ـ🍒🍃🍓🍃🍒
ـ 🍃🍓🍃🍒
ـ🍓🍃🍒﷽
ـ🍃🍒
ـ🍒 #آیه_سجده_دار
❓الآن که قرآن رو با پخش زنده رادیو و تلویزیون یا توی جلسات میخونیم و همزمان، هم قرآن رو میشنویم و هم میخونیم، باید دوتا سجده بهجا بیاریم؟
📚 آیات عظام امام خمینی، خامنهای، بهجت، تبریزی، زنجانی، سیستانی، وحید و نوری: اگه هم خوندین و هم گوش دادین، باید دو سجده انجام بدین (تبریزی و زنجانی: بنابر احتیاط واجب).
📚 آیات عظام مکارم و سبحانی: نه. انجام یه سجده کافیه.
⭕️ نکته: آیات سجده واجب اینا هستن: نجم، آیه ۶۲؛ علق، آیه ۱۹؛ سجده، آیه ۱۵؛ فصلت، آیه ۳۷.
⭕️ نکته: احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله میتونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون که فتوای قطعی داره، عمل کنیم.
🔺 توضیحالمسائل ۱۶مرجع، م۱۰۹۴.
⬅️ احکام به زبان خیلی ساده
🍒 @ahkam_yar
🍃🍒
🍓🍃🍒
🍃🍓🍃🍒
🍒🍃🍓🍃🍒
ـ🍂🌼🍂🌼🍂
ـ🌼🍂🌼🍂
ـ🍂🌼🍂﷽
ـ🌼🍂
ـ🍂 #آیات_سجده_دار
❓حکم شنیدن سوره و آیات سجدهدار برای خانمی که عادت ماهیانه است، چیه؟
📚 همه مراجع: هیچی! ایشون هم مثل بقیه مردم، وقتی آیه سجدهدار رو شنید، یه سجده میکنه.
اونی که برای چنین خانمی حرامه، خوندن آیه سجدهداره، نه شنیدنش.
👈 لازم هم نیست گوشش رو بگیره یا محل رو ترک کنه که صدا بهش نرسه. همین که سجده کنه، کافیه؛ وضو و غسل هم لازم نيست.
⭕️ نکته: با دیدن آیه سجدهدار یا خوندن بخشی از اون، سجده واجب نمیشه.
⭕️ نکته: فردی که جنب شده هم، مثل خانمی که عادت شده، نباید آیه سجدهدار رو بخونه؛ اما اشکال نداره اون رو بشنوه. فقط بعد از شنیدن، باید یه سجده بکنه.
⭕️ نکته: طبق نظر آيات عظام امام، وحید، زنجانی، بهجت، فاضل و نورى، علاوه بر خود آيه سجدهدار، خوندن بقيه سوره هم حرامه (وحید و زنجانی: احتیاط واجب).
🔸نکته: هر ذکری رو که دوست دارین، میتونین در سجده بگین؛ حتی میشه هیچی نگفت. مهم اینه که پیشونی رو روی چیزی بذارین که سجده بر اون صحیحه.
🔺العروةالوثقى، ج۱، احكامالحائض، م۴۲؛ توضيحالمسائل مراجع، م۳۵۴؛ خامنهاى، اجوبةالإستفتائات، م۱۹۹؛ وحيد، توضيحالمسائل، م۳۶۱.
⬅️ احکام به زبان خیلی ساده
🍂 @ahkam_yar
🌼🍂
🍂🌼🍂
🌼🍂🌼🍂
🍂🌼🍂🌼🍂
38.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 عمق نفوذ فرهنگی
🔹پشت پرده و جریان شناسی نفوذ گروههای فمینیستی و رواج اباحه گری در ایران
🔹حتما ببینید👉👉👉
نشر نشر نشر
بیسوادی یا شبههپراکنیِ جریان انحرافیِ حجتیّه؟
🔸درحالی که اکثر قریب به اتفاقِ علمای بزرگ و تراز اوّل شیعه مانند شیخ مفید، ملّا احمد نراقی، شیخ انصاری و دیگر بزرگان حوزه از جمله میرزا مهدی اصفهانی (بنیانگذار مکتب تفکیک) قائل به ولایت مطلقه فقیه هستند، عدّهای با اغراض مشخص، سعی در القاء و انتشارِ بیسوادی خود دارند!
