eitaa logo
عصر هوشمندی
512 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
با توجه به اینکه حجم فعالیت آنلاین کودکان در فضای مجازی بسیار زیاد می‌باشد و در قالب اپلیکیشن شاد و آموزش‌های آنلاین فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند. لذا لازم است تا آموزش‌های لازم برای حضور مناسب در فضای مجازی ارائه و بستری فراهم شود تا کودکان و والدین آن‌ها به سهولت بتوانند به این محتوا دسترسی داشته باشند. در همین راستا، پلیس فتا اقدام به طراحی صفحه کودکان سایبری به آدرس https://www.cyberpolice.ir/cyberkids نموده و محتواهای آموزشی در قالب کلیپ، عکس نوشته، داده نما، کتاب‌های آموزشی، هشدارهای پلیسی را به‌صورت روزانه در اختیار کاربران قرار خواهد داد. پلیس فتا همواره به اولویت پیشگیری بر درمان اعتقاد داشته و سعی دارد با اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح، کاربران را از دام‌های مجرمان سایبری مطلع و مجرمان را در رسیدم به اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارد. برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: • https://b2n.ir/566452 پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
تأمین‌کننده شهرت و کسب درآمد والدین خودخواه هستند متأسفانه امروز شاهد خانواده‌هایی هستیم که تلاش دارند با استفاده از کودکان خود در فضای مجازی کسب درآمد کنند، آن‌هم بدون توجه به خطرات و تبعات این امر و برای کسب درآمد بیشتر هم از هیچ کاری در این خصوص چشم‌پوشی نمی‌کنند. ازجمله تبعات این امر می‌توان به بلوغ زودرس، افسردگی، اختلال شخصیتی، احساس خودشیفتگی، حساس شدن به‌ظاهر، افت تحصیلی و... اشاره کرد. برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: • https://b2n.ir/566452 پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
🔍جستجوی امن در گوگل با عدم نمایش صحنه های غیر اخلاقی برای کودکان 🔹رها کردن و عدم نظارت بر کودک در دوران آموزش آنلاین در فضای مجازی کاری اشتباه است زیرا ممکن است فرزندتان در هر بار جستجو در گوگل خواسته یا ناخواسته با صحنه های روبرو شود که آسیب بسیاری برای آنان به همراه دارد. 🔹جالب است بدانید گوگل گزینه‌ای دارد که اگر فعالش کنید، نتایج غيراخلاقى را نشان نمی‌دهد. برای اینکار کافی است: 1️⃣ داخل مرورگرتان نشانی زیر را تایپ کنید: Google.com/preferences 2️⃣ بعد از بازشدن صفحه نمایش، گزینه‌ی فیلتر کردن نتایج غيراخلاقى را با زدن تیک در دستگاه ها به زبان انگلیسی گزینه: 💦Turn On SafeSearch و در دستگاه هایی با زبان فارسی گزینه: 💦 "پنهان کردن نتایج بی پرده" فعال گردد. 🔸مراقب فرزندتان در فضای مجازی باشید. @asrehooshmandi
🔹نترس عقب نیستی! 🔻فومو آخرین اختلال فرهنگی‌ای است که بی‌‌سروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل می‌‌برد. این اختلال زاده پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است. 🔻نگرانی برای از دست‌دادن در روزگار شبکه‌های اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: یا «ترس از دست‌دادن». @asrehooshmandi
