eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.3هزار دنبال‌کننده
64.2هزار عکس
52.2هزار ویدیو
955 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ پیروزی اخلاقی در برابر پیروزی نظامی 1⃣تأملی در منطق عاشورا و نسبت آن با فتوای حرمت سلاح هسته‌ای تا به حال اندیشیده‌اید که امام حسین علیه‌السلام، آگاهانه از پیروزی نظامی عبور کرد تا پیروزی اخلاقی را ممکن کند؟ او با همه ظرفیت اجتماعی و تشکیلاتی خود، به‌جای آن‌که به یک قیام سیاسی ـ نظامی تمام‌عیار دست بزند، تن به موقعیتی داد که فرجام آن از پیش روشن بود؛ اما در همین انتخاب، منطقی نهفته بود که هنوز پس از قرن‌ها، راهبر زیست انسانی، مبارزه سیاسی و تنظیم نسبت قدرت و حق است. 2⃣نسبت ابزار و هدف در مکتب حسینی در فلسفه‌ی اخلاق سیاسی اسلام، که تجلی تامّ آن را در عاشورا می‌بینیم، هدف هرچقدر هم متعالی باشد، ابزار نمی‌تواند خارج از دایره‌ی مشروعیت و اخلاق باشد. امام حسین علیه‌السلام می‌توانست برای رسیدن به پیروزی نظامی، مسیرهای رایج سیاست‌ورزی زمانه، همچون معامله با سران قبایل، وعده‌های مالی یا حتی مصلحت‌اندیشی‌های تقیه‌آمیز را برگزیند؛ اما هیچ‌یک را نپذیرفت. چرا؟ زیرا در منطق او، وقتی ابزار آلوده شد، هدف نیز آلوده می‌شود؛ حتی اگر خودِ حق باشد. این منطق، به‌شکل بنیادین، یکی از تمایزهای مکتب عاشورا با قرائت‌های ماکیاولیستی از قدرت است. عاشورا نشان داد که در تفکر شیعی، مشروعیت ابزار، نه تابع ضرورت، بلکه تابع اخلاق است؛ و این گزاره، در حوزه‌ی سیاست، امنیت و قدرت نظامی نیز عینیت دارد. 3⃣تحریم سلاح هسته‌ای؛ یک تصمیم اخلاقی_دینی در همین چارچوب است که باید فتوای تاریخی رهبر انقلاب درباره حرمت تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را تحلیل کرد. این فتوا برخاسته از یک «آموزه بنیادین اخلاقی ـ فقهی» است که ریشه‌ای عمیق در منطق عاشورا دارد؛ یعنی حتی اگر قدرت تخریب بالا، توان بازدارندگی یا برتری نظامی را به‌همراه داشته باشد، در صورتی که ماهیت آن با اخلاق، عدالت و کرامت انسانی ناسازگار باشد، استفاده از آن قدرت، مشروع نیست. به بیان دیگر، فتوای حرمت سلاح هسته‌ای، نه صرفاً یک ملاحظه سیاسی یا مصلحتی، بلکه امتداد فکری همان عقلانیت اخلاق‌محور حسینی است که ابزار را در ترازوی حق و باطل می‌سنجد، نه در ترازوهای صرفاً مقطعی. 4⃣بازخوانی آیه تجهیز قوا در پرتو اخلاق آیه‌ی شریفه‌ی «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ...» (انفال: ۶۰) بارها به‌مثابه دستور دینی به قدرت‌افزایی نظامی خوانده شده است. اما در منظومه‌ی فکری اهل‌بیت علیهم‌السلام، قدرت، به‌شرط التزام به حدود الهی و اخلاقی معتبر است. آمادگی نظامی، مشروع است؛ اما قدرت تهدیدکننده‌ بی‌مهار، قدرت ویرانگر غیرقابل تفکیک از غیرنظامی، و سلاح کشتار جمعی از دایره مشروعیت خارج است؛ حتی اگر از نظر نظامی، راهبردی به نظر برسد. 5⃣سیاست اخلاقی، نه سیاست خنثی در روزگاری که موازنه‌ی قدرت جهانی بر پایه «بازدارندگی مبتنی بر تهدید» شکل می‌گیرد، منطق عاشورا راه دیگری پیش پای ما می‌گذارد: پایبندی به مرزهای اخلاقی حتی در میدان سخت‌ترین تقابل‌ها. و اگرچه ممکن است در ظاهر، از برخی ابزارها محروم بمانیم، اما دستاورد آن، شکل‌گیری یک سیاست معنوی و قدرت مبتنی بر مشروعیت است؛ قدرتی که به‌جای آن‌که بر ترس بنا شود، بر اعتماد می‌ایستد. و این، دقیقاً همان چیزی است که حسین بن علی علیه‌السلام، با خون خود آن را تضمین کرد.
3.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 مهمترین نصیحت📣 ☘راه رسیدن به اعتلای روحی ⚘مهمترین فرائض ☘از فرشته بالاتر شدن ⚘با انجام این عمل هیچ نصیحتی لازم ندارید ‌‌‌
4.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا خود را نسازیم و تغییر ندهیم جامعه تغییر نمی کند.🌷🍃
☘بسم الله الرحمن الرحیم☘ ✳برای کسب رضایت امام حسين (علیه السلام) باید خودسازی کنیم 🔻آیت الله فاطمی نیا (رضوان الله علیه): 🔸️ما هر چه داریم از برکت مولایمان ابي عبدالله (علیه السلام) است. خدا شاهد است با این عزاداری ها ذره ای از حقوق ایشان ادا نمی‌شود. 🔹️ای جوانان! اي بزرگ ترها! ☘ از خانه شروع کنید؛ ☘ از خودمان شروع کنیم ، ☘جلوی زبان و خشم و خشونت را در خانه بگیرید. ☘ اگر ما اصلاح شویم ، دنیا اصلاح میشود. ☘ ما خودمان هزار و یک عیب داریم آن وقت در مورد اصلاح سیاست جهان صحبت میکنیم. ☘ خودت را درست کن! از خودمان شروع کنیم‌. 📚 کتاب "صبح قیامت" / ص ۵۹ (گزیده ای از گفتارهای عاشورایی مرحوم استاد فاطمی نیا)
بیشتر وقتا وسوسه‌های پنهونی، این تصمیم مهم رو عقب انداختن: ⏱ «الان وقت ندارم...» 📖 «متنش سنگینه...» ❓ «نیاز به استاد داره...» و... اما اون «روز» هنوز نرسیده ، برای خیلیا ! اما... 👇🏻
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️به جای توجه به به ائمه توجه میکنید؟ این کار اسم دیگرش است! 🖋پاسخ به ای در خصوص توجه و توسل به ائمه هدی علیهم السلام 📨 با نشر این کلیپ شما هم در ثواب آگاه سازی دیگران شریک باشید.
📚 سرایت نجاست به واسطه رطوبت 💠 سؤال: اگر تمام بدن خیس باشد، در صورتی که قسمتی از یکی از اعضای بدن نجس شود؛ آیا شستن همه بدن لازم است؟ ✅ جواب: شستن همان قسمتی که نجس شده، کافی است.
📚 ایجاد محرمیت با شیر دادن 💠 سؤال: اگر خانمی بدون بارداری و با مصرف داروهای هورمونی، به فرزندخوانده خود شیر بدهد، آیا محرمیت حاصل می شود؟ ✅ جواب: محرمیت حاصل نمی شود. 🔷 باید توجه داشت محرمیت صرفا از شیر دادنی که با بارداری ایجاد شده باشد، (با شرائطی که در رساله ها آمده) حاصل می شود.
📚 بخارِ شیء نجس 💠 سؤال: حکم بخارِ شئ نجس چیست؟ اگر همین بخار تبدیل به مایع شود آیا مایع به وجود آمده، نجس است؟ ✅ جواب: بخار و مایعی که بدان تبدیل شده، پاک است.
زیارت عاشورا را آگاهانه‌تر بخوانیم در زیارت عاشورا حدود هجده دعا داریم و متناسب با آن، هجده مقام از خدا می‌خواهیم بعضی از این مقام ها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد و اما آن مقام‌ها: ✅مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است ✅مقام وجاهت عندالله (آبرومندی نزد خدا) اللهم اجعلنی عندک وجیها ✅مقام معِیَّت و همراهی با معصوم ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة مع امام منصور این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند ✅مقامی حیات طیبه اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد ✅مقام شهادت و مماتی ممات محمد و آل محمد چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده ✅مقام محمود ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام  شفاعت خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة؛ شفاعت به هر کس نمی‌رسد) حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم ✅مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم لقد عظمت الرّزِیّة… بک علینا… و اسئل الله بحقکم… ان یعطینی بمصابی بکم (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقاً در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد حکایت زیارت عاشورا، حکایت یکی‌شدن با اهل‌بیت علیهم‌السلام است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم ✅مقام برائت (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) و بالبرائة من اعدائکم ✅مقام لعن این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) که اگر خانه دل جارو نکرده باشی در حقیقت لعن روزانه به خود می‌فرستی اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلاً تا قبل از ظهوراطلاع نداریم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد ✅مقام سِلم انی سلم لمن سالمکم و ولیّ لمن والاکم این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان ✅مقام حَرب حرب لمن حاربکم این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر ✅مقام ایثار ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما در زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم بابی انت و امی ✅مقام قربة الی‌الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود اللهم انی اتقرب الیک ✅مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت انی اتقرب الی الله و الی رسوله این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی‌الله است ✅مقام معرفت اهل‌بیت اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن و هر لحظه رنگ عوض نکردن ان یثبّت لی عندکم قدم صدق ثبّت لی قدم صدق عندک مع‌الحسین ✅مقام رجعت که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد رجعت فقط برای برخی مؤمنین و برخی کفار اتفاق می‌افتد و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور طلب خونخواهی با امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف فقط در صورت رجعت برای ما مقدور خواهد بود ✅مقام درود و صلوات خدا اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم (یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم) و لا جعله الله آخر العهد منی (یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال) لبیک یا حسین اللهم عجل لولیک‌الفرج.
✍️ پیروزی اخلاقی در برابر پیروزی نظامی 1⃣تأملی در منطق عاشورا و نسبت آن با فتوای حرمت سلاح هسته‌ای تا به حال اندیشیده‌اید که امام حسین علیه‌السلام، آگاهانه از پیروزی نظامی عبور کرد تا پیروزی اخلاقی را ممکن کند؟ او با همه ظرفیت اجتماعی و تشکیلاتی خود، به‌جای آن‌که به یک قیام سیاسی ـ نظامی تمام‌عیار دست بزند، تن به موقعیتی داد که فرجام آن از پیش روشن بود؛ اما در همین انتخاب، منطقی نهفته بود که هنوز پس از قرن‌ها، راهبر زیست انسانی، مبارزه سیاسی و تنظیم نسبت قدرت و حق است. 2⃣نسبت ابزار و هدف در مکتب حسینی در فلسفه‌ی اخلاق سیاسی اسلام، که تجلی تامّ آن را در عاشورا می‌بینیم، هدف هرچقدر هم متعالی باشد، ابزار نمی‌تواند خارج از دایره‌ی مشروعیت و اخلاق باشد. امام حسین علیه‌السلام می‌توانست برای رسیدن به پیروزی نظامی، مسیرهای رایج سیاست‌ورزی زمانه، همچون معامله با سران قبایل، وعده‌های مالی یا حتی مصلحت‌اندیشی‌های تقیه‌آمیز را برگزیند؛ اما هیچ‌یک را نپذیرفت. چرا؟ زیرا در منطق او، وقتی ابزار آلوده شد، هدف نیز آلوده می‌شود؛ حتی اگر خودِ حق باشد. این منطق، به‌شکل بنیادین، یکی از تمایزهای مکتب عاشورا با قرائت‌های ماکیاولیستی از قدرت است. عاشورا نشان داد که در تفکر شیعی، مشروعیت ابزار، نه تابع ضرورت، بلکه تابع اخلاق است؛ و این گزاره، در حوزه‌ی سیاست، امنیت و قدرت نظامی نیز عینیت دارد. 3⃣تحریم سلاح هسته‌ای؛ یک تصمیم اخلاقی_دینی در همین چارچوب است که باید فتوای تاریخی رهبر انقلاب درباره حرمت تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را تحلیل کرد. این فتوا برخاسته از یک «آموزه بنیادین اخلاقی ـ فقهی» است که ریشه‌ای عمیق در منطق عاشورا دارد؛ یعنی حتی اگر قدرت تخریب بالا، توان بازدارندگی یا برتری نظامی را به‌همراه داشته باشد، در صورتی که ماهیت آن با اخلاق، عدالت و کرامت انسانی ناسازگار باشد، استفاده از آن قدرت، مشروع نیست. به بیان دیگر، فتوای حرمت سلاح هسته‌ای، نه صرفاً یک ملاحظه سیاسی یا مصلحتی، بلکه امتداد فکری همان عقلانیت اخلاق‌محور حسینی است که ابزار را در ترازوی حق و باطل می‌سنجد، نه در ترازوهای صرفاً مقطعی. 4⃣بازخوانی آیه تجهیز قوا در پرتو اخلاق آیه‌ی شریفه‌ی «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ...» (انفال: ۶۰) بارها به‌مثابه دستور دینی به قدرت‌افزایی نظامی خوانده شده است. اما در منظومه‌ی فکری اهل‌بیت علیهم‌السلام، قدرت، به‌شرط التزام به حدود الهی و اخلاقی معتبر است. آمادگی نظامی، مشروع است؛ اما قدرت تهدیدکننده‌ بی‌مهار، قدرت ویرانگر غیرقابل تفکیک از غیرنظامی، و سلاح کشتار جمعی از دایره مشروعیت خارج است؛ حتی اگر از نظر نظامی، راهبردی به نظر برسد. 5⃣سیاست اخلاقی، نه سیاست خنثی در روزگاری که موازنه‌ی قدرت جهانی بر پایه «بازدارندگی مبتنی بر تهدید» شکل می‌گیرد، منطق عاشورا راه دیگری پیش پای ما می‌گذارد: پایبندی به مرزهای اخلاقی حتی در میدان سخت‌ترین تقابل‌ها. و اگرچه ممکن است در ظاهر، از برخی ابزارها محروم بمانیم، اما دستاورد آن، شکل‌گیری یک سیاست معنوی و قدرت مبتنی بر مشروعیت است؛ قدرتی که به‌جای آن‌که بر ترس بنا شود، بر اعتماد می‌ایستد. و این، دقیقاً همان چیزی است که حسین بن علی علیه‌السلام، با خون خود آن را تضمین کرد.
3.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 مهمترین نصیحت📣 ☘راه رسیدن به اعتلای روحی ⚘مهمترین فرائض ☘از فرشته بالاتر شدن ⚘با انجام این عمل هیچ نصیحتی لازم ندارید ‌‌‌