eitaa logo
عصر هوشمندی
511 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 🔹دکتر عبدالکریم خیامی ـ دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی گفت: مقالاتی که به دست ما رسیده به ما هشدار می دهد توجه به سواد رسانه‌ای گزینه انتخابی و حاشیه‌ای برای حاکمیت ها نیست و توجه به آن اجبار است و بی‌توجهی به آن تبعات زیادی دارد. 👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=94 @milconf3
💢درباره پلتفرم‌هایی که قدرت سیاسی دارند 🔹اینترنت و سکوهای رسانه‌های اجتماعی، تأثیر بسیار رهایی‌بخشی بر قدرت عقیده افراد دارند که تأثیرات مثبتی بر دموکراسی نیز داشته است، با این حال، آزادی فردی کاربران به عنوان بازیگران فعال هسته بسیاری از مشکلات فعلی در مورد اطلاعات غلط، گسترش سخنان نفرت‌پراکنی، قطب‌بندی، ملی‌گرایی و سوءاستفاده از اینترنت برای اهداف خصمانه است و قانون‌گذاری‌های فعلی در سکوهای رسانه‌های اجتماعی، بر مهار این قدرت و پاسخگوکردن سکوها در برابر سخنان خصمانه و نفرت‌پراکنانه کاربران تمرکز دارند. 🔻رویکرد کنونی اروپا به حاکمیت سکوهای ‌نرم‌افزاری چیست؟ 🔻چرا رویکرد کنونی نتیجه معکوسی برای دموکراسی داشته و خطرناک است؟ 🔻ابتکارات فعلی در حوزه قانونگذاری سکوهای ‌نرم‌افزاری از منظر قدرت نظر چه مواردی هستند؟ 👉https://www.isna.ir/news/99082517227/ @asrehooshmandi
4️⃣3️⃣1️⃣ 🔆 در دقیقا چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ 6 - با خلق ارزش‌های جدید، اسطوره سازی و نمادسازی، هیجان ساز است. این نوع جنگ، از احساسات جامعه نهایت استفاده را می‌برد به طوری كه یکی از اركان مهندسی جنگ نرم است. "معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه" 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
6️⃣3️⃣1️⃣ 🔆 در دقیقا چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ 8 - است. جنگ نرم از محیط‌های آسیب دار در جامعه شروع می‌شود و با ایجاد گسل‌های متعدد در بخش‌های گوناگون جامعه و از طریق متفاوت كردن باورها، ارزش‌ها و شكل دهی به رفتارهای جدید، اعضای یك جامعه را در برابر هم قرار می دهد. این تضادها، همبستگی اجتماعی و وحدت ملی را برهم زده و زمینه های بروز بحران و درگیری‌های داخلی را فراهم می سازد. "معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه" 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
❌اخبار جعلی در قوانین جزایی ایران 💢اصطلاح یک بار تاکنون در قوانین و مقررات ایران مورد استفاده شده و آن وقتی بوده که هیات وزرا در ۱۹ تیر ۱۲۹۸ یعنی حدود صد سال پیش خواسته در مازندران حکومت نظامی برقرار کند. بر اساس بند ۱۲ مقرره «برقراری حکومت نظامی در تمام مازندران»، «انتشار اطلاعات راجع به عده (تعداد) قوای نظامی و محل توقف و خط حرکت قشون (سپاه یا قوای نظامی) و انتشار اخبار جعلی اکیداً ممنوع است.» 🔻اما فارغ از این مساله تاریخی در نظام حقوقی فعلی ایران با عنوان نشر اکاذیب با این مساله برخورد می‌شود. 🔻در ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی - مصوب سال ۱۳۷۵- آمده: «هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا ‌توزیع هر گونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت راساً یا به عنوان نقل‌قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به ‌غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا ۷۴ضربه محکوم شود.» این ماده در واقع بخشی از قانون مجازات عمومی قبل از انقلاب است و از سال ۱۳۱۳ به این قانون اضافه شده و از عبارات آن هم معلوم است که مربوط به زمانی است که هنوز تلفن هم در ایران به خوبی جا نیفتاده بود. 🔻قانون مطبوعات که ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی در کشور است، در ماده ۶ خود، نشریات را به جز موارد مشخص شده در قانون، در انتشار سایر مطالب آزاد دانسته است. 🔻یکی از این موارد که در بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات (الحاقی ۱۳۷۹) آمده، عبارت است از «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران». شمول قانون مطبوعات به خصوص در فضای مجازی، ناظر به پایگاه‌های خبری یا غیرخبری است که از هیأت نظارت بر مطبوعات دارای مجوز فعالیت باشند و اگر سایت یا پایگاه اینترنتی فاقد مجوز باشد یا از سایر فضاهای مجازی برای انتشار مطلب استفاده شود، در این صورت، موضوع در شمول قانون جرایم رایانه‌ای قرار می‌گیرد. 🔻طبق بند ۱۱ ماده ی ۶ قانون، مطبوعات از پخش شایعه و نشر اکاذیب منع شده اند اما اگر رسانه ای برخلاف این امر اقدام به نشر اکاذیب در مطبوعات کند ، چون این انتشار در وسعت زیادی انجام می گیرد، براساس ماده ی ۳۰ قانون مطبوعات ، دارای مسئولیت کیفری برای منتشر کننده خواهد بود و مدیر مسئول آن مطبوعات باید پاسخگو باشد. 🔻ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای - مصوب سال ۱۳۸۸- قانون‌گذار با تغییر ابزار نشر اکاذیب و نیز تغییر مجازات‌ها آورد: «هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، راساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.» @asrehooshmandi
🔹هشتگ‌های درباره ایران، چگونه ترند می‌شوند؟ 🔹درباره مرکز اعتدال و کارویژه های آن، چه می دانید؟ 🔹چگونه با داده کاوی می توان ذائقه سنجی و مهندسی افکار عمومی کرد؟ 🔻نصیری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه با توجه به گستردگی این فضا، سرعت بالای انتقال اطلاعات غلط یا دستکاری شده و به کارگیری مؤثرترین روش‌های برای تأثیرگذاری بیشتر در ذهن مخاطب، ما چاره‌ای جز آگاه سازی افراد و توانمندسازی قدرت تشخیص مخاطب نداریم، افزود: در حال حاضر ما در حلقه یک استبداد اطلاعاتی گیر کرده‌ایم و با قرار گرفتن در این فضای تروریسم مجازی، که پلتفرم و رسانه جهانی قدرتمندی در اختیار نداریم، به ما و صدای ما اجازه پیش رفتن و شنیده شدن نمی‎دهند. بنابراین مخاطب باید توانمندی برخورد کردن با محتوا را داشته باشد و در مواجهه با محتوا و عناوین منتشرشده در فضای مجازی، به این فکر کند که به اشتراک‌گذاری چنین مطالبی توسط چه کسی، به چه منظوری و با چه اهدافی صورت گرفته است. کاربران در بسیاری از مواقع به راحتی می‎توانند با خط‌گیری برخی توئیت‌ها در فضای مجازی به هدفدار بودن آن جریان پی ببرند. 👉https://www.yjc.ir/00VdAU @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
⭕️استعفای شبانه معاون وزیر بهداشت؛ واکنش کاربران فضای مجازی چه بود؟ 🔹درست شبی که قرار است از فردایش محدودیت‌های جدید کرونایی به مدت دو هفته اعمال شود، معاون وزیر بهداشت با انتشار شبانه نامه‌ای ضمن طرح این ادعا و اتهام که مدیریت وزیر بهداشت عامل تلفات بالای کرونا در ایران است، استعفا می‌دهد. استعفایی که در ادامه با کناره گیری نوبخت معاون دیگر وزارت بهداشت نیز همراه شد. البته ادعای این دو معاون وزیر روز قبل از آن نیز توسط محمود احمدی‌نژاد مطرح شده بود؛ گزاره‌هایی که طی ماه‌های اخیر نیز بارها از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مطرح شد و آن‌ها در یک خط رسانه‌ای ثابت سعی در القای کم کاری تعمدی و ناتوانی مدیریتی در کنترل کرونا به مخاطبان را داشتند و دارند. 🔹اما در میانه نبرد با کرونا آیا افکار عمومی واقعا این استعفاها را با هدف اعتراض به سوء‌مدیریت و نگرانی برای مردم می‌دانند یا موضوع ابعاد دیگری دارد که لباس مردم‌دوستی به تن کرده است؟ 📊نگاهی به پربازنشرترین و پرلایک‌ترین محتواهای توئیتر در خصوص این موضوع نشان می‌دهد مخاطبان درگیر با این محتوا، ادله معاون وزیر را باورپذیر ندانسته‌اند. توئیت با این محتوا که «درباره استعفای معاون وزیر بهداشت، طرح دعوای طب سنتی و طب مدرن سرکاریه. ماجرا اینه که معاون مستعفی مدافع نظریه «ایمنی گله ای» بود که مدتی همین ایده رو به روحانی هم القا کرد و نزدیک بود ملت رو به فنا بده. بعد هم بزرگوار ما رو موش آزمایشگاهی کرد و حالا که گندش دراومده، در رفت!» با ۲۳۵ ریتوئیت پربازنشرترین محتوا طی چند ساعت گذشته از استعفای معاون وزیری است که البته برخی منابع خبری نیز گفته‌اند پیش از استعفا عزل شده بوده است. 🔹توئیت علی‌حسین قاضی‌زاده با این محتوا که «"مدیریت بسیار غلط وزیر بهداشت و رجزخوانی های بی اساس برای واکسنی که وجود ندارد" ؛ این را اپوزیسیون برانداز آنسوی آب نگفته است. اینها سخنان رضا ملک زاده معاون وزارت بهداشت است که دقایقی پیش با استعفا، مدیریت وزیر بهداشت را عامل تلفات بالای کرونا در ایران اعلام کرد.» با ۱۸۵۴ لایک پرلایک‌ترین محتوای کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است. 🔹طبق رصد دیتاک کاربران با ۲٫۱ هزار توئیت، ۱٫۴ ریتوئیت و ۱۴٫۳ هزار لایک و با هشتگ‌های ، ، ، و به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. 🔹در تلگرام اما خبر این استعفا را بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ۱٫۴ هزار پست بعد از انتشار نامه استعفا و ۶٫۶ میلیون بازدید و مورد توجه قرار دادن متن نامه در خبر فوری با ۱۷۲۶۵۲ بازدید، در کنار این روایت که مخالفت معاون وزیر بهداشت با طب سنتی یکی از دلایل جدی این استعفا بوده و عده‌ای نیز این استعفا را فرافکنی برای فرار از پاسخگویی دانسته‌اند، واکنش کانال‌های تلگرامی بوده است. 🔹از ابتدای پاندمی کرونا گروه‌هایی سعی در تضادآفرینی، تردیدآفرینی و ایجاد ابهامات جدی درباره توانایی مسئولان حوزه بهداشت و درمان در حفاظت از جان شهروندان داشته‌اند. استعفای معاون وزیر بهداشت که در ادامه توسط برخی چهره‌های سیاسی در قالب توصیه به وزیر برای استعفایش دنبال شد، فارغ از تنازعات درونی که به هر دلیلی ممکن است جریان داشته باشد، بازی با امنیت روانی مردمی است که این روزها متاثر از کرونا و شرایط اقتصادی و ... حال خوبی را تجربه نمی‌کنند. نمی‌توان با استدلال حمایت از مردم استعفا داد اما امنیت روانی مردم را نادیده گرفت. کمک به کاهش تاب‌آوری اجتماعی این روزها توسط هر فرد و نهاد و مقامی پذیرفته نیست. ✍️معصومه نصیری؛ کارشناس رسانه @asrehooshmandi
برای مقابله با جرایم سایبری؛ نیروی سایبری ملی انگلیس تاسیس شد 💢انگلیس شاخه نیروی سایبری برای مقابله با کودک آزاری، گروه های تروریستی و غیره تاسیس کرد. 💢در حقیقت نخستین نیروی سایبری انگلیس متشکل از مرکز ملی امنیت سایبری، ستاد ارتباطات دولت (GCHQ)، آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی و ارتش انگلیس است. 💢هدف این سازمان فراهم کردن کمک‌های پیشرفته فناورانه برای عملیات‌های مختلف جنگی زمینی گرفته تامقابله با استفاده از اینترنت برای کودک آزاری است. 💢به گفته مقامات دفاعی و اطلاعات انگلیس، باتوجه به تهدیدهای حوزه سایبری، نیاز برای ایجاد چنین نیروی متمرکزی افزایش یافته است. 💢طی شش ماه گذشته حملات سایبری علیه زیربنای استراتژیک و تلاش برای هک تحقیقات درباره کووید ۱۹ در انگلیس افزایش یافته است.از سوی دیگر انتشار اخبار جعلی نیز وسیع‌تر شده است. 💢همچنین به گفته ژنرال پاتریک ساندرز رئیس فرماندهی استراتژیک انگلیس ارتش این کشور ماهانه با ۱۸۰حمله سایبری دست و پنجه نرم می‌کند. 💢پیش بینی می‌شود نیروی سایبری انگلیس با۳ هزار پرسنل فعالیت خود را آغاز کند اما تعداد مقرهای آن در سراسر کشور افزایش می‌یابد. ایندپندنت @asrehooshmandi
📌نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان یزد به مناسبت هفته بسیج برگزار می کند: ⭕️ نشست مجازی با موضوع «واکاوای نقش شبکه های اجتماعی در تغییرات سبک زندگی» سخنران: دکتر معصومه نصیری «مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای» ⏳زمان: سه شنبه ۴ آذر - ساعت: ۱۹:۳۰ لینک ورود به نشست: https://bbb.ibasir.ir/b/n7n-x3j-dzg 🔰با ما همراه باشید ... 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان یزد 🆔 @nasra_yazd 🆔 https://instagram.com/nasra_yazd @asrehooshmandi
💢هر آنچه لازم است والدین درباره بدانند 🔹شکاف دیجیتالی والدین و فرزندان و یکته تازی پیام رسان های متنوع و متعدد https://www.yjc.ir/00VjJm @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
9️⃣3️⃣1️⃣ 🔆 ببینید بمباران تبلیغاتی رسانه‌ها، چگونه شما را مجبور می‌کند حقیقت را منکر شوید و حتی به عقل خودتان شک کنید! 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
💢هوش دیجیتال و ۸ مهارتی که کودکان و نوجوانان باید بدانند مجموعه‌ای از توانایی‌های اجتماعی، روانی و تشخیصی است که افراد را قادر به رویارویی با چالش‌ها و انطباق با نیازهای زندگی دیجیتال می‌سازد. این توانایی‌ها به هشت حوزه بهم ‌پیوسته و گسترده تقسیم می‌شود. 1️⃣ هویت دیجیتال (Digital identity) : هویت در دنیای مجازی مفهومی متفاوت با دنیای حقیقی است. یک فرد می‌تواند یک یا چند شخصیت را به ‌صورت ناشناخته (Unknown) در دنیای مجازی ایجاد کند و برای مدتی با آن ها فعالیت کند و یا بلا استفاده بگذارد و یا حتی آن را بعد از مدتی از بین ببرد بدون اینکه کسی از هویت اصلی آن فرد مطلع شود. این توانایی دربردارنده آگاهی‌های لازم جهت مدیریت و آگاهی از حضور شخص در فضای مجازی و تأثیرات ناشی از آن در کوتاه‌مدت و درازمدت است. 2️⃣مصرف دیجیتال (Digital use) : مصرف دیجیتال به مدت‌ زمان استفاده از رسانه های دیجیتالی، سلامت و مشارکت در جامعه دیجیتالی تقسیم‌بندی می‌شود. مصرف دیجیتال توانایی استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی و رسانه‌ای، ازجمله کنترل استفاده از آنان به‌منظور دستیابی به یک تعادل مناسب مابین زندگی مجازی و حقیقی است. 3️⃣ ایمنی دیجیتال (Digital safety) : در فضای مجازی همواره وضعیت های خطرآفرین بسیاری همچون آزار و اذیت های سایبری، دروغ و شایعات، افراط‌ گرایی در زمینه های مختلف، محتوای غیراخلاقی، ترسناک، خشونت‌آمیز و … وجود دارد. ایمنی دیجیتال توانایی مدیریت وضعیت های مختلف مربوط به فضای مجازی و همچنین محتوای مشکل‌ساز و درنهایت جلوگیری از وقوع آنان و محدود کردن این وقایع خطرات را شامل می‌شود. 4️⃣امنیت دیجیتال (Digital security) : همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر امنیت بوده است. در دنیای دیجیتال این مفهوم از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. امنیت دیجیتال عبارت است از توانایی شناسایی تهدید و خطرهای فضای سایبری همچون هک شدن، کلاه‌برداری، نرم‌افزار مخرب و… جهت استفاده از ابزارهای مناسب امنیتی حفظ دیتا. در این بخش محافظت از رمزهای عبور، امنیت اینترنت و امنیت موبایل و اطلاعات شخصی موجود در آنها مورد توجه قرار می‌گیرد. 5️⃣ هوش هیجانی دیجیتال (Digital emotional intelligence) : توانایی ابراز همدلی و همدردی با ایجاد روابط مناسب با دیگر افراد در فضای مجازی، هوش هیجانی دیجیتال می نامند. آگاهی اجتماعی و عاطفی، آگاهی از مقررات و هم دلی در این بخش قرار می‌گیرند. 6️⃣ ارتباطات دیجیتال (Digital communication) : مهارت‌های ارتباطی میان موجودات به خصوص میان انسان ها در همه جای دنیا اعم از مجازی و حقیقی، بسیار حائز اهمیت است. ارتباط دیجیتال به معنای توانایی برقراری ارتباط، همکاری و همدلی با دیگران در جهت استفاده از فناوری‌های دیجیتال و رسانه‌ای است. 7️⃣ سواد دیجیتال (Digital literacy) : مهارت در تفکر منطقی، توانایی دریافتن اطلاعات مناسب، تجزیه و تحلیل، ارزشیابی، به‌کارگیری مهارت تفکر نقادانه، اشتراک‌گذاری، جستجو و ایجاد محتوا. ضعف در تفکر نقادانه می‌تواند باعث شود که شما سریع‌تر، در دام اطلاعات نامناسب و گمراه‌کننده گرفتار شوید این موضوع باعث می شود تحلیل‌ها و درک شما از محیط اطراف، تضعیف شود. 8️⃣ حقوق دیجیتال (Digital rights) : مفاهیمی مانند حریم خصوصی، مالکیت معنوی، حق کپی رایت و آزادی بیان در دنیای دیجیتالی از اهمیت به سزایی برخوردار است که از حقوق کاربران دنیای دیجیتال محسوب می‌شود. حقوق دیجیتال به معنای درک این مفاهیم و احترام به حقوق فردی و قانونی کاربران دنیای دیجیتال است. 🆔@asrehooshmandi
🔸 پیام و مخاطبان از نگاه مک‌لوهان مارﺷﺎل_ﻣﻚﻟﻮﻫﺎن ﻣﻌﺘﻘﺪ اﺳﺖ ﺑﺎ دادهﻫﺎ ﺑـﻪ ﻣﺎﺳﺎژ می‌ﭘﺮدازﻧﺪ و ﭘﻴﺎمﻫﺎي رﺳﺎﻧﻪای بی‌آﻧﻜﻪ آﺳﺘﺎنه حسی را ﺗﺤﺮﻳـﻚ ﻛﻨﻨﺪ، وارد ذﻫﻦ آنﻫﺎ می‌ﺷﻮﻧﺪ. ﻣـﻚﻟﻮﻫﺎن اﻳﻦ روﻧﺪ را ﺑﻪﮔﻮﻧﻪای ﺻﺮﻳﺢﺗﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻴﺎن می‌ﻛﻨﺪ: ﭘﻴﺎمﻫﺎی ، ﺷﺒﻴﻪ ﮔﻮﺷﺖ آﺑﺪاری اﺳﺖ ﻛﻪ دزدﻫﺎ ﺑﺮاي ﭘﺮتﻛﺮدن ﺣﻮاس ﺳﮓﻫﺎی ﻧﮕﻬﺒﺎن ﺑﻪ ﻛﺎر می‌ﮔﻴﺮﻧﺪ. مک‌لوهان ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن را اﻣﺘﺪاد #ارﺗﺒﺎطی و حتی ﻋﻨﺎﺻﺮی در درون ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی ﺗﻮﺻﻴﻒ می‌ﻛﻨﺪ. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 مصاحبه‌ای جنجالی با برخی از کارکنان سابق شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار در مستند « معضل اجتماعی » 😕 این کارمندان به چه دلیل از محل کار خود استعفا داده‌اند؟ 😳 چرا امروزه آن‌ها تبدیل به منتقدین جدی و سرسخت این شبکه‌ها شده‌اند؟ @asrehooshmandi
هدایت شده از جنگ شناختی
مجله مغز و شناخت شماره 14.pdf
2.54M
📚فصلنامه مغز و شناخت- شماره ۱۴ 📂در این شماره میخوانید: 🔹پرونده ویژه: اقتصاد شناختی 🔸معرفی پروژه جهانی FINGER 🔹هوش مصنوعی، نویسنده آینده! 🔸۱۰ مهارتی که در انقلاب صنعتی چهارم باید کسب کنید ══════🇮🇷═════ با ما در کانال همراه باشید @Cognitive_warfare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گشت و گذار مجازی در جنگل 🔹می‌خواهید در جنگل ویسکانسین قدم بزنید و اطلاعاتی در مورد گونه‌های گیاهی بگیرید و ببینید در ۳۰ سال آینده جنگل چه شکلی می‌شود؟ در گشت و گذاری مجازی با ما همراه شوید. واقعیت مجازی یا همان «VR» عبارت است از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین و . سال هاست که محققان به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند. 💥با فناوری واقعیت مجازی می‌توان این امکان را فراهم کرد تا افراد بتوانند از امکانات و مکان شما به خوبی دیدن کنند. واقعیت مجازی که از آن به عنوان هم یاد می‌شود، یک محیط شبیه‌سازی کامپیوتری است که می‌تواند حضور فیزیکی را در یک محل و در یک دنیای واقعی یا یک دنیای مجازی شبیه‌سازی کند. آینده دنیا را زیر و رو خواهد کرد. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 🔹با خبر جعلی یا همان فیک نیوزها بیشتر آشنا شوید 🔹این خبرها چه تاثیری بر ایران داشته اند؟ نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی (نسرا) @asrehooshmandi
💠چطور شبکه‌های اجتماعی به جنگ‌افزار تبدیل شدند؟ ✅نگارندگان کتاب «جنگِ لایک» ادعا می‌کنند که اکنون شبکه‌های اجتماعی محلی برای کشمکش جهانی اطلاعات است که میلیون‌ها انسان از ده‌ها کشور دنیا بر روی پلتفرم‌های گوناگون برپا می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی روش فکری ما، نحوه کسب اطلاعات و چگونگی درک ما از دنیای اطراف‌مان را تغییر می‌دهند و چیزی به‌نام «میدان نبردِ» جهانی ایجاد کرده‌اند که در آن ستاره‌های پاپ مانند تیلور سوئیفت و گروه‌های تروریستی مثل داعش برای مبارزۀ آنلاین بر سر جلب توجه ما از تاکتیک‌های یکسانی استفاده می‌کنند. 🔰لینک مقاله: 🔗 asrehooshmandi.ir @asrehooshmandi
🔸 تکنولوژی از چشم فابیولا جیانوتی من هم مانند همه از فناوری به عنوان ابزاری برای راحت کردن زندگی استفاده می‌کنم؛ ولی می‌خواهم به تأثیر منفی آن اشاره کنم. گاهی ما را به برده خودش تبدیل می‌کند. به عنوان مثال امرزه همه باید با تلفن همراه، ایمیل یا اس ام اس در دسترس باشیم. من می‌گویم تلاش کنیم همه فضای زندگی‌مان را به این چیزها اختصاص ندهیم زیرا این نوآوری‌ها اعتیادآور هستند. ▫️ (۱۹۶۰-) ▫️فیزیکدان ذرات ایتالیایی از ۲۰۱۶ مدیر کل ▫️مصاحبه با یورنیوز؛ ۳۰ مه ۲۰۱۷/ ۹ خرداد ۱۳۹۶ @asrehooshmndi
آشنایی با بیماری های اینترنتی در دنیای مجازی و سایبری @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی کارشناس BBC ادعای این شبکه درباره هزینه‌های نظامی ایران را در برنامه زنده به چالش می‌کشید 🔻هزینه‌های نظامی ایران از تمامی کشورهای منطقه پائین‌تر است. این ادعا که باید از هزینه‌های امنیتی و نظامی بزنیم تا به داخل برسیم اشتباه است. 🔻‌بر خلاف ادعای پمپئو، محور مقاومت الآن قویتر از زمانی است که ترامپ از برجام خارج شد. ✍️بیداری ملت  @asrehooshmandi
💢روسیاهی برای دروغپراکنها علیه مخارج نظامی ایران به روایت آمار 🔻قابل توجه کسانی که میگویند ایران علیرغم مشکلات شدید اقتصادی بیشتر بودجه کشور خود را صرف امور نظامی میکند. طبق اطلاعات سازمان جهانی صلح، ایران در میان هیچ یک از ۳ دسته بندی میان ۱۰ کشور اول دنیا در حوزه بیشترین مخارج نظامی کل، بیشترین مخارج نظامی نسبت به جمعیت کشور و بیشترین مخارج نظامی نسبت به تولید ناخالص داخلی جهان قرار ندارد. ☑️بیشترین مخارج نظامی کل در جهان: آمریکا، چین، عربستان، هند، فرانسه، روسیه، انگلیس، آلمان، ژاپن ☑️بیشترین مخارج نظامی نسبت به جمعیت در جهان: امارات، عربستان، آمریکا، اسرائیل، سنگاپور، کویت، عمان، نروژ، استرالیا، فرانسه ☑️بیشترین مخارج نظامی نسبت به تولید ناخالص داخلی در جهان: کره شمالی، لیبی، سوریه، افغانستان، عراق، عمان، عربستان، فلسطین، یمن، امارات "معصومه نصیری" @asrehooshmandi
📣 🔹معصومه نصیری_پژوهشگر و مدرس سواد رسانه‌ای 🔹موضوع:جنگ روایت ها 🕰جمعه ۷ آذر ماه ۹۹ - ساعت ۱۹:۳۰ ⭕️لینک شرکت در کلاس: http://video.nasraa.ir/re87rnbji8u1/ @asrehooshmandi
💢 تغییر موقعیت مخاطبان 🔹 ديروز در اذهان ارتباطی‌ها موجودی و قابل صيد با (Broadcast) بود، اما مخاطب امروز، موجودی و سنگر گرفته در (Narrowcast) است، شكارچی است نه شكارشونده، فرق و را درك می‌كند و واژه‌ها كه هيچ، حتی كوچك‌ترين سمبل‌ها را هم می‌شناسد، از شكل نمی‌گيرد و به زبان، شكل می‌دهد. 🔹به همين خاطر است كه امروزه مخاطب؛ ديگر يك مفهوم مبتنی بر كميت نيست. به جاي هزار مخاطب فقط ده مخاطب از نوع امروزی داشته باش، آنها بقیه را در كسرهایی از ثانيه مطلع خواهند ساخت. 🔹شايد برای تبيين اين نوع تازه بايد دنبال واژه ديگری بود كه صرفا مفهوم طرف خطاب را نداشته باشد، واژه مخاطب يك واژه مربوط به ديروز است كه به عادت و به جبر بر زبان‌هايمان جاريست حال آنكه اكنون آشكارا پای یا به عبارتی تلاش برای به ميان آمده است و دوران "من منتشر می‌كنم تو می‌پذيری" سپری شده است. اگر تغيير مفاهيم را درك نكنيم، رشد نمی‌كنيم و اگر رشد نكنيم، ديگر زندگی نمی‌كنيم. @asrehooshmandi