eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
50.5هزار عکس
39.7هزار ویدیو
852 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام عزیزان پس از ابلاغیه رهبر انقلاب در آزاد سازی سهام عدالت لازم است مجددا کمی درباره بورس صحبت کنیم
🔻 ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹| رهبر انقلاب در ابلاغیه با درخواست آزادسازی سهام عدالت توسط دولت موافقت کردند 🔹رهبر انقلاب با صدور ابلاغیه‌ای با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند ✍صدای ایران: خداروشکر با تدبیر رهبری در آزاد سازی سهام عدالت در صورت تزریق این سهام به بورس؛ حباب کنونی تا مقدار بسیار زیادی از بین خواهد رفت و بورس میتواند به یک بازار حقیقی مردم پایه بدل شود 🔹اما دولت باید مواظب باشد از این موقعیت پیش امده سوء استفاده نکرده و را جدی بگیرد تا خدای ناکرده بازار سرمایه بورس اختلالی در تولید ملی ایجاد نکند
- ناشناس.mp3
20.14M
🌺چکیده تفسیر جزء پنجم مفسر:استاد صفری (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸کسی که عالم به زمان نباشد، تصور می کند زمانه، زمانۀ تقیه است و نباید با آمریکا مقابله کرد🔸 علی علیه السلام می فرماید: «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» انسان آگاه به زمان، اشتباهات بر او حاکم نمی شود، گرفتار خطای در انتخاب راه نمی شود. پس آگاه به زمان بودن ضرورت دینی هر مسلمانی است، مرد، زن، کوچک و بزرگ بایستی آگاه باشیم به زمان خودمان. از امامان ما سوال شده که ظهور چه زمانی است؟ و چه زمانی حق شما به شما بر می گردد، فرمودند که وقتی که مردم بشوند آن موقع، موقع قیام ماست و موقع بازگشت حق ما به ماست. بعد فرمودند که هرکسی می تواند در بین دوستانش، آشنایانش، خویشاوندانش نمونه گیری کند، امتحان کند، ارزیابی کند اگر در آنها وفا دید معنایش این است که جهان به سمت وفا و صمیمیت دارد می رود. اگر در آن ها بی وفایی دید بداند که هنوز تا زمان ظهور فاصله هایی است و باید زمان ها بگذرد. خب زمان ما چه زمانی است؟ زمان «عدم وفاداری» مردم به دین است تا وقت تقیه باشد و نشستن؛ یا زمان «وفاداری» مردم است که وقت قیام کردن و پیش رفتن برای احیای دین باشد؟ امام راحل می فرمود مردم ما از مردم عراق در زمان علی علیه السلام و مردم مکه و مدینه در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، بهترند. دشمنان اسلام دقیقاً عکس این مطلب را می خواهند القا کنند. می خواهند تلقین کنند و بقبولانند که نه، بهتر از آن زمان ها که نیستند و بگویند که این ها وضعیت دینیشان خوب نیست. چه جوری اقدام می کنند؟ می گویند می رویم آمارگیری می کنیم، ببینیم از بین جوان ها چند تای آن ها مسجد می آیند؟ چند درصد نماز می خوانند؟ از بین این ها که نماز می خوانند چند تای آنها نماز جمعه می روند و در نماز جماعت شرکت می کنند؟ از روی این ملاک می خواهند نتیجه بگیرند که مردم افت دینی پیدا کردند، افت اخلاقی پیدا کردند و مردم آن نیستند که برای قیام بشود روی آنها حساب کرد. به اصطلاح معروف می خواهند بگویند با بند پوسیدۀ اینها نمی شود به چاه رفت. خیلی هم در این کار زحمت می کشند، برنامه ریزی می کنند تا به همه القاء کنند که وضع دینی مردم سست است. روحانیون و علما نتیجه بگیرند که مثل امامانی که تقیه می کردند حالا فصل تقیه هست، فصل مقابله و رو به رو شدن و برخورد با اجانب نیست. با بد باش، با اسرائیل بد باش، اما در مقابل آن ها کن، مماشات کن تا وقتی ایمان مردم خوب شد، استقامت مردم خوب شد، آن موقع بیا توی میدان، آن موقع وارد عمل بشو؛ همانطوری که امام ششم هم به جای مقابله با بنی عباس و بنی امیه، راه درس دادن و بحث کردن و تعلیم دادن را گرفت، نه راه مبارزه و مقاومت مسلحانه. خب آدمی که نباشد می گوید این ها راست می گویند وقت، وقت سازش است وقت است. (ادامه دارد ...)
