eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مغز چگونه اخبار جعلی را قبول می‌کند؟ محققان علوم اعصاب با بررسی ساختار مغزی دریافته‌اند که مغز انسان اطلاعات همسو با باورهایش را صرف‌نظر از عجیب و غیرمنطقی بودنش، به‌راحتی می‌پذیرد. منبع: فارس @asrehooshmandi
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️فضای مجازی در تکریم مقام سردار سلیمانی در سالگرد شهادت 🔸همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، کاربران فضای مجازی از نقاط مختلف جهان یاد و خاطره‌ی ایشان را گرامی داشته و با ترند کردن چندین هشتگ در بسترهای متفاوت بیش از ۲.۲ میلیون محتوا منتشر کرده‌اند. 📊این گزارش حاصل رصد دیتاک از چهار بستر خبر، توئیتر، تلگرام و اینستاگرام و بررسی کارشناسی معصومه نصیری، کارشناس رسانه در خصوص این موضوع است. 🔸هشتگ‌های ، ، در داخل کشور و هشتگ‌های ، و چندین هشتگ دیگر در خارج از کشور در این موج به چشم می‌خورد. 🔸جزئیات این گزارش را در ویدیو فوق مشاهده کنید. @asrehooshmandi
🔹اگر سردار سلیمانی فرمانده فضای مجازی بود... ▫️مدیریت فعلی فضای مجازی، افراد اهل ابتکار و نبوغ را کشف نمی‌کند ▫️اگر سردار سلیمانی مدیریت فضای مجازی را بر عهده داشت به طور قطع نگران فرزندان بود ▫️در فضای مجازی با شیب منفی اقتدار مواجهیم ▫️زیست مردم در فضای مجازی تحت اشغال بیگانگان و دشمنان است ▫️حاج قاسم اجحاف در حق سرویس دهنده داخلی را تحمل نمی‌کرد ▫️فرماندهان فضای مجازی کشور شبیه حاج قاسم رفتار نمی‌کنند ▫️حالا که اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای را راه انداخته مسئولان به تکاپو افتاده‌اند ▫️بسیاری از مسئولان در کنار شعار ولایتمداری دکه زده‌اند 🔸متن کامل سی و نهمین نشست هم افزایی فعالان فضای مجازی همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با موضوع «حاج قاسم فضای مجازی» که توسط جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک برگزار شده است را در لینک زیر بخوانید: mehrnews.com/xTsQW ✅در ارائه و درک مطالب رضایت خداوند را در نظر بگیریم. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
🧠سیستم‌های عصبی مغز چگونه در شبکه‌های اجتماعی درگیر می‌شوند؟ ⬅️دانشمندان علم اعصاب به بررسی سیستم‌های عصبی پرداخته‌اند که ما را به حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی سوق می‌دهد. آنها دو دلیل مهم استفاده از شبکه‌های مجازی را «ارتباط با دیگران» و «مدیریت ذهنیت مردم از خود» نام می‌برند. این شبکه‌ها از پنج طریق امکان ارتباط ما با دیگران را فراهم میکنند. ۱.کاربران می‌توانند اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند برای مثال عکس یا فیلم مسافرت هایشان. ۲. می‌توانند اطلاعاتی را منتشر کنند که ماهیت خود ارجاعی ندارند (به عنوان مثال‌، ارسال مطلب در مورد مکان‌های تفریحی) ۳.کاربران در مورد اطلاعات منتشر شده خود بازخورد می‌گیرند. ممکن است یک کاربر تصویری از تعطیلات داشته باشد که دوست دارد آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. او تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کند و سپس سایر کاربران با اظهارنظر در مورد تصاویر و یا پسندیدن آن بازخورد می‌دهند. ۴.به صورت متقابل هم کار بران درباره عکس‌ها و یا مطالب منتشر شده دیگران بازخورد میدهند. به عنوان مثال‌، ممکن است یک کاربر تصویری از تعطیلات یک دوست را ببیند. ۵. کاربران به مقایسه اجتماعی توجه می‌کنند و بازخورد خود با دیگران‌، مانند تعداد پسندیدن‌های دریافت شده‌، در مقایسه اجتماعی شرکت می‌کنند. این مقایسه اجتماعی فقط به پست و بازخورد محدود نمی شود. همچنین ممکن است از اطلاعات توصیفی در پروفایل کاربر برای مقایسه اجتماعی استفاده شود‌، مانند سن‌، مکان‌، تحصیلات، علایق و… 🔹متن پژوهش را در سایت asrehooshmandi.ir بخوانید. ✅در ارائه و درک مطالب رضایت خداوند را در نظر بگیریم. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
هنگام استفاده از خصوصا براى كودكان و نوجوانان به آنها توجه کنيد. براى مشاهده و انتخاب بازى‌هاى رايانه‌اى داراى رده‌بندى سنى مى‌توانيد به سايت www.esra.ircg.ir مراجعه کنید. @asrehooshmandi
🔸حقوق سایبری 🔻برخلاف تصور عموم که متن گفتگو در تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر و نیز ایمیل، صدای ضبط شده و فیلم را جزو دلایل قابل استناد به شمار نمی‌آورند قانون، «» را به رسمیت شناخته است. . این جرم به دو صورت در قانون در نظر گرفته شده است: ▫️اول موردی است که کسی اقدام به تغییر یا تحریف و انتشار عکس و فیلم دیگران کند. ▫️دوم موردی است که کسی فیلم، عکس یا صدای دیگری را بدون رضایت او منتشر کند. گاهی ممکن است کسی تنها اقدام به دیگری کند که عکس و فیلم او را منتشر می‌کند. این حرف ممکن است در حد تهدید بماند و هرگز به مرحله عمل نرسد اما صرف تهدید کردن نیز جرم خواهد بود. در تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران دو حالت رخ می‌دهد: ▫️اول اینکه یکی دیگری را تهدید کند عکس، فیلم یا صدای او را پخش خواهد کرد و این تهدید را عملی کند. در این حالت تهدید کننده هم بابت جرم تهدید و هم جرم انتشار عکس و فیلم دیگران محکوم خواهد شد. ▫️در حالت دوم فردی، دیگری را تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی می‌کند اما تهدیدش را عملی نمی‌کند. 🔻عملی نکردن تهدید باعث نمی‌شود که مجازاتی برای آن در نظر گرفته نشود بنابراین اگر شرایط تحقق تهدید وجود داشته باشد مثل اینکه تهدید شونده بترسد، صرف نظر از اینکه تهدید عملی شده است یا نه، می توان از تهدید کننده بابت تهدید به انتشار عکس و فیلم شکایت کرد. ⭕️نکته قابل توجه اینکه این جرایم در دسته جرایم رایانه‌ای قرار دارند و آن تا ۲ سال حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است. ✍️ندا پاکنهاد ـ وکیل دادگستری @asrehooshmandi
📣دومین رویداد تجربه نگاری فعالان سواد رسانه‌ای کشور 🔹تجارب موفق 🔹ایده‌های برتر 🔹توصیه‌های اجرایی 🕰۲۴ دی ماه ساعت ۹ الی ۱۷ @asrehooshmandi
⭕️ساز و کار عصب‌شناختی اخبار جعلی ⭕️هیجانات چگونه بر پردازش اخبار در مغز تاثیر می‌گذارند؟ 💠تولیدکنندگان اخبار جعلی تلاش می‌کنند تا با بهره گیری از عناصر تازگی خبر و شگفتی در اخبار خود، آن‌ها را باورپذیر‌تر کنند. مخصوصا اگر این اخبار با باورهای قبلی فرد همخوانی داشته باشد. 💠عصب‌شناسی حسی نشان داده است که ذهن انسان پس از مدتی تنها به اطلاعات غیر منتظره و غیرقابل پیش‌بینی می‌تواند، واکنش دهد. چراکه به مرور زمان ذهن انسان در می‌یابد که قرار نیست، در مقابل اخبار عادی، هیچ پاداشی را دریافت کند. از این رو تولید کنندگان اخبار جعلی تلاش می‌کنند تا با بهره گیری از عناصر تازگی خبر و شگفتی در اخبار خود، آن‌ها را باورپذیر‌تر نمایند. مخصوصا اگر این اخبار با باورهای قبلی فرد همخوانی داشته باشد. ⬅️درباره اینکه یک خبر هیجانی چگونه در حافظه بلندمدت می‌نشیند؟، جذابیت های احساسی خبر کدامند؟ و تاثیرگذاری اخبار جعلی در نگرش سیاسی در سایت asrehooshmandi.ir بخوانید. ✅در ارائه و درک مطالب رضایت خداوند را در نظر بگیریم. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
⭕️دختران دیزنی چطور خلق می‌شوند؟ 💠کمپانی دیزنی در تولیداتش و به‌خصوص در آثار سینمایی، کارش را با داستان‌های کلاسیک و فولکلور آغاز کرد. قهرمان‌های اولیه تولیدات دیزنی عمدتا دخترانی منفعل بوده‌اند که به انتظار بخت و اقبال نشسته و چشم‌به‌راه شاهزاده‌ای سوار بر اسب سفید روزگار می‌گذرانده‌اند. سفیدبرفی در انیمیشن سفید برفی محصول ۱۹۳۷، سیندرلا در انیمیشن سیندرلا محصول سال ۱۹۵۰ و رز در انیمیشن زیبای خفته محصول سال ۱۹۵۹ نمونه واضح و روشنی از این قهرمانان منفعل و حتی مفلوک هستند. 💠در قرن بیستم و یکم اما شاهد تغییر رویکرد بسیار محسوس‌تری در قهرمانان دیزنی هستیم و دیگر از دخترکان نگون‌بخت و قربانی سرنوشت در آثار کمپانی دیزنی در این دوره خبری نیست. این قهرمانان صاحب نگاه و اندیشه هستند و از موجودات واکنشی به شخصیت‌های کنش‌مند بدل می‌شوند. 💠برای فهمیدن این تاثیرات کافی است با نزدیک‌ترین دختربچه‌ای که در اطراف‌تان می‌شناسید، درباره تمایلات و آرزوهایش حرف بزنید و درباره برداشت‌هایشان از آثار دیزنی سوال کنید تا میزان و شکل تعیین‌کنندگی و تاثیرگذاری این کمپانی انیمیشن‌سازی را دریابید. این تاثیرگذاری و تعیین‌کنندگی بدون تردید در جهان امروز، رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت؛ چرا که توسعه ارتباطات و دسترسی به اطلاعات، بیش از هر وقت دیگری غول انیمیشن‌سازی جهان را برای تعریف اهداف تازه و رسیدن به آنها یاری خواهد داد. 🔹متن کامل را در سایت asrehooshmandi.ir بخوانید. رسانه‌ای @asrehooshmandi
🎦 ۲۳۳مین گفتگوی زندهٔ جبهه با همکاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) و اندیشکده‌ی فضای مجازی ژرفا سخنران برنامه🎙استاد معصومه ، پژوهشگر و مدرس سواد رسانه‌ای ⭕️ موضوع: کودکان آنلاین و تغییر سبک زندگی در فضای مجازی ⏰ با کلیک بر روی یکی از نشانی‌های زیر👇🏻در ساعت ۱۵ چهارشنبه، ۱۷ دی ۹۹، این برنامۀ شنیدنی را تماشا کنید⁦… 🛰 پخش زندۀ تصویری برنامه، در ایتا، بله، بیسفون+، آیگپ، بالونت و در هر کجای اینترنت👇🏻 👉🏻 live.24on.ir/?eitaafly 🛰 گپ👇🏻 👉🏻 gap.im/jebheh 🛰 روبیکا👇🏻 ⁦⁩⁦👉🏻⁩⁦ rubika.ir/jebheh 🛰 سروش+👇🏻 👉🏻 sapp.ir/sapp_events/jebheh 📍اگر در تهران ساکن‌ید و مایل‌ید به‌صورت حضوری در این نشست شرکت کنید، جهت دریافت نشانی، به شماره‌ی 09124646715 پیامک بزنید. جزئیات و بحث پیرامون برنامه‌ها در👇🏻 👉🏻 balo.me/jalasat جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh