eitaa logo
عصر هوشمندی
511 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 (infodemic) ▫️ اینفودمی یا همان اینفودمیک، همه‌گیری اطلاعات است تا آن حد که راه حل‌یابی برای مسئله را دشوار می‌کند. مثل بلایی که حرف‌های بی‌پایه غیر متخصص‌ها و یا فیک‌نیوزها در محافل فیسبوکی، توییتری و تلگرامی و ... بر سر همین کرونا در‌ آورده‌اند. این بحث بالا را و همین توصیه را پیش از این‌ در همین کانال مطرح کرده بودم: لطفا در محافل اینفودمیک به خصوص با لعاب آکادمیک توقف نکنید، به نظرم خطرات ابتلا به "رضایت از میزان شعور" به مراتب بیشتر از ابتلا به کرونا است. این طرح گیف را در دیدم، خیلی خوب مفهوم اینفودمیک یا همه‌گیر شدن حرف‌های بی‌پایه را به اندازه خطر تکثیر خود کرونا به تصویر کشیده است @asrehooshmandi
🎯اخبار با تمرکز ما چه می‌کنند؟ 📌قرار گرفتن در معرض اخبار، مخصوصاً اخبار بد، برای فرایند تفکر مضر است. فکر کردن نیازمند دوره زمانی غیر مقطوع و یک پارچه‌ای است که هیچ‌چیز در آن اختلال ایجاد نکند. چنین تمرکزی به‌شدت آسیب‌پذیر است. تکه‌های اخبار عامدانه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که رشته افکار را پاره و بلافاصله نظر فرد را به‌خود جلب کنند. بنابراین، شنیدن یا دیدن اخبار، به‌خاطر ایجاد اختلال دائم در فرایند فکر کردن، افراد را به با تبدیل می‌کند. 📌اخبار هم‌چنین تأثیری منفی روی حافظه دارد. ساختار مغز از دو نوع حافظه تشکیل شده است: حافظه بلندمدت که تقریباً بی‌پایان است و حافظه کوتاه‌مدت یا فعال که ظرفیت محدودی برای گنجایش اطلاعات دارد. داده‌ها برای حرکت از حافظه کوتاه‌مدت به بلندمدت باید از یک درگاه در مغز عبور کنند و تنها راه عبور از این درگاه، است. اگر چیزی تمرکز انسان را برهم بزند، قوه استدراک مختل می‌شود. طبق نظر دابلی، «اخبار با ایجاد اختلال در فرایند تمرکز، قدرت استدراک و شناخت انسان را کاهش می‌دهد.» 📌اوضاع در مورد اخبار اینترنتی یا به‌مراتب بغرنج‌تر است. هرچه تعداد هایپر لینک‌های موجود در یک متن بیشتر شود، قدرت تمرکز و درک مخاطب کاهش پیدا می‌کند، زیرا زمانی‌که یک لینک در متن ظاهر می‌شود، مغز باید بین کلیک کردن یا کلیک نکردن روی آن لینک یکی را انتخاب کند. همین مسئله باعث از بین رفتن تمرکز می‌شود. اخبار، سیستمی‌ست که عامدانه برای پاره کردن رشته افکار طراحی شده است. @asrehooshmandi
🔹|شیوع دانلود فیلم سینمایی با لینک مستقیم+تحلیل این فیلم سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. https://plink.ir/z7P4H @asrehooshmandi
کسانی که امروز لباس پوشیدند،در واقع همان دشمنان بدون مرز ما هستند. چرا این کشورها درباره تحریم مخصوصا تحریم های دارویی فکر جان مردم ایران نیستند و اثری از کمک و توئیتهایشان نیست. دم خروستان خیلی وقت است بیرون زده. با چند ماسک و دکتر آماتور خباثت های شما پاک نمیشه. "معصومه نصیری" @asrehooshmandi
🔸یادآوری تاریخ های مهم 🔹‌زمان برگزاری مرحله اول المپیاد: یکم خرداد 99 🔹تمدید مهلت ثبت نام فردی و گروهی تا 20 اردیبهشت ماه 99 🔹 مرحله اول المپیاد به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن رسمی المپیاد سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود. 🔸ثبت نام و اطلاعات بیشتر در: 🌐http://imlc.ir/?p=3442 @asrehooshmandi
⭕️کرونا هراسی، پروپاگانداي سياه بر ضد ایران اسلامی ✍سید علیرضا آل داود؛ پژوهشگر فضای مجازی و رسانه 🔴مفهوم پروپاگاندا در حوزه نظريه هاي مرتبط به تبلیغات و اقناع رسانه ای از اهميت بسیاری برخوردار است. لارسول در سال 1937 تبليغات را اين گونه تعريف کرده است: تبليغات در كلي‌ترين معني، فن اثر گذاري بر عمل انساني از راه دستكاري نمودگرها است كه ممكن است گفتاري، نوشتاري، تصويري يا موسيقايي باشد. 🔴در چنین شرایطی و در این دنیای رسانه ای شده پس از سرقت BIGDATA (کلان داده ها) و سپس با تجزیه و تحلیل این داده ها، پروپاگانداهای رسانه ای خاکستری و سیاه توسط دشمنان توسط همان سکوها(شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها، اعلان های ابزارهای هوشمند و ...) در سطح افکار عمومی مانند یک ویروس  شیوع خواهد یافت و نخستین ثمره اش نیز تولید اخبار جعلی و انتشار گسترده آن، ایجاد ناامنی روانی و برهم خوردن نظم اجتماعی و ایجاد خسارات فراوان به سرمایه اجتماعی در سطح یک کشور است. 🔴در پروپاگاندای سیاه پیام ها داراي منبعي كذب و دروغين و اطلاعات ارائه شده نادرست، ساختگي و نيرنگ آميز است. منابع پروپاگانداي سياه خود را خودي و دوست جلوه مي‌دهند در حالي كه از طرف دشمن اداره مي‌شوند. 🔴نمونه این نوع پروپاگاندا را در موضوع شیوع ویروس کرونا که از سمت آلبانی نشینان و مرکز اعتدال عربستان و برخی جریانات نفوذی داخل کشور در حال اجرا شدن است را به وضوح می بینیم. 🔴امروزه تعداد زیادی اکانت در توییتر، صفحه در اینستاگرام و کانال و گروه در تلگرام که توسط منافقین و دشمنان اداره می شوند در حال یک عملیات شناختی ادراکی ترکیبی بر روی افکار عمومی ما در فضای مجازی رها شده، بی ضابطه و بی قانون هستند که متاسفانه هزینه های کشور را در مقابله با این ویروس افزایش داده اند. ادامه مطلب 👇 🌐 https://basirat.ir/fa/print/321411 🌹با کانال انقلابی هوش سفید بروز باشید🌹 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/225181696C454655872b @asrehooshmandi
🕰یادآوری تاریخ های مهم همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی 🔸پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ آخرین مهلت ارسال 🔸پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ آخرین مهلت ارسال 🔸سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. 🔸برای اطلاع از محورهای مقالات و ثبت نام و ارسال مقاله، به سایت رویداد به آدرس milconf.ir مراجعه کنید. 🆔 @milconf3
💢دو پیشنهاد راهبردی برای ارتقای سواد رسانه‌ای ❇️همه ما باید نسبت به ارتقای سواد رسانه‌ای خود اقدام کنیم که نیازمند مطالعه و تمرین است. برای شروع به این دو اصل کلیدی پایبند باشیم: 1️⃣طراحی : به اینکه چه میزان اطلاعاتمان را از کدام رسانه دریافت میکنیم، حساس باشیم. کسانی که سواد رسانه ای دارند، رژیم مصرف متعادلی دارند و از منابع و رسانه های مختلف به میزان مشخصی اطلاعات دریافت میکنند. اگر رژیم مصرف رسانه ای به درستی طراحی نشود، در فضای اشباع رسانه ای و بمباران اطلاعاتی خفه خواهیم شد. 2️⃣ تبدیل شدن از به و منتقد: اگر بدانیم رسانه ها واقعیت را می سازند، از این به بعد استراتژی مطالعه و تماشای انتقادی را در مواجهه با رسانه ها در پیش خواهیم گرفت. ❇️برای تبدیل شدن به خواننده/بیننده/شنونده فعال رسانه‌ها همیشه این سه سوال را از خود بپرسید: ۱.چه کسی این پیام را خلق کرده است و چرا این پیام ارسال شده است؟(هدف او چه بوده است؟) ۲.چه ارزش‌ها و دیدگاه‌هایی را در این پیام به صورت پنهان جاسازی و تبلیغ کرده اند؟ ۳.احتمالا چه بخش هایی از واقعیت حذف شده و چه بخش هایی از واقعیت برجسته سازی شده است؟ @asrehooshmandi
🔻ده گانه قوی شدن در فضای مجازی معصومه نصیری_کارشناس رسانه @asrehooshmandi
📽 🔸 مجموعه ای از فیلم های سینمایی با موضوعات داده کاوی، اوسینت، تحلیل شبکه های اجتماعی و هوش مصنوعی دانلود در لینک زیر 👇 https://bigdata-ir.com/فیلم-های-سینمایی-برتر-با-موضوع-داده-کاو/ 💢زحمت معرفی و گردآوری این فیلم ها با مجموعه «» بوده است. @asrehooshmandi
... میلاد ، امام حسین (ع) و روز مبارک. ❤️اِلهى کَیْفَ اَخیبُ وَاَنْتَ اَمَلى اَمْ کَیْفَ اُهانُ وَعَلَیْکَ مُتَّکَلى❤️ خدايا من چگونه نااميد شوم و حال آنكه امید من به توست، چگونه خوار شوم درحالی که به تو متکی هستم! ▫️فرازی از نیایش (ع) در روز عرفه @asrehooshmandi
در دشمن یکبار با بردن مخاطب به ما ضربه میزند یکبار هم وقتی ما برای برگرداندن مخاطب مجبوریم از اصول و فرهنگمان کوتاه بیاییم. در جنگ رسانه‌ای عقبگرد یعنی شکست. ✍معصومه نصیری @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعرخوانی صابر خراسانی در ثنای حضرت عباس علیه السلام 🌺 میلاد خجسته قمر بنی هاشم، ابالفضل العباس(ع) و روز جانباز گرامی‌باد. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این نقاشی، چهره همیشه خندان سردار سلیمانی روی صحنه، به تمام استعدادهای ایرانی، لبخند زد! مهران رحمانی، چهارمین اجرای قسمت هفتم از دور مقدماتی فصل دوم @asrehooshmandi
فضای مجازی دنیایی بی کران از خلاقیت، نوآوری و تحول است و انسان ها می توانند با بهره گیری صحیح از آن زندگی بهتری برای خود بسازند. در این بین مادران و زنان کشور عزیزمان می بایست با شناخت امکانات فضای مجازی و فرصت های آن، و افزایش توانایی های خود برای استفاده از اینترنت و انواع ابزارهای هوشمند از این امکانات برای آموزش، سلامت و کارآفرینی بهره ببرند و از خانواده در برابر آسیب های محتمل مراقبت کنند. دانلود پاورپوینت توانمند سازی زنان در فضای مجازی 👇👇👇👇👇👇👇 https://familyweb.ir/پاورپوینت-توانمندسازی-زنان-با-فضای-مج/ @asrehooshmandi
پاورپوینت تاثیر شبکه های اجتماعی بر دانش آموزان حضور دانش آموزان و نوجوانان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی موجب شده تاثیرات روحی روانی، اخلاقی، جسمی و امنیتی قابل ملاحظه ای برای آنها به وجود بیاید برای اولین بار در یک پاپورپوینت حرفه ای در ۹۵ اسلاید یا این تاثیرات آشنا شوید و روش کنترل آن را فرابگیرید. https://familyweb.ir/product/دانلود-پاورپوینت-تاثیر-شبکه-های-اجتما @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی «حکمرانی نوین؛ سواد رسانه ای و اطلاعاتی» 🕰مهلت ارسال چکیده مقالات؛ پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ 🕰مهلت ارسال اصل مقالات؛ پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ @milconf3
🔖 گوشیِ هوشمند صاحبش را می‌بلعد — برای استفاده از گوشی، باید مانیفستی شخصی بنویسیم 🎯 وقتی اعصابتان خرد می‌شود، حوصله‌تان سرمی‌رود، یا دلتان شور می‌زند، چه کار می‌کنید؟ شاید یکی از تسکین‌دهنده‌ها که بتواند زخم روحتان را التیام بدهد بالاوپایین‌کردن صفحه‌نمایش گوشی باشد. اسکرول‌کردن نوعی احساس رستگاری به ما می‌دهد. انگار چیزی در انتهای پیام‌ها قایم شده که ما را مجبور می‌کند ذوق‌زده منتظرش باشیم. همۀ پیام‌ها و توییت‌ها را، حتی چندبار هم که بخوانیم، ملال و اضطرابمان کم نمی‌شود. این حالت فقط یک چیز را نشان می‌دهد: ما به گوشی هوشمندمان معتاد شده‌ایم و هر بار باید زمان بیشتری را پایش بگذرانیم تا نیازمان فروکش کند. 📌 برای خواندن مطالب این پرونده به لینک زیر بروید: http://tarjomaan.com/report/9685/ @asrehooshmandi
🎯این ۵ سؤال را در مواجهه با رسانه از خودتان بپرسید. 📌 دیگر خواندن و نوشتن محسوب نمی‌شود. داشتن سواد رسانه‌ای یکی از شاخص‌ها برای باسوادی شما در قرن حاضر است. 📌فرد دارای سواد رسانه‌ای زودباور نیست. نگاه انتقادی دارد. تجزیه‌وتحلیل می‌کند. @asrehooshmandi
جناب سورپرایز کننده اعظم! روزی که با یک تصمیم خطا ریشه پیام رسان داخلی را با تیشه پوسته های تلگرام زدید، فکرش را می‌کردید حریم خصوصی ۴۲ میلیون کاربر ایرانی به همین راحتی نقض شود؟ اگر از توئیت بازی فارغ شدید بفرمایید چه خبر از ؟ وقت چیدن محصول عملکرد درخشانتان است! ✍معصومه نصیری @asrehooshmandi