📌 نشست غرفه عصر زنان در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
♨️ جریان
سلسله نشستهای تخصصی عصر زنان
♨️موضوع:
چالشهای حکمرانی زنان در جمهوری اسلامی
(با نگاهی به انتخابات مجلس)
♨️نشست یازدهم:
▫️دکتر مهدیه شادمانی
▫️دکتر فرشته روحافزا
▫️سرکار خانم مهدیه منافی
▪️دبیر نشست: الهه سادات شفیعی
📍مکان برگزاری:
مصلی، درب اصلی و شماره یک، نرسیده به شبستان،
رواق شرقی، طبقهی فوقانی بخش کودک و نوجوان،
سالن ناشران دیجیتال
🗓 زمان: دوشنبه 24 اردیبهشت ماه
🕰 ساعت 16 الی 18
✅ پخش زنده نشست در بستر اسکای روم
www.skyroom.online/ch/shenakht/jareyan
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
📌 نشست غرفه عصر زنان در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
♨️ جریان
سلسله نشستهای تخصصی عصر زنان
♨️موضوع:
خلأ ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران در شکل دهی هویت جنسیتی دختران و پسران
♨️نشست دوازدهم:
▫️دکتر ابوالفضل اقبالی
▫️دکتر سید کمیل حسینی
▪️دبیر نشست: الهه سادات شفیعی
📍مکان برگزاری:
مصلی، درب اصلی و شماره یک، نرسیده به شبستان،
رواق شرقی، طبقهی فوقانی بخش کودک و نوجوان،سالن ناشران دیجیتال
🗓 زمان: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه
🕰 ساعت ۱۶الی ۱۸
✅ پخش زنده نشست در بستر اسکای روم
www.skyroom.online/ch/shenakht/jareyan
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
📌 نشست غرفه عصر زنان در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
♨️ جریان
سلسله نشستهای تخصصی عصر زنان
♨️موضوع:
تجرد دختران دهه شصتی؛ مسئله بودگی یا مسئله سازی؟!
♨️نشست سیزدهم:
▫️دکتر زهرا میرزایی
▫️دکتر سیده فاطمه نعمتی
▪️دبیر نشست: صغری عاشوری
📍مکان برگزاری:
مصلی، درب اصلی و شماره یک، نرسیده به شبستان،
رواق شرقی، طبقهی فوقانی بخش کودک و نوجوان،
سالن ناشران دیجیتال
🗓 زمان: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه
🕰 ساعت ۱۶الی ۱۸
✅ پخش زنده نشست در بستر اسکای روم
www.skyroom.online/ch/shenakht/jareyan
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔻آنچه در غرفهی عصر زنان در نمایشگاه کتاب تهران گذشت؛
🔹(مرور اول)
🔸سه نشست با محوریت مهم ترین و به بروز ترین چالشهای حوزه زنان و خانواده کشور برگزار شد.
🔹موضوعات مورد بحث؛
(۱) چالشهای حکمرانی زنان در جمهوری اسلامی با نگاهی به انتخابات مجلس.
(۲) خلأ ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعهی ایران در شکل دهی هویت جنسیتی دختران و پسران.
(۳) تجرد دختران دهه شصتی؛ مسئله بودگی یا مسئله سازی؟!
📌اساتید مدعو در نشستها؛
دکتر مهدیه شادمانی
سرکار خانم مهدیه منافی
دکتر ابوالفضل اقبالی
دکتر سید کمیل حسینی
دکتر زهرا میرزایی
دکتر سیده فاطمه نعمتی
🔸دبیران نشست ها؛
سرکار خانم الهه سادات شفیعی
سرکار خانم صغری عاشوری
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔻آنچه در غرفهی عصر زنان در نمایشگاه کتاب تهران گذشت؛
🔹(مرور دوم)
بازدید جمعی از مسئولان کشوری از غرفهی عصر زنان و مطلع شدن از گوشهای از فعالیتهای پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان.
🔸 بازدیدکنندگان؛
_ دکتر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت.
_دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.
_دکتر یاسر احمدوند، ریاست سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#اختصاصی | #روایت_نمایشگاه
🔺 مراجعه به تصویر
♦️ «حراج عزت نفس»
🔹روایت امروز مواجهه ما با آقایی بود که با بروشور تبلیغاتی «سنجش آیکیو و اِی کیو» به غرفه مراجعه و از چند و چون رسانه «عصر زنان» و «جهان بانو» سوال پرسید. پس از اینکه پاسخ دادیم پرسید: «برای انتقال مطلب آیا آیکیو و ای کیو زنان را نیز مورد بررسی و توجه خود قرار میدهید؟!» از سوال مطرح شده جا خوردم؛ همچنان که به فکر رفته بودم و شوکه نگاه میکردم ادامه داد: «شما آی کیویتان چگونه است؟!» با چشمانی گرد از تعجب و عصبانیت ناشی از حس تحقیر ادراک شده از سوال، منتظر توضیح بیشتر بودم که با سکوت آقای مراجعه کننده مواجه شدم.
🔸پرسیدم: «متر و معیار سنجش آی کیوی مدنظر شما چیست؟!» جواب سربالا داد و پرسید: «رشته و مقطع تحصیلی شما چیست؟! رتبه کنکورتان چند شد؟!» عصبانیتم بیشتر شد اما باز خود را حفظ کردم و پاسخ دادم: «فارغالتحصیل مطالعات زنان و خانواده در مقطع کارشناسی ارشد هستم و رتبهام ۱۲ شد! اینها معیار شما برای سنجش آی کیو و اِی کیو زنان است؟! چه کسی تعیین کرده که هر آنکس که رتبهی تک رقمی یا دو رقمی کنکور را بیاورد نخبه و دارای آیکیو بالاست؟! چه کسی این ارزشگذاری را کرده است که انسانهای دارای آی کیوی بالا صرفا باید مورد خطاب و گفتوگوهای علمی باشند؟! اصلا این معیارسنجی ها برای چه مطرح شدند؟!»
🔹شاید آن آقا اصلا قصد توهین و ارزشگذاریهای ناملموس و غیرمنطقی برای مخاطبان، زنان و... را نداشت اما تبلیغات برای فروش محصول طوری چیده شده بود که احساس کاستی و کمبود را از طریق کاهش عزت نفس دیگران به آنان القا کند تا مشتری را جذب کرده و محصولات مدنظر خود را به فروش برسانند. حقیقت آن است که بسیاری از تبلیغات زیبایی، جراحیهای زیبایی، تبلیغات کالاهای لوکس و برندهای مطرح به گونهای هستند که به مخاطبین خود که غالبا زنان هستند حس کاذب «ناکافی بودن» تلقین کرده و آنان را برای رهایی از این حس به سمت خرید و استفاده از این وسایل از طریق تبلیغات جلب میکنند.
🔸به هرحال زمانی که آن آقا متوجه شد که هدف پایگاه «عصر زنان» دقیقا در تقابل با تبلیغات کاهنده عزت نفس زنان و در راستای آگاهی بخشی و آرامش آنان است، غرفه را ترک کرد.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|
🏴| انّا لله و انّا الیهِ راجِعون
▪️شهادت خادم جمهور، رئیس جمهور مردمی و انقلابی و همراهان محترم ایشان را خدمت حضرت ولیعصر (عج)، رهبر عزیزمان و همهی هموطنان گرامی تسلیت عرض مینماییم.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|