🔸در بحث ولایت فقیه، مرحوم میرزا مهدی اصفهانی قائل به نظریه نصب ولایت فقیه (ولی فقیه منصوب از جانب خداست) و جواز تشکیل حکومتِ فقیه در زمان معصوم هستند.
درس ولایت فقیه بنیانگذار مکتب تفکیک
ولی فقیه منصوب از جانب خداست
🔻با این تفاسیر، بدیهی است که کدام جریان از پخش این اعلامیههای به ظاهر مسابقه! منفعت میبرد و حامی مالی و پشت پرده این قبیل تحرّکات است.
📍اعلامیه این مسابقه همزمان با ایّام نیمه شعبان و در شهر مشهد مقدّس توزیع شده است.
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
انجمن حجّتیه بدون روتوش | بخش هفتم
↩️حلبی و قیام ۱۵ خرداد!
🔺از ابتدای این نهضت و از گذشتههای دور، آقای حلبی با ناباوری با آن برخورد میکرد و معتقد بود که نمیشود با رژیم تا دندان مسلّح شاه مبارزه کرد و عقیده داشت کسانی که به این راه کشیده میشوند خونشان را هدر میدهند و کسانی که افراد را به این راه میکشانند مسئول این خونها هستند و معتقد بود که کار صحیح فعالیّتهای فرهنگی و ایدئولوژیک است نه مبارزه علیه رژیم.
🔺رهبر انجمن در سخنرانی مدرسه مروی نیز با تعبیرهای تند، حرکت اسلامی را محکوم نمود و امام را مسئول ریختن خون جوانان در ۱۵ خرداد دانست.
💬مهندس طیب، عضو جدا شده انجمن حجتیّه
📚منبع: روزنامه صبح آزادگان، دوشنبه ۱۳۶۰/۱۱/۲۷، شماره ۵۹۲
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
حالا بیرونش کن!
🔺در ماجرای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، هر دفعه که صدای رگبار از میدان بلند میشد، شیخ محمود حلبی در خانهاش یک تکانی میخورد و میگفت: "هان حالا بیرونش کن، حالا بیرونش کن، این هم حرف شد که حالا بیرونت میکنم."
🔺من گفتم "قصه چیست و مگر چه شده است؟" ایشان گفت: "مگر نمیدانی که آیتالله خمینی در سخنرانیاش گفته است کاری نکن که مثل پدرت بگویم بیرونت کنند؟ و خوب مگر میتواند بیرونش کند، با این تیراندازی و با این مردمکُشی مگر میشود بیرونش کند؟
📚منبع: خاطرات حجّتالاسلاموالمسلمین فردوسیپور، صفحه ۴۴
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
دعا برای رژیم پهلوی روی منبر!
«برابر اطّلاع، منابر روز ۱۳۴۳/۱۰/۲۶ عادی بوده است. شیخ محمود حلبی در مسجد بابالحوائج واقع در میدان فوزیه به منبر رفت و دولت [تبعید کننده امام] و مسئولین امنیّتی مملکت [ساواک] را دعا کرد».
برشی از گزارش ساواک در مورد منابر علما و روحانیوّن
📚منبع: آیتالله غلامحسین جعفری همدانی به روایت اسناد ساواک، صفحه ۲۷
❗️شیخ محمود حلبی در شرایطی دولت و مسئولین امنیّتی را روی منبر دعا میکند که عامل همهی جنایات؛ از کاپیتولاسیون تا تبعید امام بعد از قیام ۱۵ خرداد و سرکوب علما و مردم، رژیمِ دژخیمِ پهلوی است.
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم | از جاذبهی دیدار آیتاللّه خامنهای در مسجد کرامت تا جدایی از انجمن حجتیّه
💬عباس سلیمی نمین
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
🖼 #پوستر | هشدار بیسابقه امام خمینی (ره) به شورای نگهبان
⚠️حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیّهایها همه چیزتان را نابود کردهاند!
🎨اثر هنرمند: مهرداد پارسافر
ارائه در اوّلین جشنواره ملّی هنرهای گرافیکی مقدّس نما
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
انجمن حجّتیه بدون روتوش | بخش هشتم
↩️تعطیلی یا انحلال انجمن حجتیّه!
🔺مخالفتهای انجمن با نهضت امام خمینی (ره)، ریزش بسیاری از نیروهای انجمن، شکست مبانی و تفکّرات انجمن در برابر مبانی امام و انقلاب، باعث ضعف شدید این تشکیلات در سالهای اولیّه پیروزی انقلاب اسلامی گردید.
🔺پس از سخنرانی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۲، [بدون آوردن اسمی از انجمن حجتیّه] تشکیلات فرصت را مغتنم شمرد و در شیوه فعالیّتهای خود تغییر ایجاد کرد و به صورت پنهانی اقدامات خود را ادامه دادند و همزمان نیز تعطیلی انجمن حجتیّه را اعلام نمودند.
🔺امام که از حیله سران انجمن مطّلع بود، میدانست تعطیلی غیر از انحلال است؛ لذا تا پایان عمر مبارکش بارها از انجمن یاد کرد و به مردم و مسئولین نسبت به خطرات انجمن حجتیّه هشدار داد. تا کنون نیز تشکیلات انجمن حجتیّه فعالیّت خود را به صورت علنی و پنهانی ادامه داده است.
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #فیلم | حجتیّه در مسیر بهائیت!
انجمن حجتیّه؛ از مبانی انحرافی تا غافل کردن مردم از دشمن اصلی
✂️برشی از مستند پوستین وارونه
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم | سخنان آیتاللّه خامنهای؛ عاملِ ریزشِ جمعیّتِ انجمن حجتیّه
💬عباس سلیمی نمین
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
🖼 #کاریکاتور | حجتیّه، ستون پنجم استکبار!
از ژست مقدسمآبانه و نفوذ در جبههی انقلاب تا جنگیدن در سنگر دشمن!
🎨اثر هنرمند: سیّد محمّد جواد طاهری
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
🖼 #طرح | ماجرای یک مجوز؛
ضرر اینها بیشتر از نفعشان است!
انجمن حجتیّهایها ادّعا میکردند که ما از همه مراجع مجوز گرفتهایم که یکسوم سهم امام را صرف هزینههای فعالیّتهای خودمان بکنیم. ما از طریق شهید سعیدی از امام استفتا کردیم...
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
#نشر_مجدد
🔆 متن شایعه :
اگر در حال ختم قرآن هستید به جزء15 که رسید ایه 19 سوره کهف کلمه ولیتلطف میزان قرآن است وجای استجابت دعا یعنی در این جا قرآن به دوکف مساوی تقسیم می شود قرآن را قطع کنید وشروع به دعا کنید و اولین دعا برای فرج باشد
🔆 پاسخ شایعه:
1️⃣ این روایت صد در صد جعلی هست و اصلا چنین چیزی در هیچ روایاتی نیامده است.
2️⃣ چرا باید در ماه رمضان که یکی از مبطلات روزه، نسبت دادن حدیث جعلی به معصومین هست، حدیث دروغ پخش کنیم؟
3️⃣ مشهور این است که کلمه وسط قرآن «و لیتلطف» است و معیار آن شمارش حروف قرآن است. نظرات دیگری هم در این باره هست مثل کلمه «نکراً» در آیه 74 همین سوره و طبق گزاراشات اولین بار حجاج بن یوسف دستور به شمارش حروف قرآن و تعیین کلمه وسط قرآن داد. طبق معیار شمارش کلمات هم کلمه «الجلود» در آیه 20 سوره حج کلمه وسط است. و به اعتبار شمارش آیات، کلمه «یأفکون» در آیه 45 سوره شعراء است و به اعتبار سورهها، آخر سوره حدید است. (الاتقان سیوطی)
4️⃣ امروزه میتوان به کمک رایانه دقیقا حرف و کلمه وسط قرآن را مشخص کرد، ولی مشکل اینجاست که اختلاف در این است که مثلا حروفی مثل «و» عطف، یک کلمه محسوب میشوند یا نه یا مثلا کلمه «ابراهیم» که هفت حرف دارد گاهی به صورت «ابرهیم» نوشته میشود که شش حرف دارد، ملاک هر کدام باشد، حرف وسط تغییر میکند.
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🔷 یک روز مانده به سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم
🔸شهید آوینی: «اگر انسان هایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.»
🔸سید مرتضی، تو چه تحولی در تاریخ فکری بشر ایجاد کردی که امروز آیندگان تو تلاش می کنند تا به تو و گذشته ات برسند اما باز هم نمی توانند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پرستو صالحی خـودکشـی کیومرث پوراحمد را هم گردن جمهوری اسلامی ایران انداخت!
⭕️ نفوذ را باید بسیار جدی گرفت!حتی در نزدیکترین افراد و نهادها به رهبری..!
🔸روزهایی که از سانسور و تحریف چندباره سخنان مهم رهبر انقلاب گفتیم و شدیدا به دفتر نشر آثار رهبری و مدیران سایت khamenei.ir اعتراض کردیم!
🔸روزهایی که به انتخاب آن خانم با پوشش نامتعارف مانتو و کفش قرمز و شال صورتی رنگش برای دیدار بانوان با رهبری اعتراض کردیم و آن را مشکوک دانستیم!
🔸برای امروزی بود که دوباره شاهد ادامه این جریان مشکوک در بیت و دفتر و اطراف رهبر انقلاب نباشیم که یک ضدانقلاب را روبروی رهبری بنشانند تا شعر بسراید و به ریش انقلاب بخندد!
🔸طرف در طول اغتشاشات توئیت میزد برای مهسا امینی و آزادی و حتی از شغلش استعفا داد، حالا برده اند گذاشتنش جلوی رهبری تا شعر بخواند و برایش کف و سوت بزنند و الله اکبر بگویند..!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل آرام
گروه سرود ابناءالحیدر
ویژه ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)
الهی که به چشم مادرش بیاد❤️
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ویژگیهای انسان عاقل و هوشمند (بخش دوم و پایانی)
🔸در طول تاریخ در هیچ مکتب و مذهب و در هیچ حزب و گروهی، بیشتر از «مکتب اسلام» و خصوصا «مذهب شیعه»، و در هیچ کتابی بیشتر از «قرآن» و در تعالیم هیچ پیامبری، بیش از تعالیم پیامبر گرامی اسلام «حضرت محمد مصطفی» (ص) بر اهمیت «عقل» و استفاده از آن و چگونگی شکوفایی آن تکیه نشده است. در این بخش نوشتار، به بیان دو ویژگی از انسان های عاقل، از دیدگاه قرآن کریم می پردازیم.
💠صبر در برابر رفتار جاهلی
🔹خداوند در قرآن کریم میفرمايد: «وَ عِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا؛ [فرقان، ۶۳] بندگان (خاص خداوند) رحمان، کسانی هستند که با آرامش و بیتکبّر بر زمین راه میروند؛ و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام میگویند (و با بیاعتنایی و بزرگواری میگذرند)». درباره این آیه تفسیرهای گوناگونی بیان شده است؛ یکی از آن تفاسیر، تفسیر نمونه است که میفرماید: «و هنگامی که جاهلان آنها را مورد خطاب قرار میدهند و به جهل و جدال و سخنان زشت می پردازند، در پاسخ آن ها «سلام» میگویند، سلامی که نشانه بیاعتنایی توأم با بزرگواری است، نه ناشی از ضعف؛ سلامی که ناشی از عدم مقابله به مثل در برابر جاهلان و سبک مغزان است؛ سلام و وداع گفتن با سخنان بی رویه آنها است، نه سلام تحیّت که نشانه محبت و پیوند و دوستی است، خلاصه سلامی که نشانه حلم و بردباری و بزرگواری است». [۱]
🔹یا در آیه ۳۴ سوره مبارکه فصلت میفرماید: «وَ لَا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِی هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ؛ هرگز نیکی و بدی یکسان نیست؛ بدی را با نیکی دفع کن، ناگاه (خواهی دید) همان کس که میان تو و او دشمنی است، گویی دوستی گرم و صمیمی است!». و در پایان آیه به قسمتی از فلسفه عمیق این برنامه در یک جمله کوتاه اشاره کرده، میفرماید: «نتیجه این کار آن خواهد شد که دشمنان سرسخت همچون دوستان گرم و صمیمی شوند».
💠گذشت از ظلم دیگران
🔹حق کسی که به تو بدی کرده آن است که او را ببخشی و اگر دانستی که عفو مضر است، او را مجازات کنی. خداوند در قرآن کریم در سوره شوری میفرماید: «وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَٰئِكَ مَا عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ ﴿٤١﴾ إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ يَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ ۚ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿٤٢﴾ وَ لَمَنْ صَبَرَ وَ غَفَرَ إِنَّ ذَٰلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ ﴿٤٣﴾ ؛ و کسانی که پس از ستم دیدنشان [به حکم حق و برابر قوانین اسلام] در مقام انتقام برآیند، ایرادی بر آنان نیست [و در شرع مقدس مجوزی وجود ندارد که حق آنان را باطل کنند.] (۴۱) ایراد و محکومیت فقط متوجه کسانی است که به مردم ستم روا می دارند و به ناحق در زمین سرکشی می کنند، اینانند که برای آنان عذابی دردناک خواهد بود، (۴۲) و کسی که [با قدرت داشتن بر انتقام به اختیار خود] شکیبایی ورزد و [از انتقام] گذشت کند، بی تردید این از اموری است که ملازمت بر آن از واجبات است، (۴۳).
🔹همچنین خداوند در سوره نحل آیه ۱۲۶ میفرماید: «وَ إِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُمْ بِهِ ۖ وَ لَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِلصَّابِرِينَ؛ و اگر [ستمگر را] مجازات کردید، پس فقط به مانند ستمی که به شما شده مجازات کنید، و اگر شکیبایی ورزید [و از مجازات کردن بگذرید] این کار برای شکیبایان بهتر است». بخشش به معنای بی خیالی نیست؛ بخشیدن خطای دیگران و نادیده گرفتن آن از بی توجهی، بی اعتنایی یا بی خیالی ناشی نمیشود، و آن هایی که فکر میکنند، بخشش، مترادف سستی و زد و بند و مطالبه گری و... است، اشتباه میکنند. بخشش واقعی از عشق حق، ریشه گرفته است، و انسان با بخشش به یکی از صفات الهی مجهز میشود و در می یابد که با بخشیدن چگونه می تواند یک گام به انسانیت نزدیکتر شود. به امید آنکه ان شاء الله هر چه بیشتر با مصادیقی که پیامبر اکرم (ص) فرموده است خود را بیشتر تطبیق داده و در مسیر «انسان های عاقل» البته به معنای واقعی، زندگی سعادتمندی داشته باشیم.
پی نوشت؛
[۱] تفسیر نمونه، انتشارات دارالکتب الاسلامیه، ج۱۵، ص۱۴۹
منبع: حوزه نت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد