اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
کتاب صوتی 📗#صلح_امام_حسن_علیه_السلام "پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ" اثر شیخ راضی آل یاسین ترجمه
قسمت بیست و هفتم ⬆️⬆️
قیمت ببست و هشتم ⬇️⬇️
Part28_صلح امام حسن.mp3
4.72M
کتاب صوتی
📗#صلح_امام_حسن_علیه_السلام
"پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ"
اثر شیخ راضی آل یاسین
ترجمه #آیت_الله_خامنه_ای
قسمت 8⃣2⃣
*سرنوشت خلافت پس از معاویه
*تحریف مواد قرارداد توسط مورخان
*خطابه احنف بن قیس در رد بیعت یزید
*دیگر مواد قرارداد
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️برنامه مطالعه ی روزانه ی بیانیه#گام_دوم_انقلاب
🔷برکات انقلاب-پنج)سنگین کردن کفه ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور
خامساً: کفّهی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بیهمتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بیعدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورهی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتختنشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّهی زیرساختی و خدمترسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفّقترین حاکمیّتهای جهان در جابهجایی خدمت و ثروت از مرکز به همهجای کشور، و از مناطق مرفّهنشین شهرها به مناطق پاییندست آن بوده است. آمار بزرگ راهسازی و خانهسازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بیشک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنهای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. البتّه عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود، بسی برتر از اینها است و چشم امید برای اجرای آن به شما جوانها است که در ادامه بدان خواهم پرداخت.
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
💠 سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام #استاد_طائب 📔جلسه یازدهم 📝حضرت موسی(ع) ۲ 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#
جلسه یازدهم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬆️⬆️
taaeb_tarikh_tatbighi_islam_12.mp3
14.28M
💠 سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طائب
📔جلسه دوازدهم
📝حضرت موسی(ع) ۳
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام جلسه دوازدهم(۱)
بسم الله الرحمن الرحیم
✍بحثی پیرامون اطلاعات دینی فراعنه
🔷عرض کردیم که حضرت موسی (ع) در آغاز مأمور بودند که فرعون و فرعونیها را به سوی خداوند متعال دعوت کنند. اینجا باید به یک سؤال پاسخ دهیم و آن اینکه اطلاعات محتوایی از دین در نزد فراعنه و مصریها در چه حد بوده است؟ آیا بیگانه مطلق بوده و هیچ چیز نمیدانستند یا اطلاعاتی داشتند؟ اگر اطلاعاتی داشتند، آیا همگی صاحب اطلاع بودند یا خیر؟
🔶باید گفت دستگاه حاکمه فرعون از محتوای دینی دارای اطلاعات بود؛ به دلیل اینکه وقتی حضرت موسی (ع) در کاخ فرعون با تصمیم بر مقابله مواجه شد، مؤمن کاخ فرعون و تمام کسانی که درون کاخ بود گفتند: «قبلاً یوسف بین شما آمد و شما دربارهاش ایجاد تردید کردید». معلوم میشود که آنها از دین الهی باخبر بودند، و الّا در پاسخ سخن مؤمن آل فرعون، جواب میدادند که کدام یوسف آمد؛ چه مطلبی آورد؛ و ما در چه چیزی تردید کردیم؟پس فرعون میدانست که حضرت موسی (ع) چه میگوید. او معروف را ترک میکرد و میدانست که معروف است؛ منکر را انجام میداد و میدانست که منکر است؛ ادعای الوهیت میکرد و میدانست که دروغ می گوید.
🔷با توجه به این مطالب، حال سؤال این است که پس فرعون به چه چیز نیاز داشت؟فرعون نیاز داشت که اولاً به او تذکر داده شده و او را از غفلت بیرون آورند؛ ثانیا حضرت موسی (ع) او را نسبت به خدای متعال، هم بترساند و هم ترغیب کند. فرعون تلاش کرده است که درون جامعه مصر، محتوای دینی انتشار پیدا نکند، و در حقیقت، سدی برای معارف شده است. اگر حضرت موسی (ع) موفق شود که فرعون را از غفلت بیرون آوَرَد، سد وصول معارف به مردم برداشته شده و کار خیلی آسانتر میشود. بنابراین آن حضرت باید از این سد عبور کرده و با مردم ارتباط برقرار کند. راه ارتباط این بود که آنها را توسط فرعون و با مخارج او جمع کرده و به میدان مبارزه با سَحَره بیاورد که موفق هم شد.
🔶مردم برای اعتقاد پیدا کردن به دینی لازم است از شخص مدعی، امر غیر طبیعی ببینند؛ حال این امر غیر طبیعی، سحر باشد یا معجزه؛ و الّا اگر امر غیر طبیعی نبینند، ایمان نمیآورند. مردم زمان فرعون هم چون میدیدند که دستگاه حکومتی او، استاد سِحر است، به او معتقد شده بودند. اما فرعون این ابزار را در میدان مبارزه با حضرت موسی (ع) از دست داد.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir