصالت آن‌ها به آسانی ممکن نیست. ▫️بر همین اساسا بسیاری از کشورها با تمام توان در حال جذب افکار عمومی کشورهای هدف به سوی ترجیحات خود هستند. ▫️این جذب کردن برای بهبود وجهه عمومی و در سطحی بالاتر، پیشبرد اهداف سیاست خارجی و امنیتی است. ▫️سرویس‌های اطلاعاتی مختلف با تاکتیک‌های خاص تلاش می‌کنند در برداشت‌ها و ارزیابی‌های شهروندان جوامع دیگر به نفع منافع کشور خود تغییر ایجاد کنند و این اتفاق بر بسترهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی رخ می‌دهد. ▫️در نهایت باید گفت شاید هیچ‌گاه نتوان میزان واقعی دست‌کاری و تأثیرگذاری اطلاعات بر افکار عمومی را ثابت کرد، بدون شک این اتفاق در عصر قدرت نرم رسانه رخ می‌دهد. مدیریت ارتباطات @asrehooshmandi
🔸تفاوت‌های رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی و یك مفهوم نیستند؛ دو مفهوم هستند. 1⃣رسانه اجتماعی (Social Media) سیستم است و شبكه اجتماعی (Social Network) مكان. 2⃣رسانه اجتماعی؛ رسانه پرسیدن است. و شبكه اجتماعی؛ رسانه گفتن. 3⃣رسانه اجتماعی درون سازمان است و مناسبات برون سازمانی هم دارد. 4⃣شبكه اجتماعی بیرون سازمان است؛ سازمان هم به آن راه دارد. 5⃣بازاریاب‌ها زودتر از همه این تفاوت‌ها را تشخیص دادند. @asrehooshmandi