eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.3هزار دنبال‌کننده
64.2هزار عکس
52.2هزار ویدیو
955 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 الحاد عملی و چالش‌های زندگی مؤمنانه اگر کسی باور ذهنی به خدا داشته باشد، اما در اخلاق، تصمیم‌گیری، مسائل اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی‌اش دستورات دینی را نادیده بگیرد، در دام الحاد عملی افتاده است. در این حالت، دین از عرصه حذف نمی‌شود، تنها در نظر شخصی باقی می‌ماند و در کنش‌ها غایب است. ✍️ دکتر احمد منصوری ماتک 🔗 مطالعه یادداشت در وبگاه حق پژوهی #️⃣ |
﷽ 🔰 تفاوت «شاکله» و «فطرت»، از دیدگاه علامه طباطبایی ✍️🏻 روانشناسی امروز، انسان را در همین تیپ‌های شخصیتی خلاصه می‌کند و معتقد است باید با تیپ خودمان و دیگران کنار بیاییم. اما علامه می‌فرمایند؛ ما یک لایه‌ عمیق‌تر و بنیادی‌تر به نام «فطرت» داریم که در همه‌ انسان‌ها یکسان است: «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا» (سوره روم، آیه ۳۰). ▫️فطرت، همان گرایش ذاتی به خدا، به خوبی‌ها و به کمال مطلق است که در وجود همه‌ ما، چه مؤمن و چه کافر، چه زن و چه مرد، قرار داده شده است. ✍️🏻 با این تفکیک، دسته‌بندی‌هایی مثل مؤمن و کافر، ربطی به تیپ شخصیتی و مزاج ما (که مربوط به شاکله است) ندارد. یک فرد با مزاج سوداوی که گرایش به مادیات دارد، می‌تواند با اتصال به فطرتش به یکی از اولیای خدا تبدیل شود و یک فرد با مزاج دموی که اهل عرفان است، می‌تواند با غفلت از فطرتش به یک جنایتکار تبدیل شود. ⬅️ این یعنی ما بر خلاف نظر روانشناسی غرب، مجبور به پذیرش عیب‌های تیپ شخصیتی‌مان نیستیم! ما می‌توانیم به پشتوانه‌ فطرت، بر محدودیت‌های شاکله خود غلبه کنیم. 📌 برگرفته از جلسات «شاکله»
⚫️« امروز س… هفت روزه حضرت علیهاسلام، پر کشیده؛ نه از ضعف، نه از شکست… با عزت رفت؛ رفت پیش پدری که دنیا جای خالی‌شو نتونست پُر کنه. و ما موندیم، مثل علی و بچه‌هاش؛ داغ‌دار و تنها، بین نامردی‌ها. اینجاست که اون جمله صحیفه سجادیه، انگار برای همین لحظه وارد شده: «اللَّهُمَّ إِنَّكَ مَنْ وَالَيْتَ لَمْ يَضُرَّهُ خِذْلَانُ الْخَاذِلِينَ» خدایا… حضرت زهرا سلام الله علیها چون محبوب تو بود، حتی خذلان دنیاپرستان نتونست ذره‌ای از عزتش کم کنه؛ خدایا… ما هم امروز برای خودمون و برای همه دل‌هایی که مقابل ظلم ظالمان دوران همچنان ایستادن و با آن مبارزه می‌کنن، با دلی سوخته، از تو همین رو می‌خوایم... بحق فاطمه و ابیها و امها و بعلها و بنیها....
3.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 !!! 💠 استاد مسعود عالی 1⃣ثروت بدون زحمت 2⃣دانش بدون شخصیت 3⃣علم بدون انسانیت 4⃣سیاست بدون شرافت 5⃣لذت بدون وجدان 6⃣تجارت بدون اخلاق 7⃣و عبادت بدون ایثار!
افزایش محسوس تحرکات منافقین برای اقدامات ضد امنیتی در کشور تا نیمه آذر/هنر جنگ
لزوم آمادگی همه مردم خصوصا بسیجی ها برای مقابله با فتنه های پیش رو 🔹 جریان های ضد انقلاب و منافقین قصد دارند با بهانه دروغ دفاع از عدالت خواهی تحت پوشش گروههای منحرف افراطی و منحرف در دانشگاه‌ها.... در ایام ۱۶ آذر دولت را به چالش بکشند و حملات خود را علیه مسئولان افزایش دهند بعضی بیانیه های لجوجانه جنبش های باصطلاح عدالت‌خواه علیه سران سه قوه گویای این شیطنت هاست 1⃣
رهبر معظم با یک درایت و بصیرت الهی با دو نمونه فرمایش راه خنثی کردن این توطئه ها را متذکر شدند 1⃣ ضرورت تقویت بسیج و فعال‌تر شدن نیروهای بسیجی 2⃣ ضرورت حمایت از دولت و مسئولان ♦️ دو تاکید فوق قطعا فتنه های احتمالی را ناکام خواهد کرد 2⃣
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️کلیپی بسیار زیبا و درس آموز برای نهی از اسراف 🔆امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: «ذَرِ السَّرْفَ، فَاِنَّ الْمُسْرِفَ لایُحْمَدُ جُودُهُ وَلا یُرْحَمُ فَقْرُهُ؛ دوری کن از اسراف؛ زیرا اسراف‌کار، جودش ستوده نمیشود و فقر و نداری‌اش قابل ترحّم نمی‌باشد» 👌از این روایت میفهمیم که اگر کسی بیش از حد متعارف برای خانواده و دوستان خود خرج میکند و زندگی لاکچری برای آنها رقم می‌زند و یا مثلا احسان و اطعامی بیش از حد به افراد نیازمند دارد نباید بخاطر این بخشش مورد مدح و ستایش دیگران قرار گیرد و اتفاقا باید مورد سرزنش واقع شود! 👈همچنین در روایات اشاره شده که فقرای مومن پیش خدا بخاطر این محرومیت ها، مقام و پاداش های خاصی دارند لکن کسی که با اسراف به فقر و فلاکت می‌رسد این فقر او مورد عنایت و رحمت خدا قرار نمیگیرد چرا که این چنین فقری بخاطر ولخرجی و اسراف برای او حاصل شده است. از طرفی چه بسا معنای حدیث این است که نباید برای فقر آن دسته از افرادی که با اسراف به فقر و فلاکت رسیده اند ترحم داشت و بدانها کمک کرد تا مادامی که مرزهای اسراف و تبذیر در زندگی او باز است. البته یکی از شئون اسراف خرج کردن مال در راه حرام است مثل کسی که قمار میکند یا کالاهای حرام میخرد و یا خود و دیگران را با آن مال به نحوی از یاد خدا دور میکند(مثل خرج کردن برای برگزاری جشن هایی که پر از جلوه های غنا و فحشا و سفره های رنگارنگ میباشد) الله اعلم 🔸رهبر انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود فرمودند: همه از اسراف در آب، نان، گاز، بنزین و ارزاق عمومی پرهیز کنند. یکی از مهمترین خطرها و ضررها برای کشور، اسراف است.
بهترین میراث ▫️لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ 🟠هيچ ميراثى چون ادب نيست ✍ادب، در اصل به معناى دعوت کردن است و از این رو به سفره اى که غذا در آن آماده مى کنند و افراد را به آن دعوت مى کنند «مأدبة» گفته مى شود و از آنجا که رعایت احترام افراد در گفتار و رفتار و تواضع و استفاده از کلمات توأم با احترام سبب دعوت مردم به سوى انسان مى شود، مجموعه این امور را «ادب» مى نامند و در برابر آن بى ادبان کسانى هستند که نه احترام اشخاص و نه احترام مجالس را رعایت مى کنند و نه سخنان مناسبى در برخورد با اشخاص به کار مى برند. به همین مناسبت «تأدیب» به تعلیم و تربیت و یاد دادن آداب اطلاق مى شود. 📘
📌متن پرسش👇 (نماهنگ منتشر شده در فضای مجازی) آیا خوندن قرآن برای از دنیا رفتگان سودی داره؟ ... آیات ۶۹ و ۷۰ سوره یس میگه که: آنچه ما به او (رسول) آموختیم شعر نبود و نه او شاعر است. این نیست جز اثباتی مهیب و قرآنی شگفت‌انگیز. تا همه کسانی را که زنده هستند پند دهد و کافران را رسوا کند. هدف قرآن من جمله سوره یس بر اساس این آیه پند به کسانی است که می‌شنوند تا اصلاح کنند خودشون رو ... (خلاصه) 📌پاسخ پرسش👇 🔶️ بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔷️ هر کس باید در حیطه تخصص و دانش خود نظر دهد. اگه بدون تخصص لازم وارد تفسیر کردن قرآن کریم شویم نتیجه چیزی جز فهم ناقص نخواهد بود. 🔷️ منظور دو کارشناس محترم این است که خواندن قرآن مجید به نیّت اموات برای آنان ثواب و پاداش اخروی دارد گر چه میزان آن نسبت به قرآنی که باید خود در دنیا می‌خواند و عمل می‌کرد بسیار بسیار ناچیز است. منظور آیات سوره یس با این امر متفاوت است. این آیات اشاره به این امر دارد که قرآن کریم را برای زندگان بخوانید تا بشنوند و عمل کنند و زندگی خود را اصلاح کنند؛ نه اینکه خواندن آن به قصد اموات هیچ اثری حتی ثواب اخروی هم ندارد. 🔷️ خواندن قرآن و نماز و انجام روزه به نیّت اموات گاهی به شکل مجانی انجام می‌شود و گاهی برخی از افراد مبلغی را دریافت می‌کنند. حتی اجیر شدن و دریافت پول نیز فوایدی دارد و بی‌حکمت نیست. از جمله اینکه بخشی از هزینه‌های زندگی افراد فقیر تأمین می‌شود. همچنین باعث ترویج و تبلیغ خواندن قرآن در بین مردم می‌شود. همچنین بهانه‌ای می‌شود برای اینکه یک شخص زنده عبادتی انجام بدهد و برای خودش نیز اثراتی داشته باشد. 🔷️ معنای آیه ۲۱ سوره یس هم ارتباطی با مطلب فوق ندارد و تنها به این امر اشاره دارد که مردم باید از پیامبرانی اطاعت و پیروی کنند که از مردم طلب اجر و مزدی نمی‌کنند و به دنبال سوء استفاده از مردم نیستند. 🔷️ گر چه تأثیر کامل عبادات زمانی است که ما خود در حال حیات آنها را انجام دهیم اما با مرگ پرونده اعمال انسان به طور کامل بسته نمی‌شود و دیگران می‌توانند برای اموات کار خیری انجام دهند و ثوابی بفرستند. البته اگر خود آن فرد در حال حیات انجام می‌داد موجب سعادت دنیوی و اخروی او می‌شد اما اکنون که از دنیا رفته است تنها ثواب و هدیه‌ای به او می‌دهند نه بیشتر. 🔷️ معنای آیه ۱۲ سوره یس این است که اعمال و آثار کارهای انسان ثبت شده و نتیجه آن را در قیامت خواهد دید اما این آیه نمی‌گوید اگر دیگران عبادت و عمل صالحی به قصد اموات انجام دادند هیچ اثری حتی ثواب اخروی ندارد. 🔷️ قرآن مجید تنها منبع احکام دین نیست و سنت و احادیث اهل بیت علیهم السلام نیز از منابع احکام دینی ما هستند. نماز و روزه و ... استیجاری بر اساس روایات و دلایل فقهی بر آن حکم شده است. دو نمونه از روایات مرتبط: 👈عمر بن یزید می‌گوید: به امام صادق‌(ع) عرض کردم: «آیا به جاى مرده می‌توان نماز خواند؟ آن‌حضرت فرمود: آرى! چه بسا آن مرده در تنگى و سختى باشد و خداوند آن فشار و تنگى را [به جهت آن نماز] بر او گشاده سازد...». (من لایحضر، ۱، ۱۸۳) 👈امام صادق(ع) فرمود: «نماز، روزه، حجّ، صدقه، اعمال خیر و دعا [که برای میت انجام می‌شود] در قبر به او می‌رسد و ثواب آن‌را براى کسى که انجامش داده و براى میت می‌نویسند». (همان، ۱۸۵)     
2.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه که مدرس درباره رضاخان فهمید و دیگران نفهمیدند. 🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه
3.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نحوه شهادت مظلومانه آیت‌الله مدرس ▫️آیت الله مدرس هفت سال در سامرا و نجف نزد بزرگانی چون میرزای شیرازی، آخوند خراسانی و سید کاظم طباطبایی یزدی تحصیل کرد و پس از بازگشت به اصفهان به تدریس علوم دینی و انجام فعالیت های سیاسی پرداخت. ➖وی پس از مشروطه به‌عنوان فقیه طراز در مجلس برگزیده شد و تا دوره ششم نماینده تهران بود تا اینکه در پی مخالفت با سیاست‌های رضاخان، در سال ۱۳۰۷ به کاشمر تبعید شد. ▪️این عالم مجاهد پس از نه سال تبعید، سرانجام در سال ۱۳۱۶ شمسی با زبان روزه و به‌دست مأموران رضاخان، با پیچاندن عمامه بر گردنش به شهادت رسید؛ به یاد او، ۱۰ آذر در تقویم کشور به عنوان روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شده است.