🔹امیدآفرینی و تقویت عزت نفس ملی، رسالت جبهه فرهنگی و رسانه ها در گام دوم انقلاب است ▫️معصومه نصیری در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در ، امیدآفرینی و تلاش برای بکارگیری استعدادها و شکوفایی شاخص های در جامعه، دارای اهمیت بسیاری است، اظهار کرد: همچنان که رسانه در تغییر ادراک و رفتار جامعه و ایجاد یاس و ناامیدی، نقش اول را ایفا می‌کند، محرک اصلی اثرگذاری بر حوزه‌های شناختی و نگرشی در ، و پیشبرد آن نیز رسانه است. ▫️وی با بیان این که آنچه باید در موضوع امیدآفرینی مورد توجه قرار بگیرد، عناصر سازنده امید، یعنی منابع (عاملیت)، مولفه‌های موثر بر ایجاد و ارتقاء امیدواری اجتماعی، مسیرها و نحوه بسط و گسترش نگاه امیدوارانه در جامعه است، خاطرنشان کرد: در حقیقت باید ببینیم چه عواملی در جامعه امیدآفرین هستند و چه مسیری را باید طی کرد تا با استفاده از ابزار نوین ارتباطی، برای ترویج و تزریق امید به جامعه اقدام کنیم. https://hawzahnews.com/xb2bp @asrehooshmandi
⭕️ نشست برخط «معرفت شناسی سایبری و بهره گیری از جهان مجازی در خدمت اهداف انقلاب اسلامی» 🔻کارشناس: معصومه نصیری «مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای» ⏳دوشنبه ۲۰ بهمن - ساعت ۱۹:۳۰ 🔻لینک ورود به نشست: https://www.skyroom.online/ch/seyed_1365/nasra-ardakan 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان یزد @asrehooshmanid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کامران نجف‌زاده برای مخاطبین تبیان از روش آمریکایی‌ها برای محافظت از بچه‌هاشون در دنیای مجازی میگه تبیان آنلاین @asrehooshmandi
💠در چه شرایطی باید از گذاشتن عکس و فیلم کودک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کرد 📍رضایت والدین شرط اول و لازم است در حال پوشک گرفتن، دستشویی رفتن و حمام کردن. این تصاویر در آینده می‌تواند باعث تمسخر و تحقیر او شود. 📍استفاده ابزاری در جهت تبلیغ شرکت‌ها (کودکان کار مجازی) 📍تصاویر گروهی (در این مواقع چون رضایت سایر والدین گرفته نشده است کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی تلقی می شود) 📍چشم و هم‌چشمی و تفاخر (شوآف) بسیاری از والدین دچار مقایسه شده و گاه به دلیل شرایط نامناسب، سرخورده و خجالت زده می شوند 📍وقتی کودک در حال انجام کار خطرناکی بوده و حادثه در انتظار کودک است 📍کودک در هیجانات شدید و عدم تعادل رفتاری باشد (مثل پرخاشگری، قشقرق، قهر، گریه شدید) 📍زمانی که کودک احساس حقارت و ضعف می کند (مثلا وقتی با اسم تحقیر آمیز خطاب می شود) 📍تصاویر با زمینه کودک آزاری 📍آرایش کودک که اصولاً کاری غلط بوده و در دنیای واقعی هم توصیه نمی‌شود (چه برسد به انتشار در فضای مجازی) این کار عواقب نامناسبی دارد مثل: عوارض پوستی، کاهش اعتماد به نفس، مقایسه خود با دیگران، نارضایتی از بدن خود، غرور کاذب و گاهی بلوغ زودرس 📍از انتشار جزئیات زندگی کودک و خانواده مثل: مکان زندگی، آدرس مهد و مدرسه، محل بازی و خرید و... در هر شرایطی باید خودداری کرد. (مرتبط با مسئله کودک آزاری، دزدی، ربایندگی و سواستفاده جنسی) ✍️ سفیدچیان_ روانشناس @asrehooshmandi
🔹دیابت خبری! 💢سری و بی حسی خبری چه عوارضی دارد؟ 💢چگونه ذهن ما دچار دیابت خبری می‌شود؟ @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
@asrehooshmandi
⭕️ بازتاب ایران برای بازگشت به برجام در شبکه‌های اجتماعی 🔹«حرف قطعی» کلیدواژه پرتکرار روز گذشته کاربران در شبکه‌های اجتماعی بوده است؛ نکته‌ای که برگرفته از سخنرانی رهبر معظم انقلاب و ناظر بر تنها شرط ایران برای بازگشت به برجام یعنی برداشتن تمام تحریم‌ها و راستی آزمایی تحقق آن خارج از حرف و روی کاغذ بوده است. موضعی که بیش از هر چیز نشان از خوش عهدی ایران و بدعهدی طرف‌های دیگر برجام دارد و همین دست برتر جمهوری اسلامی در این بخش است. 📊 نتیجه رصد شبکه‌های اجتماعی توسط دیتاک نشان می‌دهد کاربران بسترهای مختلف با استفاده پرتکرار از هشتگ‌های ، ، ، و از موضع اعلام شده حمایت کرده‌اند. 🔹کاربران توییتر با ۹۳۹ پست در ساعت، ۲۱٫۷ هزار توییت، ۱۹٫۶ هزار ریتوییت و ۷۹٫۷ هزار لایک به کنشگری دراین‌باره پرداخته‌اند. 🔹توییت «آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد ایران است چون به همه تعهدات عمل کرد، نه آمریکا و سه کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند. اگر می‌خواهید ایران به تعهدات برگردد آمریکا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی آزمایی کنیم و ببینیم درست است. آن‌وقت به تعهدات برمی‌گردیم.» منتشر شده توسط دفتر رهبر معظم انقلاب با ۱۱٫۵ هزار لایک و ۴٫۵۱۳ هزار ریتوییت پرلایک‌ترین و بازنشرشده‌ترین محتوا در بستر توییتر بوده است. 🔹در بستر خبر ۱۱۷ خبر به این موضع صریح و قاطع ایران پرداخته‌اند. ۶۳ محتوا در پایگاه‌های خبری، ۴۶ محتوا در خبرگزاری‌ها و ۸ محتوای روزنامه‌ها به موضوع حرف قطعی ایران و شرط بازگشت ایران به برجام اشاره داشته‌اند. 🔹 ۱٫۹ هزار پست، ۴٫۸ میلیون بازدید و ۸۰ پست در ساعت که بیشتر آن پست‌های عکسی بوده‌اند، نتیجه فعالیت کاربران در فضای تلگرام در این باره بوده که کلیدواژه‌های حرف قطعی، برجام، تیتر یک، مهم، فوری و تحریم‌ها بیشترین کلمات مورد استفاده توسط اهالی تلگرام را به خود اختصاص داده است. 🔹محتوای کانال خبرفوری با تیتر «حرف قطعی امروز رهبر انقلاب درباره تحریم‌ها» و ارائه محورهای مهم سخنرانی رهبری دراین‌باره با ۱۵۹٫۱۲۱ هزار بازدید پربازدیدترین محتوای فضای تلگرام بوده است. 💢موضع قاطع و عزتمندانه جمهوری اسلامی برای بازگشت به برجام و حمایت کاربران از این موضع نشانگر عزم جدی جهت تامین منافع ۱۰۰ درصدی ملت ایران است. حالا ایران آنقدر قوی شده است که بتواند برای قدرت‌های دنیا شرط بازگشت به یک تعهد بین‌المللی را تعیین کند، قدرتی که برساخته از توان داخلی، خوش عهدی و ایجاد بازدارندگی در حوزه‌های مختلف است. ✍🏻 معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه @asrehooshmandi
💠فضای مجازی از سیاست‌گذاری تا تولید محتوا 🕰 ۲۲ بهمن ساعت ۲۱ از رادیو گفت‌وگو @asrehooshmandi
