eitaa logo
عصر هوشمندی
505 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸شیوه‌نامهٔ رسانه‌ای در بازنمایی خودکشی 🔺سازمان جهانی بهداشت  در کتابچه «پیشگیری از خودکشی: منبعی برای متخصصان رسانه» که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ به‌روزرسانی شده است، مواردی را در راستای انتشار مسئولانه اخبار خودکشی توسط رسانه‌ها متذکر می‌شود: ۱. اطلاعات دقیقی در مورد محل و چگونگی کمک گرفتن برای افرادی که به خودکشی فکر می‌کنند، ارائه دهید. ۲. آموزش مردم در مورد حقایق خودکشی و پیشگیری از خودکشی، بدون افسانه‌سرایی. ۳. هنگام گزارش خودکشی افراد مشهور احتیاط خاصی را به کار ببرید. ۴. هنگام مصاحبه با خانواده یا دوستان داغدار احتیاط کنید. ۵. توجه داشته باشید که خود متخصصان رسانه ممکن است تحت تأثیر داستان‌های مربوط به خودکشی قرار گیرند. ۶. داستان‌های مربوط به خودکشی را به صورت برجسته در منابع خبری منتشر نکنید  و چنین داستان‌هایی را بی‌جهت تکرار نکنید. ۷. از زبانی استفاده نکنید که خودکشی را امری موجه یا عادی جلوه می‌دهد؛  یا آن را به عنوان راه‌حلی سازنده برای مشکلات معرفی می‌کند. ۸. روش استفاده شده در خودکشی را به صراحت و با جزئیات شرح ندهید. ۹. از تیترهای هیجان انگیز استفاده نکنید. ۱۰. از عکس‌ها، فیلم‌های ویدئویی یا پیوندهای رسانه‌های دیجیتال استفاده نکنید. 🔺نکته مهم در این کتابچه درباره خودکشی افراد مشهور این است که: 🔸خودکشی سلبریتی‌ها ارزش خبری تلقی می‌شود و اغلب این طور در نظر گرفته می‌شود که باید به نفع خبری عموم مردم گزارش شود. با این حال، چنین گزارش‌هایی به‌ویژه به احتمال زیاد باعث کپی‌برداری در مدل خودکشی در افراد آسیب‌پذیر می‌شوند. 🔹 تجلیل از مرگ یک سلبریتی ممکن است به طور ناخواسته نشان دهد که جامعه به رفتار خودکشی احترام می‌گذارد و بنابراین ممکن است رفتار خودکشی را در دیگران ترویج دهد. به همین دلیل هنگام گزارش خودکشی افراد مشهور باید دقت ویژه‌ای داشت. 🔸چنین گزارش‌هایی نباید خودکشی را پر زرق و برق کند یا روش خودکشی را با جزئیات توصیف کند. همچنین نباید در راستای موجه‌سازی و عادی‌سازیِ آن از عباراتی با حسن تعبیر و تلطیف شده به آن بپردازد تا اصل زشتی امر خودکشی پوشیده شود. 🔹تمرکز بر زندگی افراد مشهور، نحوه کمک او به جامعه، و تأثیر منفی مرگ آنها بر دیگران به گزارش جزئیات اقدام خودکشی یا ارائه دلایل ساده برای اینکه چرا خودکشی رخ داده است، ترجیح داده می‌شود. علاوه بر این، زمانی که علت مرگ مشخص نیست، هنگام گزارش مرگ یک سلبریتی باید مراقب بود. 🔸 گمانه‌زنی رسانه‌ها در مورد خودکشی به عنوان دلیل احتمالی مرگ یک سلبریتی می‌تواند مضر باشد. بهتر است منتظر بمانیم تا علت مرگ مشخص شود و شرایط خاص را به دقت بررسی کنیم. 🔹فراموش نکنیم که گزارش‌ها باید همیشه برای کسانی باشد که به دلیل مرگ مضطرب هستند یا ممکن است دچار خودکشی شوند یا آمادگی روانی برای انجام چنین کاری را دارند، شامل اطلاعاتی در مورد دسترسی به منابع پشتیبانی و کمک‌رسانی و مشاوره روانی و پزشکی باشد. 🔰مسیررسانه @asrehooshmandi
19.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نگاهی کلی به قانون سه میم قانون سه میم به چه چیزی اشاره دارد؟ قانون سه میم یعنی مزاحمت، مخاطب و محتوا مزاحمان سایبری چه ویژگی هایی دارند و چگونه باید با آنها برخورد کرد؟ چرا محتوا دارای اهمیت است؟ ✅معصومه نصیری ـ کارشناس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
25.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نگاهی کلی به قانون سه میم قانون سه میم به چه چیزی اشاره دارد؟ قانون سه میم یعنی مزاحمت، مخاطب و محتوا مزاحمان سایبری چه ویژگی هایی دارند و چگونه باید با آنها برخورد کرد؟ چرا محتوا دارای اهمیت است؟ ✅معصومه نصیری ـ کارشناس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
انقلابی فراتر از اینترنت در راه است! به جرئت می‌توان مشهورترین هوش مصنوعی این روزها در جهان را «ChatGPT» دانست. این پلتفرم چت‌باتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که به زعم بسیاری از کارشناسان، چهره جهان را به طور کامل دگرگون می‌سازد. هوش مصنوعی که یکی از فناوری‌های نوظهور است را می‌توان به‌عنوان یک فناوری که سعی در شبیه‌سازی استدلال انسان و توانایی کشف معنا، تعمیم و یادگیری از تجربیات گذشته را دارد، تعریف کرد. این فناوری نوظهور که اخیراً سروصدای زیادی در کل دنیا و به‌خصوص علاقه‌مندان به تکنولوژی ایجاد کرده را «جان مک‌کارتی» برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۰ هوش مصنوعی نامید. در لینک درباره سه نوع هوش مصنوعی بر اساس قابلیت‌های آن، مزایا و معایب هوش مصنوعی و راهکارهای کاهش آسیب‌های آن را بخوانید. ، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
بسم الله... 🎤نگاهی کوتاه به بایدها و نبایدهای شیوه های کنش‌گری رسانه‌ای مسوولان 1⃣ مدیران عصر رسانه باید بدانند پاشنه آشیل آنها بی‌توجهی به فرامتن و تولید انبوه و بی‌محابای پیام بدون توجه به اثرات و حتی ضرورت آن است.  2⃣ مصاحبه‌های متعدد و فعالیت بی‌حساب و کتاب در رسانه قطعاً بدون توجه به فرامتن ها و میزان ارتباط نزدیک با درک و درد مخاطب، به معنای کمک به تشتت آرا، ناامنی افکار عمومی، تولید خوراک برای رسانه‌های بیگانه برای ساخت روایت علیه کشور و در نهایت و از همه مهمتر ایجاد یأس و ناامیدی در مردم است. 3⃣ اساساً تفاوت جدی مسئولان و حتی رسانه‌ها و یکی از دلایل توفیق یا عدم موفقیتشان چگونگی بکارگیری کلمات و قالب‌های رسانه‌ای است و آنهایی موفق‌ترند که پیام‌هایشان نزدیکی بیشتری به معنی ذهنی اکثریت مخاطبان داشته باشد. 4⃣ مسئولی در عصر رسانه موفق خواهد بود که بتواند پیام‌هایش را در قالب کلمات دارای معانی مشترک دقیق‌تری به مخاطبان عرضه کند (رمزگذاری) و مخاطب نیز با کمترین اتلاف وقت، رمزگشایی کرده و پیام را بپذیرد یا آن را مطلق رد نکند.  متن کامل را در خبرگزاری ایکنا بخوانید: https://iqna.ir/00HMZQ @asrehooshmandi
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگاهی به نقش رسانه در تقویت یا تضعیف «اعتماد به نفس ملی» در برنامه سلام تهران شبکه پنج بررسی کردیم: تعریفی از اعتماد بنفس ملی، یک رسانه خوب چگونه با مخاطب رفتار می‌کند؟ فرزندانمان برای داشتن اعتماد به نفس ملی از ما الگوبرداری می‌کنند و بررسی نقش بانوان در تقویت عزت نفس ملی در اجتماع و خانواده @asrehooshmandi
🎯دوره طراحی عملیا‌ت‌های آفندی رسانه ▫️زمان برگزاری: پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۴ و ۵ خردادماه ▫️زمان ثبت نام تا ۲۲ اردیبهشت ماه 🔻ظرفیت محدود و فقط به صورت حضوری است. 🔻شرکت‌کنندگان حتما باید داره سابقه فعالیت یا مسئولیت رسانه‌ای باشند. ☎️شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: ۰۹۲۲۴۸۲۸۰۷۲ ۰۹۹۱۲۷۹۵۱۵۸ ‌‌@asrehooshmandi
کارگاه «نقش سواد رسانه‌ای در افزایش اعتماد اجتماعی» پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۹ صبح _ارومیه @asrehooshmandi
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌این قسمت از برنامه امواج شبهه، به موضوع "منشور ، طبل توخالی و زمین سوخته رسانه‌های معاند" با حضور دكتر معصومه (مدرس دانشگاه و كارشناس مسائل رسانه) پرداخت. 📌برنامه امواج برنامه‌ای درباره رسانه‌ای كه با حضور متخصصان و این حوزه، به بررسی ماهیت و پشت پرده رسانه‌های معاند ماهواره‌ای زبان می‌پردازد. 📍تهیه کننده: سیده فاطمه شعار _رادیو گفت و گو @asrehooshmandi