#پیام_صبحگاهی
🔹معنویت در وجود یک انسان، برای او مایه هدفدار شدن است؛ زندگىِ او را معنا میکند و به آن جهت میدهد. همچنان که آرمانهای معنوی و اخلاقی، زندگی یک جامعه و یک کشور و یک ملت را جهتدار میکند؛ به تلاش و مبارزه آنها معنا میدهد و برای انسان هویّت میسازد. وقتی یک ملت و یک کشور از آرمانهای اخلاقی و معنوی تهی شد، هویّت حقیقی خود را از دست میدهد و مثل پَر کاهی میشود؛ گاهی به این طرف، گاهی به آن طرف میرود، گاهی دست این، گاهی هم دست آن میافتد.
۱۳۸۱/۷/۱۷
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
1⃣
☀️هر روز با یک داستان تمدن ساز
✍شراب در سفره
منصور دوانیقی هرچندی یک بار به بهانههای مختلف امام صادق را از مدینه به عراق میطلبید و تحت نظر قرار میداد. گاهی مدت زیادی امام را از بازگشت به حجاز مانع میشد. در یکی از این اوقات که امام در عراق بود یکی از سران سپاه منصور پسر خود را ختنه کرد، عده زیادی را دعوت کرد و ولیمه مفصلی داد. اعیان و اشراف و رجال همه حاضر بودند. از جمله کسانی که در آن ولیمه دعوت شده بودند امام صادق بود. سفره حاضر شد و مدعوین سر سفره نشستند و مشغول غذاخوردن شدند. در این بین یکی از مدعوین آب خواست. به بهانه آب، قدحی از شراب به دستش
@atna_ir
2⃣
دادند. قدح که به دست او داده شد، فورا امام صادق نیمه کاره از سر سفره حرکت کرد و بیرون رفت. خواستند امام را مجددا برگردانند، برنگشت. فرمود رسول خدا فرموده است: «هرکس بر سر سفرهای بنشیند که در آنجا شراب است لعنت خدا بر او است.»[1]
1.بحارالانوار، ج 11/ ص 115. ↩
@atna_ir
5.mp3
9.2M
کتاب صوتی پایی که جا ماند کتاب تفریظ شده امام خامنه ای مدظله العالی جلداول
#قسمت_پنجم
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
📚 کفایت غسل از وضو
#احکام_طهارت #احکام_غسل
@leader_ahkam
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
📚 کفایت غسل از وضو
💠 سؤال: چه #غسل هایی از #وضو کفایت می کند و می توان بدون وضو با آن #نماز خواند؟
✅ جواب: فقط #غسل_جنابت از وضو کفایت می کند. (البته غسل جنابت احتیاطی از وضو کفایت نمی کند)
#احکام_طهارت #احکام_غسل
@leader_ahkam
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️سبک زندگی(تربیت فرزند)
🔷بددهنی
سوال:
پسر 13 ساله ام سخنان زشتی را بر زبان جاری میکند. علت آن چیست و چگونه میتوانم با او برخورد کنم؟
جواب:
این رفتار، عللی دارد:
1. الگوها: اگر والدین و نزدیکان، با خود او یا با دیگران این گونه برخورد کنند و سخنان زشتی را بر زبان جاری سازند، او نیز چنین خواهد کرد؛ پس باید محیط اصلاح شود.
2. نمایش استقلال: گاهی نوجوان برای تثبیت استقلال خود، به این کار دست میزند که باید با راهکارهای ذیل، او را متوجه زشتی این عمل کرد.
3. عصبانیت: با توجه به اهمیت و تأثیر فراوان این عامل در بد دهنی نوجوان، بکوشید زمینه های عصبانیت او را از بین ببرید.
4. همسالان: نوجوان، از همسالان فحاش تأثیر جدی میپذیرد؛ بنابراین، با نرمی و عطوفت و آگاهی غیر مستقیم دادن دربارهی رفیقان بد، رابطه اش را با آنان قطع کنید.
چـنـد توصیـه
أ. برای مصونیت فرزندان از این رفتار نابهنجار، از دوران کودکی باید توجه شود. وقتی فرزند خردسال و شیرین زبان شما، کلمه ی زشتی را بر زبان جاری میکند، شادمانی نکنید و مغلوب احساسات خود نشوید و همان لحظه، با آرامش به او بفهمانید که سخنش ناپسند است.
ب. در مقابل سخنان زشت نوجوانتان داد و فریاد نکنید و ادای شوکه شدن را در نیاورید.
ج. هنگام مواجهه با بد دهنی نوجوان فقط رو ترش کنید و در موقعیتهای عاطفی، با سخنی نرم، او را از این عمل باز دارید (کودک و نوجوان، هر از چند گاهی، احساس عاطفی شدیدی به پدر و مادر مییابد؛ آنان را در آغوش میگیرد و میبوسد و اظهار محبت میکند. این رفتار به این دلیل است که شاید شب قبل کابوسی دربارهی از دست دادن پدر یا مادر دیده یا در مدرسه شنیده است که یکی از همسالان، پدر یا مادرش را از دست داده و یا فیلمی عاطفی را دیده است. این موقعیت عاطفی، بهترین زمان برای نهی فرزند از رفتارهای ناپسند است؛ زیرا مقاومت روانیاش به پایینترین حد میرسد). به او بگویید فحش دادن و بد دهنی، احساسات دیگران را جریحه دار میکند و ممکن است به او آسیبی برسد.
د. هنگام نهی نوجوان، از روش استدلال خود محوری (وقتی فحش میدهی، به شخصیت تو لطمه میخورد و در جامعه بی ارزش میشوی)، و استدلال دیگر محوری (وقتی ناسزا میگویی، به شخصیت من لطمه میخورد؛ چون مادر تو هستم)، استفاده کنید.
هـ. اگر ناسزاگویی برایش عادت شده است، به او بیاموزید که تا مدتی، واژه ی زشت را در ذهن خود یا زیر لب و آرام بگوید.
و. میتوانید الفاظی مناسبتر را جایگزین واژگان زشت کنید تا هنگام عصبانیت، با آن واژگان تخلیه شود؛ برای مثال، به جای «بیشعور» میتواند از «واژهی بی منطق» استفاده کند.
ز. در صورت استمرار بد دهنی، از ساز و کارهای بازدارنده و به ویژه کاستن از پول توجیبی استفاده کنید. به او بگویید که در برابر هر کلمه ی زشت، مقداری از پول توجیبی اش کم خواهد شد.
ح. در صورت پیشرفت، از تحسین و تشویق غافل نشوید.
#استاددهنوی
👈آموزشهای تمدن ساز
@atna_ir
☀️برنامه روزانه ی مطالعه بیانیه #گام_دوم_انقلاب
🔷مقدمه(بخش اول)
بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.
از میان همهی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که بهپاخاسته و انقلاب کردهاند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و بهجز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگترین و مردمیترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّهی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همهی وسوسههایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحلهی خودسازی و جامعهپردازی و تمدّنسازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود.
👈آموزشهای تمدن ساز
@atna_ir
حاج آقای طائب - 16 بهمن 1398 - قسمت اول.mp3
27.72M
💠 سخنرانی استاد طائب در مورد شخصیت#رهبر_انقلاب،تحلیل#بیانیه_گام_دوم ورابطه آن با ظهور منجی عالم بشریت #مهدی_موعود عج
حتما گوش کنید
✅ (بخش اول)
🗓 بهمن ماه 98
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
حاج آقای طائب - 16 بهمن 1398 - قسمت دوم.mp3
26.95M
💠 سخنرانی استاد طائب در مورد شخصیت#رهبر_انقلاب،تحلیل#بیانیه_گام_دوم ورابطه آن با ظهور منجی عالم بشریت #مهدی_موعود عج
حتما گوش کنید
✅ (بخش دوم)
🗓 بهمن ماه 98
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
برنامه های آموزشی 👇👇
🔷آموزش تغذیه وطب اسلامی ایرانی (راه نجات از بیمارهای جدید)روزهای شنبه
🔷آموزش مدیریت اسلامی، انقلابی (مدیر در تراز اسلامی) روزهای دوشنبه
🔷آموزش سیاست اسلامی روزهای چهارشنبه
🔷آموزشهای تربیت اسلامی فرزند، همسرانه اسلامی، اخلاق اسلامی و.....درطی ایام هفته
دوستان خود را به کانال دعوت کنید.👇👇
https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1