هدایت شده از رسانه نخبگانی بانوان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» با همکاری «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» برگزار میکند
سلسله نشستهای مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
موضوع:
🔻 آسیبشناسی مقوله عفاف و حجاب و نسبت آن با تغییر باورها و سبک زندگی در ایران
کارشناسان:
🔻 سرکار خانم دکتر مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام و مدرس دانشگاه
🔻 سرکار خانم دکتر معصومه اسماعیلی، مدیر گروه فلسفه و شیعهشناسی دانشکده هدی
دبیر نشست:
🔻 سرکار خانم الههسادات شفیعی، پژوهشگر حوزه زنان
🗓 زمان: چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰
🔗 لینک ورود به نشست مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb
#لایحه_حمایت_از_فرهنگ_عفاف_و_حجاب
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
#پایگاه_تحلیلی_تخصصی_عصر_زنان
🌐 |@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» با همکاری «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» برگزار میکند سلسله نشستهای مجا
🔴 یادآوری...
شروع نشست مجازی مشترک با رسانه نخبگانی بانوان
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» با همکاری «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» برگزار میکند سلسله نشستهای مجا
1.mp3
48.41M
#صوت_نشست
🔸🔸 سلسله نشستهای مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب(۶)
موضوع:
🔹 آسیبشناسی مقوله عفاف و حجاب و نسبت آن با تغییر باورها و سبک زندگی در ایران
🔻 با ارائه:
▫️ سرکار خانم دکتر مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام و مدرس دانشگاه
▫️سرکار خانم دکتر معصومه اسماعیلی، مدیر گروه فلسفه و شیعهشناسی دانشکده هدی
📆 برگزار شده در: ۲۱ تیر ۱۴۰۲
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» با همکاری «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» برگزار میکند سلسله نشستهای مجا
#گزارش_نشست | #اختصاصی
♦️ نشست " آسیب شناسی مقولهی عفاف و حجاب و نسبت آن با تغییر باورها و سبک زندگی در ایران" در مورخ ۲۱ ام تیر سال جاری با حضور سرکار خانم دکتر مینو اصلانی و سرکار خانم معصومه اسماعیلی انجام گردید؛
گزیدهای از نکاتی که کارشناسان بیان نمودند بدین شرح است:
🔹ما به عنوان جمهوری اسلامی میتوانیم در بعد معرفت بخشی نگاه به زن در اسلام را معرفی کنیم و این امر راهکاری برای مقابله با روح غالب بر غرب است که در حال تهاجم به فرهنگ اسلامی کشورمان است. در اسلام زن ریحانه است طبق کلام حضرت امیرالمومنین(ع)، در قرآن هم زن مدار آرامش و سکونت است و این در ازدواج تجلی اعلی مییابد. قرآن با مثال زنانی که میآورد معیار زن را عفیف بودن دارای روح عبودیت میخواند، بانوی تاثیرگذار عفیف در جامعه که صالح هستند زنان تراز در اسلام طبق نص قرآن هستند.
🔸ما برای اجرای مبانیمان باید در آموزش و پرورش از طریق جذب اساتید متعهد و باورمند به اسلام؛ از طریق تعیین دروس و کتابهای آموزشی مطابق فرهنگ اسلامی مان است؛ کنترل شبکههای خانگی، سنما و تلوزیون دقت نماییم. این موارد هویت بخشی میکنند. در آموزش و پرورش نظارت بر اساتید و کیفیت اصولی نیست، در دورههای مهارتافزایی اساتید ما شاهد بصیرت افزایی نیستیم که اگر این موارد باشند مشکلاتمان بسیار حل میشوند.
🔹نظامات اجتماعی از جمله زوجیت؛ خانواده؛ همسایگی، تفاوت محوری توسط روح حاکم بر غرب از میان رفته است. سیمون دوبوار در کتاب جنس دوم خود میگوید که هویت زن و مرد فطری نیست و اجتماعی است. این برآمده از روح غرب و عقاید حاکم بر یونان قدیم است.
🔸نسل امروزی جسارت دارد که به دنبال مسائل برود و آنان را به چالش میکشد. این یک فرصت است یعنی جرئت و توان کنشگری دارد. جدیدا جریان ضد فمینیسم در غرب شکل گرفته است درحالی که در یک دههی پیش اگر کسی ضد فمینیسم صحبت مینمود مجازات میشد. این اتفاق ربطی به پسا فمینیسم{پست مدرن فمینیسم} ندارد. این جریان مستقل است و میگوید فمینیسم به نفع تمدن غرب خانواده را زمین زده است.
🔹حضرت آقا هم فرمودهاند غرب و تمدنش از موضوع خانواده زمین خواهند خورد. این فمینیسم و فرهنگ غرب زیر ساختهای خانواده را از بین برده است لذا نمیتوانند حالا از مادری و خانوادهگرایی بگویند.
🔸در بعد فرهنگی "خطر تغییر هویت" یک آسیب شخصیتی است که به تدریج به آسیب اجتماعی مبدل میشود. این امر سبب میشود که جامعه به واسطهی افرادی که هویت نادرست پیدا کردهاند یا هویتشان به غرب و غربگرایی گرایش یافته است به چالشهایی بخورد. بعضا در جامعه عوامل فرهنگساز به عوامل ضد فرهنگ تبدیل میشوند. مثلا شبکهی نمایش خانگی که روح حاکم بر غرب را متاسفانه با برنامههایی بعضا آهنگ محور، رقص محور، با پخش مکرر به هویتی غیر هویت اسلامی تبدیل میکند. عفت را به مرور از بین میبرند و هویت را میسوزانند.
🔹ما در سیاستهای اصلی مشکل نداریم، اما در بعد سیاستگذاری چندجا عدم اتصال داریم. سیاستگذار؛ سیاست را میگذارد، ابلاغ میکند و مرحله بعد قانون گذاری میشود. گاهی این سیاست درست فهم نمیشود و گاهی فهم میشود اما عملا به برنامهای تبدیل نمیشود. ما باید اجرا را به برنامه و برنامه را به سیاستگذاری متصل کنیم. وقتی اتصال میان این سه حلقه رخ ندهد سیاستها وارونه میشوند.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
#گعده | #نویسندگان
▫️یازدهمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
این هفته با عنوان:
«آنچه رهبری فرمود»
گفتوگوی آزاد نویسندگان درباره تبلیغ کارآمد
📆 زمان: یکشنبه ۲۵ تیرماه، ساعت ۱۷:۳۰
🏢 مکان: کافه جهاننما قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱
برای دریافت مسیریاب روی آدرس کلیلک کنید👆
با همکاری
🖌 باشگاه فکرت
🖌 تحریریه عصر زنان
🖌 کانون نویسندگان حوزوی
📣 اعلام حضور برادران به نشانی
🆔 @Aftabehazer
📣 اعلام حضور خواهران به نشانی
🆔 @mahta_sa
#گعده
#مهارت_رسانه
#پویش_نوشتن
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 حمایت بینالمللی از نهاد خانواده
📌 «رئیس جمهور کشورمان سید ابراهیم رئیسی روز گذشته طی سخنرانی خود در سفر به کشور اوگاندا، از همجنسگرایی به عنوان یکی از کثیفترین پدیدههای تاریخ بشر یاد نمود و آن را عامل هجوم به بنیان خانواده و ابزار تروریستی علیه حقوق بشر و استقلال کشورها خواند که توسط کشورهای غربی در حال حمایت و رواج است. لازم به ذکر است این سخنان مصادف با روز مباهله که به روز خانواده در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است ایراد شد و بسیاری از خبرگزاریهای فارسی زبان مورد حمایت کشورهای غربی از جمله؛ دویچه وله، بیبیسی فارسی، اینترنشنال نیز با تیترهای هجوگونه عصبانیت خود را از این سفر و این سخنان نشان دادند.»
🔹 پس از وقوع انقلاب جنسی در آمریکا، نهاد خانواده مورد تهدید و هجمهی رسومات جاهلانهی نوظهور از جانب نظریهپردازان و سیاستگذاران غربی (خاصتا آمریکایی) قرار گرفته است. میتوان گفت نوک پیکان این هجمه با پرچمهای (پرای) که متعلق به همجنسگرایی در زیر عنوان LGBTQp پیگیری میشود به وقوع پیوسته است. شکل طبیعی خانواده از ازدواج مرد و زن ایجاد شده و در طبیعت عنصر زوجیت از ارکان اصلی حیات است اما سیاستی که در همجنسگرایی و اجبار آن بر ملتها روا داشته میشود، خلاف مسیر طبیعی حیات است. این امر مخل حرکت بشریت در رسیدن به حیات طیبه که همان خوشبختی مورد کاوش انسان است، میباشد.
🔸 کشورهایی همچون ایران که از ابتدا مقابل این هجمه و نابخردی آشکار ایستادهاند و اوگاندا که میزبان رییس جمهور کشورمان بود نیز چندسالی است که به طور ویژه بنابر فطرت انسانی خود، مقابل پذیرش رسم جاهلانهی به رسمیت شناختن همجنسگرایی ایستاده است، مورد فشارهای سیاسی و تحریمهایی از جانب نظام سلطه واقع شدهاند. حال در دیدار این دوکشور و با این سخنرانی یکمقام سیاسی، خط همبستگی بین المللی کلید زده شد که امید است با اتحاد کشورهایی که مخالف چنین رسم جاهلانهای هستند به صورت سیاسی، نظری و عملی خط مقاومتی در برابر هجمه به خانواده، که هجمه به انسانیت است، با غرب و تفکر مسموم حمایتگر او از LGBTQp مقابله شود.
🔹 از این رو طبیعی است که پیادهنظام رسوا شده و شکست خوردهی کشورهای غربی از جمله اینترنشنال، بیبیسی، دویچه وله تیترهای سرشار از عصبانیت و تمسخر به این سفر و این سخنرانی راهبردی وارد نمایند. غرب دریافته است که هیمنهی نظریات و سیاستهایش به دلیل خلاف انسانی بودن روح و ظاهرشان درحال شکسته شدن و فرو ریختن است لذا از هر تحرک و اتحادی که در مقابله با تفکراتش قد علم مینماید هراس دارد، خصوصا اگر یک پای آن جمهوری اسلامی ایران باشد.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از رسانه نخبگانی بانوان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار میکند
نشست مجازی پیرامون حوزه و تبلیغ
موضوع:
🔻 ظرفیتها و آسیبهای تبلیغ در حوزههای علمیه خواهران با محوریت منویات مقام معظم رهبری مدظلهالعالی
کارشناسان:
🔻 حجتالاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان، جانشین گروه فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات مجلس و مدیر گروه سیاستگذاری دانشگاه باقرالعلوم
🔻 سرکار خانم دکتر سارا طالبی، پژوهشگر دین، فرهنگ و ارتباطات و مدیر مؤسسه رفیعةالمصطفی
دبیر نشست:
🔻 سرکار خانم کوثر میرزایی، پژوهشگر حوزه زن و خانواده
🗓 زمان: سهشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰
🔗 لینک ورود به نشست مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
#رصد_نامه
✅ آنچه در محافل خبری و اندیشهورزی حوزه زنان و خانواده گذشت؛
📌 نگرانی برای فارغالتحصیلان علوم انسانی | مقام معظم رهبری
🖇 اینجا بخوانید
📌 نقشه حجاب ممنوع، فکر استعماری، سرنیزه رضاخانی | رهبر معظم انقلاب
🖇 اینجا بخوانید
📌 تیپیکال عبداللهبن جعفر | مدرسه تاریخ شناسی قصص
🖇 اینجا بخوانید
📌 تطور حیات فرهنگی و اجتماعی زنان در دوره قاجار | محمدحسن رجبی دوانی
🖇 اینجا بخوانید
📌 زنی که وصیت کرد؛ در تشییع جنازهام حتی یک زن با حجاب شرکت نکند | رضا رمضان نرگسی
🖇 اینجا بخونید
📌 مدیریت تمایل و بلوغ جنسیت| سیدیاسر طاهر رحیمی
🖇 اینجا بخوانید
📌 اسطوره شیخالنسائی | مهدی تکلو
🖇 اینجا بشنوید
📌 شبستان(حرمسرا)در عصر قاجار | دکتر آتنا غلام نیامی
🖇 اینجا بخوانید
📌 بررسی پیامدهای سیاست کشف حجاب رضا شاه بر هویت اسلامی زنان | صادق ملک میرزایی و همکاران
🖇 اینجا بخوانید
📌 تب تند جراحی زیبایی: از بینی عروسکی تا لب شتری| سجاد بلوکات
🖇 اینجا بخوانید
📌 تنفس مصنوعی علم در غرب بدون خانواده| معصومه فاطمی
🖇 اینجا بخوانید
📌 قوانین خانواده باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد| دکتر فاطمه محمدبیگی
🖇 اینجا بخوانید
📌 واجب شرعی و سیاسی بودن حجاب یک خط قرمز است| حجتالاسلام والمسلمین محمد مصدق
🖇 اینجا بخوانید
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی #عصر_زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 تبلیغات متمرکز بر اندام زنانه!
📌 «به گزارش ABC newes، آگهی تبلیغاتی یک کلوپ شبانه با مضمون جنسی همراه بوده است. این تبلیغ به زنان پیشنهاد داده با آویزان نمودن لباس زیر خود، نوشیدنی رایگان دریافت کنند؛ تعداد این نوشیدنیها با بزرگتر بودن سایز این لباسهای شخصی، بیشتر میشود! اعتراض به این تبلیغ توسط مردم سبب حذف تبلیغ و عذرخواهی شرکت تجاری مربوطه شد.»
🔹 امروزه ابژگی زنان در عرصه تبلیغاتی، برای افزایش سود شرکتهای تجاری امری غیرقابل انکار و ملموس است، اما تفاوتی که شمایل ابژگی پیدا کرده است نکتهای قابل توجه و مهم میباشد که نباید از آن غافل بود. این نکته در خبر مذکور نیز دیده میشود. تبلیغاتی که سابقا زنان در آن با ژستها و جلوهگریهای متعدد گوی سبقت را در سود تجاری از یکدیگر میربودند، اینک سبک تبلیغات از ژست عبور کرده است و به دو عنصر "جهت دادن جمعی زنان به ابژگی" و "متمرکز شدن بر اندامهای خصوصی زنان" رسیده است.
🔸 اگرچه حیای جمعی مردم، بر ضد این سبک از تبلیغات شورید و منجر به عذرخواهی شرکت تولید کننده تبلیغ شد اما باید دانست که این شیوه از تبلیغ باتوجه به گسترش صنعت پورن و طرفداران این دست از فیلمها، دور از ذهن نیست که امری رایج و پذیرفته در جامعه بشود. علت این امر را میتوان در اصطلاح «برساخت اجتماعی بودن» بسیاری از ویژگیهای انسانی دانست؛ ابتدا در جنسیت و سپس در سبک پوشش و در نهایت به حیای زن چنگ میاندازد!
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی #عصر_زنان
🌐|@asrezanan_ir|
May 11
#رصد_نامه
🔳 آنچه بر محافل خبری و اندیشهورزی حوزه زنان و خانواده گذشته است؛
▪️ شناخت موقعیت و انتخاب حضرت زینب سلام الله علیها | رهبر معظم انقلاب
🖇 اینجا بخوانید
▪️سه آزادی، سه انتخاب| حجتالاسلام قنبریان
🖇 اینجا بخوانید
▪️ زنی که با سر برهنه به مجلس عزای حسینبن علی پا میگذارد!| مهدی جمشیدی
🖇 اینجا بخوانید
▪️قسم به معنویت زنان بی حجاب| مریم اردویی
🖇 اینجا بخوانید
▪️تقابل دین با فربگی "مناسک مصرف"|جعفر علیاننژادی
🖇 اینجا بخوانید
▪️کتاب، حیات و زندگی انسان را بسط میدهد| استاد حمید پارسانیا
🖇 اینجا بخوانید
▪️گزارش آیین اهدای احکام رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه| معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
🖇 اینجا بخوانید
▪️نسبت حکومت پهلوی با محرم| دکتر علیرضازادبر
🖇 اینجا بخوانید
▪️تمدن آشور و حجاب | گروه پژوهشی آرتا
🖇 اینجا بخوانید
▪️اخلاق جنسی حاکم بر جامعه ایرانِ قاجار | دکتر زهره باقریان
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐| @asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 فمینیسم فرانسوی علیه زنان مسلمان
📌 «اخیرا یکی از جامعهشناسان مراکشی، در یادداشتی به محدودیتهای اعمال شده علیه زنان مسلمان در کشوری که پیشانی آزادی و تمدن غرب است، "فرانسه"! پرداخته است. این یادداشت در وبسایت Middle East Eye منتشر شد. "حنانه کریمی" یادداشت خود را براساس آوردهای که از رساله دکتری خود تنظیم نموده است، ریشهی تبعیض نژادیِ رواج یافته در فرانسه علیه زنان مسلمان را در نگاه پسااستعماری و نظام سرمایهداری فرانسه میداند. نظام سرمایهداری فرانسه اسلام را دشمن سرمایهداری میداند. بر اساس این نگاه، زنان محجبه که نماد اسلام هستند نامطلوب، بدعت گذار، بی نظم و خطرناک تلقی شده، مطرود جامعه و انسانیت انگاشته میشوند. در این میان اتحادیههایی در فرانسه برای مراقبت از هژمونی سکولاریسم فرانسه، با تحقیر زنان مسلمان همراهی میکنند که یکی از این اتحادیهها "اتحادیه گروههای فمینیستی فرانسه" میباشند. زنان مسلمان در خیل زنان بد، بدعتگذار و خطرناک توسط این اتحادیهها قرار میگیرند و زیر آتش تمسخر، نفرت و تحقیر فرانسویها میروند.»
🔹 اصالت ادعایی جریانات فمینیسم، در راستای احقاق حقوق تمام زن با هر نژاد، مذهب و سلیقهای بود. اما آنچه این روزها نمود عیانتری یافته، غیرواقعی بودن اصالت ادعا شده فمینیسم است. در غائلهی زن، زندگی، آزادی آزارهای هدایت شده توسط زنان اوپوزیسیون در خارج از کشور که خود را فمینیست مینامیدند، علیه زنان مسلمان محجبه ایرانی پیگیری شده بود. در سودان و اغتشاشاتی که حدود سه سال پیش توسط زنان خواننده و رقاصه به نام آزادی زنان و رهایی از حجاب رخ داد، نتیجهاش آوارگی بسیاری از زنان مسلمان سودانی، افزایش ناامنی و کاهش امکانات بهداشتی و آموزشی برای زنان سودان به واسطه جنگهای داخلی این کشور شد. اکنون نیز گزارشات علمی انجام شده توسط جامعه شناسان نه تنها در ایران و سودان، بلکه در جای جای کشورهای دنیا همچون فرانسه؛
🔸 فمینیسم رادیکال در خدمت به مواضع سرمایهداری به طور نظاممند و گسترده به زنان مسلمان انواع ظلمها را روا میدارد!
چرا فمینیسم رادیکال باید ابزار دست سرمایهداری، این ابزار مردان منفعت گرا، گردد؟! و آیا میتوان به جریانی که خود را وام دار احقاق حقوق زنان میخواند اما در عمل مُصر در تامین منافع سرمایهداری است؛ برای این کار از روی زنان، خصوصا زنان مسلمان عبور نموده است، اعتماد کرد؟!
🔹با دستمال کثیف نمیتوان آینه را تمیز کرد و جریان فمینیسم مصداق همان دستمال کثیفی است که نمیتوان با آن حقوق حقیقی زنان را محقق نمود.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی #عصر_زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» باهمکاری «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار میکند: ♦️ سلسله نشستهای
33.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تیزر | #نشست_تخصصی
📌 «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» باهمکاری «رسانه نخبگانی بانوان»
♦️ سلسله نشستهای مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
🔻 با حضور:
🔸 دکتر سیدکمیل حسینی
🔸 حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی خانمحمدی
🔻 دبیر نشست:
سرکارخانم الهه سادات شفیعی
🗓 برگزار شده در: شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
📻 فایل کامل صوتی
📺 فایل کامل تصویری
▪️ رسانه نخبگانی بانوان
http://eitaa.com/rnb1402
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 فوتبالیستهای زن چه میخواهند؟
📌 «به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، زنان فوتبالیست فرانسه، خواهان حجاب هستند. این مطالبه اما صدای سیاستمداران فرانسوی را در آورده است! "اریک سیوتی" رئیس حزب راستگرای جمهوریخواه، در رابطه با مجوز دادن به حجاب در فوتبال گفت: این کار، عقبگرد واقعی برای حقوق زنان و تسلیم شرمآور مقابل اسلام گرایی است!
نظرات سایر سیاستمداران فرانسوی همچون "فونه دیوارا" و "مارین لوپن" نیز مشابه نظر "اریک سیوتی" است. این درحالی است که از سال ۲۰۱۴فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اجازه استفاده از روسری در مسابقات بینالمللی را صادر نموده بود.»
🔹 اگرچه غرب آزادی انتخاب را در صدر شعارهای تبلیغاتی خود قرار میدهد؛ اگرچه داعیهدار حقوق زنان است اما چهرهی حقیقی خود را که منافات با آزادی ادعاییاش دارد در حوزهی ورزش زنان آشکار ساخته است. نمونهی این امر خبر گزارش شده فرانس ۲۴ است. زنان فوتبالیست فرانسوی خواستار حجاب هستند اما سیاستمداران مقابل انتخاب آنان ایستادهاند. همان سیاستمدارانی که در آشوبهای اخیر ایران از حقوق زن و حق انتخاب پوشش سخن میگفتند اما ضد حرف خود عمل کردند. علت این تناقضها روشن است. غرب در حقیقت هیچ حقی برای اختیار انسانها قائل نیست و این برخواسته از روح سکولار حاکم بر غرب است. روح سکولار انسان را در حصار دنیا و مادیگرایی حبس میکند و مانع رشد روح و عزت شخصیت انسانی میشود، اسلام نقطه مقابل مادیگرایی است.
🔸 حجاب نماد علنی اسلام است و زنان محجبه مبلغ اسلام هستند. وقتی نماد تفکری در جامعهای پرتکرار شود، ذهنها به سوی آن تفکر جذب میشوند. این پدیده در انقلاب جنسی نیز نمود یافت. تغییر در پوشش زنان غربی و اصطلاحا آزادی پوشش (برهنگی)، رفته رفته سبب پدیدار شدن جامعه جنسیزدهای شد که درآن نه تنها به زن بلکه به عابر بانک نیز تجاوز میشود. در عوض کمپانیهای لوازم آرایش، البسه و اقلام مادی که در راستای جلوهگری بیشتر زن فعالیت میکنند، به سودهای کلان میرسند.
🔹 زن مسلمان غربی دریافته است که در راستای احقاق حق مسلم خود که همان زیست عفیفانه، بدون دغدغهی آزارهای جنسی مرسوم برای زنان غربی است، میبایست بر سر چهارچوبهای شرع مقدس اسلام بایستد. این مهم زمانی محقق میشود که او حجاب خود را بازپس گیرد، بر سر داشتن آن مقاومت نماید و کوتاه نیاید.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
h.robab_2.mp3
16.59M
#پادکست
🎶 روز هفتم محرم را مهمان #ریاحین باشید.
اپیزود دوم ریاحین
قصه یکی از زنان باشکوه کربلاست...
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی #عصر_زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#رصد_نامه
🔳 آنچه در محافل خبری و اندیشهورزی حوزه زنان و خانواده گذشت؛
▪️ اگر محیط خانوادهها به برکت زن، محیط سالمی شود، جامعه به طور کامل اصلاح خواه شد| رهبر معظم انقلاب
🖇 اینجا بخوانید
▪️ شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی نظام راهبردی و سیاست عفاف و حجاب است| حجتالاسلام خسروپناه
🖇 اینجا بخوانید
▪️تحریف فرهنگ دینی و شکل گیری مدینه فاسقه| استاد حمید پارسانیا
🖇 اینجا بخوانید
▪️ وظیفه هیئات حسینی در مواجهه با هنجارشکنان| احمدحسین شریفی
🖇 اینجا بخوانید
▪️روز جواز تننمایی زن، به پذیرش هووئی از جنس مردان میانجامد| محسن قنبریان
🖇 اینجا بخوانید
▪️در کربلا آیات قرآن لگدمال شد و در سوئد سینه اباعبدالله| روح الله شمسی کوشکی
🖇 اینجا بخوانید
▪️قلبهای دریایی| سیدیاسر طاهررحیمی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ حضور گردشگران کرهای در عزاداری شب پنجم محرم یزد| مدرسه زبان و فرهنگ کره
🖇 اینجا بخوانید
▪️ بانوان سربازان خدا بر روی زمین هستند تا مقابل تمدن منحط غرب بایستند| آیتالله شعبانی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ تاثیر ولنگاری جنسی در فضای مجازی بر ازدواج جوانان| رسانه نخبگانی بانوان
🖇 اینجا بخوانید
▪️ کاهش معنادار برخورد با جرایم جنسی در سرزمینهای اشغالی| جهانبانو
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#بازنشر
✍ملیحه سادات مهدوی
▪️ من آقای مداح نیستم!
ولی اگر بودم، تمام این ده شب روضهی عمه میخواندم!
• اینطور رسم است که روضهخوانها هر شبِ محرم، روضهی یکی از شهدا را بخوانند.
من هم میخواندم، اما به سَبکِ خودم!
مثلا شبِ اول که روضهی مسلم، باب است، از آنجایی میخواندم که خبرِ مسلم را آوردند، خبر آنقدر وهمآور بود که همانجا یک عده از کاروان حسین جدا شدند، زینب صورت برگرداند دید دارند میروند!
هِی نگاهِ حسینش کرد، هِی نگاهِ این ترسیدهها که به همین راحتی حسین را رها میکنند...
هر چه که باشد، خب خانم است دیگر! حتما تَهِ دلش خالی شد، اما دوید خودش را رساند به حسین: دورت بگردم عزیز خواهر، همهشان هم که بروند، خودم هستم...
بعد هم دوید سمتِ خیامِ بیبیها، آرامشان کرد، دلداریشان داد، نگذاشت یک وقت بترسند...
باز دوید سمت حسین، باز برگشت سمت زنها و بچهها...
هی دوید این سمت باز برگشت آن سو، که نگذارد یک وقت دلهره به جان طفل یا زنی بیفتد ...
• یا مثلا شبِ چهارم که روضهی جناب حر را میخوانند، از آنجایی میخواندم که حر راه را بست، میگفتم زینب پردهی کجاوهها را انداخت تا یک وقت این زنها و بچهها چشمشان به قد و قامت حر نیفتد و قالب تهی کنند! بچهها را مشغول بازی کرد، زنها را گرمِ تسبیح...
همان روز، بینِ خیمهها آنقدر دوید و آنقدر به دانهدانهشان سر زد و به تکتکشان رسید که تا شب خودش از پا افتاده بود اما نگذاشت یک وقت کسی از اهل حرم، آب توی دلش تکان بخورد...
• یا مثلا وقتی قرار بود روضهی هر کدام از شهدا را بخوانم، میگفتم هر کس از شهدا که به زمین افتاد زینب تا وسط میدان هروله کرد، بالای سر هر شهیدی رفت خودش همانجا شهید شد، اما نگذاشت حسین کنار شهید، جان بدهد!
برای همه شهدا دوید، به عدد تمام شهدا به دادِ حسینش رسید، از کنار تمام مقتلها حسین را بلند کرد و به خیمهگاه رساند...
• اما نوبت به دو آقازادی خودش که رسید، دوید توی پستوی خیمهگاه خودش را پنهان کرد، یک جایی که یک وقت با حسین چشم به چشم نشود و خدای نکرده حسین یک لحظه از رویَش خجالت بکشد، حتی پیکرها را هم که آوردند از خیمهگاه بیرون نیامد، میخواست بگوید حسین جان اصلا حرفش را هم نزن، اصلا قابلت را نداشت، کاش جای دو پسر دوهزار پسر داشتم که فدایت شوند....
• در تمام روضه ها، محور را زینب قرار میدادم و اول و آخرِ همهی روضهها را به زینب گره میزدم...
• آنقدر از زینب میخواندم و از زینب میگفتم تا دلها را برای شام غریبان آماده کنم...
بعد تازه آن وقت روضهی اصلی را رو میکردم...
• حالا این زینبی که از روز اول دویده، از روز اول به داد همه رسیده، از روز اول نگذاشته آب توی دلی کسی تکان بخورد...
حالا تازه دویدنهایش شروع شده...
اول باید یک دور همهی بچهها و زنها را فرار بدهد...
یک دور دنبال یک یکشان بدود، یک وقت آتش به دامنشان نگرفته باشد...
یک دور تمامشان را بغل کند یک وقت از ترس قالب تهی نکرده باشند...
در تمام این دویدنها دنبال این هشتاد و چند زن و بچه، هِی تا یک مسیری بدود و باز برگردد یک وقت آتش به خیمه زین العابدین نیفتاده باشد...
• بعدِ غارتِ خیمهگاه، باز دویدنهای بعدش شروع شود، حالا بدود تا بچهها را پیدا کند...
• بچهها را بشمارد و هی توی شماردنها کم بیاورد و در هر بار کم آمدنِ عددِ بچهها، خودش فروپاشد و قلبش از جا بیرون شود و باز با سرعت بیشتر بدود تا گم شدهها را پیدا کند...
• بعد باز دور بعدیِ دویدنهایش شروع شود، هِی تا لب فرات بدود قدری آب بردارد، خودش لب به آب نزند، آب را به زنها و بچهها بنوشاند و دوباره بدود تا قدری دیگر آب بیاورد....
• تازه اینها هنوز حتی یک خرده از دویدنهای زینب نبود...
از فردای عاشورا که کاروان را راه انداختند، تازه دویدنهای زینب شروع شد!
زینب هِی پِی این شترهای بی جحاز دوید تا یک وقت بچهای از آن بالا پایین نیفتد...
تا یک وقت، سری از بالای نیزهها فرونیفتد...
• من آقای مداح نیستم
ولی اگر بودم
تمام این ده شب، روضهی دویدنهای زینب را میخواندم...
• آن وقت شب یازدهم که مجلسم تمام میشد و بساط روضهها از همه جا جمع میشد، دیگر خیالم راحت بود، اینها که روضههای زینب را شنیدند، تا خودِ اربعین خواهند سوخت، حتی اگر دیگر جایی خبر از روضه نباشد...
@sharaboabrisham
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی #عصر_زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
▪️ موقعیت زینبگونگی
بعد از کربلای شصت و یک بار تاریخ بیش از گذشته به دوش زنان افتاده است. زینب کبری (س) نور پنهان فاطمه زهرا (س) را دوباره نمایان کرد و این نور دیگر خاموش شدنی نیست. «موقعیت زینبگونگی» یک شاهراه زنانه است و پس از زینب کبری (س) هر زنی بخواهد بار تاریخ را به دوش بکشد به این ریسمان چنگ میزند. این تمسک چگونه است؟ اینگونه که زنان وقتی شکوفا میشوند (بطرزی شگفتانگیز) تلاش میکنند به هر بهانهای خود را در یکی از چهرهها و موقعیتهای زینبی نشان بدهند و با حضرتش مواسات و یگانگی کنند. این عمیقترین اتصال است. این نوعی از مقام فناست. اینجا گویا زنان کربلایی خود را در رسالت زنانهی زینبی منحل میکنند و در پروژهی زینب کبری (س) ذوب میشوند. روضهها را به زینبها بسپارید، هیئتها را به زینبها بسپارید، خطبهها را به زینبها بسپارید، رهبری را به زینبها بسپارید، گریهها را به زینبها بسپارید. من تضمین میکنند قلب مردان اینگونه بیشتر رقیق و لطیف میشود. ظرفیتهای شکوفا نشدهی روضه و هیئت تنها با زنان و نگاههای زنانه شکوفا میشوند. مردان نمیتوانند این موهبت را به اوج برسانند. اینجا ماجرای درهمآمیزی عقل و عاطفهی زنانه در منتهیالیه خودش است و این کار از مردان برنمیآید. توجه به این نکته فرم و محتوای هیأتهای ما و نرمافزار عزا و مناسک ما را دگرگون میکند. زنان دیگر مخاطب و مصرفکنندهی روضهها باقی نمیمانند و بیش از این ما را از نگاهها و روایتهای خودشان محروم نمیکنند. زنان بدون آنکه به لحاظ اجتماعی مسئولیت و جایگاه نبوت داشته باشند میتوانند بار پیامبری و احیاگری را تکویناً به دوش بکشند. اگر میخواهید روضههای حسین عالمگیر بشود باید این صدا از حنجرههای زنانه به گوش عالم برسد و اگر میخواهید عالم را بر محور ولایت الله ببینید باید زاویههای کمتر گفتهشده زنان را بشنوید. مردان خطیب و ستایشگر بیش از گذشته محتاج درک و فهم روایت زنانه از کربلا هستند. ماجرای کربلای شصت و یک را نه به چشم نوعی حادثهی تاریخی، بلکه به چشم اعلام قواعد هستی و تکوینی عالم در بین زن و مرد ببینید. روضه و هیات حتی بیش از نهاد خانه موقف شکوفایی زنان است. من این را از زندگینامهی زینب کبری (س) میفهمم.
شب عاشورای 1402
@Mahdi_Takallou
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
31.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #کلیپ
▪️ غیاب زنان در بزنگاههایی که حضورشان ضرورت داشت...
🎙 به بیان: دکتر فریبا علاسوند
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|