eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
52.2هزار عکس
40.9هزار ویدیو
864 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
جلوه هاي ناب عزاداري☝️
‏این عکس، تفسیر عقلانیت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است، یعنی آنچه که از علم و تجربه به دست می‌آید، هرچند که قطعی نباشد اگر مخالف شرع نبود، همه تابعیم. به کوری کوردلان، علیِ امروز، تنها نیست و عاشقانش در شرق و غرب عالم حاضرند.
🌹تنها در ازدحام ملائکه‌ی عزادار، در بزم عزای حسین (علیه السلام) نشسته است، تا بگوید که چراغ روضه‌ی مصباح‌الهدی خاموش شدنی نیست.. هر دری بسته شود، جزء در پر فیض حسین این درِ خانه‌ی عشق است که باز است هنوز ✍
🍃◾ *ندای امام حسین علیه‌السلام در گودی قتلگاه* 🔆 «شیعتی مَهما شَرِبتُم ماءَ عَذبٍ فَاذکُرونی»؛ *«شعیان من! هر گاه آب گوارایی نوشیدید مرا یاد کنید.»* 🍀 (در تفاسير عرفانی از آب به امام معصوم علیه‌السلام تعبير شده است) 🔹 شیعیان من! اگر در زندگی، حالات و اوقات خاصی برای شما پيش آمد و در آن لحظات ارتباط خاصی با امام زمانِ خود برقرار كرديد لحظاتی خاص که به هیچ یک از تعلقات و حوائج و کمبودهای دنيايی خود فکر نمی‌کنید، بلکه تمام حواس و خواسته‌ی شما، بودنِ خالصانه با امام زمانتان است، در آن زمان به یاد من باشيد که آن حال و آن لحظات خوش را من برای شما ایجاد کرده‌ام. بدون وساطت من، شما به هیچ حال و مقامی نمی‌توانید دست یابید.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸برادری و اخوت، بستر و مقدمۀ مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر است🔸 ❓سوال: در امر به معروف شما فرمودید اگر شما با زبان دل صحبت بکنید، آن مؤثر می‌شود، ما بعضی از فتاوا را داریم که با توجه به کلمه امر، آنجا می‌گویند که شما باید آمرانه صحبت کنید. ✅ پاسخ آیت‌الله حائری شیرازی: خداوند تبارک و تعالی می‌گوید: «الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ». می‌گویند اول برادریت را ثابت کن، بعد ادعای میراث کن. اینجا هم اول «بعضهم اولیاء بعض»ت را جا بینداز تا او بداند که تو دوستش هستی، او بداند آمده‌ای نجاتش بدهی، او بداند نیامده‌ای سوارش بشوی؛ بعد امر به معروف و نهی از منکر کن. دیگران هم همین کار را می‌کنند که بچه‌های ما را گمراه می‌کنند.آنها چه جوری می‌کنند؟! آنها از راهش وارد می‌شوند. آنها با تواضع می‌آیند، خاکی می‌شوند. امام وقتی به ما امر به معروف می‌کرد، از موضع استعلا بهمان می‌گفت؟! مگر به ما نگفت من دست شما را می‌بوسم؟ می‌خواست امر به معروف کند که مردم امشب بروند به پشت بام‌ها و الله اکبر بگویند. مگر امر به معروف نیست؟! می خواست وحدت را درست کند. چه جوری گفت؟ گفت من پای کسانی را که امشب به پشت بام‌ها بروند می‌بوسم. در جریان آقای شریعتمداری و اختلافی که بین تبریز و قم می‌خواست واقع شود، امام به دست اکتفا نکرد، اینجا من دیدم گفت من پای آنهایی که به پشت بام بروند و تکبیر بگویند را می‌بوسم. وقتی آنها آمدند در عمل، آن وقت دقت این سخنان روشن می‌شود؛ اینکه امام می گوید متأسفانه روحانیت ما تجریدی است، دقیقا یعنی همین. وقتی آنها آمدند در عمل و خواستند امر به معروف بکنند آن وقت معلوم می شود. بنده خدایی گفته بود: وقتی می‌خواهید دور کعبه بچرخید، باید دقیقاً شانه‌هایتان به کعبه عمود باشد. این حاجی آمده بود گفته بود خودش بیاید ببینم چطور شانه‌اش را دقیقاً عمود می‌گیرد که به من می‌گوید این طوری باش؟! یعنی الان کعبه است، این دیوار است، می‌گوید باید شانه‌ات عمودی باشد. حاجی گفت وقت طواف، جمعیت آنجا من را بلند می‌کنند آنجا می‌گذارندم زمین. تجریدی یعنی همین، نگاه کن ببین چطور می‌شود و امکان دارد. شما وقتی با پیغمبر صحبت می‌کنی، دستور می‌دهی یا درخواست می‌کنی؟ [با اینکه ما در برابر پیغمبر، درخواست می کنیم نه اینکه دستور بدهیم] اما قرآن می‌گوید: «الا من امر بصدقة»؟ می‌گوید ای پیغمبر؛ نجوایی که اینها می‌کنند، خیری درش نیست مگر کسی بیاید بگوید آقا به فلانی کمکی بکن که بیچاره است. می‌خواهد بگوید «به تو می‌گوید بکن»، می‌گوید «امر بکند به تو که بکنی»! مگر با پیغمبر می شود با استعلا حرف بزنی؟! مگر نمی‌گوید «لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ» وقتی با هم دارید صحبت می‌کنید «كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ» نکنید. پس وقتی می‌گوید «الا من امر بصدقة»، منظور از «امر»، تذکر و یادآوری است.
✊سقای دشت کربلا ابوالفضل.... ✊دستش شده از تن جدا ابوالفضل... 🔶🔹امشب 🔹بیت رهبری
🏴 مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی علیه‌السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است. 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نماهنگ | از هیئتی‌ها متشکرم 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «من یک تشکّر هم بکنم از برگزار‌کنندگان مجالس عزاداری که تا امروز بحمدالله اکثر [آنها] مراعات کردند؛ حالا شاید بعضی‌ها گوشه‌کنار باشند که مراعات نکرده باشند که به آنها هم توصیه میکنیم مراعات کنند؛ امّا هم برگزار‌کنندگان، هم منبری‌های محترم و مدّاحان محترم مراعات کردند این جهات سلامت را و توصیه‌های ستاد ملّی را که من باز هم [آن را] تأکید میکنم. و امیدواریم ان‌شاءالله خداوند به همه اجر بدهد، مورد توجّه حضرت سیّدالشّهداء (سلام الله علیه‌) قرار بگیرند و این عزاداری‌ها و شوق و شوری که مردم نشان میدهند، ان‌شاءالله مقبول درگاه پروردگار و ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم السّلام) باشد.» ۹۹/۰۶/۰۲ 💻 @khamenei_ir
44.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴ماجرای شهادت حضرت ابوالفضل در کلام رهبر انقلاب و
4_6026271907257517473.mp3
4.75M
روضه حضرت علی اکبر علیه السلام... استاد 🕊 🌷🏴🕊🌷🏴🕊🌷🏴🕊🌷
🏴 تاسوعا امام سجاد(ع) فرمود: به راستی برای عمویم عباس در بهشت درجه ای است که همه شهدا به آن غبطه می خورند. 📚شیخ صدوق، خصال، ص۶۸
سبک زندگی حسینی 9⃣الگو گیری از حضرت ابوالفضل 🏴امشب شب تاسوعاست امشب باید از عباس بن علی گفت و نوشت . 1⃣بخش اول الگو گیری از زندگی حضرت ابوالفضل علیه السلام اشاره به مادر شجاع ایشان است . امام علی علیه السلام وقتی بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها میخواستند ازدواج کنند معیارشان برای ازدواج که به جناب عقیل برادرشان گفته بودند: 👈زنی از خاندان شجاع و وارسته بود و خانم ام البنین واقعا اینگونه بود . زنی صاحب کمالات که ۴ پسر رشیدش در کربلا حضور داشتند و شهید شدند . ✅نتیجه :به معیارهای انتخاب همسر باید توجه داشت که در آینده فرزندان مان تاثیر دارد. نکته های بعدی الگوگیری از حضرت ابوالفضل را در ماجرای کربلا پی میگیریم . 2⃣ بصیرت حضرت ابوالفضل العباس وقتی برایش در همچین شبی یعنی شب تاسوعا امان نامه آوردند اما حاضر نشد امان نامه دشمن را بپذیرد و راضی نشد که امام خود را تنها گذارد . ✅این امر نشان دهنده بصیرت والای ایشان در انتخاب راه و مسیر هست 3⃣نکته سوم وفاداری حضرت ابوالفضل علیه السلام بود که زمانی که به شریعه فرات نزدیک شد و به آب دسترسی پیدا کرد اما آب را ننوشید به خاطر اینکه میدانست که امام و فرزندانش تشنه است . 4⃣نکته بعدی شجاعت و جنگاوری فوق العاده حضرت ابوالفضل که علمدار سپاه امام حسین علیه السلام بود و تا آخرین نفس هم از حرم و خیمه ها محافظت میکرد و هم وقتی در شریفه فرات با دشمن روبرو شد جانانه جنگید . 5⃣نکته بعدی الگوگیری از حضرت ابوالفضل ✅نتیجه گاهی در مورد حضرت ابوالفضل برخی مداحان فقط به زیبایی چهره ایشان میپردازند در حالیکه آنچه که عباس بن علی را محبوب دلها کرد علاوه بر صورت سیرت زیبای ایشان بود
مداحی شب تاسوعا محرم 1396 - www.aviny.com.mp3
2.52M
🏴مداحی شب تاسوعا 👤میثم مطیعی 🙏السلام علیک یا ابوالفضل العباس عليه السلام
Salahshoor-Ta Mashketo Tu Ab Zadi-navadiha.ir.mp3
1.42M
تا مشکتو تو آب زدی ... 🔹بی دست کربلا دست مرا بگیر.‌‌.. 🎙 حاج مهدی سلحشور
ارمنی‌ها و زرتشتی‌ها هم حرمت محرم رو نگه میدارن و برای امام عزاداری می‌کنند ولی بعضی‌ها حیا را قی کرده‌اند! شهرداری پارچه مشکی ندارد و وظیفه‌اش نمیداند برای محرم شهر را سیاه پوش کند ولی به این بنرهای تبلیغاتی بارها اجازه میدهد در سطح شهر توهین کنند
خیلی نرم و موذیانه دارن تلاش میکنن شهدا رو از زندگی هامون حذف کنن حذف واژه "شهید" از نقشه اسنپ و تپسی.
🔍 بررسی نظر مراجع عظام تقلید راجع به قمه زنی 🆔 @basir110213
✖️برکات و فواید فوق العادۀ «احیای سنت عزاداری در صحرا» 🔻برترین عمل در روز عاشورا زیارت حضرت در کربلا است، اما کسی که نمی‌تواند، به صحرا یا پشت برود. امام باقر(ع) در حدیث معتبری ثواب زیارت کربلا در روز عاشورا را معادل «دو میلیون حج و دو میلیون عمره و دو میلیون جهاد در رکاب رسول خدا(ص)» برشمردند. و فرمودند اگر کسی قادر بر رفتن به کربلا نبود، به صحرا یا پشت بام خانه‌اش برود و به حضرت سلام کند و بر آن حضرت گریه کند، به همان ثواب می‌رسد. (کامل الزیارات، ص۱۷۵) احیای این سنت که در گذشته بر اساس توصیۀ امام باقر(ع) رایج بوده است، فواید و برکات فراوانی دارد. از جمله: 1️⃣ اثر نور در حل مشکلات فردی و اجتماعی کارهای پرثواب باعث افزایش نورانیت انسان می‌شود و این نور یک اثر واقعی در عالم می‌گذارد. در روایتی می‌فرماید خدا گاهی به واسطۀ یک فرد نورانی، بلایایی را از یک جامعه دفع می‌کند. پس نور ده‌ها وصدها هزار نفر چه اثری در عالم خواهد داشت؟ 2️⃣ آثار دنیوی کارهای پرثواب دستورات خداوند قبل از اینکه باعث سعادت انسان در آخرت شوند، سعادت و منافع دنیوی انسان را تأمین می‌کنند. اثر صدقه، جهاد و صلۀ رحم، قبل از آخرت، در دفع بلا و زندگی بهتر ما در همین دنیا دیده می‌شود. این حجم اعجاب‌انگیز از ثواب برای «عزاداری عاشورا در صحرا» قطعاً بی‌حکمت نیست و قطعاً به همین مقدار، آثار کم‌نظیر و اعجاب‌انگیزی در زندگی ما دارد. 3️⃣ معرفت و سوز بهتر و بیشتر نسبت به واقعۀ کربلا واقعۀ عظیم کربلا و مصائب آن در صحرا اتفاق افتاده است. امام حسین(ع) و زنان و بچه‌هایش در صحرا محاصره شدند و از آب منع شدند. عزاداری در صحرا و در جوار خاک، باعث افزایش معرفت و توجه ما به حقائق کربلا و سوز دل ما می‌شود. تجربۀ کم‌نظیر اینگونه عزاداری‌ها را رزمنده‌ها در جبهه‌ها داشتند. 4️⃣ خاطره‌ای به یادماندنی و اثرگذار رفتن به صحرا برای عزاداری، به سادگی عزدارای در خانه یا محله نیست؛ نیازمند عزم، زحمت و یک سفر کوتاه است. اما این زحمت و زمانی که صرف می‌کنیم، باعث به‌یادماندنی‌تر و اثرگذارتر شدن عاشورا برای ما می‌شود. و اثر سازنده و قدرت‌آفرین عاشورا تا مدت زیادی در روح و روان ما می‌ماند. 5️⃣ اثر زحمت معمولاً کاری که انسان برایش بیشتر زحمت بکشد، اثرش هم بیشتر است. اینکه انسان به جای عزاداری پای تلویزیون، طبق روایت، به پشت بام یا صحرا برود، زحمت دارد، اما همین زحمتی که می‌کشد، «توجه قلبی» او به امام حسین(ع) و بهره‌مندی‌اش را خیلی بیشتر می‌کند. شبیه اتفاقی که در اعتکاف یا پیاده‌روی اربعین می‌افتد. 6️⃣ تعظیم شعائر حسینی و یاری حضرت زینب(س) وظیفۀ ما نسبت به امام حسین(ع) اظهار محبت و ادب و بزرگ داشتن او است. کسی که با پای پیاده به زیارت اربعین می‌رود، می‌خواهد ارادت و ادب فراوان خود نسبت به سالار شهیدان را نشان دهد. رفتن به پشت بام خانه یا صحرا برای عزاداری در عاشورا، یک اظهار ادب و بزرگداشت ویژه برای امام حسین(ع) است و به همه نشان می‌دهد که امام حسین(ع) تا چه حد برای ما عزیز است. یعنی با این کار معرفت به حسین(ع) در جامعه تثبیت و تقویت می‌شود. 7️⃣ امام خمینی: هیاهو می‌خواهد! امام خمینی(ره): «اگر فقط مقدّسى بود و توى اتاق و توى خانه می‌نشست براى خودش و هى زيارت عاشورا می‌خواند و تسبيح می‌گرداند، نمانده بود چيزى، هياهو مى خواهد. هر مكتبى هياهو می‌خواهد» (صحیفه امام، ج۸، ص۵۲۷) منظور امام این است برای حفظ و تقویت راه امام حسین(ع)، باید محبت و معرفت شدید همۀ ما به امام حسین(ع) در جامعه و جهان دیده شود. شبیه پیاده‌روی اربعین، که این ارادت در اوج خودش دیده می‌شود. در حال حاضر، با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصلۀ اجتماعی، و برگزاری مراسم در فضای باز، یکی از بهترین راه‌های عزاداری عاشورا، عزدارای در صحرا است. منبع: گروه پژوهشی بیان معنوی
🔴پاسخ به شبهه: چرا امام حسین(ع) پس از اطلاع از شهادت مسلم بن عقیل کماکان به سمت کوفه حرکت کردند؟ وقتی کوفیان عهدشکنی کردند چرا امام مسیر را تغییر ندادند؟ ♦️پاسخ: از آنجا که شيعيان و دوست داران اهل بيت در کوفه از حضرت خواسته بودند که به سمت ايشان برود، حضرت ابتدا عمو زاده خود، مسلم بن عقيل را براي ارزيابي اوضاع کوفه و عراق به سمت ايشان فرستاد . حضرت مسلم هم بعد از ابلاغ پيام امام حسين ـ عليه السلام ـ به جمع آوري نيرو و سلاح پرداخت و طي نامه اي اوضاع کوفه را به امام حسين ـ عليه السلام ـ گزارش داد و نوشت که هيجده هزار نفر براي طرفداري از شما با من بيعت کرده اند. اين گزارش را 27 روز قبل از شهادتش نوشت. ♦️ به همين جهت بود که موقع شهادت به عمر بن سعد وصيت کرد که: چون من به حسين ـ عليه السلام ـ نامه نوشتم به کوفه بيايد ، شما کسي را بفرستيد که از اين سفر صرف نظر کند.پس حضرت مسلم وظیفه خود را بدرستی انجام داد. ♦️ولي اگر از کوفه هم نامه هايي نمي رسيد امام سکوت نمي کردند بلکه در برابر فجايع و منکرات حکومت ساکت نبود چنانکه مي فرمايند: من از روي خود پسندي و گردنکشي (براي تشکيل حکومت) و فساد و بيدادگري، قيام نکرده ام، بلکه براي اصلاح امت جدم حرکت کردم و براي امر به معروف و نهي از منکر قيام نمودم و به سيره و روش جدم و پدرم علي ـ ع ـ عمل مي کنم. ♦️حضرت اين آيه را تلاوت مي نمايند: من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا؛ از مومنان مرداني هستند که به آن چه با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخي از آنها پيمان خود را به انجام رساندند و برخي شان در انتظار و هرگز پيمان خود را تغيير ندادند. ♦️امام نمي گويند، پس چون کوفه را گرفتند، مسلم و هاني کشته شدند، ما کارمان تمام شد و شکست خورديم، از همين جا بر گرديم، جمله اي که حضرت بيان داشتند فهماند که مطلب چيز ديگري است. يعني مسلم به وظيفه خود عمل کرد حالا نوبت ماست. ♦️از طرف ديگر حتي اگر امام حسين ـ ع ـ از مسير کوفه باز مي گشت يزيد از بیعتی که از امام حسين ـ عليه السلام ـ مي خواست ، دست بردار نبود. چنانچه امام در بين راه مکه به عراق به منزلي مي رسند که با فردي سخن از رفتن به سوي کوفه به ميان مي آيد، آن فرد ديدگاه خود را از رفتن به کوفه بيان مي کند و امام را از اين کار منع مي نمايد. ♦️حضرت مي فرمايند: اي بنده خدا کار صحيح بر من مخفي نيست و امر الهي تغيير نمي کند. به خدا سوگند: اينان تا خون دل مرا نریزند از من دست نخواهند کشيد. ♦️ شبيه همين جواب را به برادرش محمد حنفيه فرمود: که اگر به هر مخفی گاهی برويم آنها از ما دست برنخواهند داشت. ♦️لذا اگر امام از مسير کوفه هم بر مي گشتند در جاي ديگر مي بايست با حکومت به مبارزه بر مي خواست. از اين رو بهترين مکان را که از قبل براي قيام عليه حکومت غاصب و متظاهر به فساد يزيد انتخاب کرده بود در پيش گرفتند و در بين راه که خبر شهادت مسلم رسيد آن دسته از مردمي که به هواي حکومت و رسيدن به مقام و يا رسيدن به مال و غنيمتي امام را همراهي مي کردند و از درک ماهيت قيام امام حسين ـ ع ـ عاجز بودند، آن حضرت را ترک کردند و تنها کساني باقي ماندند که از شهادت و مبارزه عليه ظلم ، هراسي در دل نداشتند. ♦️چنانچه همگي گفتند: بعد از شهادت مسلم باز نمي گرديم تا انتقام خون او را بگيريم يا آنچه او چشيد ما هم بچشيم، حضرت نيز فرمودند: «بعد از شهادت مسلم و عقيل در دنيا خيري نيست». 📚 منابع: قمي، شيخ عباس، نفس المهموم ص۱۱۳./محمدي اشتهاردي، محمد، سوگ نامه آل محمد (ص)، ص۱۷۹./ابن شهر آشوب، مناقب آل ابي طالب، ج۳، ص۲۴۱./احزاب / ۲۳./صافي گلپايگاني، لطف الله، ص34 ـ ۳۷./شيخ مفيد، الارشارد ج ۲، ص۷۶./هيثمي، نورالدين، مجمع الزوائد،ج۹، ص ۴۰۶.
⁉️متن شبهه👇👇👇 آیا میدانستید، در زیارت عاشورا وقتی میخوانند، اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع، ویزید خامسا ..چه کسانی هستند؟؟؟ اولی قابیل پسر حضرت ادم، که پایه گذار قتل و فساد بود. دوم قیدار فرزند سالف، قاتل شتر صالح نبی ع است. سومی پادشاه رومانی بیلاطس، قاتل حضرت یحیی ع، بخت النصر پادشاه سفاک وظال نورالله شوشتری(ره) ص 291 ✅پاسخ شبهه👇👇👇 1⃣لطفا مروج شایعه نباشید منبع ذکرشده صحیح نیست. بیان امام باقر علیه‌السلام در زیارت عاشورا که در واقع دانشگاه تعلیم اصول «تولی و تبری» است، همان است که فرمودند و ضرورتی ندارد که ما برای ضمایر آن مصداق یابی نماییم. اگر لازم بود نام ببرند، می‌بردند و ابایی نداشتند. چنان چه نام برخی را بیان داشتند. امام علیه‌السلام دقت و توجه زائر (شیعه یا سنی) امام حسین علیه السلام را در این زیارت به نکته‌ی بسیار مهمی جلب می‌نمایند. می‌فرمایند: با توجه به ماجرای اسف‌بار کربلا که مشهود عینی همگان بود، شما مردم «یزید» شناس شدید و او را ملعون می‌نامید (چنان چه حتی بسیاری از اهل سنت وی را لعنت می‌کنند)؛ اما سطحی‌نگر و ظاهرگرا نباشید. زیارت عاشورا متذکر می‌گردد که یزید، این جوان بدمست، جانی و ظالم، صاعقه نبوده که به ناگاه از آسمان نازل شود و یا زلزله نبود که به ناگاه زیر پای امت اسلامی را بلرزانده و تخریب نماید، بلکه حاصل چهار جریان انحرافی قبل از خود و نتجه‌ی بی‌بصیرتی نسبت به چهار جریان انحرافی پیشین بود. لذا تأکید می‌نماید «و یزید خامساً – و پنجمین‌شان یزید». زیارت عاشورا با این بیان صریح می‌آموزد که جریان‌شناس و جریان‌گرا باشید، نه این که روی افراد خاص تکیه کنید. به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام: «حق را بشناسید، اهلش را خواهید شناخت»، نه این که شخص‌گرا باشید و دائم به دنبال مصادیق و اشخاص بگردید.هرچند که باتوجه به ترتیب این ذکرشریف،کاملا مشهوداست که مرتبتینش ازسقیفه برخاسته اند. مشکل اختلاف میان شیعه و سنّی، به زیارت عاشورا بر نمی‌گردد که گمان کنیم کنار گذاشتن آن موجب رفع اختلافات شده و یا زیارت امام حسین (ع) از دور یا نزدیک موجب تشدید اختلافات می‌شود. این دروغی القایی برای حذف فرهنگ عاشورا در اذهان عمومی شیعه و سنّی است. این که شایع می‌کنند زیارت عاشورا موجب تشدید اختلافات شیعه و سنی می‌شود، به ضرر اهل سنّت است، چرا که ناخودآگاه القا می‌نماید آنها طرفداران معاویه و یزید هستند، در حالی چنین نیست. چهارمین خلیفه‌ی آنان حضرت علی علیه‌السلام هستند و اکابرشان و حتی بسیاری از خودشان به اهل بیت (ع) اردات داشته و دارند. فقط وهابیت که ساخته و پرداخته و نیز دست نشانده و انگلیس و امریکاست، عناد دارند. پس جریان گرا و جریانشناس باشید تا هم ناشر شبهه و شایعه نباشید و هم آن چهار حرکت انحرافی صدراسلام و تحرکات انحرافی ازآن به بعد را بشناسید 2⃣ در مقدمه ی عربی کتاب الاستبصار جناب شیخ طوسی که زندگینامه ی ایشان در آن مقدمه آورده شده در مورد این متن که از ایشان هست اینطور آورده شده : ((برخی از افراد رفتند پیش خلیفه ی عباسی که نامش احمد بود و شروع کردند از شیخ بدگویی کردن که شیخ به صحابه اهانت کرده است و گفتند که دلیل ما بر این مطلب این هست که شیخ در زیارت عاشورا آورده : اللهم العن خص انت اول ظالم بالعن من و ابدأ به أولا ثم الثانی و الثالث و الرابع که منظورش صحابه هستند . خلیفه ی عباسی دستور داد تا شیخ طوسی را نزد او ببرند و جریان را به او گفت که برخی نسبت به شما اینطور گفته اند ، که جناب شیخ طوسی فرمود مصداق این چهار لعن غیر از آن چیزی هست که آن ها گمان کرده اند و فرمود مراد از اولی قابیل فرزند حضرت آدم است که برادرش هابیل را کشت و دومی قیدار است که شتر حضرت صالح را نحر کرد و سومی قاتل حضرت یحیی هست که از سرکشان بنی اسرائیل بود و چهارمی ابن ملجم مرادی قاتل علی بن ابی طالب هست . و خلیفه این حرف را از ایشان پذیرفت و به ایشان مقام و منزلتی بالاتر داد و بدگویان را مجازات نمود.)) چون این کلام شیخ در مقام تقیه بوده است نمی توان از آن یقینا این برداشت را داشته باشیم که مصداق همین افراد هستند و حال اینکه برفرض این را روایت بدانیم ابهام دارد و بهتر است که ما مصداقی برای این چهار لعن نگیریم که اگر می خواست چنین باشد خود معصوم مصادیق را می فرمودند. آدرس : الإستبصار فيما اختلف من الأخبار، مقدمةج‏1، ص: 14 آدرس دوم : كشف الأسرار في شرح الإستبصار، ج‏2، ص: 9