فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 خدا را در قرآن ببین!
🔸 خدا را در پس کلماتش ملاقات کن!
🔸 خدا بهتر از هر دیدنیای قابل فهمیدن است؛ بخاطر قرآن!
برگرفته از جلسات #واقع_بینی و احساسات معنوی در قرآن؛ با نگاهی به تفسیر سوره محمد(ص)"؛ شبها حوالی ساعت۲۳ در فاطمیۀ بزرگ تهران
#تصویری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان عبرت آموز
داستان آیت الله غروی اصفهانی و بسته شدن روزی
🎙استاد #عالی
🔆 #پندانه
آرزوهای پس از مرگ
۹ آرزویی که انسان بعد از مرگ میکند و در قرآن ذکر شده است:
1⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنْتُ تُرَابًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ خاک میبودم.
(ﺳﻮﺭه نبأ، آیه ۴۰)
2⃣ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِیٖ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش میفرستادم.(سوره فجر، آیه ۲۴)
3⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم برایم داده نمیشد.
(ﺳﻮﺭه حاﻗﺔ، آیه ۲۵)
4⃣ يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمیگرفتم.
(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۸)
5⃣ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را میکردیم.
(ﺳﻮﺭه أﺣﺰﺍﺏ، آیه ۶۶)
6⃣ يَا لَيْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب میکردم.
(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۷)
7⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمً؛
ﺍی ﮐﺎﺵ من هم با آنها میبودم، حال کامیابی بزرگ حاصل میکردم.
(ﺳﻮﺭه نساء، آیه ۷۳)
8⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّی أَحَدًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمیآوردم.
(ﺳﻮﺭه کهف، آیه ۴۲)
9⃣ يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين؛
ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانیهای رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم.
(ﺳﻮﺭه أﻧﻌﺎﻡ، آیه ۲۷)
💥اینها آرزوهایی هستند که انسان بعد از مرگ دارد در حالیکه در آن زمان، دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد؛ پس امروز به فکر باشیم.
والعاقبه للمتقین
#ماه_خدا
#بحق_الحسین_الهی_العفو
#بهار_قرآن
┄┅═══❉☀️❉═══┅┄
📌 روزهٔ این افراد کامل نیست
🔆 امام صادق علیه السلام فرمودند:
«لَا صِيَامَ لِمَنْ عَصَى الْإِمَامَ وَ لَا صِيَامَ لِعَبْدٍ آبِقٍ حَتَّى يَرْجِعَ وَ لَا صِيَامَ لِامْرَأَةٍ نَاشِزَةٍ حَتَّى تَتُوبَ وَ لَا صِيَامَ لِوَلَدٍ عَاقٍّ حَتَّى يَبَر» (بحار الانوار، ج ۹۳، ص ۲۹۵)
روزهٔ این افراد کامل نیست:
1⃣ کسی که امام (رهبر) را نافرمانی کند.
2⃣ بندهٔ فراری تا زمانی که برگردد.
3⃣ زنی که اطاعت شوهر نکرده تا اینکه توبه کند.
4⃣ فرزندی که نافرمان شده تا اینکه فرمانبردار شود.
🔻 آیا روزهٔ ما که برخلاف فرمان و خواست امام زمانمان گناه میکنیم و فرزندان خَلف و شایستهای برای او نیستیم، کامل و مقبول درگاه خداست؟!
🌙 ویژهٔ ماه مبارک #رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 #کلیپ😍
🔻چگونگی ریاست مرد در خانه
🔻استاد رحیم پورازغدی•.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل هیچکس رو نشکنید❌👏
حضور امام زمان در زندگی.mp3
7.57M
🌺به مقداری که امام زمان عج در زندگیت حضور داشته باشه تو منتظر واقعی هستی🌺
#استاد_عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠خبری از عالم برزخ!!!!!
🔸استاد مسعود عالی
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔹تلنگری زیبا برای همه ما
VID_20230404_141339_081.mp3
1.45M
🎙خبری از عالم برزخ!!!!!
🔸استاد مسعود عالی
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔹تلنگری زیبا برای همه ما
27.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عادی شدن گناه
#سبک_زندگی_اسلامی
14.mp3
18.44M
🕋 #ترتیل_قرآن_کریم
🎵 قاری : استاد شهریار پرهیزگار
📖جزء : 4️⃣1️⃣
✅ قرائت روزانه بک جزء از قرآن به نيابت از امام عصر عليه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺اگر نعمتی داریم، خودمون رو گم نکنیم🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روزه_افراد_ضعیف
❓منظور از ضرری که باعث میشه روزه واجب نباشه، چیه؟
❓کسی که دیابت یا زخممعده داره، روزه بگیره یا نه؟
13980328_29177_192k.mp3
3.35M
🔹کلیپ صوتی
چرا ما دشمن خودمان را نمىشناسیم؟
بعضی خیال میکنند دشمنیهایی که با ما میشود بهخاطر این است که ما ستیزهگری کردهایم؛ ما دائماً انگشت در چشم اینها کردهایم، اینها از این جهت با ما دشمنی میکنند؛ نه، این هم خیال غلطی است، تصوّر غلطی است.
۱۳۹۸/۰۳/۲۸
#شناخت_دشمن
#انگیزه_دشمنی
#امام_خامنهای
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
⚜⃟🔰#سیرهاجتماعیامامحسن مجتبی علیه السلام
🔰بخش⇦| دوم
°•|مهربانی و مهرورزی|•°_۲
⚜°•امام، همواره، مهربانی را با مهربانی پاسخ می گفت. حتی پاسخ او در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود. هم چنان که نوشته اند، امام گوسفند زیبایی داشت که به او علاقه نشان می داد.روزی دید گوسفند در گوشه ای افتاده و ناله می کند. جلوتر رفت و دید که پای آن را شکسته اند.
🍃✿⃟امام از غلامش پرسید: «چه کسی پای این حیوان را شکسته است؟». غلام گفت: «من شکسته ام». حضرت فرمود: «چرا چنین کردی؟»
⚜°•گفت: «برای این که تو را ناراحت کنم». امام با تبسّمی دلنشین فرمود: «ولی من در عوض، تو را خشنود می کنم و غلام را آزاد کرد».
📚[حیاة امام الحسن بن علی، ج1، ص 314]
🍃✿⃟ هم چنین آورده اند، روزی امام مشغول غذا خوردن بودند که سگی آمد و برابر حضرت ایستاد. حضرت هر لقمه ای که می خوردند، یک لقمه نیز جلوی آن می انداختند. مردی گفت: «یا بن رسول الله! اجازه دهید این حیوان را دور کنم».
⚜°• امام فرمود: «نه، رهایش کنید! من از خدا شرم می کنم که جانداری به غذا خوردن من نگاه کند و من به او غذا ندهم».
📚[بحارالانوار، ج 43، ص 352].
ادامه دارد...
♡
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️سطوح سواد رسانه (بخش دوم)
1⃣سطح مقدماتی و اولیهی پیامها
🔹یک سطح مقدماتی و اولیه که طی آن مخاطب به موضوعات و پرسش هایی مانند: چه کسی پیام های رسانه ای را میآفریند؟ از چه فنونی استفاده میکند؟ و با چه هدفی پیام را ارسال میکند؟ توجه دارد. در این سطح مخاطبی که دارای #سواد_رسانه_ای است، این توانایی را دارد که پدید آورندگان پیام ها (کارگردان، بازیگران، تهیه کنندگان، سیاستگذاران و...) را تشخیص دهد. چنین مخاطبی از نقش صدا، موسیقی و سایر جلوههای ویژه برای القای فضا و معنی در انتقال تصاویر تا حدودی با خبر است، و قادر است تشخیص دهد که هر پیام برای چه گروهی از مخاطبان تهیه و پخش میشود، هدف پیامآفرینان (اعم از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) را در نظر داشته، میزان تأثیرگذاری پیامها را تعیین کند و پیامدهای آسیب زا یا اثرات مثبت (حفاظت کننده) آنها را مشخص سازد.
2⃣سطح عمیق و پنهان پیامها
🔹دومین سطح، ویژگی های پنهانتر و درونیتر هر پیام را در برمیگیرد، و مخاطب به گونه ای عمیق تر، ارزشها و سبک های پنهان و مستتر در پیام را مدنظر قرار میدهد. هر پیام ارزشها و سبک های زندگی متناسب با خود را به نمایش میگذارد. سبک زندگی، ارزشها و هنجارهایی است که در زندگی افراد از اولویت برخوردار است و عملاً به کار گرفته میشود، و مخاطب بایستی قادر باشد سبک زندگی القا شده در پیام را شناسایی کند. به عبارت دیگر، مخاطبِ دارای «سواد رسانهای» میتواند زندگیای را که «رسانه ها» بر افکار و اعمال و زندگی او اعمال میکنند، تشخیص دهد و بداند رسانه ها قادرند آنچنان نامحسوس و بطور تدریجی سبک زندگی خانواده ها را به کلی تغییر دهند، که حتی خود افراد نیز متوجه نباشند. #ادامه_دارد...
منبع: راسخون به نقل از سایت حوزه
#سواد_رسانه #رسانه
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️به امید حکومت جهانی اسلام
🔹ما متکی به خدا هستیم و میخواهیم برای خدا کار بکنیم؛ میخواهیم #اسلام را در ایران متحققش کنیم. نه در ایران در همه جا، در هر جا انسان هست. باید مسلم باشد. ان شاء الله. آرزوی ما این است. مثل اینکه آرزوی انبیا هم این بوده که همه بشر مسلمان باشند، یعنی توحیدی باشند، و به انبیایشان معتقد باشند. راه بهشت را پیدا بکنند. پیغمبر اکرم در نقل است که دیدند که در جنگی یک دسته را گرفتند و بستند دارند میآورند، اسیر کردند. فرمود که من دارم با غل و زنجیر مردم را به بهشت میبرم. میخواهم ببرمشان به بهشت، حاضر نیستند.
🔹مساله این است که خیال نشود که اسلام می خواسته کشورگشایی بکند، مثل مثلًا آقای کارتر که میخواهند کشورگشایی بکنند، اسلام هم این است، خیر اصلًا مطرح نیست پیش اسلام کشورگشایی. #اسلام میخواهد انسان درست کند. میبیند که انسانها هدر دارند میروند ممالک دیگر دارند انسانها را هدر میدهند. و این مکتب است که انسان درست میکند. انسان را به صراط مستقیم میبرد. نه [تنها] اسلام، هر نبیای در عالم که آمده برای این آمده است که انسانها را نجات بدهد از شرّ این طاغوتها...
بیانات حضرت امام ۵۸/۰۹/۱۶
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️گوشهای از خدمات اقتصادی حکومت امیرالمؤمنین (ع) به جامعه (بخش اول)
🔸دوران حکومت حضرت از جهات مختلفی قابل بررسی است. یکی از آن جهات خدماتی است که «حکومت علوی» به جامعه آن دوران داشته و کمتر به آن توجه میشود، با اینکه این خدمات به قدری زیاد است، که اگر از لابلای کتاب های تاریخ استخراج شود، میتواند به صورت یک کتاب مستقل نگارش شود. گوشهای از «خدمات حکومت امیرالمومنین (ع)» به جامعه آن دوران را میتوان کارهایی دانست که آن حضرت در جهت «رفاه اقتصادی مردم» انجام داده است که در ادامه به بخشی از آنها اشاره میکنیم.
1⃣تقسیم بیت المال بر پایه عدالت اجتماعی
🔹اولین گام حضرت برای اقتصاد جامعه اسلامی، «تقسیم بیت المال بر پایه عدالت اجتماعی» بود، موضوعی که بعد از رسول خدا (ص) به فراموشی سپرده شد و متولیان حکومت وقت، بر خلاف سیره پیامبر اکرم (ص) بیت المال را بین اقوام و دوستان خود ناعادلانه تقسیم میکردند، موضوعی که باعث به وجود آمدن دو جنگ بزرگ در آن زمان شد. #امام_علی (ع) در روز دوم خلافت خویش، سیاست عدالتخواهی خویش را اینگونه بیان کردند: «سوگند به خدا [اگر اموال بخشیده شده از سوی عثمان را بیابم] به مالک آن بازگردانم، اگرچه از آن زنها شوهر داده و کنیزکان خریده شده باشد؛ زیرا در عدل و درستی، وسعت و گشایش است و آن که عدالت را برنتابد، ستم را سختتر یابد». [۱]
🔹از اینرو در تاریخ نوشتهاند که حضرت دستور داد که همه سلاحهایی را که در خانه عثمان پیدا شده بود و آنها را علیه مسلمانان به کار گرفته بودند، بگیرند و در بیتالمال قرار دهند. همچنین مقرر فرمود شتران زکات که در خانهاش بود را تصرف کنند و شمشیر و زره او را هم بگیرند؛ اما کاری به سلاحهایی که در خانه عثمان بود و بر ضد مسلمانان از آن استفاده نشده بود، نداشته باشند و از تصرف همه اموال شخصی عثمان که در خانهاش و جاهای دیگر است، خودداری شود. همچنین دستور فرمود اموالی که عثمان به صورت پاداش و جایزه به یاران خود و دیگران داده است، برگردانده شود. چون این خبر به عمروبنعاص رسید، برای معاویه نوشت: «هر چه باید انجام دهی انجام بده، که پسر ابیطالب همه اموالی را که داری از تو جدا خواهد کرد؛ همان گونه که پوست عصا و چوبدستی را میکَنند». [۲]
2⃣عمران و آبادانی زمین های تحت حکومت
🔹عمران و آبادانی زمین های تحت حکومت، یکی دیگر از اقدامات #امام_علی (ع) برای رونق اقتصاد جامعه بود، به گونهای که آن حضرت به فرمانداران خویش دستور داد که در این جهت گام نهند؛ [۳] به عنوان نمونه در نامهای خطاب به «قرظة بن کعب الانصاری» کارگزار بهقباذات عراق سفارش میکند، در لایروبی نهرها به کشاورزان کمک نماید.
🔹در این نامه آمده: «اما بعد؛ گروهی از مردم منطقه مأموریت تو، نزد من آمدند و یادآوری کردند که نهری از آنها پنهان و از بین رفته است و در صورتی که آن نهر را حفر نموده و آماده سازند، دیار آنها آباد میگردد، و بر پرداخت خراج خود توانایی پیدا میکنند و بر بیتالمال مسلمین نیز افزوده میشود. از من خواستند نامهای به تو بنویسم تا برای حفر نهر و لایروبی آن، آنها را جمع نمایی و در این راه به آنان کمک مالی کنی. اما من این را صحیح نمیدانم که کسی را مجبور به کاری بکنم که کراهت دارد. آنها را دعوت کن، پس اگر نهر آنگونه بود که آنها میگفتند، هر کسی بخواهد او را برای کار بفرست و نهر از آن کسی است که روی آن کار کند، نه آنان که مایل به همکاری نیستند. اگر آن را آباد سازند و قوی گردند، برای من محبوبتر است از آن که ضعیف شوند. والسلام». [۴] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] نهجالبلاغه، خ ۱۵
[۲] جلوه تاریخ در شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ترجمه و تحشیة محمود مهدوی دامغانی، ج۱، ص۱۳۵-۱۳۶
[۳] نهجالبلاغه، نامه ۵۳
[۴] انسابالاشراف، البلاذُری، ج۲، ص۳۹۰
نویسنده: کمالی
منبع: وبسایت رهروان ولایت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت روز سیزدهم فروردین ۱۴۰۱.mp3
12.62M
😍 بفرمایید #رادیو🎙
💎#صوت
3⃣1⃣ سیزدهمین قسمت از صحبت های #دکتر_علی_تقوی
🔻در برنامه «سلام بهار» رادیو معارف
🔊گـــوش بدید و مـنـتـشـر کنید.
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده ...
https://eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda
به کانال آمرین بپیوندید👆
📣📣📣📣📣فـــــــوری و مــهــم❌
✅ کاش توانایی داشتم که به کل مردم مومن و انقلابی ایران این بنر رو میفرستادم!👍
🔹 شرکت در این کارگاه از واجباته💯
💡پـــاسخ به تـــمــامی شبهات روز در مورد امــر به معروف و نهی از منکر
🔴کـــاملا رایگان
✅ چهار شنبه ۱۶ فروردین
⏰ ساعت ۲۱ الی ۲۳
🔰لینک اسکای روم🔰
https://www.skyroom.online/ch/mouod/vebinar
🔰لینک پخش زنده ایتا🔰
https://eitaa.com/joinchat/3518955713C6b2bc116ef
💥اگر مایل هستید که هنگام شروع جلسه برایتان پیامک یادآوری ارسال بشود، همین الان عدد «۱» را به سامانه پیامکی 3000493040 ارسال نمایید
حتما لینک رو برای بچه مذهبی ها بفرستید ❤
حکمت 468 نهج البلاغه.mp3
7.85M
💠 شرح #نهج_البلاغه
🔸 حکمت 468
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa/news/192692
📎 #امام_زمان
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi