eitaa logo
عصر هوشمندی
511 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
📊 💢چرا خبرهای دروغ فضای مجازی را باور می‌کنیم؟ 🔻یافته‌های یک پژوهش داخلی نشان داد که تنها یک‌بار رویارویی پیشین با خبرهای دروغین باعث می‌شود که این خبرها در نظر افراد حقیقت () به نظر برسند و ، بیشتر از خبرهای تازه باور می‌شوند. هر اندازه رویارویی پیشین با خبرهای دروغ بیشتر شود، آن خبرها بیشتر باور می‌شوند. 🔻پژوهشگران در خصوص دلیل بروز چنین رفتاری می‌گویند که انسان‌ها برای داوری درباره درستی یا نادرستی گزاره‌ها، به دنبال آسان‌ترین راه هستند و چیزی را که راحت می‌فهمند، راحت باور می‌کنند و آشنایی قبلی به راحت فهمیدن آن‌ها کمک می‌کند. 🔻همچنین مشخص شد که رویارویی پیشین یا آشنایی با خبر حتی می‌تواند راست‌پنداری خبرهای دروغ عجیب و غریب را نیز افزایش دهد. دروغ بودن خبرهای عجیب و غریب را با اندکی اندیشیدن و بهره گرفتن از دانش و منطق می‌توان مشخص کرد. این مطالعه نشان داد که دانش و منطق به سختی می‌توانند جلوی اثر حقیقت خیالی را بگیرد. ✅درباره این پژوهش در سایت asrehooshmandi.ir بیشتر بخوانید. @asrehooshmandi
🔻 بیش از ۴۵ میلیون مشارکت در هیأت‌های مجازی روبیکا ▪️ ویدئوهای زنده(لایو) و غیرزنده(آفلاین) برنامه هیأت‌ها در کانال‌های اپلیکیشن «روبیکا» در دهه اول محرم به ترتیب بیش از ١۵ میلیون و بیش از ٣٠ میلیون بازدید داشته است. ▪️ پس از پایان هر برنامه، ویدئوی پخش زنده هیأت‌ها در کانال‌های روبیکا باقی می ماند که مجموع این ویدئوها در دهه اول محرم بیش از ٣٠ میلیون بازدید داشته است. ▪️ کانال‌هایی که برای هیأت‌ها در نظر گرفته شد، در این ایام بیش از ۵ میلیون عضو گرفت و بیش از ١۵٠٠ هیأت در سراسر کشور به شبکه پخش زنده «عقیق» و «روبیکا» پیوستند. ▪️ بیشترین استقبال به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و خوزستان بود. ▪️ بیش از ۵۰ هیأت شاخص و برجسته در سراسر کشور پخش زنده خود را از طریق صفحه «عقیق» در «روبیکا» انجام دادند. ▪️ به زودی توسط «عقیق» پنلی اختصاصی برای هیأت‌ها در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند پخش زنده خود را برنامه‌ریزی کرده و به اعضا خود از طریق پیامک یا اعلان(نوتیف) اطلاع‌رسانی کنند. @asrehooshmandi
⁠ ◾️چرا بحث کردن در فضای مجازی احمقانه است ✍️الویا گولدهیل ▪️واقعیاتِ بی‌نهایت غلط و استدلال‌های ساختگی، ویژگی‌های اجتناب‌ناپذیر شبکه‌های اجتماعی‌اند. با این حال، صرف‌نظر از اینکه یک نفر چقدر آزاردهنده در اشتباه است یا شما چقدر شواهد متقابل در اختیار دارید، آغاز بحث در فضای مجازی به‌ندرت باعث تغییر عقیدۀ کسی می‌شود. ▪️تقریباً یک‌قرن‌ونیم پیش، جان استوارت میل، فیلسوف بریتانیایی، در چند سطرِ صریح توضیح داده است که چرا برخی از استدلال‌ها ره به جایی نمی‌برند. تحلیل استوارت میل خیلی جالب در مورد مباحثات داغ و عبثِ اینترنتی مصداق می‌یابد. ▪️او در سال 1869، دلیل این را که چرا هرگز نمی‌توانید در بحث در فضای مجازی پیروز باشید، این‌گونه توضیح می‌دهد: ▪️«تا زمانی که تفکری عمیقاً در احساسات ریشه داشته باشد، به‌واسطۀ سنگینی کفۀ استدلال علیه آن، عوضِ اینکه متزلزل شود، پایداری بیشتری پیدا می‌کند.» ▪️استوارت میل تأکید دارد این واقعیت اغلب نادیده گرفته می‌شود که بسیاری از افکار و عقاید اساساً نه مبتنی بر واقعیت بلکه بر پایۀ احساس هستند. به این ترتیب، اطلاعات نقیض در استدلال‌هایی که ریشه در احساسات دارند، تغییر ایجاد نمی‌کنند، بلکه صرفاً باعث می‌شوند که افراد برای حفظ آن دیدگاه‌ها شدیداً به احساسات چنگ بزنند. ▪️به صرافت می‌توان دریافت که بیشتر آدم‌ها می‌دانند که احساسات باعث برانگیختن افکار و عقاید می‌شوند و بر اساس آن رفتار می‌کنند. ▪️ما برای متقاعد ساختن دیگران نسبت به دیدگاه‌های خود، از ترفندهای بلاغی مانند اغراق کردن، تظاهر، تصنع و خودنمایی بهره می‌گیریم؛ و برای نمونه می‌دانیم که شواهد نشان می‌دهد واکنش‌های عصبی به این گزاره که مثلاً «رفتار کودکان با والدین با گرایش‌های خاص جنسی درست مانند کودکانِ با والدین معمولی است»، بیشتر از آنکه ریشه در تمایل عمیق به واقعیت‌ها داشته باشد از تعصب عاطفی سرچشمه می‌گیرد. ▪️در فضای مجازی، وقتی نمی‌توانیم صورت دیگران را ببینیم یا خُلق آن‌ها را نمی‌فهمیم، نادیده گرفتن غرایز احساسی کاری بس راحت می‌شود. ▪️عوض در نظر گرفتن و احترام به احساسات دیگر، این تمایل در ما به وجود می‌آید که مخالفان دیدگاه‌های خود را با «واقعیات» بمباران کنیم، اما حتی اطلاعات آشکارا مستدل، مانند جدول تناوبی، اغلب مبتنی بر دیدگاه‌هایی ذهنی‌اند؛ ▪️شاید امید چندانی وجود نداشته باشد که در فضای مجازی بتوان دیگران را برای تغییر عقیده مجاب ساخت، اما میل درباره نحوۀ پرداختن به استدلال‌ها در فضای مجازی توصیه‌هایی هم دارد: ▪️جست‌وجوی ایده‌هایی متفاوت با ایده‌های خود و طلبِ حقیقت در ایده‌هایی که شاید از آن‌ها غافل شده‌ایم. ▪️به‌جای آنکه درصدد متقاعد ساختن دیگران برآییم، می‌توانیم مستعد و آمادۀ تغییر عقاید و افکار خود باشیم و دنبال اطلاعاتی بگردیم که در تناقض با دیدگاه استوار و تزلزل‌ناپذیر ما قرار دارند. ▪️شاید دست بر قضا معلوم شود کسانی که با شما مخالفت می‌کنند، به‌واقع درکی مستدل از حقایق دارند. این احتمال، هرچند ناچیز، وجود دارد که شاید این شما هستید که در اشتباه به سر می‌برید. 🗞منبع: گزیدهای از مقاله‌ای با نام «چرا استدلال فلسفی یا حتی استدلال درست در اینترنت بی‌معناست؟» منتشر شده در شماره 114 ، آبان 1398 @asrehooshmandi
🔻یک تصویر جعلی و چند نکته ⬅️طرح «صیانت از حقوق مخاطبان در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» در مجلس مطرح است اما متاسفانه شاهدیم که برای به حاشیه بردن طرح، به جای ارائه پیشنهاد برای رفع نواقص، فیک نیوزها و بی اخلاقی های رسانه‌ای در جریان است مثل همین تصویر. 🔹چگونه بفهمیم این نامه جعلی است 1⃣طرح ۲۰ماده دارد اما نامه به ماده ای که وجود ندارد استناد کرده است(ماده ۲۴!!)، لطفا اصل طرح را بخوانید. برای مخالفت هم لازم است یکبار طرح را بخوانید. 2⃣در نامه رسمی نام طرح، کامل نوشته میشود و نه ناقص. 3⃣از اشکالات شکلی، به کاربردن واژه تک شوری، فرمت نامه های مجلس و آرم در نامه ها و ...عبور می‌کنیم. 🔹اصل طرح را بخوانید. همانها که برجام را نخوانده از آن حمایت میکردند، طرح را نخوانده با آن مخالفت میکنند. @asrehooshmandi
🌷﷽🌷 موضوع کنفرانس هاچگونه مارامدیریت میکنند باحضور و روشنگری: استادسرکارخانم معصومه نصیری ⏰ ساعت گفتگو: ۱۹ 🗓 زمان چهارشنبه:۱۳۹۹/۶/۱۲ 🌍 مکان: 🛑برای گفتگوی‌ و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت نمایید🛑 لینک https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97 لینک آرشیو کنفرانس @Fedayeen
📌مراقب آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان باشید 🔹 در ارتباط تصویری با سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای : 🔸 راه اندازی شبکه ، اقدام بسیار خوبی است اما آموزش مجازی نباید موجب شود که دانش آموز در معرض آسیبهای فضای مجازی و خطرات اخلاقی و اعتقادی قرار گیرد. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8️⃣5️⃣ 🔻پنج راهکار ساده برای شناسایی و شکست و فیک‌نیوزها اگر در داخل متن به مصاحبه یک فرد با یک‌ رسانه اشاره شده بود، حتما با یک جستجو، منبعی که ذکر شده را بررسی کنید. خواهید دید اصلا چنین متنی در منبعی که گفته شده وجود ندارد. ✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
4_5940290840994776559.pdf
10.28M
💢برای دانش آموزان عزیز کتاب تفکر و سواد رسانه ای ویژه دانش آموزان مقطع دوم متوسطه ممکن است این کتاب در همه نقاط کشور در دسترس نباشد، از این لینک برای دریافت کتاب استفاده کنید. @asrehooshmandi
4_5940290840994776560.pdf
3.75M
💢برای معلمان عزیز 🔹راهنمای معلمان برای تدریس درس سواد رسانه ای در دبیرستان برای مشاهده فیلم های آموزشی کلاسی و راهنمای معلم از لینکهای زیر استفاده کنید: 📎 https://bit.ly/3lDtiUe 📎 https://bit.ly/3jAMsrS @asrehooshmandi
‍ ⚠️سهامداران بورس مراقب فیک نیوز ها باشند 💢پخش شایعه و اخبار جعلی زمینه ساز تحریک جمعیت 🔻چند روز قبل مخالفان محدودیت‌های کرونایی با پخش شایعه، و هدفمند به پارلمان آلمان هجوم بردند. در یک خبر گفته شده پلیس به معترضین پیوسته و در جای دیگر شایعه‌ شده که دونالد ترامپ برای آزادسازی آلمان به برلین آمده است!! و با گذشت چند روز هنوز هم رسانه‌های آلمان به هجوم مخالفین به پارلمان این کشور می‌پردازند. همه می‌پرسند که چه شد که معترضان به ساختمان رایشستاگ محل پارلمان آلمان هجوم بردند؟ 🔻امروز کلیپی قدیمی با عنوان تجمع مردم در اعتراض به در حال بازنشر در شبکه‌های اجتماعی است؛ موضوعی که چندی پیش نیز در برخی کانال‌های تلگرام با عنوان فراخوان تجمع اعتراضی به بی‌کفایتی مسوولان بورس منتشر کرده بودند. البته موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و برخی افراد با نشر متن‌هایی که احساسات مخاطب را درگیر می‌کند سعی در ایجاد زمینه روانی جهت اقدامات بعدی را دارند. از کجا بفهمیم کلیپ قدیمی است؟ در تجمعی که در دوران کرونا برگزار شود تجمع کنندگان باید از ماسک استفاده کرده باشند. به همین سادگی. سواد رسانه‌ای می گوید اخبار را از چند منبع پیگیری کنیم. حتما از خودمان بپرسیم هدف چیست؟ قرار است چه نتیجه ای حاصل شود؟ این نتیجه به نفع چه کسی است؟ عکس و کلیپ را بدون راستی آزمایی بازنشر ندهیم. ✍معصومه نصیری_مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
⭕️ خبر «رصد گروه‌های فضای مجازی» از سوی معاونت اجتماعی قوه قضاییه 🔹دبیر شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر کنترل تمامی گروه‌های ایجاد شده در فضای سایبری ایران توسط مرکز فناوری و اطلاعات قوه قضاییه را تکذیب کرد. 🔹 وی در این تکذیبیه با تاکید بر اینکه این است گفت که هیچ نقشی در تولید و انتشار خبر موصوف نداشته است و شناسایی و تعقیب منشاء تولید و انتشار آن را از طریق پلیس فتا پیگیری خواهد کرد. منبع: ايسنا @asrehooshmandi
4_5942542640808462114.pdf
5.11M
گونه‌شناسی الگوهای کاربران ایرانی در اینستاگرام @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاهبرداری و اخاذی در پوشش مدلینگ یکی از شگردهای مجرمین در شبکه های اجتماعی @asrehooshmandi
0⃣6️⃣ 🔻پنج راهکار ساده برای شناسایی و شکست و فیک‌نیوزها کلیدواژه‌های فورا، خواهشاً برای همه بفرستید، توجه توجه و ...در صدر محتوا باید شما را یک قدم از متن فاصله بدهد. شایعات "فوریت بخشی ساختگی" دارند و احساسات شما را بر می‌انگیزند تا شما بدون بررسی، متن را برای سایرین ارسال کنید. ✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف و افتخار آذری جهرمی به اجرای سند ۲۰۳۰ در وزارت ارتباطات ⚠️ سال گذشته آذری جهرمی ‏زمانی که سیل کشور را فرا گرفته بود در نشست ژنو گفت: مفتخرم اعلام کنم ما در حال اجرای سند ۲۰۳۰ هستیم 💥 رهبر معظم انقلاب دیروز : الان هم شنیده‌ام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎉 آغاز فروش ویژه‌ی بسته‌ی آموزشی راهکار مربی این بسته شامل: ✅ لوح فشرده حاوی هفت ارائه‌ی تخصصی از برترین مربیان سواد رسانه‌ای در موضوعات مخاطب شناسی، اقتصاد توجه، جنگ روایت‌ها، سبک زندگی رسانه‌ای، تفکر انتقادی، امنیت دیجیتال و کلاس هوشمند ✅ لوح فشرده شامل دو مصاحبه‌ی تخصصی از اساتید صاحب نظر ✅ کتاب «راهنمای کاربردی مربیان سواد رسانه» اثر تالیفی دپارتمان سواد رسانه‌ای مدرسه آینه ✅ کتاب «پدر ،مادر، معلم من نوجوانم» اثر تحسین شده دکتر علی‌اصغر احمدی ✅ کتاب «راهنمای آموزش مهارت‌های تفکر و پژوهش» اثر آقایان حیدر تورانی و محرم آقازاده برای تهیه‌ی این بسته با تخفیف ویژه به لینک زیر مراجعه فرمایید 👇 http://shop.ayenehschool.ir/product/بسته-آموزشی-راهکار-مربی/@ayenehschoolwww.ayenehschool.com @asrehooshmandi
4_5947084384040388410.pdf
271.3K
💢تـبلیغ؛ سبک زندگی و نقد فرهنگی تبلیغات بازرگانی این فایل شامل روئوس مطالب در خصوص رابطه تبلیغ بازرگانی و مسیر نفوذ و تاثیر آن بر سبک زندگی و نیز مواضع نقد آن است. مرور آن، ما را با بخشی از مباحث در این زمینه آشنا می‌کند. ✅یک نکته مهم آنکه، برخلاف تصور اغلب تحلیل‌گران، این برندها نیستند که سبک زندگی تولید می‌کنند؛ برعکس، این سبک زندگی است که برندسازی را در دل خود قرار می‌دهد. هر مجموعه محصولی که با سبک زندگی همنوایی کند، قابلیت برند شدن دارد. این همنوایی باید متضمن هویت ارزنده و کسب منزلت اجتماعی نزد مصرف‌کننده باشد. مطالعات فرهنگی و رسانه @asrehooshmandi
🔸مراقبت از در @asrehooshmandi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴‏ترامپ برا نوید افکاری توییت زده یه آمریکایی گفته ما مشکلات خودمونو داریم یکیشون گفته معترضین خودمون تو خیابون اعدام میشن اونوقت ترامپ نگران معترضین ایرانه براندازا هم دارن زیر منشن آمریکایی ها قانعشون میکنن که ترامپ خیلیم خوبه ایگو ✍️بیداری ملت @bidariymelat
2️⃣6️⃣ 💢چگونه در فضای مجازی را تشخیص دهیم؟ 1️⃣ منبع: اگر مطلبی نداشت به راحتی باور نکنید. داشتن یک لینک اینترنتی به عنوان منبع، ساده‌ترین کاری است که انتشار دهنده‌ خبر می‌تواند برای اعتباربخشی به خبرش در متن بگذارد. پ.ن: قبل از کپی و ارسال مطالب؛ ، و سپس کنید... ✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
🔻از صبح جمعه روحانی تا صبح شنبه آموزش و پرورش 🔻فردا آغاز سال تحصیلی است و ما با سه گونه مدرسه مواجه هستیم؛ مدرسه از زبان مسوولان، مدرسه از زبان رسانه ها و آنچه مدارس و اولیا می دانند و قرار است اجرا شود. 🔻این جمله طنز نیست، اظهارات رئيس مرکز هماهنگي آموزش و پرورش است که در تلویزیون گفته: «والدین شنبه صبح قبل از حرکت فرزندان به سمت مدرسه با مدرسه تماس بگیرند تا  ببینند باید مدرسه بروند یا خیر.» مدیریت و تصمیم گیری بلد نیستید، ساکت بودن را یاد بگیرید. معصومه نصیری @asrehooshmandi
🔘استعمار نو! مرحوم آیت الله محی الدین حائری شیرازی: 🔻استعمار یعنی تعطیلی فکر نه به آن معنا که اجازه ندهند شما فکر کنید، بلکه بدان معنی که فرصت ندهند شما فکر کنید. 🔻استعمار نو، استعمار رسیدن به جواب قبل از رسیدن به سؤال است. @asrehooshmandi
🎯 از پشت فیلتر زیباتر است: اینستاگرام چگونه زندگی‌مان را دگرگون کرد؟ — کارکنان اولیۀ اینستاگرام می‌خواستند چیزی شبیه یک گالری هنری آنلاین بسازند 📍می‌شود به اینستاگرام همچون راهی برای گرامی‌داشتن زندگی‌ نگاه کرد. اینستاگرام به ما می‌گوید زندگیِ همۀ ما ارزش تماشاکردن دارد و یادمان می‌اندازد به دنیای اطرافمان توجه کنیم؛ از ما می‌خواهد حواسمان به غروبی بی‌نظیر باشد یا چشممان دنبال برگ‌های پاییزی بگردد که روی پیاده‌رو چیده شده‌اند. در‌عین‌حال، اینستاگرام تجربۀ شخصی را خنثی و بی‌اهمیت می‌کند: لحظات خاص به شرطی ارزشمندند که بتوان آن‌ها را به اشتراک گذاشت؛ صعود به قله ارزشی نخواهد داشت، مگر بتوانیم عکسی از بالای قله بگیریم. کتاب «بدون فیلتر» توضیح می‌دهد که اینستاگرام چطور نگاه ما را به زندگی دگرگون کرده است. 🔖 ۲۶۱۵ کلمه ⏰ زمان مطالعه:۱۷ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9886/ @asrehooshmandi