eitaa logo
مجمع اطباء اسلامی
224 دنبال‌کننده
97 عکس
20 ویدیو
110 فایل
✳️چه زیبا فرمود: انا طبیب الاطباء جمعی از مشتاقان تمدن اسلامی حول قرآن و اهل بیت ع
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‌ ‌ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌷 ماساژ ، غمز بدن لاغری از مرگ 🔆 امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «لو کانَ شَیءٌ یَزیدُ فِی البَدَنِ لَکانَ الغَمزُ یَزیدُ، وَاللَّیِّنُ مِنَ الثِّیابِ، و کَذلِکَ الطِّیبُ، ودُخولُ الحَمّامِ، ولَو غُمِزَ المَیِّتُ فَعاشَ لَما أنکَرتُ ذلِکَ 🔅 اگر چیزی موجب افزایش (نیرو و نشاط) بدن باشد دلک (ماساژ) دادن بدن، لباس نرم، بوی خوش واستحمام (جزئی) از آن است، و اگر (گزارش شود که) مرده ای در اثر دلک (ماساژ) دادن زنده شده است، من آن را انکار نمی کنم». لطفا دوستان خود را دعوت بفرمایید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/atebaeslami 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‌ ‌ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌷 بنفشه بنفشه نسبت به سائر روغنها. 📗عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: 💥مَثَلُ الْبَنَفْسَجِ فِی الدُّهْنِ کَمَثَلِ شِیعَتِنَا فِی الناس. امام صادق علیه السلام فرمودند: مثل روغن بنفشه در میان روغنها مانند مثل شیعیان ما در بین مردم است. 📚اصول کافی باب روغن بنفشه جلد۶ صفحه۵۲۲ لطفا دوستان خود را دعوت بفرمایید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/atebaeslami 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
‍ ‌ ‌ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌷 🌼 تحریم اشیاء در اشیاء جسم 📚بَابُ عِلَلِ التَّحْرِیمِ 📕 عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَخْبِرْنِی جُعِلْتُ فِدَاکَ لِمَ حَرَّمَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی الْخَمْرَ وَ الْمَیْتَةَ وَ الدَّمَ وَ لَحْمَ الْخِنْزِیرِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَی لَمْ یُحَرِّمْ ذَلِکَ عَلَی عِبَادِهِ وَ أَحَلَّ لَهُمْ سِوَاهُ رَغْبَةً مِنْهُ فِیمَا حَرَّمَ عَلَیْهِمْ وَ لَا زُهْداً فِیمَا أَحَلَّ لَهُمْ وَ لَکِنَّهُ خَلَقَ الْخَلْقَ وَ عَلِمَ عَزَّ وَ جَلَّ مَا تَقُومُ بِهِ أَبْدَانُهُمْ وَ مَا یُصْلِحُهُمْ فَأَحَلَّهُ لَهُمْ وَ أَبَاحَهُ تَفَضُّلًا مِنْهُ عَلَیْهِمْ بِهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی لِمَصْلَحَتِهِمْ وَ عَلِمَ مَا یَضُرُّهُمْ فَنَهَاهُمْ عَنْهُ وَ حَرَّمَهُ عَلَیْهِمْ ثُمَّ أَبَاحَهُ لِلْمُضْطَرِّ وَ أَحَلَّهُ لَهُ فِی الْوَقْتِ الَّذِی لَا یَقُومُ بَدَنُهُ إِلَّا بِهِ فَأَمَرَهُ أَنْ یَنَالَ مِنْهُ بِقَدْرِ الْبُلْغَةِ لَا غَیْرِ ذَلِکَ ثُمَّ قَالَ أَمَّا الْمَیْتَةُ فَإِنَّهُ لَا یُدْمِنُهَا أَحَدٌ إِلَّا ضَعُفَ بَدَنُهُ وَ نَحَلَ جِسْمُهُ وَ ذَهَبَتْ قُوَّتُهُ وَ انْقَطَعَ نَسْلُهُ وَ لَا یَمُوتُ آکِلُ الْمَیْتَةِ إِلَّا فَجْأَةً وَ أَمَّا الدَّمُ فَإِنَّهُ یُورِثُ آکِلَهُ الْمَاءَ الْأَصْفَرَ وَ یُبْخِرُ الْفَمَ وَ یُنَتِّنُ الرِّیحَ وَ یُسِی‏ءالْخُلُقَ وَ یُورِثُ الْکَلَبَ وَ الْقَسْوَةَ فِی الْقَلْبِ وَ قِلَّةَ الرَّأْفَةِ وَ الرَّحْمَةِ حَتَّی لَا یُؤْمَنَ أَنْ یَقْتُلَ وَلَدَهُ وَ وَالِدَیْهِ وَ لَا یُؤْمَنَ عَلَی حَمِیمِهِ وَ لَا یُؤْمَنَ عَلَی مَنْ یَصْحَبُهُ وَ أَمَّا لَحْمُ الْخِنْزِیرِ فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی مَسَخَ قَوْماً فِی صُوَرٍ شَتَّی شِبْهِ الْخِنْزِیرِ وَ الْقِرْدِ وَ الدُّبِّ وَ مَا کَانَ مِنَ الْمُسُوخِ ثُمَّ نَهَی عَنْ أَکْلِهِ لِلْمَثُلَةِ لِکَیْلَا یَنْتَفِعَ النَّاسُ بِهَا وَ لَا یُسْتَخَفَّ بِعُقُوبَتِهَا وَ أَمَّا الْخَمْرُ فَإِنَّهُ حَرَّمَهَا لِفِعْلِهَا وَ لِفَسَادِهَا وَ قَالَ مُدْمِنُ الْخَمْرِ کَعَابِدِ وَثَنٍ تُورِثُهُ الِارْتِعَاشَ وَ تَذْهَبُ بِنُورِهِ وَ تَهْدِمُ مُرُوءَتَهُ وَ تَحْمِلُهُ عَلَی أَنْ یَجْسُرَ عَلَی الْمَحَارِمِ مِنْ سَفْکِ الدِّمَاءِ وَ رُکُوبِ الزِّنَا فَلَا یُؤْمَنُ إِذَا سَکِرَ أَنْ یَثِبَ عَلَی حَرَمِهِ وَ هُوَ لَا یَعْقِلُ ذَلِکَ وَ الْخَمْرُ لَا یَزْدَادُ شَارِبُهَا إِلَّا کُلَّ سُوءٍ. 📚اصول الکافی باب علل التحریم ج۶ ص۲۴۳ لطفا دوستان خود را دعوت بفرمایید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/atebaeslami 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نظر امام خمینی(ره) در مورد طب سنتی: معالجات طب قدیم، اساسی بود 🔻امام(ره) در جمع پزشكان طب سنّتی‌‌: 🍀..و نه اینكه ما نمی‌‌دانیم كه علومی كه در شرق بود، دسیسه‌‌ها اسباب این شد كه عقب بزنند آنها را، و به جای او علوم غرب را بیاورند- دانش‌هایی كه در شرق بود و اروپا از آن تقلید می‌‌كرد، دست‌هایی آمد و آن‌ها را عقب زد و محتوا را از ما گرفت، الآن وضع ما وضعی شده است كه خیال می‌‌كنیم كه هر چه هست، در غرب است و ما هیچ چیز نداریم. 🍀محتوای خودمان را گرفتند. یعنی مغزهای ما را شستشو كردند؛ جایش یك مغز دیگری گذاشتند كه از همان غرب ارتزاق می‌‌كند. و این یك مطلب مهمی است كه باید بتدریج این مملكت از زیر آن بار بیرون برود. 🍀یكی هم از مسائل، همان مسئله طب قدیم است. آن‌ها همه این دردهایی كه الآن هست با همین دواهای علفی معالجه می‌‌كردند و معالجه‌‌شان یك معالجات اساسی بود و اروپا از طب بوعلی تا همین آخر استفاده می‌‌كردند.» 🔻صحیفه امام، ج۹، ص6
🚨🚨🚨🚨 مباحث کامل سویق از سنوات قبل 🔻🔻🔻🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‌ ‌ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🌹 یسع یسع در پرستش نشدن ✳الإمامُ الرِّضا عليه السلام ـ فيما احتَجَّ بهِ على جاثلِيقِ النَّصارى: إنّ اليَسَعَ قد صَنَعَ مِثلَ ما صَنَعَ عيسى عليه السلام ; مَشى علَى الماءِ ، و أحيا المَوتى ، و أبرَأ الأكمَهَ و الأبرَصَ ، فلَم تَتَّخِذْهُ اُمّتُهُ رَبّا. ⭕️امام رضا عليه السلام ـ در مباحثه خود با جاثليق نصرانى ـ فرمودند: يَسَع نيز همان كارهاى عيسى عليه السلام را مى كرد ; روى آب راه مى رفت، مردگان را زنده مى كرد، كور مادر زاد و پيس را شفا مى داد؛ با اين حال امّتش او را به خدايى نگرفتند. 📚الاحتجاج : 2/407/307 . 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
‍ ‌ ‌ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🌹 عدس حرارت معده هیجان دم هفتاد بیماری ضروری سفر 💥قال الصادق علیه السلام: 📗سَويقُ العَدَسِ يَقطَعُ العَطَشَ، ويُقَوِّي المَعِدَةَ، وفيهِ شِفاءٌ مِن سَبعينَ داءً، ويُطفِئُ الصَّفراءَ ، ويُبَرِّدُ الجَوفَ. وكانَ إذا سافَرَ عليه السلام لا يُفارِقُهُ، وكانَ يَقولُ عليه السلام إذا هاجَ الدَّمُ بِأَحَدٍ مِن حَشَمِهِ قالَ لَهُ: اِشرَب مِن سَويقِ العَدَسِ؛ فَإِنَّهُ يُسَكِّنُ هَيَجانَ الدَّمِ ، ويُطفِئُ الحَرارَةَ. 💥امام صادق علیه‏السلام فرمود: «سویق عدس، تشنگی را از میان می‏برد، معده را تقویت می‏كند، درمان هفتاد درد در آن است، صفرا را خاموش می‏كند و درون را سردی می‏بخشد». ایشان، چون سفر می‏كرد، از این سویق، جدایی نداشت و چون در كسی از خدمتگزارانش خون به جوش می‏آمد، به وی می‏فرمود: «از سویق عدس بخور؛ چرا كه جوش‏آمدگیِ خون را فرو می‏نشاند و حرارت را خاموش می‏كند». 📚منبع: كافی، جلد 6، صفحه 307 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
با عرض سلام سه جلد کتاب راز درمان استاد دکتر عبدالله احمدیه به صورت pdf 👆خدمت سروران گرامی.
مجمع اطباء اسلامی
لبن المرضعة بر طفل در ۲۵ ربیع الثانی، در سال ۴۷۸، امام الحرمین عبدالملک بن شیخ عبدالله جوینى شافعى استاد غزالى در نیشابور وفات کرد و بعد از چند سال جنازه او را به کربلا حمل دادند و در نزد پدرش به خاک سپردند. ابن خلکان می‌گوید: در روز فوت او بازارها را بستند و منبر او را شکستند و شاگردان او که قریب به چهارصد نفر بودند، دوات و قلم خود را شکستند و یکسال کامل، عزاى او را گرفتند و نقل شده که پدرش مادر او را که جاریه بوده از پول حلال خریده بود و از کسب ید خود او را طعام میداد و چون امام الحرمین را متولد کرد به او وصیت کرد که شیر دیگرى را به او مده که شیر در طفل اثر دارد، اتفاقا وقتى مادرش کسالتى داشت و آن طفل می‌گریست، یکى از زنان همسایه سراغ او رفت کرد و مقدارى شیر به او داد. در این حال پدرش وارد شد و چون از شیر خوردن او از زن بیگانه، اطلاع یافت، همان وقت او را سرازیر کرد و پیوسته دست به شکم کشید تا آن شیر را بیرون ریخت و گفت: مردن طفل من برای من آسانتر از فساد طبع او به شیر غیر است. گویند: گاهى در حین مناظره، فترتى براى امام الحرمین حاصل میشد، میگفت: این از بقیه همان شیر است. و این مسلم است که شیر در طبیعت طفل خیلی اثر دارد و در کلمات جامعه حکمتیه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله است «فان الرضاع یغیر الطباع» (شیر خوردن از کسی طبع آدمی را تغییر می‌دهد)(۱) در باب فصاحت و بلاغت حسن بصرى نقل شده که مادرش خیره کنیز ام‌سلمه زوجه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بود و هنگامى که خیره پى حاجتى می‌رفت و حسن میگریست، ام‌سلمه پستان خود را در دهان او میگذاشت و او را مشغول می‌ساخت. گاهى شیر از پستانش بیرون می‌آمد و حسن مى‌مکید، به همین دلیل گفتند: حکمت و فصاحت او از برکت پستان ام‌سلمه بوده است.(۲) 📖 منابع: ۱- بحارالأنوار | ج۱۰۰ | ص۳۲۳ ۲- تهذیب الکمال | ج۳۵ | ص۷۰ ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