#تفسیر_قرآن_کریم
(تفسیر آیات ۱۵ و ۱۶ سوره هود)
💠این آیات، بیان یک سنت همیشگى الهى است، که نتایج اعمال مثبت و مؤثر، از میان نمى رود، با این تفاوت که، اگر هدف اصلى رسیدن به زندگى مادى این جهان باشد، ثمره آن چیزى جز مادیات نخواهد بود. اما اگر هدف، خدا و جلب رضاى او باشد، هم در این جهان تأثیر خواهد بخشید و هم نتایج پر بارى براى جهان دیگر خواهد داشت. در واقع، قِسم اول از این اعمال، به بناى بى دوام و کوتاه مى ماند که تنها براى یک مدت موقت ساخته شده و از آن استفاده مى شود و بعد از مدتی ویران مى گردد. اولی قِسم دوم، به بناهاى محکم و شالوده دارى شبیه است که، قرن هاى متوالى برقرار مى ماند و قابل استفاده می باشد و هرگز نابود نمی گردد
💠نمونه این موضوع را امروز؛ در جهان غرب میبینیم که با تلاش پى گیر و منظم خود، اسرار بسیارى از علوم و دانش ها را یافته، بر نیروهاى مختلف طبیعت مسلّط گشته، و با سعى و کوشش مداوم و استقامت در مقابل مشکلات و اتحاد و همبستگى، مواهب فراوانى فراهم نموده است. بنابراین، گفتگو ندارد که آنها نتایج اعمال و تلاش هاى خود را خواهند گرفت، و به پیروزى هاى درخشانى نایل خواهند شد، اما از آنجا که هدفشان تنها زندگى است، اثر طبیعى این اعمال، چیزى جز فراهم شدن امکانات مادى آنان نخواهد بود
💠همچنین، کسانى که اعمال عبادی را ریا کارانه انجام مى دهند، و تمام هدفشان نیات مادی و دنیایی است؛ در سرای دیگر هیچ بهره ای ندارند و تمام اعمالشان حبط و نابود میگردد. در آیه بعد، صریحاً مى گوید: این گونه افراد در سراى دیگر بهره اى جز آتش ندارند !
استاد علی صفایی- زیارت امام حسین «ع»ب.mp3
زمان:
حجم:
4.88M
📢 صوت | مرحوم استاد علی صفایی (عین.صاد):
🌴 برای نزدیک شدن به امام حسین علیه اسلام از کم شروع کنید
🔹 مرحوم استاد علی صفایی (عین.صاد):
برای نزدیک شدن به امام حسین علیه اسلام از کم شروع کنید
به زیارت امام حسین «ع»بروید حتی شده از بالای پشت بام - یا نشسته - یا بعد از نماز صبح یک سلام به امام حسین«ع» بدید سعی هم بکنید سالی یک سلام بیشتر بدید
به خدا قسم هیچ ضرر نمی کنه آدم
بعد می بینی این کمها چطور جمع شدند
::: داستان::::
روزی جوانی عاشق دختر پادشاه می شود.... ادامه از زبان استاد علی صفائی حائری
یادآوری یک یادداشت مهم؛
حجت الاسلام حمید رسایی:
♻️ نقش خواص طرفدارحق درتحمیل مذاکره جدید!!
🔹آیا با آمریکا مذاکره می کنیم؟
#مشکل_ما_جبهه_منفعل_خودی_است
#لشگریان_جریان_باطل_در_جبهه_خودی
🔰 برای برون رفت از وضعیت فعلی،سه راه پیش روی ماست: #جنگ، #مذاکره، #اقتصاد_مقاومتی و متکی به درون. گزینه اول یعنی جنگ قطعا محقق نمیشود،چون هزینه های سنگین برای آمریکا دارد. درخصوص گزینه دوم یعنی مذاکره هم به دلیل روحیه استکباری آمریکا در موارد مختلف،تجربه ناموفق بلکه پرضرر داریم. میماند گزینه اقتصاد مقاومتی که مطلوب ومورد حمایت رهبری انقلاب وتا حدودی تجربه شده است.
اما آمریکاییها وجریان واداده داخلی که شش سال کشور را معطل برجام بی حاصل کرده اند، چه میکنند؟ طبعا آمریکاییها اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی درکشور ما را برخلاف منافع خودشان میبینند. جریان نفوذی و واداده داخلی هم به دلیل وابستگی فکری و روحیه رفاه طلبانه، تنبل واشرافی اش، نه میخواهد و نه میتواند این گزینه را محقق کند.
بنابر این، هم آمریکاییها هم نفوذی ها و وادادگان داخلی،به دنبال مذاکره هستند. آمریکاییها برتحرکات نظامی شان درمنطقه افزوده اند اما نه با هدف جنگ بلکه با هدف زمینه سازی برای عملیات روانی دنباله های داخلی شان تا جمهوری اسلامی را به میز مذاکره و تحمیل برجام های دیگر بکشانند.
رهبر انقلاب به صراحت اعلام کرده اند که جنگ نخواهد شد،مذاکره هم نخواهیم کرد،درحالی که جریان نفوذی و واداده داخلی به دنبال مذاکره است.
❓سئوال این است که درنهایت نسخه رهبرانقلاب اجرایی میشود یا نسخه واداده های داخلی؟ آیا در نهایت پای میزمذاکره مینشینیم؟
⭕️ پاسخ این است که بستگی به نقش آفرینی #خواص_جبهه_حق دارد.
♨️ همانهایی که اطراف رهبری هستند،بازوان رهبری شمرده میشوند،حتی شاید برخی از آنها درشوراها ونهادها منصوب ایشان هم باشند،
😡 ولی در بزنگاه ها #غائبند یا #ساکتند یا #درحال_محاسبه_اند که چگونه مناسبات شان را هم با رهبری حفظ کنند هم باجریانی که درداخل، صراحتا مقابل ایشان صف بسته است.
♦️به نظرم، مشکل ما جبهه منفعل خودی است.
🔸 همینها صفین را به علی (ع) وصلح با معاویه را به حسن (ع) تحمیل کردند.
💢 تحمیل وپذیرش مطالبات جریان باطل،محصول اراده «ولی حق» نیست بلکه محصول «اطرافیان ولی» است.
😱 امان ازاین #ولایتمداران_ساکت ومحاسبه گر که لشکریان جریان باطل،درجبهه خودی اند.
❗️همین خواصی که برخی در #صف_اول نمازند!
این واقعیت تاریخی را قبلا درحوادث شیعی و حتی تاریخ انقلاب اسلامی بارها تجربه کرده ایم.
🔆 رهبر معظم انقلاب با اشاره به این واقعیت درتحقق واقعه عاشورا میفرمایند:
«مسجد کوفه مملو ازجمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه میکنم، میبینم #خواص_طرفدار_حق_مقصرند وبعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی.
شریح قاضی که جزو بنیامیّه نبود! کسی بود که میفهمید حق با کیست. میفهمید که اوضاع ازچه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند،سربازان وافراد قبیله او اطراف قصرعبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند.
ابن زیاد ترسید. آنها میگفتند:شما هانی را کشتهاید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت:برو ببین اگرهانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح رفت و دید که هانی بن عروه زنده،اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی آیند مرا از اینجا نجات دهند؟! مگر مردهاند؟!
شریح قاضی میگوید:میخواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آنجا حضور داشت و #جرأت_نکردم! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما میگوییم «ترجیح دنیا بر دین!» شاید اگر شریح همین یک کار را انجام میداد،تاریخ عوض میشد.
اگر شریح به مردم میگفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده وعبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجّه به اینکه عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها میریختند و هانی را نجات میدادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا میکردند، روحیه مییافتند، دارالاماره را محاصره میکردند،عبیدالله را میگرفتند؛یا میکشتند و یا میفرستادند میرفت. آنگاه کوفه از آنِ امام حسین علیهالسّلام میشد و #دیگر_واقعه_کربلا_اتّفاق_نمی_افتاد!
اگر واقعه کربلا اتّفاق نمیافتاد؛یعنی امام حسین علیهالسّلام به حکومت میرسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول میکشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
#به_خواص_طرفدار_حق_محافظه_کار_چالش_گریز_ساکت_مصلحت_اندیش_رحم_نکنید
🔺 بازی خطرناک روحانی
❌ بهتر از حزب اللهی ها و دلواپسان، شخص حسن روحانی می داند که در سخنرانی ۴ شهریور ۹۸، سخنان احمقانه ای به زبان آورده است. روحانی بهتر از هر کسی می داند و به آن اعتقاد دارد که پس از باخت و شکست سنگین برجام، مذاکره مجدد با آمریکا یعنی تسلیم و خیانت محض که در آن نه تنها هیچ منفعتی برای کشور نیست بلکه نمایش دستان خالی در برابر دشمن عربده کش می باشد. روحانی با آگاهی کامل از موارد فوق اما ناگهان عقلانیت و شعور سیاسی و قواعد دیپلماتیک را کنار می گذارد و در سخنانی که حتی به سختی می توان آن را پوپولیستی نامید، از احتمال مذاکره با هر کسی سخن می گوید. در این سخن راندن، هم به شعور خود توهین کرد. هم به شعور ملت توهین کرد. هم به حکم قطعی مقام معظم رهبری در رابطه با ممنوعیت هرگونه مذاکره توهین کرد و هم دشمن افسرده و پژمرده ی پهپاد اسقاط شده و کشتی در گل گیر کرده را امیدوار کرد. همه این خیانت ها از جانب شخصی رخ می دهد که تنها ۷۰۰ روز دیگر ممکن است رئیس جمهور باشد و بعد از آن هیچ است. ملاحظه و احترام به رئیس جمهور هم تا جایی است که رئیس جمهور باشد و نه خائن به جمهور!
هشدار می دهیم که حسن روحانی باخته و مانند گربه مستاصل در سه کنج و زاویه قرار گرفته و احتمال دارد به هر دستاویزی چنگ بزند تا رها شود. پیش بینی رفتار او کمی سخت شده است چون مانند احمدی نژاد معیارهای عقلانی را بوسیده و به کناری انداخته است. لطفا روحانی را کنترل کنید و برخی از موارد را در گوش او زمزمه کنید بلکه آرام شود.
#فتنه
#افسادطلبان
#اعتدالچراها
#هوشیار_باشیم
#سیاسی
#سرطان_اصلاحات
#کارنامه_اصلاحطلبان
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بدعتی شوم در قبرستان
⁉️ تز جدید دین ستیزان! کف و سوت سر قبر!
⁉️ دف زدن، بجای تلقین!
⁉️ موزیک بجای صوت قرآن و...!
⁉️ یعنی قبرستان های ما انقدر بی در و پیکر شده که هر کس هر غلطی دلش خواست می تواند انجام دهد!؟
🔴چندی قبل نیز سگی را تشییع و در قبرستانی دفن کردند و سنگ قبر برایش گذاشتند و...(البته ظاهرا" عواملش دستگیر شدند) اما چه سود!
🖊آتش به اختیار
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔰نشانه های تقوا(بخش اول)
1⃣ انفاق
باتقوایان چه کسانی هستند؟
[الَّذِینَ ینْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ] ۱- آن کسانی که انفاق میکنند در خوشی و ناخوشی. یک شرط باتقوا بودن، انفاق کردن است. انفاق را هم باز چند بار تا حالا معنا کردم. عیبی ندارد اینها را تکرار کنیم. چون اینها حرفهایی است که غالباً تازه تازه به گوش شما می رسد، هر چه تکرار بشود، بیشتر در دل می ماند و چه بهتر.
💢انفاق با خرج کردن فرق دارد. خرج کردن یعنی اینکه انسان یک پولی را خرج کند. انفاق خرج کردن است، اما نه هر خرج کردنی. انفاق آن خرج کردنی را میگویند که با آن، یک خلائی پر بشود، یک نیاز راستینی برآورده بشود. کجایند آن کسانی که میلیونها خرج میکنند، به ظاهر هم برای کارهای نیک خرج میکنند؛ تا از زبان قرآن به آنها بگوییم که بدبخت ترین مردماند، زیرا کارشان انفاق نیست. [قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالاً * الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ یحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یحْسِنُونَ صُنْعاً] ٢- این پول
هایی که خرج می شود، این زر و زیورهایی که بر پیکر گرسنه یک عده مردم آویخته میشود، این پیرایه های زیادی و دروغین؛ اینها انفاق نیست، چرا؟ چون خلائی را پر نمیکند.
⬅️آقا اگر این پنج زار را شما دادید به کسی که صد تا پنج زاری و یک تومانی در جیبش هست؛ صدتای دیگر هم می تواند فراهم کند. این انفاق نیست؛ اگر دادی به أن آدمی که منتظر یک پنج زاری است تا یک نان سنگگ بخرد و شکم خودش را پر کند؛ این انفاق است. البته نخواستم این جمله را بگویم؛ آقایان بروند هی پنج زاری بدهند به گرسنه ها و گداها که شکمشان را پر کنند؛ نه.
💢گاهی پر کردن شکم گرسنه هم انفاق نیست، در یک شرایطی اینجوری است. در آن شرایطی که فقر و گرسنگی مانند گیاه هرزه ای، بی حساب دارد بر روی زمین ها می روید، آنجا پر کردن شکم یک گرسنه؛ مثل قیچی کردن پیکره بالای یک دانه علف هرزه است. در صحرا علف هرزه چقدر قیمت دارد؟ بالاخره از جلوی چشم، یک گیاه هرزه کم می شود، اما چقدر این کار اساسی است؟ چقدر جالب است این کار؟ خیلی کم و ناچیز.
💢بنابراین انفاق آن چیزی است که یک خلائی را پر میکند. یک نیازی را برآورده می کند. آن ملتی که امروز به یک چیزی احتیاج دارد؛ مانند آب و هوا؛ اگر در غیر آن چیز؛ به آن ملت کمک کردی؛ اینجا انفاق نکردی. پول حرام کردن را انجام دادی. پس انفاق کار هر کس نیست؛ انفاق کار مردمان باهوش است. آنهایی که خلأها و نیازها را می فهمند و حاضر میشوند به جا آن خلأها و نیازها را پر کنند. انفاق خیلی مهم است.[الذین یتفقون فی السراء و الضراء] یکی از نشانه های باتقواها این است. انفاق میکنند در خوشی و ناخوشی.
________________
۱-سوره مبارکه آل عمران آیات ۱٣۴ تا ۱٣۶
٢-سوره مبارکه کهف آیات ۱۰٣ و ۱۰۴
[بگو آیا شما را از زیانکارترینِ مردم آگاه گردانیم؟ آنان کسانی هستند که کوشش ایشان در زندگی دنیا به هدر رفته و خود میپندارند کار خوب انجام می دهند]
________________
✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر #استاد_سید_علی_خامنه_ای (حفظه الله تعالی)
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔰نشانه های تقوا (بخش دوم)
🔻٢- کظم غیظ
🔹 "وَ الْکَاظِمِینَ الْغَیظَ" فروبرندگان خشم یعنی چه؟ یعنی بر اساس احساسات کار
نمیکنند، همه جا عقل؛ اما گاهی عقل هم با خشمهای درست همراه است.
🔹نمی بینید در قرآن میگوید:
"أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَینَهُم" اینی که میگویند "وَالْکَاظِمِینَ الْغَیظ" معنایش این نیست که شماخیال کنید میخواهیم بگوییم خشم یک ملت، خشم یک انسان، خشم یک جامعه، علیه آن کسانی که باید بر آنان خشم گرفت، نیست و نابود باد، نه.
🔹قرآن هم نمی گوید که این خشمها را فروبخورید، می گوید بر اساس خشم، کاری انجام ندهید. کظم کنندگان، فروبرندگان؛نه فراموش کنندگان. فروبرندگان غیظ و خشم؛ که وقتی خشم فرونشست، انسان میتواند باعقل، با درک، آنچه را که شایسته است انجام بدهد.
🔻٣- چشم پوشی از خطای مردم
🔹"وَ الْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ" گذرندگان از اشتباهات مردم، عفو کنندگان از خطاهای مردم. از گناهان مردم، از لغزشهای مردم باید گذشت، باید صرف نظر کرد.
🔹 از آن گناهی نباید صرف نظر کرد که لغزش نبوده است. خدا هم از یک چنین گناهی مشکل صرف نظر بکند. از آن عمل خلافی نباید صرف نظر کرد که از روی تعمد و عناد انجام گرفته است. اما لغزشها، قصورها که در کار عامه مردم فراوان هست، قابل گذشتن و عفو کردن است. "وَاللَّهُ یحِبُّ الْمُحْسِنِین"َ خدا دوست میدارد مردمان احسان کننده را.
_______________
✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر #استاد_سید_علی_خامنه_ای (حفظه الله تعالی)