9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ/ نبض صبح
💠 موضوع: آمریکا چگونه بی صدا مردم را میکشد؟!
🔸🌺🔹
❇️بخش قایل توجهی از تحقیقات علمی در آمریکا توسط سازمان سیا و ارتش آمریکا با هدف ساخت سلاح های بیولوژیک و شیمیایی، اختراع داروهایی برای گرفتن اعتراف از متهمان و دستیابی به نسل های جدیدی از مواد مخدر صورت می گیرد.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رحیم پور ازغدی: یه طرز تفکری وجود داره که میگه کلا فیتیله رو بکشیم پایین، اصلا کل جهان اسلام رو بِدیم بره؛ اینا موشک و هستهای هم میدن میره...
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بخش های سانسور شده از مستند یک ملت
🔹به سخنان سنگین شهید بهشتی دقت کنین
اگر الان زنده بود اونایی که بهش میگن شهید تهمت
امروز بهش میگفتن ضد انقلاب
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
12.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 استقلال سیاسی امروز ایران، در جهان بینظیر است
🔹دوست و دشمن اعتراف دارند که ایران مستقلترین کشور جهان است. ایران به هیچ وجه از کشورهای استعمارگری مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه دستور نمیگیرد.
🔸مردم ایران استقلال، حریت، آزادگی خود را از امام حسین (ع) دارند.
🔹آمریکا تحریم، جنگ، کودتا را تحمیل میکند اما مردم ایران سعی میکنند آزاده زندگی کنند و زیر یوغ دشمنان نروند.
🔸 استاد حسن عباسی
📍 استقلال ملی و دشمنانش - ۳۰ دی ماه ۹۹
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
🔴 پیام انفجار کشتی اسرائیلی در خلیج عمان
✍️ #علیرضا_تقوی_نیا
🔹 یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی در خلیج عمان هدف حمله یک عامل ناشناخته قرار گرفت و منفجر شد .
🔸 هنوز مشخص نیست علت این انفجار چیست اما مجموعه براهین موجود بر عمدی بودن این رخداد حکایت می کند.
✅ در این زمینه چند نکته باید ذکر گردد؛
1️⃣ در ماههای گذشته مکررا از منابع مختلف در خصوص عدم تحمل حضور رژیم صهیونیستی در اطراف ایران ( به هر گونه ای که باشد ) هشدار داده شده است .
2️⃣ منطقی نیست که رژیم صهیونیستی تجاوزات متعددی به محور مقاومت در سوریه بنماید لکن انتظار پاسخ در زمان و مکان مناسب نداشته باشد.
3️⃣ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید ملتفت باشند عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست و دیر یا زود همکاران دولت اسرائیل به هر نحوی از انحاء متنبه خواهند شد .
4️⃣ در سالهای اخیر در خلیج فارس کشتی های تجاری یا ناقل مواد سوختی ، دچار سانحه نشده اند که نشانه امنیت کامل این شاخاب برای تجارت بین الملل است .
5️⃣ به رسمیت شناخته شدن توسط برخی از دولتهای عربی خلیج فارس نمی تواند برای این رژیم تولید مشروعیت نماید و کشورهای اسلامی از کویت و پاکستان گرفته تا یمن و ایضا سوریه و لبنان حاضر به پذیرش آن نیستند .
6️⃣ دست هسته های مقاومت در نقاط حساس و آبراه های مهم برای ضربه زدن به منافع رژیم صهیونیستی کاملا باز است و دریای سرخ ، خلیج فارس ، دریای عمان ، دریای عربی و مدیترانه برای اسرائیلی ها می تواند هر لحظه ناامن شود.
#اسرائیل & #محور_مقاومت
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلاهبرداری ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از مردم
🔹۲ اسفند ۹۹ | قاضیزادههاشمی، نایبرئیس مجلس: "عظیمترین پرونده کلاهبرداری دولتی با سندسازی قانونی، اتفاق افتاده؛ بدون اینکه به مردم اطلاع بدهند پرداخت ۵۰۰ هزار تومان باقی مانده سهام عدالتشان، ارزش ۷ میلیون تومان در پی دارد؛ فقط تعداد محدودی حدود ۴۰۰ هزار نفر مطلع زرنگ، این سهم را پرداخت کردند و ۴۵ میلیون نفر سرشان بی کلاه ماند
🔸حداقل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد این تخلف است؛ همین سبدهای پالایشی، بخش ارزنده سهام عدالت، مال مردم است که دارد به خود مردم فروخته میشود"
🔹به عبارتی، قبل از اینکه به مردم بگویند سهام عدالت آنها در این دولت، چقدر میارزد، گفتند که ۵۰۰ هزار تومان از سهم یک میلیونی تومانی سهام عدالتتان را اگر میخواهید، باید ۵۰۰هزار تومان بدهید! مردم هم که نمیدانستند اگر این ۵۰۰هزار تومان را بدهند ۷میلیون تومان گیرشان میآید، پولی ندادند؛ دولت هم، با این ادعا که خود مردم نخواستند، نصف سهام عدالت آنها را تصاحب کرد!
🔸حالا بماند که قرار بود از محل سود آن ۵۰۰ هزار تومان اولیه، سهم دوم پرداخت شود
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
#رشته_توئیت از #کریس_مورفی
🔴 توافقی بهتر از برجام وجود ندارد و دولت بایدن نباید از برداشتن گام اول بهراسد
🔹 شروط اصلی مندرج در توافق هستهای ایران، جهان را به مکان امنتری تبدیل کرد. به همین دلیل است که آغاز مجدد این توافق از طریق "تبعیت دربرابر تبعیت" در قیاس با یک توافق جدید یا متفاوت، بهترین راه است. دلایل من به شرح زیرند:»
1️⃣ توافق ایران، آمریکا/اروپا/روسیه/چین همگی را در یک سوی سیاست [در قبال]ایران قرار داد. خروج از این توافق، آن ائتلاف را از بین برد. بدون تشکیل مجدد این گروه نمیتوانیم در خصوص برنامه موشکی یا تأمین مالی تروریسم از سوی ایران کاری پیش ببریم و بازگشت سریع به برجام این کار را انجام میدهد.
2️⃣ به علاوه، با تداوم تحریمهای دوره ترامپ، ایران بهدنبال بیثبات کردن منطقه در ایران، یمن، سوریه و ... خواهد رفت. نئوکانها میگویند مادامی که تحریکات ایران ادامه دارد نمیتوان مذاکره کرد، اما این مزخرفات همیشگی آنها است. باید به تنشزدایی بپردازیم و برجام این کار را انجام میدهد.
3️⃣ بازگشت به میز مذاکره و اینکه از ایران تقاضا شود به توافق گستردهتری بر سر مسائل هستهای، موشکی و تروریسم برسد، اظهار فضل تازهواردها است. [مایک]پامپئو تلاش کرد همه را یکجا درنظر بگیرد و به شکل افتضاحی شکست خود. چرا شکست مجدد را انتخاب کنیم وقتی که توافق هستهای قابل استفاده است؟
4️⃣ "تبعیت در برابر تبعیت" راه درست است و آمریکا نباید از پیشقدم شدن بترسد. اگر تحریمها را برداشتیم و ایران عمل متقابل خود را انجام نداد، هر زمان که بخواهیم میتوانیم تحریمها را برگردانیم.
5️⃣ من ذاتاً به تیم بایدن در دنبال کردن مسیر صحیح اعتماد دارم، اما زمانی که مسیر بازگشت به برجام با پیچیدگی کمتر مقابل چشمان ما است چه لزومی دارد این شک را مطرح کنیم که آیا بازگشت به برجام عملاً نیازمند دور جدیدی از مذاکرات است یا اینکه آیا مذاکرات ممکن است یک تله باشد.
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
🔻 روزنامه اصلاحطلب ابتکار: حالا که اعتراف کردین، پس به ما هم بگید، دلار رو دم انتخابات چند میخواهین بفروشین، خودمونو آماده کنیم؟!
🔹 ۱۰ اسفند ۹۹ | علی مروی، تحلیلگر مسائل اقتصادی: "اظهارات واعظی، رییس دفتر روحانی نشان داد که دولت روحانی در بازار ارز دخالت میکند و بانک مرکزی هم نتوانست سخنان رئیس دفتر روحانی را توجیه کند؛ من گمان میکنم دخالت دولت در افزایش نرخ ارز دیگر شائبه نبوده و ما اینروزها با اعتراف روبهرو هستیم"
👈 "اکنون پس از تمام صحبتها باید پرسید که آخر این ماجرا چه میشود؟ اگر نرخ آنقدر دستوری تعریف میشود پس نرخ دم انتخابات چگونه خواهد بود، نرخ هنگام تحویل دولت چقدر میشود و پایان نرخ دستوری کجاست؟ باید پاسخ این پرسشها مشخص شود تا مردم و فعالان اقتصادی بتوانند برای آینده خود برنامهریزی کنند"
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
15.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌🎥 چرا از جمهوری اسلامی دفاع می کنی؟!!
❗️زمان شاه، مردم همه متدین بودن، و این حکومت اومد و مردمو بی دین کرد!! 😒
♦️ این کلیپو ببینید تا متوجه بشید چه اشتباهی میکنید!!
حتما تا آخر ببینید
#دفاع_از_جمهوری_اسلامی
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
📍وقتی رئیس جمهور محترم تو چشم ملت نگاه میکنه و میگه؛ ما بعضی قیمتها رو جوری بالا بردیم که هیچکی متوجه نشد و آب از آب تکون نخورد!
۴۴۰۰ تومن شده ۱۷٬۳۰۰؛
بیشتر از ۲۹۳٪ تورم فقط توی قیمت کیسه زباله!
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن
@atash_be_ekhtiar21
۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۶:۰۱
استاد ایرانی کالج کانترا کاستای در گفتوگو با مهر:
انسان مدرن غربی دوباره بت شده است/تجربه ایمان به خدا بعد از پوچی
انسان مدرن غربی دوباره بت شده است/تجربه ایمان به خدا بعد از پوچی
انسان مدرن غربی دوباره بت شده و در فلسفه خودآئین غرب او بت است، چون خود بر خویش قانون و در این دیدگاه دینی او بت است، چون خود بر غرور کمال خویش و آینه شدن برای خداوند متمرکز است.
به گزارش خبرنگار مهر، امروزه بشر مدرن، تنها و پوچ گرا شده است و این نتیجه فاصله گرفتن بشر از امر قدسی و متافیزیکی است که ریشه در دوران مدرن دارد و شاید بتوان گفت نقطه آغاز آن را از فلسفه دکارت دارد، اما اگر بخواهیم به صورت تاریخی این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم به دورانهای پیش از این می رسیم. در گفتگو با اسدالله رحمان زاده کبیر، استاد فلسفه کالج کانترا کاستای آمریکا به بررسی این روند پرداختیم که اکنون از نظر شما میگذرد:
بخش قبلی گفتگو را اینجا بخوانید:
*آقای رحمان زاده! شما بر خوانش تحت اللفظی قرآن کریم نقد داشتید، میتوانید با ذکر مثالی فهم خود را از آیات قرآن نشان دهید؟
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان. الَّذِینَ کَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ کسانی که کفرورزیدند و از راه خدا بازداشتند، اعمالشان را تباه کرد. وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَهُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ و کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته کردند، و به آنچه بر محمد فروفرستاده شده -که حق است و از جانب پروردگارشان باور داشتند، گناهانشان را زدود و کار و بار ایشان به صلاح آورد.
عجیب است که وقتی این آیات را دگرگونه، یا شاید میتوان گفت، برعکس میخوانم. اضل (تباهی) عمل همان کفروا و صدوا (اعراض کردن و سد کردن) است و برای مؤمنان، همان ایمان و عمل صالح زدودن (کفر = پوشاندن) بدیهایشان است. نکتهای که برای من سنگین بود این بود که چطور همه اعمال آنها که از خداوند اعراض میکنند تباه و همه اعمال مؤمنان به سبب ایمان و عمل صالح آنها پاک خواهد شد؟ این به نظر کمی غیر منصفانه میآید. حال مسئله کمی برایم روشنتر است. این تباهی کلی است و از اعراضی کلی بر میآید و آن «کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ»: پوشاندن به معنای پاک کردن یا زدودن «اثر» اعمال بد از توجه مثبت و چرخش کلی به سمت خداوند میآید.
*آیا میتوان از «ذات» اعمال یا فرد سخن گفت؟
درک مشخص از حقّ به معنای دیدن حقّ به عنوان محل قدرت صرف نیست. بلکه حقّ یک مفهوم هزار تو است. آن کس که از این حقیقت هزار توی انضمامی روی بر می تابد در هزار توی اعمالش منعکس میشود. آیا میتوان گفت: جوهر یا ذات اعمالش تباه میشود؟ اما «جوهر» یا «ذات» در اینجا چه معنایی دارد؟ توجه کنید که معنای آن باطن خراب نیست. اینکه هیتلر هیتلر شد برای خداوند آشکار بود، اما هیتلر از طریق اعراضش از آیات خداوند و سپس جنگیدن بر علیه آن هیتلر شد. بنابراین این «ذات» به اعراض انضمامی کافر از حقّ بر میگردد، که خود این اعراض مانند اثر دومینویی تمام اعمالش را رقم و رنگ میزند و اینگونه قدم به قدم قلبش سیاه میشود.
درک این گونه «ذات» که به نحوهای (چگونه ای، وجود) مشخص بر میگردد، مهم است. برای اینکه ما را از تفکر انتزاعی چیستی (ماهیت) عمل در مفهوم انتزاعی «ذات» به چگونگی انضمامی آن به عنوان «چرخش جهت دهنده» هدایت میکند. اما در آیه اول، خداوند زمان گذشته بکار میبرد: أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ، یعنی اعمالشان را تباه کرد. یعنی هنوز امید هست که توبه کنند (چرخش جهت دهنده به سمت حقّ). توجه کنید که، به عقیده راغب، صد و صدود گاهی به معنی اعراض و انصراف و گاهی به معنی منع و برگرداندن است. بنابراین در خود کلمه «صدوا» این بر عکس خواندن مستتر است. از آنجا که از حقّ اعراض میکنند مبدل به سد کننده حقّ میشوند و همین اعمالشان را تباه میکند. شاید بتوان برای ساده کردن مطلب گفت: ذات اعمال بد (سیئات) و گناه (ذنب) نه شیئت و عینیت objectification، بلکه فعل (و نه اسم) «اعراض کردن یا چرخش جهت دهنده» از حقّ است. آیه بعد این برعکس خواندن را توضیح میدهد: ذَلِکَ بِأَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا اتَّبَعُوا الْبَاطِلَ وَأَنَّ الَّذِینَ آمَنُوا اتَّبَعُوا الْحَقَّ مِنْ رَبِّهِمْ کَذَلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ لِلنَّاسِ أَمْثَالَهُمْ این از آن است که کافران از باطل پیروی کردهاند، و مؤمنان از حق پیروی کردهاند که از جانب پروردگارشان است، بدینسان خداوند برای مردم مثلهایشان را میزند.
حقّ امری انضمامی است، نه صرفاً نظری. حقّ در اینجا و در این مقام و موقعیت و موضع و محل انضمامی، خودِ خداوند است. یعنی این همان جایی است که شفافیت و راستی و عمل صالح و گف
تار نیک و پندار نیک است. از اینجا گزارههای نظری-ذهنی حقیقت ریشه میگیرند. در همین جا فرد از خواب «داشتن حقّ بودنش» بیدار میشود و می فهمد که هستی به او «اهدا» شده است. یعنی یک جابحایی یا گشتالت سویچ در توجه فرد از «داشتن حقّ بودن» به «عطیه حقّ بودن به او» روی میدهد. از طرف دیگر، باطل امری انضمامی است، نه صرفاً نسبی و نظری. باطل در اینجا و در این مقام و موقعیت و موضع و محل انضمامی، باطل وجود دارد، به نحوی متجسم و ملموس چون «ضدحقّ». یعنی باطل است همان جایی است که توهم «داشتن حقّ بودن» شکل میگیرد. پس پردهای بر قلب فرد فرو میافتد (کفر = پوشاندن). سپس در همین نقطه که از نفی حقّ انضمامی شروع میشود، دروغ و تظاهر باطنی آغاز میگردد.
*دروغ و تظاهر باطنی چیست؟
از اینجا شروع میشود که فرد حقیقت انتزاعی را جای حقیقت انضمامی قرار میدهد. باطل از آنجا شروع میشود که فرد در نوعی بت پرستی خفیه به درون گزارههای خویش خیره میشود و مرکز ثقل حقیقت را ذهن خویش یا زبان یا هستی می بیند. این همان جایی است که نطفه غرور بسته میشود. در این نقطه به بعد فرد ریشه ملاک تشخیص کذب و صدق گزارههای فکری را، صرفاً و در سطحیترین لایه حقیقت، یعنی سنجش آنها با واقعیت بی جان میداند. و این واقعیت صرفاً به موفقیت عملی برای بقا و یا قدرت در این دنیا تنزل پیدا میکند. اینجا همان جایی است که علّت فاعلی یعنی «چگونگی روابط علّی و مکانیسم درونی تعامل ذرات یا اتم ها» جای علّت غایی مینشیند. در حالیکه حقیقت کاملاً بر عکس است.
* بعد از گرایش به خداوند و ایمان به خدا و آخرت و …، چه تحولی در زندگی شما روی داد؟
در پیری خداوند با ایمان جوانم کرده است. خجستهترین اتفاق زندگی من این بود که پس از بن بست فلسفی به خداوند روی کردم و او مرا وارد یک چرخش گشتالت کرد. به من نشان داد که فلسفه زندگی من تا آن زمان نوعی بت پرستی نزدیک ترین است. این نزدیک ترین «من و حقّ منست»، این بت پرستی خودآیین بودن منست، این بت پرستی طبیعت گرا بودن من است. این بت برستی این توهم بود که من با خویش و در خویش «حقّ بودن دارم». پس از شکستن این بتها، از نظر عملی، نه تنها کارکرد من ضعیف نشد بلکه آدم بهتری شدم. تمام عادات بدم را ترک کردم. پدر و همسر بهتری شدم، معلم فلسفه بهتری شدم، از آخرین تکنیکهای آموزشی و درسی استفاده کردم و میکنم. شاید بتوانم بگویم از نظر زندگی شخصی کمی موفق ترم، شادترم، مستحکم ترم، اما همه اینها آن چرخش گشتالت نیست که از آن سخن می گویم. موفقیت واقعی عملی زندگی که همه موفقیتهای بعدی و سلامت روحی-معنوی و روانی من مدیون آنست چرخش گشتالت به منشأ وجود بود و تسلیم شدن به او. این تسلیم شدن عین سلامت است.
وقتی که توهم تفرد مطلق و داشتن حقّ بودن خویش را در مقابل او قربانی کردم، زنده شدم. از نظر عملی این وضعیت بودن نه فقط آرامش بخش و حاصل بخش است، بلکه چرخش از حقیقت بت پرستانه انتزاعی به حقیقت انضمامی اوست. مانند بیماری روانی که برای اولین بار چیزها را همان طور که هستند می بیند. مانند کوری که ناگهان بینا شده است. مانند بیداری از یک کابوس. اما وقتی فرد از حقیقت انضمامی «او چون حقّ» دور میشود، این دور شدن بر همه برداشتها و گزارههایش سایه میاندازد و بنابراین دروغ و تظاهر قدم به قدم به درون قلبش رخنه کرده و آهسته آهسته به راه هلاکت میرود. این است که در انتهای آیه فوق، خداوند میگوید این مقایسه روند عملکرد حقّ و باطل مثلی است برای مردم. کَذَلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ لِلنَّاسِ أَمْثَالَهُمْ، و این گونه خداوند برای مردم مثالهایشان را میزند.
این مثال، نمونه انضمامی عملکرد حقّ و باطل است. در حقیقت، خداوند ما را به گشتالت سویچ در خوانش این روایت میخواند. یعنی به جای اینکه به حقّ و باطلی انتزاعی بپردازد، احوالاتشان را به شکل مشخص توصیف میکند. راغب میگوید: مَثَل (بر وزن فرس) قولی است درباره چیزی که شبیه است به قولی درباره چیزی دیگر تا یکی آن دیگری را بیان و مجسّم کند. در مقام مقایسه بین حقیقت انتزاعی و انضمامی ما نیاز داریم که از بت پرستی پرستش نزدیک ترین خود را وارهانیم و از توهم «موفقیت عملی» جامعه غرب خود را رها کنیم. مطمئناً پیشرفتهایی در مبارزه بر علیه تبعیض وجود داشته است: بر علیه برده داری و برای حقوق مدنی، حقوق زنان، و جنبشهای کارگری. شایسته است که مؤمنان از این دستاوردها یاد بگیرند.
*وضعیت دلزدگی و پوچی، وجه غالب مردم در غرب است، آیا واقعاً این گونه است؟
«انسان» مدرن امروزی دوباره بت شده است. در فلسفه خودآیین غرب او بت است، چون خود بر خویش قانون است و در این دیدگاه دینی او بت است، چون خود بر غرور کمال خویش و آینه شدن برای خداوند متمرکز است.
این رؤیا که «یک جامعه سکولار یک جامعه روشنگرتر، صلح آمیز و عادل خواهد بود»، در طی دو قرن تبدیل به یک کابوس شد: دو جنگ جهانی، جنگهای