eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
459 عکس
167 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 نشست غرفه عصر زنان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ♨️ جریان سلسله نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️موضوع: خلأ ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران در شکل دهی هویت جنسیتی دختران و پسران ♨️نشست دوازدهم: ▫️دکتر ابوالفضل اقبالی ▫️دکتر سید کمیل حسینی ▪️دبیر نشست: الهه سادات شفیعی 📍مکان برگزاری: مصلی، درب اصلی و شماره یک، نرسیده به شبستان، رواق شرقی، طبقه‌ی فوقانی بخش کودک و نوجوان،سالن ناشران دیجیتال 🗓 زمان: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه 🕰 ساعت ۱۶الی ۱۸ ✅ پخش زنده نشست در بستر اسکای روم www.skyroom.online/ch/shenakht/jareyan 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 نشست غرفه عصر زنان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ♨️ جریان سلسله نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️موضوع: تجرد دختران دهه شصتی؛ مسئله بودگی یا مسئله سازی؟! ♨️نشست سیزدهم: ▫️دکتر زهرا میرزایی ▫️دکتر سیده فاطمه نعمتی ▪️دبیر نشست: صغری عاشوری 📍مکان برگزاری: مصلی، درب اصلی و شماره یک، نرسیده به شبستان، رواق شرقی، طبقه‌ی فوقانی بخش کودک و نوجوان، سالن ناشران دیجیتال 🗓 زمان: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه 🕰 ساعت ۱۶الی ۱۸ ✅ پخش زنده نشست در بستر اسکای روم www.skyroom.online/ch/shenakht/jareyan 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔻آنچه در غرفه‌ی عصر زنان در نمایشگاه کتاب تهران گذشت؛ 🔹(مرور اول) 🔸سه نشست با محوریت مهم ترین و به بروز ترین چالش‌های حوزه زنان و خانواده کشور برگزار شد. 🔹موضوعات مورد بحث؛ (۱) چالش‌های حکمرانی زنان در جمهوری اسلامی با نگاهی به انتخابات مجلس. (۲) خلأ ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ی ایران در شکل دهی هویت جنسیتی دختران و پسران. (۳) تجرد دختران دهه شصتی؛ مسئله بودگی یا مسئله سازی؟! 📌اساتید مدعو در نشست‌ها؛ دکتر مهدیه شادمانی سرکار خانم مهدیه منافی دکتر ابوالفضل اقبالی دکتر سید کمیل حسینی دکتر زهرا میرزایی دکتر سیده فاطمه نعمتی 🔸دبیران نشست ها؛ سرکار خانم الهه سادات شفیعی سرکار خانم صغری عاشوری 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔻آنچه در غرفه‌ی عصر زنان در نمایشگاه کتاب تهران گذشت؛ 🔹(مرور دوم) بازدید جمعی از مسئولان کشوری از غرفه‌ی عصر زنان و مطلع شدن از گوشه‌ای از فعالیت‌های پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان. 🔸 بازدیدکنندگان؛ _ دکتر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت. _دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. _دکتر یاسر احمدوند، ریاست سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🔺 مراجعه به تصویر ♦️ «حراج عزت نفس» 🔹روایت امروز مواجهه ما با آقایی بود که با بروشور تبلیغاتی «سنجش آی‌کیو و اِی کیو» به غرفه مراجعه و از چند و چون رسانه «عصر زنان» و «جهان بانو» سوال پرسید. پس از اینکه پاسخ دادیم پرسید: «برای انتقال مطلب آیا آی‌کیو و ای کیو زنان را نیز مورد بررسی و توجه خود قرار می‌دهید؟!» از سوال مطرح شده جا خوردم؛ همچنان که به فکر رفته بودم و شوکه نگاه می‌کردم ادامه داد: «شما آی کیوی‌تان چگونه است؟!» با چشمانی گرد از تعجب و عصبانیت ناشی از حس تحقیر ادراک شده از سوال، منتظر توضیح بیشتر بودم که با سکوت آقای مراجعه کننده مواجه شدم. 🔸پرسیدم: «متر و معیار سنجش آی کیوی مدنظر شما چیست؟!» جواب سربالا داد و پرسید: «رشته و مقطع تحصیلی شما چیست؟! رتبه کنکورتان چند شد؟!» عصبانیتم بیشتر شد اما باز خود را حفظ کردم و پاسخ دادم: «فارغ‌التحصیل مطالعات زنان و خانواده در مقطع کارشناسی ارشد هستم و رتبه‌ام ۱۲ شد! این‌ها معیار شما برای سنجش آی کیو و اِی کیو زنان است؟! چه کسی تعیین کرده که هر آنکس که رتبه‌ی تک رقمی یا دو رقمی کنکور را بیاورد نخبه و دارای آی‌کیو بالاست؟! چه کسی این ارزش‌گذاری را کرده است که انسان‌های دارای آی کیوی بالا صرفا باید مورد خطاب و گفت‌وگوهای علمی باشند؟! اصلا این معیارسنجی ها برای چه مطرح شدند؟!» 🔹شاید آن آقا اصلا قصد توهین و ارزش‌گذاری‌های ناملموس و غیرمنطقی برای مخاطبان، زنان و... را نداشت اما تبلیغات برای فروش محصول طوری چیده شده بود که احساس کاستی و کمبود را از طریق کاهش عزت نفس دیگران به آنان القا کند تا مشتری را جذب کرده و محصولات مدنظر خود را به فروش برسانند. حقیقت آن است که بسیاری از تبلیغات زیبایی، جراحی‌های زیبایی، تبلیغات کالاهای لوکس و برندهای مطرح به گونه‌ای هستند که به مخاطبین خود که غالبا زنان هستند حس کاذب «ناکافی بودن» تلقین کرده و آنان را برای رهایی از این حس به سمت خرید و استفاده از این وسایل از طریق تبلیغات جلب می‌کنند. 🔸به هرحال زمانی که آن آقا متوجه شد که هدف پایگاه «عصر زنان» دقیقا در تقابل با تبلیغات کاهنده عزت نفس زنان و در راستای آگاهی بخشی و آرامش آنان است، غرفه را ترک کرد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
🏴| انّا لله و انّا الیهِ راجِعون ▪️شهادت خادم جمهور، رئیس جمهور مردمی و انقلابی و همراهان محترم ایشان را خدمت حضرت ولیعصر (عج)، رهبر عزیزمان و همه‌ی هموطنان گرامی تسلیت عرض می‌نماییم. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔺 مراجعه به ویدئو 🏴| انّا لله و انّا الیهِ راجِعون رئیس جمهوری از جنس مردم ... ▪️جنس او فرق می‌کرد. او زن را زینت المجالس شیک نمی‌دید. او زن را به مثابه پله‌ای جهت ارتقاء سمت سیاسی خود نمی‌دید. او نگاهش به زن همان نگاه امام و رهبری بود و آن نگاه را در زندگی خانوادگی خودش در نسبت با همسر و دو دختر خود نیز پیاده کرد به طوری که همسر و فرزندانش جایگاه های ویژه در ساحات علمی خود دارند. ▪️او در تلاش بر بهتر ساختن موقعیت زنان در کشور و عرصه های جهانی بود. در طول این سه سال از خدمت به ملت امام حسین در کسوت ریاست جمهوری تلاشها و اقدامات او در حوزه زنان و خانواده به قدری تحسین برانگیز است که هر انسان حقیقت جو و متفکری را به تأمل در رابطه با پشتکار آهنین این مرد در خدمت به ملت وا می‌دارد! ▪️پشتکاری که در نهایت غربت و به دور از هیاهوهای رسانه‌ای دنبال می‌شد. کدام قلب سلیمی است که از سانحه‌ی پیش آمده برای رئیس جمهوری که خود را خادم ملت می‌دید نه تکیه زننده بر مسند ریاست جمهوری در پاستور، قلبش به درد نیامده باشد؟ ملت حق داشت که دل نگران و چشم انتظار فرزند خدومش و همراهان او که خدمتگزار ملت بودند، باشد. از خداوند بزرگ می‌خواهیم بر قلب مجروح و داغدار ملت، رهبر عزیز و امت مسلمان در کشورهای اسلامی که قلب شأن با خادم الرضا بود صبر عطا کند. تسلیت به محضر بقیه الله الاعظم 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|