eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
📚صد تجربهٔ توییتری از صد توییتریست باتجربه تجربهٔ1️⃣1️⃣: برای جنگ روایت‌ها آماده شوید! (بخش2️⃣: سه مرحله اصلی جنگ روایت‌ها) 🧮 ۱۳۰ کلمه 📆 ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ 👤معصومه نصیری ✅جنگ روایت‌ها در سه مرحلهٔ اصلی طراحی و اجرا می‌شود. نخست یک «اَبَر روایت» یا «روایت کلان» ایجاد می‌شود که باید همواره تکرار شود؛ مثل اینکه آمریکا قدرت نخست دنیاست و هیچ کشور دیگری توان مقابله با آن را ندارد. یا اینکه اگر ایران با آمریکا مذاکره نکند، جنگ بر کشور سایه خواهد انداخت. ✅در مرحلهٔ دوم، نوبت به خرده روایت‌ها می‌رسد. مثلاً دشمن می‌کوشد به مردم ما بقبولاند که نظام سیاسی دینی سبب شده است که ایران در چهل سال پس از انقلاب پیشرفت نکند. یا اینکه ساخت موشک و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای کشور دردسرساز است. همچنین برای غالب شدن خرده روایت‌ها چند کار می‌کند: سیاه نمایی اوضاع کشور، برجسته‌سازی ضعف‌ها، ایجاد دوقطبی‌سازی‌های کاذب، شایعه‌پردازی‌های رسانه‌ای و غیره. مرحلهٔ سوم هم تولید محتوای لازم است. 🎯🎯🎯 در مجازیستان حرفه‌ای شوید.👇 @majazistaan
📚صد تجربهٔ توییتری از صد توییتریست باتجربه تجربهٔ1️⃣1️⃣: برای جنگ روایت‌ها آماده شوید! (بخش3️⃣: سه اصل مهم روایت‌سازی) 🧮 ۱۲۵ کلمه 📆 ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ 👤معصومه نصیری بسم الله الرحمن الرحیم ✅در کتاب «شبکه‌ها و جنگ‌های شبکه‌ای» توضیح داده شده که در جنگ‌های پیش روی جهان، برنده کسی نیست که قوی‌ترین بمب‌ها را دارد؛ کسی است که بهترین روایت‌ها را دارد و می‌تواند معناسازی کند. نخستین نکته برای موفقیت در جنگ روایت‌ها این است که باید بتوانیم روایت‌هایی بسازیم که مبتنی بر تجربهٔ زیستهٔ افراد بیشتری در جامعهٔ هدف باشد؛ این سبب غلبهٔ روایت ما می‌شود. ✅در کنار این، دو نکتهٔ دیگر هم در ساختن یک روایت موفق اثرگذار است: یکی زمان و دیگری جذابیت. ما باید بتوانیم به سرعت و بدون از دست دادن وقت، اولین روایت‌ها را برای افکار عمومی بسازیم و منتشر کنیم. همچنین، روایت را هنرمندانه و جذاب پردازش کنیم. در حقیقت در جنگ روایت‌ها، واژه‌ها هستند که حریف را از پا درمی‌آورند. 🎯🎯🎯 در مجازیستان حرفه‌ای شوید.👇 🆔️ @majazistaan 🌐 eitaa.com/majazistaan
🔦رد پای دیجیتالی چیست و چگونه از آن محافظت کنیم؟ آثار کلیه فعالیتهای فرد به صورت آنلاین اعم از نظراتی که در صفحات مختلف می دهد، نوشته هایی که به اشتراک می گذارد یا حتی گزارش های خرید اینترنتی افراد است؛ در واقع جزییات اتصال به اینترنت و کلیه اطلاعات شخصی شما که به صورت آنلاین منتشر شده را در بر دارد. دو نوع ردپای دیجیتالی: 1: ردپای دیجیتالی فعال:کلیه فعالیت هایی است که شخص به صورت آنلاین انجام می دهد. مانند هر چه در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد. تغییر نام کاربری و کلمه عبور، پر کردن فرم های اینترنتی و... 2: رد پای دیجیتالی منفعل: رد پایی است که از فرد به جا می ماند بدون آنکه شخصا قصد ایجاد آن را داشته یا حتی از آن آگاه باشد. مثلا وبسایت ها بررسی می کنند هر فرد چند بار وارد آن سایت شده و ....این در حالیست که افراد از این موضوع مطلع نیستند. برخی وبسایتها یا اپلیکیشن ها محل جغرافیایی و علایق و اشتراک گذاری افراد را ذخیره و در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار می دهند. 🎯هفت راهی که کمک می کند از ردپای دیجیتالی خودتان محافظت کنید را در لینک زیر بخوانید: shorturl.at/ouV57 @asrehooshmandi
👈چگونگی تشخیص اخبار واقعی در فضای مجازی: 1⃣به رسانه های رسمی مراجعه و جوینده منبع خبر باشید. 2⃣همیشه لوگوها و تصاویر راست نمی‌گویند. 3⃣همه رسانه ها بی طرف نیستند. 4⃣بازنشر زیاد خبر نشانه صحت آن نیست. @asrehooshmandi
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢چگونه اخبار جعلی را تشخیص دهیم؟ 🔻امروزه بیش از هر زمان دیگری اخبار جعلی و شایعات به‌صورت گسترده در اینترنت پخش می‌شود. برخی از پخش اخبار جعلی سود می‌برند؛ اما چگونه می‌توان درستی یک خبر را تشخیص داد؟ منبع: دویچه‌وله شهروند دیجیتال @asrehooshmandi
🔺گفت‌وگوی ویژه کرونایی (20) 🔺امکان لایو با سرکار خانم معصومه نصیری عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ایران و هیأت علمی المپیاد سواد رسانه ای 🔻امشب شنبه ساعت 21:30 از صفحه پیج موج Instagram.mooj.ir 👇 📲 @nasrakhorasanrazavi @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین علیه السلام: انديشيدن مانند با چشم ديدن نيست؛ زيرا گاه چشمها به صاحبانش دروغ مى گويند، ولى خرد به آنكه از وى اندرز خواسته، نيرنگ نمى زند. لَيسَتِ الرَّوِيَّةُ كَالمُعايَنَةِ مَعَ الأَبصارِ؛ فَقَد تَكذِبُ العُيونُ أهلَها ، ولا يَغُشُّ العَقلُ مَنِ استَنصَحَهُ نهج البلاغه، حکمت281 @asrehooshmandi
🔹بررسی نقش هوش مصنوعی در دوران کرونایی 🔻گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با معصومه نصیری ـ عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه 🔸مسوولان به‌واسطه مزایای گوناگون هوش مصنوعی باید دیر یا زود آن را به رسمیت شناخته و به سمت ، و حرکت کنند. 🔸امروز در شیوه های نوین حکمرانی و در عصر جامعه شبکه ای کشورها می دانند که اگر از تدوین برنامه درازمدت و استراتژی مشخص برای توسعه و به‌کارگیری غفلت کنند در آینده‌ای نه‌چندان دور با تهدیدهای جدی در حوزه های عمومی و تخصصی مواجهه خواهند شد. ▫️متن کامل را در لینک زیر بخوانید: 👉 http://fna.ir/ewm018 @asrehooshmandi
11.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸آشنایی با چند راهکار برای تشخیص خبر درست از نادرست 🔸اگر این پرسش را در خواندن خبرها رعایت کنید به‌تدریج خود را افزایش خواهید داد. 1️⃣خبر را نوشته است؟ 2️⃣خبر می‌خواهد بگوید؟ 3️⃣خبر منتشر شده است؟ 4️⃣خبر در منتشر شده است؟ 5️⃣از خواندن خبر به شما دست می‌دهد؟ معاونت فضای مجازی صداوسیمای همدان @asrehooshmandi
4_5828128989830448912.mp3
7.54M
# گوشی_تکانی 🔻لطفا چند لحظه به این سوالات فکر کنید: 🔹ما در شبکه‌های اجتماعی دنبال چه چیزی می‌گردیم؟ 🔹چه محتواهایی در فضای مجازی به ما مربوط است؟ 🔹آیا همه صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنیم حرف جدید برای گفتن دارند یا تکرار مطالب هم هستند؟ 🔹چرا ما این حرف‌های تکراری را می‌خوانیم؟ 🔹چرا ما از ترک صفحات با محتوای تکراری می‌ترسیم؟ 🔹لازم است ما تا این حد مطلب بخوانیم؟ 🔹اگر نخوانیم از چه چیزی عقب می‌مانیم؟ 🔸شاید نیاز باشد گوشی تکانی داشته باشیم و صفحات غیر ضروری را حذف کنیم. @asrehooshmandi
♻️محاصره را بشکنیم 💣 📡 ✅ مقام معظم رهبری: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و ، است اما اگر از فضای مجازی غافل شویم ، اگر این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. ♨️دومین جلسه از دوره سواد رسانه و گام دوم 💥موضوع: 🔻 جنگ روایت‌ها 🔻 چیستی و چگونگی آن 🔻روش های روایت سازی رسانه‌ای 🔺 اثرات روایت‌های رسانه‌ای استاد: خانم معصومه نصیری_کارشناس رسانه 🌑 سه شنبه 2 ادریبهشت ماه 🕰 ساعت 21:30 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه رسانه گام دوم منتظر شما هستیم👇 https://eitaa.com/joinchat/4217176109C612a40aa48 لینک گروه☝️ @asrehooshmandi
مراقب اطلاعات دروغین هدفمندی که توسط رسانه ها ارائه میشود، باشیم. ، بلای امروز رسانه ها هستند، همینها هستند که مخاطب را گمراه و بدبین می کنند. در طول روز چه میزان در معرض این مدل اطلاعات قرار میگیرم؟ ضریب خطای شناختی ما در برابر این اخبار را کاهش میدهد. @asrehooshmandi