eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
52.2هزار عکس
40.9هزار ویدیو
864 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدمت عزیزان توجه شود که آنچه برخی به اشتباه بعد از ایام ماه صفر انجام می دهند ،هیچ منبع معتبر و مستندی ندارد و متاسفانه گروهی ترویج می دهند. 1. ادامه دادن سیاهپوشی بعد از ایام ماه صفر به عنوان حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها (که زمان حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها حدود 50 روز بعد از رحلت رسول خدا بوه است ) 2. جشن گرفتن 9 ربیع به مناسبت سالروز مرگ خلیفه دوم و اشتباهی مضاعف به نام لعن علنی و یا لباس قرمز پوشیدن 3.مانند برخی از گروه های انحرافی و غالیان شیعی ،تمسک به حدیث «رفع القلم»کردن و کارهای ناشایست را برای خود مجاز نمودن لذا مراقبت نمایید.
⚡️نُهم‌ربیع مناسبتی از میراث غالیان(بخش اول) ✍️مهدی مسائلی روز نهم‌ربیع‌الاوّل نزد بعضی از شیعیان به روز کشته شدن خلیفهٔ دوم شهرت یافته است. دراین‌باره داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری نیز میان آن‌ها رواج یافته که بیشتر آن‌ها را می‌توان ساخته‌ و پرداختهٔ فرهنگ عوام دانست. اما با رجوع به کتاب‌های تاریخی به این مطلب می‌رسیم که تمامی آن‌ها به اتفاق اواخر ماه ذی‌الحجه را به‌عنوان ایام کشته‌شدن خلیفه دوم معرفی نموده‌اند و حتی یک کتاب را نمی‌توان یافت که ماه دیگری را برای این واقعه ثبت کرده باشد. افزون بر این بسیاری از بزرگان و علمای شیعه نیز هنگام بحث از قتل خلیفهٔ دوم، تاریخ آن را در ماه ذی‌الحجه دانسته‌اند و حتی بعضی با صراحت قتل او در روز نهم‌ربیع‌ نادرست دانسته‌اند. شیخ مفید، (درگذشت: ۴۱۳ق)، ابن ادریس حلی (د: ۵۹۸ق)، سید بن طاووس (د: ۶۶۴ق) علامهٔ حلی (د: ۷۲۶ق) شیخ ابراهیم بن علی کفعمی (د: ۹۰۵ق) تعدادی از این علما هستند. (برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به: مهدی مسائلی، نهم‌ربیع جهالت‌ها خسارت‌ها، نشر آرما، ص۱۲ تا۲۲) اما مستند اعتقاد به قتل خلیفه دوم در روز نهم‌ربیع چیست؟ این اعتقاد مستندی جز روایتی مشهور به «رُفع القلم» ندارد. این روایت به یکی از اصحاب امام هادی(ع) به نام احمد بن اسحاق نسبت داده شده است و از طریق او و از قول امام فضیلت‌هایی را برای این روز بر می‌شمرد. در ارزیابی این روایت باید گفت منبع آن کتاب‌های متأخر شیعه مربوط به قرن هشتم به بعد هستند که اتقان و اعتبار روایی ندارند. سند این روایت نیز از جهات مختلفی ضعیف و غیرقابل‌اعتماد است و افزون بر وجود راویان ناشناخته‌ای که منحصر به این روایت هستند، افتادگی تعدادی از راویان نیز بر ضعف آن می‌افزاید.(رک: همان، ص۲۲-۳۷) اما نکته مهم این‌که طبق تحقیقات انجام شده، روایت نهم‌‌ربیع برگرفته از کتاب‌های غالیان نُصیریه است که شواهدی در متنِ آن نیز این مطلب را تأیید می‌کنند. توضیح بیشتر اینکه: با بررسی کتاب‌های غالیان نُصیریه در می‌یابیم، نهم‌ربیع از اعیاد مهم این فرقه از غُلات به حساب می‌آید که امروزه به اسم علویون در سوریه شناخته می‌شوند. آقای عمیدرضا اکبری در کانال تلگرامی غلوپژوهی در یادداشت‌هایی عید نهم‌ربیع را در منابع نُصیریه بررسی کرده است. یادکرد از نهم‌ربیع در منابع نُصیریه مربوط به قرن سوم قمری و اوایل پیدایش این فرقه است. یکی از منابع متقدم نصیریه که به تفصیل به این موضوع پرداخته است، کتاب "سبیل راحة الارواح" معروف به "مجموع الاعیاد" نوشته ابی‌سعید میمون بن قاسم طبرانی نُصیری( 358-426هـ / 970-1035م) است. وی در ابتدای این کتاب نهم‌ربیع را در کنار نوروز و مهرگان از اعیاد فارسی برمی‌شمارد و سپس در یک فصل مُجزا دو روایت و دو دعا درباره این روز می‌آورد. یکی از روایت‌های ذکر شده توسط وی تقریباً همان روایتِ مشهوری است که ما در بالا از آن سخن گفتیم و به کتب شیعه امامیه راه یافته است. روایت دیگر که اعتقاداتی همچون تناسخ در آن وجود دارد، نیز با اين روايت از جهت گزارش‌گری هم‌سنخ است و از یک منشأ داستان‌پردازی برخوردار است. (طبرانی، مجموع‌الاعیاد، برلین: ۱۹۴۶، ص۱۳۱-۱۴۸) شاید کمرنگ بودن گزاره‌های غالیانه‌ مربوط به خداباوری امامان یا اموری همچون تناسخ علت راه‌یابی این روایت از نُصیریه به منابع امامیه بوده است. همچنین ناشناخته بودن اکثر راویان آن نزد امامیه، و وجود یک راوی عامی (محمد بن العلاء الهمدانی) و یک راوی امامی (احمد بن اسحاق)، نیز احتمالا در حساسیت‌زدایی و راه‌یابی آن به منابع متأخر بی‌تاثیر نبوده است. البته با دقت در متن این روایت، خصوصیات مربوط به غُلات نصیریه در آن مشهود است، از جمله اینکه در ابتدای آن آمده است که راویانش درباره ابوخطاب که یکی از بزرگان و اصحابِ سِر غُلات است، با هم اختلاف داشتند و از این جهت به احمد بن اسحاق مراجعه کردند. با این حال، غلات نشانه‌ی بارز و آشکاری در این روايت دارند که بر انطباقش بر آثار غالیان تردید باقی نمی‌گذارد و آن فراز معروف رُفع‌القلم در این روایت است. حقیقت این‌که غالیان در فرهنگ اسلامی به دو گزاره شناخته می‌شوند: ۱. اعتقاد به خداباوری نسبت به امامان یا شخصیت‌های برجسته اسلامی ۲. گذر از شریعت و نادیده گرفتن قوانین و دستورات الزامی و تحریمی دین( به اصطلاح حلال کردن حرام‌ها و ترویج فرهنگ لاابالی‌گری) البته غالیان این محتواها را با توجیهات و لطایفی در قالب روایت به فرهنگ اسلامی و مذهبی وارد می‌کنند، مثلاً با عنوان ظهور و تجلی خداوند، اعتقاد به خداباوری امامان را توجیه و ترویج می‌کنند. >>ادامه یادداشت در بخش دوم>>>
⚡️نُهم‌ربیع مناسبتی از میراث غالیان(بخش دوم) <<ادامه‌ی بخش اول<< در فرازی از روایت معروف نهم‌ربیع نیز به نقل از پیامبر(ص) به خدای متعال چنین نسبت می‌هد: «وَ أَمَرْتُ الْکرَامَ الْکاتِبِینَ أَنْ یرْفَعُوا الْقَلَمَ عَنِ الْخَلْقِ کلِّهِمْ ثَلَاثَةَ أَیامٍ مِنْ ذَلِک الْیوْمِ وَ لَا أَکتُبُ عَلَیهِمْ شَیئاً مِنْ خَطَایاهُمْ کرَامَةً لَک وَ لِوَصِیک‏؛ به فرشتگان نویسندهٔ اعمال دستور دادم به مدت سه روز قلم را از همهٔ مردم بردارند و هیچ چیزی از گناهان آنان را ننویسند، به کرامت تو و وصیت.» در این فراز غالیانه از روایت تأکید می‌شود: یک: قلم تکلیف از تمام خلق، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، سه روز برداشته می‌شود. ‏ دو: هیچ کدام از گناهان و خطایای آن‌ها ثبت نمی‌شود.