eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
52.2هزار عکس
40.9هزار ویدیو
864 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏🇮🇷 *«آغاز دهۀ فجر و ورود امام خمینی(ره)»* ⏺️ زمان، چیرۀ چنگال‌های یخی و فسردۀ زمستان بود و خندۀ بهار سال‌ها بود که از لب‌های شهر کوچیده بود و جایش را به سوزناکی تب‌خال‌های اشک و حسرت داده بود. ⏺️ روزها در خلسۀ سکوت و انجماد، دست‌و‌پا می‌زدند و صبح، امیدی به رویِش دوباره نداشت و استقلال و آزادی، سرابی از الفاظ بکر بود که در دایرة‌المعارف طاغوت، بی‌معنا و گنگ مانده بود. ✴️ خورشید از آسمان سرزمین‌مان ایران، تبعید شده بود و مهربانی‌ها در ژرفای غمِِ نان و دردِ فقر و بی‌سوادی گم شده بود. استواری گام‌های مردان، افلیج شده بود و دست‌های وحدتِ آزادی‌خواهان در کرختی بندهای استبداد اسیر بود و جویبارهای زلال آزادی، رخوت‌زدۀ مرداب ظلم بود؛ اما سرانجام پس از سال‌ها انتظار و قرن‌ها ایستادگی در برابر دیو سیاهِ ستم، بغض فریادها شکست و واژۀ آزادی و استقلال در باغستان باور ایرانیان جوانه زد و فصلی سبز در تاریخ ایران رویید. ✳️ *روح خدای بهار در کالبد زمان دمیده شد* و خورشید نگاه خمینی (ره) از پس ابرهای تیره طاغوت و فرسنگ‌های دورِِ تبعید، طلوع کرد و شکوفایی رویش، در تن فسردۀ خاک جان گرفت و بهار پس از قرن‌ها انجماد و دل‌مردگی در تقویم ایران متولد شد. ❇️ *آری خمینی آمد!* در هیاهوی انتظار چشم‌های اشتیاق و کوچه‌های چشم به راه. خورشید وجودش بهمن دل‌های زمستان را ذوب کرد و آزادی را از جمود غل و زنجیر رهانید. ❇️ *به تبرک دستانش، جاودانه‌ترین بهار آزادی تاریخ، در تقویم سربلندی ایران شکفت و آزادگی، آیین جاویدان ایران شد، که تنها به ماندگاری ایران و شکوه یاد خمینی، «ایرانی» زنده است.* 📚 «حوزه.نت»
۵۸ 🔆 *«وَ الَّذِي قالَ لِوالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُما أَتَعِدانِنِي أَنْ أُخْرَجَ وَ قَدْ خَلَتِ الْقُرُونُ مِنْ قَبْلِي وَ هُما يَسْتَغِيثانِ اللَّهَ وَيْلَكَ آمِنْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَيَقُولُ ما هذا إِلَّا أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ»* 🔆 *«و آنكه به والدين خود گفت: افّ بر شما! آيا به من وعده مى‌دهيد كه (پس از مرگ از گور) خارج گردم، در حالى كه نسل‌هاى بسيارى پيش از من گذشته‌اند (و هرگز زنده نشده‌اند)؟ ولى والدين او، خدا را به فريادرسى مى‌خوانند (و به او مى‌گويند:) واى بر تو! ايمان بياور! قطعاً وعدۀ خداوند حق است، امّا او مى‌گفت: اين (وعده‌ها) جز افسانۀ پيشينيان نيست.»* 📗 سوره احقاف، آیه ۱۷ 💢 از جمله منکراتی که امروزه در بین مردم رنگ باخته است، رعایت نکردن ادب توسط کوچکترها نزد افراد بزرگتر است. ‼️ نسل جدید با فراگرفتن اندکی معلومات خود را مجاز به هتک حرمت بزرگترها می‌داند. افراد دیگر هم این عمل را نادیده می‌گیرند و از خصوصیات سن و ایام جوانی می‌شمرند. 🌀 برای مثال وقتی ماشین کم‌قیمتی با یک ماشین گران‌قیمت تصادف می‌کند علاوه بر مخارج تعمیر ماشین خود بایستی هزینۀ سنگین‌تری برای جبران خسارت ماشین گران‌قیمت پرداخت کند. علاوه بر این باید مبلغی هم بابت اُفت قیمت پرداخت شود. 🟥 *در نظام عالم، هتک حرمت بزرگترها هزینۀ زیادی دارد. اگر بزرگتری دلگیر شود تاوان سختی در پی خواهد داشت.* ممکن است مشکلات بزرگتری در زندگی فرد هتاک ایجاد شود؛ ازاین‌رو بهتر است بزرگترها ناراحتی خود را مطرح کنند و خطوط قرمز خود را برای آنان تبیین کنند. 💢 *هم عکس‌العمل نادرست جوان در برابر بزرگتر منکر است و هم بی‌تفاوتی بزرگترها نسبت به رفتار کوچکترِ هتاک، منکر است.* ✅ پس منع او از این عملکرد عملی معروف و لازم الاجراست. 💢 شاید بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی بزرگتر، از نظر جامعه گذشت و بزرگواری باشد؛ ولی این عمل طبق این آیه نکوهیده است. 🌀 همچنین اگر فردی به نظرات پیشینیان و عقاید گذشتگان توهین کند و آن را مربوط به زمان گذشته بداند، منکری بزرگ مرتکب شده‌است. مثلا اینکه فرد دین را محبوس در زمان ببیند و برای آن تاریخ مصرف بداند، منکری بزرگ است که امروزه نه‌تنها به این مسئله توجهی نمی‌شود؛ بلکه گاه مورد تأیید نیز قرار می‌گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹این کلیپ برای شناخت سید روح‌الله خمینی کافیست 🔹واکنش امام خمینی(ره) به تعابیر تمجید آمیز آیت الله مشکینی(ره) در مورد ایشان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌
💠 علی علیه السلام فرموده: هر کس به شرایط و لوازم حریت عمل کند، شایسته آزادی است و هر کس در انجام وظایف و مقررات آزادی کوتاهی نماید، به ذلت بردگی برمی گردد می گویند در دنیای کنونی این جمله زبانزد عموم مردم در کشورهای متمدن است که: در جامعه فرد حق دارد از آزادی به مقداری استفاده کند که مضر به آزادی دیگران نباشد. این عبارت کوتاه و جامع به مردم همه کشورهای متمدن فهمانده است که محدود کردن آزادی فردی و چشم پوشی از اعمال پاره ای از خواهش های نفسانی، شرط اساسی استفاده از زندگی اجتماعی است. کسی که می خواهد از مزایای تمدن بهره مند گردد و در جامعه با مردم زندگانی کند، باید آزادی خود را با آزادی دیگران تطبق دهد و تمایلات خویش را با توجه به مصلحت های جامعه اعمال نماید و اگر از این دستورات سرپیچی کند، مورد مؤاخذه قرار می گیرد و به تناسب تخلفش مجازات می شود. مدلول این عبارت، مطلب جدیدی نیست که تصور شود، دنیای متمدن امروز به تازگی آن را فهمیده و برای حفظ حقوق افراد جامعه و استقرار تمدن، عملا به کار بسته است. این موضوع در دنیای چهارده قرن قبل، در روزگار پایه گذاری تمدن اسلام مورد توجه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بوده و در کمال صراحت از آزادی های فردی مضر به حقوق و آزادی دیگران جلوگیری کرده است. امام باقر علیه السلام فرمود: سمرة بن جندب در محوطه ای که متعلق به یکی از انصار بود، درخت خرمای باروری داشت که راه ورود به آن محوطه، از خانه مسکونی همان مرد انصاری بود. سمره برای آن که به درخت خود سرکشی کند، بدون اجازه وارد آن خانه می شد و به محوطه می رفت. آن مرد انصاری که از عمل سمره ناراحت شده بود از وی خواست که هر بار قبل از ورود به منزلش اجازه بگیرد. ولی سمره به درخواست او توجهی نکرد و همچنان بدون اجازه وارد منزل می شد. مرد انصاری برای شکایت نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و جریان را به عرض رساند. حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم، سمره را احضار کرد و گفته های شاکی را به اطلاعش رساند و صریحا فرمود: هر وقت خواستی از منزل انصاری عبور کنی، اجازه بگیر! سمره از اطاعت امر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز ابا کرد و از قبول استجازه سر باز زد. حضرت با مشاهده این وضع پیشنهاد کرد که درخت خود را بفروشد و ضمنا برای آن که او را در انجام معامله تشویق فرماید، قیمت آن را به چند برابر بالا برد و سرانجام فرمود: به هر مبلغی که مایل هستی، آن را واگذار کن! سمره از معامله درخت نیز خودداری کرد و برای فروش آن هر چند به چند برابر قیمت حاضر نشد. سپس حضرت او را به جنبه معنوی متوجه کرد و در مقابل استجازه یا فروش درخت به وی وعده پاداش اخروی داد، ولی سمره باز هم نپذیرفت. فقال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم لأنصاری اذهب فافعلها و ارم بها الیه فانه لا ضرر و لا ضرار در این موقع رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به