📌تشکیل کمیته محتوای فضای مجازی در #ستاد_کل_نیروهای_مسلح
🔹سردار سرتیپ پاسدار #ابوالفضل_شکارچی ، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در دوازدهمین جلسه شورای راهبردی فضای مجازی نیروهای مسلح:
🔸فضای مجازی میدان نبرد تمامعیار عرصههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی اعتقادی، علمی و رسانهای است و چندین مولفه و کلیدواژه مهم برای موفقیت در عرصه فضای مجازی وجود دارد که اگر عمیقتر به آنها بپردازیم، پیروزی را حاصل خواهیم کرد
🔸هدفمندی، هوشمندی، همافزایی و سرعت انتشار محتوا از الزامات فعالیت در فضای مجازی است
🔸کمیته محتوا در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است و در حوزه تولید محتوا تلاش داریم هم افزایی وهماهنگی در پوشش خلاءهای موجود داشته باشیم.
@asrehooshmandi
عصر هوشمندی
⭕️ رویکرد ایرانیان به کارزار انتخاباتی ترامپ_بایدن از دریچه بیگ دیتا
🔹انتخابات ایالات متحده آمریکا به طور بیسابقهای برای افکار عمومی اکثر کشورهای دنیا به موضوعی مهم بدل شده است، موضوعی که به ترند یک دنیا تبدیل شده و به موضوع داغ و اول شبکههای اجتماعی کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، ایتالیا و فرانسه، ژاپن، اندونزی، مالزی، استرالیا، امارات، عربستان، مصر، قطر، برزیل، آرژانتین، شیلی، مکزیک و ... بدل شده است.
🔹این موضوع از سوی افکار عمومی داخل ایران با رویکردهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. عدهای با نگاه طنز به موضوع پرداختهاند و عدهای بر این موضوع که فرقی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد و هر دو دنباله روی یک سیاست هستند و این سیاست تهدید و تحدید ایران را دنبال میکند، تاکید کردهاند و البته عدهای هم به برداشتن تحریمها و ایجاد گشایشهایی در صورت پیروزی بایدن اعتقاد دارند.
📊 رصد دیتاک از رویکرد مخاطبان در سه بستر تلگرام، اینستاگرام و توئیتر حاکی از آن است که تا بعد از ظهر امروز بیش از ۲۲۳ هزار پست مرتبط با موضوع انتخابات آمریکا منتشر شده است.
🔹کاربران تلگرام با بیش از ۴۶ هزار پست که در مجموع بیش از ۲۷۶ میلیون بار بازدید داشته است و انتشار ۱۳۷۲ پست در ساعت، موضوع کارزار انتخاباتی آمریکا را مورد توجه قرار دادهاند. هشتگ #انتخابات_آمریکا با ۱۸۸۰ بار استفاده پرکاربردترین هشتگ فضای تلگرام بوده که البته با هم افزایی هشتگهای #آمریکا، #ترامپ، #بایدن و #لحظه_به_لحظه_انتخابات_آمریکا نیز همراه بوده است.
🔹در تلگرام پست کانال سرگرمی گیزمیز با این محتوای طنز که «هیچکس الان جای ملانیا نیست که نمیدونه فرداشب به عنوان زن رییس جمهور براش غذا میارن یا خودش باید کتلت درست کنه؛ خدا برای هیچ زنی نیاره این دلشوره را» با بیش از ۲۳۶ هزار بازدید پربازدیدترین محتوای این بستر بوده است.
🔹اما فضای اینستاگرام درباره این موضوع در احاطه صفحات شبکههای فارسی زبان معاند بوده است. ۹.۲ هزار پست که در مجموع ۷ میلیون لایک و ۲۲۶ هزار کامنت را با ۲۶۲ پست در ساعت با خود به همراه داشته است. هشتگهای #ترامپ، #انتخابات_آمریکا، #بایدن، #آمریکا و #انتخابات بیشترین کاربرد را از سوی کابران اینستاگرام داشته است. رویکرد محتواهای بیشتر لایک شده در اینستاگرام سمت و سوی حمایت از پیروزی ترامپ را داشته است.
🔹پست منتشر شده در صفحه اینستاگرام شبکه من و تو با محتوای «در تمام ایالتهای کلیدی ترامپ پیش افتاده است و در صورتی که این نتایج پا برجا بماند، ترامپ با نتیجه حیرت انگیزی به پیروزی خواهد رسید» با بیش از ۲۵۳هزار لایک و ۶۶۰۰ کامنت مورد توجهترین محتوای اینستاگرام بوده است. البته پست شبکه ایران اینترنشنال درباره سخنان رییس جمهور که در هیات دولت گفته بود تصمیمات اقتصادی ما بدون توجه به انتخابات آمریکا گرفته شده است با بیش از ۳۴ هزار لایک و ۷۷۵۰ کامنت نیز از سوی کاربران مورد توجه بوده است.
🔹اما رویکرد توئیتریها به موضوع انتخابات آمریکا با نگاه انتقادی همه جانبهتری همراه بوده است. عدهای این انتخابات را موثر بر روال کشور حتی برای ۱۴۰۰ دانستهاند و بخشی معتقدند این سر و صداها بیشتر رسانهای است و انتخابات آمریکا بر روی روال کشور هیچ اثری ندارد چراکه مشکلات ما بیشتر داخلی است.
🔹در فضای توئیتر بیش از ۱۶۷ هزار توییت با ۵۵۴۷ پست در ساعت، ۶۹ هزار ریتوییت و ۵۱۸ هزار لایک به موضوع دوئل انتخاباتی بایدن و ترامپ پرداخته است. هشتگهای #ترامپ، #انتخابات_آمریکا، #بایدن، #Trump2020 و انتخابات۲۰۲۰ در این بستر بیشترین استفاده را از سوی کاربران داشته است.
✅جدای از افکار عمومی جامعه جهانی به جهت رویکردهای غیرعقلانی رییس جمهور مستقر آمریکا و خط و نشان کشیدنهای روزهای اخیر او درباره نتیجه انتخابات و دمیدن بر ساز دستکاری نتایج این رقابت که خودش مجری آن است، آنچه درباره آن تردیدی وجود ندارد این است که آسمان زیر سلطه و سیاستهای آمریکا همواره یک رنگ است.
✍🏻 معصومه نصیری؛ کارشناس رسانه
✅ گزارشهای دیتاک را در کانال زیر دنبال کنید:
@dataakcom
✅ Data Is Talking
@asrehooshmandi
💢#جریان_تحریف در عملیات رسانهای گرانی ها و شرایط اقتصادی را به تحریم ها و نتیجه انتخابات آمریکا گره زده است.
💢اینکه افکار عمومی نجات آینده کشور را منوط به نتیجه انتخابات آمریکا بداند و احساس کند با جا به جایی قدرت در ایالات متحده گشایشی در وضعیتش حاصل میشود، آدرس غلط همان جریان تحریفی است که اولا اهداف بلندمدت سیاسی و انتخاباتی خود را دنبال میکند، دوم اینکه زمینه هدررفتن وقت کشور برای رفتن یا نرفتن بر سر میز مذاکره را دنبال میکند و سوم اینکه بهانهای برای اهمال کاری قطعی خود می تراشند.
💢خوب است بدانیم همه راه ها در درون است، آدرس های غلط را باور نکنیم. گشایش های احتمالی بعد از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا هم در همان پلن رسانهای باید تجزیه و تحلیل شود. همان که انسداد ایجاد کرده برای نیل به هدف بعدیش گشایش مصلحتی ایجاد خواهد کرد.
✅ رهبر انقلاب چندی پیش درباره مقابله با تحریف گفته بودند: من به شما بگویم اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد...
✍معصومه نصیری
@asrehooshmandi
💢یک بام و دوهوای بی بی سی
⬅️بیبیسی: سخنان ترامپ درباره تقلب در انتخابات #بوی_فتنه میدهد!
🔹سخنرانی دیشب ترامپ پر بود از سخنانی نادرست که بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی سلامت انتخابات را زیر سوال میبرد و هوادارانش را به آمدن به خیابانها تشویق میکرد!
⬅️ بی بی سی: فراخوان صوت و تصویر برای مردم آمریکا
نظرتان راجع به #ادعای_بیاساس دونالد ترامپ مبنی بر تقلب و درخواست توقف شمارش رای ها چیست؟
💢رسانه بی طرف بزرگترین دروغی است که گفته شده؛ خروجی رسانهها بشدت تحت تاثیر ایدئولوژی و اقتصاد آنهاست.
💢بی بی سی تقلب در یک کشور موضوعی حتمی و قطعی قلمداد و بازنمایی رسانهای میکند و در کشوری دیگر آن را ادعای بی اساس میخواند. ادعای تقلب را در یک جامعه دارای بوی فتنه میخواند و در جامعهای دیگر به فتنه خوانده شدن تقلب حمله میکند.
@asrehooshmandi
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
💢سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی افتتاح شد
💠سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی با شعار «حکمرانی نوین و سواد رسانهای» عصر ۱۷ آبان ماه افتتاح شد.
💠این رویداد با حضور حجتالاسلاموالمسلمین دکتر حسینعلی سعدی ـ رییس دانشگاه امام صادق(ع)، دکتر محمدرضا بهمنی ـ رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید مجتبی امامی ـ معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)، دکتر محمدصادق نصراللهی ـ دبیر کل همایش، دکتر عبدالکریم خیامی ـ دبیر شورای علمی همایش، دکتر محمدصادق افراسیابی ـ معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و حضور مجازی دکتر حسن بشیر ـ رییس همایش و دکتر ابوالحسن فیروزآبادی ـ دبیر شورای عالی فضای مجازی و برخی اعضای شورای علمی و راهبری همایش برگزار شد.
💠نخستین نشست تخصصی این همایش با ارائه دو مقاله و راهبری علمی دکتر محمدهادی همایون و رفیع الدین اسماعیلی پس از آیین افتتاحیه این رویداد برگزار شد.
نشستهای تخصصی این رویداد از ۱۷ تا ۲۶ آبان ماه روزهای زوج ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار میشود.
🆔 @milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
دبیرکل همایش سواد رسانهای:
شعار«حکمرانی نوین» بر همافزایی متعامل حاکمیت و سواد رسانهای تأکید دارد
💢شعار «حکمرانی نوین و سواد رسانه ای» تأکیدی بود بر اتخاذ رویکردهای بومی جدید و میان رشته ای در حوزه مطالعاتی سواد رسانه ای و اطلاعاتی. رویکردهایی که برهم افزایی متعامل حاکمیت و سواد رسانه ای تأکید داشت.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=79
🆔 @milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال:
سواد رسانهای بهمثابه توانش اعتلای همزیستی انسانی است
💢دکتر محمدرضا بهمنی گفت: ما نیاز داریم در سیر تکاملی مدیریت و راهبری تحولات فضای مجازی، اتخاذ رویکرد تمدنی را جدی تر بگیریم.
💢وی جایگاه مبحث سواد رسانه ای را به سه ویژگی تبیین و در تشریح آن اظهار کرد: سواد رسانه ای را باید رکن انتقال به الگوی حکمرانی نوین بدانیم. سواد رسانه ای را باید لازمه اعتلای همزیستی انسانی در فضای مجازی بدانیم و سواد رسانه ای را باید لازمه صیانت، امنیت و اقتدار فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی بدانیم. چراکه همزیستی انسانی متعالی و اقتدار فرهنگی و اجتماعی از الزامات حیاتی شکل گیری الگوی نوین حکمرانی و تمدن نوین اسلامی است.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=80
🆔@milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
دبیر شورای عالی فضای مجازی:
سواد رسانه ای باید مخاطب خلاق و دارای رویکرد انتقادی تربیت کند
💢دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی معتقد است: در فضای مجازی مخاطب هم فعال است و هم مشارکت گراست و هم تعامل گراست و هم خود سازنده فضای مجازی و فضای رسانه ای است. بنابراین نظام آموزشی ما باید قابلیت سه رویکرد خلاقانه، انتقادی و مراقبتی را داشته باشد.
💢وی گفت: رسانه بخصوص رسانه های اجتماعی شبکه ای که جهانی اند، سازنده نوع ادراک بشر امروز نیز هستند و شاید بعد از خانواده مهترین رکنی هستند که هویت انسان امروز را می سازند. هویت انسانی ای که بر روی رسانه ها شکل می گیرد به دلیل جهانی بودن ممکن است دچار حوادثی از قبیل واسازی قرار گیرد و در فضای پر از اطلاعات جهان امروز در صورتی که کاربر سواد کافی نداشته باشد، فقط حوزه تخریب این واسازی شکل می گیرد؛ تخریب پندارها، هنجارها و ارزش ها و در حقیقت ساخت و بازسازی مجددی که صورت می گیرد توسط کسانی صورت می گیرد که می توانند در این فضا هیمنه داشته باشند.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=81
🆔 @milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
رییس همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی:
کمبود سواد رسانهای ما را در بحرانها با چالش مواجه میکند
💢دکتر حسن بشیر گفت: تاسف آور است که علی رغم اینکه در میانه جنگ رسانه ای تمام عیاری از سوی رسانه های معارض با جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و در دوران پاندمی کرونا شاهد هجوم سیلی از اخبار مبتنی بر دیس اینفورمیشن و میس اینفورمیشن و اساسا اخبار و اطلاعات ساختگی با هدف مهندسی افکار عمومی در جهت نیل به هدف بی اعتبارسازی نهادهای مسوول در مدیریت بحران و بی اعتماد سازی عمومی نسبت به کشور و مسوولان بودیم، اما هنوز شاهد اقدامی جدی از سوی مسئولان، تصمیم سازان و حتی دانشگاه های کشور در زمینه مطالبه گری و تلاش برای ارتقای دانش و مهارت سواد رسانه ای در سطح عموم نیستیم؛ موضوعی که میتواند در بحران ما را با چالش جدی مواجه کند.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=82
🆔@milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
رییس دانشگاه امام صادق(ع):
توجه به سواد رسانه ای در حکمرانی نوین یک ضرورت است
💢حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینعلی سعدی با بیان اینکه در دنیای مدرن و دنیای رسانهای شده امروز غفلت از توجه به فضای مجازی و سواد رسانه تاوان سنگینی را در حوزههای مختلف خواهد داشت، گفت: توجه به مسئله سواد رسانه ای در حوزه حکمرانی نوین امروزه یک ضرورت است.
💢وی با بیان اینکه امروز مخاطب با موجی از پیام ها مواجه است که قدرت تشخیص را از او سلب کرده است، گفت: مساله سواد رسانه ای در حکمرانی نوین مساله ای ضروری است و غفلت از آن آثار زیان باری را ایجاد می کند که امیدواریم با کمک دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی به حکمرانی فضای مجازی و سواد رسانه ای مبتنی بر مبانی خودمان دست پیدا کنیم.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=83
🆔 @milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
💠نشست «بومیسازی ادبیات نظری سواد رسانهای» برگزار شد
اولین نشست از نشست های پنچگانه سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با عنوان «بومیسازی ادبیات نظری سواد رسانهای» برگزار شد.
در این نشست مقاله هایی با عنوان «تربیت رسانهای مسجدمحور» و «معرفت یابی بنیانهای نظری سواد رسانهای بومی در ایران» توسط پژوهشگران ارائه شد. محتوای این نشست را در لینک زیر بخوانید.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=84
🆔 @milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
📣نشستهای تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹نشست دوم؛ «نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانهای»
🔻مدیران علمی نشست:
دکتر محمدرضا بهمنی
دکتر امیدعلی مسعودی
🔻مقالات منتخب برای ارائه:
⬅️«تبیین تاثیر ضعف سواد رسانهای بر بروز مداخلات بین المللی (مطالعه موردی: منطقه خاورمیانه»_حسن باویر
⬅️«تولید محتوا و سواد رسانهای یاریگران حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری»_ لیلا تراب زاده و جاوید ایمانی
⬅️« بررسی نقش سواد رسانهای در حکمرانی» _ اسماعیل شیرعلی
⬅️«سواد رسانهای و تاثیر آن بر حکمرانی نوین در عصر دولت پسامدرن» _ روح الامین سعیدی_ نرگس رضایی
🕰دوشنبه - ۱۹ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۷
📍نشستها را بهصورت زنده از طریق لینک زیر همراهی کنید:
👉https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf
🆔 @milconf3
در یک هفته اخیر کلمات کلیدی انتخابات امریکا چقدر توسط ایرانیان در شبکههای اجتماعی استفاده شده است؟
@asrehooshmandi
💢زنان، فعالترین کاربران #اینستاگرام
🔹مطابق با آمار سایت statista در اوکتبر سال ۲۰۲۰، ۵۱ درصد از کاربران اینستاگرام در سرتاسر جهان، زنان هستند.
🔸براساس این آمار، زنان بالای ۳۵ سال، بیش از مردان در اینستاگرام فعال هستند و این در حالی است که تعداد مردان در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ در اینستاگرام، با اختلاف اندکی بیش از زنان است.
🔹تعداد کاربران اینستاگرام در سرتاسر جهان بیش ۱میلیارد و ۱۵۸ میلیون است.
آکادمی ارتباطات
@asrehooshmandi
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
💠 نشست «نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانهای» برگزار شد
دومین نشست از سلسلهنشستهای تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی با موضوع «نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانهای» با راهبری علمی دکتر محمدرضا بهمنی و دکتر امیدعلی مسعودی، عصر دوشنبه ۱۹ آبانماه با ارائه مقالاتی در ذیل عنوان این نشست برگزار شد.
در این نشست مقاله هایی با عنوان «تولید محتوا و سواد رسانهای یاریگران حکمرانی نوین و تاب آوری سایبری»، «تبیین تأثیر ضعف سواد رسانهای بر بروز مداخلات بینالمللی مطالعه موردی: منطقه خاورمیانه»، «بررسی نقش سواد رسانهای در حکمرانی» و «سواد رسانهای و تأثیر آن بر حکمرانی نوین در عصر دولت پسامدرن» ارائه شد. محتوای این نشست را در لینک زیر بخوانید.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=86
🆔 @milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
📣نشستهای تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹نشست سوم؛ «مردمی سازی سواد رسانهای»
🔻مدیران علمی نشست:
دکتر محمدمهدی فتورهچی
دکتر بهاره نصیری
🔻مقالات منتخب برای ارائه:
⬅️«رابطه میان سواد رسانهای و هوش اجتماعی کاربران شبکههای اجتماعی مجازی» _سمیه تاجیک اسماعیلی
⬅️«نقش سواد رسانهای در کنترل اخبار جعلی»_حجت اله عباسی
⬅️«اثربخشی برنامه آموزشی ارتقا سواد رسانهای بر دلزدگی زناشویی در زوجین پرمصرف فضای مجازی شهر اصفهان» _ امین رضوانی _ اسماعیل موسوی
⬅️«بررسی رابطه سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی با میزان سواد رسانهای دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی»_ محمود هوشنگ نژاد
🕰چهارشنبه - ۲۱ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۷
📍نشستها را بهصورت زنده از طریق لینکهای زیر همراهی کنید:
👉https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf
👉https://www.aparat.com/miconf.ir/live
🆔 @milconf3
💢سیمپسونها از کجا آمدند؟/
پروپاگاندای رسانهای آمریکا میخواهد بگوید حتی آینده را میداند!
یکبار برای همیشه باید تئوری توهم توطئه مبنی بر ارتباط سازندگان مجموعه انیمیشن سیمپسونها با عوالم بالا برای پیشبینی آینده برچیده شود.
راستش را بخواهید ما گاهی گمان میکنیم پروپاگاندای رسانهای ایالاتمتحده، آن هم یکی از مهمترین رسانههایش یعنی شبکه فاکس میخواهد هر طوری شده به ما بگوید همه چیز را میداند، حتی آینده را. اینطوری قرار است ما از قدرتی کاذب بترسیم؟
💢سیمپسونها از کجا آمدند؟
نخستین مجموعه این شبکه بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰پخش شد. فاکس؟ همین رسانهای که رابرت مرداک بهعنوان سهامدار اصلیاش در انتخابات سال ۲۰۱۶ پشت ترامپ بود؟ بله، درست خواندید. همین شبکه رسانهای فاکس معروف. همین باعث شده عدهای، ماجراهای جنجالی سیمپسونها و ازجمله به تصویرکشیدن ریاست جمهوری دونالد ترامپ را در سال ۱۹۹۹، بازی رسانهای ترامپ و مرداک بدانند که از دو دهه پیش آغاز شده است.
حتی برخی تحلیلگران پا را فراتر میگذارند و معتقدند سیمپسونها با این بازیهای رسانهای آقای مرداک، چنان به نفع جریان سیاسی مطلوبشان پروپاگاندا کردهاند که انگار دارند با کمک شما آینده را آنطور که میخواهند میسازند. مرداک، یکی از غولهای رسانهای جهان است و سیمپسونها با این همه قدرتشان، تنها یکی از دهها محصول مهم بنگاه آقای مرداک محسوب میشوند.
💢خودشان چه میگویند؟
دو سال پیش، مایا سلام، نویسنده مشهور نیویورکتایمز رفت سراغ خود سازندگان سیمپسونها تا ببیند در اتاق فکر آنها چه میگذرد و آیا خودشان هم معتقدند پیشگو هستند یا نه.
او در یادداشتی با عنوان «سیمپسونها بسیاری را پیشبینی کردهاند، بیشترشان قابل توضیحند» نتایج تحقیقاتش را منتشر کرد. این روزنامهنگار نوشته بود در اتاق نویسندگان سیمپسونها خبری از گوی بلورین جهانبین نیست و بهواقع نویسندگان این سریال باهوشترین نویسندگان جهان نیستند. آل جین، یکی از نویسندگان اصلی سریال از سال ۱۹۹۸، به نیویورکتایمز گفته بود: «آینده را میتوان بهتر از کسی پیشبینی کرد که فکر میکند آینده را پیشبینی میکند.»
اپیزودهای سیمپسونها یکسال پس از تولید روی آنتن میرود و جین میگوید: «این فقط نوعی از قاب ذهن است که فکر میکنیم در یکسال آینده پیشرو داریم... من پیشبینی میکنم مردم بیش از حد پیشبینیهای بزرگ ما را بزرگ میکنند».
👉http://fna.ir/f0pw0a
@asrehooshmandi
🔷 قدرت اولین کامنت
💠اولین نظری که زیر پستهای پر بازدید اینستاگرام ظاهر میشود صرفا بر اساس ترتیب زمانی انتشار کامنت توسط کاربر نیست و الگوریتمای پیچیده ای دارد؛ از تعداد لایک گرفته تا امکان اینکه کامنت کاربری که با "شما" تعامل دارد برای شما به عنوان اولین کامنت زیر پست نمایش داده شود. طبق نظر کارشناسان شبکه های اجتماعی، اولین کامنت زیر یک پست در شبکههای اجتماعی تاثیر بهسزایی در جهتدهی به دیدگاه مخاطبان نسبت به یک پست و همچنین میزان دیده شدن یا به اصطلاح "وایرال" شدن آن پست دارد. این تاثیر تا حدی است که اینستاگرام در تنظیمات جدید خود امکان "تعیین اولین پست" را در اختیار کاربر قرار داده است.
https://www.vogue.com/article/how-instagram-comments-work
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اقناع رسانه ای
اگر مایلید بدانید؛ رسانه ها چطور و به چه روشی سعی میکنند که شما را قانع کنند؛ این کلیپ را مشاهده کنید.
#سواد_رسانه_ای
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هشتگها و روایتها
🔸مقابله هشتگ #علاج_درد_اینجاست با دو قطبی هشتگهای #ترامپ و #بایدن
💢روایت سازان رسانهای این روزها کدام دو قطبی را با چه هدفی دنبال میکنند؟
@asrehooshmandi
⭕️#گروگانگیران_معیشت؛ از دوقطبی سازی تا مذاکره!
🔹«دستور ترخیص کالاهای مورد نیاز مردم از گمرک و پایین آمدن قیمت دلار با اعلام پیروزی بایدن نشان می دهد این مدت بالا نگه داشتن قیمتها کار خود آقایان بوده است. البته اگر ترامپ رای می آورد روند قبلی را برای اجبار نظام به حتی مذاکره با ترامپ ادامه می دادند.»
🔹توئیت فوق، اولین توئیتی بود که با هشتگ گروگانگیران معیشت بعد از پیروزی رقیب ترامپ در انتخابات با ۳۶۶۱ لایک و ۱۴۰۳ ریتوئیت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
📊 این هشتگ که با ۲۳۰۹ پست در ساعت از سوی کاربران توییتر مورد توجه قرار گرفته است، حاکی از آن است که مخاطبان بر این باورند عدهای برای تهدید معیشت مردم برای نیل به اهداف آتی خود که از مذاکره تا انتخابات ۱۴۰۰ را شامل میشود، از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنند حتی اگر مردم تحت فشارهای بیامان اقتصادی قرار گیرند. دوگانه بایدن-ترامپ و پیوند زدن معیشت و آینده کشور به نتیجه یک انتخابات و در عین حال بردن توجهها از روی ضعف عملکردهای داخلی به سمت تحریم و بزرگنمایی بیش از حد آن و ... از جمله موضوعات دیگر این موج است.
📊براساس رصد دیتاک ۸ هزار کاربر این موج را که از ۱۸ آبان ماه آغاز شده با ۵۵.۴ هزار توییت، ۵۱.۱ هزار ریتوییت و ۱۲۲ هزار لایک همراهی کردهاند؛ توئیتهایی که اغلب فشار بر روی معیشت مردم برای پیگیری اهداف سیاسی را غیرقابل بخشش دانستهاند.
📊دو هشتگ #گروگانگیران_معیشت با ۱۷۳۲۵ بار استفاده و #شریک_بایدن_رفیق_قافله با ۸۱۷۷ بار استفاده پرتکرارترین هشتگهای موضوعی در این زمینه بودهاند. البته گروگانگیران_معیشت و علاج_درد_اینجاست نیز دو هشتگی هستند که کاربران برای اعتراض به بی تدبیری دولت در مدیریت اقتصاد و وابسته کردن آن به انتخابات آمریکا به کار بردهاند.
✅موضوع گروگانگیری معیشتی مردم که امروز به استراتژی سیاسی و اقتصادی برخی در کشور تبدیل و از بورس تا خودرو و اقلام مصرفی و ... دنبال میشود و همچنین توجه به این جمله مقام معظم رهبری که «گرانیهای اخیر هیچ ارتباطی به تحریم ندارد» یعنی مردم باید مراقب آدرسهای غلطی که در آینده به آنها داده میشود، باشند؛ آدرسهایی که بر روی شکستن کمر اقتصاد و فشار معیشتی بر آنها بنا شده و حالا میرود که در خدمت منافع بعدی جریانات خاص قرار گیرد. یادمان باشد #علاج_درد_اینجاست.
✍🏻معصومه نصیری؛ کارشناس رسانه
#دیتاریپورت #دیتاپولیتیک
✅ گزارشهای جذاب دیتاک را در کانال زیر دنبال کنید:
@dataakcom
✅ Data Is Talking
@asrehooshmandi
👀به دنیای سراسربین خوش آمدید!
🔸اینروزها تقریباً همه میدانند که تکتک کلیکهایشان در اینترنت ثبت و نظارت میشود، اما باز مشتاقانه دربارۀ زندگیشان اطلاعات میدهند. مردم در شبکههای اجتماعی درباره چیزهایی حرف میزنند که آدمها پیش از این عصر، از گفتن آنها به خودشان هم شرم داشتند. پس چه اتفاقی افتاده است؟ آزادی بیان ما به نهایت رسیده، یا دنبال چیز دیگری هستیم؟
🔸منظور از سراسربین زندانی است که زندانیانش از برجی مرکزی تحت نظر بوده و متصدیِ نامرئیِ آن برج با چشمان هشیارش آنها را میبیند ولی کسی او را نمیبیند.
🔸نکته اصلی این است که رسانههای دیجیتال برداشتِ ما از صمیمیت و شرم را به کلی تغییر دادهاند و این کار را هم به شکلی غیرقابل پیشبینی و تناقضآمیز انجام دادهاند.
✅در این باره در لینک زیر بیشتر بخوانید:
➡️ asrehooshmandi.ir
#حریم_خصوصی
@asrehooshmandi
📣نشستهای تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹نشست پنجم؛ «کارگزاران و سواد رسانهای» و «سواد رسانهای و فعالیت رسانهها»
🔻مدیران علمی نشست:
دکتر حسن خجسته
دکتر مسعود کوثری
🔻مقالات منتخب برای ارائه:
⬅️ «شیوه های مناسب برای برنامه سازی آموزش سواد رسانهای در رادیو جوان» ـ ویدا همراز ـ فاطمه پور دهقانی و محمد اخگری
⬅️ «تبیین نسبت و تمایز قهرمان ستاره و سلبریتی؛ رویکردی انتقادی به مفاهیمی از فرهنگ عامه پسند» ـ عبدالله بیچرانلو و معصومه شمس
⬅️ «حکمرانان و کارگزاران در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی» ـ افسانه جبارزارع
⬅️ «بررسی وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سواد رسانهای» ـ محمدجواد علیرضایی و محسن شفیعی سیف آبادی
🕰دوشنبه - ۲۶ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۷
📍نشستها را بهصورت زنده از طریق لینک زیر همراهی کنید:
👉https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf
🆔 @milconf3