(لَا أَکتُبُ عَلَیهِمْ شَیئاً مِنْ خَطَایاهُمْ) این جمله وسیله‌ای برای افراد لااُبالی تبدیل شده است تا حرمت بندگی خداوند را شکسته و هرآن‌چه می‌خواهند در این ایام انجام دهند. اما چه ظلم و خیانتی بالاتر از آن‌که این جملات را به بزرگانی نسبت دهیم که همواره می‌فرمودند: «لا تُنَالُ وَلَایتُنَا إِلَّا بِالْعَمَلِ وَ الْوَرَع ؛ به ولایت ما نتوان رسید جز با عمل نیک و پرهیزکاری و دوری از گناه». متأسفانه بعضی که به مناسبت پایه‌گذاری شده توسط این روایت دل‌بسته‌اند، تلاش زیادی در توجیه این تعبیر غالیانه دارند، و بدون توجه به منبع جعل آن، گاهی آن را با عنوان مهلت در توبه توجیه می‌کنند و گاهی آن را با شفاعت تطبیق می‌دهند. مواردی که نه با ظاهر این فراز هم‌خوانی دارد و نه با سایر نصوص قرآنی و روایی موافقت دارد. خلاصه آن‌که بعضی به خاطر یک دستمال قیصریه را آتش می‌زنند. حاصل سخن این‌که با بررسی کتاب‌های نصیریه به این نتیجه می‌رسیم که از همان ابتدای پیدایش جریان غالیانه‌ی نصیریه، نهم‌ربیع در میان آنها به عنوان یک عید معروف بوده است و سپس به مرور به آثار شیعه وارد شد. در زمان صفویه، با بالاگرفتن منازعات مذهبی شیعه و سنی، ترویج این مناسبت قوت بیشتری در امامیه پیدا کرد و با حمایت نهاد سلطنت، بعضی از عالمان نیز به دفاع از آن پرداختند. .........
نظر سیدبن طاووس درباره روز نهم ربیع الاول در کتاب اقبال الاعمال سیدبن طاووس (589-664 ه ق) [عید سرّ ] بدان درباره عظمت این روز روایت عظیم الشان داریم. و همچنین برخی از برادران عرب و غیرعرب را یافتیم که در این روز شادی به پا می کنند و می گویند این روزی است که هلاکت کسی که خداوند جل جلاله و رسولش (صلی الله علیه و آله) را سبک شمرده و با آنان دشمنی کرده است، در آن اتفاق افتاده است. من در میان تمام کتبی که جستجو کرده ام تاکنون هیچ چیزی که موافق با این مطلب و روایتی که شیخ صدوق (رضوان الله علیه) نقل کرده، نیافتم. پس اگر کسی می خواهد باید این روز را به طور مطلق و به عنوان سری که در آن نهفته هست، بزرگ بدارد و نه به آن عنوانی که گفته شد. به نظر من: همانطور که در کتاب التعریف للمولد الشریف از شیخ طبری امامی در کتاب دلایل الامامه نقل کرده ام، روز هشتم ربیع الاول، روز وفات مولایمان امام حسن عسکری (علیه السلام) است. پس وقتی که این روز روز وفات امام حسن عسکری علیه السلام است، پس ابتدای ولایت حضرت مهدی علیه السلام بر امت روز نهم ربیع الاول بوده است، پس چه بسا تعظیم این روز (نهم ربیع) به خاطر این وقت باشد و به خاطر عنایت کامل به مولای معظم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 پرچم سبز رضوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) برافراشته شد 🔹همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و پایان عزای شهادت امام حسن عسکری(ع)، پرچم سبز گنبد حرم مطهر رضوی جایگزین پرچم عزای آن امام همام شد.
💢 | حکومت مهدوی 🔹 «وَ نُـريُد اَنْ نَمُنَّ عَلىَ الذَينَ اسْتُضْعِفُوا فىِ الأُرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الوارِثينَ». 🔸 ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم. 📙 سوره قصص، آیه 5 🌸🎀 آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی عجّل‌الله‌فرجه گرامی باد 🎀🌸 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعه انگلیسی یعنی ؛ شیعه‌ی دعوا درست‌ کن! 🔻 رهبر معظم انقلاب: ما با کسانی که به عنوان طرف‌داری از تشیّع، احساسات برادران اهل تسنّن را برانگیخته میکردند برخورد جدّی کردیم؛ این باید همه‌گیر بشود.... ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 🔻 🔆
🔔 اطلاعیه درباره نقل قول مطالب غیر مستند از رهبر انقلاب 🚨 نقل قول مطالب غیر مستند از رهبر انقلاب اسلامی فاقد اعتبار است 🎙 نقل قول هر مطلبی از رهبر انقلاب اسلامی (تحت عنوان شنیده شده یا به شیوه‌های دیگر) در فضای مجازی بدون آنکه مستند به سند متقن باشد فاقد اعتبار است. مرجع رسمی انتشار اخبار، سخنان و دیدگاه‌های رهبر انقلاب اسلامی پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب است. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا عید الزهرا سند تاریخی دارد؟؟ حقیقت ماجرای عیدالزهرا و ابولولو چیست ؟ استاد نهج البلاغه استاد مهدوی ارفع پیشاپیش از صحنه های داخل کلیپ عذر خواهیم
مقام معظم رهبری: در شبکه های اجتماعی فقط به فکر خوشگذرانی نباشید.☝️ شما افسران جنگ نرم هستید🍃 و عرصه جنگ نرم، بصیرتی_عمار_گونه و استقامتی_مالک_اشتر_وار می طلبد..✌️ جنگ نرم مرد میخواهد.... دیروز نوبت شهدا بود در جنگ سخت.. وامروز نوبت ماست در جنگ نرم...
هرزگی در نُهم ربیع!.mp3
2.94M
▫️ هرزگی در نُهم ربیع! 👤 مرحوم شهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠☫﷽☫🌠 حقیقت ماجرای و ابولولو چیست ؟ نهم پیشاپیش از صحنه های داخل کلیپ عذر خواهیم
14010905_42869_128k.mp3
2.11M
🔹خب، گفتیم شیوه‌های دشمن را بشناسید. امروز مهم‌ترین شیوه‌ی دشمن، جعل و دروغ‌پردازی است. الان مهم‌ترین کاری که دشمن دارد میکند دروغ است. ▪️بیانات در دیدار بسیجیان ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
بیاناترهبرانقلابدردیدارائمهجمعهسراسرکشورموسیقی.mp3
949.8K
🔹جهاد تبیین را جدّی بگیرید، شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید. شبهه از جمله‌ی چیزهایی است که عرض کردیم مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانه‌ها دل بسته. ▪️بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
بیاناترهبرانقلابدرپایانمراسمعزاداریاربعینحسینیموسیقی.mp3
2.55M
🔹خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است. ▪️بیانات در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 انحرافی خطرناک 👇 🔻نمونه ای از انحراف حسن خمینی🔻 ✅ تفکر اومانیستی یعنی خدا را از صحنه زندگی مردم کنار گذاشتن ... 🔸انحراف احمدی نژاد هم از همین نوع تفکر است 🔸خلفای بنی امیه و بنی عباس با همین تفکر یازده امام معصوم را به شهادت رساندند 🔸 فاطمه زهرا سلام الله علیها را با همین تفکر به شهادت رساندند 🔹 تفکر اسلام وولایت فقیه بر مبنای مردمسالاری دینی است یعنی 👇 🔻ا داره حکومت توسط مردم بر مبنای اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اگر همه مخالف حکم خدا باشند، میتوان حکم خدا را حذف کرد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر صریح رهبرانقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیع‌الاول