eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
455 عکس
151 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان؛ فرصت‌ها و تهدیدها ♨️ نشست سوم: ▫️دکتر سمیه سادات حسنی حلم ▫️ حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدایی 🔘 متن کامل گفت‎وگوی نشست به‌همراه گزارشات جلسه به‌زودی در پایگاه عصر زنان منتشر خواهد شد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
صوت آونگ لایحه امنیت زنان.mp3
25.99M
| ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان؛ فرصت‌ها و تهدیدها ♨️ نشست سوم: ▫️دکتر سمیه سادات حسنی حلم ▫️ حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدایی 🔘 متن کامل گفت‎وگوی نشست به‌همراه گزارشات جلسه به‌زودی در پایگاه عصر زنان منتشر خواهد شد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ♦️ می‌توان بازنمایی شخصیت ونزدی در این سریال را ذیل آرمانشهر فمینیسم رادیکال دانست که زنان را برای جنس اول بودن به مردواره شدن هدایت می‌کنند. 📽 نقد سریال «Wednesday» / بخش اول 🔸 کارگردان: تیم برتون 🔸 سال ساخت: ۲۰۲۲ 🔸 نقدنویس: صغری عاشوری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه بر محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه‌ی زنان و خانواده گذشت؛ 📌 تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب "خاتون و قوماندان" 🖇 اینجا بخوانید 📌 ماهیت جامعه توحیدی و جامعه ضد توحیدی| استاد میرباقری 🖇 اینجا بخوانید 📌 گره حجاب؛ بازفهمی و باز طراحی| مهدی جمشیدی 🖇 اینجا بخوانید 📌 اثرات مخرب و جبران ناپذیر سینما بر روابط میان زن و مرد| رفیع الدین اسماعیلی 🖇 اینجا بخوانید 📌 استاد جسارتا شما "مطلب" ندارید؟|مهدی تکلو 🖇 اینجا بخوانید 📌 ارزیابی وضعیت فراغت در خانواده ایرانی| مرکز پژوهش‌های مجلس 🖇 اینجا بخوانید 📌 ترامپ، مجرم جنسی| روح الله شمسی کوشکی 🖇 اینجا بخوانید 📌 یک شیشه ودکا و فحش به مادر هویدا| دکتر علیرضا زادبر 🖇 اینجا بخوانید 📌 معرفی ۷ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب تهران| انتشارات انقلاب اسلامی 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
گعده نویسندگان.m4a
21.83M
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🎙با حضور و مشاوره استاد جواد محدثی نخستین گعده👇 📆 برگزار شده در: یک‌شنبه هفدهم اردیبهشت (ویژه بانوان) با همکاری 🖌 پایگاه اندیشه‌ای فکرت 🖌 تحریریه عصر زنان 🖌 تحریریه بانو مجتهده امین ⚠️ این فایل کم‌حجم شده صوت گعده و با فرمت M4A می‌باشد، در صورتی که سیستم شما برای خواندن فایل اخطار داد، به ادمین کانال مراجعه کرده و فایل MP3 آن را دریافت بفرمایید. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🔶 سکسوالیته و سلبریتیسم ✍🏼|دکترسیدکمیل حسینی 🔸ابتدا باید تعریفی از سکسوالیته ارائه شود تا موضوع برای مخاطب گنگ و مبهم نباشد. نیاز جنسی از نیازهای غریزی در همه انسان­ها است نیازی طبیعی که باعث تناسل و بقای انسان در طول تاریخ شده است. این نیاز طبیعی تنها محدود به رابطه جنسی نبوده و به دلیل اهمیت خود و غریزی بودنش در بسیاری از شئون زندگی فردی و اجتماعی انسان نقش بازی کرده است. برای نمونه قوانین مربوط به تأمین نیاز جنسی، خطوط قرمز عرفی مربوط به تلذذات جنسی، پوشش، غیرت، زیبایی، عشق، احساس، قدرت، لذت و بسیاری دیگر از مفاهیم و مؤلفه‌های فردی و اجتماعی در تمام طول تاریخ در ارتباط با این نیروی طبیعی و خواست انسانی معنا یافته­‌اند. این کشش درونی در ابعاد مختلف زندگی انسانی از مذهب، قدرت، ثروت، خانواده، سیاست و... نقش بازی کرده است. درواقع مفهوم سکسوالیته یا نظام جنسی و جنسیتی ناظر به تمام این ابعاد است که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با این کشش درونی در ارتباطند. 🔹این نیاز، غریزه‌ای طبیعی و فرازمانی و فرامکانی است اما این بدان معنا نیست که مسائل جنسی برای تمام انسان­ها و در تمام جوامع به یک‌میزان، اهمیت داشته است و به یک‌گونه ایفای نقش نموده است. درواقع این نیاز مانند دیگر امور غریزی و فطریات انسانی براثر عوامل فردی و اجتماعی مختلف می‌توانسته وزن‌های گوناگونی از اهمیت را در دوره‌های تاریخی به دست آورد. 🔸جایگاه نظام جنسی در اندیشه سرمایه‌داری در جامعه سرمایه محور و ماده‌اندیش که تولید و رشد اقتصادی و به‌تبع آن افزایش مصرف و تحریک شهوات و ایجاد تنوع‌طلبی و مصرف‌گرایی و لذت‌جویی مادی محوریت پیدا می‌کند، سکسوالیته نیز نقش بارزی در مقایسه با دیگر نیازهای مادی و غیرمادی به دست می‌آورد. این اهمیت یافتن سکسوالیته در این جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و... نفوذ می‌یابد و نظامات فکری و ساختارهای مادی و غیرمادی را تغییر می‌دهد و مفاهیم را قلب و بازتعریف می‌کند که ازجمله‌ی این مفاهیم اساسی، عشق، محبت، انسان، آرامش، لذت، خانواده، همسر و بی‌شمار مورد دیگر است. 🔹حال در این جامعه جنسی‌شده که سکسوالیته اهمیتی اساسی یافته است. نیاز جنسی از جایگاه یک نیاز طبیعی خارج‌شده و تبدیل به خواستی روانی سیری‌ناپذیر می‌شود.(که ممکن است دیگر جسم توان تأمین آن را نداشته باشد و نیاز به انواع افزایش‌دهنده‌های میل جنسی و یا جذابیت دهنده­‌ها و اعمال جراحی صورت و بدن و... گردد) در این جامعه بسیاری از مفاهیم پیرامون آن و به طبع آن بدن شکل می­‌گیرد. در این جامعه قدرت نیز معنای خود را در ارتباط با سکسوالیته تعریف می­‌نماید و قدرت به توانایی دیدن و دیده شدن تبدیل می­‌شود. انسان جنسی‌زده هم به دنبال این است که دیده شود و هم به دنبال اینکه ببیند و امکان خود را برای دیدن آنچه تمایل دارد افزایش دهد. 🔸تشدید میل به دیده شدن، ماحصل جامعه جنسی زده در طول تاریخ انسان‌ها به دنبال به دست آوردن منابع قدرت بوده‌اند و این مؤلفه‌های قدرت، از دوره‌ای به دوره دیگر متفاوت بوده است. گاهی، در نژاد بوده،گاهی در توانایی جسمی، گاهی در روح و... و همواره انسان‌ها سعی نموده­‌اند، متناسب با جامعه و فرهنگی که در آن رشد یافته‌اند این معیارها و شاخص­‌های قدرت و موفقیت را به دست بیاورند. در جامعه جنسی‌شده نیز قدرت در دیدن و دیده شدن معنا یافته است. این تعریف قدرت به‌صورت آگاهانه و ناآگاهانه در طول حیات فرد از تولد تا مرگ به طرق مختلف از رسانه و آموزش رسمی و غیررسمی و خانوادگی و... بر ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه او نشسته است و انسان رشد یافته در این فضا همواره به دنبال این است که توانایی و شخصیت خود را در این دو پارامتر، هم در جلب‌توجه و شاخص بودن و هم در توانایی تجربه کردن و دیدن و به دست آوردن آنچه می‌خواهد (در نیاز جنسی و بدن و ما تعلق به) به نمایش گذارد. و این اشتهای بی­‌پایان شاخصی، در تعریف موفقیت و قدرت برای او در بعد فردی و اجتماعی شده است. هرچند ممکن است تمایل به جلب‌توجه کردن در جنس زنان بیشتر و تمایل به دیدن و تجربه کردن در جمعیت مردان بیشتر نمود داشته باشد اما این دو مؤلفه در هر دو جنس به‌صورت ناخودآگاه نفوذ یافته است وگاه این تمایل برای دیدن و دیده شدن (در سطحی عمیق­تر در تمایل به شاخص بودن و قدرت داشتن) با اصلی که ما آن را اصل واگیر می‌نامیم، از محدوده سکس و بدن خارج‌شده و به عرصه‌های دیگری، چون علم و ثروت و سیاست و زهد و... نفوذ می‌یابد و فرد برای سرآمد شدن و دیدن شدن در این عرصه‌ها تلاش می‌کند درحالی‌که منبع و منشأ این تلاش به کشش‌های جنسی سرکوب‌شده و تأمین ناشده و یا به تنوع‌طلبی‌های ایجادشده بازمی‌گردد که در عرصه‌ای دیگر بروز یافته است. ادامه دارد... 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 وداع دلخراش! ♦️ «تصاویری از وداع سوزناک مادر فلسطینی با همسرش "طارق عزالدین" و فرزندانش "میار و علی عزالدین" در فضای مجازی منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری مشرق این شهدا در پی حمله‌ی هوایی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسیدند.» 🔸 در سال گذشته و در همین ایام خبری شوکه کننده در رسانه‌های دنیا مخابره شد و آن به شهادت رسیدن خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به نام "شیرین ابوعاقله" بدست ارتش رژیم اشغالگر قدس بود. این در حالی است که قوانین بین المللی از جمله پروتکل ها و کنوانسیون های مرتبط با موضوع مخاصمات مسلحانه‌ی دولت ها اعم از زمان صلح و زمان جنگ، همواره حقوق قانونی و بشردوستانه‌ی افراد را مدنظر قرار داده‌اند و یکی از این حقوق مصونیت جان خبرنگاران است! 🔹 شیرین ابوعاقله یک زنِ مسیحیِ تبعه‌ی آمریکا و خبرنگار شبکه خبری الجزیره بود، اما هیچ‌یک از این موارد او را مصون از گلوله‌‌ی داغ صهیونیست‌ها نکرد. هیچ یک از انسان‌ها اعم از زن و مرد در هر سنی از آتشی که صهیونیسم برپا کرده در امان نیستند. 🔸 خمیدگی کمر زن فلسطینی حاصل از دست رفتن خانواده‌اش در کمتر از چندثانیه است. بی رمقی پاهایش برای وداع آخر با شوهر و فرزندانش نشان بر باد رفتن آرزوهای او برای آینده‌ای است که با ذوق مادرانه‌اش برای فرزندانش تصور می‌کرد. رژیم اشغالگر قدس که خود را حامی «زن، زندگی، آزادی» می‌دانست ارمغان شعارش برای زنان، چرا آتش و خونی است که گریبان زنان را گرفته است؟! 🔹 چرا درست در سالگرد شیرین ابوعاقله، زنان دیگری به خاک و خون کشیده شدند و در سوگ از دست رفتن خانواده‌شان نشستند؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#پرونده_ویژه | #یادداشت 🔶 سکسوالیته و سلبریتیسم #پرونده_تاثیر_سلبریتیسم ✍🏼|دکترسیدکمیل حسینی #بخش
| 🔶 سکسوالیته و سلبریتیسم ✍🏼|دکترسیدکمیل حسینی 🔸 در این جامعه انواع اعمال جراحی، روش‌های حفظ و ارتقای زیبایی، رژیم‌های غذایی، ورزش‌های بدن‌ساز و... رونق می‌یابد و در ساحتی عمیق‌تر تلاش برای نمایش خود و امکان دیدن، از طریق کسب ثروت، شهرت و... گسترش­ می­‌یابد. این تلاش برای دیدن و دیده شدن گاه در رسانه‌های مختلف بروز می‌یابد که هجوم به شبکه‌های اجتماعی­‌ای چون اینستا و فیس‌بوک و... از لایه­‌های رویین این تمایل به دیدن و دیده شدن می‌باشند و البته این تمایل شدید به دیدن و دیده شدن و تلاش برای آن گاه بسترهای شرعی و قانونی و عرفی را درمی‌نوردد و فرد و طبقه و اجتماع گاه برای پاسخ‌گویی به این کشش دست به اعمال خارج چارچوبی می‌زنند تا بیشتر ببینند، بیشتر توان دیدن داشته باشند و بیشتر دیده شوند و بیشتر توان دیده شدن داشته باشند که استفاده از منابع نامشروع ثروت، قدرت و سیاست، جستجو به فضاهای شخصی، تجاوز، بروز زندگی خصوصی برای شهرت و... گوشه‌ای از این امور هستند که باعث آسیب­‌های فردی و اجتماعی فراوان و ماندگار می­‌شود. 