eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
732 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ملت ايران با اتحاد خود، با حضور خود، با آگاهى خود اين گام بلند را برداشت و تمدنى جديد، حركتى جديد، جريانى نو در انديشه‌ى سياسى دنيا به وجود آورد. ۱۳۸۸/۰۲/۲۸ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برادر ، نماینده مردم کازرون گفته: من را امضا کردم ولی به آن رای ندادم. چون یک نماینده‌ای به رای داده بود، مردم کتکش زدند! 1⃣ اولاً ضمن احترام به ایشان بعنوان یک دانشمند هسته‌ای که مورد ترور قرار گرفته و انقلابی‌گری ایشان برای ما روشن است اما کدام نماینده حامی برجام کتک خورده؟ حامیان برجام که سر شوخی مرحوم روح‌الله حسینیان که به علی اکبر صالحی گفت اگر انرژی هسته‌ای با بتن تعطیل شد و تحریم‌ها رفع نشد و مورد تهدید نظامی قرار گرفتیم روی خودت هم سیمان می‌ریزیم چنان قشقرقی براه انداختند که آن‌سرش ناپیدا بود! چگونه از کتک خوردن آن نماینده گذشتند؟! 2⃣ ثانیاً بجز در مسائل امنیتی و جنگی، به فرمایش امیرالمومنین یک اصل است؛ کسی که جرات ندارد شفاف باشد نباید نماینده شود! مگر می‌توان بخاطر یک فرع و یک اشکال، اصل قضیه را زیر سوال برد؟ محاسن شفافیت و سود آن آنقدر زیاد است که این موارد اصلاً مانعی به حساب نمی‌آید! 3⃣ ثالثاً به قول شهید بهشتی، هرکسی از کتک و ترور می‌ترسد غلط می‌کند زمامداری را قبول می‌کند! هر کس سر جان می‌‌ترسد غلط می‌کند مسئول جامعه اسلامی می‌شود، غلط می‌کند نماینده می‌شود؛ غلط می‌کند رئیس جمهور و وزیر و استاندار و فرماندار می‌شود! مگر مرحوم آیت‌الله مدرس بخاطر شفافیت موضعش سیلی نخورد؟ مگر ائمه ما بخاطر مواضع روشن‌شان و عملکردشان شهید نشدند؟ 🔻از شما واقعاً بعید بود همچنین موضعی. ما از شما بعنوان یک فرد انقلابی انتظار دیگری داشتیم.. اصلاح کنید حتماً‌. ✅ 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️اسلام ناب، پایه و مایه و همه‌ی محتوای انقلاب ما است. ۱۳۹۴/۰۶/۲۵ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
شروع جلسه چهلم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه چهلم(۱) بسم الله الرحمن الرحیم ✍️از بین بردن فرهنگ نبوی توسط حاکمان پس از ایشان 🔷جلسات گذشته گفتیم که برنامه نظام حاکم بعد از پیامبر(ص) این بود که فرهنگ عمومی ایجاد شده توسط پیامبر(ص) را که سد محکمی در جهت جلوگیری از فروپاشی مجتمع اسلامی بود، تغییر دهند. 🔶یکی از مصادیق فرهنگی که پیامبر(ص) پایه‌گذار آن بود، فرهنگ قناعت بود. کسی که به فرهنگ قناعت عادت کرده باشد، برای روزی خود به کسی وابسته نمی‌شود؛ چراکه خدای متعال به حد کفاف هر انسانی به او روزی می‌دهد؛ چنان‌چه در سوره اسراء می‌فرماید: «وَ لَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِيَّاكُمْ»(إسراء/31). اگر کسی دچار صفت زیاده‌خواهی نباشد، برای کسب رزق حلال، به اعمالی مانند دروغ و رشوه و دزدی نیاز پیدا نمی‌کند. 🔷از دیگر مصادیق فرهنگ ایجاد شده توسط پیامبر اکرم(ص)، فرهنگ عفت و حیا بود که نظام حاکم قصد داشت بعد از رحلت آن حضرت، فرهنگ شهوت‌پرستی را جایگزین آن کند. 🔶البته باید به این نکته توجه داشت که نه تنها شهوت ذاتا چیز بدی نیست، بلکه باعث تداوم نسل می‌شود. آنچه که مذموم است و جامعه را به انحطاط می‌کشاند، افسارگسیختگی شهوت در جامعه است. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه چهلم(۲) ✍️اقدامات نظام حاکم برای تغییر فرهنگ عفت و حیا 🔷نظام حاکم برای تغییر فرهنگ نبویِ عفت و حیا، اقداماتی را انجام داد: 🔶با به وجود آوردن یک نظام طبقاتی، مانع از ازدواج آسان در میان مردم شدند. در صدد برآمدند که فحشا را در جامعه به امری عادی تبدیل کنند. در همین زمینه، جلسه قبل، داستان مُغِیرة بن شُعبه و عمل خلاف شرعش را بیان کردیم. زمانی که او مرتکب فحشا شد، حدود هفتاد سال داشت؛ بنابراین نمی‌توان گفت که فشار شهوت او را وادار به این کار کرده بود؛ بلکه چه بسا برنامه‌ریزی شده بود و به این علت صورت گرفت که قبح فحشا در جامعه از بین برود. 🔷بعد از این‌که مغیره مرتکب فحشا شد، چهار نفر برای شهادت به عمل او حاضر شدند. سه شاهدِ اول شهادت خود را با جزئیات ارائه کردند، ولی وقتی نوبت به چهارمین شاهد رسید، خلیفه دوم به صورت غیر مستقیم به او گفت: من چهره مردی را می‌بینم که صحابه پیامبر(ص) را از حد خوردن نجات می‌دهد. شاهد چهارم با شنیدن این سخن و به طمع پول از شهادت خودش صرف نظر کرد. 🔶چرا خلیفه دوم اجازه نداد که حد شرعی بر مغیره جاری شود؟ دلیلش این است که اگر به مغیره شلاق می‌زدند، افشاگری می‌کرد و می‌گفت: خود حاکمان دستور چنین عملی را به من داده‌اند. 🔷پس از آن‌که چهارمین شاهد از شهادتش منصرف شد، به جای مغیره، به شهود شلاق زدند؛ هر چند در عوض، پول معتنابهی به آن‌ها دادند. 🔶بعد از وفات پیامبر(ص)، به دلیل فتوحاتی که انجام شد، درآمد مدینه به صورت نجومی افزایش پیدا کرد؛ طوری که در محاسبه آن دچار مشکل می‌شدند. این پولی که حاکمان به ظلم از دیگران می‌گرفتند، به همین صورت هم خرج می‌شد. 🔷این نکته را هم بین پرانتز بگوییم که ما نمی‌توانیم از عملکرد حاکمانِ پس از پیامبر(ص) در فتوحات دفاع کنیم و پاسخگوی این‌گونه اعمال آن‌ها نیستیم. اصولا آن‌ها مصداق حکومت طاغوتی بودند و ما نمی‌توانیم از عملکرد طاغوت و گام‌هایی که در راه پیامبر(ص) برداشته نشده است، دفاع کنیم. 🔶سومین اقدامشان در جهت از بین بردن فرهنگ عفاف و حیا، ممنوع کردن مُتعه بود. امام صادق(ع) درباره متعه فرمود:«و لولا ما نهی عنها عمرُ ما زنی الا شَقِیٌّ». البته متعه یک روال نیست؛ بلکه برای زمانی است که اضطراری وجود داشته باشد. اگر متعه در جای خودش قرار بگیرد، جامعه سلامت خود را حفظ می‌کند. 🔷خلیفه دوم علاوه بر آن، متعه حج را هم تعطیل کرد. از جمله چیزهایی که حج را فاسد می‌کند، مجامعت با زنان است. زمانی که افراد از مسجد شجره برای حج محرم می‌شدند، تا زمانی که موقع حج برسد، ممکن بود تا بیست روز همچنان در احرام باشند؛ در حالی که بعضی از آن‌ها توانایی این را نداشتند که حتی به مدت دو روز شهوت خود را کنترل کنند. خدای متعال برای حل این مشکل، متعه حج را قرار داده است؛ ولی موقعی که این حکم اسلامی برداشته شد، مشکلات زیادی برای جامعه به وجود آمد. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
941107.mp3
11.12M
💠 سلسله دروس 📔جلسه چهلم 📝 برنامه های سازمان نفاق برای محو اسلام 👈 [۵] 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه چهلم(۳) ✍️نتیجه اقدامات حاکمان در تغییر فرهنگ عفت و حیا 🔶نتیجه اقدامات حاکمان در سخت کردن ازدواج و برداشتن متعه از یک طرف، و ایجاد بستری برای رشد شهوت جامعه از سوی دیگر، باعث شد که امام معصوم در روایتی فرمود: هیچ زنی در مدینه باقی نماند، مگر این‌که دوست مرد داشت! 🔷این روایت مشهور است که زنی خدمت امیرالمؤمنین(ع) رسید و گفت: من مرتکب فحشا شده‌ام. حضرت سؤال کردند: آیا شوهر هم داری؟ زن پاسخ داد: بله. علی(ع) فرمود: اشتباه می‌کنی؛ فحشا نکرده‌ای. زن سه بار در سه روز متفاوت خدمت آن حضرت رسید و در هر بار همان سخنان قبلی را تکرار کرد؛ ایشان هم هر سه بار پاسخ مشابهی به او دادند. 🔶در بار چهارم که زن به خدمت امیرالمؤمنین(ع) رسید و مطالب خود را تکرار کرد، حضرت خطاب به زن فرمود: فردا بیا تا حد بر تو اجرا شود. زن رفت و علی(ع) به مردم اعلام کرد: فردا در فلان محل، زنی به خاطر فحشا سنگسار می‌شود؛ عده‌ای باید برای این کار در آن‌جا حاضر شوند و هر کس که می‌خواهد بیاید، صورت‌ خودش را بپوشاند تا دیگران او را نشناسند. 🔷مردم در زمان مقرر حاضر شدند. امیرالمؤمنین(ع) به جمعیتی که برای سنگسار کردن آن زن جمع شده بودند فرمود: اگر کسی گناهی مانند گناه این زن انجام داده است، برگردد. در روایت داریم که با شنیدن این کلام، همه به جز امیرالمؤمنین(ع) و حسنین(ع) بازگشتند! 🔶نتیجه اقدامات حُکام بعد از پیامبر(ص) به این نقطه منجر شد. حال باید به این نکته توجه شود که درچنین محیط آلوده‌ای، چه فرزندانی با نطفه ناپاک متولد می‌شوند. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه چهلم(۱) بسم الله الرحمن الرحیم ✍️از بین بردن فرهنگ نبوی توسط حاکمان پس از ایشان 🔷جلسات گذشته گفتیم که برنامه نظام حاکم بعد از پیامبر(ص) این بود که فرهنگ عمومی ایجاد شده توسط پیامبر(ص) را که سد محکمی در جهت جلوگیری از فروپاشی مجتمع اسلامی بود، تغییر دهند. 🔶یکی از مصادیق فرهنگی که پیامبر(ص) پایه‌گذار آن بود، فرهنگ قناعت بود. کسی که به فرهنگ قناعت عادت کرده باشد، برای روزی خود به کسی وابسته نمی‌شود؛ چراکه خدای متعال به حد کفاف هر انسانی به او روزی می‌دهد؛ چنان‌چه در سوره اسراء می‌فرماید: «وَ لَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِيَّاكُمْ»(إسراء/31). اگر کسی دچار صفت زیاده‌خواهی نباشد، برای کسب رزق حلال، به اعمالی مانند دروغ و رشوه و دزدی نیاز پیدا نمی‌کند. 🔷از دیگر مصادیق فرهنگ ایجاد شده توسط پیامبر اکرم(ص)، فرهنگ عفت و حیا بود که نظام حاکم قصد داشت بعد از رحلت آن حضرت، فرهنگ شهوت‌پرستی را جایگزین آن کند. 🔶البته باید به این نکته توجه داشت که نه تنها شهوت ذاتا چیز بدی نیست، بلکه باعث تداوم نسل می‌شود. آنچه که مذموم است و جامعه را به انحطاط می‌کشاند، افسارگسیختگی شهوت در جامعه است. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه چهلم(۲) ✍️اقدامات نظام حاکم برای تغییر فرهنگ عفت و حیا 🔷نظام حاکم برای تغییر فرهنگ نبویِ عفت و حیا، اقداماتی را انجام داد: 🔶با به وجود آوردن یک نظام طبقاتی، مانع از ازدواج آسان در میان مردم شدند. در صدد برآمدند که فحشا را در جامعه به امری عادی تبدیل کنند. در همین زمینه، جلسه قبل، داستان مُغِیرة بن شُعبه و عمل خلاف شرعش را بیان کردیم. زمانی که او مرتکب فحشا شد، حدود هفتاد سال داشت؛ بنابراین نمی‌توان گفت که فشار شهوت او را وادار به این کار کرده بود؛ بلکه چه بسا برنامه‌ریزی شده بود و به این علت صورت گرفت که قبح فحشا در جامعه از بین برود. 🔷بعد از این‌که مغیره مرتکب فحشا شد، چهار نفر برای شهادت به عمل او حاضر شدند. سه شاهدِ اول شهادت خود را با جزئیات ارائه کردند، ولی وقتی نوبت به چهارمین شاهد رسید، خلیفه دوم به صورت غیر مستقیم به او گفت: من چهره مردی را می‌بینم که صحابه پیامبر(ص) را از حد خوردن نجات می‌دهد. شاهد چهارم با شنیدن این سخن و به طمع پول از شهادت خودش صرف نظر کرد. 🔶چرا خلیفه دوم اجازه نداد که حد شرعی بر مغیره جاری شود؟ دلیلش این است که اگر به مغیره شلاق می‌زدند، افشاگری می‌کرد و می‌گفت: خود حاکمان دستور چنین عملی را به من داده‌اند. 🔷پس از آن‌که چهارمین شاهد از شهادتش منصرف شد، به جای مغیره، به شهود شلاق زدند؛ هر چند در عوض، پول معتنابهی به آن‌ها دادند. 🔶بعد از وفات پیامبر(ص)، به دلیل فتوحاتی که انجام شد، درآمد مدینه به صورت نجومی افزایش پیدا کرد؛ طوری که در محاسبه آن دچار مشکل می‌شدند. این پولی که حاکمان به ظلم از دیگران می‌گرفتند، به همین صورت هم خرج می‌شد. 🔷این نکته را هم بین پرانتز بگوییم که ما نمی‌توانیم از عملکرد حاکمانِ پس از پیامبر(ص) در فتوحات دفاع کنیم و پاسخگوی این‌گونه اعمال آن‌ها نیستیم. اصولا آن‌ها مصداق حکومت طاغوتی بودند و ما نمی‌توانیم از عملکرد طاغوت و گام‌هایی که در راه پیامبر(ص) برداشته نشده است، دفاع کنیم. 🔶سومین اقدامشان در جهت از بین بردن فرهنگ عفاف و حیا، ممنوع کردن مُتعه بود. امام صادق(ع) درباره متعه فرمود:«و لولا ما نهی عنها عمرُ ما زنی الا شَقِیٌّ». البته متعه یک روال نیست؛ بلکه برای زمانی است که اضطراری وجود داشته باشد. اگر متعه در جای خودش قرار بگیرد، جامعه سلامت خود را حفظ می‌کند. 🔷خلیفه دوم علاوه بر آن، متعه حج را هم تعطیل کرد. از جمله چیزهایی که حج را فاسد می‌کند، مجامعت با زنان است. زمانی که افراد از مسجد شجره برای حج محرم می‌شدند، تا زمانی که موقع حج برسد، ممکن بود تا بیست روز همچنان در احرام باشند؛ در حالی که بعضی از آن‌ها توانایی این را نداشتند که حتی به مدت دو روز شهوت خود را کنترل کنند. خدای متعال برای حل این مشکل، متعه حج را قرار داده است؛ ولی موقعی که این حکم اسلامی برداشته شد، مشکلات زیادی برای جامعه به وجود آمد. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه چهلم(۳) ✍️نتیجه اقدامات حاکمان در تغییر فرهنگ عفت و حیا 🔶نتیجه اقدامات حاکمان در سخت کردن ازدواج و برداشتن متعه از یک طرف، و ایجاد بستری برای رشد شهوت جامعه از سوی دیگر، باعث شد که امام معصوم در روایتی فرمود: هیچ زنی در مدینه باقی نماند، مگر این‌که دوست مرد داشت! 🔷این روایت مشهور است که زنی خدمت امیرالمؤمنین(ع) رسید و گفت: من مرتکب فحشا شده‌ام. حضرت سؤال کردند: آیا شوهر هم داری؟ زن پاسخ داد: بله. علی(ع) فرمود: اشتباه می‌کنی؛ فحشا نکرده‌ای. زن سه بار در سه روز متفاوت خدمت آن حضرت رسید و در هر بار همان سخنان قبلی را تکرار کرد؛ ایشان هم هر سه بار پاسخ مشابهی به او دادند. 🔶در بار چهارم که زن به خدمت امیرالمؤمنین(ع) رسید و مطالب خود را تکرار کرد، حضرت خطاب به زن فرمود: فردا بیا تا حد بر تو اجرا شود. زن رفت و علی(ع) به مردم اعلام کرد: فردا در فلان محل، زنی به خاطر فحشا سنگسار می‌شود؛ عده‌ای باید برای این کار در آن‌جا حاضر شوند و هر کس که می‌خواهد بیاید، صورت‌ خودش را بپوشاند تا دیگران او را نشناسند. 🔷مردم در زمان مقرر حاضر شدند. امیرالمؤمنین(ع) به جمعیتی که برای سنگسار کردن آن زن جمع شده بودند فرمود: اگر کسی گناهی مانند گناه این زن انجام داده است، برگردد. در روایت داریم که با شنیدن این کلام، همه به جز امیرالمؤمنین(ع) و حسنین(ع) بازگشتند! 🔶نتیجه اقدامات حُکام بعد از پیامبر(ص) به این نقطه منجر شد. حال باید به این نکته توجه شود که درچنین محیط آلوده‌ای، چه فرزندانی با نطفه ناپاک متولد می‌شوند. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
پایان تدریس امروز فایل صوتی را گوش دهید و برای تدبر بیشتر متن نوشته ها را هم مطالعه فرمائید⬆️⬆️
فتنه‌‌ی تغلّب روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه‌ی ۸۸ فتنه‌‌ تغلّب نوشته مصطفی غفاری روایت‌هایی از متن و فرامتن واقعه ۸۸ را بازگو می‌کند. در این کتاب تحلیل‌هایی از سخنان و کنش‌های رهبر انقلاب در برابر واقعه ۸۸ آمده است که گاه شامل اخبار و مطالبی ناگفته یا شنیده‌نشده نیز هست و مجموعاً روایت روشنی از راهبری جامعه و مهار فتنه ارائه می‌دهد. فتنه تغلّب حاوی بیاناتی از رهبر انقلاب است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود؛ ازاین‌رو هم خلأ روایت‌های موجود را پر می‌کند و هم می‌تواند دست‌مایهٔ خوبی برای روایت‌های مطلوب باشد. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
f_2_10.mp3
13.59M
کتاب فتنه تغلب 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا