eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 ▫️ معتقد بود هر وقت رسانه ی جدیدی ظهور می کند، مردم طبیعتا اسیر اطلاعات و محتوایی می شوند که رسانه با خودش می آورد. برای آنها مهم خبرهایی است که در روزنامه می خوانند، موسیقی هایی است که از رادیو می شنوند، برنامه هایی است که در تلویزیون می بینند و کلماتی است که از دهان شخصی در آن سوی خط تلفن به گوش می رسد. ▫️اما شاید عجیب باشد که بدانیم اغلب پشت محتوایی که از طریق آن ارایه می شود (مثل مستندات، سرگرمی، آموزش و غیره) ناپدید می شود. مک لوهان فهمیده بود که هر رسانه ی جدیدی ما را تغییر می دهد. او می نویسد: موضع همیشگی ما در مقابل تمامی رسانه ها، یعنی همین موضع که نحوه ی استفاده از آنهاست که اهمیت دارد، موضع خنثی و بی خاصیت کسی است که از فناوری هیچی سرش نمی شود. زیرا محتوای یک رسانه صرفا آن تکه گوشت لذیذی است که سارق جلوی سگ نگهبانِ ذهن ما می اندازد تا حواسش را پرت کند. صفحات ۱۹ و ۲۰کتابِ «اینترنت با مغز ما چه میکند؟ @asrehooshmandi
🎯 استارتاپ‌ها چگونه در سه مرحله اعتماد شما را به دست می‌آورند؟ — شاید فقط تکنولوژی می‌توانست کاری کند که به غریبه‌ها اعتماد کنیم 📍شما معمولاً چقدر به دیگران اعتماد می‌کنید؟ شده تابه‌حال بسته‌ای گران‌قیمت را بدهید دست یک رانندۀ غریبه؟ یا مثلاً بدون اینکه همان زمان چیزی تحویل بگیرید، چند میلیون به حساب فروشنده واریز کنید؟ تا چند سال پیش، این‌جور اعتمادکردن‌ها اوجِ ساده‌لوحی بود. اما امروزه استارتاپ‌ها کاری کرده‌اند که ندیده و نشناخته به غریبه‌ها اعتماد می‌کنیم. ریچل باتسمن، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، می‌گوید این جلب اعتماد اتفاقی نیست. او در کتاب جدیدش از سه مرحله‌ای می‌گوید که برای جلب اعتماد ضروری است. 🔖 ۲۱۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۳ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9861/ @asrehooshmandi
برنامه زنده ترنج با موضوع: تلویزیونی شدن خانواده و سواد رسانه‌ای (با محوریت حوزه سرگرمی و نظم خانواده) کارشناسان: دکتر معصومه نصیری استاد دانشگاه ـ مدرس سواد رسانه‌ای و پژوهشگر رسانه دکتر علی‌اکبر فراشیانی پژوهشگر علوم اجتماعی ـ جامعه‌شناس دکتر محسن همتی نژاد دکترای علوم ارتباطات ـ مستندساز روز دوشنبه _۲۰ مرداد ساعت:۱۱ @asrehooshmandi
یک جنگ تمام عیار در سایه انفجار بیروت بلافاصله بعد از وقوع انفجار بیروت، جریان‌های رسانه‌ای با تمام توان دست‌به کار شدند و تلاش کردند عرصه جنگ روایت‌ها در لبنان و منطقه را به نفع خود بچرخانند. 🔻معادلاتی که در سایه یک شوک پیش می‌روند در مسائل سیاسی و بین‌المللی مفهومی تحت‌عنوان دکترین شوک داریم که «نائومی کلاین» اولین بار در کتابش مطرح کرد. خلاصه آن این است که برخی سیاستمداران وقتی می‌خواهند اقدامی انجام دهند یکی از سیاست‌هایشان این است که یک اتفاق بزرگ سیاسی-رسانه‌ای را رقم می‌زنند و مردم و افکار عمومی و حتی سیاسیون ذیل آن شوک فعالیت مدنظر خودشان را انجام می‌دهند. 🔻نوک پیکان‌ روایت‌ها به سمت یک هدف نشانه رفت به‌محض وقوع انفجار شاهد بودیم روایت‌های مختلفی در این زمینه مطرح شد که متأسفانه اکثر آن‌ها حزب‌الله را نشانه می‌گرفت. همانطور که در اخبار هم مشاهده کردید هشتگی تحت عنوان «» (آمونیاک حزب‌الله بیروت را به آتش کشید) به‌سرعت توسط کاربران عربستان در توییتر داغ شد تا این خط رسانه‌ای را دنبال کند. 🔻سیدحسن نصرالله چگونه دکترین شوک را شکست؟ تاسفانه ضعف رسانه‌ای جبهه مقاومت باعث شد در این زمینه روایتی ارائه نشود و فقط همه تا سخنرانی روز شنبه سیدحسن نصرالله منتظر ماندند؛ که ایشان خودش پای کار آمد و شخص دبیرکل حزب‌الله به‌مثابه یک جریان رسانه‌ای وارد میدان شد و با صحبت‌های معقول و منطقی و حتی با زبان بدن به‌عنوان یکی از ابزارهای رسانه‌ای قوی، ماجرا را به سمتی برد که بگوید اولا حزب‌الله هیچ نقشی در این ماجرا نداشته است؛ دوما اساسا تأمین سلاح حزب‌الله از طریق این بنادر نیست. سوما؛ مهم‌ترین نکته‌ای که گفت و یک موج رسانه‌ای گسترده ایجاد کرد این بود که حزب‌الله اساسا کاری به مسائل داخلی لبنان به این شکلی که مطرح می‌شود، ندارد. نصرالله تأکید کرد حواس مقاومت لبنان، فقط به دشمن است و با این کار یک هشدار جدی هم به اسراییل داد. 🔻این سه جریان، در جنگ روایت‌های لبنان حضور فعال دارند فضای جنگ روایت‌ها در لبنان سه وجه دارد؛ که دو وجه با همدیگر هم‌پوشانی دارد و یک وجه دیگر متنافر است. وجه اول، وجه سعودی است. وجه دوم رسانه‌های غرب هستند. وجه سوم جریان حزب‌الله است. ✅متن کامل این مصاحبه خواندنی را در سایت عصر هوشمندی به آدرس asrehooshmandi.ir بخوانید. 👈روایت‌هایی هدفدار از یک اتاق خبر پویا 👈انفعال ما در برابر یک خط رسانه‌ای هدفمند و از پیش طراحی‌شده 👈وظیفه رسانه‌های جریان مقاومت چیست؟ 👈یک حرکت هماهنگ برای احیای استعمار و... @asrehooshmandi
این روزها به دلیل گستردگی شکل گیری روابط دوستانه در این فضا رو به افزایش است. هر نوع رابطه ای در دنیای مجازی، می‌تواند جدی در پی داشته باشد. شبکه‌های اجتماعی فضای آزادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که باعث ورود افراد به روابط نامتعارف می‌شود که در طولانی مدت اثرات مخربی متوجه فرد و کانون خانواده‌شان می‌شود. که در فضای مجازی شکل می گیرد، فرصت شناخت عمیق را به شما نخواهد داد، پس اطلاعات شخصی خود را افشا نکنید. ممکن است بعدها مورد سوء استفاده قرار گیرد، این اطلاعات می‌تواند و خصوصی شما باشد. @asrehooshmandi
💢رسانه و مدگرایی 💢یکی از سوالات مهم این است که از یک پیام چه ارزش ها، سبک زندگی و عقایدی حذف یا به آن اضافه می شود. رواج مانیکور و فال‌گیری در آرایشگاه‌های مردانه یا استفاده از شابلون برای حکاکی نام فوتبالیست موردعلاقه بر روی سر مردان، یا سسونامی عمل های جراحی زیبایی بانوان و....بر ضرورت توجه بیشتر ما به تاثیرات خزنده و آرام تاثیرات پیام های رسانه ای تاکید دارد. پوشش، مدل مو، نمادهایی که روی وسایلمان وجود دارند، تغییرات رفتاری و تغییرات سبک زندگی ما، جا به جایی ارزش ها و تبدیل ضد ارزش ها به ارزش و برعکس تا حد زیادی متاثر از ، و رسانه ای است. روزی پوشیدن شلوار پاره نماد فقر و بدبختی بود امروز به عنوان مد، تبدیل به سبک پوشش برخی شده است که البته از این دست مثال ها فراوان است. چاقو می تواند هم برای پوست کندن میوه استفاده می شود و هم برای قتل دیگری. این ما هستیم که انتخاب می کنیم از ابزارها چگونه و در چه راستایی بهره گیریم. رسانه و اساسا گسترش وسایل ارتباط جمعی و فناوری‌های جدید دقیقا مصداق بازر همان چاقو هستند. یا شما در نهایت خود و دیگری و اساسا فرهنگتان را نابود می کنید یا از آن در راستای اهداف متعالی تری استفاده خواهید کرد. تولیدات رسانه ای نباید باعث تقلید كوركورانه، آن هم در حد افراطی ‌شود. تبدیل ارزش به ضد ارزش و اساسا عادی سازی این مساله از خطرناك‌ترین نوع تاثیرپذیری ما از محتوای رسانه ای است و در میان مدت جامعه را از درون تهی می‌كند. 🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی 🆔 @jebreil1
✳️گرفتار مارپیچ سکوت نشویم از آزارها و تهمت‌ها نترسید ... سخنی از امام موسی صدر به مناسبت ولادت امام موسی بن جعفر(ع): ما هیچ عذری برای ترک واجباتمان نداریم. آیا فقری سخت‌‏تر از فقر موسی بن جعفر(ع) می‏‌خواهید؟ ظلم و ستمی بیش از آنچه بر ایشان رفته است، می‌‏خواهید؟ امام با وجود همۀ این سختی‏‌ها، برای اصلاح و تقویت دین و بالا بردن نام الله تلاش می‏‌کرد و در هر شرایطی حق را می‏‌گفت. ما به محض اینکه احساس کنیم مردم پشت کرده‏‌اند و از دین رو گردانده‌‏اند، می‏‌ترسیم که سخن بگوییم، چرا که شاید فلانی یا فلانی برنجد و دلخور شود! یا فلانی با ما بحث کند یا ما را آزار دهد و متهم کند یا اینکه... بگذارید چنین باشد! اینکه من یا شما را برای اینکه برحق هستیم تحقیر ‏کنند، برای شما مایۀ شرف و افتخار است، چون شما با خشم مخلوق، خشنودی خداوند را به دست آورده‌‏اید. مخلوق کیست؟ چه کسی است؟ آیا روزی‌‏دهندۀ شماست؟ آیا عامل جاودانگی شماست؟ هرگز! به مجرد اینکه ببینیم مردم روگردانده‏‌اند، می‏‌ترسیم و از حرکت می‏‌ایستیم. چرا می‌‏ایستیم؟ چون موج شدید و کوبنده است؟ اگر آنها چیزی بگویند و شما نیز چیزی بگویید، چه می‌‏شود؟ اگر شما سخن حق را بگویید و درست رفتار کنید، چه می‏‌شود؟ می‏‌گویند تو عقب‌‏مانده‏‌ای؟ به تو اتهام می‏‌زنند؟ بگذارید هرچه می‌‏خواهند، بگویند. این برای انسان مایۀ افتخار است. همین که خدا با شماست، کافی است «وَكَفَى بِاللهِ وَكِیلًا» و «إِنَّ اللهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنوا.» آیا ستم‏‌ها می‌‏تواند مانع تلاش شما شود؟ آیا سختی‌‏ها می‌‏تواند جلو آغاز به کار شما را بگیرد؟ هرگز! 📌برگرفته از جلد یازدهم @asrehooshmandi
پایان مرداد؛ آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی مهلت ارسال مقالات به این رویداد را تا پایان مرداد ماه اعلام کرد. به گزارش کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، معصومه نصیری با بیان اینکه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آبان سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از میان ۱۶۰ چکیده مقاله ارسال شده برای همایش، ۱۱۸ مورد پذیرش شورای علمی قرار گرفته است. بر این اساس پژوهشگرانی که چکیده آنها مورد پذیرش قرار گرفته است، می‌توانند تا پایان مرداد ماه و از طریق سایت این همایش به آدرس milconf.ir  اصل مقالات خود را ارسال کنند. دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی اعلام کرد: همایش در صورت فراهم بودن شرایط و کاهش خطرات متاثر از کرونا به صورت حضوری و در غیر این صورت در قالب‌های مجازی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار می‌شود. نصیری یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC  برخوردار است و ذيل شش حوزه موضوعي «نسبت حكمراني نوين و سواد رسانه‌اي»، «بومي‌سازي ادبيات نظري سواد رسانه‌اي»، «مردمي‌سازي سواد رسانه‌اي»، «سواد رسانه‌اي و فعاليت رسانه‌ها»، «كارگزاران و سواد رسانه‌اي» و «كاربردسازي سواد اطلاعاتي» توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. @milconf3
💢مطالب احساسی و تحریک‌کننده بیشتر در معرض کاربران توئیتر است 🔹‏اکونومیست در گزارشی با بررسی ۱۲۰هزار توئیت نشان داده است که الگوریتم‌های توییتر حرف‌های احساسی و تحریک‌کننده و ادعاهای غریب و ناجور را بیشتر در تایم‌لاین کاربران نمایش می‌دهد. 🔸این یافته به تأیید این ادعا کمک می‌کند که در توئیتر کمتر گفت‌وگو شکل می‌گیرد و فضای حاکم بر آن بیشتر احساسی است تا عقلانی. @asrehooshmandi
💯پیش فروش ویژه‌ی بسته آموزشی «راهکار مربی» در این بسته ۵ محصول زیر قرار گرفته است: 🔅لوح فشرده شامل هفت ارائه‌ی تخصصی از برترین مربیان سواد رسانه‌ای،🔅لوح فشرده شامل دو مصاحبه‌ی تخصصی از اساتید صاحب‌نظر،🔅کتاب «راهنمای کاربردی مربیان سواد رسانه» اثر تألیفی دپارتمان سواد رسانه‌ای مدرسه آینه،🔅کتاب «پدر ،مادر، معلم من نوجوانم» اثر تحسین‌شده دکتر علی‌اصغر احمدی،🔅کتاب «راهنمای آموزش مهارت‌های تفکر و پژوهش» اثر آقایان حیدر تورانی و محرم آقازاده محتوای موجود در لوح فشرده‌ی هفت ارائه: ✅ مخاطب شناسی و مخاطب هزاره سوم ـ دکتر محمدصادق باطنی (دبیر المپیاد سواد رسانه‌ای و مدیر مجمتع آموزشی پژوهشی شهید آوینی صدا و سینما) ✅ اقتصاد توجه ـ مهندس علی رضایی (عضو هیات علمی و دبیر اجرایی المپیاد سواد رسانه‌ای ) ✅ جنگ روایت‌ها ـ دکتر معصومه نصیری (دانش آموخته علوم ارتباطات اجتماعی و مدرس سواد رسانه‌ای) ✅ سبک زندگی رسانه‌ای و مدیریت زمان ـ دکتر آسیه حسینی نیکو (دانش آموخته تعلیم و تربیت و مدیر مجموعه آموزشی پژوهشی، رسانه‌ای کابینا) ✅ کلاس هوشمند و هوشمندی در کلاس ـ دکتر زهرا محمودی (دانش آموخته پژوهش هنر) ✅ تفکر انتقادی و سواد رسانه‌ای ـ دکتر نیلوفر شاهین (دانش آموخته فلسفه علم، مدرس و پژوهشگر در حوزه تفکر انتقادی) ✅ زندگی و امنیت دیجیتال ـ مهندس مصطفی ضابط (مدرس سواد رسانه و مدیر موسسه فرهنگی، هنری خواجه نصیرالدین طوسی) لازم به ذکر است پیش‌فروش ویژه به مناسبت عید غدیر تنها تا ادامه داشته و ارسال بسته‌ها از شهریور شروع خواهد شد. فروشگاه اینترنتی مدرسه هنر و آیینه👇 http://shop.ayenehschool.ir/product/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A8%DB%8C/ @asrehooshmandi
💢خطرات فرزندپروری با حواس‌پرتی 💢وقتی با فرزندت هستی، آن گوشی لعنتی‌ را بگذار کنار! وسایل دیجیتال ما را گرفتار بدترین نوعِ تربیت فرزند کرده‌اند، اما راه نجات چیست؟ ❇️کودکانِ امروزی می‌توانند از چهارماهگی منظماً از وسایل دیجیتال استفاده کنند. پدر و مادرها هم طبیعتاً از این بابت نگران و ناراحت‌اند؛ حق هم دارند، اما تهدید بزرگتر، نه اعتیاد کودکان به گوشی‌های هوشمند، بلکه دلمشغولی پدر و مادرها به این وسایل است. بیشتر از کودکان معتاد به وسایل دیجیتال، باید نگران باشیم. ❇️این سبک جدید تعامل با فرزندان می‌تواند نظام الگوبرداری عاطفی و دیرینه‌ای را مختل کند که مهم‌ترین عنصر آن است. ❇️بزرگسالانِ حواس‌پرت، هنگامی که استفادۀ آن‌ها از گوشی قطع می‌شود، زودرنج می‌شوند؛ آنان نه‌تنها نشانه‌های عاطفی را نمی‌بینند بلکه در واقع آن‌ها را بد تفسیر می‌کنند. ❇️ما در دام بدترین مدلِ ممکن از فرزندپروری افتاده‌ایم، یعنی همیشه از نظر فیزیکی حاضریم با این حال فقط گهگاه از نظر عاطفی حضور داریم. 💢متن کامل را در سایت عصر هوشمندی asrehooshmandi.ir مطالعه بفرمایید. @asrehooshmandi
خبرگزاری دویچه وله فارسی آلمان دیروز در صفحه اینستاگرام خود آمار ۲۰ میلیونی مبتلایان به کرونا در جهان را منتشر کرد! با توجه به عکس در نگاه اول و تیترخوانی به مخاطب القا میشود آمار ایران به ۲۰ میلیون مبتلا رسید! در صورتی که این آمار مربوط به کل دنیا است! نه صرفا ایران 🔻باید بدانیم که هر عکس به اندازه یک خبر هزار کاراکتری دارای ارزش است. درک ، و فهم نیازمند سواد رسانه‌ای است. @asrehooshmandi