eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
455 عکس
151 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
| ♦️ آسیب‌شناسی تضعیف جایگاه مرد در خانواده ✍🏼|حجت الاسلام دکتر محمد زارعی 🔹خانواده منبع تامین نیازهای اساسی انسان و بستر رشد، بالندگی و پرورش انسان است. براساس رویکرد سیستمی حاکم بر اغلب نظریه‌های خانواده درمانگری و همسو با نظریه خانواده درمانگری اسلامی (زارعی، 1401)، خانواده نظام هماهنگی از مجموعه‌ای از اعضا است که در تعامل با یکدیگر هدف خاصی را دنبال می‌کند. در این نظام هماهنگ هر کدام از اعضا نقش خاصی برعهده دارند که بر اساس آن اهداف متعالی خانواده محقق می‌یابد. در این میان نقش مرد به عنوان رکن خانواده از اهمیت بسزایی برخوردار است که ضعف یا فقدان آن آثار جبران ناپذیری را به دنبال دارد. 🔸 بر اساس الگوی نقش و نیاز (زارعی، 1397، زارعی، جانبزرگی و بستان، 1395) برآمده از آموزه‌های دینی و یافته‌های روان‌شناسی، هم زن و هم مرد نیاز به قدرت و نیاز به مهر و دریافت محبت و عشق دارند، اما نیاز به قدرت در مردان بسیار بیشتر و اساسی‌تر از نیاز به مهر است. برعکس نیاز به مهر در زنان به شکل بارزتر و بیشتری بروز می‌کند. از طرف دیگر مرد جذاب برای زنان، مردان مقتدر و توانا است و زن مورد علاقه مردان غالباً زن ملایم و لطیف است. نه زنان مردان زن نما را ترجیح می‌دهند و نه مردان زنان مرد نما را انتخاب می‌کنند. هر چند به رغم اینکه زنان مردان قدرتمند را می‌پسندند، اغلب نمی‌دانند که مردان نیازمندی بیشتری به قدرت دارند و نیز نمی‌دانند منبع شارژ قدرت، زنان هستند. در واقع یک زن می‌تواند به راحتی به یک مرد نیرو بدهد و قدرت او را هدایت کند و نیز یک زن در برابر مردی که می‌تواند به او عشق بورزد به شدت ضعیف است و منبع مهرورزی زنان هم در واقع مردان هستند. 🔹 منطق این تبادل روشن است، کسی که محتاج است نمی‌تواند ببخشد. در واقع بی‌نیاز امکان بخشش واقعی دارد. مردان بیشتر از زنان محتاج قدرتند و زنان بیشتر از مردان محتاج مهرند. اکنون کسی می‌تواند چیزی را ببخشد که نیازمند آن نیست. اگر مردان می‌توانند مهر و عشق به همسران خود بدهند به این علت است که به آن کمتر نیاز دارند و اگر زنان می‌توانند به مردان قدرت بدهند به این علت است که خود نیاز چندانی به آن ندارند. پس در اینجا موضوع مهم همسران این است که اگر زن به مرد قدرت بدهد از او مهر دریافت می‌کند و اگر مرد به زن عشق و مهر بدهد از او قدرت دریافت می‌کند.از این دیدگاه وقتی یک مرد زورگو و قدرت طلب می‌شود که قدرت او را مورد حمله قرار دهند یا محدود کنند یا آن را به رسمیت نشناسند. مردی که قدرت او ارضاء شود (که فقط توسط یک زن امکان پذیر است)، رئوف و مهربان می‌شود و در عین حال مقتدر و زنی که نیاز به مهر او ارضاء شود (که فقط توسط یک مرد امکان پذیر است)، زنی انعطاف‌پذیر، سرزنده و سازگار خواهد شد. 🔸از سوی دیگر پژوهش‌ها نشان دادند، فرزندان هم به نرمی و عطوفت مادرانه و هم به اقتدار و استحکام پدرانه نیاز دارند. براین اساس، هر کدام به شیوه خاص خود احساس امنیت و ایمنی را در میان فرزندان خود می‌پرورانند (وزارت بهداشت آمریکا، 2004). نقش فراهم‌کنندگی و حفاظت‌کنندگی با احساس مرد بودن و مردانگی مرد، گره خورده است (روزنبرگ، ویلکوکس، 2006). پژوهش‌ها به اتفاق نشان می‌دهند که پدرانی که به طور تمام وقت کار می‌کنند اظهار می‌دارند که در زندگی خانوادگی، احساس خوشبختی بیشتری دارند و ارتباط بهتری با فرزندانشان برقرار می‌کنند، در مقایسه با پدرانی که بیکار هستند یا شغل نیمه وقت دارند. مردانی که قدرت آنها تضعیف می‌شود یا همسرشان از قدرت بیشتری برخوردارند، احساس ناکارآمدی می‌کنند. احساس ناکارآمدی می‌تواند به شکل پرخاشگری و عصبانیت بروز پیدا کند. در این شرایط، بدرفتاری با کودکان، می‌تواند شیوه‌ای باشد که مرد به کار می‌گیرد (روزنبرگ دیگران، 2006). نتایج پژوهش‌ها حکایت از آن دارد که غیبت پدر و ضعف وی، یکی از عوامل آسیب‌پذیری کودکان در زمینه‌ رشد فردی، سلامت جسمی و روانی، هوش و استعداد، تعلیم و تربیت، هیجانات، آسیب‌های اجتماعی و غیره به شمار می‌آید (الن دیگران، 2007). 📥 بخش دوم یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ♦️آسیب‌شناسی تضعیف جایگاه مرد در خانواده 🔹این امر در خانواده‌های تک والد و فاقد پدر نمود بیشتری به خود می‌گیرد. «کودکانی که در خانواده‌های تک والد بزرگ شده‌اند در مقایسه با کودکانی که والدین ازدواج کرده‌اند، ممکن است به طور میانگین فقیر‌تر باشند، مشکلات جسمانی و اختلالات روانی بیشتری داشته باشند، بیشتر مرتکب جرم و ناهنجاری‌های رفتاری شوند، ارتباط نسبتا ضعیف‌تری با خانواده و همتایان داشته باشند و سرانجام هنگامی که به بزرگسالی برسند، میزان تحصیلات کمتری داشته باشند و از ازدواج با ثبات کمتر و موقعیت‌های شغلی پایین‌تری برخوردار باشند. اثر این اختلال زناشویی بر رفاه کودک، حتی پس از آنکه پژوهشگران ویژگی‌های خانوادگی مهمی از جمله نژاد، درآمد و موقعیت اجتماعی- اقتصادی را کنترل می‌کنند، همچنان صدق می‌کند» (رودز، 1392: 115). 🔸 ضعف پدر در خانواده می‌تواند آینده اجتماعی یک جامعه را نیز به مخاطره بیاندازد. بر این اساس، آنکونا (1998) اعتقاد دارد، ازدست رفتن نقش پدری در جامعه آمریکا اساس اجتماعی آمریکای معاصر را سست کرده است و قدرت گذشته این کشور را تضعیف نموده است. بر این اساس اهمیت جایگاه مرد در خانواده در منابعی دینی مورد تایید قرار گرفته و قوام و تکیه‌گاه خانواده عنوان شده است (نساء، آیه34). همچنین، بر اساس آیه 6 سوره تحریم، حفظ خانواده و تربیت فرزندان از مسئولیت مردان دانسته شده است: «اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد خود و خانواده خويش را از آتشى كه هيزم آن انسان‌ها و سنگ‌هاست نگه داريد» (تحريم: 6). در روایات متعددی ذیل آیه مذکور، به مسئولیت پدر در تدبیر خانواده و تربیت فرزندان تصریح شده است (کلینی، 1365، ج5: 63؛ حرعاملی، 1409ق، ج16: 148). امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود، مسئولیت اساسی پدر در تربیت فرزند را به واسطه اقتدار و ولایت پدری تبیین می‌فرماید که زمینه تربیت مناسب فرزندان را فراهم ‌آورد: «حق فرزندت بر تو اين است كه بدانى وجود او از تو است و در دنیا هر خیر و شری که دارد منسوب به توست و با دارا بودن قدرت و سلطه پدرى، مسئول تربيت وى و رهنمايى و كمك به او در فرمان‌بردارى پروردگار هستى» (نوری، 1408ق، ج11: 160). 🔹 بنابراین، ضعف جایگاه مرد در خانواده آسیب‌های متعددی به همراه دارد که متزلزل شدن بنیان خانواده از مهمترین آسیب‌ها به شمار می‌رود. ✍🏼|حجت‌الاسلام دکتر محمد زارعی 📥 بخش اول یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰خوانش پدرسالاری و ابژگی جنسی زنان (نقد محتوایی رویکردهای موجود) 🔸پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓زمینه‌های شکل‌گیری نظریه پدرسالاری ❓ظرفیت تاریخ اجتماعی برای بسط پدرسالاری ❓خوانش پدرسالار؛ روایت‌گری یا روایت‌سازی از تاریخ اجتماعی زنان ایران؟! ❓چرایی غلبه‌ی خوانش پدرسالار در تاریخ اجتماعی زنان در ایران معاصر جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓 یک‌شنبه ۱۶ بهمن ساعت ۱۵ الی ۱۷ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ @sch_negah 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔴 سلسله‌نشست‌های «زنان و انقلاب اسلامی» ♦️ 📅 یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ⏱ ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۶ بخش اول 🔺 میزگرد اول: «نوجوانی و مساله هویت جنسیتی در ایران» •دکتر منصوره سادات‌مرتضوی •دکتر حسین حق‌پناه 🔺 میزگرد دوم: «هنر، رسانه و حیات‌مندی» •دکتر صادق جمالی •دکتر مجید سلیمانی بخش دوم 🔺 میزگرد اول: «ارزیابی جهانی از زن ایرانی» • دکتر عاطفه خادمی • دکتر شهلا باقری 🔺 میزگرد دوم: «ارزیابی جهانی از زن ایرانی» • دکتر فریبا علاسوند • دکتر سید مجید امامی 📍مکان: تهران، خیابان ۱۶آذر، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران 🔷 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
آقاي پسنديده.mp3
27.72M
| ♦️ زن، حیا و عفت فاطمی 🎙 استاد عباس پسندیده @rahbariefarhang 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️پیرامون یک قرارگاه! 📌 «به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در ۱۲ بهمن و در حاشیه جلسه‌ی هیئت دولت اظهار داشت که رئیس‌جمهور و دولت بر آن هستند تا قرارگاهی ذیل پرداخت به مسئله‌ی حجاب با عنوان قرارگاه عفاف و حجاب ایجاد نمایند؛ زیرا حجاب را امری فرهنگی و نه سیاسی_امنیتی می‌دانند لذا ضرورت دارد که برخورد و مواضع اتخاذ شده در این باب نیز تماما فرهنگی و اجتماعی باشند؛ غیر از این راه نیز برای مدیریت امر حجاب راه دیگری وجود ندارد. وزیر ارشاد همچنین افزود: آقای رئیسی مخالف رویکرد سیاسی امنیتی در مسئله‌ی حجاب است و معتقدند جامعه ایرانی جامعه‌ی عفیفی است و اگر جایی خللی وجود داشته باشد می‌بایست برخورد فرهنگی با آن نمود. بر این اساس قرارگاه درصدد اجرای زیست عفیفانه می‌باشد که به دور از رفتارهای سلبی در جهت ترویج حجاب و عفاف است. وزیر ارشاد خاطرنشان کرد که در راهبردهای قرارگاه حجاب و عفاف رفتاری چون پلمپ اماکن به دلیل عدم رعایت حجاب وجود ندارد اگرچه ممکن است به دلیل عدم رعایت قانون برخورد جدی انجام شود اما قالب رویکردهای قرارگاه عفاف و حجاب فرهنگی خواهد بود.» 💢 انتشار این خبر، واکنش‌ها و تذکراتی را از سوی جامعه نخبگانی یه دنبال داشته است که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️پیرامون یک قرارگاه! 📌 «به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در ۱۲ بهمن و در
♦️ مدیریت حجاب در رفت و آمد بین وزارتخانه‌ها ✍🏼| دکتر محمدتقی کرمی دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی(ره) ▪️آیا برگرداندن دوباره پرونده مدیریت حجاب بعد از قریب به دوازده سال از وزارت کشور به وزارت ارشاد اقدامی رو به جلو محسوب می‌شود؟ ▫️جای این سوال باقی است که دوازده سال پیش یا قدری بیشتر بر اساس چه احساس ضرورتی مدیریت حجاب از وزارت ارشاد به وزارت کشور ارجاع داده شد. اگر سابقه تاریخی آن بحث الان مورد کند و کاو قرار نگیرد بیم آن می‌رود که دوازده سال دیگر دوباره پرونده از وزارت ارشاد به وزارت کشور و یا وزارت دیگری!!! برود. ▫️آنطور که در خاطرم هست آن موقع این بحث مطرح بود که مدیریت حجاب احتیاج به ضمانت اجرا دارد و این ضمانت اجرا در وزارت ارشاد موجود نیست و تنها نهاد واجد صلاحیت وزارت کشور است که از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌تواند ضمانت اجرای این موضوع را دنبال کند. به خاطر دارم در پی این تصمیم حتی مدیریت ساماندهی مد و لباس هم از وزارت ارشاد و شورای فرهنگی گرفته شد و به وزارت کشور سپرده شد. موفقیت در جابجایی قرارگاه حجاب منوط به دیدن سابقه این بحث است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️پیرامون یک قرارگاه! 📌 «به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در ۱۲ بهمن و در
♦️ و اینک؛ قرارگاه زیست عفیفانه ✍🏼|محمدرضا اخضریان کاشانی ▪️این روزها طرح جدید دولت برای مدیریت حجاب و عفاف در عرصه اجتماعی رونمایی شد. پس از آنکه رییس‌جمهوری، مدیریت حجاب را امری فرهنگی تلقی کرده و مواجهه با آن را بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست، وزیر ارشاد از تشکیل قرارگاه زیست عفیفانه یاد کرد و فرهنگ و هنر را ابزار حل مشکلات این حوزه معرفی نمود. ▫️تجربه طرح‌ها و ایده‌های متعدد در حوزه حجاب، از شایعه پونززنی به بدحجابان و گشت‌های ثارالله و طرح اعزام بدحجابان به اردوگاه کار اجباری با هزینه همسران و منع ورود بدحجابان به مراکز اداری تا گشت ارشاد و جریمه متخلفان حجاب با دوربین های هوشمند و پرداخت یارانه چادر به افراد محجبه و اینک قرارگاه زیست عفیفانه و توقیف کارت ملی و محرومیت از خدمات اجتماعی همگی بر محور یک نقطه مرکزی در گردش‌اند و آن تاکید بر رعایت پوشش مناسب در عرصه عمومی است. ▫️اما واقعیت این است که دستاورد این همه طرح و راهکار، نه تنها منجر به فراگیری این واجب شرعی در سطح عمومی نشده که کاهش مستمر گرایش به هنجارهای رسمی و عمودی جامعه و ایجاد شکاف میان هنجارهای رسمی و عرفی و شکل‌گیری یک دوقطبی فرهنگی و اجتماعی حول حجاب و ایجاد یک جنبش اجتماعی هرچند محدود را به همراه داشته است. ▫️بدون کمترین تردیدی می‌توان گفت که بانوان ایرانی عمدتا و اصالتا دارای گرایش مثبت نسبت به عفاف بوده در همین راستا حجاب را صرفنظر از باورهای عقیدتی و دینی مورد توجه قرار داده اند. تجربه عینی و میدانی تبلیغات گسترده علیه حجاب طی ماه های اخیر که در قالب پویش‌های مختلف خودنمایی کرد نیز نشان داد که بی‌حجابی یا بدحجابی ساختارشکنانه، جز در برخی مناطق خاص و مستعد، رشد خارق العاده‌ای نداشته و با وجود انفعال تقریبا کامل دستگاه‌های نظارتی و انتظامی، حجاب عرفی همچنان چهره غالب شهرهاست. ▫️آنچه در همه این طرح‌ها و ابتکارات فرهنگی و انضباطی قابل تامل است نبود یک نظریه جامع و رویکرد نظری قابل اعتنا در تجمیع میان احکام فقهی با عرصه عمومی در چارچوب جمهوری اسلامی است. ایده های طرح شده عمدتا یا وجهه اسلامیت نظام را مدنظر داشته، جمهوریت را تنها قالب اجرایی تلقی می کنند یا آنقدر جمهوریت را ارج می نهند که اسلامیت را امری فردی تلقی و اجرای احکام شرعی را به رأی اکثریت منوط می کنند. ▫️خلا نظریه کاربردی در این زمینه بسان بسیاری از حوزه‌های دیگر همچون اقتصاد اسلامی، آزادی اجتماعی، عدالت سیاسی و... نشانگر ضعف آشکار نهادهای علم و فرهنگ و ناتوانی ساختار و فرایند نظریه‌پردازی در حل چالش های حکمرانی و ضرورت بازنگری در کارکردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان تنظیم‌گر علم و فرهنگ در کشور است. شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای اقماری آن به شکل روشنی ناتوانی خود در اجرای نقش راهبری و تنظیم گری را نشان داده و در دوره‌های مختلف مدیریتی، تفاوت معناداری نداشته اند. ▫️به نظر نگارنده تا زمانی که جمهوری اسلامی نتواند به تعریف روشنی از نقش، جایگاه و حیطه اختیارات دولت (به مفهوم حاکمیت)، مردم و نهادهای مدنی برسد و آنها را در قالب یک نظریه جامع در ساختارهای رسمی و غیررسمی خود به مرحله اجرا گذارد، طرح‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب یا هر عرصه دیگر که با عموم مردم سروکار داشته باشد سرنوشتی بهتر از آنچه تاکنون رخ داده نخواهد داشت. ▫️در این زمینه بررسی تجربه عملیاتی دولت‌های دارای یک نظریه روشن در طیف‌های مختلف همچون دولت‌های اسلامی طالبان، ترکیه و مالزی که با داشتن نظریه‌هایی روشن موفق به اجرای بخش مهمی از سیاست های فرهنگی خود شده اند راهگشاست. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ نشست تخصصی «تاملی بر بیانات رهبری در دیدار بانوان» 📅 برگزارشده در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ 🎙با حضور: ✓ مهدیه منافی ✓ الهه سادات شفیعی ✓ فاطمه عرب‌زاده ✓ فاطمه داداشی ✓ دکتر ابوالفضل اقبالی ✓ محسن آقایی ⏯ بزودی بخش‌هایی از این گفتگو در کانال عصر زنان قرار خواهد گرفت. 🎞 نسخه‌ی کامل گفتگو نیز در آپارات عصر زنان بارگزاری خواهد شد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| 📌 «ایلهان عمر» نماینده مجلس آمریکا طی شورش‌های اخیر ایران و به نفع زن ایرانی درحالی فریاد اعتراضی بر سر جمهوری اسلامی می‌کشد که چندی پیش به واسطه انتقاذ از رژیم غاصب صهیونیستی از کیته‌ی روابط خارجه مجلس اخراج شد. 📥 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی 📌 «ایلهان عمر» نماینده مجلس آمریکا طی شورش‌های اخیر ایران و به نفع زن ایرانی در
| ♦️ «تشویق برای اعتراض، اخراج برای انتقاد» ▪️ایلهان عمر نماینده‌ی مجلس آمریکا به دلیل انتقاد از رژیم غاصب صهیونیستی از کمیته‌ی روابط خارجه مجلس اخراج شد. حواشی این اخراج اما به نظر برای فهم متن ماجرا می‌تواند به فهم بهتر آنچه در فضای سیاسی ایالات متحده آمریکا در نسبت با زنان سیاستمدارش حاکم است رقم بزند. ▫️در طول شورش‌های شهریور تا آذرماه سال جاری در کشور، مواضع محکومیت‌آمیز فراوانی از سوی سیاستمداران خارجی و سلبریتی‌های خارجی علیه جمهوری اسلامی انجام شد که آن را متهم به خشونت سیستماتیک علیه زنان ایرانی می‌نمود. یکی از زنان سیاستمدار آمریکایی که مواضع تندی علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرد خانم ایلهان عمر بود. ▫️خبرگزاری‌هایی چون ایران اینترنشنال نیز این مواضع خصمانه‌ی خانم نماینده همچون دیکتاتور و سرکوبگر خطاب کردن جمهوری اسلامی به دلیل عدم اجازه به بیان انتقادات را منعکس کردند. نکته‌ی قابل تامل اما اینجاست که خانم ایلهان عمر طی مدت نمایندگی‌شان از سبک پوشش تا مواضع‌شان زیر بار فشارهای روانی بودند به گونه‌ای که چونان خمیر بازی فرم‌های تعریف شده نظام سیاسی آمریکا به او تحمیل می‌شدند. برای مثال روال تغییر سبک حجاب این خانم نماینده کاملا جای تامل دارد! ▫️اما نکته‌ی بعد آن است که در سال ۲۰۱۹ خانم ایلهان عمر در مورد کمک ایالات متحده آمریکا به اسرائیل نطق انتقادی داشت و توسط هم‌حزبی‌اش، نانسی پلوسی رئیس وقت مجلس آمریکا به شدت مورد انتقادات قرار گرفت به طوری که ایلهان عمر بعداز مدتی مجبور به عذرخواهی بابت انتقادش گردید!! ▫️ایلهان عمر اما پس از اخراجش از کمیته روابط خارجه پرده از رنج های ناشی از نژادپرستی که به او از جانب سفیدپوستان آمریکایی تحمیل شد سخن به میان آورد آنقدر که او آشکارا از این گفت که تعجب نمی‌کند به دلیل مهاجر بودن، زن بودن و رنگین‌پوست بودنش حق انتقاد و نطق از او سلب می‌شود چون این اعتقاد حاکم بر نظام سیاسی آمریکاست! ▫️آنچه قابل تامل و دردناک است اینجاست که زنانی چون ایلهان عمر ملعبه‌ی دست نظام سیاسی آمریکا می‌شوند درحالی که جایگاه و اعتباری در این کشور ندارند. ایلهان عمر درحالی نظام جمهوری اسلامی را دیکتاتور و سرکوبگر می‌خواند که خودش مدت‌ها بعد از آسیب‌های روحی ناشی از دیکتاتوری کاپیتالیسم رنج برده است، صدای نقد بلند شده اش را نظام آمریکا با سرکوب و تهدید به خفگی می‌کشاند و این درحالی است که مدتها ایلهان از سانسورهای فرمایشی و اجباری رنج می‌برد. ▫️نکته ی بعد اما الکساندرا اوکاسیو و نمایندگان زن مجلس آمریکا بودند که با تقریبا اجماع در راستای لزوم حضور خانم عمر از نوعی خروش فعال زنان سیاستمدار آمریکایی علیه نظام‌های فکری و سخت‌گیرانه ایالات متحده پرده برمی‌دارد. گویی زنان غربی خصوصا آمریکایی‌ها از مردسالاری نوین حاکم بر غرب با محوریت آمریکا به سطوح آمده اند و نظم جدیدی می‌خواهند. صدای انقلاب زنانه از غرب به گوش می‌رسد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سلسله‌نشست‌های «زنان و انقلاب اسلامی» ♦️ 📅 دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ⏱ ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۶ بخش اول 🔺 میزگرد اول: «حجاب، امر قدسی یا سبک زندگی؟!» • دکتر مجید دهقان • دکتر میلاد دخانچی 🔺 میزگرد دوم: «تأملی بر پدیده حجاب‌استایل» • دکتر محدث تک‌فلاح • دکتر زهرا میرزایی بخش دوم 🔺 میزگرد اول: «حجاب اسلامی، الزام یا التزام» • دکتر مهدی جمشیدی • دکتر سیدکمیل حسینی 🔺 میزگرد دوم: «آینده تحولات خانواده و جنسیت در ایران» • دکتر مهدی رحیمی • دکتر محسن دنیوی 📍مکان: تهران، خیابان ۱۶آذر، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران 🔷 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
زنی در متن تاریخ.mp3
2.41M
🎙 زنی در متن تاریخ • زینب کبری(س) نشان داد زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
yazeinab.mp3
19.98M
به مناسبت ارتحال حضرت زینب سلام الله علیها 🎶 اپیزود چهارم ✔️ روزهای ابتدایی ماه صفر سال ۶۱ هجری، کاروان اهل بیت به سوی شام برده شده‌اند. دراین مقطع خطبه‌های زیادی توسط ایشان ایراد شد. اما چه اتفاقی در مجلس یزید رخ داد که حضرت زینب سلام الله علیها بپاخواست و در خطاب با یزید خطبه خواندند؟ 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 فوری موسسه شناخت و پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان برگزار می‌کند: ♦️ نشست تخصصی بررسی فیلم‌های سینمایی جشنوار فجر ۱۴۰۱؛ با موضوع: «خانواده و جنسیت در جشنواره چهل و یکم» در سالن همایش‌های برج میلاد 📡 پخش زنده از کانال ایتای عصر زنان @asrezanan_ir 📅 امروز دوشنبه ۱۷ بهمن ⏰ ساعت ۱۸ 🎙 با حضور کارشناسان: 🔹 خانم دکتر حفیظه مهدیان 🔸 خانم دکتر حوریه بزرگی 🔹 خانم دکتر زهرا راد 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir |
عصر زنان
🛑 فوری موسسه شناخت و پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان برگزار می‌کند: ♦️ نشست تخصصی بررسی فیلم‌های سین
باعرض پوزش از مخاطبین محترم کانال عصر زنان برنامه پخش زنده امشب به جهت اشکالات فنی برگزار نخواهد شد. ساعت و روز برگزاری متعاقبا اعلام خواهد شد.
عصر زنان
باعرض پوزش از مخاطبین محترم کانال عصر زنان برنامه پخش زنده امشب به جهت اشکالات فنی برگزار نخواهد شد
برای مخاطبین محترمی که در برج میلاد حاضر هستند، با قطعی شدن محل نشست و درصورت امکان حضور مخاطب، از همین تریبون اطلاع‌رسانی خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ♦️ دانشگاه دوستدار مادران نیست! ▪️«زهرا سهرابی» دانشجوی دکترای مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در نشستی که نخبگان با وزیر علوم در روزهای اخیر برگزار نمود به عنوان یک مادری که دارای سه فرزند است گفت: دانشگاه دوستدار مادران نیست؛ او مهمترین دلیل خود را در بیگانگی دانشگاه و سیستم آموزش عالی با مادران دانشجو در عدم تعبیه‌ی فضایی مناسب برای نگهداری کودکان و ایجاد فضایی برای حصول آرامش فکری مادران دانشجو است. طبق یافته‌های پژوهش‌های متعدد آینده‌ی آموزش عالی در ایران و تعداد دیگری از کشورهای دنیا با حضور جدی‌تر و محوری‌تر بانوان رقم خواهد خورد، و این به دلیل گرایش روزافزون زنان به آموزش عالی و همچنین اثرگذاری بالای زنان در پیشبرد مرزهای علمی می‌باشد. اما آیا ساختارهای موجود آموزش عالی در تطابق با نقش های زنانه همچون همسری و مادری هستند؟! آنچه که از تجربه‌ی زیسته‌ی دانشجویان برداشت می‌شود خصوصا در کشور ما عدم تناسب وضعیت دانشگاه با نقشهای زنانه می‌باشد. ▫️همین عدم وجود بسترهای اجتماعی و علمی متناسب با نیازهای زنانه در جامعه‌ی اسلامی که قله‌ی موفقیت ترسیم شده و حد اعلا برای یک زن را در قالب الگویی جدید تبیین نموده است، سبب می‌شود تا زنان ما دچار سردرگمی در یافتن طریق نیل به این الگو گردند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|