باسلام خدمت استاد محترم اگرمردم رابه سه دسته:سفید،سیاه ،خاکستری تقسیم کنیم
اول:چنددرصدمردم جزوقشرخاکسترین
دوم:چه کارباید کرد تا این قشر رای شان درسبد قشرسفیدبیافتد واسیرموج سواران انتخاباتی نشوند
وسوال بعدی ،مسئله ی الان به چه کسی رای دادن نیست،
مساله نیامدن پای صندوق رای است
خب راهکارشما برای این فتنه چیست؟
در خصوص حضور حداکثری قبلا صحبت شد
راهکار هم کار و پشتکار است
باید با دلایل منطقی اهمیت حضور مردم را بر اساس نگاه به منافع ملی
💥اصلاحطلبان و پروژه #تطهیر_تقیزاده!
🔸ماهنامه اصلاحطلب و شبه روشنفکری #قلم_یاران در شماره دیماه(۲۱) خود به بازکاوی کارنامه و افکار حسن تقیزاده پرداخته و در غالب مقالات شبهعلمی تلاش کرده چهرهای خدوم و فرهنگی و مستقل از این #مردهزارچهره ارائه دهد!
🔻موضوع دیگر پرونده فرعی این مجله، #داوود_فیرحی است که نویسندگان در قالب نقد آراء وی تلاش کرده اند او را در قامت یک متفکر مهم و قابل توجه مطرح کنند!
تا شاید بعد از #جواد_طباطبایی، بعنوان تکیه گاهی برای طیفی از دگراندیشان داخلی قرار گیرد!
🔸پرسش اساسی اینجاست که؛
چه ارتباطی میان #تقیزاده و #فیرحی برقرار است که سیاست گذاران ژورنالهای اصلاحطلب را وادار میکند که بدان بپردازند؟!
🔸راز این رابطه را باید در #سیاستنامه #محمد_قوچانی یافت که در آن تلاش میکند با استفاده از انگارههای تاریخی امثال #آدمیت و تلفیق آن با انگاره های شبه فلسفی #جواد_طباطبایی و #تقریرات_آشفته #فیرحی با لعاب فقهی، به بازسازی یا نوسازی #لیبرالیسم_ایرانی بپردازد.
مسئلهای که با #تعطیلی_خودخواسته #مهرنامه، تلاش دارد بی سر و صدا و در دایره محدود نخبگانی به پیش برود و اگرچه اکنون مورد غفلت محافل علمی متعهد و خصوصا حوزویان است اما بعدا از آن بسیار سخن گفته و شنیده خواهد شد.
🔻احیای تقیزاده در هر قالب و به هر بهانهای که باشد، موضوع مهم و حساسیت برانگیزی است که نمیتوان از کنار آن به سادگی گذشت.
آنهم در روزهایی که #راهبر از ضرورت مقابله با خطر #تقیزاده_های_جدید سخن به میان آوردهاند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فسادِ دانه درشتها
🔴مفهوم «دهکدۀ جهانی» را امام(ره) زودتر از خیلیها مطرح کرد
🔴دعا برای فرج، نیاز به درکِ اجتماعی در اندازههای جهانی دارد
🔰 اگر ما صد نفر باشیم و داخل یک کشتی طوفانزده گرفتار شده باشیم، درک اینکه باید نسبت بههم حساس باشیم و کمک کنیم، آسان است. حالا که ما هشت میلیارد نفریم و روی کرۀ زمین زندگی میکنیم، آیا درک اینکه باید نسبت به هم احساس مسئولیت کنیم، واقعاً خیلی سخت است؟!
🔰 امروز اگر ما نسبت به جامعۀ بشری حساس باشیم، به این نتیجه میرسیم که باید برای این عالم، یک کدخدا تعیین کنیم، این مفهوم «دهکدۀ جهانی» را زودتر از خیلیها، حضرت امام(ره) مطرح فرمود.
🔰 امام(ره) در سال۵۹ فرمود: امروز هر مسئلهاى در یک گوشۀ دنیا واقع بشود، مسئله دنیاست، نه مسئله همانجا و اینطور نیست که ربطی به نقاط دیگر دنیا نداشته باشد. منافع کشور ما و سایر کشورها، با هم پیوند دارند (صحیفۀ امام/ ١٣ / ١٣٣)
🔰 ما چرا میگوییم «اللّهمَّ عَجّل لولیّک الفرج»؟ دعا برای فرج، نیاز به درکِ اجتماعی در اندازههای جهانی دارد. آیا شما اخبار یمن، ونزوئلا، مکزیک، ژاپن و... را دنبال میکنید؟ آیا این مسائل برای شما اهمیت دارد و نسبت به آن حساس هستید؟
🔰 یکی از علمای بزرگوار وقتی در بستر مرگ قرار گرفته بود، گریه میکرد و میگفت: من چطور به خدا جواب بدهم؟ گفتند: شما که خیلی وضعت خوب است! گفت: اگر خدا از من بپرسد «چرا به مردم ژاپن نرسیدی و حق را برای آنها روشن نکردی» چه جوابی بدهم؟ تا این حد، احساس مسئولیت میکردند.
🔰 حضرت زهرا(س) تا آن روزهای آخر هم جامعه را رها نکرد؛ ایشان چهل شبانهروز برای اینکه مردم را روشن کند، درب خانهها را میزد و تکتک با آنها صحبت میکرد...
👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۸