مرد انصاری فرمود: برو درخت را از ریشه در آور و نزد وی بینداز که اسلام دین ضرر نیست و قانون آسمانی آن، اجازه ضرر زدن ابتدایی یا انتقامی به کسی نمی دهد. با تحلیل این قضیه و توجه به نکات آن به خوبی روشن می شود که طبق مقررات اجتماعی اسلام، افراد جامعه در اعمال آزادی های فردی خود تا جایی مجازند که به آزادی دیگران ضرر نرسانند. اینک توضیح مطلب: 1. مردی از انصار در مدینه مالک محوطه ای است که خانه مسکونی اش در مجاورت آن قرار دارد و راه ورود به محوطه منحصرا از آن منزل است. 2 - سمرة بن جندب در آن محوطه درخت خرمایی دارد که بارآورده و مایل است تا برداشت محصول آن مکرر به سرکشی آن برود و هر بار باید از آن خانه رفت و آمد نماید. 3 - مرد انصاری قانونا در خانه خود دارای آزادی فردی است و کسی حق مزاحمت او را ندارد. 4 - سمرة بن جندب نیز از آن منزل حق عبور دارد و هر وقت مایل باشد، می تواند از حق خود استفاده نماید. 5 - برای آن که سمره از حق خود استفاده کند و به حق اهل خانه نیز ضرر نرسد، مرد انصاری از وی خواست که قبل از ورود به منزل اجازه بگیرد ولی سمره قبول نکرد. 6 - قضیه بن عرض رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم رسید و آن حضرت خواسته مرد انصاری را که بهترین راه برای حفظ حق دو طرف بود، تایید فرمود و صریحا به سمره امر کرد که قبل از ورود اجازه بگیرد و او همچنان از قبول آن ابا کرد.
7 - رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به منظور هماهنگ ساختن آزادی هر دو طرف، از در دیگر وارد شد و به سمره پیشنهاد فرمود که از حق مالکیت خود استفاده کند و درخت را بفروشد و برای آن که او را در این کار تشویق کرده باشد، تا در کمال رغبت و آزادی به معامله اقدام نماید، تعیین قیمت را، هر چند به چند برابر ارزش واقعی درخت باشد به اختیار او گذارد. به علاوه پیشنهاد خود را با وعده پاداش اخروی تایید فرمود، ولی سمره خودسر و لجوج از انجام معامله نیز سر باز زد. 8 - روش تند و خودسرانه سمره منافی با مقررات اجتماعی اسلام بود، زیرا حاضر نشد با استیفای حق خود، حق مرد انصاری را نیز مراعات نماید و آزادی خویش را با آزادی وی تطبیق دهد و چنین فرد متخلفی در جامعه استحقاق کیفر دارد. 9 - رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، برای کیفر سمره به مرد انصاری فرمود: درخت او را از ریشه درآورد و نزدش بیفکند و با این دستور به وی فهماند که هر کس در استفاده از آزادی خود تا حدی مجاز است که به آزادی دیگران ضرر نرساند. 10 - پس از دستور کندن درخت، فرمود: لا ضرر و لا ضرار با این عبارت کوتاه، یک اصل کلی را در اسلام پایه گذاری کرد و به پیروان خود خاطرنشان فرمود که نه تنها سمره حق ندارد به مرد انصاری ضرر بزند، بلکه این اصل در اسلام همه جا و برای همیشه لازم الاجراست. از همین رو فقهای عالیقدر اسلام، بر مبنای گفته رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قاعده لا ضرر را تاسیس کردند و بر اساس آن در مسائل عبادی و در امور حقوق فردی و اجتماعی و خانوادگی، صدها حکم و فتوا دادند. خلاصه تنظیم زندگی اجتماعی و حفظ تمدن انسانی، ایجاب کرده است که پیامبران خدا و همچنین دانشمندان بشر با وضع قوانین و مقررات لازم و مقید، آزادی بشر را محدود کنند و افراد جامعه را به سرکوبی قسمتی از غرایز و تمایلاتشان وادار نمایند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠☫﷽☫🌠 📹 چه نرفته‌ها که کربلایی‌اند... ☝ گلچینی از مداحی‌ مداحان اهل بیت(ع) در حسینیه (ره) در حضور که در دهه اول محرم ۱۴۴۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠☫﷽☫🌠 ❌مگه (ره) نگفته بود آخوندها در امور مملکت دخالت نکنند!🤔 ✅ پاسخ شیرین این پرسش را از زبان خود امام (ره) بشنوید..
583343872_-686351294.mp3
1.44M
🎙 بشنوید | خاطره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از روز بازگشت امام خمینی(ره) به ایران 🌹 💻 Farsi.Khamenei.ir
❤️ ماجرای اولین دیدار آیت‌الله خامنه‌ای و امام پس از سالها دوری 🌼 در روز دوازدهم بهمن۵۷ 🔻 «ما در ستاد استقبال، در دبستان علوى نشسته بودیم. یک وقت امام از در پشت دبستان علوى وارد دبستان شدند. حدود ساعت ۱۰:۳۰ شب بود. چند ساعتى ایشان در منزل یکى از بستگانشان استراحت کرده بودند و برگشته بودند به این‌جا و شب را در آن‌جا گذراند. من با این‌که در فرودگاه، امام را زیارت کرده بودم، اما نزدیک نرفته بودم چون خیلى شلوغ بود و ایشان هم خسته بودند، نمى‌خواستم کمک به مزاحمت ایشان کرده باشم. آن‌جا از نزدیک امام را زیارت کردیم.» ۱۳۶۶/۱۱/۱۲ 🌹 💻 Farsi.Khamenei.ir
❤️ احساس درونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز ورود حضرت امام خمینی به کشور 🔻 روز ورود امام همه خوشحال بودند، می‌خندیدند. بنده از نگرانی بر آنچه که برای امام ممکن است پیش بیاید، بی‌اختیار اشک می‌ریختم و نمی‌دانستم که برای امام ممکن است چه پیش بیاید؛ چون یک تهدیدهایی هم وجود داشت. 🔹بعد رفتیم وارد فرودگاه شدیم. با آن تفاصیل امام وارد شدند. به‌مجرد اینکه امام ظاهر شد، نگرانی‌ها و اضطراب ما به‌کلی برطرف شد. یعنی امام با آرامش خودشان به بنده و شاید به خیلی‌های دیگر که نگران بودند، آرامش بخشیدند. 🔹وقتی‌که بعد از سال‌های متمادی، امام را من زیارت می‌کردم آنجا، ناگهان خستگیِ این چندساله مثل اینکه از تن آدم خارج می‌شد. احساس می‌شد که همه آن آرزو‌ها مجسم شده در وجود امام و با کمال صلابت و با یک تحقق واقعی و پیروزمندانه، اینجا درمقابل انسان تبلور پیدا کرده.۶۲/۱۰/۲۴ 🔺در واقع «فَاِذا دَخَلتُموهُ فَاِنَّکم غالِبونَ» با ورود امام همان مطلبی که خدای متعال به اصحاب موسی فرمود، در مورد اصحاب امام بزرگوار ما تحقق پیدا کرد. وقتی وارد شد، خدای متعال غلبه را ثبت کرد و تمام شد.۷۵/۱۱/۱۲ 🌹 💻 Farsi.Khamenei.ir
🎉 به مناسبت دهه‌ی فجر تمامی آثار وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود. 📌 ثبت سفارش: Shop.khameneiBook.ir @KhameneiBook
من‌وتو ۲۲ بهمن امسال را ندید 🔹شبکهٔ منوتو که ۱۴ سال برای براندازی جمهوری اسلامی تلاش کرد، امشب برای همیشه تعطیل شد. 🔹کارشناسان معتقدند که تندروی‌های این شبکه باعث از دست‌دادن وجهه‌اش شده و با بودجهٔ هنگفت و عملکردش، کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در آن نشده و دیگر توجیهی برای ادامه نداشته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ اظهار تأسف رهبر انقلاب از عدم بیان پیشرفت‌ها برای مردم.. ✖️از اتاق عمل کاملاً ایرانی گرفته تا کشتی و هواپیمای تولید ملی در حسینیه امام خمینی (ره) ❌پیشرفت هایی که در این دولت حمایت شد و صورت گرفت را هم ببینیم،عده ای کارشون شده توسط گرانی پمپاژ ناامیدی میکنن😞
درود مضاعف؛ لطفا" چندلحظه تامل : 👇 برخی از دیدگاه های عارف کامل حضرت آیت الله آقا شیخ عبدالقائم شوشتری (دامت برکاته) درباره مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام‌ خامنه ای( مد ظله العالی) ؛👇 ۱_مقام معظم رهبری از جمله کسانی هستند که خداوند به ایشان کمالات و مقامات معنوی را تفضلا" داده است. ۲_ایشان دارای مقام عصمت اکتسابی هستند . ((یعنی عارف خودساخته)) ۳_بعد از امام زمان علیه السلام ایشان بالاترین مقام را دارا هستند! ۴_ایشان از جنس انبیاء "ع"هستند ۵_اوتاد و ابدال هم باید تابع مقام معظم رهبری باشد ۶_من کراماتی از رهبری سراغ دارم که اگر لازم شود افشاء و حتی منتشر خواهم کرد ۷_عارفی که این سه چیز را با هم قبول نداشته باشد, مورد قبول من نیست:نظام ؛ امام ؛ شخص رهبری ۸_بیعت با ایشان را برای همه ی مومنین لازم و ضروری میدانم. در نماز ظهر و عصر علامه حسن زاده رحمه الله علیه طوایفی از جن ؛ فوجی از ملک و جمعی از ابدال و اوتاد شرکت کرده و به ایشان اقتدا می‌کردند. بعد همین جناب علامه ی ملکوتی خم میشود و دست رهبر معظم انقلاب را میبوسید... این یعنی ولایت کمی افق دیدتان را بالا ببرید اینکه فلانی پیشگویی کند یا دست بکشد و مریض را درمان کند یا مثلا به مار بگویید مت به اذن الله و مار بمیرد اینها مهم نیست مهم اینست که هجمه ی عالم کفر و تمامی شیاطین جن و انس پشت سدی محکم به نام خامنه ای در جهان باذن الله متوقف شده اند این یعنی ولایت... هرچه می توانید منتشر کنید که امروز خواسته تمام انبیاء و اوصیاء سلام الله علیها تنها نگذاشتن ایشان هست. #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 می‌دانید شما چقدر از خیمه هیأت دفاع می‌کنید؟! 🎙 حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی ❇️ چهارمین‌ همایش‌ فعالان عرصه هیأت ‌ استان 🗓 |دی‌ماه۱۴۰۲|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبدالله مهتدی: ما با برخی سلبریتی ها هماهنگ هستیم. ❌سلبریتی هایی که در رد اعدام این 4 تروریست پست گذاشتن، تبعات شو هم باید بپذیرند.
. 🔴شبکه اسرائیل فارسی: رای ندید 🔴شبکه‌صهیونیستی‌اینترنشنال:رای ندید 🔴شبکه بهایی منو تو: رای ندید 🔴شبکه رادیو فردای آمریکا: رای ندید 🔴شبکه سازمان مجاهدین: رای ندید 🔴شبکه سلطنت طلب خارج نشین: رای ندید 🔴شبکه تروریستی کوموله: رای ندید 🔴شبکه وهابی جدایی طلبان بلوچ: رای ندید 🔴شبکه جدایی طلب پان ترک: رای ندید 🔴شبکه پان کرد ها : رای ندید 🔴شبکه نفاق بی بی سی: رای ندید 🔴شبکه ووآ فارسی: رای ندید *رهبر انقلاب : رای دادن واجب عینی است و دادن رای سفید حرام است* 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
دستاوردهای انقلاب اسلامی(1)