💢کودکان ما از پنج و شش سالگی به بعد در معرض انواع شبکه‌های اجتماعی قرار دارند. با مجازی شدن آموزش در ایام کرونا محدودیت های عادی و معمول نیز از میان برداشته شده است بنابراین کودکان با دسترسی به این شبکه های مجازی و تبلیغات و محتوای آن نیاز به ابزاری دارند که تا بتوانند درستی و نادرستی اطلاعات را ارزیابی کنند. مهمترین کاربردهای در زندگی کودکان به شرح زیر است: 🔹توانایی تشخیص پیشنهاد/اطلاعات سالم از پیشنهاد/اطلاعات ناسالم 🔹امکان تشخیص و ارزیابی اطلاعات اساسی برای یک تصمیم گیری 🔹توانایی تشخیص واقعیت ها و محدود نشدن به حدس و گمان 🔹امکان پیش بینی پیامدهای اعمال و رفتارهای خود قبل از انجام آن @asrehooshmandi
🔸چین و ورلد نیوز بی‌بی‌سی سازمان نظارت بر رسانه‌های صوتی تصویری تصمیم گرفته که پخش بی‌بی‌سی ورلد نیوز را در این کشور ممنوع کند. درون ماجرا: به گزارش ایسنا، چین از گزارش‌های بی‌بی‌سی در مورد و سرکوب اقلیت این کشور انتقاد داشته است. بی‌بی‌سی در واکنش گفته که از این تصمیم "مایوس" شده است. پیشتر در ماه جاری سازمان نظارت بر رسانه های بریتانیا، ، مجوز پخش شبکه تلویزیون جهانی چین (سی جی تی ان - CGTN) را در این کشور لغو کرد. آفکام گفت متوجه شده است که مجوز در اختیار استار چاینا مدیا ال تی دی است، درحالی که نباید چنین باشد. این سازمان همچنین گفت که سی‌جی‌تی‌ان سال پیش با پخش آنچه ادعا می‌شود اعترافات اجباری پیتر هامفری شهروند بریتانیا بود مقررات پخش در این کشور را نقض کرده بود. سازمان اداره فیلم، تلویزیون و رادیوی چین در تصمیم خود گفت دریافته که گزارش های بی‌بی‌سی ورلد نیوز درباره چین "به طور جدی" اصول راهنمای پخش صوتی تصویری در این کشور را نقض می کند، از جمله "این شرط که خبر باید درست و منصفانه باشد" و به"منافع ملی چین ضربه نزند." این سازمان گفت که تقاضای بی‌بی‌سی برای تمدید سالانه مجوز پخش رد خواهد شد.
🎯 فلسفۀ خبر: رسانه‌ها مقصرند یا خوانندگان؟ — اینکه سوزنی نداشته باشیم فرق چندانی ندارد با اینکه سوزنمان در انباری از کاه گم شده باشد. 📍فکر کنید وقتی تلویزیون را روشن می‌کنید، اخبار شروع می‌شود و مجری با کمی لکنت می‌گوید: «بینندگان عزیز، به‌دلیل اینکه امروز اتفاق مهمی رخ نداده، تا بخش بعدیِ اخبار با شما خداحافظی می‌کنیم». البته این اتفاق ناممکن است. گزارشگران همیشه باید رویدادهایی پیدا کنند تا به خورد مخاطبانشان بدهند، وگرنه آسمان به زمین می‌آید. مهم نیست اخبار چقدر بی‌اهمیت باشند، باید طوری روایت شوند که با خود بگویید «بدون اخبار، هرگز». واقعاً چرا رسانه‌های رسمی و غیررسمی اخبار بی‌مصرف و بی‌اهمیت را پوشش می‌دهند؟ و مهم‌تر از آن: چون اخبار مهم‌اند ما پیگیرشان هستیم، یا چون ما پیگیر خبرهاییم آن‌ها مهم شده‌اند؟ 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/10062/ @asrehooshmandi
💢به این سوالات فکر کنید: 🔹آیا رسانه خود را انتخاب کرده اید یا هر چه پیش آید خوش آید؟ 🔹آیا برای استفاده از رسانه برنامه ریزی دارید؟ 🔹آیا تا به حال دقت کرده اید پیام هایی که برای شما ارسال شده اند تا چه میزان توانسته اند نظرتان را تغییر داده و رفتار جدیدی در شما ایجاد کنند؟ 🔹شما چه فاکتورهایی را برای انتخاب رسانه تان در نظر می گیرید؟ ⭕️رسانه نباید ما را مانند برده ای به هر سو که می خواهد بکشاند. ما باید از رسانه و استفاده کنیم. ، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
را جدی بگیرید در فضای مجازی کودکان اغلب تحت تاثیر بعضی از مطالب قرار می‌گیرند که لازم است والدین بر ارتباط‌های فرزندان خود در این فضا نظارت کافی داشته باشند و در صورت لزوم با مشاوران فعال در حوزه سایبر مشورت نمایند تا از رسیدن آسیب به فرزندان خود جلوگیری بعمل آورند. @asrehooshmandi
♨️راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده 🔹 بر اساس سبک زندگی فردی موفق و مورد قبول، ساختاری برای زندگی خود و فرزندانمان بسازیم. 🔹(سلامت جسم و روح)؛ در فضای رسانه، رعایت اصول ایمنی برای جسم و همینطور پرداختن به ایمنی روح حائز اهمیت ا 🔹؛ به منظور تأمین آرامش روان فرزندان در دنیای رسانه، همراهی آگاهانه والدین و مربیان همواره ضروری است. 🔹تدریج و ؛ آهسته و پیوسته! پیاده‌سازی اصول و قواعد می‌بایست تدریجی و مداوم باشد تا مفید واقع شود. 🔹؛ درصدی از فعالیت های افراد در فضای رسانه باید با فعالیت‌های فیزیکی و فکری جایگزین گردد. 🔹؛ والدین و فرزندان هر یک وظایف و تعهداتی مختص به خود را دارند که ملزم به انجام آنها هستند 🔹حاکمیت (قانون خدا و قوانین رسانه‌ای)؛ هر فرد از جانب خود موظف به رعایت قوانین شرع در خصوص استفاده از رسانه هاست. 🔹 (زمان، مکان، محتوا و ابزار)؛ در فضای رسانه مدیریت زمان و مکان، محتوا و ابزار تماما نیازمند کوشش خود فرد است و نه کس دیگر. 🔹 و آگاه سازی (مربیان، والدین و فرزندان)؛ کاهش آسیب های ناشی از فضای رسانه تنها با آموزش و آگاهی والدین میسر خواهد ب 🔹 هدفمند؛ برای مطالبات باید از مراجعی که می‌توانند بر رسانه ی هدف تاثیر داشته باشند درخواست نمود. @asrehooshmandi
🔹نیازمند یک بی‌خبری خود خواسته هستیم ▫️در گذشته ضرب المثل” بی خبری خوش خبری است” بیانگر این واقعیت بود که فرد لازم نیست از همه چیز و همه کس خبر داشته باشد بخصوص اگر این اتفاقات منفی بود و می توانست فرد را آشفته کند و البته بی خبری جزوی از زندگی آدمها بصورت ناخواسته بود چراکه سرعت انتشار اخبار و ابزارهای انعکاس اخباردر مراحل ابتدایی پیشرفت بود و موتورکوچک اینترنت این چنین قامت نگرفته بود. ▫️امروز بی خبری حتی به بهانه از دست رفتن گوهر کم یاب ”غافلگیری” از بین رفته است و اینهمه مطلع بودن ناخواسته و در جریان ریزترین امور دنیا قرار گرفتن، انسان‌ها را در معرض ناخواسته قرار داده که ‌با وجود پلتفرم‌های بسیار و امواج شدید اطلاع‌رسانی دنیای مجازی، انسان نیازمند یک است تا لختی آرامش یابد و تنهایی بیشتری را تجربه کند تا حس های زخمی خود را دوباره ترمیم کند و دوباره بتواند غم و شادی واقعی را خارج از نوشته ها و”” فضای مجازی تجربه کند. ▪️متن کامل را درasrehooshmandi.ir با عنوان «آیا عصر بی خبری پایان یافته است؟» مطالعه کنید. @asrehooshmandi
