eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
121 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
7.7هزار ویدیو
805 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
6ـ اخلاص‌ و خشنودي‌ به‌ رضاي‌ خدا؛ 7ـ روحيه‌ سلح‌شوري‌ و قدرت‌ عظيم‌ معنوي‌؛ 8ـ وفاداري‌ و برادري‌؛ 9ـ افشاگري‌ و آگاهي‌ بخشي‌؛ 10ـ بيداري‌ مردم‌ و احساس‌ گناه‌ در وجدان‌ هر مسلمان‌، هنگام‌ سكوت‌ در برابرطاغوت‌؛ 11ـ جاي‌گزيني‌ اخلاق‌ جديد، به‌ جاي‌ اخلاق‌ جاهلي‌؛ به‌ عبارت‌ ديگر، نهضت‌امام‌ حسين‌ (ع) موجب‌ پيدايي‌ اخلاق‌ برتر شد و افكار انسان‌ها را در چگونگي‌ انتخاب‌زندگي‌، تغيير داد. امام‌ حسين‌ (ع) الگويي‌ شايسته‌ و ارزش‌مند است‌ و قيام‌ خونين‌ او را انسان‌هاي‌بسياري‌ سرمشق‌ خود قرار مي‌دهند؛ سيدالشهدا (ع) خود نيز مي‌فرمايد: «فلكم‌ في‌َّ اُسوة‌» قيام‌ عاشورا نه‌ فقط‌ براي‌ مسلمانان‌، بلكه‌ براي‌ غير مسلمانان‌ نيز سر مشق‌ و الگواست‌؛ چنان‌كه‌ مهاتما گاندي‌ رهبر بزرگ‌ هند نيز عاشوراي‌ حسيني‌ را سرمشق‌ خود قرارداده‌ و مي‌گويد كه‌ من‌ زندگي‌ امام‌ حسين‌، آن‌ شهيد بزرگ‌ اسلام‌ را به‌ دقت‌ خوانده‌ام‌ وتوجه‌ فراوان‌ به‌ صفحه‌ها كربلا كرده‌ام‌ و بر من‌ روشن‌ شده‌ كه‌ اگر هندوستان‌ مي‌خواهديك‌ كشور پيروز باشد، بايستي‌ از قيام‌ امام‌ حسين‌ (ع) سرمشق‌ بگيرد. واقعة‌ كربلا و نهضت‌ حسيني‌ از بي‌مانندترين‌هايي‌ است‌ كه‌ در تاريخ‌ اسلام‌ واقع‌شد و دگرگوني‌هاي‌ عظيم‌ در جامعه‌ بشري‌ پديد آورد. اين‌ حادثه‌ عظيم‌، به‌ تمام‌ جهان‌منتشر شده‌ و دل‌هايي‌ را لرزانده‌ و اشك‌هايي‌ را جاري‌ كرده‌ است‌. سيدالشهدا (ع) در اين‌ مكتب‌ به‌ ما نشان‌ داده‌ كه‌ دردهاي‌ بزرگ‌ را چگونه‌ بايددرمان‌ كرد و ايده‌هاي‌ بزرگ‌ را چگونه‌ بايد محقق‌ نمود. مكتب‌ او زندگي‌ ساز، فرياد آفرين‌و عصيان‌ ساز برضد نابساماني‌ها، استبدادها و استكبارهاست‌. جاي‌گاهي‌ كه‌ حسين‌ (ع) در برابر دوست‌ و دشمن‌ و در مسير زندگي‌ مي‌گرفت‌،درس‌ افتخار، فضيلت‌، مناعت‌ طبع‌، وحدت‌ و عدالت‌، آزادي‌ و استقلال‌، رابطة‌ با خود وخداوند، درس‌ رابطه‌ زندگي‌، درس‌ هدفداري‌، مسئوليت‌ اجتماعي‌، تعهد داري‌، امامت‌ والگوبودن‌، امانت‌داري‌، بيداري‌ و سكوت‌ نكردن‌، مقاومت‌ و صبر، صفا و جوان‌مردي‌،غيرت‌، وفاداري‌، احترام‌ به‌ مقدسات‌ و درس‌ اخلاص‌ و يگانگي‌ است‌ كه‌، همة‌ اين‌ درس‌هافوق‌ از نهضت‌ حسيني‌ نشئت‌ گرفته‌ است‌. نهضت‌ كربلا، بي‌ترديد در احياي‌ اسلام‌ و ارزش‌هاي‌ اسلامي‌ نقشي‌ كارساز وحياتي‌ داشت‌، و به‌ فرمودة‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌ ؛ «اسلام‌ را سيدالشهدا (ع) زنده‌ نگه‌داشته‌ است‌.» ترسيم‌ خط‌ سرخ‌ شهادت‌ و آزادي‌ «هيهات‌ من‌ الذلة‌» و «كل‌ يوم‌ عاشورا وكل‌ ارض‌ كربلا» پيام‌ جاويدان‌ و ماندگار نهضت‌ حسيني‌ است‌. وجود امام‌ حسين‌ (ع) و واقعه‌اي‌ به‌ نام‌ عاشورا در تاريخ‌، فرهنگ‌ و ادبيات‌ ايران‌تأثير به‌ سزايي‌ داشته‌ است‌. وقتي‌ جواني‌ در سال‌ 2002 و در دنيايي‌ با علم‌ و تكنولوژي‌پيشرفته‌ و در عصر ارتباطات‌ و تحولات‌ زندگي‌ مي‌كند، بي‌شك‌ بايد واقعة‌ عاشورا وشخصيت‌ والاي‌ امام‌ حسين‌ (ع) به‌ گونه‌اي‌ براي‌ او ترسيم‌ شود كه‌ نشاط‌ آور و حيات‌بخش‌ باشد و آيا بحثي‌ نشاط‌ آورتر از بحث‌ شهادت‌ وجود دارد؟ اگر چنين‌ موضوع‌هايي‌ براي‌ جوانان‌، به‌ زبان‌ خودش‌ و متناسب‌ با روحية‌ شاداب‌ وپوياي‌ او بيان‌ شود، بي‌شك‌ فطرت‌ پاك‌ جوان‌ به‌ راحتي‌ آن‌ را مي‌پذيرد، اما مشكل‌ در اين‌جاست‌ كه‌ زبان‌ جوانان‌ را نمي‌شناسيم‌. آنان‌ كه‌ فكر مي‌كنند بايد با جوان‌ امروز با زبان‌ صدسال‌ گذشته‌ سخن‌ گفت‌، در اشتباه‌ به‌ سر مي‌برند. هم‌چنين‌ بايد عاشورا را هنرمندانه‌ بنگريم‌ كه‌ از علت‌هاي‌ ماندگار بودن‌ عاشورانيز همين‌ جهت‌ هنري‌ آن‌ است‌. در تاريخ‌ شايد حوادثي‌ فجيع‌تر از عاشورا نيز به‌ وقوع‌پيوسته‌، اما فاعل‌ و عامل‌ اين‌ وقايع‌ به‌ هنرمندي‌ امام‌ حسين‌ (ع) نبوده‌ و اگر به‌ تاريخ‌عاشورا چنين‌ نگريسته‌ شود و علاوة‌ بر شور حسيني‌، شعور حسيني‌ نيز برانگيخته‌ شود،قلب‌ها راضي‌ و فكرها قانع‌ خواهد شد و اما اگر فقط‌ به‌ بعد شور حسيني‌ تكيه‌ شود،تحريف‌هاي‌ متعددي‌ پديد خواهد آمد. چكيده‌ قيام‌ عاشورا، رخدادي‌ است‌ كه‌ تاريخ‌ اسلام‌، حتي‌ تاريخ‌ بشريت‌ همانندي‌ براي‌آن‌ سراغ‌ ندارد. جايگاه‌ بلند عاشورا آنرا بصورت‌ رويداد جاودانه‌اي‌ درآورده‌ است‌ كه‌همچون‌ نگين‌ درخشان‌ بر تارك‌ تاريخ‌ و فرهنگ‌ بشري‌ مي‌درخشد. باوجود دستان‌تحريف‌ گري‌ كه‌ در خلال‌ چهارده‌ قرن‌ در پي‌ تحريف‌ حقيقت‌ ارزشهاي‌ نهضت‌حسيني‌(ع) برآمده‌اند، آنچه‌ از عاشورا براي‌ ما به‌ يادگار مانده‌، از چنان‌ عمق‌ و غنايي‌برخوردار است‌ كه‌ تا فرجام‌ تاريخ‌ پيام‌ آور ارزشهاي‌ والاي‌ انساني‌ و الهام‌ بخش‌ انسانهاي‌آزاده‌ و خداجو خواهد بود عاشورا از دير باز مظهر عشق‌ به‌ خداوند و تسليم‌ محض‌ در برابراو و سمبل‌ قيام‌ در راه‌ دين‌ و آزادي‌ خواهي‌ و شهادت‌طلبي‌ بوده‌ است‌.
قيام‌ عاشورا در دل‌ باطل‌ هراس‌ و اندام‌ حق‌، توان‌ و در شريان‌ خشك‌ حق‌ باوران‌خون‌ حق‌ جويي‌ تزريق‌ كرد، حق‌ ستيزان‌ را اميدوار و باطل‌ ستيزان‌ را مأيوس‌ ساخت‌ وتحولي‌ بس‌ شگرف‌ در فرهنگ‌ عمومي‌ و انقلاب‌ سترگ‌ در فرهنگ‌ سياسي‌ جهان‌ ايجادكرد. اگر قيام‌ عاشورا و فداكاري‌ خاندان‌ پيغمبر 6 نبود طاغوتيان‌ آن‌ زمان‌، بعثت‌ وزحمات‌ جانفرساي‌ نبي‌ اكرم‌ 6 را به‌ نابودي‌ كشانده‌ بودند. فرهنگ‌ عاشورا فرهنگ‌ ياري‌ دين‌ در تمام‌ جهات‌ است‌ فرهنگ‌ ظهور فعليت‌بخشيدن‌ به‌ همه‌ قوانين‌ اسلام‌ و توجه‌ تام‌ به‌ اسلام‌ ناب‌ محمدي‌ 6 است‌؛ در فرهنگ‌عاشورا سياست‌، فضيلت‌، علم‌ و عدالت‌ و عزت‌ انساني‌ با يكديگر عجين‌ شده‌اند و هريك‌بدون‌ ديگري‌ بي‌ معني‌ و بي‌ مفهوم‌ است‌ و در شعاع‌ ديگري‌ فعليت‌ پيدا مي‌كند مگراجراي‌ عدالت‌ سياسي‌، حقوقي‌، اقتصادي‌ جداي‌ از فضيلت‌ و بي‌ توجهي‌ به‌ عزت‌ انساني‌امكان‌پذير است‌ پيامبر 6 فرمود: «حسين‌ از من‌ است‌ و من‌ از حسين‌، هر كه‌ حسين‌را دوست‌ بدارد خداي‌ او را دوست‌ دارد. حسين‌ فرزندي‌ از فرزندان‌ انبياء است‌». اين‌ سخن‌بزرگ‌ از پيامبر بزرگوار اسلام‌ اتصال‌ معنوي‌ و روحاني‌ و پيوستگي‌ سالار شهيدان‌ را به‌نهضت‌ انبياء و پيوستگي‌ او را به‌ حق‌ نشان‌ مي‌دهد و اين‌ اصل‌ راز نهضت‌ حسيني‌، كه‌احياء كننده‌ دين‌ نبي‌ و سنت‌ محمد 6، اسلام‌ ناب‌ و اسلام‌ انقلابي‌ است‌. تشيع‌ سرخ‌علوي‌ در نهضت‌ سرخ‌ حسيني‌ شكوفا گرديده‌ است‌ و بزرگداشت‌ سنت‌ شهادت‌ حسيني‌بزرگداشت‌ راه‌ انقلاب‌ و انبياست‌، در اين‌ مقاله‌ بطور اجمالي‌ به‌ بررسي‌ عوامل‌ مثبت‌ زنده‌نگه‌ داشتن‌ قيام‌ عاشورا پرداخته‌ شده‌ است‌. اميد است‌ همه‌ ما بتوانيم‌ در سالي‌ كه‌ از سوي‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ سال‌ عزت‌ وافتخار حسيني‌ نامگذاري‌ شده‌ است‌ از رهروان‌ و ادامه‌ دهندگان‌ واقعي‌ نهضت‌حسيني‌(ع) باشيم‌. 1ـ ارجمند محبي‌، «شهادت‌ و ايثار در تعاليم‌ عاشورايي‌ امام‌»، مجموعه‌ مقالات‌دومين‌ كنگره‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا، مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌،جلد سوم‌، بهار 1376. 2ـ اشتهاردي‌، محمد علي‌، «پيامدها و دستاوردهاي‌ نهضت‌ عاشورا»، گلستان‌قرآن‌، مؤسسة‌ نمايش‌گاه‌هاي‌ فرهنگي‌ ايران‌، شماره‌ 159، ارديبهشت‌ 1380. 3ـ امين‌ زاده‌، محمدرضا، «امام‌ در پيوند با عاشورا»، مجموعه‌ مقالات‌ دومين‌كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا، مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌، جلد اوّل‌،بهار 1376. 4ـ انصاري‌، علي‌رضا، «نقش‌ اهل‌ بيت‌ در نهضت‌ عاشورا»، مجموعه‌ مقالات‌دومين‌ كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا، مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌،جلد سوم‌، بهار 1376. 5ـ پوريعقوبي‌، غلام‌ علي‌، «بررسي‌ مواضع‌ سياسي‌ امام‌ و پيوند آن‌ با فرهنگ‌عاشورا»، مجموعه‌ مقالات‌ دومين‌ كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا،مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌، جلد اول‌، بهار 1376. 6ـ حقيقت‌، سيد صادق‌، «اهداف‌ كلي‌ قيام‌ عاشورا»، مجموعه‌ مقالات‌ دومين‌كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا، مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌، جلدسوم‌، بهار 1376. 7ـ سعيدي‌مهر، محمد، «تحليل‌ معرف‌ شناختي‌ مباني‌ كلامي‌ در نهضت‌عاشورا»، مجموعه‌ مقالات‌ دومين‌ كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا،مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌، جلد دوم‌، بهار 1376. 8ـ سالمي‌، محمد تقي‌، «ايثار و شهادت‌ از ديدگاه‌ حسيني‌»، مجموعه‌ مقالات‌دومين‌ كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا، مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌،جلد سوم‌، بهار 1376. 9ـ شوشتري‌، جعفر، اشك‌ روان‌ بر امير كاروان‌، مؤسسه‌ مطبوعاتي‌ دارالكتاب‌،چاپ‌ ششم‌، اسفند 1378. 10ـ قائمي‌، علي‌، در مكتب‌ مهتر شهيدان‌ حضرت‌ امام‌ حسين‌، انتشارات‌ اميري‌،چاپ‌ اوّل‌، پاييز 1375. 11ـ محمدي‌ اشتهاردي‌، محمد، سيرة‌ چهارده‌ معصوم‌، نشر مطهر، چاپ‌ اوّل‌،بهار 1377. 12ـ مريجي‌، شمس‌ الله، «پيامدهاي‌ اجتماعي‌ نهضت‌ حسيني‌»، معرفت‌،مؤسسة‌ آموزشي‌ و پژوهشي‌ امام‌ خميني‌، شماره‌ 8، آبان‌ 1381. 13ـ موسوي‌، سيدرضا، آشنايي‌ با نهضت‌ حسيني‌، انتشارات‌ دانشگاه‌ فردوسي‌مشهد، چاپ‌ اوّل‌، بهار 1381. 14ـ موسوي‌، سيد مهدي‌، «نگاهي‌ به‌ قابليت‌ها و روش‌هاي‌ بهره‌ برداري‌ ازنهضت‌ عاشورا»، مجموعه‌ مقالات‌ دومين‌ كنگرة‌ بين‌المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌عاشورا، مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌، جلد دوم‌، بهار 1376. 15ـ مطهري‌، مرتضي‌، حماسة‌ حسيني‌، انتشارات‌ صدرا، جلد اوّل‌، دوم‌ و سوم‌،چاپ‌ دهم‌، 1372. 16ـ نصري‌، محسن‌، «روي‌كرد جامعه‌شناختي‌ به‌ نهضت‌ عاشورا»، مجموعه‌مقالات‌ دومين‌ كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا، مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشرآثار امام‌، جلد دوم‌، بهار 1376.
17ـ وفايي‌ سعدي‌، خسرو، «واقعيت‌ و آرمان‌ در قيام‌ عاشورا»، مجموعه‌ مقالات‌دومين‌ كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا، مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌،جلد اوّل‌ بهار 1376. 18ـ هديان‌ رستاني‌، الهه‌، «نقش‌ امام‌ خميني‌ در احياي‌ تفكر ديني‌ متأثر ازعاشورا»، مجموعه‌ مقالات‌ دومين‌ كنگرة‌ بين‌ المللي‌ امام‌ خميني‌ و فرهنگ‌ عاشورا،مؤسسة‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌، جلد اوّل‌، بهار 1376.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانمی که در جشن خیابانی و مهمانی یک کیلومتری عید سعید غدیر شهر پرند گفته بود دوست دارد چادر سر کند ، در روز تولدش چادری شد و یک سفر کربلا و نجف به وی هدیه داده شد. محتوای ثامن این کانال مخصوص جهادگران تبیین است https://eitaa.com/samen_pirbakran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگی زیبا از تجمع و جشن بزرگ خانواده های آسمانی 🔰این تجمع روز جمعه به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور اقشار مختلف در پارک میثم شهر فلاورجان برگزار گردید.
هدایت شده از کانال عصر امید
۳ روز مانده تا حماسه حسینی @asromid
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️چرا ما باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشیم ؟ ⏯آیه «....لا اکراه فی الدین ...» را زیاد خوانده و شنیده و دیده آید.اما معنای که عامه مردم از این آیه استنباط می کنند،دقیق و واقعی نیست!از این آیه فقدان اجبار و اکراه در پذیرش دین برداشت میشود! اما وقتی کسی وارد یک دین میشود ،رعایت قوانین آن برای او لازم است و نمی‌تواند بخشی نگر باشد یعنی بخشی از دین را انتخاب کرده و بخشی دیگر را رها کند... _از طرف دیگر احکام اسلامی دو جنبه دارند :جنبه فردی و جنبه اجتماعی. _حجاب هم مانند دیگر واجبات دینی بر همه مسلمانان واجب است ؛اما اجباری در اجرای آن در حوزه فردی وجود ندارد.برای نمونه اگر کسی در خانه خود یا مهمانی خصوصی ،در جلوی نامحرم حجاب نداشته باشد ،گناه کرده است ،اما کسی از او بازخواست نمی‌کند ؛مانند کسی که واجب مهمی را مانند نماز ترک کند! _اما در جایی که امور جنبه اجتماعی پیدا میکند وضع فرق میکند ؛ زیرا کارها و افعال ما فقط به خود ما مربوط نمیشود و بر روی دیگران و جامعه هم اثر می‌گذارد!!! _به همین دلیل در همه کشورها قوانین اجباری برای پوشش وجود داشته و دارد،فقط مسئله این است که مقدار این پوشش تفاوت می کند؛ چرا که پوشش هر فرد در اجتماع و کوچه و خیابان و...روی دیگران هم اثر می‌گذارد... _ بنابراین چیزی به نام حجاب اجباری وجود ندارد!!!و آنچه در بخش اجتماعی مطرح است ،پوشش الزامی است که در همه کشورها وجود دارد و طبیعتاً در کشور ما با اکثریت جمعیت مسلمان ،مبنای این قانون پوشش ،قوانین اسلامی هستند... _از سویی ما در حوزه پوشش هم در این کشورها با یک قوانین ویژه روبرو هستیم.با اینکه در حوزه فردی خود بابت هر پوشیدنی آراد هستند ولی در مراکز عمومی مانند دانشگاه و خیابان و...ملزم به رعایت ضوابط عمومی هستند. _برای نمونه دانشجویان ملزم به رعایت قوانینی در حوزه ضوابط پوششی با عنوان «student dress code»هستند،که به اطلاع دانشجویان و دانش آموزان می رسد.مثلادر دانشگاه آکسفورد قوانین ذیل برای دانشجویان لازم الاجرا است : الف:هیچ دانشجویی اجازه پوشیدن لباس تنگ و خارج از عرف را ندارد؛ و دختران اجازه پوشیدن لباس کوتاه بالای زانو ،باز و بدون آستین را ندارند. ب:پسران دانشجو نیز اجازه بلند کردن ریش و مدل های موی نامناسب را ندارند. ج:تمام دانشجویان دختر و پسر موظف به انتخاب کت و شلوار یا کت و دامن بلند با پیراهن سفید هستند ؛ پسران باید از پاپیون یا کراوات مشکی و سفید و دختران از جوراب مشکی استفاده کنند. 🟢 نتیجه گیری پس حوزه اجتماعی هر کشوری با حوزه فردی و خانوادگی آن متفاوت است.و آنچه ضوابط اجتماعی را مشخص می کند ،ارزش ها و هنجارهای عرفی ،شرعی و قانونی آن کشور است. در جمهوری اسلامی ایران آنچه حجاب نامیده می شود بر اساس سه مولفه ( ارزش ها و هنجارهای عرفی و آموزه های شرعی و قانونی)است یعنی افزون بر دستور دینی و مسائل قانونی ،اگر به تاریخ ایران و آثار بجای مانده از دوره باستان تا کنون نگاه کنیم می‌بینیم که نخستین ساکنان آریایی زنان شان پوشیده بودند و پیراهن و شلوار های بلند به تن داشته اند( تخت جمشید و سنگ نوشته های آن موید این مطلب است) _تاریخچه غرب نشان می دهد پوشش موجب تکریم زن و عدم پوشش منجر به تقلیل کرامت زن به مثابه کالای مصرفی و جنسی میشود.چنانچه در المپیک اخیر تیم ژیمناستیک زنان آلمان با لباسی در المپیک شرکت کردند که از مچ تا گردن را می پوشاند و آستین های تا زیر مچ دارد.در مواجهه با علت و چرایی این قضیه آلمانی ها گفتند قصدشان از انتخاب این لباس این بوده که با نگاه جنسیت زده به ورزش مقابله کرده و مانع از نگاه جنسیتی به زنان شوند... 🖌سهراب خلیلی هفته گرامی داشت عفاف و حجاب تیرماه ۱۴۰۲
هدایت شده از کانال عصر امید
🌱باهم شیرحلال مادران تاثیرکرد 🌹بچه ها دارن از بازارپرچم میخرند 🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴 @asromid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این نوحه به عنوان نوحه سراسری در ایام محرم در دفاع از حجاب وعفاف خوانده خواهد شد. لطفا در تمامی گروه ها پخش شود؛ تا مثل سرود سلام فرمانده بازتاب گسترده داشته باشد. شما هم با پخش در ثواب شریک شوید. 🔴 https://eitaa.com/madahanpirbakran
|علویات|: به امیرالمومنین(ع) عرض کرد؛ سفارش و نصیحتی به من نمایید. فرمود: سفارشم به تو این است؛ که کار خیر و نیک خود را هر قدر زیاد هم بود، هرگز زیاد نشمار و را هر قدر هم کوچک بود، آن را اندک ندان! _تحف‌العقول،صفحۀ۲۰۲ |علویات|: ●آقا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام): صرفاً به دلیل اتهام کسی را سرزنش نمیکنم؛ و صرفاً به دلیل و حدس کسی را عِقاب نمیکنم! @alaviaat | شرح‌نهج‌البلاغه،ج۳ص۱۴۸ |علویات|: ●آقا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام): چیزی را که نگو، و همینطور همه‌ی آنچه را هم که می‌دانی نگو! @alaviaat | نهج‌البلاغه،حکمت۳۷۴ |علویات|: وقتی میخواهیم شکر یا برنج وزن کنیم با ترازو وزن میکنیم، دمای هوا را با دماسنج اندازه میگیریم و... اما اگر بخواهیم انسانی را بسنجیم؛ او را با (ع) میسنجیم. ما شیعه و پیرو علی(ع) هستیم مردم اعمال ما را به حساب او میگذارند! _امام‌موسی‌صدر |علویات|: ●آقا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام): هر مردی نسبت به رفتاری که با داشته باشد؛ مورد بازخواست قرار خواهد گرفت. @alaviaat | غررالحکم،حدیث۶۳‌۶۷ |علویات|: ●آقا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام): بدهی زیاد راستگو را به دروغگو تبدیل میکند و باعث میشود کسی که همیشه به تعهداتش عمل میکند، کند. @alaviaat | غررالحکم،حدیث۶۱‌۷۸ |علویات|: بعد از جنگ احد، بدن او ۹۰ زخم کاری برداشته بود طوری‌که وقتی پارچه مرهم را از زخمی وارد میکردی، از زخم دیگر خارج میشد! راوی میگوید با پیامبر به عیادت او رفتیم، طوری روی قالیچه چرمی افتاده بود که انگار قطعه‌ای گوشت تکه تکه شده باشد نمیشد او را بلند کرد و روی بستر گذاشت! پیامبر از حال او به گریه افتاد؛ و گفت: یا ابالحسن؛پاداش کسی که مثل تو جهاد میکند چیست؟! در همان روز پیامبر با اصحاب مجلسی داشت که علی(ع) فرمود: من با شما می‌آیم پیامبر فرمود: با این حال؟! گفت: بله، پدر و مادرم ب فدایت؛ حتی اگر مرا روی شانه حمل کنند هرگز تنهایت نمیگذارم....! این بود فداکاری و جهاد علی برای اسلام!
هدایت شده از کانال عصر امید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 مجری می‌پرسه : مگه دامن‌های کوتاه و شلوارهای تنگ چه مشکلی دارن؟ 🔹 پاسخ جالب محمدعلی کِلِی ، قهرمان بوکس جهان رو ببین و صفا کن ! 🌺 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌺 @asromid
|علویات|: معاویه: ما سحر و جادو چه داریم که اعجاز ذوالفقار علی را باطل کند؟! عمروعاص: جهل مردم را...! |علویات|: ●آقا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام): چه بسیار که از فامیل بهتر است! @alaviaat | غررالحکم،حدیث۶۵‌۰۵ |علویات|: فرمود: به آنچه که به آن نداری، احساس نزدیکی بیشتری کن تا چیزی که به آن امیدواری! |غررالحکم،حدیث۵۵‌۹۳ |علویات|: علی تنگ نظرانه و به طور مطلق مخالف زندگی دنیوی و دنیا نبود! زیرا دنیا دو گونه است؛ یک دنیا را انسان به خدمت میگیرد یک انسان دنیارا به خدمت میگیرد! دنیایی که نعمتی از نعمت های خداست در نظر او گوارا و شیرین بود و از دنیایی که رای در آن جریان نداشت؛ و دنیایی که معبود و صاحب انسان شود، تنفر داشت... _امام‌موسی‌صدر |علویات|: ●آقا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام): هر چقدر زمان با هم بودن طولانی تر شود؛ محکم تر میشود. @alaviaat | غررالحکم،حدیث۶۴‌۶۸
هدایت شده از 🇮🇷 کانال رسمی حامد سبزی پور 🇮🇷
Moseme gham solo.mp3
15.6M
🔉 ⚫️⚫️⚫️ مـــوســم غـــــم شـــد بـــاز مــحـــــرم شــــد موسم زنجیر و طبله ماهه ماتم شد دوبـاره مـادرم تـنـم کرد لباسه مشـکیـه عـزاتو روو شونه م انداخته با گریه بـابـای مـن شـالـه عـزاتو 🏴🏴🏴🏴 شعر و نوا تنظیم بهترین مداحی به روز را از این کانال تهیه کنید عضو شوید 👇👇👇 https://eitaa.com/madahanpirbakran
📣📣📣 مهم و فوری 🆘 🔔 فارس من منتشر کرد 🇮🇷 🖌 فقط با یک امضا از اقدام شجاعانه و انقلابی سردار رادان حمایت کنید ✅ ضد انقلاب سعی داره از الان برای ناامن کردن جامعه در شهریور اقدام کنه. با حمایت از پویش زیر فتنه دشمنان را خنثی کنید: https://www.farsnews.ir/my/c/209700 این پویش را برای همه دوستاتون بفرستید. برای تمام کسایی که فکر می کنید برای حجاب دغدغه دارن و احتمال می دید که امضا کنه بفرستید. یاعلی
قابل توجه عزاداران حسینی شهر اصفهان همایش شیر خوارگان حسینی، همزمان با مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام، در اولین روز جمعه ماه محرم الحرام، مصادف با ۱۴۰۲/۰۴/۳۰ از ساعت ۸ صبح در گذر فرهنگی چهار باغ فرهنگی چهار باغ اصفهان برگزار خواهد گردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄•●❥ امام حسین علیه السلام: إِيّاك اَنْ تَكُونَ مِمّنْ يَخَافُ عَلَى الْعِبَادِ مِنْ ذُنُوبِهِمْ وَيَاْمَنُ الْعُقُوبَةَ مِنْ ذَنْبِهِ. مبادا از كسانى باشى كه از گناه ديگران بيمناكند، و از كيفر گناه خود آسوده خاطرند. 📚تحف العقول، ص۲۷۳ ┄•●❥ 🕊 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛📛📛📛❇️❇️❇️❇️ همین الان نیت کن امسال تمامی اعمال از و زنی و خرج دادن فقط برای فرج زهرا عج تعالی فرجه الشریف باشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاروان امام حسین علیه السلام ❇️ چرا طرماح بن عدی، بین شهدای كربلا نبود ؟ ❇️ نکند شب و روز ما بگذرد و یاد امام زمانمان نباشیم 🎙 حجت الاسلام عالی تانیایی گره از کار بشر وا نشود 🏴🕯🏴🕯🏴🕯
هدایت شده از خیریه شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان
🏞مرکز نیکوکاری خیریه شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان آماده دریافت کمک ها شما مردم خط شکن و ولایت مدار جهت کمک به نیازمندم در ماه محرم و صفر هستیم 💳6037-9979-5041-1455 ☎️03137420060 📱09232104228 ۰۹۱۳۱۳۵۲۲۶۴ 📱 لطف کنید مبلغی که به نیازمندان کمک می کنید حتما به این شماره پیام بدهید یا فیش واریزی در روبیکا یا ایتا ارسال کنید 09130857625 💐 https://eitaa.com/kheiriyeh_shohaday_khatshekan