🔹 جایگاه سلبریتی‌ها در نظام جنسی حال در این جامعه سلبریتیز یا چهره‌ها، نماد بارز این تمایل به دیده و دیده شدن هستند و سمبل سرآمد افراد قدرتمند و موفق در این جامعه، که هم بسیار دیده می‌شوند و هم می‌توانند به دلیل امکانات مادی و غیره مادی بسیار ببینند و اتفاقاً سکس و بدن نیز برای این طبقه نقشی محوری دارد و آن‌ها سعی می‌کنند با بروز سکسوالیته زندگی خویش و حفظ و ارتقای ظاهر بدن همچنان قدرت خویش در جلب‌توجه و توان دیدن را حفظ نمایند. 🔸 این افراد تبدیل به آمال و آرزو و برای افراد جامعه جنسی شده می‌شوند و نوعی چهره­‌زدگی را در جامعه ایجاد می‌شود و جمع کثیری از جامعه در غبطه جایگاه ایشان روزگار می‌گذرانند. طبقه‌ای که در بسیاری از موارد بیشتر از اینکه فکر و ذهنشان باعث شهرتشان باشد، بدن آن‌ها و قدرت سکسوالیته حاکم بر جامعه و احساسات برآمده از آن باعث این قدرت و شهرت شده است. لذا آن‌ها نیز تلاش می‌کنند به طرق مختلف این فضای جنسی محور را حفظ نمایند و حتی ارتقا بخشند زیرا حیات و ممات آن‌ها به این فضا وابسته است. 🔹 با این توضیحات روشن می‌شود که این چهره زدگی در جامعه و این تمایل چهره­‌ها به سکسوالیته و بدن و تمایل جامعه به سکسوالیته آن‌ها و به‌تبع این­ها شدت گرفتن سکسوالیته در جامعه (تنها به‌عنوان یک عامل فزاینده) دارای ریشه‌های عمیق‌تری است که از ذات تمدن سرمایه‌محور غرب برمی‌آید، که در جوامع مختلف نیز نفوذ کرده و باعث تخدیر و تحقیر انسان‌ها و ازخودبیگانگی آن‌ها با جنسی کردن عشق و عقل و لذت و... شده است. 🔸 برای درمان این وضعیت نیز باید بسترهای اجتماعی این موضوع که در مبانی تمدنی غرب لیبرال سرمایه‌دار ایجاد شده است مورد تغییر و اصلاح قرار گیرد که البته دیگر آن نظام، نظام سرمایه‌داری لیبرال نخواهد بود. و این ریشه‌ها بیشتر از اینکه در فضاهای رویین وابسته به جنسیت چون پوشش و روابط جنسی و غیره باشد وابسته به بسترهای اقتصادی سیاسی و فرهنگی و فکری می باشند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم ♨️ نشست چهارم ▫️دکتر احسان شاه‌قاسمی 📅 زمان: دوشنبه ، ۲۵ اردیبهشت‌ماه 🕰 ساعت ۱۶:۳۰ ✅ امکان حضور ویژه مخاطبین تخصصی، به تعداد محدود فراهم خواهد بود. برای ثبت‌نام و اعلام حضور به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🔹 @Es_shafiee 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عص
📌 قابل توجه مخاطبین عزیز و محترم عصر زنان؛ 🟢 در کلیه‌نشست‌ها ازجمله نشست «مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم» شرکت به صورت حضوری نیاز به فرایند ثبت نام و اعلام حضور دارد. 🟢 مشارکت به صورت مجازی (استفاده از پخش زنده ایتا و اینستاگرام) نیازی به اعلام حضور و ثبت نام نداشته، برای عموم آزاد خواهد بود. 🍃 سپاس از توجه و همراهی شما🍃
عصر زنان
| 🗞 هشتگ، اعدام بکنید! 📌 «به گزارش خبری mail online دیلی میل مردی که به قتل و تجاوز جنسی به یک دختر نوجوان و یک زن دیگر در حملات جداگانه فلوریدا جنوبی در سال 1984 محکوم شده بود، قرار است ماه آینده بر اساس حکم اعدامی که روز سه شنبه توسط فرماندار جمهوری‌خواه "ران دیسانتیس" امضا شد، اعدام شود. این چهارمین اعدام برنامه‌ریزی شده در فلوریدا در سال جاری پس از وقفه‌ای است که به سال 2019 بازمی گردد. "دونالد دیلبک" در ماه فوریه و "لوئیس برنارد گسکین" در آوریل اعدام شدند.» 🔹 تجاوز و قتل در جوامع متمدن بشری عملی مذموم است و حکم اعدام نیز برای ارتکاب این دو فعل قبیح، اتفاق عجیبی نیست. همانگونه که در خبر اشاره شد برخی از ایالت‌های آمریکا در این راستا حکم اعدام را به عنوان مجازات برای مجرم صادر نمودند! 🔸 متاسفانه در کشورمان چندسالی است تراژدی هشتگی_سلبریتی در مواجهه با حکم اعدام برای مرتکبین قتل عمد که منطبق با قوانین شرع مقدس اسلام و درخواست اولیاء دم صادر شده بود، در جریان است! نمونه‌ای از این فشارها در ماجرای «آرمان عبدالعالی» قاتل «غزاله شکور» مشهود است. دختری که پدر و مادرش به مدد برخی از سلبریتی‌های مشهور، تحت فشارهای شدید رسانه‌ای این سلبریتی‌ها قرار گرفتند و چندین نوبت اجرای حکم اعدام آرمان به تعویق افتاد. این موج رسانه‌ای به اسم بخشیدن جان به آرمان عبدالعالی، جان پدر و مادر غزاله را بارها گرفت. پای سازمان عفو بین‌الملل به میان آمد که خواستار لغو حکم اعدام شدند، حکمی که حق اولیاء دم بود. 🔹 آیا سازمان عفو بین‌الملل، سلبریتی‌های آمریکایی و هشتگ‌های مجازی‌شان به خانواده‌ی زنان و دختران مقتول در جهت گذشت از حکم اعدام قاتل دخترشان فشار آوردند؟! 🔸 حکم اعدام اگرچه در ظاهر ناخوشایند است اما بازدارنده از وقوع قتل‌های بیشتر احتمالی در آینده می‌باشد، از این رو در توضیح این حکم در آیه ۱۷۹ سوره بقره قصاص مایه‌ی حیات بشریت عنوان شده است. سوال اینجاست چرا آنانکه از زن، زندگی، آزادی می‌گویند و خواستار اعاده آزادی زن هستند برای حق حیات او آزادی بی اضطراب قاتل احتمالی را قائل نیستند؟! چرا زنان اوپوزیسیونی که تحت مارک جعلی فمینیست اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کنند و از نابرابری دیه زن و مرد در اسلام نطق می‌نمودند، در حمایت از خانواده‌ی غزاله از حق اعدام قاتل دخترشان که اسلام این حق را به آنان داده بود، از تک خط حمایت دریغ نموده بودند؟!! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🔶 تاثیر سلبریتی‌ها بر حجاب و نوع پوشش مخاطبان ✍🏼 | مهدی جبرائیلی تبریزی ♦️ مقدمه 🔸سلبریتی شکل مدرن‌شده شهرت است که در غرب و در نتیجه‌ی برخی تغییرات و تحولات تکنولوژیکی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ظهور یافته است؛ و با ظهور رسانه‌های جمعی، به یکی از ویژگی‌های بنیادین مدرنیته تبدیل شده است و با ظهور رسانه‌های جدید و به ویژه شبکه‌های اجتماعی، رنگ و بویی جدید به خود گرفته و دلالت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی اجتماعی جدیدی یافته است. 🔹اما فرهنگ سلبریتی در ایران نه به عنوان برون‌داد طبیعی تغییرات و تحولات تکنولوژیکی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بلکه به عنوان یک پدیده فرهنگی وارداتی، به موازات تجربه مدرنیته و ورود تکنولوژی‌های ارتباطی از غرب در دهۀ40 شمسی، وارد ایران شده و تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، شکل ویژه‌ای به خود گرفته است. 🔸برخلاف جامعه غربی، فرهنگ سلبریتی و ارزش‌های بنیادین آن نظیر فردمحوری، لذت‌گرایی، سکس‌گرایی، مصرف‌گرایی و دین‌گریزی، اساساً با ارزش‌ها و هنجارهای جامعه ایران در تناقض قرار داشته است. امروزه سلبریتی‌ها به ‌نوعی مَراجع اجتماعی هستند و برای گروه‌های اجتماعی مرجعیت اقتدار دارند. بنابراین، چون مرجعیت اجتماعی دارند، حرف، کنش و پیام‌شان اثرگذار است. سلبریتی‌ها به مثابة محصول رسانه‌ها، نقشی تأثیرگذار در جوامع و فرهنگ رسانه‌ای شده‌ی امروز ایفا می‌کنند. از سوی دیگر، به مدد افزایش نفوذ رسانه‌های جدید در میان مخاطبان، سلبریتی‌ها به ابزارهای ارتباطی بی واسطه دست یافته‌اند که با ترویج هرچه بیشتر فرهنگ شُهرگی می‌توانند بر نگرش کاربران و نحوه‌ی مواجهه‌ی آنها با موضوعات مختلف زندگی روزمره تأثیر بگذارند. چنین دامنه‌ی نفوذی نشان از این امر دارد که «این فرهنگ می تواند تفکرات، رفتارها، سبک، مرام و منش ما را تحت تأثیر قرار دهد و این تأثیرها، نه تنها بر زندگی طرفداران سلبریتی‌ها، بلکه بر عموم مردم نیز قابل مشاهده است[۱]. 🔹مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۹۷ سلبریتی‌ها را از جمله «گروه‌های مرجع در تشدید بی‌حجابی» نام برده که «الگوبرداری از سبک زندگی و پوشش آنها اثرگذار» است. آنتونی الیوت در پژوهشی به موضوع تأثیرات سلبریتی در حوزه‌ی مد و مهمترین بُعد آن یعنی بدن، پرداخته است. الیوت با استفاده از نظریات هورتون و هول (Horton & Whol) در حوزه‌ی تعاملات فرااجتماعی به این نتیجه رسیده است که فرهنگ‌های عامه‌پسند و رسانه‌ای، امروزه تمرکز خود را از شخصیت سلبریتی‌ها، به سمت بدن آنها تغییر داده‌اند و بدن سلبریتی‌ها به نماد و جایگاه اصلی شهرت تبدیل شده است [۲] از طرف دیگر طبق برخی پژوهش‌ها «با افزایش گرایش به سلبریتی‌ها، گرایش به مذهب هم در بین مردان و هم در بین زنان کاهش می‌یابد». ♦️علل گرایش شهروندان به پیگیری سلبریتی‌ها 🔸علل گرایش شهروندان به پیگیری سلبریتی‌ها جذابیت سلبریتی در دو حوزه‌ی ظاهر و سبک زندگی بوده است. شیوه و سبک زندگی مدرن سلبریتی و ظاهر آنها برای جوان امروز جذابیت ایجاد می‌کند. آنها تلاش دارند با الگوگیری از شُهرگان، بخشی از رویاهای برآورده نشده.ی خود را محقق سازند. این نکته در فهم جامعه‌ی در حال گذار ایرانی اهمیت زیادی دارد. ♦️ ادامه دارد... _______________ ۱. Cashmore, E 2006. Celebrity/Culture. New York: Routledge :6 ۲. Elliott, Anthony.2010. “I Want to Look Like That: Cosmetic Surgery and Celebrity Culture”, Cultural Sociology 5(4). 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ♦️ گزارش دکتر زینب تاجیک از درس تفسیر فلسفه حجاب استاد یزدان‌پناه در خبرگزاری رسمی حوزه 🖇 اینجا بخوانید ✅ فایل‌های صوتی درس «فلسفه حجاب در آیات قرآن» (در ۲۰جلسه) از استاد یزدان‌پناه در کانال عصر زنان منتشر خواهد شد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#گزارش | #بازنشر ♦️ گزارش دکتر زینب تاجیک از درس تفسیر فلسفه حجاب استاد یزدان‌پناه در خبرگزاری رسمی
1.MP3
14.29M
♦️ سلسله درس «فلسفه حجاب» جلسه ۱ 🎙 ارائه: آیت‌الله یزدان‌پناه 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عص
📌قابل توجه مخاطبین محترم عصر زنان نشست امروز با کمی تأخیر برگزار خواهد شد.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مخاطبین محترم براي ارسال پرسش‌های خود به آیدی زیر مراجعه‌ بفرمائید: @Es_shafiee
| ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم ♨️ نشست چهارم ▫️دکتر احسان شاه‌قاسمی 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|