eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
52.2هزار عکس
40.9هزار ویدیو
864 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز در محفل انس با قرآن: تلاوت قرآن باید مهندسی شود 🏷 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز در محفل انس با قرآن: ایران دارای قراء خوش خوان در جهان اسلام است 🏷 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | تمجید رهبرانقلاب از تلاوت مرحوم مصطفی اسماعیل 🏷 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز در محفل انس با قرآن: خداوند را بابت تلاوت های خوب قراء ایرانی شکرگزارم 🏷 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز در محفل انس با قرآن: بدون مراقبه، حال معنوی انسان پایدار نخواهد بود 🌙 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | نگاه رهبرانقلاب به تلاوت قرآن با اختلاف قرائت‌ها 🏷 🌙 @Khamenei_ir
14010114_42692_1281k.mp3
7.93M
🎙 بشنوید | بیانات امروز رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم 🏷 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | خاطره رهبرانقلاب از جلسات قرآنی مسجد کرامت مشهد 🏷 🌙 @Khamenei_ir
📩 هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود/ جوانهایمان باید وارد عرصه قرآن‌خوانی بشوند 🔻 رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم: در زمینه فعالیت‌های قرآنی خب کارهای خیلی خوبی شده لکن کافی نیست اینها. ما به تلاش‌های بیشتری احتیاج داریم. یکی از پیشنهادهایی که به ما شد و کار درستی است من مطرح میکنم -شماها هرکدام که میتوانید انجام بدهید- این است که مساجد یک محل، حالا مثلاً در تهران مساجد، فلان بخش از تهران که حالا سه تا چهار تا پنج تا مسجد است، هرکدام از اینها یک پایگاه قرآنی باشند و باهم ارتباط داشته باشند. اینها بروند به مهمانی آنها، آنها بیایند به جلسه اینها، با هم مسابقه بدهند. این غیر از این مسابقات رایجی است که اوقاف و دیگران راه می‌اندازند یک چنین کارهایی انجام بگیرد این بهترین مشوق است برای این که جوانها و نوجوانها وارد وادی قرآن‌خوانی بشوند. ما به این احتیاج داریم. 🔹 ما جوانهایمان باید وارد عرصه قرآن‌خوانی بشوند و به خصوص حفظ قرآن که ما خب حافظ زیاد احتیاج داریم که من چند سال پیش هم عرض کردم تلاشهایی هم شده منتها هنوز خیلی فاصله داریم تا آنجا. اگر بخواهید آن ده میلیون را تأمین بکنید راهش این است که نوجوانهای ما وارد وادی قرآن بشوند. نوجوان که وارد شد حفظ آسان میشود. راهش هم این است که در مساجد این کار اتفاق بیفتد هر مسجدی بشود یک پایگاه قرآنی. ۱۴۰۱/۱/۱۴
🕉☯ سبک زندگی علل گرایش به عرفان های کاذب ♦️ سبک زندگی افراد بر اساس ارزش‌های پایه‌ای آن‌ها شکل می‌گیرد و در قالب مجموعه‌ای از رفتارهای قابل مشاهده و معنی‌دار از سوی فرد تعریف می‌شود. 🔷 در گذشته سبک زندگی چندان معنا نداشت، زیرا افراد در جوامع پیشامدرن امکان گسترده‌ای برای انتخاب نداشتند.[1] 🔶 معمولا افراد به همان شیوه‌ای که والدینشان زندگی می‌کردند، زندگی خود را ادامه می‌دادند. ♦️ اما در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است.
♦️ در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است. 🔷 در این شرایط افراد از گزینه‌های زیادی برای انتخاب در زندگی مادی و معنوی خود مطلع می‌شوند و می‌توانند در بین آن‌ها دست به انتخاب بزنند. این انتخاب‌ها تابع نیازهای واقعی نیست و نیازهای خالی و ذهنی در شکل‌گیری انتخاب‌ها دخالت می‌کند. 🔶 مد، تبلیغات، تنوع‌طلبی و نشان دادن هوش، فرهنگ و شخصیت بالا بسیاری از انتخاب‌های زندگی را به کنش‌های نمادین تبدیل کرده است. کنش‌های معناداری که هویت فرد را می‌سازد و به تصور فرد از خودش شکل می‌دهد. 🔷 ساختار بازاری، مصرفی و تفننی که با مفهوم سبک زندگی تعریف می‌شود، مجالی برای ورود معنویت اصیل به زندگی باقی نمی‌گذارد. زندگی امروزی با معنویت‌ها و دین‌های اصیل که هدفشان تزکیه و تربیت انسان بود، سازگار در نمی‌آید. 🔶 معنویت حقیقی برنامه‌ای برای تحول در اعماق وجود انسان است، نه صرفا بازی در سطح و سبک زندگی. در این شرایط نیازهای معنوی مردم به گزینه‌های متنوع و تفننی برنامه‌های معنوی خاص در میان برنامه‌های گوناگون معنوی معطوف می‌شود و ارضا نشدن از یک برنامه به طور طبیعی با تغییر سبک معنوی جایگزین می‌شود. 🔷 به این ترتیب کاملا عادی تلقی می‌شود که شما می‌توانید مدت زیادی با یک سبک معنوی زندگی کنید و طبیعی است که پس از مدتی خسته شوید و به الگو یا برنامۀ معنوی دیگری در سبک زندگی خود رو بیاورید. 🔶 راه یافتن معنویت به سبک زندگی به معنای راه یافتن معنویت به اعماق وجود و زندگی انسان نیست، بلکه گاهی به بریده شدن از جنبه‌های ثابت، اصیل و پایدار وجود انسانی منجر می‌شود. 🔷 موضوع سبک زندگی مجموعه‌ای از عوامل نظیر تنوع‌طلبی، تکثرگرایی، سرعت تغییرات و بحران ارزش‌ها را به همراه آورده‌ است که همه در شمار علل گرایش و زمینه‌های پیدایش شبه‌جنبش‌های معنوی هستند. 🔻 فهرستی از عوامل برآمده از سبک زندگی که علت گرایش به شبه‌جنبش‌های معنوی هستند، از این قرار است: 1️⃣ مشکلات و بحران‌های روانی؛ 2️⃣ بحران‌ها و مشکلاتی که در روابط اجتماعی وجود دارد؛ 3️⃣ تکیۀ شبه‌جنبش‌های معنوی بر خلأهای زندگی، نظیر شادی، آرامش، درمان و... 4️⃣ تنوع‌طلبی 5️⃣ تکلیف گریزی 6️⃣ تکثرگرایی 7️⃣ راحت‌طلبی 8️⃣ جست‌وجو معنای زندگی 9️⃣ تمایل به تجربه اوج و تجارب خوش شبه‌عرفانی که همیشه در انسان وجود داشته و همان‌طور که موجب گرایش به معنویت حقیقی می‌شود، علتی برای گرایش به شبه‌جنبش‌های معنوی نیز به شمار می‌آید. 🔟 اشتیاق برای مشاهده توانایی‌های خارق‌العاده یا برخورداری از این قدرت‌های ویژه نظیر ذهن‌خوانی، درمان‌گری، پیش‌گویی، برون‌فکنی روح از جسم و... 1️⃣1️⃣ کنجکاوی انسان از یک‌سو و رازپردازی‌های شبه‌جنبش‌های معنوی که منجر به تحریک انگیزه کنجکاوی منهای عقلانیت می‌شود. 2️⃣1️⃣ سر خوردگی از ادیان اصیل، علت دیگر برای گرایش‌به شبه‌جنبش‌های معنوی است. این علت به چند طریق ممکن است که فعال شود: 🔶 یکم، نرسیدن به نتایج مورد انتظار از معنویت دینی. براساس کنش عقلانی فرد از تدین خود انتظار نتیجه دارد. با توجه به بحران‌های روانی و مشکلات معاصر، ظرفیت‌های پاسخ‌گویی معنویت دینی به بخشی از نیاز‌های مردم نشان داده نشده است. 🔷 این ناکامی معنوی موجب روگردانی مردم به‌سوی شبه‌جنبش‌های معنوی که ادعاهای کاربردی دارند، می‌شود. در واقع نداشتن اجتهاد پویا در حوزه‌های علمیه، به‌ویژه در تعالیم معنوی اسلام، کارآمدی و قابلیت کاربردی شدن آموزه‌های اخلاقی و معنوی را با مشکل روبرو کرده است. 🔶 دوم، سوء رفتار متدینان و منسوبین به دین، علت دیگر سرخوردگی از معنویت دینی و روگردانی به شبه‌جنبش‌های معنوی است. ♦️ سوم، تضاد هنجاری بعد از انقلاب، برای گروهی وضعیت بی‌هنجاری و نوعی دیگر از سرخوردگی را ایجاد کرده است؛ به‌طوری که معنویت‌های غیردینی را بر معنویت دینی ترجیح داده و به سوی شبه‌جنبش‌های معنوی می‌روند.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. جامعه‌شناسی، گیدنز، تهران، نشر نی، چاپ سوم، 1388، 121. [2]. برای اطلاع بیشتر، آسیب‌شناسی شبه‌جنبش‌های معنوی، مظاهری سیف، نشر صهبای یقین، ص 164. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🚨 واجب فراموش شده* *چرا نباید حجاب اختیاری باشد* *اگر حجاب اختیاری باشد، چرا مشروب‌خواری نباید اختیاری باشد* *خیلی مهم، حتما ببینید* ** ** ** ** 🍃🌹🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🚨 واجب فراموش شده* *چرا نباید حجاب اختیاری باشد* *اگر حجاب اختیاری باشد، چرا مشروب‌خواری نباید اختیاری باشد* *خیلی مهم، حتما ببینید* ** ** ** ** 🍃🌹🌹🍃
🔵بسم الله الرحمن الرحیم 🅾 از اهل جهنم سوال می کنند: 🔷چه چیز باعث شد به جهنم امدید؟ ✅(مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ) (مدثر /۴۲) 🅾میگویند( بخاطر ۴چیز) 1⃣ (قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ) (مدثر/۴۳) ما از نماز گزاران نبودیم 🅾 میگویند: 2⃣(وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ) (مدثر / ۴۴) ما به فقرا رسیدگی نمیکردیم، زکات مالمان را نمیدادیم ... 🅾 میگویند: 3⃣(وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ) (مدثر/ ۴۵) و همواره با اهل باطل، که دین و مقدسات را مسخره میکردند، و کفر و شرک و.. را ترویج می کردند همنشین و همصدا بودیم. 🅾میگویند: 4⃣(وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ) (مدثر/ ۴۶) ما همواره روز قیامت را انکار می کردیم ✳️ (حَتَّىٰ أَتَانَا الْيَقِينُ) (۴۷ /مدثر) تازمانی که مرگ ما فرا رسید وچشم ما به روی حقایق برزخ و قیامت باز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم در اولین روز ماه مبارک رمضان. ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ 🌙 @Khamenei_ir
🗓پنجشنبه۲رمضان سال۱۳۹۴ق 🏳آغاز سلسله جلسات نظام ساز 🏳طرح‌کلی‌اندیشه‌اسلامی‌درقرآن 🏳توسط متفکر نواندیش اسلامی 🏳استادمعظم، سیدعلی خامنه‌ای/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️من به شما که نگاه میکنم -عزیزان جوان دانشجو- مسجد کرامت و مسجد امام حسن مجتبی را به یاد میآورم؛ که آنجا هم همین شماها -شماهای سی و پنج سال قبل- مینشستید و درس تفسیر قرآن و تفسیر نهج‌البلاغه و مبانی نهضت اسلامی مذاکره و بحث میشد؛ نوشته میشد و گفته میشد. چوبش را هم میخوریم؛ هم شما میخوردید، هم ما میخوردیم. دستگاه جبارِ طاغوت، آن روز تحمل نمیکرد که یک طلبه با جمعی دانشجو بنشینند و از دین حرف بزنند؛ بخصوص که محفل دانشجوئی ما آن روز، محفل گرمی هم بود؛ محفل پُر جمعیت و متراکمی بود. البته این جمعیتهائی که امروز شما بعد از انقلاب میبینید، قبل از انقلاب در هیچ جا و به هیچ مناسبتی شکل پیدا نمیکرد؛ اما نسبت به جلسات و اجتماعات آن روز، هیچ اجتماعی شاید در کشور -اجتماع دانشجوئی- به یکپارچگی، یکدستی و تراکم اجتماع مسجد امام حسن یا مسجد کرامت که بنده آنجا درس تفسیر برای دانشجوها میگفتم، وجود نداشت. شما حالا یادآور آن خاطره‌ها برای من هستید. ۸۶/۶/۲۵ 📸طرح جلد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ چاپ ۱۳۵۴ @Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه۲رمضان سال۱۳۹۴ق 🏳آغاز سلسله جلسات نظام ساز 🏳طرح‌کلی‌اندیشه‌اسلامی‌درقرآن 🏳توسط متفکر نواندیش اسلامی 🏳استادمعظم، سیدعلی خامنه‌ای/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️در رژیم گذشته، آن وقتی که کار خیلی بر ما سخت میشد و من در مسجد کرامت یا مسجد امام حسن مشهد سخنرانی میکردم، مطلبی را که فکر میکردم دانستن آن برای نظام و رژیم به شدت مضر است، بدون اینکه اندک اشاره‌ای به دستگاه مطلقا به دستگاه بکنم، مطرح میکردم. هیچگونه و کنایه‌ای هم به دستگاه نمیزدیم، مثلا فرض کنید آن زمان میگفتیم حکومت علوی. اگر میگفتیم حکومت اسلامی، حساس میشدند. میگفتیم نظام علوی یا كأنه حکومت علوی. در بحثهای آن وقتِ من، از این گونه تعابیر پر بود. دیلم را میدادیم زیر ریشه دستگاه تا آن را با یک فشار بیرون بکشیم. ملتفت نبود؛ چون به تنه او، هیچ گونه برنمیخورد. ۱۳۷۱/۴/۸ ‼️درباره مسئله ولایت، در ماه رمضان صحبت کرده‌ام آن کسانیکه میتوانند آن بحثها را بشنوند، حتما بشنوند تا معنی ولایت را بدانند. ما ولایت را خلاصه کرده‌ایم در یک حال و سوز و گدازِ از روی بی‌توجهی و ناآگاهی بی‌ثمر و بی‌حاصل، به این میگوییم ولایت، در حالیکه ولایت مهمترین اصل دین است، ولایت، پیوستگی بطور بارز و نمایان، و جدایی از باطل باز بطور بارز و نمایان است! کتاب شرح نهج البلاغه استاد خامنه‌ای، منشور حکومت علوی ص۲۰۶ ۵۳/۹/۲۲ 📸طرح جلد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ چاپ ۱۳۵۹ @Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه۲رمضان سال۱۳۹۴ق 🏳آغاز سلسله جلسات نظام ساز 🏳طرح‌کلی‌اندیشه‌اسلامی‌درقرآن 🏳توسط متفکر نواندیش اسلامی 🏳استادمعظم، سیدعلی خامنه‌ای/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️من در مشهد یک بحثى کردم در باب ولایت، یک برداشت جدیدى از کلمه‌ى ولایت و مسأله‌ى ولایت که ماه رمضان بود و بحث‌هایى براى جوان‌ها مى‌کردیم آن وقت‌ها راجع به توحید و نبوت و چه و از جمله ولایت، یک بحث قرآنى خیلى خوب و کاملى بود بعد هم چاپ شد یعنى؛ خلاصه‌اش هم یک جایى چاپ شد، اصل سخنرانی‌ها هم بعد از انقلاب درآوردند چاپ کردند. یک عده‌اى در مشهد جنجال علیه من به راه انداختند که چرا در زیر کلمه‌‌ی ولایت فلانى این حرف‌ها را زده در حالى که این منکر به معناى انکار آن ولایتى که آنها مى‌گفتند که نبود، آنها مى‌گفتند ولایت یعنى محبت. خب ما محبت ائمه را که قبول داریم؛ ولایت یعنى اعتقاد به امامت على. این را که ما قبول داشتیم یک چیزهایى علاوه‌ى بر اینها ما از کلمه‌ی ولایت پیدا کرده بودیم. من آیات ولایت را در قرآن جمع کردم؛ آیاتى که در آن کلمه‌ى ولایت بکار رفته است «هنالک الولایة لله» مثلاً فرض کنید و آیات متعددى را، از این کلمات یک برداشت جدیدى از کلمه‌ى ولایت را من عرضه کردم مطرح کردم. خب این باید مغتنم شمرده بشود. در عالم پزشکى اگر یک نفرى بیاید فرض بفرمائید درباره‌ی حصبه یک ایده‌‌ی جدیدى را مطرح کند که اضافه‌ى بر معلومات قبلى باشد با او چه جورى رفتار مى‌کنند؟ خب احترامش مى‌کنند، تکریمش مى‌کنند! ۶۷/۷/۱۳ 📸طرح جلد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ چاپ ۱۳۶۰ @Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه۲رمضان سال۱۳۹۴ق 🏳آغاز سلسله جلسات نظام ساز 🏳طرح‌کلی‌اندیشه‌اسلامی‌درقرآن 🏳توسط متفکر نواندیش اسلامی 🏳استادمعظم، سیدعلی خامنه‌ای/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️من چند سال قبل به مشهد رفته بودم؛ یکی از رفقای قدیمی ما که پای بحثهای خصوصی و عمومی ما خیلی بوده است، نواری به من داد و گفت خواهش می‌کنم شما این نوار را همینطور که در ماشین نشسته‌اید، گوش کنید. گفتم خیلی خب. نوار را گذاشتم، دیدم او در سخنرانیهای دوره‌های طولانی من گشته است و از هر کدام تکه‌ای را انتخاب کرده که در آن، تصویر آینده و وعده به آینده و حکومت علوی وجود دارد و از من میخواهد بپرسد الآن هم همان تصویر را در ذهن دارید؟ البته اِشكال او وارد نبود. من، بعد خودش را دیدم و به او گفتم این اشکال وارد نیست. الآن هم اگر بخواهم در آن مقام حرف بزنم، همان حرفها را میزنم و حرفم عوض نشده است. بنده یک ماهِ رمضان در مسجد امام حسن مشهد سخنرانی مستمر سی جلسه‌ای داشتم، آن زمان به ضبط سخنرانیها خیلی اهمیت داده نمیشد؛ اما استثنائا همهٔ این سی سخنرانی ضبط شده است. این سخنرانیها منبع خوبی برای مچ‌گیری ماست! در آن سخنرانیها راجع به توحید، امامت، ولایت، نبوت و سایر مباحث اساسی بحث شده است که الآن هم آنها را تأیید می‌کنم. اینها پایه های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامی شش، هفت سال دیگر محقق شود. می‌گفتیم اگر ۵۰ سال دیگر هم ایجاد نشود، بالاخره پایه‌های فکریش اینهاست. آن کار، جهت دادن به فکر نسل جوان آن روز بود. ۸۱/۴/۴ 📸طرح جلد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ چاپ ۱۳۷۷ @Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه۲رمضان سال۱۳۹۴ق 🏳آغاز سلسله جلسات نظام ساز 🏳طرح‌کلی‌اندیشه‌اسلامی‌درقرآن 🏳توسط متفکر نواندیش اسلامی 🏳استادمعظم، سیدعلی خامنه‌ای/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️من قبل از انقلاب مدتی در مشهد سخنرانی داشتم جوانان بسیاری برای گوش دادن به سخنرانی من می‌آمدند. این سخنرانیها بعد از نماز مغرب و عشاء بود. (درپی مبحث ولایت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) خبر میدادند که فلانی گرایش سنّی پیدا کرده است! بعد دیدند این کم است؛ گفتند این گرایش وهابی پیدا کرده است، این اخبار به گوش من می‌رسید. آدمهای مغرضی نبودند، بلکه جاهل بودند. عده‌ای از من میخواستند که برخوردی داشته باشم. من در سخنرانی میگفتم: وقت ندارم و نمیخواهم به این منازعات بپردازم. پرداختن به منازعاتِ سخنانی از این قبیل که شما سنی شده‌ای؛ شیعه نیستی و من هم بخواهم شیعه بودن خود را اثبات کنم، بیهوده است؛ مهم نبود عده‌ای شیعه بودن مرا باور کنند یا نکنند. من کار دیگری داشتم؛ کاری که همه عشق و زندگی مرا تشکیل میداد. میخواستم معارف عمیق اسلامی را به نسلی که در اختيار و در دسترس من بود منتقل کنم و این کار مؤثر واقع شد. همین کارها بود که ذره ذره جمع شد و در سراسر کشور، گفتمانی انقلابی به وجود آورد! کتاب مسجد رهبری ص۲۵۶ دیدار با علمای اهل سنت ۸۱/۱۲/۶ 📸طرح جلد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ چاپ ۱۳۶۸ @Jahade_tabeini