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اين آتش بالاخره سرد خواهد شد🔸 آن كه بيش از هزار و صد سال است به هركس می گويد «اَيُّكُمْ يَاخذُ جَمْرَهُ فِي كَفِّهِ فَيَتْرُكُهَا حَتَّي يَبْرد» (کدام یک از شما یک حبه آتش را در دست می‌گیرد تا سرد بشود؟)، تا بالاخره امام سلطنت پهلوی را گرفت تا سرد شد، جمره حكومت بعثی را گرفت تا سرد شد. جمره استكبار جهانی در چهره اسرائيل را حزب‌الله گرفت تا بعد از 33 روز سرد شد. حماس هم گرفت تا بعد از 22 روز سرد شد. مساله، مساله گرفتن آتش در دست است و اين ايام آخرالزمان است كه ايمان در دل نگه داشتن از آتش در دست نگه داشتن سخت‌تر است. اين همه ، سوختگی‌های دست امت است كه را نگه داشته و تاكنون از نگه داشتن آن خم به ابرو نياورده است. اين آتش بالاخره سرد خواهد شد، همان طور كه شاه و صدام سرد شدند. امام با سرد شدن آتشِ شاه، به ميان ما برگشت و آن منتظر با سرد شدن است كه زيارتش خواهیم کرد. یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور گر بهار عمر باشد باز بر تخت چمن چتر گل در سر کشی ای مرغ خوشخوان غم مخور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امان از فتنه‌های آخرالزمانی! 🚨 دورانی رسید که خودی‌ها به حضرت علی علیه‌السلام اعتراض کردند که معاویه راست می‌گوید چرا قاتلین عثمان را محاکمه نمی‌کنی! حضرت اصل نظام را فدای یک پرونده نکردند ولی آن‌ها مصلحت نظام را نفهمیدند! کار به جایی رسید که به حضرت علی (ع) می‌گفتند پس عدالتت کجاست!
99-02-10(mirbagheri).mp3
6.8M
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹🌹» تقدیم میکند👇 🔊 فایل صوتی سخنرانی 👤 📚 موضوع: آشنایی با تفسیر سوره ی حجرات 🗓 تاریخ: دهم اردیبهشت ماه1399 🗂 حجم : 7مگابایت این برنامه در ماه رمضان حوالی ساعت یک بامداد از شبکه قران پخش می شود
✍️ دولت غربگرا و فضای مجازی افسارگسیخته 🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، به توبیخ منافقانی می پردازد که برای کسب درآمد بیشتر، کنیزان خود را مجبور به فحشاء و خودفروشی می کنند: 🔸«وَ لا تُكْرِهُوا فَتَياتِكُمْ عَلَى الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّناً لِتَبْتَغُوا عَرَضَ الْحَياةِ الدُّنْيا؛ و كنيزان خود را، زمانیکه مي خواهند پاك بمانند، براى تحصيل متاع دنيا (و کسب درآمد بیشتر) مجبور به خودفروشى نكنيد.» (نور: 33) 🔰و این حکایت برخی مسئولان غربزده ماست که حاضرند برای کسب درآمد بیشتر از پیام رسان ها و اپلیکیشن های خارجی، فضای مجازی را رها کرده و درواقع جوانان را وادار به ابتذال و فحشاء نمایند.
🔻اهدای نشان ویژه پنتاگون به مجروحان مغزی حملات موشکی ایران 🔹وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به مجروحان مغزی حملات موشکی ایران به پایگاه های عین الاسد و اربیل، نشان افتخار «پرپل هارت» می‌دهد. ✍ اینا که از ترس موشک های ایرانی مجروح مغزی شدن تازه پر افتخار ترین سربازاشون هست وای بحال بقیشون 😂 🔸اینجاست که شاعر شعرو جعل میکنه و میگه: جگر شیر نداری سفر خاورمیانه نرو 😁
📸 رئیسی: شرکت‌های بزرگ دولتی نباید با بخش خصوصی رقابت کنند 🔻رئیس قوه قضائیه در نشست با فعالان کارگری و اصحاب تولید: 🔹مشکلات واگذاری‌ها که اعتراض تولیدکننده‌ها و کارگران را برانگیخته، باید با همکاری دولت و هیئت ویژه ساماندهی واگذاری‌ها، برطرف و روند خصوصی‌سازی از شکل سابق خارج شود . 🔸تحقق در جهش تولید نیازمند حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است. 🔹کارخانه‌ها به افرادی واگذار شدند که اهلیت نداشتند و آن‌ها کارخانه‌ها را با پول بانک‌ها و منابع مالی دولت گرفتند و با ناکارآمدی موجب توقف چرخه تولید و ایجاد مشکل برای کارگران شدند.
‏حالا که وزارت بهداشت مجوز صادرات کیت‌های سرولوژی کرونا رو داده، یه تعداد بفرستن برای دولت‌های بحران‌زده غرب تا کمتر جیب همو بزنن! ‎ "پیمان علیشاهی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چه کسانی نام خلیج فارس را جعل کردند ؟ 📆 ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس 🖊آتش به اختیار
روزمان را با آغاز کنیم (سی شب با قرآن) دستور کاربردی قرآن برای مقاصد حقیقی زندگی؛ در جمع دنیا و آخرت [سوره البقرة (2): آيه 201] وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ (201) (اما) بعضى از مردم مى‏گويند: پروردگارا! در دنيا به ما نيكى عطا كن و در آخرت نيز نيكى مرحمت فرما و ما را از عذاب آتش نگهدار سخنرانی تلویزیونی امام خامنه ای در پایان محفل انس با قرآن کریم ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ امّا در مقابلش یک قاعده‌سازی دیگری برای زندگی وجود دارد: وَ مِنهُم مَن یَقولُ رَبَّنا ءاتِنا فِی الدُّنیا حَسَنَةً وَ فِی الأخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النّار؛ این قاعده‌سازی دوّم است. یعنی کسانی که در دنیا هم دنبال حسنه هستند نه دنبال هر چیزی؛ در «ءاتِنا فِی الدُّنیا» نمیگوید چه به ما بده؛ معلوم است که دنیا میخواهد امّا این [میگوید] «ءاتِنا فی الدُّنیا حَسَنَةً»، چیزهای نیکو را در دنیا به ما بده؛ چیزهایی که با فطرت انسان منطبق است، با نیازهای واقعی انسان منطبق است؛ وَ فِی الآخِرَةِ حَسَنَة؛ دنبال آخرت هم هستند؛ وَ قِنا عَذابَ النّار؛ آن وقت کسانی هستند که خدای متعال اینها را به مقاصد حقیقی زندگی میرساند. یک دسته آیات از این قبیل است که قواعد زندگی را مشخّص میکند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اعتراف دیرهنگام دولت/ برخی استان‌ها همزمان با قم به کرونا مبتلا بودند دکتر حریرچی، معاون وزیر بهداشت: شیوع کرونا هیچ ارتباطی با استان قم و طلبه‌های چینی نداشت‌ و متاسفانه حملات ناجوانمردانه ای به قم شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گلایه وزیر بهداشت از برخی شهروندان: قضایا را عادی فرض کردید سعید نمکی: 🔹از برخی شهروندان گله دارم؛ خیلی قضایا را عادی فرض کردید. 🔹امروز یافته‌های جدید نشان می‌دهد که هر فردی به این بیماری مبتلا شده، ممکن است دوباره نیز مبتلا شود. 🔹درب اماکن متبرکه تا اطمینان کامل از سلامت مردم باز نخواهند شد. 🖊آتش به اختیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسن خرگوش کیه؟؟ ⭕️ با آبروی مردم بازی نکنیم... سخنران: حجت الاسلام دهقان چناری ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ قابل توجه اونایی که همه رو به هر بهانه ای مسخره میکنن👆👌
khalije fars.mp3
5.05M
امنیت خلیج فارس... ‌ 🎙 پادکست متفاوت از رهبر انقلاب اسلامی بمناسبت ۱۰ اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس ‌
این مواضع آقا را مقایسه کنید با بی غیرت هایی که بخاطر لبخند کدخدا هویت خلیج فارس را سانسور میکنند
🔻آیت الله مجتهدی تهرانی در شرح دعای روز ششم «اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنی فیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ» می‌گوید: خدایا، من را به واسطه تعرض گناه خوارم نکن، گناه آدم را خوار و عبادت و بندگی آدم را عزیز می‌کنند. اگر اهل طاعت و بندگی شوید، عزیز می‌شوید؛ اما اگر اهل گناه باشید، کسی دوستتان ندارند. 🔹وی افزود: اهل گناه ولو اگر تحصیلات عالی رتبه دانشگاهی هم داشته باشد و لباس‌های فاخر به تن کند، باز هم خوار است. اما بندگی خدا را کردن باعث می‌شود تا محبت آن شخص به مقدار بسیار زیادی در دل دیگران باشد. 🔸این استاد اخلاق ادامه می‌دهد: قرآن می‌گوید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» ‌ یعنی هر که ایمان بیاورد و عمل صالح بکند، ما هم دوستی‌اش را در دل مردم می‌افکنیم، مردم اهل عمل را دوست دارند. 🔹وی در شرح فراز دوم دعای روز ششم ماه رمضان «وَلاتَضْرِبْنی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ» می‌افزاید: خدایا من را به تازیانه عذابت نزن، «لاتضرب» واژه نهی است اما در اینجا دعاست. اگر من به شما بگویم «لاتضرب» این نهی است. اما کوچک‌تر به بزرگ‌تر بگوید و ما به خدا که بگوییم، «لاتضرب» دعاست. 🔸مجتهدی تهرانی در ادامه اظهار می‌کند: الان این گرفتاری‌هایی که گریبان آمریکا را گرفته و هر روز خبر از آمدن سیل و طوفان در آنجاست، همه تازیانه عذاب است. در ایران هم برخی جاها که سیل و زلزله می‌آید، عذاب الهی است. دلیلش هم این است که چند سال پیش در گلستان سیل آمد، روستایی در مسیر سیل قرار داشت که همه اعضای آن سید بودند، سیل، مسیر خود را عوض کرد و روستای دیگری را از بین برد که نمی‌گویم افراد آن چی و کی بودند. 🔹این استاد اخلاق در ادامه اظهار می‌کرد: در تهران قرار بود که عذاب بیاید، امام حسین (ع) شفاعت کرد و فرمود که جوانان این شهر برای من بیرق عزا به پا می‌کنند و دفع بلا شد، قرار بود تهران بر اثر برخی گناهان از بین برود، ولی امام حسین (ع) شفاعت کرد، این را کسی در خواب دیده بود و آن را برای من تعریف کرد. 🔸وی تاکید می‌کند: ایران بهترین ممالک دنیاست، اولاً حکومت حقه شیعه اثنی‌عشری دارد، مملکتی که رئیس‌جمهورش، رئیس مجلسش، همه رؤسا، قوه‌ها و رهبر انقلابش و همه مسئولانش شیعه باشد، فقط ایران است، تنها مملکتی که مذهب رسمی‌اش شیعه دوازده امامی است، ایران است، پیامبر (ص) در غدیر خم ما را دعا کرده و به برکت دعای او ایران اوضاع خوبی دارد، پیامبر (ص) در دعایش گفت «اللهم انصر من نصر» خدایا، هر که علی (ع) را یاری می‌کند، یاری‌اش کن. 🔹آیت‌الله مجتهدی تهرانی با بیان بخشی از دعای روز ششم، ادامه می‌دهد: «وَزَحْزِحْنی فیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ»، «خدایا من را از موجبات سخطت دور گردان، چیزهایی که موجب سخط توست»، روایتی است که برخی گناهان خدا را به غضب می‌آورد و آن‌گاه خدا قسم می‌خورد که به عزت و جلال خودم دیگر تو را آمرزش نمی‌کنم، با اینکه خدا «ارحم الراحمین» است؛ اما مثلاً از من با این محاسن و عمامه توقع ندارد که به نامحرم نگاه کنم، لذا خدا به غضب می‌آید. 🔸وی تاکید می‌کند: حدیث هست که هفتاد گناه جاهل را می‌آمرزند، قبل از آن‌که یک گناه عالم را بیامرزند. 🔹این استاد برجسته حوزه در خصوص فراز «بِمَنِّکَ وَاَیادیکَ» می‌گوید: یعنی به حق احسان و نعمت‌هایی که به من داده‌ای، خدایا این چند تا دعا را درباره من مستجاب کن. 🔸وی ادامه می‌دهد: «یا مُنْتَهی رَغْبَةِ الرّاغِبینَ» یعنی ای خدایی که منتهای رغبت مشتاقان هستی، مشتاقان تو، چقدر مشتاق تواند، منتها رغبت مشتاقان تویی، این ۳ دعای روز ششم ماه رمضان را درباره ما مستجاب کن
🔴رهبرمعظم انقلاب: کار و کارگر بایستی در جامعه به عنوان ارزش شناخته شود؛کارگر وقتی میگوید «من کارگرم»، احساس افتخار کند و فرزند کارگر با افتخار بگوید پدرم کارگر است. ۹۶/۲/۱۰ ســـــلاااااامم✋😊 رورزز بخیر😍 روز کارگر را به دوستان کارگر در گروه وهمههه انسانهایی که به نوعی درجامعه تلاش میکنن تبریکککک عرض میکنم خداا قوتتت💐🌹
🗓سالروز شهادت استادمطهری/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️عزیزان من! سقف معرفت خود را، در پرسه زدن در سایتهای سیاسی و اوراق روزنامه‌ها قرار ندهید؛ سقف معرفت شما اینها نیست. سطح معرفت را با قرآن، بانوشتجات شهید مطهری، بالا ببرید! ۹۱/۵/۱۶ ‼️یک توصیه‌ای که ما همیشه بشما دانشجویان میکنیم، کتابخوانی است، متاسفانه مسئله‌ی کتابخوانی و نهضت کتابخوانی خیلی در بین مجموعه‌های دانشجویی رواج مطلوب را نداشته. من این را باز هم تأکید میکنم، شما احتیاج دارید بخوانید، احتیاج دارید بدانید. شما نهضت کتابخوانی باید راه‌ بیندازید، واقعاً کتاب بخوانید، مطالعه کنید. من البتّه در جلسات قبلی که با دانشجوها داشته‌ام، مکرّر صحبت کتابهای شهید مطهّری را کرده‌ام امّا نمیخواهم بگویم صرفاً آن؛ نه، شماها خودتان، هیئتهای اندیشه ورزتان، بچّه‌های پیشکسوت بنشینند فهرست مطالعاتی و برنامه‌ی مطالعاتی برای جاهای مختلف، قشرهای مختلف برنامه ریزی کنند، طرّاحی کنند و تعریف کنند، و مانند این کارها. این خیلی چیز لازمی است! ۹۸/۳/۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏امروز آقای از حصر غیرقانونی صحبت فرمودن. این فیلم رو نشانشان بدهید تا کمی به خود بیایند "جلیل محبی"
بسم الله الرحمن الرحیم طرح ضیافت قرآنی نکات قرآنی روز ششم جزء ششم 1. طبق آیة 154 (وَ رَفَعْنا فَوْقَهُمُ الطُّورَ بِمِيثاقِهِم) خداوند کوه طور را بالای سر بنی‌اسرائیل قرار داد تا با بستن پیمان، ایمان بیاورند و به عهدی که بسته‌اند، وفادار بمانندتا عظمت قدرت خدا را با تمام وجود خود درک کنند و از سر صدق ایمان آورند. 2. . منظور از «ادْخُلُوا الْبابَ سُجَّداً» در آیة 154 به معنای «در حال سجده وارد بیت‌المَقدَس شوید»، آن است که با فروتنی و خاکساری وارد آن شوید؛ زیرا سجده نماد فروتنی است و نیز امکان دارد منظور، آن باشد که هنگام ورود سجده کنید؛ یعنی بنشینید و سجده کنید و سپس به درون آن وارد شوید. 3. مراد از جملة «لا تَعْدُوا فِی السَّبْتِ» حرمت ماهیگیری برای یهود در روز شنبه بود اما آنان در همین روز تورهای خود را در دریا می‌انداختند و یا حوضچه‌هایی در لب دریا درست می‌کردند و ماه‌ها را محبوس می کردند و در روز یک شنبه آنها را از دریا خارج می‌کردند خداوند هم این جماعت را به سبب این کلاه شرعی باطل تبدیل به بوزینه کرد. 4. اینکه خداوند در آیة 159 می‌فرماید: وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلَّا لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِه.یعنی هیچ‌یک از اهل‌کتاب نیست؛ مگر آنکه پیش از مرگش به مسیح ایمان می‌آورد، اشاره به زمان ظهور امام زمان (عج) است که همراه امام عصر است و همه به او و امام زمان(عج) ایمان می‌آورند. 5. در آیه 164 فرمود: (وَ كَلَّمَ اللَّهُ مُوسى‏ تَكْلِيماً) یعنی خدا با موسی سخن گفت؛ منظور از سخن گفتن خداوند، ایجاد امواجی به گونه‌ای خاص در جسمی مانند درخت است که صدای ویژه‌ای تولید کند. 6. مسیحیان معتقد به خدایی حضرت مسیح هستند اما آیه 172 می‌گوید: خود مسیح از اینکه عبد خدا باشد خودداری نمی‌کرد، در این زمینه امام رضا به جاثلیق که بزرگ مسیحیان عصر خود بود، فرمود: عیسی یک عیب داشت که عبادت چندانی نمی‌کرد. چاثلیق ناراحت شد و به امام عرض کرد: چه اشتباه بزرگی می‌کنی! مسیح از عابدترین مردم روزگار خود بود. امام بی‌درنگ پرسید: چه کسی را عبادت می‌کرد؟ آیا جز خدا را می‌پرستید؟ جاثلیق خاموش شد و پاسخی نداشت. 7. از واژة «الْيَوْمَ» تا کلمة «ديناً» در آیة 3 دربارة نصب امام علی در غدیر خم است و این جملات در درون آیة 3 سورة مائده آمده و نه به شکل آیه‌ای مستقل، تا دشمنان امام علی به تحریف قرآن دست نزنند. 8. قید «إِلَى الْمَرافِقِ» (تا آرنج‌ها) در آیة 6 دلالت ندارد که باید هنگام شستن دست‌ها از انگشت آغاز و به آرنج ختم کرد؛ چون بیشتر مردم دستان خود را تا مچ می‌شویند، برای رفع این توهم فرموده دست‌ها باید تا آرنج شسته شود؛ مثل آنکه به نقاش گفته می‌شود که دیوار را تا یک متری رنگ کند و نقاش از بالا شروع می‌کند. 9. منظور از تحریف تورات به دست یهودیان که در آیة 13 مائده به آن اشاره شده، شامل تحریف معنوی و تفسیری و نیز تحریف به حذف و تحریف به جابه‌جایی است. 10. منظور از جمله «وَ أَقْرَضْتُمُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً» در آیة 12، انفاق در راه خدا است و منحصر در دین و قرض به زبان فارسی نیست که در همین دنیا انسان آن را از شخص مقروض می‌گیرد. "استاد اسدی نسب"
💠🔷💠🔷💠 ✍ «دهان روزه‏ دار پيش من از مشك خوشبوتر است» حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی: خداوند به حضرت موسي وحي فرستاد، كه چرا با من مناجات نمي‏كني؟ عرض كرد: خدايا روزه‏ دارم و در حال روزه، دهان خيلي معطر نيست. خداوند فرمود: اي موسي! بوي دهان روزه ‏دار پيش من از مشك خوشبوتر است. از امام صادق علیه السلام نقل شده كه، اگر كسي در روز گرمي روزه بگيرد و تشنه شود، خداي سبحان هزار فرشته را موكّل مي‏كند تا چهرهٴ او را مسح كنند و تا هنگام افطار به او بشارت دهند و هنگام افطار خداوند (عزّ وجلّ) مي‏فرمايد: «ما أطيب ريحُك وروْحك! يا ملائكتى أشهِدوا أنّى غفرت له» عجب معطري و چه بوي خوبي داري! فرشتگان من شاهد باشيد كه من او را آمرزيدم. 🌹‍ باطن روزه انسان را به آنجا مي‏رساند كه مخاطب خدا قرار مي‏گيرد، اگر تا كنون مي‏گفت «يا الله» از آن به بعد، خداوند مي‏فرمايد: «يا عبدى». 📙 حکمت عبادات ص ۱۴۱ و ۱۴۲