چطور اینترنت رو ترک کنیم! 📱باید به مدت ۳۰ روز از تمامیِ فعالیت‌های اختیاریِ آنلاین اجتناب کنید. در طول این مدت همهٔ چرخه‌های اعتیادی رو که ابزارهای دیجیتال می‌تونن ایجاد کنند ترک می‌کنید و شروع می‌کنید به کشف دوبارهٔ فعالیت‌های غیردیجیتالی‌ای که در شما حس رضایت‌مندیِ عمیقی ایجاد می‌کنند. 🔸مثلاً می‌تونید پیاده‌روی کنید، حضوری با دوستاتون صحبت کنید، به انجمن‌ها و گروه‌ها بپیوندید، کتاب بخونید یا حتی به ابرها خیره بشید. 🔸از همه مهم‌تر، این پاکسازی به شما فضا میده تا بتونید چیزهایی رو که در زندگی بیشتر از هر چیزی واستون ارزش داره از نو کشف کنید. 📱در پایانِ این ۳۰ روز، تعداد کمی از فعالیت‌های آنلاینی رو که به‌ دقت انتخاب شدند و معتقدید منفعتِ زیادی برای چیزهای ارزشمند در زندگیِ شما به همراه دارند، به برنامه‌تون برمی‌گردونید./تبیان آنلاین/ @asrehooshmndi
🔺 | بیشترین جستجوی گوگل ایرانیان در بهمن ۹۹ @asrehooshmandi
⭕️چگونه واگیری هیجانی منجر به فرمان پذیری از رسانه‌ها می‌شود؟ ◀️همواره یکی از نگرانی‌ها و موضوعات مناقشه برانگیز در بین روانشناسان سوءاستفاده از اصول و فنون روانشناسی در کنترل احساسات و تغییر نگرش و رفتار دیگران و در نتیجه اطاعت بی‌چون و چرا از مرجع قدرت و منبع کنترل بوده است. شاید این موضوع در نگاه اول اغراق شده به نظر برسد و این سؤال پیش بیایید مگر می‌شود به این راحتی فردی را با تمام احساسات و نگرش‌هایش تغییر داد و به کنترل خود درآورد. ◀️یکی از نتایج کنترل ذهن انسان توسط رسانه و ماشین‌های تبلیغاتی هستند. یعنی دقیقا همان چیزی که در آلمان نازی اتفاق افتاد. هانا آرنت در کتاب خود چنین نتیجه‌گیری کرد که بیشتر مردان شرورهیتلر صرفا انسان‌های عادی بودند که از دستورات مافوق اطاعت می‌کردند. یعنی این نتیجه‌گیری به این معناست که هریک از ما ممکن است وقتی که دستخوش تغییرات در احساسات، نگرش و رفتارمان به‌وسیله رسانه‌ها شویم در معرض اطاعت از آنچه به ما ارائه شده، دست به رفتارهای خاصی بزنیم. ◀️قدرت رسانه‌های همگانی را می‌توان به بهترین وجه از طریق پدیده نشان داد. بدیهی است که ما در عصر ارتباط‌جمعی به سر می‌بریم و درواقع حتی می‌توان گفت در دورانی که وجه مشخص آن متقاعدسازی همگانی است. اینجاست که اهمیت اطلاعات ورودی به ما مشخص می‌شود که وقتی ما تحت شرایطی باشیم که افراد و رسانه‌ها اطلاعات مدنظر خود را به ما تحمیل کنند ممکن است ناخواسته نگرش‌ها، هیجانات، احساسات و در مرحله آخر رفتار ما نیز تغییر کند. ◀️حقیقت نشان می‌دهند سه ویژگیِ «پیش‌بینی‌ناپذیری و غیرمنتظره بودن» اخبار، «ارتباط خبر با غرایز» و «مرتبط بودن خبرها با بقا، حفظ حیات و صیانت نفس»، بیش از سایر اخباری که رسانه‌ای می‌شوند تأثیرگذارند و برانگیختگی عاطفی ایجاد می‌کنند. زمانی که یک خبر تهییج‌کننده که آسیب‌های جامعه را بازنمایی می‌کند رسانه‌ای می‌شود، پدیده‌ای به نام «واگیری هیجانی» یا «emotional contagion» رخ می‌دهد. ✅سرایت هیجانی یا واگیری هیجانی به میان افراد اشاره دارد. این بدان معناست که ما با مشاهده هیجانات اطرافیان خود می‌توانیم تحت تاثیر حالات هیجانی آن‌ها قرار بگیریم و اگر این موضوع توسط رسانه ها پیگیری شود، ضریب نفوذ بالاتری پیدا می کند. حال این سرایت هیجانی می‌تواند کارزارهای مهمی همچون را بشدت تحت تاثیر خود قرار دهد. این سرایت هیجانی بازارهای اقتصادی را هم متأثر میکند و افراد به یکباره و بدون بررسی وارد بورس می شوند و .... ❇️، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
مجموعه «آشنایی با تکنیک‌ها و شگردهای جنگ رسانه‌ای» منتشر شد آشنایی با تکنیک‌ها و شگردهای جنگ رسانه‌ای از این رو دارای اهمیت است که «در جنگ رسانه ای جلب اعتماد مخاطبان از طریق ارائه گزارش‌هایی با بیان بخشی از واقعیت و استفاده از تصاویر غلط و ناکامل صورت میگیرد. در جنگ رسانه ای حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند و سعی می‌کنند با نشان دادن بخشی از واقعیت، دیدگاه خود را در قالبی پوشیده و مستتر در درون گزارش‌ها ارائه کنند. ازاین‌رو بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و پررنگ نشان دادن اخبار در راستای گفتمان مورد نظر در کنار استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی همچون برجسته‌سازی حاشیه‌ها و چشم‌پوشی از حقیقت، یکی از اصلی‌ترین راهبردها در جنگ رسانه‌ ای است.» 🔻فصل اول این مجموعه به «آشنایی با چیستی، کارکردها و انواع رسانه»، «آشنایی با مختصات و میدان جنگ شناختی، رسانه‌ای و هیبریدي»، «آشنایی با عملیات روانی، اقناع و تبلیغ»، «آشنایی با جنگ روایت‌ها و نقش‌آفرینی جریان تحریف»، فصل دوم به «آشنایی با ۳۰ تکنیک و شگرد پرکاربرد در جنگ رسانه‌ای+ نمونه‌ها»، فصل سوم به «سواد رسانه‌ای واکسن مقابله با جنگ رسانه‌ای» و فصل چهارم به «آشنایی با برخی اندیشکده هاي فعال جنگ رسانه‌ای علیه ایران» می‌پردازد. 🔻این مجموعه که به روح ملکوتی سردار جاودانه اسلام و ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تقدیم شده است، به اهتمام محمودرضا کبیری یگانه و معصومه نصیری و حمایت رادیو گفت‌وگو منتشر شده است. 🔗برای دسترسی به این مجموعه به لینک http://seda.ir/sh/?2856169 مراجعه کنید. 💢کتاب راهبردهای مقابله با جنگ روایت ها(بازاندیشی در شناخت و عملکرد رسانه های معاند) با مقدمه دکتر حسن بشیر نیز به زودی منتشر خواهد شد. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻وقتی حقیقت در عمق دروغ غرق می‌شود (Deepfake) به معنی جعل عمیق یا یادگیری عمیق جعل کردن، تکنیکی بر پایه است که برای تلفیق تصاویر انسان‌ها به کار می‌رود. فناوری دیپ فیک Deepfake ، شکل و حالات نقاط مختلف چهره انسان را از طریق دوربین‌ها کشف کرده و به طرز کاملا باورپذیری چهره همان انسان را جعل کرده و می‌تواند او را در حال حرکت، سخنرانی و هر حالتی که فکر کنید قرار دهد. در فضای رخدادهای اجتماعی و رویدادهایی مثل ، حواستان به این دروغ پیچیده شده در زرورق واقعیت باشد. ، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi