eitaa logo
عصر هوشمندی
512 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا به فضای مجازی وابسته می‌شویم؟! /جام جم/ @asrehooshmandi
♨️یک چهارم ویدئوهای کرونایی یوتیوب «گمراه کننده» است 💠با وجود تلاش‌های یوتیوب برای مدیریت و حذف اطلاعات غلط مرتبط با کرونا، بیش از یک چهارم از ویدئوهای انگلیسی زبان درباره کرونا روی این پلتفرم حاوی یا است. 💠طبق مطالعات انجام‌شده از هر ۴ ویدئو منتشرشده در یوتیوب در خصوص کرونا، یک ویدئو حاوی اطلاعات نادرست است یا به قصد گمراه کردن مخاطبان منتشر می‌شود که نشان از شکست سیاست‌های یوتیوب برای کنترل اخبار جعلی کرونایی دارد. 💠اطلاعات غلط یا نادرست در این ویدئوها شامل ادعای شرکت‌های داروسازی در خصوص کشف درمان کرونا، توصیه‌های نامناسب برای مردم، اظهارات نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز و تئوری‌های توطئه است. 💠به گفته محققان با توجه به حجم و تنوع انتشار اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی، آنها پتانسیل قابل توجهی برای آسیب رساندن به کاربران دارند. 💠سرویس ویدئویی یوتیوب پیش تر اعلام کرد بود به محتواهایی که قصد گمراه کردن مردم را دارند، اجازه انتشار نمی‌دهد./منبع: مهر/ @asrehooshmandi
🔷 این ۷ نکته کلیدی را برای حضور در شبکه های اجتماعی فراموش نکنیم. نسرا_کهگیلویه و بویراحمد @asrehooshmandi
🎯بازی جدید رسانه‌ای علیه ایران ✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای 🔹این روزها شاهدیم برخی رسانه‌های خارج از کشور، در حال نشر علیه ایران هستند که اکثراً در خدمت ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی است. 🔹این اخبار ساختگی و جعلی با استناد به فیلم‌ها و تصاویر رخ داده در سایر کشورها سعی در انحراف افکار عمومی، ایجاد بدبینی، القای ناامیدی و ... دارند. 🔹نمونه اخیر آن‌هم کلیپی با عنوان «پدری اهل میناب بندرعباس سه فرزند خود را به خاطر فقر و نداری به دار آویخت»، است. با راستی آزمایی این مطلب مشخص شد این فیلم مربوط به آفریقا جنوبی و مادری است که دو فرزندش را به دار آویخته است. 🔻اقدام تروریستی تنها انفجار و ترور و ... در واقعیت نیست. شکل نوین تروریست‌ها، هستند، آن‌ها که فیک نیوز می‌سازند و شایعه‌پراکنی می‌کنند و... 🔻کمپ فیک نیوز سازان در آلبانی مشغول کار است. @asrehooshmandi
🔴صهیونیسم رسانه ای ✅ امروزه دستگاه هاي خبر رساني جهان تقريباً به طور كامل در دست چند آژانس خبري بزرگ صهيونيستي است. 🔹 آگاهي از اين موضوع از سوي مخاطبان رسانه ها مي تواند آنان را به هنگام روبرو شدن با اطلاعاتی از منابع يادشده به تامل وادارد و در خنثی سازی عمليات روانی نقش تعيين كننده دارد. 🔺🔻اين آژانس های خبری عبارتند از: 1) خبرگزاري : وقتي نامي از خبرگزاري ها برده مي شود، نخست نام خبرگزاري «رويترز» به ذهن متبادر می شود. بايد بدانيم كه مؤسس اين خبرگزاري «ژوليوس رويتر» درسال 1816 ميلادي در يك خانواده يهودی به دنيا آمد و با يك نام اسراييلي ناميده شد. 2) خبرگزاري : درسال 1848 ميلادي، پنج روزنامه آمريكايي اقدام به تأسيس خبرگزاري آسوشيتدپرس نمودند. خبرگزاري كه درسال 1900 ميلادي به شركتي عظيم تبديل شد كه اكثر روزنامه ها و مجلات آمريكايي را كه قسمت اعظم آن ها تحت سيطره صهيونيسم بودند زير پوشش قرار داد. 3) خبرگزاری پرس: درسال 1835 ميلادي يكي از يهوديان فرانسوي به نام «هاواس» آژانس هاواس را بنيان نهاد كه بعدها تبديل به خبرگزاري دولتي فرانسه شد. 🔸🔸همچنين تلويزيوني كه 95 درصد اخبار، اظهارنظرها و تصاوير را براي جهانيان پخش مي كنند، عبارتند از: 🔺شبكه CNN كه توسط «تدترنر» یهودی تاسيس شد و اخيرا در شركت تايم وارنر ادغام شده است. 🔺شبكه ABC كه شركت «والت ديسني» صاحب آن است و رياست آن را يك يهودي به عهده دارد. 🔺شبكه CBS كه شركت وستينگهاوس صاحب آن است و رياست اين شبكه به يك يهودي واگذار شده است. 🔺شبكه FOX كه رابرت مرداك ميلياردر يهودي استراليايي صاحب آن است. 🔺شبكه NBC كه شركت جنرال الكتريك صاحب آن بوده و بخش اخبار آن تحت رياست يك يهودي است. 🔸🔸بيشتر شامل شبكه هاي: *بزرگ راديويي *كانال هاي تلويزيوني * روزنامه ها و نشريات ديگر دراختيار گروهي از مؤسسات اقتصادي هستند كه در تملك صهيونيست ها قرار دارند 🔴 بنابراين تعجب آور نيست اگر تصميمات و سياست هاي متخذه كشور آمریکا به ويژه در عرصه بيشتر منطبق با مواضع اسراييلي ها باشد. "ژئوپلیتیک رسانه" @asrehooshmandi
🌐 🔸در گذشته، سانسور از طریق مسدود کردن جریان اطلاعات به اجرا در می‌آمد. در قرن بیست‌ویکم، از طریق کردن انسان‌ها در بی‌اهمیت و نامربوط عملی می‌شود. 🔸انسانها واقعا نمی‌دانند به چه چیزی نشان دهند و اغلب وقت خود را صرف بحث و بررسی درباره‌ موضوعات فرعی می‌کنند. در زمانهای دور، قدرت داشتن به معنی دسترسی به اطلاعات بود. اکنون قدرت یعنی آگاهی بر اینکه . 🔸شیوه معیار سانسور برای دهه‌ها چنین بود: گلوگاه‌های اصلیِ انتشار خبر را شناسایی و مسدود کن. حالا این شیوه بیشتر خنده‌دار است تا ترسناک. دیگر گلوگاهِ اصلی‌ای وجود ندارد، و خبرها در شبکه‌ای عظیم از ارتباطات فردیِ مجازی دست به دست می‌شود. @asrehooshmandi
برای ثبت در تاریخ | ۲۴ مه ۲۰۲۰ صفحه اول با یک تیتر و یک خبر که صرفابا اسامی قربانیان در امریکا همراه است. اسامی ۱۰۰۰۰۰ که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌باخته‌اند. نیویورک‌تایمز که از سال ۱۸۵۱ منتشر می‌شود تا کنون ۱۳۰ جایزه برده است. @asrehooshmandi
تا دلتان بخواهد ابزار و وسایل ارتباطی داریم، اما ارتباطی باهم نداریم، فقط اطلاعات به هم منتقل می کنیم ... @asrehooshmandi
آقای مجلس! فردا سوگند خواهی خورد که از قانون اساسی دفاع کنی. ۷ اصل قانون اساسی مربوط به قانونگذاری است و بیش از ۱۹ اصل مربوط به نظارت. تعدد تصویب قوانین بدون نظارت بر اجرای آنها و مستمر نبودن نظارت یعنی ایجاد رانت، فساد، یعنی ایجاد وکیل ملت باشید نه وکیل دولت‌ها ✍معصومه نصیری @asrehooshmandi
یادداشتی می‌خواندم که بر خودآزاری خبری و تحلیلی ما تاکید داشت. در این یادداشت آمده بود: این واقعیت جامعه ماست؛ مردمی که غرق در دریای خبر شده‌اند. خبر هر چه منفی‌تر و غیر منتظره‌تر باشد برای مخاطب و مصرف‌کننده جذاب‌تر می‌نماید. اکنون می‌باید پرسید که آیا به لحاظ روانی مردم عادی ظرفیت جذب و هضم این حجم از اخبار که به ‌طور معمول منفی است را دارند؟ عوارض روحی مصرف و جذب این حد از اخبار که طبعا تحلیل هم باید بشوند، چیست؟ بماند که بخشی از این اخبار هم یا با اندک چاشنی حقیقت هستند. تا امروز فکر کردید این حجم از خبر در طول روز به چه درد ما می خورد؟ آیا اطلاع از همه چیز خوب است؟ دلیل ندارد هر خبری را بخوانیم و پیگیری کنیم یا هر تحلیل یا نظری را بخوانیم و بپذیریم. ظاهر قضیه این است که چه اشکالی دارد که خبر و نظری را بخوانیم و بهترین آن را انتخاب کنیم؟ مگر گفته نشده که اقوال گوناگون را بشنویم و بهترین آنها را بپذیریم؟ این اتفاق در عمل به این سادگی رخ نخواهد داد. هر تحلیلی را که بخوانیم، یکی دیگر در نقد و رد آن وجود دارد. هم تنوع و تعداد اخبار و موضوعات بی‌نهایت زیاد و هم تحلیل‌ها برای هر یک از آنها فراوان است و ما نیز وقت محدودی در اختیار داریم و حتی افراد حرفه‌ای نیز قادر به انجام چنین کاری نیستند؛ چه رسد به افراد عادی. بنابراین توصیه‌ای که به افراد می‌توان کرد، این است: 1️⃣ سعی کنیم محدوده نیازهای خبری خود را تعیین کنیم، فراتر از آن نرویم و پیگیری نکنیم. 2️⃣حتی‌المقدور از منابع خبری محدودی که اعتبار آن را برای خودمان مشخص کرده‌ایم، استفاده کنیم. اگر خبری مهم است، پس حتما در منبع خبری معتبر ما نیز منتشر خواهد شد. 3️⃣در امور تحلیلی نیز سعی کنیم از تحلیل افراد معدودی که از میان تحلیلگران انتخاب کرده‌ایم، استفاده کنیم. تحلیل‌های گوناگون بیش از آن‌ که آگاهی‌بخش باشند، بعضا متضاد هستند و موجب سردرگمی می‌شوند. 4️⃣ از اظهارنظر قاطع درباره اخبار و تحلیل آنها حتی‌المقدور پرهیز کنیم تا هنگامی که به اطمینان نسبی برسیم. اگر نظری دهیم عقب‌نشینی از آن و اصلاحش سخت است و خودمان را گروگان نظرمان کرده‌ایم، پس ایرادی ندارد قدری تأمل کنیم، زمان برای نظر دادن از دست نمی‌رود. 5️⃣ و بالاخره هر متنی را که می‌خوانیم، به محض آن که دیدیم نویسنده اقدام به تحقیر دیگران (هر کسی که باشد) یا توهین به آنها کرده است، از خواندن ادامه متن انصراف دهیم. توهین به دیگران در حقیقت توهین به شعور خواننده است. اجازه ندهیم به شعورمان توهین شود.» ✅مراقب باشیم نکنیم. @asrehooshmandi
پدری در حادثه ای فرزندش را در به قتل رسانده اما دشمن می نویسد جمهوری اسلامی و تفکر زن‌ستیزانه و افراطی او یک قربانی دیگر گرفت! نبود شرف رسانه‌ای یعنی به آب و آتش زدن برای تبدیل یک موضوع خانوادگی به موضوعی ملی، یعنی موج سواری روی غم دیگران برای رسیدن به اهداف سیاسی. @asrehooshmandi
📣 جنگ تويیتر و ترامپ 🔺شبکه توییتر برای نخستین بار با اضافه کردن برچسبی به دو توییت‌ دونالد ترامپ خوانندگان را به راستی آزمایی حقایق در این زمینه دعوت کرده است. 🔺رئیس جمهوری آمریکا هم در واکنش به این اقدام توییتر، این شبکه اجتماعی را به دخالت در انتخابات سال ۲۰۲۰ متهم کرده است. 🔺ابتدا دونالد ترامپ روز سه شنبه ششم خرداد در دو توییت نوشته بود که رای دادن از طریق پست در انتخابات پیش روی آمریکا به « تقلب» گسترده منجر می‌شود و پیش بینی کرد که «صندوق‌های پستی به سرقت بروند.» 🔺اما توییتر برچسبی و لینکی در پایین این دو توییت اضافه کرد که نوشته بود «حقایق درباره رای دادن از طریق پست را دریافت کنید.» منبع: مهر @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 💢از خودتان شروع کنید 🔻«اولین و مهمترین نکته همان ضرب‌المثل همیشگی است که می‌گویند «رطب خورده منع رطب کی کند» این یعنی شما زمانی موفق به تغییر یا وضع الگوهای جدید رفتاری برای فرزندتان خواهید بود که خودتان متهم ردیف اول استفاده افراطی از رسانه نباشید. تنها زمانی فرزند شما خواهد پذیرفت رفتار و مصرف رسانه‌ای هدفمند و قاعده‌مند باشد، که شما خودتان جلوتر از او این فضا نباشید. شما نمی‌توانید به او بگویید عکس‌های خصوصی از مهمانی‌ها یا مسافرت‌ها را در فضای مجازی منتشر نکن اما او با حضور در صفحات مرتبط با شما در شبکه‌های اجتماعی با عکس سفره شامتان مواجه شود. پس برای نخستین قدم از خودتان شروع کنید.» 🔻دو نکته قابل تامل: 1️⃣رسانه اسباب‌بازی نیست که کودکتان را با آن ساکت کنید. 2️⃣تربیت فرزندتان را به رسانه واگذار نکنید. 📚فصل پنجم کتاب ؛ به قلم 🔹کلیپ توسط معاونت فضای مجازی صداوسیمای همدان تولید شده است. @asrehooshmandi
💡؛ کاسبان خون و فقدان نورافکن رسانه ها ✍️معصومه نصیری رخدادی تلخ افکار عمومی را آزار داده است‌. پدری دستش به خون دخترش آلوده شده و بی شک در حال حاضر غمگین ترین فرد این ماجراست. در همه سالهایی که خبرنگار دستگاه قضایی بودم آموختم که هیچ قتلی را نه می توان از خود دور دانست و نه تک عاملی؛ عوامل پیدا و پنهان فراوانی بر وقوع چنین رخدادهایی اثر میگذارند. اما معمولا بعد از وقوع، همه ی ساکتانی که به موقع نه اصلاح قانون برایشان مهم بوده و نه حتی یک صفحه از آن را خوانده اند، مدعیان اصلی می شوند. تناقض ها رو می‌شوند، عده ای که یک روز از کودک همسری به عنوان نشانه توحش در هزاره سوم نام می برند امروز همان را رابطه عاشقانه خطاب می کنند، جریانی رسانه‌ای «ضربه به سر» را «سر بریده» مطرح می‌کند تا با درگیرکردن بیشتر احساسات مردم، از این بهره برداری سیاسی کنند، یکی داد اکران فیلمش را دارد، یکی درصدد زیر سوال بردن غیرت در خانواده است، یکی دنبال تسویه حساب سیاسی و جناحی است، یکی دنبال مهر تایید بر سند ۲۰۳۰ و... اما اینجا «رومینا، پدر و واقعیت» قربانیان اصلی است‌. به کلیدواژه های پرکاربرد این چند روز دقت کنید. تماما در خدمت تقلیل نقش پدر در خانواده، تقلیل خواسته زنان و دختران سرزمینمان، زیر سوال بردن اسلام و بزرگنمایی و مرتبط ساختن یک قتل و اشتباه خانوادگی به کل اسلام و نگاهش به زن و حتی دوقطبی سازی های کاذب است. ما هنوز دقیقا نمی دانیم از اصلاح کدام قانون و اصلاح کدام نگاه سخن می گوییم اما همنوایی می کنیم با صداهایی که از حنجره های اجاره ای خارج می شوند، همان ها که اهمیت موضوعات برایشان فقط در حد یک سوژه برای و ترویج بدبینی است. اینجا اما رسانه نباید خواب باشد. این ماجرا جان میدهد برای تولید شایعه، برای جعلیات، برای روایت سازی های اشتباه. اگر رسانه خواب بود یا لاک پشتی حرکت کرد و در سه بعد «گزارشگری رویداد»، «بررسی کارشناسانه» و «مطالبه گری از مسوولان» وارد عمل نشد، باید نظاره گر ربایش افکار عمومی توسط فیک ها و وامداران سیاسی باشیم. رسانه بیدار سوژه محور است. میداند که مطالبه گری تنها مختص زمان وقوع حادثه نیست. میداند ذره بینش را روی نواقص بگذارد و تا حصول نتیجه کنار ننشیند. رسانه بیدار همچون نور افکن با تاباندن نور همه ابعاد را روشن میکند تا مجال را از رسانه نماها بگیرد، تا خود روایت گر حقیقت برای مخاطبان باشد. 🔅چند نکته: در لحظه نگارش این متن خبرها از بازداشت بهمن خاوری به اتهام آدم‌ربایی و برخی شواهد که حاکی از نقش داشتن او در‍ عصبانیت پدر رومینا اشرفی است، حکایت دارند. روایت غالب شده در اذهان عمومی پدر داس بدستی است که سر دخترش را بریده است. ابعاد گوناگون موثر در این فاجعه مهم هستند اما آنچه اول مطرح می شود موفقیت بیشتری برای پذیرش توسط مخاطبان را دارد. این چند روز متعدد فایل های صوتی که مدعی هستند صدای پسر ماجراست بازنشر هستند. به ادبیات فایل ها دقت کنید. بیش از شرح رخداد و صحبت از عشق و عاشقی سخن از سنی و شیعه، حکومت اسلامی، دخترکشی در اسلام و ...است. این ادبیات یعنی پالس برای فیک دانستن محتوا. همه ما از این ماجرا دردمان آمده است و این قتل هم به هیچ عنوان قابل توجیه نیست اما برخورد بسیار سخت با تعدی جسمانی به زنان و پیش بینی مجازات سخت قانونی برای مرتکبان آن، مطالبه جدی است که رسانه و افکار عمومی باید پیگیری کنند. برخوردهای احساسی بدون خروجی مشخص نه باب تکرار چنین رخدادهایی را می بندد نه دردی از جامعه دوا میکند. سرگرم و احساساتی نشویم؛ عاقلانه مطالبه گری کنیم. http://fna.ir/exocub @asrehooshmandi
اینجا منهتن آمریکاست. برخورد پلیس با رسانه ها ومعترضان به قتل یک سیاهپوست، دستور ترامپ برای محدودسازی شبکه‌های اجتماعی و... را بگذارید کنار توئیتهای آبان ماه مقامات آمریکایی که میگفتند کنار مردم ایران هستیم و... شما کنار مردم خودت هم نیستی. چه زود رسوا شدید و دستتان رو شد. https://twitter.com/mnasiri_resane/status/1266373121591762948?s=20 @asrehooshmandi
📻 🔻فردا صبح در «هشتگ گفت و گو» بررسی خواهیم کرد: بازی اینفلوئنسرها بر سر اقتصاد توجه ساعت ۱۱ ـ رادیو گفت وگو ـ موج FM ۱۰۳٫۵ 🔻فردا شب در «هفت اقلیم» بررسی خواهیم کرد: چیستی رسانه؛ ویژگی های رسانه تاثیرگذار ساعت ۲۰:۱۵ ـ رادیو فرهنگ ـ اف ام رديف صد و شش مگاهرتز و ای.ام رديف ۵۸۵ کيلوهرتز @asrehooshmandi
ما تشنگان دیدن «بازار چشم‌نواز» بلاگرهای اینستاگرامی شدیم! «اریک برن» در نظریه «نوازش» می‌گوید درست است که ما بزرگ شده‌ایم اما هنوز مثل کودک نیاز داریم کسی ما را نوازش کند. این نیاز به نوازش در بزرگسالی از طریق دیده شدن، و میزان ما است. http://fna.ir/ex7fjh @asrehooshmandi
💢استعفای حسن بشیر از ریاست هیات مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران 🔅حسن بشیر به دلیل پافشاری مدیرعامل برای ماندن در پست خود، از سمت ریاست هیات مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران استعفا داد. با توجه به گذشت یک سال از تشکیل هیات مدیره جدید انجمن سواد رسانه‌ای و ضرورت بررسی و بازنگری در ساختار و شیوه‌ها و ارزیابی عملکرد بخش اجرایی، در جلسه امروز (شنبه) هیات مدیره انجمن، ابتدا تمدید ریاست حسن بشیر، استاد تمام دانشگاه امام صادق(ع) بر هیات مدیره، به رأی گذاشته شده که با کسب کل آرا، کماکان به عنوان رییس باقی ماند. سپس بررسی عملکرد یک ساله مدیرعامل در دستور کار قرار گرفت که با توجه به مسایل و گله‌های مطرح شده، تغییر سید مرتضی موسویان به عنوان پیشنهاد مطرح شد. لیکن در پی بحث‌های موافقان و مخالفان و اعتراض و مقاومت شدید مدیرعامل در برابر این تغییر، حسن بشیر مجددا از ریاست هیات مدیره استعفا داد که با رأی مثبت خودش، مدیرعامل و یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره، این استعفا پذیرفته شد. مطابق اساسنامه، تا زمان انتخاب رییس جدید هیات مدیره، حمیدرضا کمالی به عنوان نایب رییس، مدیریت هیات مدیره را برعهده خواهد داشت. اعضای هیات مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران با رای مجمع عمومی به مدت دو سال انتخاب می‌شوند. در آخرین مجمع برگزار شده، حسن بشیر و حمیدرضا کمالی، حائز بالاترین رأی اعضای انجمن شده بودند. @asrehooshmandi
🔗 معرفی صفحات فعال در حوزه سواد رسانه‌ای 🔻پیرو منتشر شده به منظور معرفی صفحات در فضای مجازی‌‌، کانال‌ها و صفحاتی که تا این لحظه برای ما ارسال شده به شرح زیر می‌باشد. (این لیست در صورت ارسال صفحات جدیدتر قابل ویرایش می‌باشد) 📱کانال‌های تلگرامی: 1️⃣ مسیر رسانه @massir_resane 2️⃣ کابینا @kaabinaa 3️⃣ انتخابات و سواد رسانه‌ای @entekhabat_resane 4️⃣ سواد فضای مجازی @infosavad 5️⃣ سواد رسانه‌ای @savaderasanei 6️⃣ رادیو سواد آوا @savadava 7️⃣ مجاهد مجازی @vmojahed 8️⃣ عملیات رهایی @amaliate_rahaee 9️⃣ بازاریابی عصبی @amaliateravani 🔟 رسانه نیاز واقعی @media_literacy3 1️⃣1️⃣ مدیا لیترسی @Sresane 1️⃣2️⃣ سواد رسانه‌ای @medialiteracy 1️⃣3️⃣ آموزش سواد رسانه @Media_literacy_S 1️⃣4️⃣‌ سواد رسانه ای برای کودکان و نوجوانان @koodak6_18medialiteracy 1️⃣5️⃣عصر هوشمندی @asrehooshmandi 1️⃣6️⃣رسانه و خانواده @resane_khanevade ⭕️ مسیر رسانه | مؤسسه تخصصی سواد رسانه‌ای ⭕️ @massir_resane @asrehooshmandi
🔻روایت خناسان در ماجرای پناهی و شورش آمریکایی 🌀غرض تحلیل حوادث نیست. درین متن کوتاه یک نکته سواد رسانه را با تاکید بر رفتارشناسی خبائث رسانه ای تحلیل می کنیم تا مدلی برای تمیز موارد مشابه باشد. 🌀ماجرای پیرزن کرمانشاهی در یک خط چه بود؟ رفتار زشت وغیرانسانی مامور شهرداری. هم باید برکنار شوند و هم محاکمه. اعمال قانون نیز باید قانونی و انسانی و اخلاقی باشد؛ بگذریم. 🌀طبیعی است که دلسوزان داخلی نسبت به موضوع حساس و اعتراض کنند. ضدانقلاب از اعتراض خودی ها عصبی می شود. لذا ماموریت می گیرند آنرا منحرف کنند. چه کردند؟ 🌀ما در یک "" داریم و یک "انتقال و تسری". ایندو کارکردشان اینست که ذهن را از یک مصداق به کل تسری دهند؛ بدون اینکه مخاطب متوجه شود. مرور کنیم؛ 🌀مخاطب از مصداق پناهی عصبی است. کافیست همین مصداق را با قرینه سازی کنار یک عکس مشابه از رفتار رژیم سراسر پلشت صهیونیستی قرار دهند. انتقال پیام و تسری باعث می شود که ذهن مخاطب درگیر این سوال شود: " این که یکی است. پس ما چه فرقی با رجاله های صهیونیستی داریم؟" همین سوال کافی است تا تکرار شود. تکرار کمک می کند یک مصداق با یک ساختار در ذهن شکل بگیرد. 🌀همین پروژه بصورت معکوس در شورش آمریکایی شکل گرفت. ضدانقلاب ابتدا تلاش کرد با سفیدنمایی دولت امریکا را معتقد به آزادی و تحمل اعتراضات نشان دهد. اما وقتی فیلم وحشیگری پلیس در برخورد با زنان وکودکان منتشر شد پروژه قرینه سازی و تسری را مجدد کلید زدند. 🌀اینبار سراغ ماجرای آبان 98 رفتند و با تقلیل رفتار ساختاری از اوباش آمریکایی به مصداق آبان ایرانی، ذهن مخاطب را درگیر یک سوال جدید کردند:" اینکه همانست که ماهم داشتیم. پس آنها چه فرقی با ما دارند؟" 🌀حال آنکه در ماجرای آبان 98 ما بجای اعتراض مردمی با یک عملیات تروریستی بی سابقه مواجه بودیم. تمام سطوح ضدانقلاب، مسلحانه در خیابان ظاهر شدند. از سلطنت طلب ها تا منافقین و اراذل اجیر و... 🌀فراموش نکنیم که روز جمعه بعد از گرانی بنزین در وکیل آباد مشهد هزاران نفر شعار می دادند :رضاشاه روحت شاد" و "مرگ بر دیکتاتور" و بااین حال ناجا از امنیت همین شعاردهندگان مراقبت می کرد. تا اینکه کشتار بی رحمانه تروریست ها و حمله سازمانی اوباش به کلانتری ها و بانک ها و آتش زدن پمپ بنزین ها کلید خورد.... 🌀خلاصه روش ضدانقلاب و مزدورهای نقاب زده در مواجهه با حوادث اخیر چنین است؛ توسعه و تسری مصداق ایرانی به کل و تشابه سازی با ساختار فاسد آمریکایی و اسرائیلی. دوم مصداق های آمریکایی و تسری آن به نمونه های مشابه ایرانی. محسن مهدیان @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نمونه ای از تکنولوژی Deep fake این تکنولوژی ممکن است در آینده بزرگترین تهدید در مقابل جامعه باشد. برد پیت از آتش زده شدن جهیزیه دخترش میگوید! @sawad @asrehooshmandi